ChristianMatch
 


Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 164 165 166 167 168 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:53
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
Het is wit en je kunt het weggooien.


gebroken wit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:52
BerichtOnderwerp: Moppentrommel
 
Het is blauw en het weegt haast niets.

Lichtblauw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 18:01
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
[Modbreak: Dit is over het randje Chatuliem! Dergelijke beschuldigingen horen hier niet thuis op het forum.]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 4 januari 2010, 13:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 16:56
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Eerlijk gezegd heb ik geen zin meer om verder in te gaan op de verkeerde theorieën waarmee Henk710 dit forum besmet. In mijn ogen is hij verblind en overziet hij zijn eigen theorieën niet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 3 januari 2010, 16:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 23:07
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
JILL658 schreef:
Jammer Chatuliem, je zou er best wat van kunnen opsteken. Knipoog smiley
Per slot van rekening heeft deze man honderdduizenden in grote delen van de wereld tot geloof gebracht. En nog steeds worden zijn boeken in andere talen vertaald. Toch niet niks zeker. Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

Als iemand een geweldige leraar is, mag je het toch in bepaalde aspecten niet met hem eens zijn?? Ik heb ze wel meegemaakt, die dachten dat ze vervloekt waren, terwijl je je gewoon afvroeg waarom ze niet nuchter omgingen met bepaalde tegenslagen in hun leven.

Dan kom je op die terreinen terecht als een vrouw van 53 die nog steeds gebukt ging onder haar eerste schrijfles, toen ze 6 was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 22:59
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Ten eerste verklaar je diverse keren, dat hetWoord van God mensenwerk is.

Ten tweede haal je de exclusiviteit van het werk van Christus omver door te praten over godsbeelden. In jouw ogen heeft eigen religie een godsbeeld van dezelfde god en daar ben ik fel op tegen. Denk jij dan eens na over wat je zomaar opschrijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Henk, ik heb je iedere keer op twee dingen gewezen, en in beide aspecten blijf ik van mening dat je gevaarlijk bezig bent.

Allereerst ontken je de goddelijke inspiratie van de Bijbel, omdat je diverse keren het mensenwerk genoemd hebt. Hier ben je nog steeds niet op ingegaan.

Het tweede wat ik iedere keer in je bijdrage lees, is dat het niet gaat om de kruisiging en het sterven van Jezus, maar om het beeld wat wij als christenen van God hebben. Daarmee haal je de exclusiviteit van het evangelie naar beneden en geef je andere godsdiensten de ruimte om ook tot verlossing te komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 13:20
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
JILL658 schreef:
Ik vind dat je wel een hele vreemde definitie erop nahoudt wat betreft vloek. Ik vind daar ook geen enkele bijbelse grond in. Elke vorm van kritiek is in jouw ogen dan een vloek en dat vind ik te ver gaan.

Misschien kun je Jacobus lezen. Knipoog smiley
Zegen en vloek van Derk Prins.
Er zijn wel meer boeken geschreven over bijv " de Tong".

Hoewel Dereck Prince een kind van de Heer was, ben ik het wat dat betreft niet met hem eens. Teveel Rafael achtig vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 11:24
BerichtOnderwerp: vloek uitspreken
 
JILL658 schreef:
Ja Pieter dat bestaat echt iemand vervloeken, maar je kan je zelf ook een vloek op leggen. Door bijvoorbeeld te zeggen
Nee hoor dat kan ik nooit leren enz
Of je hebt een keer een negatief besluit genomen.
Daar word ik nooit beter van.

Je vraagt hoe kan je dat verbreken? In het kort:
Door te erkennen wat je zelf hebt of de ander uitgesproken heeft, over jou.
Daar vergeving voor vragen bij de Vader en de ander te zegenen.
Dan zeg je In de naam van Jezus verbreek ik deze vloek over mij en ik snij mij daarzelf van los. Jezus wilt U mij schoon wassen hiervan door Uw kostbaar bloed, reinig mij.
Beter is als je dat door een ander laat doen.
Dit kan een diepe bevrijding zijn.
Jill

Ik vind dat je wel een hele vreemde definitie erop nahoudt wat betreft vloek. Ik vind daar ook geen enkele bijbelse grond in. Elke vorm van kritiek is in jouw ogen dan een vloek en dat vind ik te ver gaan.

Vervloeking is een middel dat in de Bijbel regelmatig voorkomt. Paulus spreekt zelfs vervloeking uit over eenieder die een ander evangelie verkondigt. Elisa spreekt een vervloeking uit over een aantal kinderen die hem beledigen. Hij spreekt zelfs een vervloeking uit over zijn knecht Baruch.

Vervloeking heeft alles te maken met het oordeel van God. Het probleem is echter, dat dit vaak verkeerd gebruikt wordt. En daarom is het niet echt aan te raden het te gebruiken als je niet geleid wordt door de Heilige Geest.

De vervloeking die over jou is uitgesproken komt voort uit de frustratie en de pijn van iemand. En dan is het geen vervloeking namens God. Hij ziet dit als laatste redmiddel om jullie nog onder druk te zetten. En deze druk heeft hij vaker op jullie willen uitoefenen. Daarom zou ik me er maar niet druk om maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 01:03
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
SIMONKWET418 schreef:
Dat gezegde komt ook niet altijd uit hoor Arjan, ik had hier iemand op de site gewoon leren kennen als iemand die nood had. Geen relatie dus maar gewoon iemand die ik wilde helpen om uit die problemen te komen.
Het werd een echte vriendschap, ik werd dan ook Pa genoemd en Opa
ik ben God nog steeds dankbaar dat ik haar veel heb mogen helpen.
Maar toen er voor diegene weer wat licht aan de horizon verscheen was
het plotseling klaar, ik werd gewoon gedumpt, en dit kan ik niet van een gelovig iemand verwachten.
De nasleep hiervan was nog erger, maar dat hou ik liever voor mij zelf.
En dit bedoel ik nu ook, wat is vriendschap komt het uit het hart of????

Simon, hoe je de situatie beschrijft komt niet helemaal overeen met de waarheid. Je zet haar neer alsof ze ondankbaar is, ze je gebruikt heeft en aan de kant gezet heeft. In andere bijdragen op het forum heb je het over dezelfde situatie gehad en erkende je dat je een fout gemaakt had en dat ze je niet wilde vergeven. Helaas stond dat op het oude forum, die gegevens zijn verdwenen.

Maar ik vraag me gewoon een aantal dingen af. Waarom kunnen mensen zo moeilijk nee verdragen. De indruk die ik krijg, is dat dit nu al maanden speelt en waarom heb je bij jezelf niet de knop omgedraaid?
Heeft dat te maken met gekrenkt zijn? Of waren je verwachtingen anders van deze relatie of je invulling van de relatie. Dat je er niet tegen kan dat ze iets anders wilde dan jij?

Wat ik mis in je verhaal is je zelfreflectie. Je schildert je af als slachtoffer, misschien voel je je ook zo, maar als vriendschap zo verloren gaat heb je zelf vaak ook dingen verkeerd gedaan.

Je strijdt een hopeloze strijd. De vriendschap die je beschreef bestaat niet meer en zal ook niet meer terugkomen. Wordt het dan ook niet eens gewoon tijd de ander los te laten en je er niet zo mee bezig te houden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 23:34
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Ik stel nergens islam en christendom gelijk! Lees gerust nog eens terug. Ik heb enkel aangegeven dat we wel eens gericht kunnen zijn op dezelfde God. Dat de invulling (dus het mensenwerk) tot totaal verschillende beelden leidt, zegt nog niet dat er werkelijk sprake is van een andere God. Of had Abraham dan toch twee goden? Want dat is de conclusie als je Allah en God werkelijk tot twee verschillende entiteiten maakt. Smiley die vol vragen zit

Invulling van godsbeelden is mensen werk? Geloof je dan niet dat de Bijbel Gods werk is??

En was Abraham de voorouder van de moslims??? Bij joden is het keurig bijgehouden wat betreft afstamming, maar de periode tussen Abraham en het ontstaan van de islam is zo groot, dat deze claim niet te rechtvaardigen valt. In die tijd waren ook andere volken in die omgeving, niet alleen de afstammelingen van Ismaël. Als God een volk belooft voor haar te zorgen, wie bedoelde Hij dan precies?

De indruk die ik krijg is, dat Mohammed zich deze claim toegeëigend heeft en daarmee zijn eigen religie gesticht heeft. Er is geen belofte voor moslims, wel voor de nakomelingen van Ismaël. En die geldt dus niet voor Kanaänieten, Moabieten, Filistijnen, Perzen, Ptolomeeën, Galaten. Seleucieden, Ammonieten en ga zo maar door. Allemaal volkeren die in dezelfde omgeving woonden.

Ik ken ook wel mensen die claimen Jezus te zijn, maar over het algemeen neem ik dat niet zo serieus. Als moslims kunnen aantonen dat ze allemaal van Ismaël afstammen, zou je kunnen zeggen, dat ze aanspraak kunnen maken op deze claim.

ik blijf bij mijn conclusie, Mohammed heeft zijn eigen god gemaakt.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 1 januari 2010, 23:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 00:34
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Smiley die vol vragen zit Godsdienst hoort met een boek samen te vallen? Bij mijn weten heet dat boek dan gewoon hart. Dat is de werkelijke plek waar God ons mensen raakt en waar relatie met Hem begint en groeit. Het boek is niets meer dan een hulpmiddel om God te leren kennen. Daarbij is het dan wel weer goed om te weten dat die boeken hoe dan ook altijd een stuk mensenwerk zijn en daarmee dus een beeld van God kunnen oproepen dat niet altijd strookt met wie en hoe God daadwerkelijk is.

De bijbel is mijns inziens heel wat anders dan hart. Wat bedoel je daar precies mee?

Ik geloof dat de Bijbel mij een zuiver beeld geeft van God. Dat het "mensenwerk" niet ten koste gaat van onze kijk op God.

Ik blijf vraagtekens zetten achter de manier waarop je de islam probeert gelijk te stellen met het christendom. Want dat lees ik uit je bijdrage.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:58
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
PIETER649 schreef:
nee, die christenen, die hebben hun geloof altijd vreedzaam uitgedragen... ff nadenken voor je zoiets plaatst.
Wij hebben als mens geleerd, dat het niet goed is de ander je wil en je geloof op te leggen. Idd. ons verleden als christen is ook niet zo positief.

Maar dat laat onverlet dat de verschillen zo groot zijn, dat je kunt stellen dat ze verschillende personen zijn. En vijanden van elkaar. De Heer der heren tegenover de prins van de duisternis.
Het antwoord zou moeten zijn, dat we in gebed voor ze moeten gaan, zodat ze de ware God leren kennen, die hun hart en verleden kan veranderen. God verandert mensen, dat kunnen mensen niet vanuit zichzelf. We hebben allemaal bevrijding nodig, bevrijding van onze zonden. En dat kan alleen door de verlossing die Jezus biedt.

Islam betekent onderwerping, maar als dat zonder liefde gepaard gaat, is het slavernij. De liefde die ons bindt, is ook de liefde die ons bevrijdt en is de liefde die niet bekend is bij de islam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 17:18
BerichtOnderwerp: terecht?
 
MARIO216 schreef:
Jij durft iets te zeggen
. Ik heb eerlijk gezegd dit citaat genomen, omdat het zo goed weerspiegelt wat me dwars zit. Het valt me op, dat als je een uitgesproken mening hebt, je heel snel onder vuur ligt. En dan zijn beschuldigingen niet van de lucht. Ik ben geschrokken van de felle reacties van mensen, vaak gebaseerd op iets wat niet geschreven is. Er hangt een grote sfeer van onderling wantrouwen hier en soms kun je gewoon niet voor je eigen mening uitkomen.
Lukte het vroeger goede discussies los te krijgen, het schijnt nu alleen maar in beschuldigingen te eindigen. Terwijl er geen moeite genomen wordt om na te lezen wat de ander zegt en denkt. Van tevoren wordt al ingevuld wat de ander bedoelt en meestal is dat veel negatiever dan dat het het geval is.
Vragen naar iemands overtuiging wordt uitgelegd als persoonlijke aanval, belangstelling tonen voor iemands noden wordt meteen als bemoeizucht gezien en als je vertelt dat iemand in nood zit, zonder dat je specifieke info geeft wordt dat meteen aangemerkt als roddel.
Waar komt die negativiteit vandaan? Waar is het vertrouwen in elkaar gebleven. Eerlijk gezegd vind ik soms gewoon naar hoe mensen met elkaar omgaan hier. En ik denk dat we ook meer vertrouwen in elkaar mogen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 08:18
BerichtOnderwerp: de jostiband
 
Het valt me op, dat een opmerking op de chatbox door iedereen meteen negatief geïnterpreteerd wordt. De beschuldigingen vliegen dan over en weer en de essentie wordt dan uit het oog verloren. Vaak vult men al voor de ander in wat men denkt en krijg je ruzie die heel gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door beter naar elkaar te luisteren.

Ik ben het met de mensen eens die zeggen, dat gehandicapten heel vaak puur omgaan met muziek en dat we wat dat betreft heel veel van ze kunnen leren. Het optreden wat me zelf het meest voor ogen staat in dit geval, is die keer dat we voor gehandicapten moesten spelen, dat ze zelf mee gingen doen. En inderdaad daar straalde heel wat van af.

Waar ik moeite mee heb, is dat ik het idee heb dat ze gebruikt worden. Ik vergelijk het met de musical die mijn zoon gaf aan het einde van de basisschool. Als we toen gezegd hadden, dit is zo mooi, hier ga je mee optreden door het land, zouden we in mijn ogen precies hetzelfde doen. Voor ons was het mooi, omdat we hem kenden. Omdat we meegeoefend hadden en met hem de tekst geleerd hadden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:00
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Natuurlijk is er geestelijk niks op tegen om de vrouw in het schoolbestuur te laten plaats nemen.

Ik blijf bij het principe dat er verschil tussen man en vrouw is. En we zijn zo langzamerhand bezig dat weg te vagen in de maatschappij. Moeten de traditionele rollen dan blijven bestaan? Dat denk ik ook niet.

Vooral omdat ik denk dat men er niet gelukkiger op geworden is. Zelfontplooien, individualisme staat lijnrecht op zelfopoffering en trouw. Een relatie zou moeten bestaan uit de behoefte de ander tot zijn recht te laten komen. We draaien het vaak om. Wat kan ik uit mijn relatie halen? En: als ik de ander zijn zin geef, wat gebeurt er dan? Luisteren naar elkaar en elkaar de ruimte geven, daar draait het om. Vertrouwen, en de ander niet laten vallen als het eens mis gaat, sleutelwoorden voor een relatie.

Als de relatie onderling goed is, zal de partner naar de wil van de Heer luisteren en niet zijn/haar eigen motieven daarboven stellen. Dat is echter wel een voorwaarde om tot een juiste beslissing te komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 09:36
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
ik begrijp het Hannah, maar begrijp me goed. Dit onderwerp is persoonlijker dan je denkt. Het is vaak de reden tot echtscheiding, omdat mensen niet volgens Gods principes met elkaar omgaan.
God heeft de man en de vrouw nu eenmaal anders geschapen. De wereld wil ze gelijk trekken en dat veroorzaakt veel problemen. Als een man leeft volgens Gods wil en de vrouw leeft volgens Gods wil, is dat de beste garantie tot succes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 22:05
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HANNAH810 schreef:
als de man de priesterrol laat liggen, chat, is het toch zeker wel wenselijk dat de vrouw die rol overneemt, of ben je t daar ook niet mee eens?
en als een man de leiding niet kan of wil nemen, is er dan geen leiding?
dat kan toch ook niet?
Dan kun je er beter voor zorgen dat Gods principe hersteld wordt. Ik begrijp dat dit een algemeen principe is, maar dat we het mogen inkleuren, zolang de contouren maar duidelijk zichtbaar blijven. Vaak wordt een gezin geteisterd door manipulatie en machtsstrijd als de rollen niet duidelijk zijn.
HANNAH810 schreef:
ik ben het met je eens hoor, in de gebruikelijke gevallen vinden veel vrouwen het denk ik ook prettig om liefdevolle leiding te ontvangen; als een soort veilig en geborgen gevoel, waar de meeste vrouwen naar mijn idee behoefte aan hebben...
dus kan de basis wel zijn, zoals jij het stelt, maar ik denk toch ook dat je verder moet kijken, naar de gevallen waar dingen niet lopen zoals het zou moeten;
en als t niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat, naar mijn idee.........
mee eens??
Ik worstel met een antwoord. De afgelopen maanden heb ik een relatie gehad, die ik helaas heb moeten beëindigen. Niet omdat we niet van elkaar hielden, want dat deden we wel, maar omdat er iets in onze relatie knaagde. Ik had een hele tijd al het gevoel dat het niet goed met haar ging op het geestelijk gebied. We konden eigenlijk niet goed met elkaar bidden, en we trokken elkaar eigenlijk geestelijk naar beneden. Zelf heb ik als grootste fout gezien, dat ik niet in onze relatie die rol vervulde die God van een man zou vragen, nl priester zijn voor je a.s. vrouw. Uiteindelijk waren we zo diep weggezakt, dat ze van me vroeg mijn roeping maar op te geven, want dat stelde ook niet zoveel meer voor. Toen was het dieptepunt voor mij bereikt. Ik besefte dat ik dat niet kon opgeven en dat ik dus moest kiezen: me af laten zakken tot niets of haar loslaten. Het laatste heb ik gedaan. Nu lees ik dus uit jouw reactie dat het beter is een slechte relatie te hebben dan geen relatie en eerlijk gezegd ben ik daar niet uit. Ik besef terdege dat als ik zelf mijn rol goed had opgenomen we niet zo afgezakt waren. En ik leg de schuld dan ook volledig bij mezelf neer. Ik had haar de weg moeten wijzen, ik had moeten ondersteunen als ze het moeilijk had, ik had moeten bidden. En die taak heb ik verwaarloosd.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 21 december 2009, 22:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 21:13
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HANNAH810 schreef:
...en als t goed is voor t gezin, kan hij de leiding delegeren, en ik denk dat een echtpaar samen voor de belangen van t gezin bidden kan.
als de man de priesterrol laat liggen, chat, is het toch zeker wel wenselijk dat de vrouw die rol overneemt, of ben je t daar ook niet mee eens?
en als een man de leiding niet kan of wil nemen, is er dan geen leiding?
dat kan toch ook niet?
ik ben het met je eens hoor, in de gebruikelijke gevallen vinden veel vrouwen het denk ik ook prettig om liefdevolle leiding te ontvangen; als een soort veilig en geborgen gevoel, waar de meeste vrouwen naar mijn idee behoefte aan hebben...
dus kan de basis wel zijn, zoals jij het stelt, maar ik denk toch ook dat je verder moet kijken, naar de gevallen waar dingen niet lopen zoals het zou moeten;
en als t niet gaat zoals het moet, dan moet het zoals het gaat, naar mijn idee.........
mee eens??
Over het algemeen weten vrouwen wel hun weg te vinden daarin, denk ik dan. Maar in de bijbel staat een heel belangrijke opmerking: "vrouwen veracht uw mannen niet." En er zijn veel vrouwen die een lage dunk hebben van hun man. Er staat ook geschreven "mannen hebt uw vrouw lief". Voor mij is het kenmerk van liefde zelfopoffering, niet over de grens gaan van de ander. Wachten op de ander, rekening houden met de ander. Maar ook leiden als ze het moeilijk heeft, haar de weg wijzen als ze in het doolhof van haar gevoelens niet meer weet waar ze naar toe moet.

Wat betreft vrouwelijke leidinggevenden, heel vaak zijn het halve kerels geworden en vrouweliijke voorgangers vind ik helemaal tegen het principe dat God ingesteld heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 19:26
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
MIEKE364 schreef:
[i]Lijkt me een sterk door Chatuliem ingekleurde wil van God. Er zijn legio situaties te bedenken waarin de leiding van de vrouw een huwelijk in de juiste baan (terug)leidt. Een vrouw als leid(st)er kansloos maken verarmd iedere relatie en maakt een vrouw ook in de samenleving inactief waardoor haar licht onder de korenmaat blijft, wat geenszins de wil van God is, als we de Bijbel erop nagaan. Er zijn uitstekende vrouwelijke leidinggevenden, managers, directeuren en vrouwen in leidinggevende posities in kleine en grote bedrijven en ook bij de overheid. God zij dank.
het gaat mij er niet om wat de wereld ervan vindt, ik vind dat het Bijbelse principe nog steeds is, dat leiding in het gezin bij de man hoort. Zelfs in een situatie waarin de man misschien gehandicapt of bedlegerig is, de manier waarop is inderdaad iets waar je over kunt spreken. De geestelijke leiding, het priesterschap is een rol die bij de man hoort/ Als de vrouw het geestelijk leiderschap gaat overnemen is het verkeerd. Zijn rol voor het gezin is te waken over het gezin, te bidden voor het gezin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 22:15
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
HANNAH810 schreef:
ha thomas;
ik wil proberen je een bevredigend antwoord te geven, en ik zie wel hoe ver ik kom, want je neemt wel veel onderwerpen mee, in je betoog..... Knipoog smiley
allereerst je antwoord op mn eerste opmerking;

ik schreef; ook heb ik niet het gevoel als vrouw achtergesteld te zijn, ik denk dat de bijbel toch ook wel heel erg veel aanknopingspunten geeft, over hoe er met de dames omgegaan dient te worden.

waarop jij antwoordde(en ik neem even de vrijheid om je in te korten);
De ergste vijand van de vrijheid is een tevreden slaaf. Dus iets van de man is de baas naar buiten toe en de vrouw bestuurt het huishouden volledig en heeft daarmee veel macht. Ik vind het wel een vorm van achterstelling dat passief kiesrecht niet kan op basis van het feit dat je een vrouw bent.

ik heb het niet over een tevreden slaaf, maar over een tevreden echtgenote, dat is anders, en wat is er mis met een klassieke rolverdeling, wanneer beiden zich er goed bij voelen? overigens denk ik dat in de meeste gezinnen de man zich ook volledig inzet om er voor vrouw en kinderen te zijn!
en als je efeze 4 leest, denk ik niet dat veel vrouwen moeite hebben zich goed te voelen bij een man die zich daarnaar gedraagt!!
en ook een vrouw kan gewoon haar stem-formuliertje afgeven, hoor!

Hannah ik vind het heel bijbels wat je zegt. Ik geloof nl. ook in dat principe. Wat ik merk uit de reacties hier op het forum, is dat men het uit balans vindt. Alsof de vrouw zichzelf helemaal moet wegcijferen, en daar geloof ik niet in. In de relatie naar Gods wil geef je het respect naar elkaar toe. Een man die zijn vrouw niet respecteert, maar haar mishandelt en misbruik maakt van zijn macht, zondigt in mijn ogen.
Vrouwen hebben leiding nodig, dat klinkt heel discriminerend, maar uiteindelijk is die leiding ook een stuk bescherming. Die leiding bestaat m.i. ook uit lijnen uitzetten. Een huwelijk waar een vrouw leidt, is in mijn ogen niet naar Gods wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:24
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
PIETER649 schreef:
dankjewel....en waar in de koran precies kan ik dit terugvinden?

http://www.flex.com/~jai/satyamevajayate/heaven.html ( engelstalig met citaten uit de Koran)

http://home.solcon.nl/langeveld/chr/student/nl/islam%20hel%20en%20hemel.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 21:01
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
PIETER649 schreef:
dus ondanks de joden Jezus niet erkennen, geloven we in dezelfde God.
waarom de joden dan wel, en de moslims niet?

Het verhaal van de bijbel begint bij de relatie die God aangaat met Zijn volk. En dat zijn de joden. Wij als christenen geloven in dezelfde God, de God van het Oude Testament, is ook de God van het Nieuwe Testament.

Mohammed heeft de bijbel zichzelf toegeëigend, veranderd en geredigeerd. Daarmee heeft hij zichzelf tot god gemaakt. Het gevaar van het kopiëren van het woord van God en veranderen naar jouw beeld, is dat je je eigen vleselijke verlangens de boventoon laat voeren. De hemel is volgens de moslims een bordeel. Hij was zelf getrouwd met een 9-jarig meisje. Hij heeft het dan in de Koran niet meer over de God van Abram Isaak en Jacob, maar van zijn eigen gemaakte god, Allah.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 20:43
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
PIETER649 schreef:
Als wij, christenen, nou in de God van Abraham Izaäk en Jacob geloven, en, de naam zegt het al, Christus erkennen als Zoon van God en deel van de Heilige 3-eenheid.
In welke God geloven bijvoorbeeld de joden dan?

In een andere God?

En nu graag geen uitgebreid warrig verhaal gelardeerd met bijbelteksten, maar gewoon een JA of een NEE, als dat niet teveel gevraagd is.... Gefrustreerde smiley

NEE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 16:47
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Allereerst vraag ik mezelf af waarom mensen dit persoonlijk opvatten. Ik stel alleen dat ik het met de redenatie niet eens ben. Idd Henk, je hebt dit niet gezegd, maar ik heb willen laten zien waar deze redenatie toe leidt, zonder dat ik gezegd heb dat jij dat gelooft.

Voor de duidelijkheid, ik ben het dus niet met je redenatie eens. En op een forum moeten we daar toch gewoon over discussiëren zonder dat er allemaal persoonlijke aanvallen worden geuit.
Als we elkaar niet de vrijheid geven het niet met elkaar eens te zijn, denk ik dat het moeilijk is een discussie voort te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:19
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Allereerst veroordeel ik niemand, ik geef alleen maar aan waar de redenatie van Henk toe leidt. Nl. dat je de mogelijkheid openhoudt dat je via andere godsdiensten ook behouden kunt worden. Een beetje kennen van God gaat mij al te ver. Want waar leg je dan de grens? Wat sta je dan wel toe en wat dan niet? Is yoga kennen van God. Is reiki werking van de Heilige Geest? Kun je door jezelf te vinden God vinden??? Is TM hetzelfde als Stille Tijd? In mijn ogen niet.
Volgens mij is er maar één manier God te leren kennen. Nl door Jezus Christus en die. gekruisigd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 20:59
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Uiteindelijk leidt jouw redenatie tot het volgend Henk. En daarom wijs ik hem pertinent af. Waarom zou je dit beperken tot de vergelijking van islam en christendom. Dan heeft het boeddhisme ook een ander godsbeeld, misschien kunnen we dat ook wel erbij nemen. Of het boeddhisme of het satanisme. Als het niet zozeer gaat om God en alleen maar om ons godsbeeld, waarom neem je niet alle godsdiensten en accepteer je dat ze uiteindelijk toch dezelfde god willen dienen. Dat is syncretisme.

Het gaat niet om ons godsbeeld, want die is idd beperkt. Maar het gaat om God zelf en het offer van Jezus Christus. Geloven in het kruis kan niet samen gaan met geloven in syncretisme. Want Jezus zegt zelf dat Hij de weg is, en dat sluit per definitie andere wegen uit. Wij dienen niet dezelfde God als het kruis van Christus ontkend wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 09:51
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
HENK710 schreef:
Nee Pieter, dat heb ik nooit gezegd. Het kan wel een beeld van Dezelfde God zijn, alleen dan van een andere kant bekeken. Niet iedereen ziet jou hetzelfde, maar ben je dan ook direct niet meer jezelf?

Zie verder de reactie van Thomas Knipoog smiley

In principe heb je ongelijk Henk. Het gaat er niet om hoe ons godsbeeld is, het gaat erom wie God zelf is. En dan blijkt gewoon dat er sprake is van God de Vader en van Allah, de prins der duisternis.
God kan Zijn oogappel niet liefhebben en tegelijkertijd uit willen roeien. God kan Zijn volk niet opbouwen en tegelijkertijd willen vernietigen.

Vasten op zichzelf kan heel goed zijn, maar dat moet het een bepaald doel dienen. Een hele dag niet eten en drinken is heel ongezond, vooral omdat je na die tijd vreetbuien en zuippartijen krijgt.

De duivel bestrijd je met gebed, niet met stenen tegen een muur aangooien.
De geestelijke vijand overwinnen je door voorbede, niet door domweg vernietiging.

In de Koran staan diverse voorbeelden genoemd, waarbij je mensen mag mishandelen, onderdrukken en uitroeien omdat ze niet zoals jij denken. Wil jij dan nog steeds beweren dat het alleen maar ons godsbeeld is wat anders is. Er zit een andere inspiratiebron achter de Koran.

Het lijkt zo geestelijk dit te beweren, maar eigenlijk is het geestelijke blindheid. Ze denken dezelfde god te dienen, maar ze dienen de huidige Baäl.
Elia stond ook niet op de Karmel te prediken dat ze een verkeerd godsbeeld hadden. Hij zei ook niet dat het dezelfde god was die hij diende. Nee hij predikte dat ze de verkeerde god aanbaden en dat zijn God de ware God was.

Dit is geen geestelijk spelletje, een filosofisch verschil van mening. Waar je mee bezig bent is het ontkennen van de realiteit, nl. dat de islam een vijand van Gods volk is, die alles in het werk zal stellen Gods volk te vernietigen.
In mijn ogen heeft dialoog met de islam geen zin. Alleen gebed en voorbede kan mensen bevrijden van hun zonde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 16:58
BerichtOnderwerp: bid voor mijn
 
MARISKA601 schreef:
Ik beschuldig niemand van iets dat hij/zij niet geschreven heeft.
Ik geloof dat er hier op dit topic van een mug een olifant gemaakt is.
Ik heb aleen mijn mening hier uitgesproken.

Nou, als je mij verwijt dat ik als voorganger beter zou moeten weten, vind ik dat wel een beschuldiging. En wie maakte van een mug een olifant????
MARISKA601 schreef:
Wees voorzichtig met wat je het forum zet.
Let op de juiste woordkeus.
Gebruik de juiste intonatie.
Dit voorkomt veel ergernissen.


Als ik jou was zou ik maar eens in de spiegel gaan kijken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 18 december 2009, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 15:13
BerichtOnderwerp: bid voor mijn
 
Voor mij is dit niet klaar. Ik verwacht nu ook eens dat die dames die zo hoog van de hoog bliezen, nu ook eens durven te zeggen, ik ben fout geweest, ik heb niet goed gelezen wat je opgeschreven hebt. En dat ze van tevoren eens een keer nadenken over wat er echt staat in plaats van dat ze in de chatbox gaan zitten te roddelen over dingen die ik niet gezegd heb.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 18 december 2009, 15:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 164 165 166 167 168 169 Volgende
Pagina 167 van 169