ChristianMatch
 


Forum

Nieuwe knop: dit is niet okee
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:34
 
Sinds een paar dagen hebben we opeens de mogelijkheid direct klachten bij CM te leggen door de knop "dit is niet okee" in te drukken. Wat vinden jullie daarvan.

Om bij mezelf te beginnen. Ik vind het averechts werken. De klachten zullen alleen maar toenemen en Chris zal meer schoolmeester moeten spelen.
Verder vind ik dat mensen veel te snel op hun teentjes getrapt zijn en argumenten meteen als een persoonlijke aanval zien.
Vooral het nieuwe stopwoordje, je mag niet oordelen hangt me de keel uit. Oordelen gaat over de vraag of iemand behouden is en dat mag God alleen. Je mag wel een mening hebben, die anders is dan de ander. Beoordelen of iemand gelijk heeft mag ook aan de hand van Gods Woord. Bemoedigen mag ook. Veroordelen mag ook, dan alleen maar gedrag, niet de persoon. Maar er zijn mensen die deze verschillen niet zien. En dat geeft meteen een heleboel onnodige conflicten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:04
 
Je zult het niet geloven Chat maar ik ben het met je eens Knipoog smiley De correctie komt wel van bijdragen van de mensen zelf, dat hoeft Chris niet te doen. Dan komt onze redacteur klem te zitten. Als je je niet vrij kunt uiten is geen discussie mogelijk, althans geen discussie die leidt tot een verdieping van inzichten. En daar is het ons om te doen. We zoeken naar de waarheid en niemand heeft die in pacht. Ik heb me hier ook wel eens grof beledigd gevoeld maar vind dat ook een zwakheid van de tegenpartij. En dat kwaad straft zichzelf, dat blijkt dan ook weer.
Het enige positieve er aan is dat het preventief kan werken naar puur als beledigend bedoelde bijdragen. Maar dat is geen discussie, dat is debat op slechte wijze.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 2 februari 2010, 21:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 21:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Sinds een paar dagen hebben we opeens de mogelijkheid direct klachten bij CM te leggen door de knop "dit is niet okee" in te drukken. Wat vinden jullie daarvan.

Om bij mezelf te beginnen. Ik vind het averechts werken. De klachten zullen alleen maar toenemen en Chris zal meer schoolmeester moeten spelen.
Verder vind ik dat mensen veel te snel op hun teentjes getrapt zijn en argumenten meteen als een persoonlijke aanval zien.
Vooral het nieuwe stopwoordje, je mag niet oordelen hangt me de keel uit. Oordelen gaat over de vraag of iemand behouden is en dat mag God alleen. Je mag wel een mening hebben, die anders is dan de ander. Beoordelen of iemand gelijk heeft mag ook aan de hand van Gods Woord. Bemoedigen mag ook. Veroordelen mag ook, dan alleen maar gedrag, niet de persoon. Maar er zijn mensen die deze verschillen niet zien. En dat geeft meteen een heleboel onnodige conflicten.

Hoezo toename van klachten? Is dat niet erg voorbarig?
Ik vind het juist een goed middel om mensen te laten nadenken over de formulering.
Ook heeft het als voordeel dat er geen zoektocht naar teksten etc nodig is obv een mail, maar de redactie heeft direct de locatie te pakken en kan zo sneller en adequater reageren.
Op andere fora is een dergelijk mechanisme veel in gebruik en het werkt!
Met het stopwoordje "niet oordelen" heeft de knop niets van doen in mijn ogen. En ja , het wordt misschien wat vaak gebruikt die uitdrukking, maar ook hier geldt weer dat er ook veel aan gedaan kan worden door een andere formulering te kiezen als zendende partij. Ook die kan namelijk nog wel eens het verschil tussen gedrag en persoon niet altijd even goed zien Knipoog smiley

Ik vind het jammer dat nog voor de knop zijn inwerktijd heeft kunnen hebben, er alweer negatief over gedaan wordt. Geef dergelijke dingen eerst de ruimte voor je ze negatief beoordeelt.


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 2 februari 2010, 21:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:12
 
Jullie reacties zijn okee hoor! Knipoog smiley Ik zal geen klacht indienen. Lachende smiley

Ik begrijp overigens je moeite, Chat. Voor mij heeft zo'n knop geen toegevoegde waarde. Ik denk dat de drempel te laag kan worden, om een klacht in te dienen. Het indrukken van zo'n knop is zo gebeurd, in emotie reageren mensen vaak sneller. En de vraag is of je met zo'n klacht iets kunt. Als iemand vaak reageert, zal CM toch ook wel nadenken!? Het zegt denk ik meer over de persoon die vaak klaagt, dan over degene die een reactie plaatst op het forum. Natuurlijk kan het een keer voorkomen dat iets over de grens gaat, maar dan is er de mogelijkheid om via contact een klacht in te dienen.
Bevorder je ook niet het (ver)oordelen met zo'n knop? Met een opmerking als 'deze reactie is niet okee', ga je wel uit van het negatieve. Je gaat, of je het nu wilt of niet, bewust of onbewust iedere reactie (en de persoon?) beoordelen. 'k Vind dat ook jammer van m'n energie.
De meeste reacties op het forum vind ik okee, een enkele keer niet. Dus bij deze, een compliment voor (bijna) iedereen! Lachende smiley

Ook ik heb het idee, dat sommigen gauw op hun teentjes getrapt zijn. Een verschil van mening uitpraten, heeft volgens mij niks met oordelen te maken. En sommigen maken dit er helaas wel van.
Ik herken wat Thomas zegt over dat 'zwaar beledigd kunnen voelen', ook ik heb dat een keer (niet vaak gelukkig Lachende smiley ) gehad. Maar inderdaad, het kan ook iets zeggen over de tegenpartij. Ik heb nu besloten om niet meer op een reactie van die persoon in te gaan.

Maar prima, dat CM het uit wil proberen. Wie weet heeft het voordelen, die ik nu nog niet zie. Ze zullen het wat drukker krijgen, vermoed ik.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 2 februari 2010, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 22:16
 
THOMAS968 schreef:
Als je je niet vrij kunt uiten is geen discussie mogelijk, althans geen discussie die leidt tot een verdieping van inzichten. En daar is het ons om te doen. We zoeken naar de waarheid en niemand heeft die in pacht.
Discussie blijft gewoon mogelijk, ook met deze knop. Diverse fora met dergelijke opties gezien en er wordt nog steeds gediscussieerd met regelmatig de munitie op scherp Knipoog smiley


THOMAS968 schreef:
Het enige positieve er aan is dat het preventief kan werken naar puur als beledigend bedoelde bijdragen.
Niet enkel dan in mijn ogen. Het voordeel van zo'n knop is vooral het meer nadenken over een formulering.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 februari 2010, 00:06
 
En ik maar denken vandaag,wat heb ik nu gedaan met mijn pc dat overal onder elke reactie staat: deze reactie is niet oke. Mijn pc staat op crashen dacht ik Huilende smiley, smiley in tranen
Nu ik jullie reacties lees begrijp ik het pas..............poeffff niks mis met mijn pc Knipoog smiley
Tja zo`n knop kan je gebruiken en/of misbruiken dat is de verantwoordelijkheid die je zelf neemt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 00:17
 
JILL658 schreef:
En ik maar denken vandaag,wat heb ik nu gedaan met mijn pc dat overal onder elke reactie staat: deze reactie is niet oke. Mijn pc staat op crashen dacht ik Huilende smiley, smiley in tranen
Nu ik jullie reacties lees begrijp ik het pas..............poeffff niks mis met mijn pc Knipoog smiley
Tja zo`n knop kan je gebruiken en/of misbruiken dat is de verantwoordelijkheid die je zelf neemt Knipoog smiley

zal ik er eens op klikken? kijken wat er gebeurd? misschien verwijdert ofzo? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 10:43
 
RELLOK036 schreef:
zal ik er eens op klikken? kijken wat er gebeurd? misschien verwijdert ofzo? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

In mijn onschuld Rel heb ik al er een paar keer op geklikt.
Mijn kinderen zeggen altijd als ik iets niet begrijp op de pc, gewoon even aantippen en zien wat er dan gebeurt. Smiley die vol vragen zit
Ik zag nietssssssssssss Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 15:16
 
JILL658 schreef:
In mijn onschuld Rel heb ik al er een paar keer op geklikt.
Mijn kinderen zeggen altijd als ik iets niet begrijp op de pc, gewoon even aantippen en zien wat er dan gebeurt. Smiley die vol vragen zit
Ik zag nietssssssssssss Clown smiley

Als Chris dat leest zien we jou ook niet meer Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 17:16
 
JILL658 schreef:
In mijn onschuld Rel heb ik al er een paar keer op geklikt.
Mijn kinderen zeggen altijd als ik iets niet begrijp op de pc, gewoon even aantippen en zien wat er dan gebeurt. Smiley die vol vragen zit
Ik zag nietssssssssssss Clown smiley

En Chris denkt nu vast 'wat een zeurpiet is Jill'. Knipoog smiley Lachende smiley Als je maar niet op een zwarte lijst komt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar heel eerlijk gezegd heb ik me ook een paar keer moeten bedwingen, om de knop niet in te drukken. Maar is niet interessant dus, zo te horen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:27
 
MARIJAN072 schreef:
En Chris denkt nu vast 'wat een zeurpiet is Jill'. Knipoog smiley Lachende smiley Als je maar niet op een zwarte lijst komt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar heel eerlijk gezegd heb ik me ook een paar keer moeten bedwingen, om de knop niet in te drukken. Maar is niet interessant dus, zo te horen.

Misschien zit die knop nog in de proeffase om te zien wat het effect is?
Mocht het zo zijn dat die knop aan de bedoeling voldoet, dan volgt er misschien nader uitleg over........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:36
 
ARJAN007 schreef:
Misschien zit die knop nog in de proeffase om te zien wat het effect is?
Mocht het zo zijn dat die knop aan de bedoeling voldoet, dan volgt er misschien nader uitleg over........

Ook dan had enige informatie vooraf wel handig geweest! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:38
 
HENK710 schreef:
Ook dan had enige informatie vooraf wel handig geweest! Knipoog smiley

Als je 'mailen' aanklikt, mail je dan met Chris of met de betreffende persoon Smiley die vol vragen zit Heeft iemand hier al ervaring mee? Knipoog smiley Geen idee eigenlijk, dus iets uitleg was inderdaad wel handig geweest.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 4 februari 2010, 21:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:45
 
MARIJAN072 schreef:
Als je 'mailen' aanklikt, mail je dan met Chris of met de betreffende persoon Smiley die vol vragen zit Heeft iemand hier al ervaring mee? Knipoog smiley Geen idee eigenlijk, dus iets uitleg was inderdaad wel handig geweest.

De meeste sites met een dergelijk mechanisme laten je naar de redactie mailen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: donderdag 4 februari 2010, 21:49
 
Ik kreeg vorige week een nieuwsbrief van CM waarin de nieuwe knop aangekondigd stond... Ik neem aan dat jullie die nieuwsbrief, waarin ook o.a. info over het as. valentijnsfeest in stond, toch wel lezen? Clown smiley

Quote:
Verbeteringen aan het forum doorgevoerd

Het nieuwe forum op ChristianMatch is nu bijna 2 maanden in de lucht, en er wordt alweer flink gediscussieerd. Achter de schermen blijft het forum in ontwikkeling, en verschillende probleempjes zijn ondertussen opgelost door het ontwikkelteam. Zo is de status gelezen/ongelezen verbeterd, is er nu op jullie verzoek een link 'zet alles op gelezen', en is de knop om naar het laatste bericht van een post te klikken teruggekeerd. Volgende week introduceren we ook een 'dit is niet okee'-knop, zodat jullie de redactie kunnen waarschuwen als jullie een forumbericht tegenkomen dat niet door de beugel kan.

Ik geef toe... de uitleg is wel wat mager...


Laatst aangepast door
LIESBETH326
op donderdag 4 februari 2010, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 09:27
 
CROSSROAD317 schreef:
Als Chris dat leest zien we jou ook niet meer Clown smiley

`t zou best kunnen................. Knipoog smiley ...begreep er echt niets van en wie weet drukte ik Clown smiley wel op jou reactie............. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 februari 2010, 09:32
 
MARIJAN072 schreef:
En Chris denkt nu vast 'wat een zeurpiet is Jill'. Knipoog smiley Lachende smiley Als je maar niet op een zwarte lijst komt. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar heel eerlijk gezegd heb ik me ook een paar keer moeten bedwingen, om de knop niet in te drukken. Maar is niet interessant dus, zo te horen.

Ja ik heb best vaak op die knop gedrukt tot ik het overal zag staan. Knipoog smiley
Nu breekt mijn klomp hoor ik snap hier echt niks van. Gefrustreerde smiley
Maar zwarte lijst................ havy hoor............voor zo iets onschuldig Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 7 februari 2010, 22:23
 
We zijn nu een tig aantal bijdrages verder, maar weinig mensen zijn inhoudelijk op het onderwerp ingegaan. Daarom zal ik de vraag nog eens herhalen: Wat vinden jullie ervan dat deze knop toegevoegd is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 8 februari 2010, 13:42
 
De knop is toegevoegd om de redactie efficiënter en effectiever te laten reageren op klachten. Het is een mechanisme dat breed gebruikt wordt op blogs en fora. Meld je een reactie als niet okee, dan komt dat bij de redactie terecht die dat vervolgens beoordeelt.

Helaas is controle/moderatie ook nodig op christelijke fora (*). Hier op ChristianMatch hebben we de afgelopen 2 maanden al een paar incidenten gehad op het forum - incidenten die geen getuigenis naar buiten zijn, en weinig uitnodigend zijn voor anderen om lid te zijn/blijven. We willen ChristianMatch een plaats maken waar alle christenen zich veilig en geaccepteerd mogen voelen.

Ik zie totaal niet in hoe de knop de discussie zou gaan beinvloeden, behalve dat we inderdaad hopen dat er een preventieve werking van uit gaat, en dat mensen meer bij zichzelf te rade gaan voordat ze iets posten.

Het is de bedoeling dat deze functionaliteit overal gaat terugkomen in de loop van het jaar: bij profielen, in de chat, en in de mailbox. De knop is dus niet alleen bedoeld om onvriendelijke reacties te melden, maar ook mails/chatsessies waar vrouwen worden lastig gevallen, of mails/profielen van oplichters (zoals sms-dating-oplichting).

(*) Of misschien zelfs juist omdat het christelijk is. Het valt mij persoonlijk op (op blogs en fora) dat christenen harder zijn naar elkaar toe dan niet-christenen, en dat christenen veel minder kunnen hebben van elkaar. Maar dat kan ik niet wetenschappelijk staven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 8 februari 2010, 15:00
 
bij deze dan een luid en duidelijk antwoord, chat; een heel goed idee;
doe je niets wat niet door de beugel kan, dan heb je niets te vrezen....toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 8 februari 2010, 15:01
 
bij deze dan een luid en duidelijk antwoord, chat; een heel goed idee;
doe je niets wat niet door de beugel kan, dan heb je niets te vrezen....toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: maandag 8 februari 2010, 15:09
 
wel jammer dat er nu bijdrages zijn verwijderd..... zou dan graag de reden willen weten of hier op gedrukt van dit is niet oke?

Laatst aangepast door
RELLOK036
op maandag 8 februari 2010, 15:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: maandag 8 februari 2010, 15:56
 
hmmmmmmmmmmmmm vind zo veel niet oke.
kan ik in het dagelijks leven ook zo knop krijgen Clown smiley
of hoort deze vraag thuis in rells hoekje Knipoog smiley

en wat betreft hier de niet oke knop ... jammer dat het nodig is.
verder sluit ik me aan bij wat chris schrijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: maandag 8 februari 2010, 16:11
 
HANNAH810 schreef:
bij deze dan een luid en duidelijk antwoord, chat; een heel goed idee;
doe je niets wat niet door de beugel kan, dan heb je niets te vrezen....toch?

Voorzover het gaat om bijdragen waarvan iederéén kan zeggen: dit kan door de beugel en dat kan niet door de beugel, vind ik de knop een goed idee.
Probleem is alleen dat er ook bijdragen/uitspraken zijn waarvan een minderheid vindt dat het niet door de beugel kan, en de meerderheid daarvan zegt: "Waar maak je je druk over"? Er zijn mensen die weinig gewend zijn en er zijn mensen die veel gewend zijn en dus ook veel kunnen verdragen. Het zou me niet verbazen als mensen die weinig kunnen verdragen, bij het minste of geringste op de knop gaan drukken.

Wat het uiteindelijke effect van de knop is, weet ik niet. Hopelijk zullen er geen ernstige bijwerkingen zijn zoals b.v. een drastische inperking van de vrijheid van meningsuiting of het uitdoven van spontaniteit.
Maar goed, ik ga er vooralsnog vanuit dat de knop alleen positieve resultaten heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 8 februari 2010, 20:07
 
RELLOK036 schreef:
wel jammer dat er nu bijdrages zijn verwijderd..... zou dan graag de reden willen weten of hier op gedrukt van dit is niet oke?

Nu je het zegt Rell, ik mis ook een aantal bijdrages!!! Twijfelende smiley Boze smiley Verraste, verbaasde smiley Waarom dat dan Smiley die vol vragen zit Wat apart zeg! 'k Zou ook graag willen weten wat de reden hiervan is. Zo erg waren die bijdrages toch niet Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 14:50
 
Sja er werd erg off-topic gereageerd. Die posts heb ik verwijderd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:11
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Sja er werd erg off-topic gereageerd. Die posts heb ik verwijderd.



op veel onderwerpen word vaak off-tpoic gereageerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:16
 
MARISKA601 schreef:
op veel onderwerpen word vaak off-tpoic gereageerd.

Is een weektaak, om alles te verwijderen. Knipoog smiley Maar Chris, bedankt voor de toelichting!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RELLOK036





Berichten: 588

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:28
 
misschien handig op pots die dubbel zijn geplaats perongeluk die te verweideren?.... denl dat maakt het iets overzichtelijker voor sommige..
Maar euhm wat is er erg aan als het off-topic gaat? bedoel ik zie er niet echjt een probleem in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 februari 2010, 17:39
 
RELLOK036 schreef:
misschien handig op pots die dubbel zijn geplaats perongeluk die te verweideren?.... denl dat maakt het iets overzichtelijker voor sommige..
Maar euhm wat is er erg aan als het off-topic gaat? bedoel ik zie er niet echjt een probleem in?

Ik kan er ook niet wakker van liggen. Soms is 't ook wel grappig, toch?
Volgens mij is het ook een onmogelijke taak, om te bepalen wat off-topic of on-topic is. Dat kwetsende berichten verwijderd worden, begrijp ik wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2