ChristianMatch
 


Forum

Berichten van RIK120
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van RIK120
Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:10
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Rebecca Zapen - Smile
http://www.youtube.com/watch?v=yw3l31HiZY8

http://www.zapen.com
muziekstijl:mellow jazz
Verliefde smiley


Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 12 mei 2010, 20:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 01:36
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
Maar daar heb je wel gelijk in Chatuliem dat ik niet altijd een even serieuze insteek heb.
De kinderdoop is ook de doop als symbool van met Christus begraven zijn en met Hem weer opstaan tot een nieuw leven. Alleen zelf raakte ik er van overtuigd dat dat begraven met Christus dus helemaal onzichtbaar onder water is, en met Hem opgestaan tot een nieuw leven, het weer opnieuw zichtbaar boven water komen is. Ik vind ook dat mijn ouders mij hebben laten dopen, als kind. Van mij mag het zo blijven, dus voor de enigszins provocerende uitlating over het inbouwen van een zwembad zeg ik sorry, want degenen die een doopvont genoeg vinden, die zitten niet op een uitlating van mij te wachten, en in dat opzicht wel enigszins beledigend.
Alleen door overtuiging moeten mensen iets volgen, en niet door dwang van anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 23:29
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd is het grote onzin wat je hier neerzet. De meeste gemeentes hebben die faciliteiten allang tot hun beschikking. Ik vind dat je eigenlijk de zaak hiermee belachelijk maakt. Het is een heilig gebeuren en ik vind dat je met deze bijdrage mensen beledigt.

Ook de andere bijdragen vind ik ver onder de maat. We praten hier niet zomaar ergens over....

Nee het is geen onzin, want als het podium niet geschikt is voor zo een tank of zwembad, dan vervalt die optie om te gaan onderdompelen in je gebouw. Ik zie niet in hoe ik iemand beledig, behalve dat ik hiermee alleen er van uitga DAT kinderdopers zouden moeten veranderen. Ja, de handeling zelf is een heilig gebeuren; ik zeg toch niet dat het dat niet is.

Wat vind je nog meer onder de maat dan?
a Mijn eigen verhaal op bladzijde 2
b.Dat ik dat refrein heb opgezocht en de melodie en die youtubelink.
c. Dat ik vraag naar de uitlegging van die tekst over de verbonden in Ef.2:12?


Laatst aangepast door
RIK120
op dinsdag 11 mei 2010, 23:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dit een echt zinvolle bijdrage aan de discussie over kinderdoop.......... Gefrustreerde smiley


Willemijn

't is wel zinvol voor Bert, want die is lasser. En ik wil de praktische kant ervan naar voren halen,want dat kan wel degelijk een hindernis zijn, om iets te veranderen. Het is misschien een beetje laf dat ik niet tegen Bert zeg waar ik zelf sta, maar dat hoefde ik ook niet, want dat stond al op bladzijde 2 van dit onderwerp.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 17:58
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
BERT168 schreef:
ik zal ook eens even wat neerzetten hier,is al weer een hele tijd geleden.
mn vraag is dus ook de volgende:
mogen wij als mensen zelf een doopmethode bedenken?
want dat is precies wat er gebeurd is ergens in de middeleeuwen(?)toen de kinderdoop is ingesteld toch?

de gene die op een ander methode gekomen is,moet toch wel gedacht hebben van...''die methode van onderdompeling rammeld aan alle kanten,dus moeten we maar een betere methode bedenken...''
dat zou betekenen dat God steken heeft laten vallen,of mogen we aannemen dat de methode van onderdompeling uit de bijbel toch 100% goed is?
ben benieuwd... groet, Bert

Een kerk bestaat uit mensen, dus de mensen moeten het doen. Wat is nou makkelijker? Een grote beker vol met water laten lopen of een heel zwembad in je kerk maken en dat vol laten lopen?
Ik denk dat er een heel stuk gemakzucht bij komt kijken.
Dan moeten ze weer helemaal een tank laten lassen van RVS plaat van tenminste 3mm, bij de lokale machinefabriek. Dat vind jij niet erg want dan hou je lekker werk. En dan zeg jij: 'ik zou 4 mm nemen dan hoeven die versterkingsribben er niet in, maar dan wordt ie wel 8kg per vierkante meter zwaarder." En dan moet die predikant zich weer helemaal omkleden. En die prutsloot in de buurt is ook al geen optie.
Clown smiley


Laatst aangepast door
RIK120
op dinsdag 11 mei 2010, 17:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 17:45
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
@Harald Ik denk dat Hand 11:9 slaat op het binnengaan bij het huis van een heiden. Daar had Kefa als Jood moeite mee. En dat hij nog steeds Joods was blijkt uit het vorige vers, Hand. 11:8, kosher food na de opstanding van Jezus. mvg Rik

Ik denk dat Kefa ook nooit in Rome geweest is, wat moest hij er doen? Volgens mij hebben Petrus en Jacobus zich alleen gericht op Israel zelf. tot zover niet ter zake.

Waar ik het over hebben wil is Efeziers 2: 12. ik heb er zelf wel een idee over maar wat zeggen jullie?
NBV
12 bedenk dat u destijds niet verbonden was met Christus, geen deel had aan het burgerschap van Israël en niet betrokken was bij de verbondssluitingen en de beloften die daarbij hoorden. U leefde in een wereld zonder hoop en zonder God.
NBG1951
12 dat gij te dien tijde zonder Christus waart, uitgesloten van het burgerrecht Israëls en vreemd aan de verbonden der belofte, zonder hoop en zonder God in de wereld.

In die laatste vertaling (die ik gewend ben) staat verbonden=meervoud.
Vraag: Welke verbonden gaat het volgens jou om? Want het nieuwe verbond =enkelvoud, en hier wordt van een meervoud gesproken.
Oei! probleem voor de theologie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:03
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan is het toch een prachtig ritueel de kinderdoop?
Doop is de geboorte van je kind vieren en het opdragen in de palm van Gods hand......

Wil jullie toch nog dat prachtige lied van Huub Oosterhuis meegeven over dopen:

Jouw leven staat aan het begin
het heeft nog geen herinnering
het is zo weerloos en zo klein
je weet nog niet hoe het zal zijn

Refrein:
O Heer bevestig ons bestaan,
noem ons bij onze naam


Dit teken is een heilgeheim
God wil met jou verbonden zijn
Hij is nabij waar jij ook bent
omdat Hij je bij name kent

Refr.

Zo komt jouw leven aan het licht
zo krijgt het zin, zo krijgt het zicht
Gods adem heeft je aangeraakt
en jou tot bondgenoot gemaakt.

Refr.

Dit lied zongen ze bij de doop van mijn beide kinderen die nu inmiddels volwassen zijn en als ik de tekst lees kan het mij nog ontroeren omdat die tekst voor mij aangeeft waarom ik mijn kinderen heb laten dopen......

Willemijn
http://www.kerklied.net/files/tussentijds-099.mid

Staat dat in Glorieklokken? of in Johan de Heer? Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=JODBYos1bm8


Laatst aangepast door
RIK120
op maandag 10 mei 2010, 23:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 16:12
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
HENK710 schreef:
Dat verschil in theologie is er in mijn ogen niet. Met beiden wordt dezelfde stap gezet richting God.
Maar bij de protestanten zit er wel een hele kerkleer achter, die neergeschreven is in de catechismus.
http://www.online-bijbel.nl/catechismus/zondag/26/ klik op zondag 9 en zondag 10
Inclusief doopformulier wat voorgelezen wordt. Dat geeft wel lekker houvast voor de mensen, maar of het ook klopt met de bijbel????
Dat verschil in theologie is er dus wel, want waarom doe je iets zo als je het doet. Maar ik ben het wel met je eens als je bedoelt dat de intentie hetzelfde is.


Laatst aangepast door
RIK120
op maandag 10 mei 2010, 16:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 14:34
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
De Romeinen hadden het recht niet om Israel te bezetten. Vele duizenden mensen zijn in Israel gekruisigd. Overal waar kruisigen staat in het Nieuwe Testament staat in het Grieks geexecuteerd (heb ik van horen zeggen). Dus is het heel goed mogelijk dat Jezus aan een paal gestorven is. Het woord Jad (=hand), is in het Hebreeuws ook het woord voor pols (heb ik van horen zeggen).

Ik word er behoorlijk ontroerd van, als Joden die de sjoa/holocaust hebben meegemaakt, net als Jesjoea/Jezus ook psalm 22 reciteren:?Eli Eli lama shavtani. Mijn God Mijn God waarom hebt Gij mij verlaten?
Dank U Here Jezus(Adon Jesjoea) dat U beter dan wie ook kunt invoelen wat zij hebben meegemaakt. tot zover offtopic

@lepeltje Het ging in onze cultuur/geloof toch zoals het ging? Er werd/wordt geloofd dat Jezus aan een kruis dood ging.
Wil je dan dat die mensen die nu een kruisje om hebben, dat vervangen door een paaltje?
Maar dat antwoord heb je eigenlijk al gegeven: "Dat weet je toch, daar hoef je toch niet d.m.v. een symbool aan herinnerd te worden"
Maar is dat zo? dat die oproep voor herinnering aan het lijden van Jezus alleen in de bijbel staat bij het H. Avondmaal?

Maar een symbool voor de opstanding zou ik ook wel aardiger vinden, maar dat is niet zo tastbaar als een Romeins martelwerktuig. En wat zou dat dan moeten wezen. Een kroontje is inderdaad heel aardig. Of een troontje?
Als Israel niet bezet zou zijn geweest, dan zou Jezus gestenigd zijn door de Joden, want zij mochten die doodstraf van de Romeinse bezetter niet uitvoeren. Steniging is gruwelijk, maar in een paar minuten een bekeken zaak.
Zouden de Christenen dan nu een steentje om hun nek hebben? Dan waren de kruistochten vast steentochten geweest. Of het tochtte helemaal niet. nog steeds off-topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?
 
PAULUS505 schreef:
Ik vind ook dat een ieder gerespecteerd behoord te worden hierin.
Laten we er dus geen felle discussies over hebben.

Ik draag zelf een Kruisje met corpus (Lichaam) van Jezus. Ik zie het kruis dragen als een teken van onze verlossing. In de H. Schrift staat immers: Zij zullen opzien naar Hem die ze doorstoken hebben.
In de H. Schrift staat ook op meerdere plaatsen dat het Kruis ons tot heil is geworden. Protestantse christenen dragen liever een kruis zonder corpus (lichaam). Ik respecteer dit ten zeerste. Ik zelf vind het echter een prachtige getuigenis om Jezus aan het Kruis te mogen aanschouwen. Hij is inderdaad verrezen, maar het opzien naar Christus aan het Kruis helpt mij om mij eraan te herinneren dat Jezus voor onze zonden aan het Kruis is gestorven.
Ik draag zelf een Kruisje met corpus (lichaam) met daarbij een boog met de woorden: Veni Creator Spiritus en een duif, is de Heilige geest, er op.
Ik ben zelf een charismatische christen. Dit betekent dat ik de Lofprijzing en het werken vanuit de H. Geest op een belangrijke plaats zet in mijn gebed voor mij zelf en voor anderen.
Hoi Paulus,
Ik heb als protestant wel wat aversie tegen een kruis. Dit is waarschijnlijk overgeerfd. Ik dacht dat jullie RKatholieken het Jezus beeld aanbaden. Ik weet niet of de RKK dat leert, maar ik vind in ieder geval hoe jij er mee om gaat, heel goed. Dat je het argument gebruikt, dat het opzien naar Christus aan het kruis,je helpt herinneren, vind ik goed. Want die herinnering is er namelijk ook bij het Heilig Avondmaal (messiaans: de maaltijd van Jesjoea) (bij jullie Eucharistie). Zelf denk ik dat het heel bijbels is om daar aan herinnerd te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 14:21
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
 
ANNETTE792 schreef:
Ik ben weer blij Lachende smiley
In juli word begonnen om dit stulpje op ons grondstuk te bouwen en volgend voorjaar mag onze baby al zn eerste verhuizing meemaken.







en dit word mn achtertuintje







En wees gerust Arjan, we hebben aan het milieu gedacht Knipoog smiley
He jammer, Pieter hapte niet


Laatst aangepast door
RIK120
op vrijdag 7 mei 2010, 12:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:50
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??
 
CROSSROAD317 schreef:
Vraag: Vaak hoor ik mensen zeggen "koning Jezus" maar klopt dat wel, is Jezus al koning?? Hij is de Koning van mijn hart, maar geld ook dat Hij nu al regeert als Koning op aarde, of is de aarde nog van satan, en hebben wij alleen de Heilige Geest als Trooster, tot Jezus terugkomt op de wolken??

Matt.4:8 De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht 9 en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ 10 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ 11 Daarna liet de duivel hem met rust, en meteen kwamen er engelen om voor hem te zorgen. (NBV)
Hoi Cross,
Je had dit al van mij gelezen bij christelijk leven budhabeeld, dat ik denk dat Jezus de koning van de Joden is, namelijk dat Hij vanuit Israel de wereld gaat regeren. Deze visie moet je dan kloppend maken met de Thess.brief waar staat:
1Tess. 4:17 daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.
Uit dit vers komt de visie dat wij voor altijd in de hemel zullen zijn. De Joden blijven dan achter, want zo is dan de visie, die zullen Jezus pas aannemen in de grote verdrukking. Als je die visie dan uitbreidt dan denk ik dat Jezus na drie en een half jaar weer naar beneden gaat,om de antichrist te doden, door de adem van zijn mond of zo iets. Zelf zou ik het fijner vinden als de Joden Hem eerder aannemen, maar misschien moeten zij dan evengoed achterblijven omdat zij de enigen zijn die die grote verdrukking aankunnen. De Christenen kunnen die beproeving niet aan joh. Alleen de Joden. Ik geloof ook niet dat de bouw van de derde tempel alleen maar 'vleselijk' is, en dat het als Jezus terugkomt, dat de tempel dan een soort Pinkstergemeenteaanbiddingscentrum wordt. Kan ik echt niet aanvaarden dat de Joden geen enkele rol zouden spelen. Maar goed je onderwerp is geen eindtijd.
Maar wat ik zeggen wou, er ging bij mij een belletje uit de tachtiger jaren rinkelen in mijn hoofd: "'tingelingeling'-waart gij maar koning", dus ik even in de concordantie gezocht.
1 Cor 4:8 Reeds zijt gij verzadigd, reeds zijt gij rijk geworden, zonder ons hebt gij u koning gemaakt. Ja, was het maar zo, dat gij koning geworden waart; dan waren ook wij met u koning geworden.
Dit zegt Paulus volgens mij wel met het oog op het Messiaanse rijk, dus dan is de context waarin het staat ook belangrijk. Paulus zegt dus dat die tijd nog niet aangebroken is...
PS de Groot doe dan even open man.
ik zie mij al met dat dikke boek op straat staan (ff wachten hoor, dat zoeken we op), die Jehovah's getuigen trainen toch harder dan wij.


Laatst aangepast door
RIK120
op donderdag 6 mei 2010, 02:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:20
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
RIK120 schreef:
Havdala thuis. Bij de uitgang van de shabat spreken of zingen alle gelovige Joden deze woorden, inclusief dit ritueel.
Jammer dat deze papa de toonhoogte iets te laag kiest, maar prachtig om te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=RuDnxSbwztY

Beste Rik,

Dank voor je complimenten en de feedback. We hebben aan een heleboel punten gedacht toen we de videoclips maakten, maar niet aan de toonhoogte van de papa. Daar zullen we een volgende keer zeker rekening mee houden! Er zijn intussen een aantal nieuwe filmpjes gemaakt, toevallig met een andere ‘papa’. Ik heb ze nog niet gezien en hem dus nog niet horen zingen maar hopelijk zingt hij net een toontje hoger!

Vriendelijke groet,
Naam kent Rik alleen
JELED - NIK Dept of Education

Shalom,

ik vind uw video's geweldig, klein puntje van kritiek is dat de papa met zijn lage stem, misschien voor de volgende keer, beter een ietsje hogere toonhoogte kan kiezen, zodat de kinderen makkelijker kunnen meezingen/ Dat heeft met het stembereik van kinderen te maken; dat weet een kinderjuffrouw of muziekschool misschien wel, van welke noot tot welke noot op de piano een kind kan halen.
mvg Rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 15:25
BerichtOnderwerp: Buddha beeld
 
JONATHAN890 schreef:
Maar ik zie geen probleem in t visueel maken van Jezus, als je maar niet bij de mens, de lijdende blijft hangen, maar inziet dat Hij ook God is, opgestaan, zittend aan Gods rechterhand, verheerlijkt
En vol van glorie, zoals ook in Openbaring staat, zo als hij aan Johannes verscheen.
Dat mensen bij de lijdende zijn blijven hangen, heeft het gevolg gehad dat Jezus, alleen de Koning van de Joden is op het moment, dat Pilatus dat bordje boven zijn hoofd liet timmeren met INRI er op
Iesus Nazarenus Rex Iudaeorum
zeh hu Jesjoea Melech haJehudim (Hebreeuws),
maar volgens Rikkie is hij ook de Koning van de Joden één dag ervoor en één dag erna, en nog steeds. Over beeldvorming gesproken De Koning der Joden is dan alleen maar een door de Joden verworpen Koning.
Ik heb er ook geen probleem mee om het visueel te maken. Die film 'Prince of Egypt' bijvoorbeeld vind ik geweldig. Maar mijn moeder zegt daarbij: ik houd daar niet van. Die wil alleen maar dat bijbelverhaal/tekst. Maar je zult eigenlijk wel moeten, om je een beeld ervan te vormen in je gedachten; als je in de trein gaat zitten MOET je gewoon kijken wie er allemaal zitten. Dat vind ik vergelijkbaar met het horen van de evangelieverhalen.
Mijn Jezus ziet er het liefst zo uit:
http://www.youtube.com/watch?v=PUz_7vvs4Ew


Laatst aangepast door
RIK120
op maandag 3 mei 2010, 00:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 17:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Phil Keaggy – Salvation army band , Bijzonder ook omdat Phil er live, telkens weer iets anders van maakt. En ik denk dat het een lijflied van hem is
http://www.youtube.com/watch?v=fcFBBimDUpE
http://www.youtube.com/watch?v=bjuW-hYs17w
Jill Shannon – The first time, !! haar persoonlijk getuigenis !! (tip: zoek het uit hoe of wat)
http://www.youtube.com/watch?v=WsLq7VkPP7o
Website: http://www.coffeetalkswithmessiah.com

Havdala thuis. Bij de uitgang van de shabat spreken of zingen alle gelovige Joden deze woorden, inclusief dit ritueel.
Jammer dat deze papa de toonhoogte iets te laag kiest, maar prachtig om te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=RuDnxSbwztY


Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 26 mei 2010, 17:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 14:06
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Jules de Corte - En God zag/Dat zijn de lieve kleine dingen/Die keer
http://www.youtube.com/watch?v=86-yGC3J_X0&feature=related

Jules de Corte – De onbekende
http://www.youtube.com/watch?v=JODiGwBqSdE&feature=related

Jules de Corte – Televisie
http://www.youtube.com/watch?v=S2jgWPBDpqs&feature=related

Jules de Corte – Over veertien dagen
http://www.youtube.com/watch?v=aqJpKAXFKfg&feature=related

PS als jouw youtubelink niet actief is op dit forum moet je vóór de link [url] en achter de link [/url] typen.


Laatst aangepast door
RIK120
op donderdag 29 april 2010, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:55
BerichtOnderwerp: Belachelijk
 
helemaal in de verkeerde rubriek, sorry en nog een keer sorry voor dat woord.

Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 28 april 2010, 18:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:51
BerichtOnderwerp: Belachelijk
 
MARISKA601 schreef:
de regel: oftewel in gewoon nederlands....
die zin had er van mij niet ingehoeven.
het woordje k******* is niet echt een gewoon nederlands woord.
ik vind het een ongepast woord.
je had er nl ook een ander woord voor kunnen gebruiken.

sorry , soms ben ik onnadenkend (naief zeg maar) (heb het gewijzigd)


Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 28 april 2010, 17:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:06
BerichtOnderwerp: Belachelijk
 
Premier van Engeland Gordon Brown, gaf vanmiddag in de auto zijn mening over een vrouw, die hij net ontmoet had.
Zijn microfoon stond nog open, dat was ie vergeten. Maar hij zei iets negatiefs over die vrouw o.m. dat ze haatdragend was. Oftewel in gewoon Zaans, hij zat ff lekker te skelde.

Wat ik nou zo belachelijk vind, is dat hij dan achteraf zijn excuses daarvoor gaat aanbieden Je kunt toch niet je excuses aanbieden voor iets waarvan je overtuigd bent.
Wat ik ook belachelijk vind is dat daar nieuwswaarde aan toe gekend wordt.
Waarom scheldt die vrouw niet gewoon ff terug; of als zij daar geen behoefte aan heeft, geeft zij haar mening daarover....klaar over.

Vind jij ook iets belachelijk? (Wat ik vind, of iets totaal anders)
schrijf het dan hier neer.


Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 28 april 2010, 17:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Ik had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Het antwoord is al gegeven door Hannah 810:
wat betreft het trouwen met de misbruiker;
als een vrouw gilde, of tegenstand bood, terwijl ze werd misbruikt, dan moest de man worden gestenigd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIANNE129 schreef:
Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.

Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik moet er niet aan denken, dat ik dan ook nog met die engert zou moeten trouwen, vreselijk toch. Ben je dan voor God wel of niet getrouwd, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Van liefde is in elk geval op dat moment geen sprake.

Ja, Simeon en Levi die kwamen er het slechts af bij de zegeningen die Jacob uitsprak over zijn zonen, en christelijke uitleggers zeggen dat dat komt omdat zij wraak namen. Ik vind het zelf onevenredig, dat zij ook mannen vermoordden die er niets mee te maken hadden. Maar wat zij hier in Gen. 34:31 zeggen kan ik toch ook wel sympathiek vinden. Toch wel leuk als je een paar sterke broers hebt. Wat ik je zeggen wil: er staan meer dingen in de bijbel, en de kunst is ook de achtergrond van een tekst te vinden, oftewel hoe wordt het bedoeld. Mail er eens over met Rabbijn R. Evers(is een lieve man), hoe hij die tekst ziet over dat verplicht trouwen, in jouw eigen geval, als je hem zegt, dat je absoluut niet met die engerd zou willen trouwen. Of bel hem op.
Gen 34
30 But Ya'akov said to Shim'on and Levi, "You have caused me trouble by making me stink in the opinion of the local inhabitants, the Kena'ani and the P'rizi. Since I don't have many people, they'll align themselves together against me and attack me; and I will be destroyed, I and my household." 31 They replied, "Should we let our sister be treated like a whore?"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 00:47
BerichtOnderwerp: Hokjes
 
WILLEMIJN232 schreef:
Chatuliem,

Ik lees met enige verbazing je stukje. Meen je dit nu echt?
Jij denkt in een bepaald hokje en dat is voor jou prettig, duidelijk en overzichtelijk. Is ook helemaal niets mis mee.
Maar ik denk breder en dus niet in hokjes. Ik ben geinteresseerd wat andere mensen vinden en geloven en denk dat je ook altijd kritisch moet kijken naar wat je gelooft en hoe je daar instaat. Meekijken in andere "hokjes" kan je daarom ook inzicht geven hoe anderen hun geloof beleven. Ik ga ook niet iedere zondag naar de kerk, zit op zondag ook wel gezellig op een terrasje maar wil dat zeggen dat ik een slechtere christen ben dan jij bent?
Ik hou zelf niet van evangeliediensten omdat ze mij te onrustig zijn, ik hou meer van de stilte.....Maar ik veroordeel het niet, heb ik ook absoluut geen reden toe en kom er ook wel eens bij sociale verplichtingen....
Ga ook heerlijk naar yoga en geniet er zelfs van! Maar ben ik een slechtere christen dan jij bent?
Probeer ook eens over de grenzen van je eigen kerk te kijken zonder te oordelen.........

Willemijn

http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf


Laatst aangepast door
RIK120
op woensdag 28 april 2010, 00:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 12:26
BerichtOnderwerp: Kinderdoop
 
(De kerk mag niet zeggen dat de doop in plaats van de besnijdenis is gekomen. Wie Joods geboren wordt, MOET op de achtste dag besneden worden. Dat IS het verbond van Genesis 17:10. Dit IS het verbond tussen MIJ en u. Die vervangingstheologie dat de doop in de plaats van het besnijdenis komt, heeft de Joden een hoop last bezorgd, doordat zij in de geschiedenis op basis van deze leugen hun religie niet meer vrij konden uitoefenen.)(tussen haakjes want je onderwerp was niet besnijdenis, en jij kan er ook niets aan doen dat het zo gegaan is in de geschiedenis)(van harte aanbevolen het boek: 'Bloed aan onze handen' van dr. M. Brown)

Mijn moeder zei een keer tegen een Pinksterbroeder, die eerst Gereformeerd was: "Ging het de eerste keer niet goed?". Zelf heb ik mij bij SolidRock op steiger 14 in een kinderzwembadje van net kniehoogte, laten overdopen omdat ik de onderdompeling een juister beeld vond. Je bent met Christus begraven en weer opgestaan. Ik ervoer er niets bij (helaas). Maar het was wel leuk dat mijn Marokkaanse vriend(overleden) daar 'toevallig' in de dienst was. En hij vroeg aan Dick Flores: 'mag ik ook gedoopt worden'? Toen stelde hij hem een paar vragen, en toen werd hij ook gedoopt. Daar houd ik nou van: een laagdrempellige kerk. Maar ik zeg wel veel wat afleidt van je item. Ik heb tegen mijn moeder gezegd: moe het ging de eerste keer wel goed, maar ik vond de onderdompeling een juister beeld van de begravenis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIK120 (62)





Berichten: 54

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 14:33
BerichtOnderwerp: Ahmadinejad is een 12-er
 
Ahmadinejad gelooft in een zogenaamde Mahdi, de twaalfde imam

http://www.youtube.com/watch?v=cBjSTthhRT4&NR=1

En dit zegt hij over een eventuele aanval van Israel

http://www.youtube.com/watch?v=rdrtWstCASU&NR=1

En ook deze is leerzaam

http://www.youtube.com/watch?v=j2dde95hxT8


Laatst aangepast door
RIK120
op dinsdag 18 mei 2010, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van RIK120
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2