ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HDBAS635
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HDBAS635
Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:21
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp wel de intentie van dat gedicht, dat kan een kind eruit opmaken, maar ik vind het een calvinistische kijk op de mens. We zijn nooit goed genoeg bezig. En dat weiger ik te geloven, omdat de Bijbel m.i. een heel ander beeld geeft over God en de mens. God kent onze tekortkomingen, maar accepteert dat we niet volmaakt zijn. En Hij houdt van ons ondanks onze tekortkomingen.

Als calvinist,vind ik dit gedicht ook niet eens calvinistisch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 11:19
BerichtOnderwerp: bidden geneest hiv
 
MARISKA601 schreef:
Bidden helpt tegen hiv. Dat heeft de lijsttrekker van de ChristenUnie in Amsterdam, Hugo Scherff, gezegd tegen de website gay.nl.

Scherff gelooft in zogeheten hiv-healings, bijeenkomsten waarbij hiv-patiënten genezen zouden worden door te bidden. Scherff noemt het wel 'zeer raadzaam' om hiv-remmers te gebruiken. "Maar God kan inderdaad alles, dus ook het genezen van hiv." Scherff zegt verder: "De vraag of hiv een ongeneeslijke ziekte is, vind ik lastig. Ik denk dat bidden in genezing kan resulteren." Hiv is een virus dat aids kan veroorzaken.

De gemeente Amsterdam waarschuwde anderhalf jaar geleden voor de healings. Die worden georganiseerd door christelijke organisaties, vooral onder Antillianen en Surinamers. Volgens de gemeente Amsterdam zijn ze een gevaar voor de volksgezondheid. De ChristenUnie heeft geen vertegenwoordigers in de Amsterdamse gemeenteraad.



bron: www.trouw.nl

17-02-2010

Klopt wel!!!! Zolang iedereen bidt,echt bidt,zijn ze waarschijnlijk elkaar niet aan het infecteren. Dus win-win-situatie. M.a.w. Ze zetten de Christenen (de normale) weer voor paal met dit soort acties(imho)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 12:41
BerichtOnderwerp: Schrijfwijze
 
PIETER649 schreef:
Nederland is een schijndemocratie met een partijdictatuur.
We kunnen kiezen uit een beperkt aantal partijen die allemaal een programma hebben waar je nooit 100% achter kunt staan.
Die partijen zijn primair op eigen voortbestaan gericht.
Bestuursbaantjes worden dan ook voornamelijk binnen eigen ledenbestand uitgedeeld.
Wat er met nieuwelingen gebeurd die trachten een nieuw geluid te laten horen, hebben we kunnen zien met Pim Fortuyn...
Eerst demoniseren en een klimaat scheppen waarin aanslagen gepleegd worden, daarna verbijsterd en geschokt zijn, krokodillentranen op de begrafenis huilen en gewoon doorgaan met alledag.

En wat betreft de linkse hoek:

Volkert v d G werd verdedigt door B. Böhler. Die voorzitster was van Greenpeace en in het verleden ook die lievertjes van de Rote Armee Fraction verdedigt heeft. Overigens ook met dezelfde tactiek(hongerstaking e.d.)

rechtse hoek: Daar ben ik ook geen fan van. Wilders is een olifant in een porselijnkast.

Helaas is er geen pasklare partij,waar je op kunt stemmen. Het is vaak kiezen tussen slecht en slechter. Ik sluit me aan bij de mening van Pieter.
(dictatuur)

Maar er is hoop!!!! 3 maart. de locale verkiezingen dus.

Nu alleen nog weten op welke partij. En dat wordt weer slecht of ........


Maar ik ga stemmen. Wie niet stemt,mag ook niet klagen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 10:50
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
 
GERT217 schreef:
Velen kiezen de Heiland als Koning,
maar weinigen dragen Zijn kruis,
velen zoeken Zijn hulp en bescherming,
maar weinigen off'ren hun goed en hun huis
voor de zaak van de dierbare Meester.

Zij beminnen de wereld, beminnen de schijn
Beminnen hun goederen die waardeloos zijn

Velen zitten aan Jezus' tafel
maar weinigen willen vasten met Hem
Zij beven en vluchten als de beker van het lijden
tot de rand toe gevuld wordt,
om de Naam van Hem.

Komt uit het boek: de vrouw met het Boek.
Geschreven door: M A Mijnders- van Woerden

Afdeling gedichten??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 17:48
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
LAURENS814 schreef:
Oke, zat ff niet op te letten lees nu welke tekst Sola aanhaalt. Niet MAt. hoofdstuk 16, maar hoofdstuk 18. Duidelijk! Mijn fout. Smiley met dichtgeplakte mond

Inderdaad hebben alle apostelen het gezag gekregen om te binden en te ontbinden.

Maar petrus lijkt in MAt. 16 wel de rots waar Jezus op doelt wanneer hij zeg: Op deze rots zal ik mijn kerk bouwen'. En heeft alleen Petrus de sleutels van het koninktijk der hemelen ontvangen of ook de andere apostelen? Wat zijn die sleutels dan, is dat hetzelfde als de macht om te binden en te ontbinden?

Wat is de Bijbel soms toch een verwarrend boek. Smiley die vol vragen zit
de rots is niet Petrus. Maar de belijdenis. Ieder die in Jezus geloofd met die belijdenis heeft een goed fundament om op te bouwen(geestelijk). Deze geschiedenis(matth 16 was In Cesarea Filippi en daar was een hele grote rots met de burcht van Herodes. Vandaar de zinspeling "rots".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 21 januari 2010, 17:43
BerichtOnderwerp: Tempel Jeruzalem klaar in 2010 !
 
LAURENS814 schreef:
Volgens een 18de eeuwse Joodse profetie zal de Derde Tempel in Jeruzalem gebouwd worden tegelijkertijd met de herbouw van de grote Hurva synagoge.
De Vilna Gaon, een rabbijnse autoriteit, voorspelde in de 18de eeuw dat de Hurva synagoge in Jeruzalem tot twee keer toe zou worden vernietigd en weer opgebouwd. De derde bouw zal volgens de profetie samen vallen met de herbouw van de Tempel in Jeruzalem.

Tot nu toe lijkt de rabbijn gelijk te krijgen. De Hurva sysnagoge werd voor de eerste keer vernietigd toen moslims het gebedshuis verwoeste om leningen te vereffenen. De synagoge herrees honderd jaar later uit de as, om vervolgens tijdens de Israelische onhafhankelijkheidsoorlog in 1948 opnieuw te worden vernietigd.

Sinds 2001 heeft Israel besloten dit heiligdom weer op te bouwen. Men verwacht dat de derde Hurva synagoge op 15 maart 2010 haar deuren kan openen.
Volgens de profetie zal dan ook de herbouw van de tempel kunnen beginnen.

Ik ben benieuwd....
Voor de bron zie: http://www.israeltoday.co.il/default.aspx?tabid=178&nid=20063

ze hebben de bouwvergunning al voor de tempel. Er waren geen bezwaren tegen de bouw ingediend. Nu alleen nog een aannemer vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 12:26
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Spreek even voor jezelf a.u.b.
Ik ben het volmondig met Henk eens wat betreft de oorsprong van deze religie's en al helemaal wat betreft het feit dat hij God in de eerste plaats zoekt in zijn hart, dat doe ik namelijk ook...
Jij mag dan misschien vinden dat iemand dan verkeerd bezig is, ik heb inmiddels al meer dan eens ervaren de juiste weg te bewandelen! En aangezien Henk ook zijn eigen weg blijft bewandelen, ga ik er maar even vanuit dat hij datzelfde ervaren heeft... Boze smiley

in Joh 4 staat: dat Jezus zegt: de zaligheid is uit de Joden. En dat is een probleem. De haat van de moslims t.o.v. de Joden is zo groot. Dat ze zelfs de letter J niet willen spellen. En ze ggen heel simpel dat alle grootheden uit de Bijbel,zoals Abraham,Izaak , Jacob,David e.d. moslims waren. Simpelweg gezegt, het ontkennen van het bestaan van de Joden. (uit Abraham gesproten)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 11:41
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ja, ben ik weer even... Clown smiley

Ik zie hier een aantal mensen zeggen dat ze uitgaan van wat er in de bijbel geschreven staat; Dus kom ik toch op dat oeroude verhaal van Izaak en Ismael die allebei een andere kant op gingen...

Ik zie Henk hier namelijk nergens beweren dat een moslim die in de voetsporen volgt van Mohammed tot God kan komen! Hij zegt net als de anderen dat deze mensen een verkeerde weg ingeslagen zijn en praktisch gezien idd een andere God aanbidden dan christenen. Maar de oorsprong blijft bij diezelfde God die beide christenen en moslims gemaakt heeft, waar ook een moslim, via Jezus, naar terug mag keren....

Kunnen beide verhalen dan echt niet gewoon naast elkaar bestaan Smiley die vol vragen zit
nee. 1Joh 2:22 en vooral 1 Joh 4:2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: maandag 4 januari 2010, 09:26
BerichtOnderwerp: Gezellig uit eten op zaterdag 2 januari, meld je aan!!!
 
MARIO216 schreef:
Chris of Dirk-Jan (CM) krijgt iedereen die geweest is nu twee weken gratis abbo van jouw?? Lachende smiley
leuk geprobeerd. Was heel leuk.

Gr. Bas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:36
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
SOLAFIDE630 schreef:
Ja, die sport wordt hier rijkelijk bedreven HDBAS. Henk heeft daar ook een handje van...plukt ook quotes uit elkaar naar eigen believen en doet een reactie van iemand totaal geen recht. Inderdaad.....heel erg jammer en erg vermoeiend. Dat is niet meer discussieren maar meer polariseren....... triest hoor! Daar heb ik geen zin in! Kan mijn energie beter besteden! Huilende smiley, smiley in tranen
Het enige wat mij stoorde was dit: Gefrustreerde smiley Ik vind het gebruik van deze emoticon zo kinderachtig. Dat iemand het niet met de ander eens is,is bijna zo oud als deze wereld. Daar zit ik niet mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:31
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dat klopt idd! heeft enkel niets met selectief lezen te maken! De betreffende zin in de bijdrage van Chat geeft een extra statement betreffende de rest van het stuk. Ik spreek dat dan ook niet tegen, maar probeer enkel te laten zien dat beide kanten van het verhaal gelijkenissen vertonen...
Terwijl de zin uit mijn bijdrage die ge-quote werd hierdoor een hele andere betekenis kreeg dan ik hem aanvankelijk had gegeven.
Lijkt me toch wel een belangrijk verschil...
tis maar hoe je het leest.(of wil lezen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 00:16
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Aldus...ze hebben zelf een andere God gecreeerd. zoals al uitvoerig besproken in deze discussie! Maar de oorsprong ligt toch echt nog steeds bij één en dezelfde...

Overigens is het makkelijker wanneer je een quote gebruikt om niet alleen dat stukje eruit te plukken wat het verhaal weer een hele andere dimentie (kan) geven...als je goed kijkt namelijk zie je dat het stukje erboven duidelijk uitlegt wat er met deze uitspraak bedoeld word! Over selectief lezen gesproken Gefrustreerde smiley
Jammer,dat je dit nu zo schrijft. Want op 2 jan om 10:37 quote je Chatuliem. Ook maar 1 zin. Over selectief lezen gesproken. Beetje jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 11:17
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
MOOGLIE741 schreef:
In de koran staat heel duidelijk het verhaal van Jezus en zij bevestigen dat Hij is geboren uit de maagd Maria
Maar ze zeggen ook dat Gabriel (de engel) de vader is. En dus dat Jezus niet uit God is. En daar draait het wel om.


Laatst aangepast door
HDBAS635
op zaterdag 2 januari 2010, 11:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 11:14
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
TESSYBEAR731 schreef:
Maar om nu te roepen dat de Moslims een hele andere God hebben Smiley die vol vragen zit
Ja,dat hebben ze. Anders is God cynisch en sarcastisch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 31 december 2009, 14:12
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
Als de moslims Jezus zouden leren kennen,hoe Hij is,dan moeten ziij Mohammed afzweren. Die zag zichzelf als de door Jezus beloofde trooster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: maandag 28 december 2009, 17:16
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
We weten allemaal toch de 7 kruiswoorden,die Jezus heeft gesproken,voordat Hij stierf? Geen vervloeking,maar vergeving in de ruimste zin van het Woord. Nu Mohammed,toen hij ook een pijnlijke dood stierf: Moge Allah de Christenen en de Joden VERDELGEN. Dit zijn feiten. Kan het nog duidelijker? Dat het soms (redelijk) goed gaat,is mooi meegenomen. Maar er zijn talloos veel meer voorbeelden,waar mensen stiekem in een kelder hun geloof kunnen beleiden, als ze Christen zijn.

Laatst aangepast door
HDBAS635
op maandag 28 december 2009, 19:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 08:55
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
Ik geef Hannah gelijk.

Ik ben onlangs verkozen tot ouderling en kreeg een week bedenktijd. Ik heb bedankt na een moeilijke tijd van plussen en minnen. Maar mocht ik getrouwd zijn of in een relatie.( ja,ik weet het!!! Het is moeilijk voor te stellen,maar toch.) Maar mijn partner,ja zelfs mijn vriendin zou dat absoluut niet zien zitten,zou ik mijn beroep ook niet aangenomen hebben.

Op het moment dat de vrouw of vriendin zich helemaal naar de man heeft te schikken,krijg je slaven of een soort van onderwerping( islam). In een relatie (een beetje ideale vorm van) hebben beide, man en vrouw over het algemeen geen geheimen meer voor elkaar en vullen die beide elkaar feilloos aan. Een man overlegt voor een beslissing ook met zijn vrouw. Als zij, in welke beslissing ook, niet voor 100% achter haar man staat,rust er ook geen zegen op. En de man hoeft niet altijd maar zijn zin te krijgen. (ja, ik ben ook een man. Echt waar!!) Maar zo zie ik het wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 17:01
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
 
MARJAN029 schreef:
Wat ik best even kwijt wil,

Ik denk dat binnen een relatie/huwelijk het ook belangrijk is dat zowel man als vrouw hun eigen talenten kunnen ontwikkelen.
Te vaak zie je bij christenen dat de man de leidende rol in het gezin inderdaad heeft en hij heeft bijvoorbeeld een taak in de kerk en dat de vrouw zich daar volledig naar moet voegen, want, je volgt je man.
Als de vrouw zich daar goed bij voelt en het werk van harte kan ondersteunen is dat prima maar het komt ook voor dat het volledig ten koste gaat van die vrouw, dat ze er heel ongelukkig van wordt doordat ze niet aan een eigen ontwikkeling toekomt.
Misschien heeft ze heel andere talenten waar ze nu niks mee kan doen?
In hoeverre is het dan bijbels om jezelf als vrouw in die zin op te offeren, voer je dan de wil van God uit of is het beter om daar goed over te communiceren zodat je samen de goede weg voor allebei kunt gaan?
Dit is inderdaad het probleem. Een soort geestelijke dwangbuis. Dat lijkt me voor een vrouw verschrikkelijk,die zich inderdaad wil ontwikkelen en dat niet MAG.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 december 2009, 18:03
BerichtOnderwerp: christenen en moslims
 
ROBBEDOES873 schreef:
De Joden erkennen Jezus ook niet als zoon van God... Geloven zij dan ook in een andere God??
Ik denk ik raak het spoor een beetje bijster Twijfelende smiley
Ik meen weleens gehoord te hebben,dat er juist best veel orthodoxse joden in het geheim wel al Jezus beleiden,maar uit vrees voor den anderen er niet mee naar buiten willen komen.

Overigens betekent islam,onderwerping. Mij niet gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 16:05
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
maar degenen,die reageren zitten regelmatig op het forum. Maar de overgrote meerderheid niet. En die zullen waarschijnlijk niet in het openbaarheid treden. En ik geef ze nog gelijk ook.(imho)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:55
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
MARIJAN072 schreef:
Waarom zou je hier geen topic over openen? Ik vraag het me namelijk ook vaak af, Mary.
Natuurlijk mag dat,maar die (bedoelde personen) zullen waarschijnlijk niet reageren. En dan is het gissen. Ik denk,dat iedereen daar zijn/haar redenen voor heeft om weinig/niet te gaan. Of dat goed is,laat ik in het midden.

p.s. Rellok is 1 van de weinigen die wel zal reageren. Sterker nog: Hij heeft het al gedaan


Laatst aangepast door
HDBAS635
op donderdag 17 december 2009, 17:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:25
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
JILL658 schreef:
omdat sneeuw eigenlijk zwart is net als bij de ijsbeer Clown smiley
Snow can be yellow!!!!! But don't eat the yellow snow!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 17:09
BerichtOnderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
 
MARY052 schreef:
Ik lees regelmatig in een profiel dat mensen aangeven christen te zijn om dan vervolgens te lezen dat mensen soms maar een paar keer per jaar naar een kerk gaan.
Ik ben heel benieuwd wat daar de reden van kan zijn.........

GOD heeft de gemeente ingesteld en we hebben elkaar juist zo nodig als broers en zussen.............. Tegelijk wordt je toch ook weer elke keer bemoedigd en leer je steeds meer over de Bijbel..........op die manier kan je geloof en je relatie met JEZUS zich verdiepen.

Voor alle duidelijkheid: ik spreek geen oordeel hierover uit, maar ben wel benieuwd naar de redenen hiervan.

Groet Mary
vraag ze dat in een persoonlijk bericht. Mijn mening is,dat je dan een beter antwoord krijg dan hier en publique op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:49
BerichtOnderwerp: Prachtig Liefdesgedicht van The Ramblers
 
PIETER649 schreef:
over 25 jaar heb ik aow Lachende smiley
Mocht je willen. Dan werk je door tot je 75ste. (net als ik waarschijnlijk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:46
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen
 
PAULUS505 schreef:
Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren.
Dat is mijns inziens geen goede binnenkomer voor een date.
Als ik naar een Gebeds avond ga of naar familie en vrienden ben ik altijd minimaal een kwartier te vroeg, soms ben ik er zelfs al een uur eerder.
Hoe zou het toch komen dat er meerdere dames op CM zijn die te laat op hun afspraken komen. Dat vind ik in ieder geval heel jammer.

Heeft niets met CM te maken,maar dat is een eigenschap van de vrouw(niet negatief bedoeld),maar een vrouw besteed nu eenmaal meer aandacht aan haar uiterlijk dan een man. En het enige nadeel is,dat ze dan meestal de tijd uit het oog verliest.


(nou ff wachten op de reacties van de dames )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 06:03
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
LEANNE226 schreef:
Nou zeg,ik ben even weg en de heren nemen het weer over,ik moet nodig optreden! Duiveltje smiley

Allemaal af!

Ook al ben ik een Drent,de friezen blijven baas boven baas.

Ik heb gesproken! Coole smiley met zonnebril
Op hun eigen terpje ja.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 06:14
BerichtOnderwerp: Christen en milieu
 
Je moet idd goed met het milieu omgaan. Maar klimaatveranderingen zijn er altijd geweest. De regeringen hebben alleeen altijd heel veel geld nodig en zien dit als een legitieme reden om he ook uit je zak te kloppen. Amper 30 jaar geleden kroop het ijs vanuit de noordpool het land op. Kilometers. Wetenschappers waren het er over eens. Nieuwe ijstijd. Nu het tegenovergestelde. In amper 30 jaar. Maar je meten nu al ruim 150 jaar officieel de temperaturen en die gingen al die tijd omhoog. Zelfs van overleveringen uit de eeuwen daarvoor weten ze dat het toen nog kouder was. En geloof me. Er was geen zware industrie. De echte ijstijd(waardoor o.a. onze Utrechtse heuvelrug ontstond) verdween ook zo snel,dat de mammoet het loodje heeft gelegd.

Kortom: Tuurlijk moet je bewust met de natuur en de grondstoffen omgaan. En daar zijn genoeg voorbeelden van,hoe het niet moet. Maar om het direct op de huidige situatie terug te voeren als reden voor deze veranderingen gaan mij te ver. Overigens ga ik nu op de fiets naar mijn werk. Ook al heb ik een hele goede wagen. Ook vanwegen milieuoverwegingen En om mijn lichaam enigzins in vorm te houden (Rond is ook een vorm). haha

p.s. Al Gore heeft zoveel dvd verkocht van zijn film,dat het gat in de ozonlaag groter is dan ooit en de ijsbeer van zijn schotsje afsmolt. En hij is een veehandelaar/boer. Niks mis mee. Echt. Ik ben dol op boeren. Maar wetenschappelijk staat het vast,dat een koe(en hij heeft er echt veel) 4 keer meer co2 uitstoot dan een auto. Eet meer biefstuk en red de planeet. Nu fiets ik straks zo hard,want het is koud. Maar dan ga ik sneller ademen,dus meer uitstoot. Mocht het rond het middaguur erg warm zijn. Denk aan mij!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 15:16
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
Ja,als het om een goed bekende of vriend gaat ,lijkt me het normaal dat je tijd neemt om te luisteren naar de ander. Sorry,ik dacht ,dat het om een minder .. of geen bekende ging. Mijn fout of miscommunicatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zondag 13 december 2009, 11:33
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
HANNAH810 schreef:
bassie, t ging over iemand tegenkomen in de supermarkt...... Clown smiley
groetjes, dr Adriana
Dr.Adriana. Ik schreef toch ook o.a. gesprek.

mvg uw collega
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HDBAS635 (54)





Berichten: 62

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:55
BerichtOnderwerp: belangstelling???
 
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?

Gr. Dr. Bas(Freud)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HDBAS635
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3