ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
FRANKT627 schreef:
... geef je die bloemen volgend jaar maar... Lachende smiley
Als de taart maar lekker was Kwijlende smiley

Dan zijn het droogbloemen haha, die kunnen ook heel mooi zijn... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 00:37
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Slechtste moment, dat mijn bovenbuurman weer thuis is en zoveel lawaai maakt... ik dacht dat het nu laat genoeg was... 0:37 uur am. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 1 augustus 2011, 15:18
BerichtOnderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
 
FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Ik weet echt niet wat Sus bedoelde hoor met die fantasie. Het relaas is gebaseerd op waar gebeurde feiten.

Neen hoor, dat bovenste stukje ivm de boodschappen en strijk was maar een plaagje. We hebben wel bolletjes (ik wist niet wat dat was) gekocht bij de AH. Ondertussen (en dit is geen plaagje) kon ik bij de bliepmiep eens informeren of ze Sus kende én of Sus zich wel netjes gedroeg in de winkel. Alles leek in orde te zijn. Sus is een voorbeeldige klant. Lachende smiley

Frank, en weer verdraai je de feiten, dacht het op een leuke manier op te lossen, maar zo maak je geen vriendjes met me... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2011, 21:43
BerichtOnderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
 
FRANKT627 schreef:
Lachende smiley Ook ik had gisteren een fijne dag. Geen meter ben ik verkeerd gereden. Nou ja 't is te zeggen, toen ik met Sus van bij haar naar de hei vertrok liet ze me eerst de ene kant uitrijden om dan vervolgens te zeggen dat ik de andere kant moest nemen. Dat had ze volgens haar wel op tijd gezegd, ik was ondertussen al wel bijna aan de andere kant van Ede. Sus gaan halen houdt meer in dan dan ze zomaar te laten instappen. Ik moest eerst van haar nog naar de AH, waar ik tonnen boodschappen moest halen om dan thuis haar broodjes nog te smeren. Het verwonderde mij dat ze me ook niet vroeg om eerst nog de ramen te zemen, de afwas te doen en te strijken.

Ik was ook erg blij enkele mensen voor de eerste maal te mogen ontmoeten. Mensen met wie je wel geregeld contact hebt via mail of chat. Of die je leest op het forum. Natuurlijk zag ik ook leden die hier, voor mij althans, op de site een 'stille rol' vertolken maar die des te levendig waren op de pn. Het was dus erg gezellig en voor herhaling vatbaar.

Mars heeft gelukkig mijn fototoestelletje kunnen afregelen zodat ik geen overbelichting meer had nadien. Helaas had ik al enkele foto's in overbelichte toestand en die zijn onbruikbaar. Mars was niet de enige die me hielp want ook Tink was hulpvaardig. Heel deskundig heeft ze mijn veter geknoopt. Toch dacht ik enige wrevel bij haar te hebben opgemerkt want ze trok mijn veter zo strak aan dat mijn oksel er pijn van deden. Thuis heb ik nog zeker een kwartier geworsteld met die knoop van haar. Even zag het er zelfs uit dat ik mijn rechterschoen moest aan houden tijdens het slapen.

De BBQ's ruikte heerlijk en dat zorgde voor enkele omstaanders...die zich wilde verwarmen. Op bepaalde momenten had je ook haast een gasmaker nodig want een hevige rook ontwikkelde zich waardoor waarschijnlijk de vliegtuigen vebod kregen om boven de hei te vliegen. Onder het commando van Tink moest ik zelfs een ge-BBQ-de kippebout opeten. Het was trouwens de eerste keer dat ik wat van de BBQ at. Het ruikt niet alleen lekker maar het smaakt ook nog eens heerlijk. Op ander culinairgebied viel zeker niet te klagen. Visser trakteerde ons op die heerlijke Zeeuwse bolussen, ze plakken nog steeds tegen mijn darmen, Thirza had weer van die lekkere zelf gebakken cake. Mieke had haar bietensla, er waren ook dinges met kruidenkaas wat heel lekker was, fruit was er ook in overvloed...nou ja, eigelijk was er geen gebrek aan maagvullende zaken.

In tegenstelling met de vorige pn-bezoeken verliep de terugweg vlekkeloos. Voordien zag ik alle uithoeken van het land vooraleer ik thuis aankwam. Gisteren bood Visser me aan om hem te volgen wat me uiteindelijk slechts een terugreis opleverde van anderhalfuur rijden. Visser, de Zeeuwse Shumacher, vergat wel eens, denk ik, dat hij een volger had. Ik wilde de Nederlandse staat immers niet verrijken door boetes te betalen en bleef daarom wel eens een eind achter. Enfin, ik ben heelhuids thuis geraakt na een heerlijke dag in Ede.

Voila, dit was in het kort een impressie van de picknick.

Je bent heel goed in fantaseren Frank... Smiley die vol vragen zit en wat dat rijden betreft... tja een Belg neemt een andere weg bij links dan een Nederlander... verschillen houd je toch... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 22:36
BerichtOnderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
 
Alle gezellige mensen, hartelijk dank voor jullie gezelligheid...!! heb genoten, ondanks dat ik het koud had... waar een bbq al niet goed voor is... Clown smiley

Frank bedankt voor het halen, Trijnie, Leven en JCH bedankt voor het weer terugbrengen... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 30 juli 2011, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 00:11
BerichtOnderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?
 
HANNAH810 schreef:
en suus (susannah475) kan ook alleen komen wanneer ze wordt opgehaald; nog galante mensen in de zaal, misschien?

(en ja; galanterik heeft zich al gemeld, dus voor suus is het geregeld)

...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 29 juli 2011, 00:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:30
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
 
FRANKT627 schreef:
Boze smiley nieuwsgierig ?!? Bezorgd, bedoel je...pffff, vrouwen...

haha hoef je toch niet bezorgd om te zijn, maar omdat je weer terug bent ook voor jou een knuffel, zo goed ? Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 22:06
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
 
FRANKT627 schreef:
Hij zal wel weten waarom...maar mogen wij dat ook weten?

haha, je bent weer terug ! wb Frank, en niet zo nieuwsgierig he' Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 14:43
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
MARIO318 schreef:
Tim Keller in alle redelijkheid christelijk geloof voor welwillende sceptici.

Ik kreeg dit boek van een vriend!
Dit was volgens hem wel iets voor mijn en hij had gelijk

alle standpunten en argumenten van zowel geloof als ongeloof beschrijft deze op toegankelijke wijze: eerst wordt er een stelling ingenomen (bijv. De wetenschap heeft het christendom ontkracht of: Het kan niet waar zijn dat er maar één ware godsdienst is), dan wordt de stelling verder toegelicht en tenslotte brengt Keller de tegenargumenten naar voren.
Dit is een boek voor welwillende sceptici, zoals Keller het omschrijft in de ondertitel. Dat wil zeggen: mensen die zich (nog) niet als christen beschouwen maar bereid zijn hun ongelovige positie nog eens tegen het licht te houden

Ben die ook aan het lezen, gaaf is die he'... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 13:59
BerichtOnderwerp: wat vind je van Nudisme ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegd die vraag niet. Je bent het met mn interpretatie eens, en toch vraag je waar haal je dat woord schaamte vandaan. Die zin beschrijft precies wat schaamte inhoudt.

zou het niet verstandiger zijn in te gaan op de argumenten? Anders blijft het zo heen en weer hakken op elkaar. Mijn stelling is, dat je ziet dat schaamte voor elkaar door de zondeval gekomen is en dat God dat bevestigt met het maken van kleding. Welke argumenten heb jij dan dat je als christen wel aan zulke dingen mee mag doen...en ik hoop dit keer een aantal bijbelse argumenten graag, niet omdat jij het toevallig wel leuk vindt of er geen problemen mee hebt.

Moet ik me dan schamen voor mijn naaktheid vanwege de zondeval ?
Ik noem het geen schaamte meer, ik vind het zelf gewoon een privéding (en dat wil ik wat mij betreft zo houden ook), wat ik liever alleen voor mijn aanstaande houdt en voor God, ik moet er echt niet aan denken om dit met anderen daarbuiten te moeten delen, ook al is naaktheid nog niet gelijk aan seks, da's weer iets anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juli 2011, 12:06
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
 
Knuffel voor Marc, je weet wel waarom... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juli 2011, 15:51
BerichtOnderwerp: De klik...
 
CHRISTEN307 schreef:
Ik heb ontvangen een beeldschone vrouw, en dan zeg ik dank U wel Heere, moeten jullie ook eens om smeken, dan verhoort Hij , maar het is omdat jullie verkeerd bidden en dan luistert God niet, maar heeft Hij andere dingen te doen...veel harder roepen dan wordt Hij "wakker"...[u]met je hart roepen in je benauwdheid en naar Jezus toegaan met een waarachtig hart, dan is en geeft Hij leven en overvloed, maar alleen bidden, je kunt het niet zo afhalen, dan moet je naar Mac Donalds...

Uit deze bijdrage van jou haal ik juist dat jij degene bent die het niet begrepen heeft... God is niet hardhorend, dat dachten sommigen in de tijd van Jezus ook, toen Jezus met het Onze Vader kwam als antwoord...
Bovendien, waar is jouw empathie voor de naaste ? Zo te lezen ben je ook nog eens aan het oordelen, want kun jij bijv. van mij zeggen dat ik niet goed bid ? Ik vind van niet en bovendien is dat niet aan jou !!
Hoe kan jij weten hoe en wat ik bid ?
God hoort altijd, maar verhoren doet Hij niet altijd ook al is het gebeden met een oprecht hart.

God is bovendien geen sinterklaas, het gaat in wezen om je relatie met Hem, niet om je eigen wensen in vervulling te zien gaan, al ben ik er zeker van dat God ons graag gelukkig ziet, maar ook het groter geheel ziet.

Ik ben blij voor jou dat je een beeldschone vrouw hebt ontvangen, maar om daar nu daar nu mee te pronken, terwijl je over anderen oordeelt vind ik geen stijl, denk je zelf dat Jezus het ook op die manier zou doen ? Iets voor jou om over na te denken...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 27 juli 2011, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
 
PIETER649 schreef:
ach, denk maar zo... tis overal wel wat Knipoog smiley

inderdaad word je als vrouw zonder hoofdbedekking raar aangekeken in sommige kerken, maar heb je weleens in een charismatische gemeente vooraan gestaan met je handen in je zakken terwijl iedereen tijdens een aanbidding met de handen omhoog staat?

Ik vind zelf dat het allemaal geen klap uit zou moeten maken of je nu wel of niet met je handen hoog geheven staat of dat niet doet, of je nou wel hoofdbedekking draagt (al vraag ik mij wel af of ze die tekst in de context lezen) of niet...
In die zin zou er wat meer respect moeten zijn voor de ander...

Het is te gek voor woorden als iemand raar aangekeken wordt omdat bijv. iemand uit de evangelische gemeente in een reformatorische kerk met zijn handen opgeheven staat, of als een reformatorische een evangelische kerk binnenkomt en daar raar aangekeken zou worden omdat die niet met de handen opgeheven staat, wat telt is of je een (levende) relatie hebt met de Here God (/Jezus)... dát is hetgeen wat van belang is... !!


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 27 juli 2011, 00:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:13
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
 
Als autobezit noodzakelijk zou zijn voor een goede relatie heb ik pech gehad, want heb tot nu toe geen mogelijkheid gezien om mijn rijbewijs te halen... laat staan dat ik geld zou hebben voor een auto.
Moet wel zeggen dat het me erg handig lijkt, ik zou het wel weten, zou veel vaker van huis zijn om gezellig naar iemand toe te gaan... dus zeker meer mogelijkheden maar als het noodzaak is voor een goede relatie, dan vraag ik me af of diegene begrijpt waar het in een relatie om gaat.

Ik zou dan eerder stellen dat er meer mogelijkheden zijn voor als je (nog) niet bij elkaar woont, en zeker als je dan ook nog ver van elkaar woont.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 25 juli 2011, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 18:12
BerichtOnderwerp: Het weer
 
http://www.youtube.com/watch?v=Bo1bjTOFbZA
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 16:22
BerichtOnderwerp: Het weer
 
brrrr... koud !! En dat voor hartje zomer... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 24 juli 2011, 04:59
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 24 juli 2011, 04:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 22:02
BerichtOnderwerp: Ramp
 
Het gaat hier om mensen, met name kinderen die doodgaan omdat er simpelweg geen eten of drinken genoeg is.
Oplossingen op de lange termijn zijn misschien vruchtbaarder, maar op dit moment sterven er mensen (met name jonge kinderen) en die hebben daar dan weinig aan.

Jammergenoeg is het ook een politiek probleem, het land zelf houdt hulp en invoer tegen en dit is natuurlijk niet bevorderlijk.
Gelukkig is er ook hulp wat wel binnenkomt, en ook al is het maar wat, de mensen zijn daar wel mee geholpen (al is het maar een beetje), het gaat hier immers over leven of dood.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 22 juli 2011, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juli 2011, 20:28
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
CROSSROAD317 schreef:
En al weer andere medicatie ...

Gaat allemaal wel weer super op deze manier ...

Eerst, verkeerde diagnose, daardoor ruim 5 jaar verkeerde medicatie gehad ... nu goede medicatie, reageert mijn lijf daar verkeerd op ... te hoge bloeddruk 110 -- 155 met een (onregelmatige) hartslag van boven de 100 IN RUST !!!

Nieuwe medicatie, blijkt alleen vergoed te worden als je het meest uitgebreide pakket hebt voor je ziektekosten ... Tot 1 januari, zelf maar 120 euro per maand voor de medicatie betalen .... grrr Boze smiley

Nou ja ... gisteravond zei iemand tegen me "hoofd omhoog, het hart naar boven" Ja, daar komt mijn kracht vandaan ... Lachende smiley

Opwekking 451 -- Ik hef mijn ogen op naar de bergen
http://www.youtube.com/watch?v=kQowL_scXQw

Opwekking 459 -- Levend water
http://www.youtube.com/watch?v=WuTr_NqUhUo&feature=related

Nou ja zeg... van die vergoeding snap je ook niks meer van...
I.e.g. sterkte Cross !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 15:04
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNETTE792 schreef:
Wat ik me dan weer afvraag.... waarom wil je dan geen mogelijke oplossingen krijgen? Wat wil je dan, iemand die je bevestigd in je problemen en je daarin laat zitten?

En als je zelf met oplossingen komt..is het geen probleem meer?

In dit geval zou ik gaan twijfelen of ik wel vrouw ben, want ik had precies hetzelfde gedaan denk ik Geschokte, onthutste smiley


Ik heb overigens nog nooit een man horen klagen als je zn strijk doet, wel als je het na het strijken een week lang in de wasmand op de slaapkamer laat staan en hij elke morgen diep in de mand moet spitten om een paar schone sokken te vinden Knipoog smiley

(en ja pieter, voor ik op cm rond ging hangen heb ik braaf de was weggeruimd Engeltje smiley )

Annette, vertel mij eens wat het nut zou zijn van iemand die mij zou bevestigen in wat jij noemt "mijn problemen" en me daarin zou laten zitten, wat overigens heel niet aan de orde is... ??

Het enige wat ik ermee wilde zeggen is dat ik zelf soms de behoefte heb erover te praten (dat een ander luistert), net zo als ik bijv. naar hem luister als hij met iets zit.
En dat is echt niet alleen maar kommer en kwel zoals jij het lijkt te beschrijven, dat is vriendschap over en weer.

En van dat strijken was gewoon een grappig voorbeeld, die jij veels te serieus neemt, vind ik althans.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 13:08
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 13 juli 2011, 14:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 19:17
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
GRIFFIN748 schreef:
fijn he, een tuin....ik moet hier ook (weer eens) aan de gang: 't onkruid staat onderhand knie-hoog, en de tegels van het terras liggen hobbelskonten. dus dat wordt weer een paar dagen zooi opruimen, onkruid slopen, terrastegels opnieuw leggen....pffff, ik ben al moe als ik er aan denk.

liever een balkon dan ? Clown smiley
Ik wil wel ruilen hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 12 juli 2011, 19:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 18:47
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
 
ERIKA129 schreef:
Ho ho ik woon niet in brabant Huilende smiley, smiley in tranen

Wij zeggen hier het veen tegen Veenendaal of te wel het midden des lands Knipoog smiley

Maar niet minder gemeend Verlegen lachende smiley

Knuffel voor jou Erika, weet wat het is om migraine te hebben, fijn dat je nu weer opknapt... Knipoog smiley beterschap !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 02:32
BerichtOnderwerp: Het gebroken pootje
 
CROSSROAD317 schreef:
Maar waar baseer je je mening op Sus, want van mening verschillen zonder argumenten (liefst bijbels) is toch geen discussie ??

Job 5:17 Gelukkig de mens die door God wordt getuchtigd,
wijs daarom de straf van de Ontzagwekkende niet af!
18 Want hij verwondt en hij verbindt,
hij slaat en zijn handen genezen.
19 Zesmaal zal hij je redden in gevaar,
ook de zevende maal zal je niets overkomen. (NBV)

God tuchtigd en straft, ja Hij verwondt zelfs, maar Zijn handen genezen ...
Een hele tegenstelling ten opzichte van vers 19 ...

Waarom krijg ik hier op het forum toch zo vaak het gevoel dat ik me moet gaan verdedigen ?
Als ik daar anders tegenaan kijk hoef ik niet met argumenten te komen, dat is mijn keuze.
Ik vind het een ongezonde manier van communiceren om altijd maar te moeten uitleggen hoe je erin staat.
Oke, je kunt reactie krijgen als je hier op het forum reageert, maar ik begin me steeds meer af te vragen waar de liefde onderling is... of zijn we erop uit om alles te beredeneren ?

Maar goed, je wilt waarschijnlijk dat ik inhoudelijk hierop reageer.
Ik ben van mening dat in het boek Job bedoelt wordt dat gaan met God niet altijd betekent dat je voorspoed ondervindt. Misschien juist dan krijg je te maken met tegenspoed... het is ons immers nooit beloofd dat geloven gemakkelijk is.
Daar versta ik blijkbaar iets anders onder dan jou. God gebruikt geen geweld, maar handelt vanuit liefde.
Als jij dat anders wilt zien prima, maar ik heb geen zin in discussie hierover...
Nogmaals, diepe gesprekken vind ik heel interessant, maar 1 op 1 met vrienden die me wat beter kennen (die weten wat ik als kind heb meegemaakt) en niet als iedereen zich er mee gaat bemoeien van allerlei verschillende overtuigingen.

Misschien dat het van mijn kant niet altijd slim is te reageren als ik niet opensta voor de discussie. Het spijt mij als ik door hierop te reageren die indruk heb gewekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:02
BerichtOnderwerp: Het gebroken pootje
 
...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 juli 2011, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: Het gebroken pootje
 
VISSER278 schreef:
Maar Hij zal ze wel tuchtigen, dat geloof ik vast en zeker. Zeker als ze in zonden zijn gevallen en ze niet belijden. Volgens mij móet er dan een pootje gebroken worden. Op wat voor manier, dat zal voor iedereen anders zijn.
Maar ik geloof ook zeer zeker, dat als ze hun zonden wél belijden dan zal God hen weer in Genade aannemen.

Ik ben het daarin niet met je eens, daarin verschillen we dan van mening...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?
 
MARTIN695 schreef:
Hallo Susannah

Maar de kinderen zijn er toch altijd omdat je ze niet weg kan stoppen .
Ik heb die van mij toen ze nog een jaar of 10 waren er wel altijd bij gehouden want ook voor hun is het toch een grote verandering .
Want ze woonden wel bij mij dus ging ik voor alles of niets en ls ze het niet prettig vonden dan luisterde ik er naar en trok dan mn conclusie.
Sjalom.
Martin

Hoi Martin,
Ik denk dat het belangrijk is dat met name jonge kinderen niet betrokken worden in het datinggebeuren... je kunt een date hebben maar niet weten of je daar mee verder gaat en zolang dit niet duidelijk is lijkt me het niet verstandig om je kinderen hiermee bekend te maken.

Pas als je beiden gaat voor een serieuze relatie kun je dit zeker bekendmaken. Als je daarmee te vroeg begint is dit m.i. niet goed voor kids, is mijn mening... die zien de ander dan weer vertrekken.
Je kunt met name de wat oudere kids wel vertellen dat je hoopt iemand tegen te komen, ik vind dat wel zo eerlijk, maar om ze te betrekken in een nog niet stabiele en onzekere situatie ? nee dat lijkt mij althans niet de manier, afhankelijk wel van de leeftijd van de kids.

Hiermee ga ik wel offtopic, want ik heb het hier niet over een datinguitje, maar het privé ontmoeten (lees daten) van een mogelijke partner.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:02
BerichtOnderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?
 
CHATULIEM619 schreef:
Nou, dan denken we daar anders over. Stel je hebt een relatie, kun je toch ook niet de ander alleen maar ontmoeten waar de kids bij zijn. De meesten hebben dan opeens wel een oplossing voor handen. CM en kids, slecht idee....

Ik ben het met je eens dat als je (ook als alleenstaande met kids) gaat daten, dat het niet de bedoeling is dat kids hierbij betrokken zijn.

Maar dan nog is de picknick (waar volgens mij is afgesproken dat dit niet een datinggebeuren is) een sociaal gebeuren en wat jouw denkfout m.i. daarin is is dat het geen datingpicknick is, maar een gezellig samen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zit niet op CM om met zn allen de libelle te bespreken, dus in mijn ogen moet je heel voorzichtig zijn met je kinderen. En dat kan overdreven voor de ander klinken, maar ik vraag me af hoe dat werkelijk in de harten van de kinderen zit. Vaak hebben ze al een moeilijke tijd achter de rug en zijn extra afhankelijk van de verzorgende ouder geworden. Moeten ze nu ook meegesleept worden in het dategebeuren van de ouder? En je kunt het wel geheim houden voor ze, maar onbewust weten ze toch wat er aan de hand is. Anders vertellen de andere kids ze het wel.
Dus, om nog meer onzekerheid te voorkomen, vind ik dat je CM en kinderen gewoon niet samen moet brengen...

Hoi Chat,
Ik vind dat je hier voorbij gaat aan bijv. een alleenstaande ouder die ook wel eens weg wilt en een uitje wilt bijwonen... ik kan me daarbij ook indenken dat iemand ook behoefte heeft aan een gezellig samenzijn, zonder dat daar daten aan te pas komt.
In die zin wordt het dan een sociaal gebeuren, leuk zowel voor de ouder als de kinderen omdat ze er op uit zijn; oke je kunt ook alleen met je kind naar het strand, maar als ouder kan ik me zo indenken dat de relatie met je kind van een ander kaliber is dan tegenover een andere volwassene.

Daarom lijkt me de picknick daarvoor een ideale gelegenheid, al maakt ieder voor zich natuurlijk uit of de kinderen wel of niet mee gaan.

Alleen zonder kids naar een stapavondje, etentje, wandeling of zelfs maar de picknick betekent dat je je kinderen ergens tijdelijk onder moet brengen en niet iedereen is in die gelegenheid.


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 juli 2011, 19:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 00:21
BerichtOnderwerp: Het gebroken pootje
 
IMKE917 schreef:
Op welke manier denk je dan dat God tuchtigt?

In elk geval nooit met geweld... !!

En inderdaad iedereen is verschillend en dat weet God als geen ander. Ik heb ook niet beweerd dat iedereen op dezelfde manier getuchtigt zal worden. God kent zijn kinderen en weet op welke manier ze weer terug kunnen komen bij de kudde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 71 Volgende
Pagina 4 van 71