ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:43
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
JOLAN931 schreef:
18 Want ik betuig aan een iegelijkdie de woorden der profetie dezes boeks hoort:Indien iemand tot deze dingen toedoet; God zal over hem toedoen de plagen die in dit boek geschreven zijn

19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit het geen in dit boek geschreven is

openbaringen 22 statenvertaling

Heftig... ben benieuwd hoe andere vertalingen dit omschreven hebben

Deze tekst wordt geregeld losgelaten op de hele Bijbel. Echter, er wordt duidelijk gesproken over het boek van de profetie die Johannes ontvangt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:43
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
JOLAN931 schreef:
18 Want ik betuig aan een iegelijkdie de woorden der profetie dezes boeks hoort:Indien iemand tot deze dingen toedoet; God zal over hem toedoen de plagen die in dit boek geschreven zijn

19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit het geen in dit boek geschreven is

openbaringen 22 statenvertaling

Heftig... ben benieuwd hoe andere vertalingen dit omschreven hebben

Deze tekst wordt geregeld losgelaten op de hele Bijbel. Echter, er wordt duidelijk gesproken over het boek van de profetie die Johannes ontvangt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:41
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
JOLAN931 schreef:
nee henk, een boodschapper van God te mogen zijn was maar één van de vele genaden die Paulus ten deel vielen. In die zin is de vertaling van het boek dus onvolledig. Andere genaden waren o.a zijn liefde tot God, zijn ijver om anderen te bekeren, zijn standvastigheid in het geloof...die worden dus allemaal niet genoemd door het zo te vertalen

Het is inderdaad 1 invulling, maar eigenlijk is elke vertaling wel een invulling, zoals ook duidelijk is geworden uit de opmerking van de Joodse man die ik pas geleden las.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:39
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
JOLAN931 schreef:
Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab.
Men diende de baal, en elia diende de God van israel.

de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.

Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren.
Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet?

Er zijn inderdaad afgoden. Maar er is nog steeds maar 1 God. Dat de Baälpriesters niet verhoord worden zit denk ik veel meer in de wijze van aanbidden en vereren van deze godheid, die niet de totale positie krijgt toegewezen die God inneemt.

God manifesteert zich op allerlei manieren. Bij diverse volken is er voor diverse eigenschappen van God een godheid bedacht, zoals Baäl en Astarte. Bij anderen wordt God enkel beschouwd als hoogverheven Koning, Die met grote eerbied behandeld moet worden, zoals de islam. Weer anderen zien God ook al meer als zorgende Vader, Die ook omziet naar Zijn Volk, zoals de Joden. En dan zijn er nog christenen, Die God ook zien als God Die zelfs mens geworden is en nog dichterbij komt door in ons woning te nemen door Zijn Geest. Allemaal mogelijk toch beelden/manifestaties van 1 God?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:21
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
Het mooie van een diversiteit aan vertalingen is juist dat je allerlei mogelijkheden naast elkaar kunt leggen en zo wel eens meer kunt leren uit een tekst dan zo op het eerste oog. Het aardige, zo heb ik onlangs van een Jood mogen leren, is dat de meeste Joodse begrippen wel zo'n 70 mogelijke betekenissen hebben. Dus misschien is het handiger om andere invullingen niet meteen af te katten, maar er mogelijk lering uit te trekken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:14
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen
 
CHATULIEM619 schreef:
Versie van Het Boek:



Nu komt het verschil wel naar boven.


Hoezo? Gods boodschapper mogen zijn is toch genade die Paulus ten deel gevallen is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 20:05
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
CROSSROAD317 schreef:
Heb je ooit gehoord van Gods genade, en de kracht/vrijheid die daarvan uitgaat ??
Volgens de wet mag het niet, maar is Gods genade niet groter dan die wet?? Lachende smiley

Gods wet IS genade. Hij heeft ons leefregels willen geven om naar Hem te kunnen blijven groeien, wat er ook gebeurt. Wat een genade!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:59
BerichtOnderwerp: vergeven
 
KLAAS252 schreef:
Het enige wat ik kon doen is God bidden om deze mensen genadig te zijn.Dit doe ik nog regelmatig. Meer kan ik er zelf niet aan doen. Het is aan God.
Ik heb er zelf intussen vrede mee en kan wat dat betreft met een gerust hart naar het Avondmaal gaan.

Bedankt, Klaas, voor deze concrete invulling van wat hier juist besproken is. En ja, ik geloof zeker, dat dit de juiste weg is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 19:50
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
SOLAFIDE630 schreef:
Van mij krijg je dan nog een knuf
vanwege de zweverige bende in je hoofd Geschokte, onthutste smiley

Medicinale zweverigheid, Sola. Ofwel teveel pillen in mijn donder Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 17:21
BerichtOnderwerp: vergeven
 
JOLAN931 schreef:
dit is in veel gevallen de realiteit denk ik. maar is dat voor God genoeg?

Zou doorgaan met je leven, de pijn en het verdriet achter je latend niet afdoende kunnen zijn voor God? Kan dat niet juist helpen het kwaad je leven niet te laten beheersen?


Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 14 december 2009, 17:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 17:19
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
SOLAFIDE630 schreef:
Inmiddels is het dus bijna een week later en je bent inmiddels zielig geworden, heb ik begrepen, doordat je van de zolder af bent gevallen......

Wie doet nu zoiets.........je kunt echt niet vliegen hoor.....malle jongen Clown smiley

Maar ik denk....bij je Doessie op de bank, dat het daar best voor je uit te houden is....lijkt me zo Verliefde smiley

Dus van mij nu voor jou een zeer-spoedige-beterschap knuf Knipoog smiley Lachende smiley

Ikke zielig? Dat nooit! Enkel een gevallen kerstengel. Lachende smiley
Maar komt goei hoor, want ben alweer opgericht met hulp van Doeshi.
Nu enkel nog die zweverige bende uit mijn hoofd zien te krijgen, want die bekant erger dan de kwaal...
In elk geval bedankt voor je lieve knuf Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:58
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
PIETER649 schreef:
ik wegblijven??? henkie henkie ik had jou wijzer geacht... ik bedoel, niet om t 1 of ander hoor, maar geef toe: wat zou cee-em zijn zonder mij?? Coole smiley met zonnebril
Tja Lachende smiley

Maar het ging mij ook niet om CM, maar om jouw gezondheid. Je stelt je tensloote wel weer bloot aan allerlei virussen: Limbo, Zwollee etc etc Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:56
BerichtOnderwerp: minaretverbod
 
Diezelfde sympathie heb ik zelf ook naar onze moslimbroers en -zussen. Dus ja, ook voor hen mogen we af en toe wel in de bres springen als ze onterecht met zijn allen in een bepaald hoekje gedrukt worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:53
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
DANIEL777 schreef:
das je eigen schuld pieter had je hem beter motte koppelen aan een leuke dame Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Of zelf weg moeten blijven, zodat hij in elk geval van zijn Limbo-virus verlost zou blijven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Arme Pieter, wil leuk op CM terugkeren, komt hij hier allerhande virussen weer tegen. Misschien een vaccininatie voor aanvragen, Pieter? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:51
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
PIETER649 schreef:
en das niet altijd even makkelijk als er weer n vlucht paniekwulpen overvliegt. Gefrustreerde smiley

Wanneer komt het boek van P. van 't Hart uit? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:46
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
CHATULIEM619 schreef:
Als ik zo de verschillende topics op het forum naast elkaar leg, zie ik een aantal problemen opduiken. Roddelen mag niet, maar stel je nu eens voor dat je diepe problemen hebt in je relatie en je komt iemand in de supermarkt tegen, die vraagt hoe het met je gaat? Dan mag je niet over de ander praten, maar tegelijkertijd mag je er niet met een luchtige opmerking van afmaken.

Eerlijk gezegd heb ik er geen bezwaar tegen mijn hart niet bij iedereen te hoeven luchten. Soms moet je je er gewoon van af kunnen maken, omdat de persoon die je tegenkomt er vreemde dingen mee kan doen. Het wordt pas pijnlijk als mensen die je als vriend beschouwt helemaal geen aandacht voor je hebben. Mijn advies is tweezijdig: stort je hart uit bij mensen die het aankunnen en trek je je niet teveel aan als dat niet bij iedereen kan. Belangstelling uit zich in vele vormen, en heeft niet alleen te maken met een begroeting.

Je kunt je gevoel je moeite zeker wel met die ander bespreken, Chat. Dat heeft niets met roddelen te maken. Het wordt pas roddelen als je de andere partij afbrandt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 19:43
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
KLAAS252 schreef:
Ik denk even hardop en zwart/wit :

Als iemand(een goede vriend) mij deze vraag zou stellen , ga ik ervanuit dat hij in alle respect een eerlijk antwoord verwacht,( mag toch als goeie vrienden????)
Heeft deze persoon geen behoefte aan een eerlijke reaktie dan heeft dit voor mij wel te maken met disrespect tov mij.
Sorry voor deze reaktie, ik ben maar een simpele ziel. Verlegen lachende smiley
Klaas

Hoezo sorry als je eigenlijk exact hetzelfde zegt Knipoog smiley
En klaarblijkelijk ben je niet de enige simpele ziel. Welkom bij de Bond der Simpele Zielen Clown smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 13 december 2009, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:51
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
SIMONKWET418 schreef:
Ben het met je eens Henk, maar als je wel belangstelling/ medeleven voor iemand hebt respecteer het dan, en dat wordt dikwijls ook zo weinig gedaan, JAMMER

Zou aan woordkeus kunnen liggen. Of iemand heeft op zo'n moment gewoon even geen behoefte aan een reactie... Hoeft niet persé met disrespect te maken te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:45
BerichtOnderwerp: minaretverbod
 
MARIJAN072 schreef:
Als je de link legt tussen het SGP en fundamentalisme en hier een topic over opent, vind ik het lastig om nog iets van broederlijke of zusterlijke liefde te ontdekken.

Ik vond het volgende door Pieter elders op forum geplaatste moraallesje hier wel van toepassing:
PIETER649 schreef:
een musje vloog in de winter maar het was koud
zo koud dat hij compleet vastvroor en op de grond viel in het weiland.

een koe liet een vlaai vallen bovenop het bevroren vogeltje
dat ontdooide door de nog warme vlaai

uit blijdschap begon het musje te fluiten
een kat hoorde het en at het vogeltje op.

de moraal van het verhaal:
niet iedereen die poep over je uitstort heeft het slecht met je voor
niet iedereen die jou uit de stront haalt heeft het goed met je voor

Marijan,

Je lijkt vijandigheid jegens mijn broers en zussen te lezen in het feit dat ik dit onderwerp hier ter sprake breng. Daarmee lijk je te suggereren dat elke vorm van aanspreken op bepaald gedrag of bepaalde ideeën een aanval is op de persoon.
  1. Het is dus niet zo dat ik alle SGP'ers slecht vind.
  2. Ook zeg ik niet dat het weergegeven gedachtengoed betekent dat het hele gedachtengoed van de SGP niet deugt.
  3. Ik verschil gewoon van mening over deze zaak met de partijmening van de SGP en wil dit graag bespreekbaar maken.


Zoals Pieter net al heeft aangegeven is fundamentalisme niet altijd verkeerd. Zo waardeer ik de volgende zaken bij aanhangers van de SGP:
  1. enorm veel eerbied voor God;
  2. zeer bewust van eigen tekortkomingen;
  3. niet zomaar van hun stuk te brengen.

Dus ja, Marijan, zij zijn mijn broers en zussen. Ik ben het alleen niet altijd met hen eens. Dat mag toch wel binnen een (christelijke) kring van mensen? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 13 december 2009, 14:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:30
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
MARISKA601 schreef:
Waar ik moeite mee heb is om de moslims ruimte te geven voor hun geloofsbelevenis.
Hebben wij als christenen niet de taak om hun de weg naar Jezus te wijzen.
Als wij moskeen laten bouwen, geven wij ze de ruimte om Jezus te blijven verloochenen.
Men zegt wel dat we dezelfde God hebben.
Maar is dat wel zo?
Ik belijd een Drieenig God.
Moslims ontkennen dat Jezus de Zoon is van God.

Jouw belijden hoeft toch nog geen belemmering te zijn om anderen hun belijden te laten hebben? En ja, natuurlijk is het fijn als anderen hetzelfde belijden. Maar juist het bestaan van ander belijden kan een mens ook verder scherpen en dus laten groeien. Ook mag je jouw vrijheid van belijden delen met die ander. Dat is toch echt een mooi geschenk? Of leef je liever in een keurslijf?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 14:24
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
HDBAS635 schreef:
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)

Dus eerlijk antwoord geven is direct achterom kijken? Vreemde conclusie. Daarnaast zou juist eerlijkheid hoog aangeschreven moeten staan op een ontmoetingssite, al geldt hetzelfde natuurlijk ook in de supermarkt. Als je niet werkelijk geïnteresseerd bent in hoe het met iemand gaat, zeg dan, zoals anderen ook al aangaven, gewoon enkel hoi/hallo/goedendag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:13
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
MARY052 schreef:
God blijft eeuwig dezelfe. maar het grote verschil is dat JEZUS is gekomen en die heeft de zonde voor ons gedragen zodat wij niet meer gestraft hoeven te worden. JEZUS offer was volmaakt.
AMEN

Maar Mary, ook Abraham, Noach, Job en al die anderen heeft God willen behouden. En behoud voor mensen is er enkel door Jezus, Die Hij al vanaf het begin als zoenmiddel gesteld heeft. Dus wat is er dan nog werkelijk anders als we naar het invulling geven van ons leven kijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:07
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Hannah heeft het al wat verder uitgelegd Sola. Jij geeft in je reactie aan dat ieder vergeven WORDT en dat is dus maar de vraag. Zie Hannah haar reactie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:03
BerichtOnderwerp: minaretverbod
 
Wat is nu het verschil tussen een kerktoren en een minaret? In Nederland is er zelfs verschil te constateren in het nadeel van de kerktorens. Want eigenlijk elke kerktoren bevat wel een klokkenspel die geregeld van zich doet horen, terwijl de minaretten in Nederland voor 98-99% enkel architectonische waarde hebben.

Daarnaast is het denk ik wel goed om elkaar ook ruimte te geven om anders te denken als christenen, zonder dat dit meteen betekent dat de ander niet meer als broer/zus gezien wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:58
BerichtOnderwerp: minaretverbod
 
MARISKA601 schreef:
ach ja.. de zondagsrust...
rust krijg je niet bij het horen van de klokken Knipoog smiley

Zouden de oordopjes geen christelijke uitvinding kunnen zijn voor al die andere mensen die niet op het klokgelui af wensen te komen? En anders zouden de klokkenluiders blij moeten zijn met die onchrstelijken die die uitvinding gerealiseerd hebben Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:51
BerichtOnderwerp: vergeven
 
SOLAFIDE630 schreef:
God vergeeft wel degelijk alle mensen. Het heil in Jezus Christus staat open voor ieder mens op deze aarde.

Open staan voor alle mensen betekent nog niet dat ieder ook hetzelfde loon ontvangt. God vraagt wel degelijk nog om reactie van de mens als eigenverantwoordelijk wezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:49
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
THOMAS968 schreef:
Het beeld dat iedereen van God heeft is anders en wordt gevormd door opvoeding en later het nadenken erover. (...) De meer straffende God versus de mee liefdevolle, grofweg ook een beetje een tegenstelling tussen het Oude en het Nieuwe Testament, maakt het al moeilijk.

De opmerking van Thomas over het godsbeeld in combinatie met de verwijzing naar de in mijn ogen suggestieve tegenstelling tussen God in OT en NT brengt mijn op de volgende gedachte:
God is net als een ouder voor Zijn kinderen, ook als de kinderen al volwassen zijn, nog steeds dezelfde. Kijkend naar de opvoeding van een kind, zie je in de eerste levensfase van een kind iets vertroetelnds, wat even later meer (opvoedend) straffend wordt. Maar op een bepaalde leeftijd wordt dat ook weer minder. De liefde van die ouder verandert daarmee niet qua inhoud. Het is enkel de uitingsvorm die veelal anders is. Waarom kan dit bij God ineens niet bestaan en wordt er geregeld gedaan alsof God veranderd is van OT naar NT?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 13:39
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
Er zit blijkbaar toch iets goeds, iets knuffeligs in die naam Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:56
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Gelukkig denkt God anders dan een aantal mensen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (53)





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 20:49
BerichtOnderwerp: gezondheidszorg in de Bijbel
 
In deze tijd van Q-koorts, Mexicaanse griep etc, kwam ik een aardig stukje tegen in het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel':

Quote:
Door alle eeuwen heen konden de artsen niets bieden in de strijd tegen besmettelijke ziekten. Honderden miljoenen mensen zijn onder de meest erbarmelijke omstandigheden gestorven aan geslachtsziekten, melaatsheid, builenpest en een overvloed van dodelijke darmziekten. Al die ellende had voorkomen kunnen worden door simpelweg de wetten van Mozes te volgen, waarin staat hoe je besmetting en uitbreiding van deze ziekten kunt voorkomen. Simpele, maar bijzonder effectieve maatregelen op het gebied van hygiëne, zoals de regel over het begraven van uitwerpselen.

Vooral onder primitieve omstandigheden blijken de wetten van Mozes een absoluut onovertroffen stelsel van maatregelen te zijn, iets zonder weerga in de geschiedenis. Professoren in de medische geschiedenis uiten hun grote bewondering voor deze wonderbaarlijke wetgeving op de volksgezondheid. Buiten de Bijbel vind je nergens in de oudheid zulke effectieve en systematische wetten ter voorkoming of ter bestrijding van ziekten.

Zelfs seculiere wetenschappers erkennen dus het gezonde karakter van de wetten uit de Bijbel.


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 10 december 2009, 20:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 Volgende
Pagina 68 van 71