ChristianMatch
 


Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 11:09
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
 
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht?
En hoe komt dat bij jullie over?



Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.

Thomas, nuchtere diepfries.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 7 maart 2010, 11:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
HENK710 schreef:
Die stijfkoppen hebben ook zeker gereedschap he...
...er was eens een monnik...
Clown smiley Clown smiley Clown smiley


En dat was een grote sukkel!
Kijk
Mijn voorouders zagen Boni wel zitten
Die wijn en zo was best lekker.
|Weer eens wat anders dan ons sterke kruidendrankje dat sinds mensenheugenis en ver daarvoor in Dokkum al bereid werd.
Tegen het diepvriezen.
Boni zei dat is anti-fries
En daar moet je bij Friezen niet mee aankomen.
Het werd nog erger.
Toen mijn voorouders om Doutzen zaten te dobbelen,
mocht dat niet van Boni
Mijn voorouder zei: Voorwaar ik zeg je Boni:
Over 1256 jaar zijn er nog wel Friezen die dat willen! (Deze even voor de kenners van de geschiedenis )
Hij had een vooruitziende blik...
Het werd te erg onder Boni
Toevallig lag daar gereedschap, een bijl.....
En de rest weten we.

...en Boni kreeg zijn zin want tot op de dag van vandaag wordt op de plek waar hij is vermoord water uit een bron gehaald, die we uiteraard duur verkopen omdat mensen denken dat ze erdoor genezen. Voor domheid betaal je.

En verder is Dokkum een moordstad, ik ben er geboren al heb ik er maar kort gewoond.

Thomas, trots op zijn voorouders!


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 4 maart 2010, 21:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
HENK710 schreef:
Vergeet zijn bloed ook niet Knipoog smiley
Fryske bobbekop Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Stiefhasses zul je bedoelen...

Frysk bloed tsjoch op, wo nou ris bruze en siede.....

.....en dat warme Friese bloed bevalt je maar al te goed, Hendrikus Knipoog smiley
Zo slecht heb je het daar niet mee als ik de ontwikkelingen volg.

Thomas, niet altijd een diepfries.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 4 maart 2010, 21:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
SOLAFIDE630 schreef:
Nou, chat dat is niet waar......ook de hoeren willen emancipatie m.i., althans er zijn er die dat voorstaan. Bepaalde hoeren willen gewoon gezien worden als dat ze een `normaal` beroep uitoefenen en willen ook een organisate, die opkomt voor hun belangen. Daar is al genoeg publiciteit aan gegeven. Coole smiley met zonnebril


Voor veel hoeren is bevrijd worden van hun Noord-Afrikaanse of Oost-Europese pooier al een bijna onbestaanbaar geluk. Na de ChristenUnie beginnen ook andere partijen zich daar de laatste jaren druk om te maken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 4 maart 2010, 20:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:06
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
HANNAH810 schreef:
is even wachten, maar t komt vast wel, thomas....... Knipoog smiley


Ik geloof er niks van, maar ja ik heet natuurlijk Thomas Knipoog smiley


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 12:30
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
HANNAH810 schreef:
naar mijn beleving niet; omdat je je (naar jouw idee bijbelse) visie neerzet, heb je de waarheid uitgesproken, in het besef dat iemand anders een andere mening kan hebben.
dus op die manier is het denk ik én wijs, én waar.
(mits je mening anders is dan de mijne natuurlijk, dan is mijn visie de juiste, dat begrijp je natuurlijk wel he?? Verliefde smiley )

maar ik ben toch wel benieuwd hoe anderen hierover denken eigenlijk........ Knipoog smiley

Hannah,

Je reageert luchtig maar ik meen wel wat ik zeg. De feilloze waarheid mag niet bestaan maar Liesbeth heeft ongetwijfeld opvattingen die die waarheid voor haar gevoel benaderen, zoals dat voor ons allemaal wel geldt.

Ik pleit echter voor een wijs en verantwoord omgaan met die waarheid. Ik vind dat je hem mag poneren maar de wijsheid moet vinden en hebben hoe dat te doen. Iemand kennis laten maken met bijbelse waarheden en de Geest zijn werk laten doen moet in een sfeer waar dat ook aankomt. Toch: de grens tussen iemand geestelijk verrijken en al dan niet vermeende betutteling en (ver)oordelen is in de praktijk van het leven flinterdun. Ik wees al op het slechte imago van christenen en veel mensen hier hebben de slechtste ervaringen in hun leven gehad met wat medechristenen hadden moeten zijn.
Het leven heeft mij in ieder geval geleerd in deze situaties waarin ik een ander wil overtuigen vooral wijsheid te betrachten.
Je legt de lat hoog, Liesbeth en dat soort mensen zouden er meer moeten zijn. Ga op pad, denk na, wees wijs en vertrouw.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 4 maart 2010, 13:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 15:31
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
LIESBETH326 schreef:
De laatste tijd ben ik m'n hoofd nogal bezig met het thema tolerantie. (.....)

Tenslotte, het afkeuren van iemands gedrag of mening betekent voor mij niet dat ik diegene als persoon afkeur. Hoewel dit nogal eens door elkaar wordt gehaald, staat dat voor mij los van elkaar.

Leuk dat je dit aankaart, Liesbeth.


De vraag is of je als christen en zeker in de hulpverleningssituatie waarin jij zit, je eigen overtuiging verloochent als je je opvattingen die je ergens over hebt, niet noemt. Ik heb al eerder gesteld dat er wel eens een kloof is tussen waarheid en wijsheid. Ik zou zelf een pragmatisch uitgangspunt nemen. Werkt het, heeft het effect? Het heeft geen zin te zaaien op beton en je kunt een paard niet leren bidden. De cultuur is nu eenmaal niet in Nederland dat mensen openstaan voor een christelijke boodschap. De generatie voor ons heeft wat dat betreft veel verknoeid, de weerstand is enorm. Je schiet echt niet tekort als je boodschap vertellen geen zin heeft. En bovendien draai het eens om. Ik heb ook een hekel aan de boodschap van onwillige islamitische ouders die mij van de zegeningen van de islamcultuur willen overtuigen. Dat zou dus andersom ook wel eens kunnen gelden. Bedenk dat het christendom voor veel Nederlanders even ver afstaat als de islam voor de meesten van ons.
Ik vind niet dat je je opvattingen verloochent door er over te zwijgen. Er was vroeger een kreet van ik schaam me voor het Evangelie niet, dat is bij jou daarmee niet het geval. Communicatie is niet wat je zegt maar hoe het bij de ander overkomt. Je bent niet bezig met de eer van God als je het voor Hem met een foute boodschap verknoeit.

Thomas


Dat is precies het tegendeel van wat ik heb geprobeerd om aan te kaarten. Het gaat mij er juist om of wij als christenen nog wel staan voor de bijbelse waarheid!

Kennen we die? Als je alleen al naar de discussie erover op CM kijkt...en wanneer zou je daar dan volledig voor staan?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 3 maart 2010, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 14:17
BerichtOnderwerp: televisie kijken
 
APPELTJE084 schreef:
T
Tv.. Mooi medium, internet, is nog mooier!
Maar net hoe je er mee omgaat, toch?
En bevalt het je niet, dan kijk je niet..

Ik heb wel TV en vind geen TV hebben om de wereld buiten de deur te houden wel erg krampachtig, star en onnodig. Maar er is zelfs tussen de reclame door vaak wel erg weinig te zien, moet ik zeggen. Verder mag niemand meer dan drie of vier regels uitspreken want dat zou de kijker niet aankunnen. Verboden een beargumenteerd betoog op te bouwen, lijkt het. Een reclamevrij net met inhoud lijkt me wel wat. En als de vraag komt wie dat moet betalen dat wil ik er toch op wijzen dat ik met elke aankoop bij Albert Heijn wel ongewild mooi aan die reclameverkopende omroepen zit bij te dragen. En ik kan daarin nauwelijks kiezen zonder het heel ingewikkeld te maken met mijn aankopen.

En om op Chat zijn vraag in te gaan: ik mis de VPRO-zondagavond met van Kooten en de Bie en daarna de wetenschapsrubriek Noorderlicht wel eigenlijk.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 3 maart 2010, 14:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: Té tolerant?
 
CHATULIEM619 schreef:
Zefs als je hier een stevige opmerking maakt, wordt het al negatief beschouwd. We willen liever mild, makkelijk zijn en dat kan ten koste gaan van de waarheid van Christus.

Al te vaak is wijsheid zoveel meer dan waarheid.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:34
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
ROELTJE813 schreef:
vrijheid van menings uiting:

appeltje: wie een hond wil slaan,kan altijd een stok vinden.

gezien je reactie heb je veel weg van agnes kant. Knipoog smiley

Wat beweer je nu feitelijk Roeltje en kun je dat onderbouwen? Ik zie je nergens op de bijdrage van Appeltje ingaan.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 2 maart 2010, 20:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:37
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
SOLAFIDE630 schreef:
= pleonasme Clown smiley

IS pleonasme Sola. Het is niet gelijk aan een pleonasme, zoals je dat met =pleonasme aangeeft. Knipoog smiley

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:23
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
MARIJAN072 schreef:
Oei, volgens mij is dit de laatste reactie van Kat. Ik heb 'm toch niet weggejaagd. Twijfelende smiley 'k Denk dat het beter is zo, ook voor hem. 'k Zou 'm toch nog graag alle goeds toe willen wensen, maar weet niet of hij dat ooit nog leest.

De ingreep van Chris kwam toen Kat boos reageerde op wat ik schreef en daarbij een wat beperkte en ronduit groffe beschrijving gaf van hoe hij sexuele uitingen van homosexuele mannen zag. Je kunt rustig gaan slapen, je hebt hem niet weggejaagd of er hooguit een beetje aan meegewerkt. Ik vond dat Kat de grenzen van het betamelijke had overschreden, zoals je in mijn reactie kon lezen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 28 februari 2010, 10:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 00:01
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
PIETER649 schreef:
beter dat dan een stem op CU die terwille van het pluche heel veel dingen geslikt heeft de afgelopen jaren, maar verder niets christelijks heeft ingebracht.
dat was pas ......vreselijk...... Zieke smiley

Beetje makkelijk Pieter. De CU is een klein partijtje, maar heeft wel een redelijk stempel op het akkoord gedrukt en ook op het beleid. In Nederland stem je op een partij die in het coalitieoverleg inlevert. Ik vind dat ze het redelijk hebben gedaan, gezien de grootte en de omstandigheden.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:25
BerichtOnderwerp: Aanspreekvorm
 
SOLAFIDE630 schreef:
Tis maar wat je wilt benadrukken. De Duitsers spreken God met Du (Jij) aan. Ermee benadrukkend, dat God heel erg dichtbij je is en vertrouwd dus. Lachende smiley

Terecht dat je dit opmerkt Sola, ik had dit ook willen schrijven. Het is daarmee ook cultuur geworden. Eerbied voor God kun je de Duitsers daarmee niet ontzeggen. Als je bedenkt dat Duitsers na hun vijftiende ongeveer traditioneel iedereen met het afstandelijke Sie aanspreken en alleen familie, intieme vrienden en kinderen met Du is het aanspreken van God met jij juist erg intiem en warm.

Fransen doen het ook:

Notre Père, qui es aux cieux,
Que ton nom soit sanctifié,


Verder denk ik dat mensen die God met Papa aanspreken daarmee ook juist afstand nemen van de meer behoudende christenen en hun omgangscultuur met andersgelovigen of mensen die niet in het refostraatje passen. Behoudende gelovigen vormen niet de norm voor alle Christenen.

Zelf spreek ik overigens God met U aan, ongetwijfeld een stukje opvoeding denk ik.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 27 februari 2010, 23:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
PIETER649 schreef:
de dominee is aan het woord op de kansel, ik in het stemhokje Knipoog smiley

En dan nog hopen dat er geluisterd wordt, Pieter, veel publiek is er al niet en na de verkiezingen moet er weer een coalitie komen. Maar ik heb werkelijk een enorm hekel aan een afkondiging vanaf de kansel als ze mij daar vandaan afkondigen wanneer een politieke partij een bijeenkomst houdt. Dat soort hoogopgeleiden gaat er kennelijk nog van uit dat ze een politieke kudde leiden.

En zo zie je maar Pieter, soms zijn we het eens Knipoog smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 27 februari 2010, 23:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:28
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..
 
Dit is te kort door de bocht. Als een islamitische school niet functioneert en dat is vaak op bestuurlijk niveau het geval, zeker als het om subsidiegeld gaat, dan kan er ingegrepen worden, in eerste instantie door de inspectie. Wilders zegt daar wat over, in dit geval terecht, want veel islamitische scholen maken er een potje van. Het heeft voor Wilders het doel om te scoren en de islamitische scholen maken het hem makkelijk. Een vrouw van een bestuurder als schoonmaakster op de loonlijst die er nooit is maar wel betaald wordt, of studiereizen naar Mekka, zo is gebleken. Vanuit het ministerie kan een school dan gesloten worden als er aantoonbaar en gedurende langere tijd zaken mis gaan. Maar dat is niet meer dan een disciplinaire maatregel. Het heeft echter niets met het al dan niet willen opheffen van bijzondere scholen te maken. Dat is in art. 23 verankerd. Het afschaffen er van is niet zo eenvoudig als je veronderstelt. Het paarse kabinet heeft hiertoe bijvoorbeeld ook geen pogingen ondernomen. Het feit dat er ingegrepen wordt bij islamitische scholen tast het bijzonder, lees in de meeste gevallen christelijk onderwijs, niet aan.

En verder vraag ik me af of kerkelijke werkers stemadviezen moeten geven. Politiek in een kerk is niet helemaal te vermijden maar partijpolitiek kan niet.
Kerkmensen zijn mondige burgers die zelf ook kunnen nadenken en hebben geen behoefte aan een stemadvies. En als een derde van de kerkelijk werkers zegt dat er mensen zijn die het gedachtengoed van Wilders steunen in hun kerk zitten dan denk ik toch dat die andere tweederde niet zo goed heeft opgelet. Waarmee ik dus vraagtekens zet bij de validiteit van dit onderzoek.

Thomas - is van een meer sociaal gedachtengoed.


JONATHAN890 schreef:
'Christen kan geen Wilders stemmen'

Ruim driekwart van de predikanten en kerkelijk werkers in Nederland vindt dat een christen niet op de PVV van Geert Wilders kan stemmen. Dit blijkt uit een door het Nederlands Dagblad uitgevoerde enquete onder ruim twaalfhonderd voorgangers. Vandaag verschijnen de uitkomsten van het onderzoek in de krant.

"Het gedachtegoed van Wilders en de PVV is tegenstrijdig aan het christendom," zegt een predikant in de Protestantse Kerk. Hij voegt toe dat Jezus Christus opkwam voor vreemdelingen, wezen en weduwen. Een derde van de ondervraagden geeft aan dat er in hun gemeente mensen zijn die de ideeën van Geert Wilders steunen.

Het onderzoek is gehouden onder predikanten uit de volle breedte van protestantse kerkgenootschappen in Nederland.


Mijn mening is dat dit inderdaad niet kan.
Ben t met een aantal punten van hem wel eens, maar dat heb ik met zoveel andere partijen. Echter discriminatie is nooit goed.
Beperking van geloofsuitingen van moslims, betekent ook dat ik mijn uitingen niet meer mag doen. Als Wilders bijvoorbeeld vind dat islamitische scholen niet goed zijn, dan betekent dit dat een D66 of VVD straks het hele bijzonder onderwijs, dus ook alle christelijke scholen afschaft.

maar ..... wat is jouw mening over dit stemadvies van zovele voorgangers?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 27 februari 2010, 18:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 14:48
BerichtOnderwerp: onbedoeld christelijk
 
JOJO659 schreef:
Dat is ook wel aardig kort door de bocht Knipoog smiley door niet te stemmen gaat je stem automatisch naar de winnende partij heeft iemand mij laatst verteld dus dan kan je beter blanco stemmen dan gebeurt dit niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

christen unie al nader onderzocht?? Engeltje smiley


Je stem gaat niet letterlijk naar de winnende partij, dat is echt onzin. Ook als je blanco stemt is dat niet zo. Wat er mee bedoeld wordt is dat je dan met het niet uitbrengen van je stem je je neerlegt bij de verhoudingen die dan onstaan. Mogelijk dat de grootste partij dan de macht krijgt. De kiesdeler is het aantal uitgebrachte geldige stemmen gedeeld door het aantal beschikbare zetels. Niet of blanco stemmen heeft alleen invloed op het aantal geldige stemmen dat is uitgebracht.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:09
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid
 
CROSSROAD317 schreef:
Dubbel sterk mevroUUUUUwtje ???? Knipoog smiley Clown smiley

Cross,

In het boek 1984 van Orwell sprak men van DubbelDunk, maar je gaat niet in op het thema.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 15:35
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
HENK710 schreef:


Goed stuk, Henk. Behalve goed en kwaad zou ik ook over een bepaald doel spreken. Dat er dan ethiek om de hoek komt kijken, lijkt me evident.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:13
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
KAT125 schreef:
ok, dus gezien deze reactie mag je geen echte christen zijn.
ofnee hier op deze site is een refo net als ene moslim. iedereen heeft zo zijn eigen gedachten overalles

ik ben er helemaal klaar mee klaar mee.

[edit]

Je leest niet, je denkt niet na over wat er staat en je taalgebruik is volstrekt ongepast, zelfs gewoon vulgair. Waar haal je de letterlijk godvergeten arrogantie vandaan om alleen refo's - met je eigen achtergrond dus - als echte christenen te beschouwen? Ik ken hier veel refo's die ik hoog heb en die zullen zich schamen voor een reactie zoals jij die geeft.

Thomas


Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 26 februari 2010, 15:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:07
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting
 
KAT125 schreef:
nou het wordt haast met de dag gekker,en of het een klein klubje is,weet ik niet,maar het zijn er wel teveel naar mijn idee.


En als je hetzelfde nou gaat zeggen over refo's met een beperkt denkvermogen? En als mensen net zulke ideeen over reformatorischen hebben als jij over 'dat volk'? Het merendeel van de naar schatting 800.000 homosexuelen in Nederland streeft een gelukkig leven in een relatie na, handelt niet extreem en is tolerant naar anderdenkenden. En het merendeel van de 200.000 refo's mag dan aan de kleding te herkennen zijn, ze denken echt wel na al worden veel antwoorden door hun cultuur voorgeschreven en ten onrechte als exclusief voor het christelijk gedachtengoed gezien. En geen homo die zegt dat je wel refo mag zijn maar het niet mag praktizeren.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 11:59
BerichtOnderwerp: RODE BALK!!!!!!!!
 
MARISKA601 schreef:
En ik een paarse Bos Knipoog smiley


maar anderen zien weer groen en geel van ergernis Knipoog smiley


Er is ook wel enige reden toe. De val van het kabinet leek een onlogische zaak te zijn. Vreemd toch dat de NAVO een brief stuurde aan Nederland voor steun aan een missie terwijl die normaal alleen maar formeel verzonden wordt, als de steun politiek gezien rond is. De echte oorzaak van het conflict zal hem gezeten hebben in de toezegging van Verhagen, die Bos niet accepteerde. Los van het feit dat deze mensen elkaar niet liggen: Verhagen heeft eerder prematuur en buiten de ministerraad om gesproken dan Bos en verwachtte zijn zin wel te krijgen. Het is begrijpelijk dat Bos dat niet accepteerde. Toen ik na de val van het kabinet deze kvp-er hoorde spreken hoe verdrietig hij was en de woorden eer en geweten vaak hoorde herhalen dacht ik weer aan de kvp-gluiperigheid na de Nacht van Schmelzer, het grootste politieke schandaal van na de oorlog. Gelukkig is het CDA geen KVP meer maar ze gaan in dit soort spelletjes wel mee. Om gedonder over de opvolgingsvraag te voorkomen heeft het bestuur Balkenende maar meteen tot lijsttrekker benoemd. Camiel met een niet-geschonden reputatie was beter geweest, maar goddank is het Verhagen niet geworden. De val van het kabinet was feitelijk de Nacht van Verhagen. En mensen die een sociaal kabinet nodig hebben kunnen het verder schudden.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 21 februari 2010, 12:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 21:16
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
sorry, 2x gedrukt

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 februari 2010, 21:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
Maris,

Na de verkiezingen kijkt men welke meerderheden te vormen zijn en komt er altijd weer een nieuw kabinet. Spreken en 'heldere' standpunten innemen doet men voor de verkiezingen en handelen en inschikken erna.
Er zijn wel meer verkiezingen geweest waar de coalitie van voor de verkiezingen gewoon werd hersteld.
Maar een knappe jongen die nu kan voorspellen hoe de verhoudingen zullen liggen nadat er gekozen is. De Nederlandse kiezer is wispelturiger geworden en gevoeliger voor de waan van de dag.

Thomas


MARISKA601 schreef:
Een volgend kabinet met CDA en PvdA word nu al een flop.
Of CDA met.... vul maar in.
Of PvdA met... vul maar in.

Als ze nu al niet meer uitkomen met bepaalde zaken, zal het in de toekomst ook niet lukken.
Of ze moeten andere kandidaten als premier neerzetten.
Veel verstand van politiek heb ik verder niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 20:08
BerichtOnderwerp: Leven is niet te koop
 
HENK710 schreef:
Toch kopen de meeste mensen een Bijbel om dat wat echt belangrijk is te ontdekken Clown smiley

Ach Henk, ik ben een christelijk opgevoed jongetje dus ik kreeg er al eentje van mijn ouders. Mijn tante had zes ingebonden delen met veel foto's en gaf die maar aan Tommie en toen kwam er nog een trouwbijbel, dat was allemaal gratis zeg maar. Toch heb ik enkele jaren geleden in de buidel getast voor de Friese Bijbel en dan zie je dat geld toch een beetje gelukkig maakt want een dergelijke mooie taal, zorgvuldig vertaald zodat het recht doet aan het Fries, toegelicht, en met liefde aan gewerkt door veel mensen voor weinig Friestaligen, dat mag wel wat kosten en is eigenlijk toch onbetaalbaar....

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 februari 2010, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 12:27
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
ARJAN007 schreef:


Ik denk dat je het over twee verschillende zaken hebt. De reden dat wethouders nu vaak en vroeger zelden werden weggestuurd, zit hem in het feit dat er tegenwoordig dualisme is en er zijn tekenen dat de wethouders ook niet meer die kwaliteit hebben van vroeger, wat ook geldt voor gemeenteraadsleden. Daar worden ze ook veelal uit gerecruteerd. Als je ervaren kandidaten hebt die ook in de gemeenteraad zitten, is er minder kans op crisis en vroeger was dat ook zo. Als je indertijd in de gemeenteraad zat, had je aanzien, nu vragen ze of je je asjeblieft kandidaat wilt stellen.

De politieke cultuur in Den Haag en wat daar mis in is, is een veel complexer onderwerp.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 februari 2010, 12:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 12:00
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
Arjan,

Met een beetje goede wil was men er natuurlijk wel uitgekomen. Maar die ontbrak. Toch denk ik dat men zich bij de pvda nog wel eens achter de oren zal krabben. Elk alternatief dat realistisch is, zal een minder sociale politiek geven. En daar wordt met name de pvda-achterban door getroffen. De bezuinigingen die dit kabinet in gedachten had, waren al fors en een kabinet waar de vvd in zit zal altijd minder sociaal zijn. De zwakken in de samenleving zijn er niet mee geholpen dat de pvda zijn rug recht houdt over Uruzgan en de meesten zal het ook niet zoveel kunnen schelen. Nederland verliest kostbare tijd in het oplossen van problemen en een goed alternatief is niet voorhanden. Op dit moment lijkt cda/vvd/d'66 het meest waarschijnlijk als de verhoudingen dat toelaten. Tragisch voor de pvda is wel dat als ze de macht hebben, ze die niet weten te hanteren. Met pokeren, zowel van de kant van het cda als de pvda, verlies je meestal. Camiel kan zich warmlopen.



Thomas



ARJAN007 schreef:
Ik baal als een stekker dat het kabinet ten val is gekomen.
Was dat nou nodig geweest? Was het nou zó moeilijk geweest voor het CDA om een keer voor een andere partij te buigen?

Het is nu al het vierde kabinet-Balkenende dat voortijdig ermee stopt.
En aangezien van de vier kabinetten-Balkenende er 1 was met de PvdA en 2 met andere partijen, kan men zich gaan afvragen hoe het komt dat elk kabinet-Balkenende is (bijna) gestrand. (Balkenende III was geen volwaardig kabinet, en ook dat kabinet was nog bijna voortijdig gestrand)

Het kabinet-Balkenende I trad in 2002 aan en bevatte ook de Lpf. Dit kabinet heeft maar zeer kort geduurd.
Het kabinet-Balkenende II dat in 2003 aantrad bestond uit cda-vvd-d66
Kabinet-Balkenende III was een rompkabinet van cda-vvd zonder d66.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 20 februari 2010, 12:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 20:53
BerichtOnderwerp: politieke discussies
 
ARJAN007 schreef:
Ach.... het CDA zal niet snel met de PVV regeren, en als het dan toch van komt dat het CDA met de PVV regeert dan kan de PVV alleen maar de eigen items invoegen daar waar het CDA dat toestaat.


Dit speelt pas als het kabinet is gevallen. En dat is niet het geval.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 20:00
BerichtOnderwerp: bidden geneest hiv
 
[quote=CROSSROAD317][quote=CROSSROAD317]Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici.

Ik had dat echt wel gelezen en viel je er ook niet op aan, bevestigde je eerder. Ik leg het accent alleen anders. Lees maar.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 18:50
BerichtOnderwerp: bidden geneest hiv
 
[quote=CROSSROAD317]Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici. Smiley die vol vragen zit

Misschien vinden mensen het wel vroom klinken dat ze op God vertrouwen in plaats van het gezonde verstand te gebruiken. Een seropositief iemand die zijn coctail niet inneemt, handelt onverantwoordelijk. Het is schijnvroomheid en heel erg dom om de middelen die ons misschien wel door Hem gegeven zijn niet te gebruiken. Het is het uiterlijk vertoon van moderne farizeeers als mensen zeggen door gebedsgenezing beter te worden van HIV. Dat er onverklaarbare genezingen zijn, doet daar niets van af. Wat onverklaarbaar is, hoeft niet door gebed te komen. Laten we bidden om een ziekte te kunnen dragen, zoals hier al eerder opgemerkt. We hebben ontzettend veel aan medici en wetenschappelijk onderzoek te danken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 19 februari 2010, 18:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 84 85 86 87 88 89 90 91 Volgende
Pagina 87 van 91