ChristianMatch
 


Forum

terecht?
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BULLDOG524





Berichten: 109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:06
 
ALMERE (ANP) - Een chauffeur van een bus van Connexxion heeft dinsdagmiddag in Almere een meisje van drie jaar oud met haar moeder de bus uitgezet omdat het kind hard krijste. Het vervoersbedrijf bevestigde woensdag een bericht hierover van de NOS.

Connexxion heeft de chauffeur geschorst hangende een onderzoek. ,,We vinden het onacceptabel als dit zonder verdere aanleiding is gebeurd\'\', aldus een woordvoerster. De busbestuurder moet zijn kant van het verhaal nog doen.

Een bezorgde reiziger had het busbedrijf gewaarschuwd. De vrouw en het kind moesten de bus verlaten op de laatste halte voor station Almere Buiten. Volgens de getuige zei de chauffeur dat de vrouw haar kind beter moest opvoeden.

Onbekend is wie beide passagiers zijn. De vrouw heeft zich voor zover de woordvoerster weet nog niet gemeld met een klacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:16
 
En terecht, die vrouw dient zich te schamen. Woedende smiley
Een buschauffeur hoeft sigarettenrook niet te pikken in zijn bus, dus waarom wel dat irritante gejengel?
dat een vrouw baren kan wil nog niet zeggen dat ze opvoeden kan, dat blijkt wel weer. Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:26
 
PIETER649 schreef:
En terecht, die vrouw dient zich te schamen. Woedende smiley
Een buschauffeur hoeft sigarettenrook niet te pikken in zijn bus, dus waarom wel dat irritante gejengel?
dat een vrouw baren kan wil nog niet zeggen dat ze opvoeden kan, dat blijkt wel weer. Zieke smiley

Jij durft iets te zeggen. Jij had, naar dat ik weet, je beloofd je te zullen inhouden. Dus je biedt je excuus maar weer aan. Hennepen is nog niet weg of je begint al weer. Van mij kun je ook tegengas verwachten. Nu je getrouwd ben kun je beter aandacht geven aan je vrouw en je kinderen dan hier op de site de forums te verzieken


Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 23 december 2009, 21:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:13
 
PIETER649 schreef:
En terecht, die vrouw dient zich te schamen. Woedende smiley
Een buschauffeur hoeft sigarettenrook niet te pikken in zijn bus, dus waarom wel dat irritante gejengel?
dat een vrouw baren kan wil nog niet zeggen dat ze opvoeden kan, dat blijkt wel weer. Zieke smiley

waar slaat dit nu weer op? waarom moet die vrouw zich schamen? Omdat haar kind huilt? en dat baren versus opvoeden? hoe stom! Ja sorry hoor maar hier maak ik me boos over.
Mijn oudste zoon, nu inmiddels 17, heeft het eerste jaar van zijn leven de longen uit zijn lijfje gehuild. zelfs in het ziekenhuis, waarin hij terecht kwam omdat 't niet normaal meer was, werden ze er knetter van....'t bleek een koemelk-allergie te zijn....
En weet je? Op een dag stond ik met mijn zoon nog in de kinderwagen bij de bushalte te wachten...hij huilde toen eens NIET (pffft...wat een opluchting) maar weet je wat de buschauffeur zei, toen ik de kinderwagen niet snel genoeg in de bus kreeg? "Je gaat maar lopen", en hij reed zó voor mijn neus weg...! Of was dat misschien dezelfde buschauffeur....in zijn jonge jaren...met een enorme aversie tegen moeder met baby's? Gunst....wie moet zich nu schamen?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARIENNEZ498





Berichten: 125

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:17
 
PIETER649 schreef:
En terecht, die vrouw dient zich te schamen. Woedende smiley
Een buschauffeur hoeft sigarettenrook niet te pikken in zijn bus, dus waarom wel dat irritante gejengel?
dat een vrouw baren kan wil nog niet zeggen dat ze opvoeden kan, dat blijkt wel weer. Zieke smiley

By the way...wat ik nog vergat te zeggen? mijn zoon is een zeer welopgevoede, vriendelijke jongeman geworden. En huilen? kan ie gelukkig nog steeds! Ik ben er tróts op!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:42
 
ARIENNEZ498 schreef:
waar slaat dit nu weer op? waarom moet die vrouw zich schamen? Omdat haar kind huilt? en dat baren versus opvoeden? hoe stom! Ja sorry hoor maar hier maak ik me boos over.

Wat voor maatschappij wil je dan hebben? Dat kinderen en tieners ongeremd (kunnen) krijsen en schreeuwen? Dat automobilisten hun radio zo keihard hebben aanstaan dat dat een straat verder te horen is?

Misschien moeten bussen een extra voorziening krijgen zodat de chauffeur zichzelf kan beschermen tegen een overmaat aan geluiden.
(b.v. een doorzichtige schuifwand direkt achter de chauffeursstoel)
Dan kunnen de passagiers ongeremd schreeuwen zonder dat de chauffeur wordt afgeleid van zijn toch wel zeer verantwoordelijke taak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:03
 
Hoe een reactie met komische ondertoon toch zo verkeerd kan worden opgepakt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:05
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:14
 
MARIO216 schreef:
Jij durft iets te zeggen. Jij had, naar dat ik weet, je beloofd je te zullen inhouden. Dus je biedt je excuus maar weer aan. Hennepen is nog niet weg of je begint al weer. Van mij kun je ook tegengas verwachten. Nu je getrouwd ben kun je beter aandacht geven aan je vrouw en je kinderen dan hier op de site de forums te verzieken


Als jij dit verzieken noemt, heb je heel weinig verstand van forums. De bedoeling van ieder forum is om zaken te bediscussieren, niet om elkaar plat te knuffelen.
Schijnbaar vind jij dat ik als getrouwde man niet op deze site hoor... nou jammer dan, ik ben lid en betaal daarvoor.
Geloof me gerust als ik zeg dat mijn vrouw en haar kinderen het hier goed hebben, niet alleen materieel maar ook met de aandacht.
Wat het vertrek van Hennepen met mij te maken heeft, ontgaat mij geheel.
Dat een reactie van mij jou onwelgevallig is, interesseert me niet zoveel, ik schreef het niet voor jou en hoef ook niet zo nodig populair bij jou te zijn.
Excuses aanbieden is te idioot voor woorden. Ik snap ook niet hoe je dit ook maar durft voor te stellen.
Als jij het niet met mij eens bent, is dat je goed recht, je mag zelfs reageren, maar dan graag inhoudelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:41
 
HENK710 schreef:
Hoe een reactie met komische ondertoon toch zo verkeerd kan worden opgepakt...

Wellicht is het ontbreken van de bewuste "noot" of "smileys" om die komische ondertoon te benadrukken een goede reden waarom het zo verkeerd opgepakt word? Niet iedereen op CM kent Pieter heel goed en snapt die ondertoon namelijk Knipoog smiley

Dit is overigens geen "aanval" op Pieter...mag zen gevoel voor humor wel Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 23:31
 
Ik ga er even vanuit dat de reactie van 'die vrouw moet zich schamén' gewoon een grapje is.

zo niet.. dan mag de berichtenschrijver zich schamen Clown smiley als het nu de vrouw was die aan het schreeuwen was...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 00:50
 
hee pieter,het is je weer gelukt...je hebt de hele boel al weer in rep en roer!
jij geeft de gesprekken hier tenminste wat pit...haha

Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 09:18
 
JENNY524 schreef:
Ik ga er even vanuit dat de reactie van 'die vrouw moet zich schamén' gewoon een grapje is.

zo niet.. dan mag de berichtenschrijver zich schamen Clown smiley als het nu de vrouw was die aan het schreeuwen was...

Mag ik u ff verwijzen naar de bijdrage van Mariska hierboven....
Ik had die al gelezen, vandaar dat ik rustig durfde te stellen dat die vrouw zich moet schamen.
Om een bus te mogen besturen moet men rijbewijs en cursussen halen.
Kinderen opvoeden mag ook zonder vooropleiding.
Deze mevrouw bewijst maar weer dat niet iedereen kinderen op kan voeden.
En mocht het nou inderdaad om een allergie gaan, dan wist die vrouw dat al toen ze instapte.
Als je bewust je kind een hele bus op stelten laat zetten, ben je gewoon een asociale tokkie. Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 11:04
 
Ik weet niet hoor maar als ik het zo allemaal lees, was ik geloof ik zelf wel uitgestapt... Twijfelende smiley Men had me doodgeschaamd als men kind zo had gedaan en ik em niet onder controle had kunnen houden, Dan maar ff buiten afkoelen....
Voel me al mega opgelaten als de jongste hardop iedereen gaat bespreken in de trein of bus Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 14:32
 
ROBBEDOES873 schreef:
Ik weet niet hoor maar als ik het zo allemaal lees, was ik geloof ik zelf wel uitgestapt... Twijfelende smiley Men had me doodgeschaamd als men kind zo had gedaan en ik em niet onder controle had kunnen houden, Dan maar ff buiten afkoelen....

Kijk... dít is een verstandige reactie!
Weet je, als de moeder van dat bewuste kind al veel eerder was uitgestapt dan had het ook zover niet hoeven komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 27 december 2009, 22:43
 
Quote:
Woedende Ivana Trump uit vliegtuig gehaald
Uitgegeven: 27 december 2009 18:33
Laatst gewijzigd: 27 december 2009 21:30

LOS ANGELES - De Amerikaanse beroemdheid Ivana Trump is zaterdag door veiligheidsmedewerkers uit een vliegtuig gehaald, omdat ze een grote mond had.

© AFPDat meldden Amerikaanse media zondag. Ivana zou woedend zijn geworden vanwege luidruchtige kinderen, die door het gangpad renden.

De bemanning van de Delta-Northwest Airlinesvlucht probeerde haar te kalmeren, waarop ze alleen maar bozer werd.



De 60-jarige zakenvrouw weigerde vrijwillig het toestel op de luchthaven in Palm Beach in Florida te verlaten, waarop de beveiliging werd ingeschakeld. Het toestel vertrok alsnog met twee uur vertraging naar New York.

Trump, de eerste vrouw van miljardair Donald Trump, vroeg ongeveer een week geleden de scheiding aan van haar vierde echtgenoot. Dat is een man van 37 jaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 14:25
 
PIETER649 schreef:
Mag ik u ff verwijzen naar de bijdrage van Mariska hierboven....
Ik had die al gelezen, vandaar dat ik rustig durfde te stellen dat die vrouw zich moet schamen.
Om een bus te mogen besturen moet men rijbewijs en cursussen halen.
Kinderen opvoeden mag ook zonder vooropleiding.
Deze mevrouw bewijst maar weer dat niet iedereen kinderen op kan voeden.
En mocht het nou inderdaad om een allergie gaan, dan wist die vrouw dat al toen ze instapte.
Als je bewust je kind een hele bus op stelten laat zetten, ben je gewoon een asociale tokkie. Zieke smiley

Pardon... heb je zelf kinderen? een 3-jarige is niet in bedwang te houden hoor! Mijn zus bijvoorbeeld. Een uitstekende moeder, maar soms dan wil haar kind in de supermarkt iets wat zij gewoon niet wil geven. Ja dan blijft het krijsen. Toegeven helpt ook niet, dan maar zo snel mogelijk naar huis. Maar de blikken die ze dan krijgt! Krijsen..dat doen peuters nu eenmaal. Ik kan niet geloven dat een moeder bewust de bus op stelten zou zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 14:27
 
Misschien heeft dat kind wel een stoornis, dat kan toch ook? Daar kan die moeder echt niks aan doen. En zo te lezen was dat kind gewoon onhoudbaar.
We moeten gewoon ff niet zo snel met ons oordeel klaarstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 14:56
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 17:18
 
MARIO216 schreef:
Jij durft iets te zeggen
. Ik heb eerlijk gezegd dit citaat genomen, omdat het zo goed weerspiegelt wat me dwars zit. Het valt me op, dat als je een uitgesproken mening hebt, je heel snel onder vuur ligt. En dan zijn beschuldigingen niet van de lucht. Ik ben geschrokken van de felle reacties van mensen, vaak gebaseerd op iets wat niet geschreven is. Er hangt een grote sfeer van onderling wantrouwen hier en soms kun je gewoon niet voor je eigen mening uitkomen.
Lukte het vroeger goede discussies los te krijgen, het schijnt nu alleen maar in beschuldigingen te eindigen. Terwijl er geen moeite genomen wordt om na te lezen wat de ander zegt en denkt. Van tevoren wordt al ingevuld wat de ander bedoelt en meestal is dat veel negatiever dan dat het het geval is.
Vragen naar iemands overtuiging wordt uitgelegd als persoonlijke aanval, belangstelling tonen voor iemands noden wordt meteen als bemoeizucht gezien en als je vertelt dat iemand in nood zit, zonder dat je specifieke info geeft wordt dat meteen aangemerkt als roddel.
Waar komt die negativiteit vandaan? Waar is het vertrouwen in elkaar gebleven. Eerlijk gezegd vind ik soms gewoon naar hoe mensen met elkaar omgaan hier. En ik denk dat we ook meer vertrouwen in elkaar mogen hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 18:00
 
JENNY524 schreef:
Pardon... heb je zelf kinderen? een 3-jarige is niet in bedwang te houden hoor! Mijn zus bijvoorbeeld. Een uitstekende moeder, maar soms dan wil haar kind in de supermarkt iets wat zij gewoon niet wil geven. Ja dan blijft het krijsen. Toegeven helpt ook niet, dan maar zo snel mogelijk naar huis. Maar de blikken die ze dan krijgt! Krijsen..dat doen peuters nu eenmaal. Ik kan niet geloven dat een moeder bewust de bus op stelten zou zetten.


er huppelt hier toevallig een 3 jarig ventje rond... Lachende smiley
ja, een super irritantje op bepaalde momenten, dat klopt
maar niet dusdanig dat het uit de klauwen loopt... daar ben je zelf bij.
een opvoedkundige, pedagogisch verantwoorde tik/ beuk/ schop/ mep doet wonderen... vraag maar aan mijn moeder!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAAS252





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:07
 
Hé buschauffeur, we gaan je bussie slopen...... enz.

Ja, dat is het afgelopen jaar diverse keren in mijn bus gezongen, tijdens het zogenaamde evenementen-vervoer.
Als dat gebeurt, zing ik net zo hard mee, vanachter het stuur van de te slopen bus.
Dolle pret met z'n allen.

Wat hier gebeurde is iets totaal anders, niet alleen de bus en de chauffeur werden gesloopt, maar ook de passagiers, die betaald hebben en recht hebben op een comfortabele en ongestoorde reis.

Ik heb afgelopen zomer in een situatie verkeerd, met ook een gillend en krijsend kind in de bus, die ook nog behoorlijke tikken kreeg van wat naar ik aannam de vader was, dat ik op het punt stond de noodknop in te drukken om contact te zoeken met CVL ( Centrale Verkeers Leiding), zodat zij mee konden luisteren en hulpdiensten, zoals politie in konden schakelen.
Voor de "vader"net op tijd stapte hij uit, anders ben ik bang, hadden jullie over een aktie van mij kunnen discussieren.

Ik sta volledig achter de aktie van mijn collega uit Almere.(Zie dan ook eerdere reakties van medereizigers.)

Eilaas, wil men mij hierop afschieten? Hier zit ik en ik kan niet anders.
Voor het overige: Opbouwende kritiek: Gaarne, weet je niet precies waar je over l....t, ff dimmen met je oordeel. Geschokte, onthutste smiley


([i]Mag ik nu nog blijven ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 20:44
 
KLAAS252 schreef:
Hé buschauffeur, we gaan je bussie slopen...... enz.

Ja, dat is het afgelopen jaar diverse keren in mijn bus gezongen, tijdens het zogenaamde evenementen-vervoer.
Als dat gebeurt, zing ik net zo hard mee, vanachter het stuur van de te slopen bus.
Dolle pret met z'n allen.

Wat hier gebeurde is iets totaal anders, niet alleen de bus en de chauffeur werden gesloopt, maar ook de passagiers, die betaald hebben en recht hebben op een comfortabele en ongestoorde reis.

Ik heb afgelopen zomer in een situatie verkeerd, met ook een gillend en krijsend kind in de bus, die ook nog behoorlijke tikken kreeg van wat naar ik aannam de vader was, dat ik op het punt stond de noodknop in te drukken om contact te zoeken met CVL ( Centrale Verkeers Leiding), zodat zij mee konden luisteren en hulpdiensten, zoals politie in konden schakelen.
Voor de "vader"net op tijd stapte hij uit, anders ben ik bang, hadden jullie over een aktie van mij kunnen discussieren.

Ik sta volledig achter de aktie van mijn collega uit Almere.(Zie dan ook eerdere reakties van medereizigers.)

Eilaas, wil men mij hierop afschieten? Hier zit ik en ik kan niet anders.
Voor het overige: Opbouwende kritiek: Gaarne, weet je niet precies waar je over l....t, ff dimmen met je oordeel. Geschokte, onthutste smiley


([i]Mag ik nu nog blijven ????

Van mij mag je blijven Klaas!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 21:12
 
KLAAS252 schreef:
Hé buschauffeur, we gaan je bussie slopen...... enz.

Ja, dat is het afgelopen jaar diverse keren in mijn bus gezongen, tijdens het zogenaamde evenementen-vervoer.
Als dat gebeurt, zing ik net zo hard mee, vanachter het stuur van de te slopen bus.
Dolle pret met z'n allen.

Wat hier gebeurde is iets totaal anders, niet alleen de bus en de chauffeur werden gesloopt, maar ook de passagiers, die betaald hebben en recht hebben op een comfortabele en ongestoorde reis.

Ik heb afgelopen zomer in een situatie verkeerd, met ook een gillend en krijsend kind in de bus, die ook nog behoorlijke tikken kreeg van wat naar ik aannam de vader was, dat ik op het punt stond de noodknop in te drukken om contact te zoeken met CVL ( Centrale Verkeers Leiding), zodat zij mee konden luisteren en hulpdiensten, zoals politie in konden schakelen.
Voor de "vader"net op tijd stapte hij uit, anders ben ik bang, hadden jullie over een aktie van mij kunnen discussieren.

Ik sta volledig achter de aktie van mijn collega uit Almere.(Zie dan ook eerdere reakties van medereizigers.)

Eilaas, wil men mij hierop afschieten? Hier zit ik en ik kan niet anders.
Voor het overige: Opbouwende kritiek: Gaarne, weet je niet precies waar je over l....t, ff dimmen met je oordeel. Geschokte, onthutste smiley


([i]Mag ik nu nog blijven ????

Jij wel Klaas jij wel Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 21:40
 
verwijderd door mezelf.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 8 januari 2010, 22:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY524





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 december 2009, 12:38
 
CHATULIEM619 schreef:
. Ik heb eerlijk gezegd dit citaat genomen, omdat het zo goed weerspiegelt wat me dwars zit. Het valt me op, dat als je een uitgesproken mening hebt, je heel snel onder vuur ligt. En dan zijn beschuldigingen niet van de lucht. Ik ben geschrokken van de felle reacties van mensen, vaak gebaseerd op iets wat niet geschreven is. Er hangt een grote sfeer van onderling wantrouwen hier en soms kun je gewoon niet voor je eigen mening uitkomen.
Lukte het vroeger goede discussies los te krijgen, het schijnt nu alleen maar in beschuldigingen te eindigen. Terwijl er geen moeite genomen wordt om na te lezen wat de ander zegt en denkt. Van tevoren wordt al ingevuld wat de ander bedoelt en meestal is dat veel negatiever dan dat het het geval is.
Vragen naar iemands overtuiging wordt uitgelegd als persoonlijke aanval, belangstelling tonen voor iemands noden wordt meteen als bemoeizucht gezien en als je vertelt dat iemand in nood zit, zonder dat je specifieke info geeft wordt dat meteen aangemerkt als roddel.
Waar komt die negativiteit vandaan? Waar is het vertrouwen in elkaar gebleven. Eerlijk gezegd vind ik soms gewoon naar hoe mensen met elkaar omgaan hier. En ik denk dat we ook meer vertrouwen in elkaar mogen hebben.

Dat is ook een beetje de reden waarom ik toch, ook op deze site eens ga ophouden met op het forum reageren. Je kunt namelijk heel snel reageren, zonder dat je het uberhaupt hardop hoeft te zeggen. Bovendien is tekst maar 20% van de boodschap.
Waar ik mij een beetje 'ongerust' over maak is dat er dingen gebeuren, en vervolgens heeft iedereen daar een mening over (ikzelf included) zonder alle feiten te kennen. Uberhaupt zo'n forum openen over of het terecht is of niet... tja het kan, het mag. Op fora kun je heel snel worden betiteld als 'radicaal' (maar dan als niet positief bedoeld, want radicaal is in principe positief: vanuit de wortel) maar in 'reallife' bekend staan als een persoon met een duidelijke en misschien afwijkende mening, maar respect en aandacht voor wat een ander te zeggen heeft.

Wat dit onderwerp betreft: ik was er niet bij, de meeste anderen hier ook niet. Een 3-jarig kind kan ook gewoon wel eens onhoudbaar zijn.. en van slaan gaat het alleen harder krijsen. Het heeft niks met goed of slecht ouderschap te maken. Ik weet niet wat er precies is gebeurd, en hoe de buschauffeur de beslissing heeft genomen. Ik weet niet wat er met het kind aan de hand was, en wat de moeder al dan niet al heeft geprobeerd. En jullie ook niet... tenminste.. alleen misschien wat er hier en daar is geschreven, we weten de achtergrond niet.
Net als met het forumdingetje rond 'het zeilmeisje' Het is niet de vraag of ze wel of niet de wereld over zou moeten mogen varen. De vraag is of wij ons daar mee mogen bemoeien. Zeker op zo'n grote schaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1