ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MARISKA601 schreef:
Dan moet er wel om vergeving gevraagd zijn.
Anders heeft het geen nut.

Mariska, begrijp je gevoelens hierin.
Stel dat God dat ook zou vinden..... zou Hij dan Zijn Zoon gestuurd hebben uit liefde naar deze aarde?.......

Onvoorwaardelijke liefde geven is een groot ding. Dat kunnen we niet uit ons zelf in ons menselijke leven....
Dat is ook niet wat God van ons vraagt....

Hetgeen dat God wil is, dat we Hem boven alles liefhebben. Dat is een levens wandel op twee benen. Zowel rationeel en in samenwerking met Hem.
En daar vanuit in die relatie een ander liefhebben (dat is jezelf).
De mate dat iemand dat kan doen hangt af, hoe de Heer je geschapen heeft. Dat is persoonlijk verschillend.

Hetgeen dat Heer ons wil onderwijzen om tot volmaking te komen. Dat is een levensloop voor ieder persoonlijk. ook in vergeving.

Eph 4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Eph 4:13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;


Dus richt je op de Heer....het gaat om Zijn lichaam.... daarvan kunnen wij getuigen, ook jij in de situatie waarin je zit.


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 20:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 19:40
BerichtOnderwerp: vergeven
 
HANNAH810 schreef:
nu ben ik het toch alwéér niet met je eens, mar!!
God vergeeft niet iedereen;
om er een tekst voor je bij te noemen, zodat je het na kunt kijken;

jeremia 7 ; 15, 16, 17;
En Ik zal ulieden van Mijn aangezicht wegwerpen
loop Mij niet aan; want Ik zal u niet horen.
Ziet gij niet, wat zij doen in de steden van Juda, en op de straten van Jeruzalem?

jeremia 11 ; 11
Daarom zegt de HEERE alzo: Ziet, Ik zal een kwaad over hen brengen, uit hetwelk zij niet zullen kunnen uitkomen; als zij dan tot Mij zullen roepen, zal Ik naar hen niet horen.

ezechiel 8 ; 18
Daarom zal Ik ook handelen in grimmigheid, Mijn oog zal niet verschonen, en Ik zal niet sparen; hoewel zij voor Mijn oren met luider stem roepen, nochtans zal Ik hen niet horen.

afijn, ik zou ook een kortere reactie kunnen geven;
mariska; ik ben het helemaal met je eens!!!

hannah.......vergeving is een gave, geen recht.

Ok Hannah,
nu de volgende tekst van God uit de oude verbond......

Mic 7:18 Wie is een God gelijk Gij, Die de ongerechtigheid vergeeft, en de overtreding van het overblijfsel Zijner erfenis voorbij gaat? Hij houdt Zijn toorn niet in eeuwigheid; want Hij heeft lust aan goedertierenheid.

Waarvoor is de Here Jezus gekomen?

Joh 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Wie heeft nu dan het eeuwig leven????

Eph 2:8 Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof (geen believe); en dat niet uit u, het is Gods gave (het geloof is een gave van God);
Eph 2:9 Niet uit de werken, opdat niemand roeme.
Eph 2:10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft, opdat wij in dezelve zouden wandelen.

Dus ook vergeving hoort bij ons, is een gave van God..... wel gezien vanuit de nieuwe verbond........


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:50
BerichtOnderwerp: New Bible Study
 
HANNAH810 schreef:
hmmm.........zijn er ook link-jes van you-tube fimpjes om een cursus "falling-in-love" te volgen, mar? Engeltje smiley

wieweet komt het dan zélfs met mij nog eens een keer goed!! Clown smiley

Geen idee!!! Clown smiley
Volgens mij hoor en zie je dan alleen "KLIK"


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:39
BerichtOnderwerp: vergeven
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat zijn mooie woorden hoe het zou moeten zijn Mar.....ik denk alleen dat de praktijk wat weerbarstiger is denk je niet? Je moet mensen ook geen schuldgevoel aanpraten als ze dat niet kunnen, die indruk krijg ik nu een klein beetje....

Toevallig heb het antwoordt erbij gezet.
Ik wil niemand een schuldgevoel aanspreken, wel antwoorden geven welke te vinden zijn in het Woordt van God.
Want het zorgt ervoor dat er duidelijkheid is en geeft rust, waardoor men in het geloof de genade van God leert ervaren. Dat is zo verkrikkend en vertroostend, dat is toch wat de Heer ons geeft?


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 14:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 14:33
BerichtOnderwerp: vergeven
 
MOMO697 schreef:
Ja

maar niet uit eigen kracht

als Corry ten Boom het kan door de kracht van Jezus waarom dan wij niet?
want zij was echt niet in staat om het zelf te doen
En Nicky Cruz kon de moordenaars van zijn broer vergeven alleen door de kracht van God. Zelf zou hij het liefst op ze afvliegen en ze vermoorden.

Ik denk juist wel uit eigen kracht. Waarom?
Omdat zij van de Heer geleerd hebben, uit de bijbel, om eerst een ander te vergeven zodat God de eigen zonde kan vergeven.
Hoe vertaald het zich? Lees de hogepriesterlijk gebed waar de Heer ons leert hoe te bidden.
Tevens leert de Apostellen het ons.
Juist om te voorkomen dat de satan ermee op de loop gaat in iemands leven.
Wat doet het bij jezelf? Het haalt de stress en de oorlog in je hoofd weg. Wat een rust dan.

Mat 6:12 En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.
Luk_11:4 En vergeef ons onze zonden; want ook wij vergeven aan een iegelijk, die ons schuldig is.

2Co 2:10 Dien gij nu iets vergeeft, dien vergeef ik ook; want zo ik ook iets vergeven heb, dien ik vergeven heb, heb ik het vergeven om uwentwil, voor het aangezicht van Christus, opdat de satan over ons geen voordeel krijge;


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 13:14
BerichtOnderwerp: New Bible Study
 
HANNAH810 schreef:
wat God er zelf van zegt in de Bijbel is;
een ieder die gelooft ontvangt de Heilige Geest om hem/haar te leiden en leren. PUNT.

Hier kom je met een punt Hannah.
Wat zegt God en wat zegt de Here Jezus erover. Eigenlijks gaat het om de vraag: "wat is de wil van God en van de Here Jezus "
De Here Jezus deed de wil van Zijn Vader, wat is dan de wil van de Here Jezus?

Joh 14:26 Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.

Naar mijn inziens, leert Johannes ons, dat de Heilige Geest niet een spirituele boven natuurlijke geest is.
De Heilige Geest doet ons begrijpen in het verstand wat de Heer ons wil leren, in plaats van vallen in de geest enz.

De wil van God is:

1Ti 2:3 Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker;
1Ti 2:4 Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen. 1Ti 2:5 Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus;

Mar.....ook nog nooit gevallen in de geest, wel in liefde Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 22 januari 2012, 13:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 12:43
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
JOLAN931 schreef:
Kijk dat is nu gebrek aan fantasie Clown smiley
Wel commentaar leveren op andermans ezel, maar niet het lef hebben om zelf neer te zetten wat voor een beest je wel niet bent Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Een mol ziet niet veel He!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 23:48
BerichtOnderwerp: Conferentie 3, 4 en 5 februari thema Intiem met Jezus
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Mar,

Vertel eens wanneer ben je voor het laatst in berea geweest.

Al die vage woordtjes van " het woordje "Berea" in deze tijd zegt veel he!!!
"
zeggen mij niks nu

Ben nog steeds gast bij een voormalige Berea gemeente. Mischien dat Lodewijk van Weerden je iets zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:43
BerichtOnderwerp: New Bible Study
 
LOVEJEZUS310 schreef:
How to Speak in Tongues - New Bible Study CD by Daniel Sweet

http://www.youtube.com/watch?v=M21xwxAalY4

Just Believing

Er is een oude gezegde die gaat als volgt; "Everybody who is talking about heaven ain't going there." Op de zelfde manier, geloof ik dat het veilig is om te zeggen dat iedereen die praat over de Heilige Geest Hem niet heeft.
Ik zeg dit omdat Jezus zelf zegt dat niet iedereen die zegt, "Here, Here", het koninkrijk der Hemelen zal binnenwandelen (Matt. 7:22,23)

Hij sprak zelfs een bijzondere tijd waarin sommige zouden zeggen, "Maar Heer, in uw naam deden wij alle soorten wonderen" en Jezus zou tegen u zeggen, "ga weg van mij, gij werkers der wetteloosheid, ik heb u niet gekend!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:34
BerichtOnderwerp: Jij...als dier
 
ANNETTE792 schreef:
ach joh, zolang ze nog geen ezel zeggen valt het wel mee toch Knipoog smiley

Een ezel is een goed vervoer middel, soms een beetje koppig. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 22:30
BerichtOnderwerp: Conferentie 3, 4 en 5 februari thema Intiem met Jezus
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Is er niemand geinteresseerd hier op cm.

Smiley die vol vragen zit

eigenlijks helemaal niet... het woordje "Berea" in deze tijd zegt veel he!!!
Ben al lid van het lichaam van de Here Jezus, Hij is mijn Heer....Kan maar een Heer dienen toch?


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 21 januari 2012, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:16
BerichtOnderwerp: Ezechiël
 
LISA610 schreef:
In Ezechiël staat verschillende profetieën. Vandaag liep ik “bij toeval” aan tegen de volgende tekst (ik zocht namelijk om iets anders in de Bijbel).

Ezechiël 8:
15 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘En nog gruwelijker dingen zal ik je laten zien!’ 16 Hij bracht me naar de binnenhof van de tempel van de HEER. Bij de ingang, tussen de voorhal en het altaar, stonden ongeveer vijfentwintig mannen. Ze stonden met hun rug naar de tempel, met hun gezicht naar het oosten, en ze bogen zich in aanbidding neer voor de zon. 17 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘


Terwijl ik dit las, realiseerde ik mij ineens dat Moslims bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. Deze ingeving maakte mij nieuwsgierig, dus ik ben even gaan googlen. Hieonder een korte samenvattingen van mijn bevindingen:

Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten. Er zijn twee bijzondere tijdstippen in het jaar wanneer iedereen die minder dan circa 10.000 km van Mekka verwijderd is, de richting naar Mekka kan bepalen door op hetzelfde tijdstip naar de zon te kijken. Rond 27/28 mei en 15/16 juli komt de zon bijna recht boven Mekka als het daar middag is. Op een zogenaamde kibladag kan iedereen die de zon op het juiste tijdstip boven de horizon ziet heel eenvoudig de richting naar Mekka bepalen door de kompasrichting naar de zon op te meten.


Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka. Hoe zien jullie dit? En hoe kijken jullie naar andere profetieën uit Ezechiël?

Wat de tekst beschrijft, gaat om de zon aanbidders.
Mohammed was een jezuiet vanuit de chatholisme (zonaanbidders).
Het oude testament periode, kende al vanuit de babylonie zonaanbidders (Hores Set, Isis).
Wie zijn nu dan de zon aanbidders????
Mischien welke, de zondag als rustdag belijden???


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 18 januari 2012, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 20:55
BerichtOnderwerp: waarom zo´n ruime plaats voor leiders in de bijbel...
 
CHRISTIAN146 schreef:
Een vraag voor op het forum: wat kan een reden zijn dat in de bijbel zo veel wordt geschreven over het leven van koningen en apostelen, terwijl de meerderheid van de christenen echter, nooit koning of apostel zal zijn?
[Met andere woorden: er zullen bijna altijd meer volgers zijn, dan leiders]

Want veel preken uit de bijbel sluiten daarom niet altijd 1 op 1 op het leven van de gelovigen van alledag aan.

Mischien is de vraag beter om te stellen: Wat is de bediening van een apostel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: Bekering en behoudenis
 
....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 24 december 2011, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 19:50
BerichtOnderwerp: Bekering en behoudenis
 
LISA610 schreef:
H
Kortom:
bekering: eenmalige gebeurtenis op het moment dat je tot het geloof komt
wedergeboorte: automatisch gevolg van bekering wat gepaard gaat met vervulling door de Heilige Geest
behoudenis: het grote geschenk wat je uit genade krijgt op het moment dat je tot geloof komt
zonde: iets wat je mag belijden bij jouw Vader in de wetenschap dat je niet veroordeeld wordt, zelfs al ben je nog zo ver afgedwaald (remember het verhaal over de verloren zoon).

Typische gedachten goed.
Wat leert de Heer ons vanuit Zijn Woord.???
Bekeren van wat???
Misschien wordt er wel bedoeld om ons te bekeren van de Griekse en Roomse gedachten goed, welke zegt dat een god "drie in een wezen is" zoals toen.

Ik geloof waarin ze moesten bekeren, dat de Here Jezus de messias was welke voorzegt is in de geschriften die ze toen alleen hadden.

Zonde: is niks anders dan het overtreden van Zijn geboden.....

Waar doelde de apostelen op ivm bekeren van wat? Waar waren de mensen mee besmet geraakt en in geloofden gezien in die tijd????
Bedenk even hoeveel culturen en occulte geloven er toen was is Jerusalem en omstreken waar de Heer gelopen heeft....

En dan zegt de Heer tegen zijn apostelen "Ik ben niet gekomen om vrede te brengen"... Wel tegenstrijdig met de tijd van nu.

Mat 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

Luk 12:51 Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid.

Dat is ook wat de Heer bedoelde met " de Vader en Ik zijn een".
Het brengt al verdeeldheid op de Forum daarover.

vreemd he'

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 24 december 2011, 20:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 18:43
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vroeg me af wat nu eigenlijk een morgenster is. We spreken er vrij gemakkelijk over, maar wat betekent het eigenlijk. Ik vond een leuk stukje hierover op het internet:

Eigenlijks zegt dit stuk: "volg de rechte koers". Anders kom je in een spiraal terecht welke geen einde heeft...... Een hopelose koers.....


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 22 december 2011, 18:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 18:25
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.
 
BEREND888 schreef:
Ik heb via die link de PDF doorgelezen, maar zet grote vraagtekens bij veel dingen. Ik ga het nog wel eens bestuderen.

In het O.T. was Gods Geest als kracht aanwezig en kon door mensen heen Zijn werk doen. Maar de Geest was niet inwonend. Daardoor kon de Geest ook wijken of afgenomen worden. In het N.T, is de Geest inwonend na de uitstorting in Handelingen 2. En blijft ook in hen die geloven en zich bekeerd hebben.
De discipelen moesten na de hemelvaart in Jeruzalem blijven. En Petrus legt dat uit.
Petrus zegt in Hand 2:39, "want u komt de belofte toe en uw kinderen zovelen als de Here ertoe roepen zal". Die belofte is de gave en inwoning van de Heilige Geest.
Lukas 24:49 En zie, Ik zend de belofte van Mijn Vader op u; maar blijft u in de stad Jeruzalem, totdat u met kracht (Heilige Geest) uit de hoogte bekleed zult worden.

Hand 1:4 En toen Hij met hen samen was, beval Hij hun dat zij niet uit Jeruzalem weg zouden gaan, maar de belofte (Heilige Geest) van de Vader zouden verwachten, die u, zei Hij, van Mij gehoord hebt;
Verwijzing(en) Joh 14:26; 15:26; 16:7

(Die belofte heeft dus niets met een verbond met Abraham te maken, zoals een doopformulier tracht te zeggen. Maar dat is een ander onderwerp )

In het kort even een aanzet over de 7 Geesten Gods.

Wat betreft de 7 Geesten Gods, die zijn in het O.T. te vinden in Jesaja 11.

Daarin zie je ook de kandelaar met de 3 x 2 armen.
Geest van de Here rust (dat is de staande middelste) en dan volgen de 3 armen links en rechts. Vandaar de 3 groeperingen van 2 uitdrukkingen verbonden door het woordje 'en'
De kandelaar is in de Bijbel juist het beeld van de 7 geesten Gods.
Jesaja 11:
1 Want er zal een Twijgje opgroeien uit de afgehouwen stronk van Isaï,
en een Loot uit zijn wortels zal vrucht voortbrengen. (De Here Jezus).
2 Op Hem zal de Geest van de HEERE rusten:
de Geest van wijsheid en inzicht,
de Geest van raad en sterkte,
de Geest van de kennis en de vreze des HEEREN.
3 Zijn ruiken zal zijn in de vreze des HEEREN.
Hij zal niet oordelen naar wat Zijn ogen zien.

Ik ga er binnenkort nog wel meer van zeggen.


Kijk dat is wat ik bedoel....
De zeven karakters van de Geest van God.
Mooi is dat, hoef het niet zelf neer te zetten.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 00:49
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/user/Yeshalem777#p/f/1/JCt_yJEkNb0

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 21 december 2011, 00:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:55
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.
 
LISA610 schreef:
Hé Mar. Als jij zegt " ik de Here uw God is een (echad)" doel je natuurlijk op deut. 6:4. Ik heb even verschillende vertalingen naast elkaar gelegd en in de ene vertaling staat dan “één” en in andere vertalingen staat “de enige”. “een enige Heere” Deuteronomium 6 volgt op Deuteronomium 5, waarin de 10 geboden aan het volk Israël worden gegeven. En het eerste gebod dat gegeven wordt is heel helder: dat geeft aan dat God wil dat Zijn volk alleen Hem aanbid en geen andere goden. Als je dit dus na elkaar leest, wordt met die tekst uit Deuteronomium 6 bevestigd wat er in Deuteronomium 5 geschreven staat: alleen God is Heer, de enige.

Jezus geeft inderdaad op meerdere plaatsen in de Bijbel aan dat Hij en de Vader één zijn. Hij zegt echter wel degelijk iets over de Heilige Geest:

Mattheüs 12: 31-32:


Daarom zeg ik u: elke zonde en elke godslastering kan de mensen worden vergeven, maar wie de Geest lastert kan niet worden vergeven. En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie kwaadspreekt van de heilige Geest zal niet worden vergeven, noch in deze wereld, noch in de komende.(zie ook Marcus 3: 29, Lucas 12: 10, daarin staat vrijwel hetzelfde)

Waarom denk je dat Jezus de Heilige Geest zo belangrijk vond dat hij stelde dat men absoluut niet mag kwaadspreken van de Heilige Geest?

Verder staat er in Mattheüs 28: 19
Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest
Is het niet zo dat Jezus de Heilige Geest hier zelf op één lijn stelt met de Vader en de Zoon. Waarom zou hij dat doen volgens jou?

En in Johannes 14:26 staat:
Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader jullie namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb.

En dan nog Johannes 16:
7 Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. 8 Wanneer hij komt zal hij de wereld duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is:
9 zonde – dat ze niet in mij geloven,
10 gerechtigheid – dat ik naar de Vader ga en jullie me niet meer zien,
11 oordeel – dat de heerser over deze wereld is veroordeeld.
12 Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. 13 De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft.


In andere vertalingen wordt Heilige Geest in Johannes 14 en 16 ook trooster of helper wordt genoemd. Duidelijk is in ieder geval dat Jezus aangeeft dat de Heilige Geest komt nadat Hij naar de Vader is gegaan om de mensen die in Hem geloven bij te staan. Dat zie je vervolgens ook gebeuren in de Bijbel op een tal van plaatsen in het NT.

Het is overigens niet zo dat alleen in het NT over de Heilige Geest wordt gesproken. Ook in het Oude Testament, waaruit blijkt dat mensen vervuld werden van de Heilige Geest. De Heilige Geest is dus niet typisch iets uit het NT. Lees bijv. Jesaja 63. Jesaja bid hier om genade voor het volk Israël omdat:
Zíj daarentegen zijn ongehoorzaam geworden en hebben Zijn Heilige Geest bedroefd. Daarom is Hij voor hen veranderd in een vijand, Hij Zelf heeft tegen hen gestreden.(en zo zijn er nog wel meer plaatsen in het OT waarin wordt gesproken over de Heilige Geest van God, maar ik kan ze hier moeilijk allemaal neer gaan zetten)

Het grote verschil tussen het OT en het NT is dat in het oude testament alleen bepaalde mensen vervuld werden door de Heilige Geest. En in het nieuwe testament ontvangen hele grote groepen mensen de Heilige Geest op het moment dat zij tot het geloof komen. Maar goed, jij kent deze Bijbelstukken ongetwijfeld ook. Dus rijst bij mij de vraag: hoe kijk jij dan tegen de Heilige Geest aan als jij deze stukken in de Bijbel leest?

In Openbaring wordt inderdaad gesproken over de zeven geesten van God (voor de liefhebber: op 1:4, 3:1 en 4:5 en 5:6). Begrijp ik jou goed als je op grond daarvan eigenlijk de conclusie trekt dat er niet sprake is van een Drie-eenheid, maar van meer dan drie (zeven geesten, plus Vader, plus zoon… zou het dan een negen-eenheid zijn in jouw beleving?). Of wordt wellicht met die zeven geesten van God gedoeld op de Heilige Geest die uitgezonden is over de gehele aarde? Voor mij is dat evengoed een vraag die bij mij boven komt drijven als ik die stukken in Openbaring lees…. Knipoog smiley



Inderdaad Lisa, now we talking. Goed onderzocht Knipoog smiley

Als aanvulling heeft David ook over de Heilige Geest:

Psa 51:9 (51:11) Verberg Uw aangezicht van mijn zonden, en delg uit al mijn ongerechtigheden.
Psa 51:10 (51:12) Schep mij een rein hart, o God! en vernieuw in het binnenste van mij een vasten geest.
Psa 51:11 (51:13) Verwerp mij niet van Uw aangezicht, en neem Uw Heiligen Geest niet van mij.

Dus, wanneer er zonden zijn blijkt dat de Heilige Geest van ons weggaat.

Bij de andere apostellen wordt alleen genoemd op te dopen in de Naam van de Here Jezus. Wel vreemd dat in alleen in Matheus de drievoud genoemd wordt...
De Here Jezus is de enigste van de drie welke gestroven is voor de mensheid. Door Hem alleen is er verlossing en eeuwig leven, niet door de Heilige Geest. Tevens heilig betekend apart gezet, dat kan alleen als er meerdere Geesten zijn. Anders is het niet Heilig.

In Johannes wordt er gesproken over de Geest der waarheid.

Joh_15:26 Maar wanneer de Trooster zal gekomen zijn, Dien Ik u zenden zal van den Vader, namelijk de Geest der waarheid, Die van den Vader uitgaat, Die zal van Mij getuigen.
Joh_16:13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.


De Heilige Geest spreekt alleen hetgeen Hij gehoord heeft tot ons. Hoe dan?


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 19 december 2011, 19:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 10:53
BerichtOnderwerp: De bijbel als absolute waarheid
 
Het voordeel van een "blader/ritsel" bijbel is, dat je het zo open kan slaan en een gedeelte leest welke zomaar van toepassing kan zijn in de huidige situatie die er spelen.

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 19 december 2011, 10:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 10:47
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.
 
LISA610 schreef:
Ok, kan zijn (ik heb me niet zo verdiept in Griekse en Romeinse mythen, dus ik waag me er niet aan om daar uitspraken over te doen). De drie-eenheid waar wij het als christenen over hebben is als volgt samen te vatten: God is God, Jezus is God en de Heilige Geest is God. En uiteindelijk is er één God, dus drie in één. Ben ff aan het surfen geweest op het net en volgens mij komt het begrip drie-eenheid niet in de Bijbel voor. Bedoel jij dat wellicht als je het hebt over drie-eenheid binnen de kerk? Is het volgens jou een begrip dat door de kerk is uitgedacht? Ben wel benieuwd hoe jij zelf de drie-eenheid ziet.... Knipoog smiley

Een hele leuke..... Ik zie geen drie-eenheid vanuit de bijbel inderdaad. Wat je niet ziet is er ook niet. Knipoog smiley

Volgens mij is God meer dan een "drie-eenheid". Hij heeft het over " ik de Here uw God is een (echad)".
De Here Jezus zegt immers "de Vader en ik zijn een" en vervolgens zegt de Here Jezus "dat het volk van God en Hij een zijn".
De Heilge Geest wordt niet genoemd.
Tevens wordt er ook in openbaringen gesproken over "de zeven geesten Gods".
Zelf heb ik er moeite mee, om de drie-eenheid leer zoals dat in de kerken gebracht, vast te kunnen houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 10:06
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.
 
LISA610 schreef:
Ha ha ha, dacht ik al. Klopt t dat je een discussie over de drie-eenheid wil aanwakkeren? Dat was namelijk mijn eerste gedachte toen ik jouw opening las. Lachende smiley

Inderdaad, iets over "drie-eenheid". Dat komt ook veelvuldig in de Griekse en romeinse mythen voor.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 19 december 2011, 10:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 09:56
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.
 
LISA610 schreef:
Mee eens en ff ter aanvulling:
Daarop zei hij: ‘Voortaan zal je naam niet Jakob zijn maar Israël, want je hebt met God en mensen gestreden en je hebt gewonnen.’

Maar eeeeh Mar... volgens mij weet je dit allemaal best. Dus hoe kom je erbij om je af te vragen of de drie-eenheid te verklaren valt uit de theorie die binnen deze link wordt verwoord. Wat daarin staat te lezen druist immers tegen de Bijbel in. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Klopt Lisa, Knipoog smiley. Iets tegenstrijdig neer zetten kan ook een discussie aanwakkeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 20:45
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
ANITA695 schreef:
Even reageren T is niet Jan zeilstra die geneest maar GOD die door hem heen spreekt God heeft ook mijn leven totaal veranderd door woorden die Jan zeilstra tot me sprak geen enkele psychiater had dit kunnen doen ben zelfs bij veel behandelaren geweest en zeggen steeds mevrouw u doet het goed en kon na enkele sessies weer gaan mijn psychiater is God er is geen ander die mij nog kan vertellen op aard wat beter is dan dat ..
En God heeft meer mensen genezen door zijn Diciepelen heen door mensen die de opdracht krijgen heen te gaan en de volken te onderwijzen te genezen met en door de kracht alleen van de HEER

groet anita

Hoe spreek Jan Zijlstra? Hoe kan iemand nu weten dat God door hem heen spreekt????
Het kan ook een engel des lichts zijn welke geneest???
Hoe weet men weten wanneer het om de schepper van hemel een aarde gaat die geneest????


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 18 december 2011, 20:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 18:07
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
PIETER649 schreef:
en in Genesis betekend zonen Gods weer de gevallen engelen die zich mixen met de dochteren der mensen....
Ik blijf het vaag vinden.

Niet alle zonen Gods zijn gevallen, een deel daarvan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 16:25
BerichtOnderwerp: wat betekend Israel.
 
Isis ---> god van de grieken
ra -----> god van de Egypthe
El -----> god van de joden.

http://the-red-thread.net/IS-RA-EL.html

Is dit de drie eenheidleer in de kerken (alfa leer)?


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 18 december 2011, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 16:05
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?
 
MOMO697 schreef:
Iedereen mag een morgenster in Gods Koninkrijk zijn doordat Jezus dat geeft ...

De heiligen worden door God, zonen Gods genoemd, geen morgensterren.


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 18 december 2011, 16:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 15:59
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
[quoteVoor mezelf sprekend: zolang de genezing binnen de kaders van God´s Woord heeft plaatsgevonden [/quote]

Rijst bij mij de vraag, wat is dan de maatstaf welke bepaald dat het binnen de kader van Gods woord is???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:10
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
SHANITA130 schreef:
Hand 5: 12-16

12 En door de handen der apostelen geschiedden vele tekenen en wonderen onder het volk; en zij waren allen eendrachtig bijeen in de zuilengang van Salomo. 13 Doch van de anderen durfde niemand zich bij hen aansluiten, maar het volk stelde hen hoog. 14 En des te meer werden er toegevoegd, die de Here geloofden, tal van mannen zowel als vrouwen, 15 zo zelfs, dat men de zieken op straat droeg en op bedden en matrassen legde, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou vallen. 16 En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen

Hierboven staat nergens dat het een opdracht is: het is gewoon een stuk geschiedeins....

Ik luisterde laatst naar de EO. die kondigden aan, waar het over zou gaan, de komende 2 uur op radio 5, afgelopen zaterdag....

Onder andere zou het gaan, over het Jan Zijlstra, en wat hij vind van zijn 'bediening'.....

Ja, ze houden de man in zijn waarde.

Als het echt zo was, zouden er duizenden en duizenden zijn genezen, en niet slecht eentje....Nu zitten er duizenden in inrichtingen, doorgedraaid, omdat hun verteld is dat ze niet genoeg geloof hebben, en er zonde in hun leven moet zijn geweest, anders zouden ze wel genezen zijn....!!!!

Als het in de bijbel over genezen gaat, mbt Jezus, dan gaat het er altijd over dat iedereen genezen werd....

'en wat hij vind van zijn 'bediening' Precies wat hij vind. Wat vind de Here Jezus dan??? Dat het gaat om de ik vorm van hem zelf?? Hoe weet hij dat het zijn bediening is???


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 17 december 2011, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (61)





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:48
BerichtOnderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
 
MARRY942 schreef:
Bij de Lucardi verkopen ze nep-parels....voor een prikkie! Geschokte, onthutste smiley

Ze weten ook niet waar de oesters zijn waar echte parels te vinden zijn!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 47 Volgende
Pagina 3 van 47