ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 40 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 14 december 2011, 09:08
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ZEELAND736 schreef:
Vanmiddag een gesprek op kantoor...of mijn contract verlengd zal worden....

Door mijn afwezigheid de laatste maanden...(ze hebben het er al over gehad)
Maar aan de andere kant...mijn werk wat ik toch naar vermogen doe...kunnen ze me toch niet afnemen?
En ziekzijn.......dat gaat toch buiten me om...dat wil ik toch ook niet???


Wie was hier ook langere tijd ziek...(Jose...Erica)Jullie hebben waarschijnlijk vaste contracten...ik niet..
Hoe ging je werkgever daar mee om???
Als er een christelijke signatuur vanuit gaat...en nogmaals je bent gewoon goed in je werk....
Nogmaals ik heb geen vast contract...dus ze kunnen alle kanten op...


Ik hoop...maar zie er tegenop...

Oei, Sterkte Zeeland!
Ik hoop voor je dat je gewoon verlenging van je contract krijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 23:36
BerichtOnderwerp: Sucsesverhalen
 
COOTJE711 schreef:
zelfkennis is de eerste stap tot verbetering....

Daarom istie ook getrouwd Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 20:03
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
CHATULIEM619 schreef:
Je moet je niet fixeren op datgene wat je niet kunt, maar je richten op datgene wat je wel kunt. En vooral wie je bent in Christus. En je best doen om niet te zondigen, sorry, kan ik me eigenlijk niks bij voorstellen. Het is de Geest immers, die overtuigt van zonde, en als Hij ons overtuigt, geeft Hij ons ook de kracht de zonde los te laten.

In een andere bijdrage van een anderhalf jaar geleden heb ik eens een discussie proberen op te zetten over de gevolgen van zonde. Wie zondigt, schaadt zichzelf namelijk. Zonde heeft nl. altijd gevolgen voor je persoonlijke leven. Bij pedagogiek hebben ze het wel over extrensieke en intrinsieke motivatie. En ik denk dat je het ook zo moet zien. Extrensiek betekent van buiten af. Als je niet zondigt omdat anderen je dat opleggen, is dat niet goed in mijn ogen. Maar als je vanuit jezelf tot de ontdekking komt dat je dingen beter kunt laten, heb je een veel grotere kans van slagen.
Ik geloof, dat de Geest onze intrinsieke motivatie zou willen aanspreken, gewoon omdat zonde zelf al grote schade toebrengt. Zolang ons hart echter nog niet veranderd is, hebben we extrensieke motivatie nodig, bv. de bijbel of de kerk.
Straf alleen is een slechte motivator om dingen te laten staan. Overtuigd worden door de HG, overtuigd zijn door God, van binnen uit tot bepaalde conclusies komen, dat houdt stand...

Voorbeeld van hoe zonde je schaadt: je liegt tegenover iemand. Gevolgen kunnen zijn, dat het uit komt en je daarmee het vertrouwen van de ander verliest. Extrensieke motivatie: Gods Woord verbiedt het te liegen..Intrinsieke motivatie: als ik lieg, verlies ik mn vriend...Wat werkt sterker volgens jullie?

Mij antwoord op het dikgedrukte gedeelte is heel simpel.

God zegt in de bijbel

Zonder Mij kun je NIETS doen. Onzinnig dus om je te fixeren op wat JE WEL kunt.....Niets dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 19:50
BerichtOnderwerp: Gratis hulpmiddelen
 
FRANKT627 schreef:
Misschien hangt het gewoon af van wie het schrijft. Van de ene wordt het getolereerd en van de andere weer niet.

Misschien kan er ook gevraagd worden om de CM-site 's nachts te sluiten...dan kan er door verveling (lees: slapeloosheid) geen onzin meer geschreven worden. Maar goed, hier laat ik het hierbij...we passen ons wel aan.

Natuurlijk hangt dat niet af van wie het schrijft.
Waar het wel van af hangt is...Van wie zijn deze hulpmiddelen geweest en wat is de reden dat ze overbodig zijn.
Je moet wel heeeel blond zijn om dat niet te vatten. Ik vind je bovenstaande reacties wat onnadenkend. Mocht je er wel over nagedacht hebben is het ronduit respectloos.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:21
BerichtOnderwerp: Opzien tegen morgen...
 
MARRY942 schreef:
Morgen is het weer "open huizen route".
Mijn huis staat nu ruim een jaar te koop.
Eén keer een (veeeeeel te laag bod gehad)
Morgen dus weer mensen over de vloer...vreemden...die jouw spulletjes bekijken, die in je kasten mogen kijken hoeveel ruimte er wel niet is, die je slaapkamer inspecteren....ja zelfs je w.c. mogen bezichtigen....
t Zal misschien mijn leeftijd wezen....maar ik zal er nooit aan wennen...
En wie weet hoeveel maal dit nog herhaald moet worden...
Ik zie dus op tegen morgen Verlegen lachende smiley Zieke smiley

Het is gewoon waardeloos als men in je huis loopt terwijl je er niet bent.
Gisteren was voor mij zo'n dag, en vervelend genoeg heeft de makelaar of de kopers ook nog mn dakraam gesloopt zodat mijn oudste een openluchtslaapkamer heeft.

Maar er is hoop marry...Mijn huis werd na twee jaar verkocht. Oke, dik onder de prijs, maar het is weg. Soms kun je maar beter even wat schulden hebben en een nieuwe start in je leven maken, als dat je maar weg blijft kwijnen in je huisje wat toch verkocht gaat worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:17
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging
 
MAR907 schreef:
De shabbath is meer van betekenis tussen God en mens (relatie).

Heeft niks met de zondagsheiliging te maken dat door mensenwerk (kerk) is ontstaan.

Paulus sprak er ook over:

Hebr 4:

3 Want wij, die geloofd hebben, gaan in de rust, gelijk Hij gezegd heeft: Zo heb Ik dan gezworen in Mijn toorn: Indien zij zullen ingaan in Mijn rust! hoewel Zijn werken van de grondlegging der wereld af al volbracht waren.
4 Want Hij heeft ergens van den zevenden dag aldus gesproken: En God heeft op den zevenden dag van al Zijn werken gerust.
5 En in deze plaats wederom: Indien zij in Mijn rust zullen ingaan!
6 Dewijl dan blijft, dat sommigen in dezelve rust ingaan, en degenen, wien het Evangelie eerst verkondigd was, niet ingegaan zijn vanwege de ongehoorzaamheid,

Waar komt nu dan de zondagsrust vandaan?

Wat dacht je van de pinksterdag die voor zover ik weet ook op zondag viel? Wat dacht je van Jezus opstandingsdag? Is het niet duidelijk genoeg dat God het eens was met de zondag als Zijn dag gezien het werk dat de Heilige Geest op die dagen heeft willen doen? Het lijken me uiterst gezegende dagen! Als God het niet eens was met onze zondag zou Hij echt die dagen wel op de Sabath hebben laten vallen, of niet zoveel mense tot Zijn gemeente hebben toegedaan, juist op de zondag.

Maar daarover gaat deze discussie niet.

Mijn zondag:
Ik doe niets wat ik niet hoef te doen, ik rust, ik ontspan, ik ga naar de kerk om Zijn woord te horen.

Is het een rommel op mijn zondagse vloer, dan stofzuig ik. Kan het tot maandag wachten, dan laat ik dat wachten. Eten moet ik toch, of ik nu de frietpan aanzet of lekker uitgebreid kook, zondag moet een feestdag zijn, iedere week weer, dus uitgebreid koken hoort erbij voor mij.
Maar ik ga niet naar de andere kant van het land als het niet nodig is, als dat ook een andere keer kan. Mijn criteria is eigenlijk....geeft het rust, of geeft het onrust. Span ik me in, of ontspan ik, en die grens is de ene keer ruimer als de andere.

De dag is van God en Hij vraagt ons Zijn dag te heiligen. Daarom probeer ik met Hem bezig te zijn en vooral ook te ontspannen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
THOMAS968 schreef:
Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeningen plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We moeten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk of kerkleden zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk, is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.

Thomas

Hmm... Een beetje gelijk heb je wel, ik zat te snel op de kast. Wat ik alleen pure onzin vond is de volgende regel:

Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien

Deze regel slaat werkelijk nergens op. Is gewoon niet waar.
Als men elkaar sex gaat onthouden kan ik me voorstellen dat vreemdgaan in de gedachten opkomt, Maar ik blijf erbij dat je geen grotere zwakkeling kunt zijn als een vreemdganger. Als je kijkt naar wat er overhoop gehaald word, welke pijn en vaak levenslange vertrouwens beschadigingen je teweeg brengt bij een ander, maar soms ook bij overige familieleden etc. ben je wat mij betreft gelijk gesteld aan een moordenaar. Je hebt het blindelingse vetrouwen in de ander vermoord, dat komt nooit meer terug( enne...Je= niet Thomas natuurlijk)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 15:00
BerichtOnderwerp: vreemdgaan
 
THOMAS968 schreef:
Een stukje geschiedenis die ook laat zien hoe er in zeer behoudende kringen tegenaan wordt gekeken. Het Hervormd lokaal in Capelle is wel Hervormd maar gezien de extreem strenge opvattingen eigenlijk een zelfstandige kerk. De dominee van die kerk werd beschuldigd een relatie te hebben met een 39 jarige vrouw, hij was zelf flink ouder. Zijn vrouw verontschuldigde zich openlijk dat zij hem niet altijd de diensten had verleend die ze had moeten doen in een huwelijk. Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien. De predikant is overigens geschorst, ondanks dat er geen geschikte opvolger was en kon zijn. Het kon ook moeilijk anders want wat de man preekte over (de prikkel tot) seksualiteit, blote armen mochten niet, was in flagrante tegenspraak met wat de man zelf deed. Dat zie je wel meer natuurlijk. Dat dit soort zware opvattingen mijn denken niet bepaalt, mag helder zijn voor wie mijn bijdragen wel eens leest. Doorgaans hangt men de vuile was niet buiten in deze kringen: wat in het verborgene is geschied moet ook in het verborgene behandeld worden. Tja, de vader moet kennelijk beschermd worden tegen zijn dochters als incestslachtoffertjes en ja, het derde en het vierde geslacht en zo....

Thomas, een hypocriet christendom deugt niet en is ongeloofwaardig,

Wat een onzin verhaal. Dit is algemeen bekend hier in de regio en al lang geleden. In deze kringen blijft er niet meer onder de zwarte mantel als elders. Alleen dan is de zwarte mantel misschjien niet zwart. Geen enkel mens hangt die vuile was buiten, en ik denk niet dat zulke verhalen meer voorkomen in deze kringen als ergens anders.

Overigens, om on topic te blijven...
Ik kots van vreemdgangers en wat mij betreft mogen ze allemaal opgeknoopt worden.
Er is geen excuses voor vreemdgaan, alleen slappelingen doen dit


Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 11 december 2011, 15:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 14:56
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
PIETER649 schreef:
Wat erg leuk was deze week, een bezoek van de reintegratieambtenaar.
Ze had papieren bij zich waarmee mijn bedrijf officieel reintegratiebedrijf word.
Die mogelijkheid heb ik omdat meer dan 30% van mijn medewerkers een zware handicap heeft.

Als dit geregeld is, komen meerdere gehandicapten hier per week 10 uur werken met behoud van uitkering om te bezien of ze weer terug kunnen in het arbeidsproces.
Ik krijg dus gratis personeel en vadertje staat zorgt voor de inrichting van de arbeidsplaatsen.

Win-win situatie dus Lachende smiley

Gaaf! Dat zouden er meer moeten doen. Als zus van een verstandelijk gehandicapte weet ik maar al te goed hoe stoer sommigen het vinden om echt te werken. Meestal gaat het wat minder soepel als met gewoon personeel maar gratis personeel mag je niet in de bek kijken, toch?
Ik vind het een heel wat beter idee als een horde polen in dienst nemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 13:15
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
 
MARRY942 schreef:
Gaat weer lekker hier! Smiley met dichtgeplakte mond

Respect voor Zeeland , Erika en Lisa dat in een enkele reactie zoveel duidelijkheid geschept is, dat het idd lekker gaat hier. Er wordt begrip gekweekt ten opzichte van elkaar . Ik denk dat juist een negatieve reactie zoals hierboven onnodige kolen op het vuur gooit. Heel jammer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:54
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Pffft, gaat lekker hier...Alweer een bekeuring, ik spaar die dingen momenteel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:50
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
 
SHANITA130 schreef:
Even off topic.

Een dagboek is een erg goed idee.

Doch, als ik dat zou doen, zou mij dat 1 á 2 uur per dag kosten.

Dat moet ik inplannen.

Dus hele kleine stukkies hier, Van 1 á 2 minuut per stukkie gemiddeld hebben voor mij, niets met dagboek te maken.

Tis wel een goed idee.

Maar had inderdaad niet te maken met wat ik hier schreef.

Fijne dag!

Lachende smiley
Ik denk niet dat je redenatie klopt. Een dagboek is zeker een goed idee, en niet alleen voor jou maar voor heel veel mensen. Maar de tijd die je zegt hoeft het niet te kosten als je hem gewoon op tafel legt en er iedere keer een paar zinnen neerzet. Het is het zelfde als CM, alleen op papier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:53
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
 
ERIKA129 schreef:
Shanita 1 woord!

DAGBOEK!


En hier aub niet meer dit heeft echt geen waarde!

Dames....Maak je niet druk Knipoog smiley Engeltje smiley

Beschouw dit topic als het dagboek van Shanita en sla het lekker over als je het niet weten wilt. Haar helpt het misschien en eerlijk...wat hebben we er voor last van als we het niet lezen?

Fijne dag dames Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
 
Als ik ook ff klagen mag Lachende smiley

Ik vind dat Willemijn gelijk heeft. Er is geen zak meer aan als je een topic volgt en je moet je door drie paginas onzin worstelen, vijf keer terug lezen omdat je de draad kwijt bent van het verhaal en dan nog een uur denken hoe je een reactie kunt zetten na al die onzin zodat je antwoord ook nog ergens op slaat.
Ouwehoeren vind ik leuk, maar daarvoor ga ik naar de daarvoor bedoelde topics of naar de chat. Maar in diepergaande topics is het gewoon str***irritant. Het weerhoud me vaak te reageren op een onderwerp hierdoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 11:27
BerichtOnderwerp: operatie
 
JOSINA022 schreef:
Beste mensen,

Na alle "ellende" die ik hier heb gepost, wil ik nu ook graag vertellen dat het goed gaat!

Sinds vorige week ben ik begonnen met fysiotherapie en aankomende vrijdag ga ik voor het eerst een paar uurtjes adminstratief werk doen. Na maanden eindelijk weer terug op de werkvloer!

Ik ben blij en vooral heel dankbaar. Dankbaar dat ik hier mijn verhaal kwijt kon en voor alle lieve reacties.

Maar bovenal ben ik God erg dankbaar dat Hij mij zo voelbaar steeds nabij is geweest en nu ook mijn genezingsproces zegent!

Fijn Jose, dat je weer aan het werk kunt. Je moet ergens een begin hebben van herstel, en dat punt ben je blijkbaar gepasseerd. Mooi zo!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 11:24
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ANNETTE792 schreef:
Dat weet je pas als 1 van de partners na een gelukkig huwelijk overlijd Frank, mensen en situaties veranderen dat heb je niet altijd in de hand.

Ik denk dat alle gescheiden mensen op deze site ooit gedacht heeft de ware gevonden te hebben, anders waren ze er niet mee getrouwd lijkt me.

Zou het? Zou een mens maar een ware hebben? Achteraf kun je zien met wie je het gelukkigst was, maar ik denk dat je meerdere gelukkige huwelijken kunt hebben omdat de personen verschillen. Iedere gelukkige relatie zal daarom weer anders voelen als de vorige
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 20:08
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ERIKA129 schreef:
hihi heeft niks met nieuwsgierigheid te maken Visser.
Wij hebben van Jolan mee mogen kijken en zeggen welke we haar mooi vonden staan.
MSN staat voor niks Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Sssst joh! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 09:18
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
HERMAN388 schreef:
Ik zag dat Brigit ook naar trouwjurkwinkel zat te kijken in Dordt Geschokte, onthutste smiley


Leuke winkel Brigit! Ik ben daar ook geslaagd. Enorm geduldige vrouw.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 00:18
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
VISSER278 schreef:
Jolan , even wat anders : Wanneer hoop je te gaan trouwen? Smiley die vol vragen zit

21 maart 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ANNETTE792 schreef:
en nou heb ik ff geen idee meer welke je bedoelt,hihi.
Die ene waarvan we een bepaalde aanpassing besproken hebben (karatejurkKnipoog smiley )
Maar eigenlijk waren ze alle 4 wel heel erg mooi he....

Hahaha, ja de karatejurk Clown smiley Op blote voeten natuurlijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 17:05
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
MARISKA601 schreef:
no 4 vond iedereen toch mooi? Clown smiley

Haha nee, niet die nummer 4. Bij nader inzien was die gewoon te zwaar. Pfffft watje, ik had na het passen van die jurk, allebij de keren rugpijn, dus die mooie ging helaas niet door. Ik bedoelde, de jurk die we allemaal op nummer vier hadden gezet omdat het de minst mooie was van de vier. Maar inmiddels is die de mooiste omdat ik hem aan heb laten passen Knipoog smiley Ik kan geen foto neerzetten hè, want ook mister bruidegom kan meelezen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 13:29
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
LEANNE226 schreef:
Je kunt het als hulpbehoevende ook goed merken of ze lol in hun werk hebben.........en vertel me niet dat je een kreng wordt van werkdruk,je humeur en karakter worden niet bepaald door je werkgever.
Ik denk dat minimaal de helft aan een carriereswitch toe is...... Engeltje smiley

De afgelopen maanden ben ik ervaringsdeskundige geworden in het beoordelen van verpleegkundig personeel Knipoog smiley
Ik vind dus dat je volkomen gelijk hebt. Je pikt ze er zo uit die routineklusjes doen en werken voor hun geld, maar soms zit er een schat tussen die werkt vanuit het hart, en die zijn heel prettig aan je bed.
Dat zijn diegenen die dankbaar werk hebben, al denk ik dat de rest ook dankbaar werk heeft als ze hun bankrekening checken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 13:25
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
ANNETTE792 schreef:
1 van de vier jurken die wij mochten keuren? Of toch een nog mooiere gevonden, al kan ik me dat na die vier plaatjes bijna niet voorstellen.

Ik heb keuze nummer 4 helemaal laten verbouwen totdat ie op nummer 1 stond. Beetje veel eisend Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 08:37
BerichtOnderwerp: Vraagje: wat ga jij nog doen in de tijd die jou nog rest
 
God is dus een leugenaar als Hij zegt dat van die dag, en dat uur niemand weet dan de Vader in de hemel? Smiley die vol vragen zit

God kan niet liegen dus toekomstvoorspellingen in die zin zijn volslagen onzin!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 5 december 2011, 08:31
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...
 
Dank jullie wel, voor alle felicitaties en gelukwensen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 december 2011, 17:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
Vandaag een trouwjurk gekocht Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 10:17
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
SHANITA130 schreef:
De oplossing.

Gewoon; de ene afzeggen, ander komt pas half 10.

Hoef ik enkelt effe op en neer het stadje in iets ophalen.

Ja, als iets niet kan, kan iets niet.

Of gewoon doorzetten en doen wat je moet doen. Je hebt nog genoeg tijd over om op te ruimen, dan heb je vanavond een extra tevreden gevoel Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 30 november 2011, 08:34
BerichtOnderwerp: Bekering en behoudenis
 
CHRISTIAN146 schreef:
De bekeringsoproep van Jezus en Johannes wordt vaak als 'bewijsplaats' gebruikt dat je leven op een radicaal niveau moet zijn. Maar als we kijken naar het antwoord Johannes de Doper (als de mensen die zich willen bekeren vragen naar wat ze moeten doen) dan lezen we dit:

(let op de strenge vermaning die eraan vooraf gaat, maar vooral op het eenvoudige nuchtere antwoord waar het op aan komt!!)

Hij zei tegen de menigte die uitliep om door hem gedoopt te worden: Adderengebroed, wie heeft u laten weten dat u moet vluchten voor de komende toorn?
8 Breng dan vruchten voort in overeenstemming met de bekering, en begin niet bij uzelf te zeggen: Wij hebben Abraham als vader; want ik zeg u dat God zelfs uit deze stenen voor Abraham kinderen kan verwekken.
9 De bijl ligt zelfs al aan de wortel van de bomen; elke boom dan die geen goede vrucht voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen.
10 En de menigte vroeg hem: Wat moeten wij dan doen?
11 Hij antwoordde en zei tegen hen: Wie twee stel onderkleren heeft, moet delen met hem die er geen heeft, en wie voedsel heeft, moet ook zo doen.
12 Er kwamen ook tollenaars om gedoopt te worden en zij zeiden tegen hem: Meester, wat moeten wij doen?
13 Hij zei tegen hen: Eis niet meer dan wat u voorgeschreven is.
14 Ook de soldaten vroegen aan hem: En wij, wat moeten wij doen? Hij zei tegen hen: Val niemand lastig, pers niemand af en wees tevreden met uw soldij.

In vergelijking met onze christelijke cultuur, ook de strenge evangelische cultuur die op bekering en heiliging en vurigheid is gericht, ligt de nadruk in het evangelie veel meer op armenzorg. Als we ons echt willen bekeren dan moeten we volgens deze passage niet jaren gaan ploeteren met 1 uur stille tijd in de vroege ochtend, maar ons huis gaan nalopen, niet op de rommel in de berging maar op onze mooie spullen en die weggeven aan de armen in onze gemeenten of in andere gemeenten!

Ik denk dat je dan te ver door slaat. Ook bekeerde christenen mogen rijk zijn, want God maakt de ene rijk en de andere arm en een ieder zal dan tevreden moeten zijn met het deel wat God hem/haar geeft. Ik denk dat dit meer bedoeld is als waarschuwing hoe we met onze 'rijkdommen'omgaan. Als een ander iets mist, en wij kunnen dat kwijt, dan geef je dat aan een minder bedeelde, maar het kan niet zo zijn dat we al onze goederen maar weg moeten geven. We moeten er verstandig mee omgaan, meer niet. Het totaalplaatje is belangrijk denk ik. Zowel de armenzorg als we iets missen kunnen als de stille tijd, gebed, en christelijke levenswandel, zodat een niet christen door je gedrag jaloers wordt op jouw christen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 09:47
BerichtOnderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
 
Het is toch algemeen bekend dat verliefdheid maximaal anderhalf jaar duurt, en dat het daarna maar afwachten is of dat over gaat in echte liefde. Persoonlijk zou ik dus nooit willen trouwen binnen die tijd, maar eerder wachten op stabiliteit en zekerheid. Een zekerheid die je lijkt te hebben in de eerste periode, maar die niets anders is dan verliefdheid en aantrekkingskracht.
Maar als een ander daar anders over denkt dan is hij/zij daar volkomen vrij in, en vind ik dat zij moeten genieten van hun geluk samen. Daarbij telt een gewaarschuwd mens nog altijd voor twee, en als je vlug trouwt is dat voor de eigen verantwoordelijkheid.

Wat ook meespeelt is dat men tegenwoordig niet meer schijnt te geloven in het huwelijk tot de dood ons scheid. Als je daar makkelijker over gaat denken, dan is het ook makkelijker om sneller een huwelijk aan te gaan denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931 (45)





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 november 2011, 17:20
BerichtOnderwerp: Bekering en behoudenis
 
WILLEMIJN232 schreef:
De goede man vult aardig in voor andere gelovigen zeg....Hoe weet hij nu wat in zijn ogen een makkelijk geloof is of dat ook echt zo is?

ik zie niet goed waar deze man invult voor een ander. kan enkel zeggen dat ik het wel eens ben met dit stuk. het is voor zover ik kan beoordelen volledig bijbels, en in veel kerken idd een gemis dat de oproep die Jezus deed: (bekeert u!) weinig meer te horen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOLAN931
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 40 Volgende
Pagina 6 van 40