ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 230 231 232 233 234 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 10:40
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 09:46
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
ANNETTE792 schreef:
Euh..tsja..als je die dan perse wilt hebben, okee dan.

Voor mij een voorbeeld van te ver doorschieten in begip hebben voor een ander.Ik heb geen moeite met een homo, t is een mens net als jij en ik, we hebben allemaal onze eigen zondes en tekortkomingen, maar voor mij heeft de gay-pride totaal niets te maken met het accepteren van homo's. Ik zie het meer als een belediging voor de homo's die wel op een normale manier proberen te leven en de moeilijkheden die ze daarbij tegen komen.
Juist door zulke dingen krijg je de reakties zoals hier op het forum, rare denkbeelden en vooroordelen over homo's. Ik ga toch ook niet halfnaakt op happy-to-be-hetrofeestje lopen?(bestaat zoiets eigenlijk?)

Maar daar mag jij gelukkig je eigen mening over hebben, en ik wens je een fijne dag toeLachende smiley


Hoi Annette,

In Amsterdam is het altijd, en met name 's nachts, op de bekende pleinen en straten een 'Happy to be hetero feest'.
En dan hélemaal in de zomer.

Fijne Dag!

Shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 juli 2010, 09:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 04:44
BerichtOnderwerp: angst
 
CARIN303 schreef:
Nee, ik ben als baby gedoopt!
Ik ook ;)
De Enige Echte Doop!

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 03:53
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
Vind het wel gezellig eruit zien zo in Amsterdam ;)



Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 19 juli 2010, 04:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 02:52
BerichtOnderwerp: actieve opstelling
 
PIETER649 schreef:
Zo heel stiekum worden hier best veel relaties geboren hoor, vreest niet!
Ik ken zelfs een vrouw van begin 80 die hier een relatie heeft gekregen die inmiddels al enkele jaren bestaat! Lachende smiley


Zelfs ik heb hiero een relatie gevonden. Wat nog steeds ok is. Na ruim 5 weken. En dat wíl wat zeggen. voor mij dan:)

Eérste datingsite van mijn leven, ja echt waar, en ook de éerste afspraak. Hier vanuit deze site dan bedoel ik ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:18
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
Ja he.

Ik heb d´r voor de zekerheid ook ff een mail gestuurd.

Ja, ik wil wel oppassen, omdat mensen iets kunnen zeggen wat ze anders bedoelen, zeg maar.

Fijn Weekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
Hoi Jonathan890,

CROSSROAD317 schreef:
LATEN WE DOORGAAN

CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC Smiley met dichtgeplakte mond



Ik wou Mieke natuurlijk helemaal niet afzeiken.
Sterker, Mieke lijkt mij heel erg aardig.

En eigenlijk weet ik dan ook wel dat ze wat ik schreef en quotte niet zo bedoelde, maar/en het ff verkeerd werd geformuleerd.
In het echte leven had ik haar dat dus ook uit kunnen leggen.

Maar ja, dit is niet het echte leven en in the heat of the moment werd ik ff boos.


Bij deze mijn Excuses naar Mieke toe, die iets wellicht per ongeluk onhandig heeft geformuleerd.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 juli 2010, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 02:57
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
Quote:
MIEKE364 schreef:
Over sarcasme gesproken, jouw bijdrage druipt ervan.
Er zijn wel degelijk bijbelse teksten aangehaald om de reeds lang achterhaalde homohaat te weerstreven, lees nog maar eens even terug. De bijbel staat vol tegenstrijdigheden, er wordt geenszins tekst uitgeschakeld.
Homo's voor monsterachtige beesten uitschelden is pas beneden peil.
Alsof zij minder zijn dan incestplegers en verkrachters.
Je zou je als christen wat kunnen matigen in je uitingen.

Hallo,

Ik heb even een paar dagen niet gekeken op dit topic.
Dus ik was even terug aan het lezen vanaf de laatste pagina.

En hierboven, dat is een quote van een tekst.

Ik ben zeer verbaasd.
Hierboven staat: Homo's voor monsterachtige beesten uitschelden is beneden peil. Ben ik het natuurlijk mee eens.
Dan: Alsof zij minder zijn dan incestplegers en verkrachters.Nou Nou, Mieke, jij zou jezelf ook wel eens kunnen matigen in je uitingen. Jij vergelijkt hier incestplegers en verkachters met homo's??????????????????? Alsof zij minder zouden zijn???????????? Nou ja zeg, incestplegers en verkrachters zijn misdadigers hoor.

Ik hou 't hier even bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 01:46
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
Ja, dat dacht ik net nou ook van wáár gaat dit topic over? Alsof homofilie rampspoed is ofzo, zo komt het op mij over.

Fijne Nacht ;)

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 06:29
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
THOMAS968 schreef:
Shanita
Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?


Shanita: In de tijd dat onderzoeken van Buikhuizen naar een fysieke verklaring van homoseksualiteit niet politiek correct waren deed deze theorie opgang. Het idee was dat homoseksualiteit als oorzaak had dat er dingen fout zouden zijn gegaan in de identificatie met hun vader of moeder zo rond het zesde levensjaar. Er is onderzoek naar gedaan en omdat er verder niet zoveel over de oorzaak van homofilie bekend was, is deze gedachte een tijdlang gevolgd. Het was ook enigszins onderbouwd met statistiek. Iedereen die enig benul heeft van methodologisch verantwoord onderzoek in de sociale wetenschappen ziet echter meteen dat het rommelt aan alle kanten omdat de mate van identificatie domweg niet meetbaar is en er daarmee dus ook geen goede onderbouwing met statistische methodieken te maken valt. Dit nog los van het feit dat statistiek geen sluitend bewijs kan bieden. De in andere draadjes genoemde onderzoeken waarbij hard wordt aangetoond dat er wel degelijk sprake is van een andere structuur in een deel van de hersenen, is dat wel. Homofilie is aangeboren. Dat neemt niet weg dat omstandigheden wel een (versterkende) rol kunnen spelen. Nagenoeg alle gedrag kan worden verklaard uit aanleg en omgeving.

De theorie waarmee ik begon, is ethisch ook onaanvaardbaar. Bij homofilie bij een kind zou dus de verklaring altijd liggen bij een gebrekkige identificatie naar de vader of de moeder toe, die daarmee 'schuldig' zou zijn. Bedenk dat een jaar of dertig, veertig geleden homofilie nog een veel groter taboe was dan nu. Je stond er dan als vader en moeder gekleurd op. Nogmaals: die hele theorie heeft geen wetenschappelijke basis. Het onderzoek naar de hersenstructuur van homofiele mannen en vrouwen is wel zeer goed onderbouwd en geeft een plausibele verklaring. Homofilie is gewoon aangeboren.

Thomas, die vindt dat er eerder wat mis is met homofoben.

Hoi Thomas,


Ja, ik begrijp het.

Je zou inderdaad ouders onterecht kunnen beschuldigen met de 'oorzaak ligt in de jeugd' theorie.

En de mate van indentificatie is inderdaad onmeetbaar.

En hierdoor etisch onaanvaardbaar.

Ik heb het zelf ook niet zo op homofoben, en andere veroordelaars.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 9 juli 2010, 06:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 09:48
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
:)

Mee eens :)

Fijne Dag!

Shanita

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 19:27
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
MIEK114 schreef:
Met ons mensen is van alles mis, hetero of homo. Ook met onze seksualitiet is van alles mis, hetero of homo.
Met de wereld is van alles mis hetero of homo. Terug naar onze oorsprong, naar onze Schepper die seksualitiet een duidelijke mooie plaats gegeven heeft.
Makkelijk is het niet helemaal niet in de wereld waarin we leven met alle verleidingen om ons heen. Daarom breng het bij het Kruis daar waar Christus voor ons pleit en vraag sterk te zijn en wijsheid te mogen ontvangen door dicht bij je oorsprong te blijven je Vader je Schepper.

Hoi Miek!

Dit vind ik wel zó heel erg mooi verwoord van jou!

Dat wou ik daarom toch nog even kwijt!!!!

Groet,

Shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 juli 2010, 19:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:50
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
Quote:
Leanne: Geen vader=homo=zonde?

Leanne,

Ik heb nog ff teruggelezen.

Natuurlijk bedoel ik
niet dat een homo zijn zonde is.

Zeker al helemaal niet als dat echt zou komen door een verstoorde vader-zoon relatie op wat voor manier dan ook. en zeker ook niet als het aangeboren is.

Homo's waren en zijn altijd mijn beste vrienden.
Kan je lekker mee babbelen, zonder steeds op je hoede te moeten zijn, voor een onderliggende bedoeling :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 12:19
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
Quote:
Chatuliem:Ten vierde is het ideaalbeeld wat veel mensen ons proberen voor te spiegelen dat ze net zo monogaam willen leven onjuist. De Bijbel spreekt nl van een begeerte om de ander te beminnen, waarbij liefde niet centraal staat, maar begeerte. Ik geloof dat we vrijheid van deze begeerte moeten , predikenniet toegeven aan deze begeerte....

Begeerte gaat toch samen met liefde ook in een hetero relatie/huwelijk?

Dacht ik zo.

Met de monogamie ben ik het wel helemaal eens hoor :), natuurlijk.

Shanita

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:35
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
LEANNE226 schreef:
Geen vader=homo=zonde?
Misschien bedoel je het niet zo Shanita maar het raakt me toch wel hard.

Ik bedoel het niet hard.

Tis wat ik zelf denk.

Net als dat iemand met een traumatische jeugd, later een psychische aandoening kán krijgen, kán, hoeft niet.

Een andere theorie is inderdaad dat het aangeboren is.
Dat vind ik ook oke hoor.

In ieder geval vind ik dat ook homo's geaccepteerd zouden moeten worden in de kerk, dat is míjn mening.
Of het nu aangeboren is, of door de jeugd, of zondeval, of wat dan ook.

En dan bedoel ik de praktiserende.
Want ook als hetero praktiseer je ook al je geen lichamelijk contact heb, wat ik ergens hierboven las.
Dus ook de seksueel praktiserende, dat zou ik nu zeggen, als er om mijn mening zou worden gevraagd.
Als die mensen verder wel volgens de bijbel leven.

Daarom lopen ook steeds meer kerken leeg, denk ik.
Jammer.....

Even goed nog een hele fijne dag.

Ik ga nu ook weg, dus off-line.

Laterz!!!!!!

Shanita!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 10:16
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
CARIN303 schreef:
Beste Shanita,

Ongetwijfeld zul je het heel goed bedoelen dat een homo iets is als "een verslaving"of "te weinig/teveel aandacht vroeger van pa of ma hebben ", maar tegelijk kwets je hiermee een hele grote groep mensen.
Als je homo bent dan ben je zo vanaf je geboorte, je bent zo geschapen en geloof mij.....geen enkele homo is daar blij mee als zij/hij daarachter komt.
Een hele worsteling met jezelf en met God gaat vooraf aan het uit de kast komen.
En daarbij zullen deze mensen zich altijd moeten "verdedigen en verantwoorden"tegenover mede christenen die hen vertellen dat er wel een genezing voor ze is of therapie.
Ik wordt hier altijd erg verdrietig van, hoe goed bedoeld ook.

Ik begrijp echt wel dat je dit niet kwetsend bedoelt hebt hoor, zo schat ik je helemaal niet in maar mijn tip; praat eens met een christen homo en ken je die niet, lees het boek "uit de schaduw"eens, verkrijgbaar bij de webshop van de EO.
En veel belangrijker, bid voor ze , niet voor genezing , jij kan toch ook niet genezen worden van je hetero zijn, bent ook zo geboren, maar voor een liefdevolle ontmoeting met andere christenen en een open en eerlijk gesprek.

Nog ff wat toeveoegen.

Ik begrijp je wel hoor.

Dat bidden door groepen voor genezing.

Ben je niet genezen, dan krijg je nog het verwijt dat je geloof niet groot genoeg is.
Dat er wel zonde in je leven zou zijn, anders zou God je wel genezen.

Ik ben daar geweest....

En nu weer, met iemand die pas geloofd, en uitgesloten was van het avondmaal zondag, omdat ik hiero zit, bij hem.....

Dit laatste heeft in zoverre met het onderwerp te maken, dat ik veroordeling zie en liefde mis.

Zowel bij homo's en hetero's.

Anyway, ze bedoelen het wel goed.

Alleen het zou fijn zijn, als 'ze' in je hart konden kijken.

Fijne Dag!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 juli 2010, 10:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 08:53
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
CARIN303 schreef:
Beste Shanita,

Ongetwijfeld zul je het heel goed bedoelen dat een homo iets is als "een verslaving"of "te weinig/teveel aandacht vroeger van pa of ma hebben ", maar tegelijk kwets je hiermee een hele grote groep mensen.
Als je homo bent dan ben je zo vanaf je geboorte, je bent zo geschapen en geloof mij.....geen enkele homo is daar blij mee als zij/hij daarachter komt.
Een hele worsteling met jezelf en met God gaat vooraf aan het uit de kast komen.
En daarbij zullen deze mensen zich altijd moeten "verdedigen en verantwoorden"tegenover mede christenen die hen vertellen dat er wel een genezing voor ze is of therapie.
Ik wordt hier altijd erg verdrietig van, hoe goed bedoeld ook.

Ik begrijp echt wel dat je dit niet kwetsend bedoelt hebt hoor, zo schat ik je helemaal niet in maar mijn tip; praat eens met een christen homo en ken je die niet, lees het boek "uit de schaduw"eens, verkrijgbaar bij de webshop van de EO.
En veel belangrijker, bid voor ze , niet voor genezing , jij kan toch ook niet genezen worden van je hetero zijn, bent ook zo geboren, maar voor een liefdevolle ontmoeting met andere christenen en een open en eerlijk gesprek.

Quote:
Ongetwijfeld zul je het heel goed bedoelen dat een homo iets is als "een verslaving"of "te weinig/teveel aandacht vroeger van pa of ma hebben ", maar tegelijk kwets je hiermee een hele grote groep mensen.

Beste Carin,

Ik zeg alleen effe wat ik erover denk hoor, daar vroeg Jonathan ook naar.

Snappie?

Ik kan ook niemand kwetsen. Ik zeg hiero dat ik homo's oke vind, en dat de liefde tal van zonden bedekt.

Fijne Dag!

Shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 07:19
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
1. Rom 1,27
Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende

Hier staat dat ze de natuurlijke omgang hebben 'opgegeven'. Dan moet die er mijns inziens wél geweest zijn.

Maar ja, het staat hier wél duidelijk.

Kan het niet zó zijn, dat homofilie net zoiets dergelijks is als bijvoorbeeld een verslaving ofzo?
Iets waar velen eigenlijk menselijk gezien helemaal niet vanaf kunnen komen?

En heeft niet iedereen biseksuele kanten? Las ik ergens?

Als dat zo is, zou je er mijns inziens wel vanaf kunnen komen, alleen dan net zo moeilijk als van een verslaving, en dát is moeilijk. Kijk alleen maar naar het stoppen met roken bijvoorbeeld.

Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?

Er was toch ook een paar jaar geleden therapie voor, bij het Heil des Volks(ja, wát een naam he?), in Amsterdam? Als die stichting nog bestaat natuurlijk, en niet is opgegaan in een andere stichting zeg maar.

Ja, ik zeg ook maar wat hoor.

Wat mij betreft zijn de homo's wel oke hoor.

En ik vind het ook wel moeilijk hoor, de bijbeltksten interpreteren en ze zijn dan ook nog uit hun tekstverband.

Is het niet zo, dat liefde zondes bedekt? Dát staat ook ergens in de bijbel.
En verder denk ik zelf dat de geboden in de bijbel als leidraad dienen.
En als iemand die niet kán volbrengen, omdat die bijvoorbeeld een homo is, dan denk ik zelf, dat God wel rechtvaardig is. Er dan vanuit gaande dat bovenstaande bijbeltekst een gebod zou kunnen zijn, en er ook andere geboden wat dat betreft instaan.

En dan heb je nog spreuken 10:12: Liefde bedekt alle overtredingen.

Deze tekst onder andere vind ik zelf erg bemoedigend als ik es zo om me heen kijk....

En deze: 1 Petrus 4 „Maar vooral hebt vurige liefde tot elkander; want de liefde zal menigte van zonden bedekken.”

En dees: Romeinen 13 „De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet."

En er is ook een tekst die ongeveer zo gaat dat liefde beter dan kennis is, dat kennis opblaast, zoiets, kan die tekst niet vinden, weet iemand die tekst?
Ik zag hem net nog, ben hem kwijt.

Anyway, er zijn zoveel teksten over de liefde in de bijbel, dat ik zoiets heb van dat de liefde het belangrijkste is.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 juli 2010, 07:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:04
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
 
Nou, de bijbel is er duidelijk over....

Ik heb hier een partner gevonden, zeg maar.
En die is nu uitgesloten van het avondmaal Zieke smiley , omdat we weleens bij elkaar logeren, zeg maar.
Dat kan ook niet anders als je 450 kilometer van elkaar verwijderd woont.

En toch hetero hoor.

Fijne
Dag!

Shanita

:)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 5 juli 2010, 10:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 09:36
BerichtOnderwerp: Bloot
 
CROSSROAD317 schreef:
Je hebt toch wel een bos bloemen gekregen Knipoog smiley
Gefeliciteerd .... Lachende smiley


Dank je wel, Crossroad ;)

Ik krijg ook bloemen en zóveel meer :)

Liefde is mooi en een geschenk van God, denk ik dan ;)

Fijne Dag!!!!

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 10:14
BerichtOnderwerp: de niet perfecte man/vrouw
 
MARIO216 schreef:
"Ze" moet wel een bep. algemene ontwikkeling hebben


Ja, dat vind ik nou ook :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 09:45
BerichtOnderwerp: liefde is
 
GRACE585 schreef:
Wat is liefde voor jou,maak de zin eens af;

LIEFDE IS..............................

Gelukzalig:) ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 09:13
BerichtOnderwerp: Bloot
 
MIEK114 schreef:
Yess!! Het is zomer!!! ik hou van de zomer..heerlijk die zwoele zomeravonden. Buiten , op het terras, aan het strand, in de tuin, luisterend naar de kikkers, de musjes die bijna van het dak vallen Knipoog smiley op zoek naar het vogelbadje ter verfrissing van hun verenpak of de vleermuis, die in de late schemering mij beschermen wil tegen de mug...die mijn bloed wel kan drinken. Van mij mag het elke dag zomer zijn, de winter mag wegblijven forever.
Zomers geven mensen zich bloot. Letterlijk en figuurlijk. alle vetrollen, sixpacks, en kromme tenen worden zichtbaar, lichaamsdelen blijven onbedekt.
Het is het seizoen bij uitstek mensen te bekijken. Daarom hou ik ervan een terrasje te pikken en vanachter mijn zonnebril met mijn koptelefoontje in onder genot van een heerlijk zwoel muziekje een wit wijntje, ijsthee,rivella of speciaalbiertje, mensen kijken, zonder ze echt te leren kennen heb ik bij sommigen al wel mijn gedachten en gevoelens.
Raar eigenlijk, maar wel waar.
Zonder dat ik iets weet van iemand, let ik op uiterlijk, beweging, gedrag, uitstraling... hoe kijkt iemand hoe praat iemand?? Hoe komt diegene op mij over? Ach welnee ik weet dan nog helemaal niks van iemands achtergrond, passies en overtuigingen. waar zet ik mijn zonnebril voor af? aan wie durf ik en wil ik mij meer bloot geven?
Op een dating en contactsite lees ik eerst verhalen, soms met foto erbij en meer info over lengte postuur kerkelijke achtergrond etc etc..ook ik heb meegemaakt dat ik me enorm aangetrokken voelde tot mooie woorden geschreven in mail en later sms..maar op het moment dat we elkaar echt in de ogen keken was alles zo anders, dan dat ik het beleefde in die mail en sms.
Ik was er ondersteboven van, in verkeerde zin van het woord. Het bracht mij zo in verwarring. hoe is het mogelijk dat ik zo verliefd zo warm werd van woorden in mail en sms? Dat die woorden, zo waardevol en intens, opeens nauwelijks waarden bleken te hebben nadat we elkaar in de ogen aangekeken hadden? Mijn beeld van trots verliefdheid euforie, het smolt als sneeuw voor de zon.
waar knapte ik op af? waar is mijn zonnebril, waar mijn koptelefoon?
Ik weet het niet, ik kan het niet zeggen... ik voelde mij zo belachelijk dat weet ik wel. Had ik gezien en geweten aan wie ik schreef? aan wie ik smste? ik had die woorden toen echt niet geschreven. Het waren woorden waarop ik verliefd was, maakt niet uit door wie geschreven, het komt altijd uit een goed hart, I Know, maar...
Daarom ben ik voorstander van daten..
daten is weten.. weten of je echt in elkaar geínteresseerd bent en er basis is voor vele lieve intense mails en smsjes..en wie weet nog veel en veel meer. Mooie vriendschappen zijn ontstaan, nee niet die ene...met wie ik mijn leven zou willen delen, maar wel meerdere met wie ik veel wil delen.
Durf..en geef je bloot.
Ben benieuwd naar jou ervaringen.

Hai

Mijn ervaring. Want ervaringén heb ik niet. Dit hier op
Christian Match is de éérste datingsite waar ik op zit in mijn hele leven.

En de eerste afspraak/date die ik had
hier, was
ook meteen ok.

En het mail contact ervoor was erg leuk, en eigenlijk
precies hetzelfde als in 'real life'.

En alleen door de foto's, ja die waren iets anders dan in het echt, zeg maar. En dan toch wel met veel herkenning, vooral de ogen.

Eigenlijk was het nog leuker en beter enzo, dan dat ik dacht.
En ik dacht al heel wat.
:)

Dusz, ik heb mazzel, geluk, God zorgt voor me enzo.
:)

Ja, en kerken en gelovige mensen die erachter staan, en vrienden en familie enzo :)

En natuurlijk
op de eerste plaats God die ik dank!

Want dit had ík
nooit verwacht.

Ik ging eigenlijk deze site ook op om te kunnen forummen over het geloof.

Fijne Dag!

Groet,

Shanita.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:10
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
 
Quote:
Chatuliem: Liefde is iets natuurlijks, en echte liefde bewijst zichzelf. Is niet veel meer de vraag, heb je wel echte liefde ervaren van de ander? Heeft de ander echt wel van je gehouden? Bestaat er zoiets als ware liefde voor elkaar? Dat lijkt me zinvoller dan met elkaar bespreken hoe liefde er uit zou moeten zien, dan krijg ik de indruk dat het een verplichting is, terwijl als je zelf echte liefde ervaart een heleboel dingen vanzelf gaan.


Ja,

Heel erg Mooi gezegd Chatuliem :)

!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 14:19
BerichtOnderwerp: Mag ik oordelen?
 
Hoi Anita,

Ik vind dit stuk wat je hier hebt neergezet een ontzettend goed stuk!!!!

Het benadrukt de verschillende manieren van hoe iemand kan en moet oordelen.

Én ook van hoe het niet moet, het oordelen.

Het stuk is wél erg lang, dat moet ook, anders zou het onderwerp 'oordelen' niet zo duidelijk en compleet kunnen worden neergezet.

Alleen dat maakt het voor mij nu even moeilijk om inhoudelijk te reageren.
Want reageren dat doe ik eigenlijk steeds even snel tussendoor mijn werkzaamheden.

Ik heb het stuk nu even één keer snel doorgelezen. En als ik meer tijd heb vandaag of komende week, dan ga ik het zorgvuldig doorlezen. Want dat is wel de moeite waard!!!!!


Bedankt!

Groet,

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 08:16
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?
 
Quote:
Chatuliem: Ik hoop dat verlossing voor jou de echte betekenis krijgt, die het hoort te hebben en dat je die yoga kunt loslaten en echte bevrijding in Christus zult ervaren.

Is er dan ook een onechte betekenis aan verlossing door God?

En een onechte bevrijding?

Dat kan helemaal niet.

Verlost of niet verlost. En hier zit niets tussen.

Échte bevrijding of onechte bevrijding?

Er ís alleen échte bevrijding als je voor God kiest. En échte betekenis aan verlossing als je voor God kiest!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 11 juni 2010, 08:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 08:07
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?
 
Ik zeg ook niet dat door zelfonderzoek de duisternis van veroordeling weggaat. Bij sommigen kan wel de duisternis van te weinig zelfvertrouwen wegggaan. En die zelfvertrouwen is weer nodig om lief te hebben!

Alhoewel...door zelfonderzoek als christen kan je wel meer over jezelf te weten komen, de goede dingen en de(slechte) minder goede dingen.
En alles wat daar tussen ligt.

En dan mag je weten dat je tekortkomingen, fouten enzovoort wel vergeven zijn. En aan punten gaan werken, als je wil.

Bij zo'n zelfonderzoek komen natuurlijk ook goede dingen aan het licht.
Goede eigenschappen. Waardoor je je weer beter voelt en beter aan je minder goede kanten kan gaan werken, zeg maar.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 11 juni 2010, 08:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 23:28
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we maar eens beginnen met een aantal bijbelteksten te bekijken. Ik vind dat dat het meeste recht doet aan de discussie:

Hand.2 schreef:
Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. 2 Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. 3 Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, 4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.


We hebben het hier over de uitstorting van de Heilige Geest. We zien dat er 3 verschijnselen zijn, die dat bevestigen: Een windvlaag, vuurtongen en spreken in vreemde talen....

Petrus werd geroepen bij Cornelius een Romeinse hoofdman. Hij vertelde hen het evangelie en terwijl hij aan het uitleggen was, gebeurde er iets in de zaal. De mensen werden aangeraakt door de Heilige Geest en begonnen in klanktaal (tongen) te spreken.

Mijn mening? Er werden 'vreemde talen' gesproken. zodat mensen tot bekering kwamen Hand. 2 vers 1-13
In Jeruzalem woonden destijds vrome Joden, die afkomstig waren uit ieder volk op aarde. 6 Toen het geluid weerklonk, dromden ze samen en ze raakten geheel in verwarring omdat ieder de apostelen en de andere leerlingen in zijn eigen taal hoorde spreken. 7 Ze waren buiten zichzelf van verbazing en zeiden: ‘Het zijn toch allemaal Galileeërs die daar spreken? 8 Hoe kan het dan dat wij hen allemaal in onze eigen moedertaal horen? 9 Parten, Meden en Elamieten, inwoners van Mesopotamië, Judea en Kappadocië, mensen uit Pontus en Asia, 10 Frygië en Pamfylië, Egypte en de omgeving van Cyrene in Libië, en ook Joden uit Rome die zich hier gevestigd hebben, 11 Joden en proselieten, mensen uit Kreta en Arabië – wij allen horen hen in onze eigen taal spreken over Gods grote daden.’ 12 Verbijsterd en geheel van hun stuk gebracht vroegen ze aan elkaar: ‘Wat heeft dit toch te betekenen?’

Duszzz, vreemde talen.

Duidelijk kan het niet voor mij, derhalve ook mijn menig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 23:07
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest
 
CHATULIEM619 schreef:
Graag jullie mening

Iedereen die geloofd heeft de Heilige Geest, ofwel is gedoopt in de Geest.

Knipoog smiley

Dat zei Johannes ook, degene die later komt (Jezus dus) zal dopen in de Heilige Geest.

Joh. 1 vers 32-34
32 En Johannes getuigde: ‘Ik heb de Geest als een duif uit de hemel zien neerdalen, en hij bleef op hem rusten. 33 Nog wist ik niet wie hij was, maar hij die mij gezonden heeft om met water te dopen, zei tegen mij: “Wanneer je ziet dat de Geest op iemand neerdaalt en blijft rusten, dan is dat degene die doopt met de heilige Geest.” 34 En dat heb ik gezien, en ik getuig dat hij de Zoon van God is.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 20:47
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?
 
Hoi Mieke!

Gefeliciteerd met je belijdenis! Met deze belangrijke stap om voor God te kiezen! En te leven! Lachende smiley

Quote:
CHATULIEM619 schreef:
Mieke, je weet hoe ik over yoga denk. Ik geloof niet in een vorm van syncretisme waar jij voorstander van bent. Licht is niet te verzoenen met duisternis, hoewel je verhaal anders doet vermoeden.
Wat betreft belijdenis, natuurlijk is iedereen blij als men een keuze voor het geloof maakt. Het is jammer, dat daar geen doop op volgt, zoals ook anderen in dit forum hebben aangegeven. Ik hoop dat verlossing voor jou de echte betekenis krijgt, die het hoort te hebben en dat je die yoga kunt loslaten en echte bevrijding in Christus zult ervaren.

Wat heeft iemands mening over yoga, wat toch een grote rol heeft gespeeld in Miekes weg naar de uiteindelijke keuze om belijdenis te doen nu te maken
met de grote stap die Mieke heeft gezet om voor God te kiezen?

Waarom is het nou weer jammer dat er geen doop op volgt? Bij de ene kerk kiest men voor God door middel van de belijdenis, bij de andere kerk doet men dat door middel van de volwassendoop.
Dát maakt voor God niets uit.
God ziet het hart aan!


Hoe kan jij nu in Mieke's hart kijken om te denken dat je weet dat verlossing geen échte betekenis heeft voor haar, die het hoort te hebben?

Quote:
CHATULIEM619 schreef:
Het verschil tussen jou en mij is, dat ik niet verlicht ben, maar wandel in het Licht. De duisternis van veroordeling is verdwenen niet door zelfonderzoek, maar door bevrijding aan het kruis van Jezus. Hij is de enige weg nl. En meer wegen hoef ik niet......

Een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad denk ik. Knipoog smiley
Of heel erg veel zelfonderzoek, kan best wel nodig zijn, in sommige gevallen. Denk ik.
Door zelfonderzoek, leer je jezelf kennen!!!! Dat kan erg belangrijk zijn.
Ook en juíst in de omgang met anderen!!!!Want als je jezelf goed kent, kan je beter met anderen omgaan en anderen beter begrijpen en jezelf beter invoelen in anderen. En je kan ook beter over jezelf denken.
En daar is niets mis mee. In de bijbel staat ook dat je van je naaste net zoveel moet houden als van jezelf.

Ik zeg ook niet dat door zelfonderzoek de duisternis van veroordeling weggaat. Bij sommigen kan wel de duisternis van te weinig zelfvertrouwen wegggaan. En die zelfvertrouwen is weer nodig om lief te hebben!

En natuurlijk is Jezus de enige weg....

Ik ben zelf niet zo'n fan van yoga. Dat was al zo vóórdat ik geloofde.
Maar dat wil niet zeggen, dat ik niet een paar mensen die aan yoga doen, onder mijn vrienden heb. En zij weten dat ik er niet van hou, en respecteren dat. Net als dat ik hun ook respecteer dat zij er wel van houden.

Want Jezus wil ook dat wij elkaar respecteren, want respect, dat hoort ook bij de liefde.

Lieve Mieke,

Nogmaals heel erg gefeliciteerd met deze wel heel erg belangrijke stap!!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 230 231 232 233 234 235 Volgende
Pagina 233 van 235