ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: Nieuwe knop: dit is niet okee
 
MARIJAN072 schreef:
En Chris denkt nu vast 'wat een zeurpiet is Jill'. Knipoog smiley Lachende smiley Als je maar niet op een zwarte lijst komt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar heel eerlijk gezegd heb ik me ook een paar keer moeten bedwingen, om de knop niet in te drukken. Maar is niet interessant dus, zo te horen.

Misschien zit die knop nog in de proeffase om te zien wat het effect is?
Mocht het zo zijn dat die knop aan de bedoeling voldoet, dan volgt er misschien nader uitleg over........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:03
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
PIETER649 schreef:
voor degenen onder jullie die interesse hebben in het grote anwb onderzoek... vul het in, verbaas je over de suggestieve vraagstelling en surf dan even naar de site van de telegraaf die ook een enquete houd.

De enquête van de ANWB heb ik ingevuld, maar heb geen overduidelijk suggestieve vraagstelling kunnen vinden. Misschien komt dat doordat ik wat eerlijks in die kilometerheffing zie.... betalen naar gebruik, niet betalen of minder betalen voor bezit. Verder vind ik de vraagstelling vrij goed, t had veel slechter en ongenuanceerder gekund.
Zo'n genuanceerde vraagstelling ben ik nog niet ergens anders tegengekomen.

Of ik zelf 100% achter de kilometerheffing zal staan, hangt af van o.m. de volgende vragen:
1) wordt het milieu er beter van
2) wordt het leefklimaat er beter van
3) zal men de verleiding kunnen weerstaan er een melkkoe van te maken

We weten allemaal dat de lucht in de (grote) steden niet overal even gezond is. Er zijn straten die een hoge concentratie fijne stofdeeltjes hebben die daar heel niet in de lucht thuishoren. Die stoffen zijn te herleiden tot het autoverkeer. Voor de steden zou het een zegen zijn als ze niet elke dag werden overspoeld met enorme aantallen auto's.

Het leefklimaat in de steden wordt een stuk beter als de auto een stapje terug doet. Degenen die koste wat het kost hun autootje door de stad proberen te persen, zouden eens moeten nadenken over het effect van hun eigen gedrag op het leefklimaat in de stad.
Ik ervaar het niet als een straf om met bus of trein te gaan: in de bus zit je hoger dan in de auto, dus je ziet (met name als je voorin zit) heel veel. En in de trein zie je weer andere stukken van het land dan dat je met de auto gaat. Het uitzicht vanuit de trein wordt zelfs in de Randstad niet bedorven door grote aantallen goedkoop (en dus fantasieloos) aangelegde bedrijvenparken en geluidsschermen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: IOVER ROKEN
 
[quote=SOLAFIDE630]@ allen:

21 Want van binnenuit, uit het hart van de mensen,[/size] komen slechte gedachten...] [/size]

De behoefte aan roken komt van binnenuit, niet van buitenaf..... of zie ik dat verkeerd?

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:35
BerichtOnderwerp: In Deutschland ist alles besser???
 
INKA401 schreef:
ik vind dit véél te kort door de bocht ... kom op zeg ... ik verwacht van de
politie vakmanschap ... m.a.w. zei verstaan hun vak écht wel , en weten dus dat ze een keuze hadden ... grrrrr ... het is zooo makkelijk gedacht , om er dan maar overheen te rijden omdat het hun op dat moment even goed uitkwam ... te gék voor woorden ...

Vanuit de huiskamer / studeerkamer kunnen we inderdaad in alle rust (!) oplossingen bedenken voor dit probleem. Zo kan een dierenarts een agressief dier een verdoving geven zodat zo'n dier tijdelijk rustig wordt.
Dat gebeurt regelmatig, dus misschien had het hier ook gekund.

Maar ik word het een beetje zat dat sommige mensen tegen van alles en nog wat in ons landje aantrappen onder het motto: "bij ons in het buitenland is ALLES beter." Ook in het buitenland worden fouten gemaakt! Als het in het buitenland zoveel beter was, zouden nergens rechtbanken en gevangenissen bestaan. En zou ook het stadsarchief van Keulen niet zijn ingestort.

Het voorval met het overreden dier geeft aan dat in het buitenland ook niet alles naar wens gaat. Om eens aan te geven wat wèl goed gaat in ons land: het aantal verkeersdoden is afgenomen van 3000 tot 500 per jaar. Natuurlijk kan en moet het nog beter, maar ik vind dit al een knappe prestatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 00:15
BerichtOnderwerp: In Deutschland ist alles besser???
 
INKA401 schreef:
ja natúúrlijk had dat een mogenlijkheid geweest, en maak mij nu niet wijs dat dát niet had gekund ... nee dan die hond maar aanrijden ... pffff ...
sjonguh zeg ... vind dit zóó voor de makkelijkste weg kiezen hé
heb hier echt geen woorden voor ...

Misschien kón het ook niet anders. We waren er ook niet bij, dus kunnen we niet beoordelen of er een andere oplossing was geweest.
Het laat dus zien dat de Duitse politie ook niet alles kan. Als in NL zo'n voorval plaatsvindt moet men dus niet bij voorbaat de politie de schuld geven van zo'n tragisch gebeuren........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 22:54
BerichtOnderwerp: In Deutschland ist alles besser???
 
PIETER649 schreef:
Dat is wel een redelijk verhaal toch?
Hoe had men gereageerd als er inderdaad een verkeersongeval was geweest met dodelijke afloop?


En als dit voorval nou in NL was geweest..... wat had je dan gezegd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 25 januari 2010, 23:17
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
Over de kilometerheffing is inmiddels ook veel te doen........
het houdt méér mensen bezig dan ik had gedacht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 januari 2010, 00:58
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
Wij moeten Zijn voorbeeld volgen, maar dat betekent niet dat we tè veel moeten willen doen. Tè goed zijn mag....... maar van ons wordt niet het (bijna) onmogelijke gevraagd.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op vrijdag 22 januari 2010, 00:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
PIETER649 schreef:
Ja joh, geef de vvd de schuld dat er geen glasvezelkabelnet ligt Geschokte, onthutste smiley
Daarbij de vraag hoe nodig die glasvezelkabel nou helemaal is.. zelfs op cm kan er real-time gechat worden en de reacties op het forum verschijnen ook snel genoeg.

Voor sommige mensen is glasvezelkabel (heel erg) nodig, maar het voert te ver om het hier te bespreken.

Voor wat betreft de bureaucratie... de vvd MAG van jou gaan puinruimen?
Dus jij stemt er ook op?
Voorlopig is de bureaucratie vooral door linksmensen in het leven geroepen, er zit nu een links kabinet, laat die dan beginnen met puinruimen.

Ook onder rechtse regeringen breidde de bureaucratie zich uit, de bureaucratie is dus echt niet een privilege van linkse partijen.
Maar wat ik bedoelde te zeggen: het is technisch mogelijk om zorginstellingen efficiënt te besturen. Het enige dat nodig is, is dat het management van de instellingen ontslagen wordt. Technisch gezien kan het allemaal, t is wel opvallend dat het niet gebeurt. Blijkbaar vindt men het erg belangrijk dat de zorginstellingen hun eigen managers en bestuur hebben.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:31
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
[quote=ANNETTE792]

Zekers. Virtuele contacten alléén zijn niet voldoende. Contacten in real life zijn vaak beter. Veel mensen starten hun contacten op internet en houden daar fijne vriendschappen aan over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:10
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat ik van de VVD heel positief vind, is dat ze beleid durven uit te voeren.

Dankzij de "veelbejubelde" VVD-achtige partijen hebben we nog steeds bijna geen glasvezelkabel in ons land. Met als gevolg dat ons land achterop gaat raken bij Japan en China. Leuk he, die tot in het extreme doorgevoerde marktwerking, waardoor de regering verboden is om zélf glasvezelkabel aan te leggen. De marktpartijen hebben gewoon onvoldoende geld (en faciliteiten) om elke huisaansluiting van glasvezelkabel te voorzien.

En wat die toestanden rond de indicatiestelling in de zorg betreft: deels is het gewoon een bureaucratische kwestie (wat mij betreft mag de VVD meteen gaan snoeien in al die bureaukratie) en deels ook een kwestie van niet goed omgaan met geld. De regering zou hier prima in kunnen grijpen, ware het niet dat dat tegen de heilige marktwerking ingaat.....
Maar ja.. staatsbemoeienis willen die rechtse partijen ook niet, dus wat wil men dan?


Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 20 januari 2010, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:03
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
[quote=PIETER649]

Een platte TV is inderdaad niet nodig, een PC met internet wel.
Mensen die langdurig op een (bijstands)uitkering aangewezen zijn, moeten in staat zijn om sociale contacten te hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 17:22
BerichtOnderwerp: Waarschuwing: Computer virus in omloop!
 
LAURENS814 schreef:
Inmiddels komt 3,5% van alle spam en 5,6% van alle malware die op een willekeurige oktoberdag onderschept wordt van Bredolab. In oktober circuleerden totnogtoe elke dag opnieuw wereldwijd ongeveer 3,6 miljard Bredolab malware-e-mails. [/i]

Het "virus" <Antivirus2010> is geen virus, maar een misleidend programma. Dit "programma" laat een overdreven hoeveelheid virussen zien. Aldus op www.symantec.com, één van de grote antivirusprogrammamakers.
Maar toch blijft het altijd noodzakelijk om geen programma's vanuit emailberichten te starten!


Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 20 januari 2010, 17:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 15:17
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
[quote=CHATULIEM619]Als we het over politiek hebben, laten we dan eens over de staatsterreur hebben van dit kabinet. De regering heeft als taak betrouwbaar te zijn voor haar onderdanen. Deze regering oefent een macht uit over de zwaksten van de samenleving.

De VVD is het er anders van harte mee eens dat er minder geld naar de publieke sector (w.o. de zorg) gaat..... Dus dat de zorg minder geld krijgt toebedeeld is al lang en breed ingezet door vorige regeringen.

Een aantal voorbeelden uit de praktijk:

Vaak wordt er van tevoren van uit gegaan, dat mensen de zaak oplichten, de kans op ontzegging van zorg is groter dan dat je zorg gewoon doorgaat.

Als dat óveral zo was, dan hadden er nu slechts 5.000 mensen in het hele lang zorg..... Als zorgverleners bij voorbaat ervanuit gaan dat alle mensen de zaak flessen, dan mankeert er iets aan die zorgverleners.

Er zijn verhalen bekend, dat demente bejaarden ondervraagd worden of ze echt wel hulp nodig hebben, en vaak wordt deze hulp dan ook ontzegd.

Welnu, dan weet ik een goede oplossing voor je: ga jij maar eens 4 miljard inzamelen, dan kan met dat geld bovenop het huidige schamele budget weer toereikende zorg worden geboden.
Je kan van een regering die ook om moet gaan met de economische crisis, nu eenmaal niet alles verwachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 januari 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'
 
Sja..... verder vraag ik mij af wat het concreet oplevert om "te goed voor deze wereld te zijn."
Volgens mij levert het nl. geen extra vriendschappen, geen aandacht, geen populariteit op...... Dus wat heeft het voor zin om te goed voor deze wereld te zijn?


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 19 januari 2010, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 17 januari 2010, 20:23
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
 
PIETER649 schreef:
das het zielige van brabanders en limboos... die vieren feest op schema. Zieke smiley
ikke daarentegen vier feest wanneer ik daar zin in heb... heb ik geen kalender voor nodig Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril

Verjaardagsfeesten zijn ook feesten op schema..... maar dáár hoor ik jou niet over, Pieter!
Dus als we je stelling: "wie op schema feest viert is zielig" even wat verder doortrekken dan moeten we constateren dat iedereen die een verjaardagsfeestje (of ook een bruiloftsfeestje!!!) viert, zielig is.....

Gelukkig gaan de meeste mensen niet van die stelling uit!!!

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 12:06
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
IMRE695 schreef:
Toch weerhoudt dat grote top-bankiers niet om òf naar het buitenland te gaan òf gewoon jarenlang op hun post te blijven. Dus (internationaal) markt-conform belonen inclusief bonussen is m.i. een makkelijke smoes om onder je maatschappelijke verantwoordelijkeheid uit te komen.

Sja... men zou ook een wetenschappelijk onderzoek kunnen laten doen naar de verhouding tussen de hoogte van de bonussen en de hoeveelheid managers die naar het buitenland vertrekken. Dan kunnen de feiten voor zich spreken en kunnen we meer gefundeerd uitspraken doen.

Overigens zijn er aardig wat wetenschappers die naar het buitenland vertrekken omdat het in het buitenland aantrekkelijker voor hen is.
We moeten dus niet gering over denken over de kans dat hoogopgeleide mensen naar het buitenland vertrekken.

Ons land kan niet zonder banken en dus ook niet zonder bankmanagers.
We kunnen het ons gewoon niet veroorloven om de bonussen zonder meer af te schaffen.
Daarom is het goed dat minister Bos al een jaar geleden (!) aangekondigd heeft dat er regelgeving komt als de marktsector zijn eigen bonusbeleid niet kan matigen.

Dan nog even een zijpad over burgemeester Leers: het is goed dat politici worden afgerekend op hun bestuurlijke integriteit wanneer dat nodig is. Aan de andere kant: belangenverstrengeling was in het geval van burgemeester Leers niet bewezen. Er was alleen sprake van de
schijn van belangenverstrengeling.
Burgemeester Leers heeft veel goede dingen gedaan voor de stad Maastricht. Wat mij betreft had hij pas hoeven gaan als belangenverstrengeling bewezen was. Voor de plaatselijke politiek is het echt niet goed als capabele bestuurders te snel moeten opstappen.
Wat heb je eraan als politici broodnodige beleidsplannen niet kunnen uitvoeren alleen maar omdat men iets vindt over de SCHIJN van belangenverstrengeling? Daar hebben steden en dorpen alleen maar nadeel van!
Politici afrekenen op hun gedrag? Prima. Maar: let dan wel op de bestuurlijke continuïteit van stad of dorp. Niet zomaar politici laten opstappen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 januari 2010, 08:49
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
HENK710 schreef:
En ja, dan mag je kanttekeningen zetten bij beleidsuitvoering. Zeker als je ziet dat bepaalde banken (ook nog kieskeurig ook) enorm ondersteund zijn, terwijl andere bedrijfstakken er veel bekaaider van af gekomen zijn.

Daarover heeft dit kabinet ook duidelijk uitleg over gegeven.
De regering heeft steeds gezegd dat het steunen van de banken noodzakelijk was om de economie niet geheel stil te laten vallen.
Als er geen leningen meer worden verstrekt dan vinden er ook geen (of veel minder) activiteiten meer plaats.

Bovendien worden die leningen (met winst voor de staat!!) steeds meer terugbetaald. Per saldo is de regering er niet armer van geworden.
Dat komt goed uit nu het begrotingstekort is opgelopen.
Ik vind het een verstandig beleid.

Dan de bonussen. Ik vind het zelf ook erg tegenvallen dat de bankensector de bonussencultuur in stand houdt. Natuurlijk kan daarin ingegrepen worden. Maar wat kan ingrijpen in de bonussencultuur tot gevolg hebben?

1) een grote staatsbemoeienis
2) het vertrek van deskundig personeel naar het buitenland

De keerzijde van een grote ingreep in de bonussen is dat de staat zich met de markt gaat bemoeien. Nu is dat voor de bonussen op zich niet erg, maar het is wellicht niet goed mogelijk om een regeling te maken die alléén de banken betreft. Wetten en regelingen zijn vaak veel algemener dan je zou willen...... en aan staatsbemoeienis heeft de Nederlandse kiezer een grote hekel. Dus wat wil de kiezer? Het zal heel lastig zijn om een wet te bedenken die tot uitwerking heeft dat alléén de banksector wordt aangepakt......

Ons land is - net als elk ander westers land - mede afhankelijk van de banken. Voor het leiden van een bank is specifieke kennis en ervaring nodig. Wanneer hier de bonussen afgeschaft worden vertrekken diverse bankmanagers naar het buitenland. Gevolg: de banken in ons land worden niet of heel slecht geleid. En daarvan het gevolg: de economie groeit niet of krimpt zelfs. Willen we dat?

Ik kan me heel goed voorstellen dat de regering aarzelt om aanvullende wetgeving te maken. Iets roepen is nl. hééél makkelijk, maar er goed beleid van maken blijkt in de praktijk heel lastig. zeker als het de aanpak van bonussen betreft.
Ik ben het er wel mee eens dat bonussen moeten worden aangepakt. Maar een pure botte-bijl-methode is schadelijk voor de economie. En dat willen we toch ook niet?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 23:07
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
HENK710 schreef:
. Enige verrassing in deze peiling is wat mij betreft, zoals eigenlijk de onderzoeker ook al stelt, de PVV die weer in de lift omhoog lijkt te zitten.

Stel nu, dat de PVV zó populair wordt onder de kiezers, dat bij de verkiezingen de PVV 76 zetels krijgt..... de PVV hoeft maar één jaar te regeren en de kiezers zullen opnieuw gaan mopperen. (en de PVV zal flink terugzakken in de peilingen)
Zoals ik al eerder zei: er is geen één regering te vinden die ten voorbeeld kan worden gesteld. Elke regering maakt fouten en/of rijdt scheve schaatsen.
Wie kritiek wil hebben op de huidige regering..... prima, maar de beste stuurlui staan nog altijd aan de wal. Wie zelf politiek-bestuurlijk werk gedaan heeft weet dat een kwalitatief goed bestuur een (zeer) zeldzame gebeurtenis is.

Een familielid van mij zei eens tegen een gast die vond dat hij maar slecht schilderwerk afleverde:
"Daar staat de verfpot, daar de kwast en de ladder. Ga je gang."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel
 
INEZ910 schreef:
Sodom en Gomorra staat voor de uitwassen van sexualtiteit, iedereen deed het met iedereen. Lot wilde zelfs zijn dochters wel geven om verkracht te worden, als zijn gasten maar met rust werden gelaten.
Ik vind het dus onterecht dat als een homostel serieus van elkaar houdt en ze samen verder willen Sodom en Gomorra er bij wordt gehaald.

Sterker nog: ik hoorde eens een andere uitleg over het verval van Sodom en Gomorra.
Deze steden gingen ten onder aan een overmaat aan welvaart. Door de vele welvaart waren de mensen niet meer bestand tegen de harde eisen van het leven.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:46
BerichtOnderwerp: overige verbeterpunten van deze site
 
RELLOK036 schreef:
euhm wat ik mis op forum en chat is een asbak....aangezien ik een roker ben kan het wel handig zijn dacht ik zo anders zoveel as op de vloer....

't Is hier openbaar en dus is roken verboden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Logisch dat hier geen asbakken staan.
Maarreh.... ook zonder dat roken kan je prettig leven hoor! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
PIETER649 schreef:
volgens de overlevering sprak Willem van Oranje, bij zijn overlijden, de historische woorden: Mijn God, weest dit arme volk genadig.

In principe kan elke president of koning van een land dit zeggen.
Als andere landen aantoonbaar betere regeringen hadden, dan hadden we dit allang gehoord. Maar dat is dus niet zo. Amerika - toch een land waar ondernemers zich prettig voelen, dacht ik zo - heeft straks een staatsschuld van anderhalf biljoen (!) dollar.
Duitsland heeft wetten die soms star en rigide uitgelegd worden. Is dat dan zoveel beter?

Het is makkelijk om kritiek te hebben op een regering. Maar wie zelf in een regering zit (of gezeten heeft) weet dat het dragen van
regeringsverantwoordelijkheid allesbehalve simpel en makkelijk is.

Elke regering maakt dus fouten. In elk land. Ik ken geen één regering die zich voorbeeldig gedraagt en een voorbeeld is voor andere landen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 19:49
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?
 
HENKJAN473 schreef:
Noem Het kundig. Voor de zoveelste keer komt Balkenende weer ijzersterk uit een crisis. Ik Stem meestal ChristenUnie want voel me daar het meest thuis qua mening en achtergrond. Al blijft het natuurlijk wel politiek.

Tot dusver heeft dit kabinet de juiste koers gevaren zowel w.b. de crisis als nu ook in de Irak-kwestie.
Partijen die in de oppositie zitten kunnen makkelijk (snoeiharde) kritiek leveren. De geschiedenis heeft bewezen dat regeringsverantwoordelijkheid dragen heel wat anders is dan oppositie leveren. Ik moet nog zien of de PVV met z'n one-issue-politiek en zijn vaak uiterst eenzijdige standpunten wel in staat is tot een goed regeerbeleid. De LPF heeft tot dusver alleen op enkele plekken laten zien dat ze tot regeren in staat is en dat het regeerbeleid goed gaat.

Ik vraag me wel af of deze regering voldoende aandacht aan het milieu besteedt. Het lijkt er soms op dat Europa groener is dan ons land!
Al dat extra asfalt is leuk voor de ondernemers en voor diverse andere mensen. Maar we weten ook dat méér asfalt leidt tot méér verkeer en dat méér verkeer leidt tot méér asfalt. De opvatting dat door al dat extra asfalt het milieu beter wordt is dus klinkklare onzin. Immers: op korte termijn levert het wellicht even wat minder benzinedampen op, maar op langere termijn - door de uitgelokte snel groeiende verkeersstroom - levert het per saldo méér benzinedampen op.

Ach ja... wat zal ik me ook druk maken..... als de mensheid alleen maar aan het eigen belang denkt en de aarde grenzeloos uitput en beschadigt, dan komt de uiteindelijke rekening voor dit egoïstische gedrag vanzelf.
Vroeger leerde ik al deze wijsheid over de politiek: "Als het kalf verdronken is, dempt men de put." Maar als men déze wijsheid toepast op de omgang met de aarde dan kan dat wellicht onherstelbare gevolgen voor de aarde hebben.....


Laatst aangepast door
ARJAN007
op donderdag 14 januari 2010, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 15:22
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
Wel handig, zo'n eigen hoekje Knipoog smiley

Kan ik meteen een beschouwing geven over 5 jaar kletsen in chatboxen.

Het valt mij op, in de jaren dat ik in een paar chatboxen
zit te kletsen, dat het heel erg afhangt van de groep mensen
hoe men met elkaar omgaat.

Uiteraard heb ik meegemaakt hoe men zorgzaam met de ander
omgaat. Ook zorgzaam met een ander die niet tot het eigen
subclubje behoort.

Vaker maak ik mee dat mensen een houding hebben van:
"als ik het naar mijn zin heb en ik niet naar de ander hoef
om te zien". Of: "als je mij geen last bezorgt dan maakt het
me totaal niet uit wat je hier doet".

Deze onverschilligheid - met name t.a.v. mensen die niet tot
de eigen (sub)clubs behoren - heeft mij enorm verbaasd.
Blijkbaar is een chatbox toch behoorlijk anoniem.

Moet ik blij zijn met die onverschilligheid of juist niet?
Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik "onverschilligheid" moet
waarderen. Aan de éne kant is het heerlijk om geen
verplichtingen t.a.v. anderen te hebben. En anonimiteit geeft
ook een gevoel van speelruimte, omdat je niet altijd in het
blikveld van een ander zit. Aan de andere kant
hoor ik zeggen: "Ben ik mijns broeders hoeder?"

Onverschilligheid en anonimiteit kunnen ook zorgen voor
uiteenvallen van de maatschappij. Op kleinschalig niveau
zorgt het ervoor dat mensen afhaken, uitvallen en in het
niets oplossen.

Soms vraag ik me af: is het alleen van belang dat we
met die mensen kletsen waar we ons prettig bij voelen?
Of geven we ook mensen een plaats die anders zijn dan wij en/of
niet altijd tactvol met ons omgaan?

Dat waren zo wat gedachten en overwegingen n.a.v. een paar jaar
kletsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:59
BerichtOnderwerp: koffieshop
 
INKA401 schreef:
plantjies nodig jochie? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wat voor plantjes? Die plantjes die uiteindelijk een allesdoordringende bitterzoete geur produceren? Ik hoop dat deze koffieshop zónder dit soort planten kan funktioneren........ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: woensdag 6 januari 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje
 
PIETER649 schreef:
nog steeds Arjan??? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

O ja hoor, geen probleem.
Zodra ik weer tijd heb om te schrijven zal ik dat zeker doen, haha.

Overigens moet mijn computer weer naar de pc-dokter. 1 van de 3 (!) harde schijven is kapot en zal vervangen moeten worden. Gelukkig heb ik nog een oude computer achter de hand, dus ik kan met jullie blijven kletsen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 23:36
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
MARISKA601 schreef:
ik vind dat er al genoeg over gezegd is.

Ditmaal ben ik het met je eens, Mariska. kHeb niet het idee dat verdere postings nog veel zullen bijdragen aan dit onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 3 januari 2010, 22:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
Ik vind het zowiezo niet handig als vriendschappen het karakter gaan krijgen van een vader-dochter-relatie of een moeder-zoon-relatie.
Een ouder-kind-relatie is per definitie niet gelijkwaardig. Het kan natuurlijk wel prettig aanvoelen als men in een dip zit en dan de aandacht van een ander krijgt als was hij/zij de natuurlijke ouder.
Een vriendschap waarin de één voortdurend de ouderrol aanneemt en de ander voortdurend de kindrol aanneemt trekt op den duur scheef.
Dan investeert de gever teveel en de ontvanger kan daar niet op de juiste wijze op reageren.
Niet doen dus!, ook niet als het (tijdelijk) prettig aanvoelt.......

Vriendschappen die gebaseerd zijn op echte gelijkwaardigheid hebben in mijn optiek de meeste kans om lang te blijven bestaan.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 3 januari 2010, 22:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: zondag 3 januari 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap
 
PIETER649 schreef:
wat is vriendschap....
vriendschap is niet te koop, ook niet voor 841 euro

Deze geschiedenis geeft aan dat men heel voorzichtig moet zijn met uit impulsiviteit een mondzoen te geven. Daarom is het zo merkwaardig dat sommige mensen bij (gewone) vriendschap (of in ouder-kind-relaties) het normaal vinden dat er mondzoenen gegeven worden. Ik vind zelf het geven van mondzoenen absoluut niet thuishoren in gewone vriendschappen!!!

Beter is het om in een gesprek (voorzichtig) te vragen hoe de ander t.o. het geven van mondzoenen staat. Dan overvalt men de ander niet mee.
Bij spontaan/impulsief gedrag kan de ander zich overvallen voelen en dan zo van schrikken dat verder contact moeilijk of onmogelijk wordt.
Maar nóg beter is het om in gewone vriendschap niet aan mondzoenen te beginnen! Want zo houdt men de vriendschap zuiver, en kan er geen verwarring optreden. Immers, mondzoenen horen bij uitstek in een liefdesrelatie thuis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 Volgende
Pagina 11 van 13