ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROBBEDOES873
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROBBEDOES873
Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 12:30
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
BULLDOG524 schreef:
Het is je vergeven, zo makkelijk kan vergeven gaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tnxxxx je maakt men hele dag weer goed Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:34
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik plaats maar een hoofdstuk uit het NT......

Romeinen 7
1 Weet u dan niet, broeders en zusters – ik spreek immers tot mensen die de wet kennen –, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang hij leeft? 2 Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting ontslagen. 3 Als ze zich zolang haar man in leven is met iemand anders inlaat, noemt men haar overspelig. Maar sterft haar man, dan is ze niet langer aan de wet gebonden, dan pleegt ze geen overspel wanneer ze de vrouw van een andere man wordt. 4 Zo bent ook u, broeders en zusters, dood voor de wet dankzij de dood van Christus en behoort u nu een ander toe: hem die uit de dood is opgewekt. Ons leven moet vrucht dragen voor God. 5 Toen we ons nog lieten leiden door onze eigen wil, werd ons bestaan beheerst door zondige hartstochten die de wet in ons opriep en droeg het alleen vrucht voor de dood. 6 We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd; we zijn dood voor de wet, zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen, maar de nieuwe orde van de Geest. De wet en de zonde
7 Moeten we nu vaststellen dat de wet hetzelfde is als de zonde? Absoluut niet. Ik ben me echter pas door de wet bewust geworden van de zonde. Ik zou immers niet weten wat begeerte was als de wet niet zei: ‘Zet uw zinnen niet op wat van een ander is.’ 8 Maar de zonde heeft van het gebod gebruikgemaakt om begeerten in mij op te wekken, want zonder de wet is de zonde krachteloos. 9 Eens leefde ik zonder de wet, maar door de komst van het gebod kwam de zonde tot leven 10 en daardoor stierf ik. Het gebod, dat tot leven had moeten leiden, bleek juist tot mijn dood te leiden. 11 De zonde heeft gebruikgemaakt van het gebod: ze heeft mij misleid en mij door het gebod gedood. 12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.
13 Is het dan het goede dat mij heeft gedood? Natuurlijk niet, het is de zonde. Maar om mij te doden heeft ze van het goede gebruikgemaakt; alleen zo kon duidelijk worden wat de zonde is. Door het gebod te gebruiken laat de zonde zien hoe verderfelijk ze is. 14 Wij weten dat de wet het werk van de Geest is, maar door mijn natuur ben ik uitgeleverd aan de zonde. 15 Wat ik doe, doorzie ik niet, want ik doe niet wat ik wil, ik doe juist wat ik haat. 16 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, dan erken ik dat de wet goed is. 17 Dan ben ik het niet die handelt, maar de zonde die in mij heerst. 18 Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet. 19 Wat ik verlang te doen, het goede, laat ik na; wat ik wil vermijden, het kwade, dat doe ik. 20 Maar wanneer mijn daden in strijd zijn met mijn wil, ben ik daar niet zelf de oorzaak van, maar de zonde die in mij heerst. 21 Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. 22 Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, 23 maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft. 24 Wie zal mij, ongelukkig mens, redden uit dit bestaan dat beheerst wordt door de dood? 25 Dat doet God! Dank aan hem door Jezus Christus, onze Heer. Met mijn verstand onderwerp ik mij aan de wet van God, maar door mijn natuur onderwerp ik mij aan de wet van de zonde.

(gebruikte vertaling NBV)

Heel mooi geknipt en geplakt en wat vind jij nu???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:33
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...
 
een hele dikke knoef voor boel...

Heb nml zijn naam ijdel gebruikt....

Mijn nederige excuus bull
zal het noooooit weer doen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 22:18
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes
 
BULLDOG524 schreef:
Ik denk dat de wet een eeuwig blijvend iets is, waar je je zelf nog steeds aan kan toetsen

Tja wat kan ik anders dan dit beamen??
Ben het hier helemaal mee eens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 21:10
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
JOLAN931 schreef:
Does, ik zat er vanmiddag nog eens aan te denken. toen schoot me opeens het verhaal van israel te binnen in de tijd van Achab.
Men diende de baal, en elia diende de God van israel.

de priesters riepen hun baal aan,om te bewijzen dat hij god was, en werden niet verhoord... elia riep zijn God aan,om het offer aan te steken, ten bewijze van Zijn Godzijn en werdt dadelijk verhoord.

Dit was voor mij afdoende bewijs dat we niet allemaal de Zelfde God dienen al dan niet op verschillende manieren.
Had dat wel zo geweest, hadden beide gebeden verhoord moeten worden in dit verhaal, denk je ook niet?

Tjee zeg daar zeg je me wat... das een moeilijke
Ik denk dat er in dit verhaal heel duidelijk word gezegd dat het om een andere God gaat, zou daar niet het verschil in zitten?
Weet het niet hoor, maar das wel iets waar ik vaak overna denk,
Want ik geloof nu eenmaal dat er maar 1 God is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 21:02
BerichtOnderwerp: vergeven
 
JOLAN931 schreef:
dit is in veel gevallen de realiteit denk ik. maar is dat voor God genoeg?

Geen idee Jolan... kan het enkel hopen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 20:30
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje
 
Ik heb nog een mooie fluoriserend rose slee Lachende smiley Ooit gekocht voor een mannetje dat hem perse wou hebben en niet 1 van die 10 andere kleurtjes...
Nu is rose echter voor meiden Boze smiley en niet voor stoere kerels Clown smiley
Dus wie wil em hebben er is sneeuw voorspeld Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 20:26
BerichtOnderwerp: rells hoekie
 
PIETER649 schreef:
ik ben daar immuun voor joh

Gelukkig maar want we kunnen niet zonder je Verliefde smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 20:25
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.
 
PIETER649 schreef:
tegen de wens van mijn uitgever ( en van diens mercedesdealer) pas NA mijn overlijden.
en aangezien de verwachting is dat het zeer goed verkocht word, ook internationaal dus, is er al n stuk oerwoud bij de amazone gereserveerd.
het stukkie is 3x zo groot als nederland, dus leverd voor de 1e druk genoeg papier op

Heb je 007 al in zijn eigen hoekje om toestemming gevraagd vanwege het regenwoud??? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 17:23
BerichtOnderwerp: EEN BRON VAN WAARHEID :
 
EEN BRON VAN WAARHEID :

Het Geluk

Men overtuigt zichzelf er vaak van dat het leven beter zal zijn

nadat men getrouwd is,

nadat men een kind heeft en nadien,

nadat we een tweede kind gekregen hebben...

Later voelen we ons gefrustreerd

want de kinderen zijn nog niet groot genoeg

en we denken dat we beter af zullen zijn

als ze groot zijn.

Men is er dan van overtuigd dat men gelukkiger zal zijn

als éénmaal deze stap voorbij is.

Men zegt zichzelf dat het leven vollediger zal zijn

wanneer de dingen beter zullen gaan voor ons,

voor onze partner,

wanneer men een schone wagen zal hebben of een groter huis,

wanneer men op vakantie zal gaan ,

of wanneer men met pensioen zal zijn.

De waarheid is dat er geen beter moment is

om gelukkig te zijn dan het huidig moment.

Indien het niet nu is, wanneer zal het dan zijn ?

Het leven zal altijd gevuld zijn met te bereiken objectieven

of af te maken projecten.

Het is beter om dat toe te geven

en om te beslissen om nu gelukkig te zijn,

nu het nog kan.

Heel lang heb ik gedacht dat mijn leven eigenlijk ging beginnen.

Het echte leven !

Maar er is altijd een hindernis op de weg,

een op te lossen probleem,

een onbeëindigd project,

nog door te brengen tijd,

een te betalen schuld.

En dan, dan zal het leven beginnen !

Totdat ik besefte dat deze hindernissen juist mijn leven zijn.

Dit inzicht heeft mij helpen begrijpen

dat er geen weg bestaat dat naar het geluk leidt.

Het geluk is de weg.

Aldus passeert ieder moment dat we hebben,

en meer nog,

wanneer men dat moment deelt met een speciaal iemand,

speciaal genoeg om onze tijd ermee te delen,

en dat men zich herinnert dat de tijd niet stilstaat.

Dan moet men stoppen met stoppen met studeren,

met zijn loon te verhogen,

met te trouwen,

met kinderen te hebben,

met te wachten dat de kinderen het huis uit zijn,

of gewoon met te wachten op vrijdagavond,

op zondagmorgen,

op de lente,

de zomer,

de herfst

of de winter,

om te beslissen dat er geen beter moment is dan nu

om gelukkig te zijn.

HET GELUK IS EEN WEG MAAR GEEN BESTEMMING

Er is niet veel nodig om gelukkig te zijn.

Het is voldoende om ieder klein moment te appreciëren en

om het te beschouwen als een der beste momenten uit zijn leven.


Tijd wacht op niemand.

Verzamel ieder moment dat je hebt

en het zal van grote waarde zijn.

Deel het met door jou gekozen personen en

ze zullen nog waardevoller worden.


De bron van deze tekst is onbekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:54
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
LIESBETH326 schreef:
Zowel christen als moslim geloven in God de Schepper. Dat is hetzelfde.

Het grote, fundamentele verschil is dat de islam de vergeving en verlossing van zonden niet kent. Ieder mens blijft zélf altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden en moet de gevolgen daarvan dragen bij het eindoordeel.
Een christen wordt gered uit genade, waar moslims het moeten verdienen door gehoorzaamheid.

Wat mij betreft is dat wat anders dan 'er anders mee omgaan'...

Pff ja eeh zo bedoel ik het ook maar weet het vaak niet goed te omschrijven... dus tnx voor je verhelderende uitleg.... Lachende smiley dit is dus wat ik bedoel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:41
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
JOLAN931 schreef:
hoe kunnen we in een zelfde God geloven als oa de moslims Jezus verloochenen als Zoon van God...
terwijl God zelf zegt dat niemand in Zijn koninkrijk komen kan, die niet geloofd in God de Vader, en de Zoon die Hij gezonden heeft?
(ff met eigen woorden, weet niet meer waar het staat)

Dat zeg ik wel de zelfde God maar er anders mee omgaan... weet het niet hoor was maar een idee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:40
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
JOLAN931 schreef:
geen sorry klaas, deze simpele ziel denkt er ook zo over! Knipoog smiley

wat zou het heerlijk zijn als iedereen de waarheid sprak en elkaar enkel de belangstellende vragen stelde ipv enkel om beleefd te zijn.

want zeg nu zelf...is het beleefd om te vragen, hoe gaat het, terwijl je dat niet eens zo belangrijk vind?


Idd Klaas en Jolan.... denk als je zoiets vraagt en het niet meent het niet spreekt van respect... Maar denk dat Henk ergens anders op doelde...maar das aan Henk om het uit te leggen Knipoog smiley Hij reageerde nml niet op mij maar op Simon...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:28
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
JOLAN931 schreef:
ik ben het met je eens maris...
hoevaak staat er niet in de bijbel dat God de enige is, Die geen andere god naast zich duld?
moeten wij dan tolerant zijn terwijl God dat dus blijkbaar niet is?
ook ik ben tolerant tov andere geloven, maar of dat juist is....ik denk het niet

Ik denk dat als het er op aankomt we toch echt allemaal in 1 en de zelfde God geloven... Alleen gaat iedereen er op een andere manier mee om,maar das wat ik denk, dat wil niet zeggen dat het zo is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:26
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
HDBAS635 schreef:
Ja,als het om een goed bekende of vriend gaat ,lijkt me het normaal dat je tijd neemt om te luisteren naar de ander. Sorry,ik dacht ,dat het om een minder .. of geen bekende ging. Mijn fout of miscommunicatie

Kan gebeuren dat heb je wel vaker binnen een forum of een chat...ships happens Clown smiley tis je vergeven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:25
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
SIMONKWET418 schreef:
Het is inderdaad voor sommigen een gevoelig onderwerp maar ik vind er mag gerust over gediscuseerd worden, En Doessie jij hoeft je dit niet aan te trekken, het is toch niet nodig dat jij hier vrienden mee kwijt raakt. Het is veel erger als je ,, belangstelling/medeleven met en voor iemand hebt en het wordt niet gewaardeerd, dat vind ik erg en verdrietig
en dat gebeurd ook.

Persoonlijk denk ik dat medeleven een heel mooi gebaar is...
Maar medelijden is iets waar ik eigenlijk niets mee kan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:24
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
[quote=KLAAS252]

Haha en dat zeg ik dus ookaltijd en verder is alles goed Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:47
BerichtOnderwerp: ontroerend
 
JOLAN931 schreef:
super!!!!

met een klein beetje levenservaring kun je dit alleen maar beamen

Idd meer dan beamen kun je het niet, een super stukje Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:29
BerichtOnderwerp: gebed voor mezelf en de genen die ronddom mij...
 
Ik zal niet snel gebed aanvragen voor mezelf, maar het begint me de afgelopen tijd, toch behoorlijk over de hoge schoenen te lopen, en ik heb een beetje boel moeite om men kop over eind te houden en opgewekt door te gaan...
Zoals al eerder aangegeven in dit topic had ik gebed aangevraagd voor mijn vader. Daar zijn inmiddels allerlei ontwikkelingen geweest...
Hij is afgelopen woensdag ontslagen uit het ziekenhuis ( er waren bedden te kort, ze wisten niet wat er aan de hand was en moest thuis de onderzoeken maar afwachten, helaas was er aan de toestand niets veranderd)...Hij is woensdag op donderdagnacht erg slecht doorgekomen, dus donderdags toch maar de huisarts laten komen...
Deze vermoede een trombose been ( ggevorderd tot boven de lies) en meerdere longembolies... Dus hij is donderdag weer opgenomen, we hopen dat hij nu goed te plek is en niet eerder weg mag voor er echt duidelijkheid is,
Tussen door is men gevallen engel ( henk710) van de zolder gestort en zit met een gebroken boven arm bij mij thuis)
Mijn moeder zit nu zonder mijn vader bij haar thuis met 2 handen die ze amper kan gebruiken(rechts inmiddels helemaal niet meer) te wachten tot ze as donderdag geopereerd kan worden ( deze operatie is helaas al 2x uitgesteld).... Dus ik huppel heen en weer tussen huis en men moeder...
Tussen door probeer ik 2 beschadigde kereltjes in het gareel te houden, de jongste moet nu ook naar de ggz omdat het totaal niet gaat...
De oudste trekt zich meer en meer in zichzelf terug...
Nu de vader van de oudste "rustig"is heeft de vader van de jongste besloten om me een rechtzaak aan te doen...
Ik heb af en toe moeite om uitbed te komen om de dag tegemoed te zien...
Nee ik ben niet zielig maar ergens zou ik wel wat steun kunnen gebruiken om toch het hooofd boven water te houden en me niet te laten lijden door negatieve gevoelens...
Dus ja ik heb de stap gezet om toch om gebed te vragen...
Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:14
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
Tot mijn spijt ben ik er achter gekomen...Dat ik met het plaatsen van dit stukje mensen op hun tenen ben gaan staan, Dit was absoluut niet mijn bedoeling... Het was gewoon iets wat me bezig hield en waar ik eens met anderen over van gedachten wou wisselen.
Nu blijkt dat het plaatsen me een vriendschap heeft gekost, en dat doet gewoon erg veel pijn...
Vind het erg jammer dat het zo moet gaan, en nogmaals het spijt me heb niemand willen kwetsen door dit te plaatsen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:11
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
ELLY361 schreef:
ik snap ook wel dat iemand soms weinig tijd heb maar ja dat kan je ook zeggen heh


Idd Elly als je eens geen tijd of zin hebt... Zeg het dan eerlijk...Denk dat ik gewoon een heel belangrijk iets in vriendschap eerlijkheid...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:08
BerichtOnderwerp: vergeven
 
JOLAN931 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E


moest ik ineens aan denken...

Tnx Jolan echt heel mooi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:57
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
HDBAS635 schreef:
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)

Ik had het dan ook over gesprekken als je bevriend bent dr Freud Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:52
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
JENNY524 schreef:
OH wat herkenbaar!

Ik had vroeger autisme, ja vroeger, God heeft mij er toch echt van genezen. (ruim een jaar geleden)
Ik struikelde toen met name over dit soort dingen. Op een gegeven moment heb ik echt moeten leren: als mensen zeggen: hoe gaat het? dan bedoelen ze : hoi. en dan zeg je 'ja goed' terug. (en niet gewoon hoi) Op een gegeven moment zei een jongen tegen me dat niemand 'hoe gaat het' meer aan mij vroeg omdat ik gewoon echt antwoord gaf.
Autist of geen autist: als je het niet wil weten: vraag het dan ook niet!

kijk er is niet altijd tijd voor hele diepe verhalen, maar je mag toch wel zeggen: ja goed, net een vak gehaald op school ben ik blij mee. En met jou dan? zeg hoe gaat jou opleiding eigenlijk? Of gewoon: nou eigenlijk iets minder, want mijn grote teen is ontstoken en daardoor kan ik ff niet werken.

Zodra ik het 'nep' sociale iets meer onder controle had hoorde ik er ineens bij. Nou, srry af en toe zijn de 'gezonde' mensen minder sociaal dan de mensen die ze als 'sociaal minder begaafd' bestempelen.

Kijk door alle sociale etiquette regels, zijn mensen ontwent dat iemand gewoon eerlijk tegen ze is. Hoe moet je daar dan mee omgaan? In die zin is het wel begrijpelijk, maar wel jammer dat echtheid, af en toe met ontwijkgedrag gepaard gaat.

Hoe doe ik het nu? Ik zeg braaf: ja goed. ( nu ik lichaamstaal kan lezen, kan ik ook zien of het vluchtig bedoeld is of niet, meestal dan) en als ik zin heb om het te delen dan vertel ik gewoon hoe het gaat.

Hoe zou je het moeten aanpakken: gewoon stug antwoorden op de vraag die je gesteld word, zo kom je er wel achter wie echt in je geintereseerd zijn. Zolang je ook maar oprecht vraagt hoe de ander erbij zit.

Een heel mooi oprecht stukje Jenny... en zo herkenbaar, mensen die sociaal "onhandig"zijn, zijn vaak oprechter dan de sociaal "handigen" Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 21:35
BerichtOnderwerp: wie is God?
 
RELLOK036 schreef:
mee eens maar euhm mag je er dan gewoon oplos leven zonder gevolgen hier op aarde?

Nou nee dat denk ik dus niet...
Ik denk dat we wel degelijk verantwoordelijk zijn voor wat we doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 21:30
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
JOLAN931 schreef:
Hoe gaat het als openingszin vind ik persoonlijk de stomste openingszin die er is. Zeker omdat het niet altijd even goed met iemand gaat, en de meeste mensen dat idd niet willen horen.

Hoe gaat het is een vraag die je stelt als je werkelijk belangstelling daarbij hebt.En als je deze zin gebruikt al opening, is het wel heel onbeschoft als je niet werkelijk naar het verhaal van iemand wilt luisteren.
Vraag dan gewoon, hoi, wat ben je aan het doen...

Belangstelling tonen is wel degelijk heel belangrijk, maar moet je naar mijn idee oprecht doen, anders heeft het weinig waarde

Dat ben ik dus helemaal met je eens... Het gebeurt helaas te vaak als openingszin... en das zo mega jammer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 21:27
BerichtOnderwerp: vergeven
 
Hannah ik denk dat je het heel mooi verwoord hebt...super tnx
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 16:26
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
Heb even getwijfeld waar ik dit moest parkeren Knipoog smiley Maar denk kan hier wel...

Wil het graag eens met jullie hebben over belangstelling tonen...

Vaak heel vaak vragen mensen...
Heeeej hoe gaat het??
Maar wat mij opvalt is dat mensen het wel vragen, maar eigenlijk niet willen horen hoe het werkelijk gaat...

Nu gaat het met mij altijd goed... Nooit problemen alles gaat me voor de wind, geen idee wat stres is of wat dan ook maar Clown smiley
En nee ben niet zielig hoef geen aandacht of medelijden of weet ik veel wat,
En normaal gesproken zal ik ook altijd als antwoord geven op de vraag ..
Hoe gaat het??
Ja super kan niet beter (onkruid vergaat immers niet Clown smiley )
Maar soms gaat het gewoon even niet zoals ik wil en ja als dan een goede vriend of vriendin vraagt, Hoe gaat het??
Nou niet echt lekker Twijfelende smiley Maar vervolgens word er overgeen gepraat en gedaan alsof er niets gezegd is...Let wel het gaat hier om een goede vriend/vriendin....en ja dat doet ergens wel pijn, ligt dat nu aan mij??
of zie ik het nu weer eens helemaal verkeerd??
Nogmaals ik ben niet zielig en zal ook niet snel roepen dat het niet gaat,maar als het eens echt pet is, mag je dan aangeven dat het niet goed gaat???
Of moet je maar gewoon blijven roepen dat alles goed gaat omdat men eigenlijk uiy pure beleeftheid vraagt hoe gaat het? of is het gewoon een openingszin, waar niemand eigenlijk op het echte antwoord zit te wachten...
Dit was gewoon iets wat er in men hoofd speelt, ben heel benieuwd hoe jullie het zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:45
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Jf sorry sorry sorry ben je gister helemaal vergeten hier te feliciteren maar doe het nu nog maar ff dus bij deze Knipoog smiley Bruut he Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 20:44
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
En ook Jenny van harte gefeliciteerd... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROBBEDOES873
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 Volgende
Pagina 22 van 25