ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 16:47
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
Zo gigantisch herkenbaar wat die dominee beleeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 16:38
BerichtOnderwerp: hoe heb je moederdag ervaren?
 
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=ol5R8rJWNBU&NR=1

Leven geven aan leven is onvoorstelbaar en niet te bevatten. Als jemag meemaken dat je vader word, en leven ziet en voelt in de buik van je vrouw, is dat toch wel een voorrecht om me te maken, maar niet te bevatten hoe mooi dat moet zijn.

Hopelijk mag het, voor hen die dat wel wilden maar niet meegemaakt hebben, toch op enige wijze gezegend gecompenseerd worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 13:06
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Kon het niet laten om deze er ook bij te zetten, een pracht tekst.
Soms doen we ook dingen waarvan we weten dat het verkeerd is en durven eigenlijk het niet te belijden, maar het maakt de Heer niet uit hoe erg het was als je maar je weer naar Hem toe gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=aGzDz9zIIVk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 12:53
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=VbSnk1R31vg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
 
TINEKE986 schreef:
.

niemand komt tot de Vader dan door Hem.

misschien is er een reden dat ik dat niet eerder begreep. God zal me dat dan op Zijn tijd laten zien.

Mijn bede (toen mijn ex opstapte) dat God alle ellende gebruiken mag ter meerdere eer en glorie van Hem. Als je zelf eens leest wat jij in het begin neerzet is dat een getuigenis, waar men wat mee kan.

Ik ben er stellig van overtuigd dat God ons geen leed wil berokkenen (nieuwe verbond in en door Jezus werk hier), maar het wel wil gebruiken om er iets Go(e)ds mee te doen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 8 mei 2012, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 14:39
BerichtOnderwerp: God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
 
TINEKE986 schreef:
graag gedaan Heide.

ik hoop dat er andere zullen zijn die dit lezen en gewaarschuwd zullen zijn voor de dwaling die ik heb ondergaan, juist omdat het allemaal zo op elkaar lijkt.
(alleen het 1 is echt en de andere een kopie)

Het is goed om dit te delen, mede gelijk jij aangeeft. Er totaal geen verband is tussen Allah en Jaweh. Jaweh heeft alles geschaopen en Allah is bedacht met alle voordelen voor mannen er bij, om het zomaar even te zeggen.

Wij hebben Feike ter Velde bij ons in de kerk gehad en hij heeft 8 avonden ( 4 achter elkaar in een jaar) verzorgd over eindtijd. De tweede sessie was vanuit Daniëls standpunt.

De Bijbel is geschreven door ooggetuigen, de Koran door één persoon die omdat het Ismaëlieten zijn, wel Abrahm en Jacob aanhalen, maar waar het omdraaid vergeten. Er is geen ander weg naar God dan door Jezus. Zou dit niet zo zijn dan zou de Bijbel een leugen zijn. Mede omwat ik ook om mij heen zie gebeuren, weet ik dat Jezus de Verlosser is en er is dus beslist geen ander weg


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 8 mei 2012, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 11:28
BerichtOnderwerp: Welke muziek is mooi? Zouden wij ook voor God mogen denken?
 
ROELANDE345 schreef:
Mooie clip om te gebruiken in zo'n dienst Pieter


Het thema was vrijheid vandaar de clips http://baptisten-zuidwesthoek.nl/jongerendienst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: vrouw zoekt boer
 
Dat boven modale inkomen kan men wel gerust vergeten. Heel veel boeren hebben er een bijbaan bij, omdat men soms zelfs onder kostprijs moet melken. Als de boer er geen bij baan bij heeft is veelal de vrouw die bij verdient.

Vele boeren proberen door bijvoorbeeld een minicamping of door windmolens in hun land te laten plaatsen en zo wat al niet meer, om eigen bedrijf niet te hoeven op te geven en toch zo voort te kunnen zetten. de meeste boeren verdienen per uur minder dan de helft van wat modaal verdient
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:36
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
NICKY298 schreef:
PIETER619 schreef:
Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was


waar staat dat???/

Voorop gesteld dat God een relatie man-vrouw niet voor niets heeft gemaakt en dat hij ons aan elkaar wil geven om een eenheid te zijn.
Alle regels zijn eschreven in de Bijbel en God wil dat wij daar gehoorzam aan zijn.

Wij (mijn ex en ik) zijn goed begonnen, we zijn in de liefde voor elkaar getrouwd. We wilde beide Gods zegen over ons huwelijk en zijn in de kerk getrouwd. Ook onze keuze om kinderne te mogen hebben, is bewust in liefde gedaan. We hebben onze kinderen altijd geprbeerd om Gods liefde voor te leven. Als echter door omstandigheden er iemand gaat afwijken van wat God wil (in ons geval misschien mijn onoplettendheid), gaan zaken niet zoals we het zelf willen. Helaas word er te vaak niet aan de consequenties gedacht over de gevolgen van onze keuzes. Zoals je aangeeeft zij kinderen vaak de dupe , maar er is veel meer wat er aan schade geleden word.

Liefde is een gebod, het grote gebod. Helaas is, als ons eigen ik nummer één wordt, daar niets meer van te merken.

Uitzonderingen kunnen alleen gegeven worden door God en zullen wij als het niet meer gaat zo het zou moeten gaan, Hem vragen of Hij "dispensatie" wil verlenen. Het verkrijgen van di edispensati ekan op vele manieren, één daarvan is gebed. Soms ook in de Bijbel zelf kan er iets over staan. Zelf zoek ik soms via Biblianet http://www.biblija.net/biblija.cgi?lang=nl met steekwoorden bijv, man vrouw om aan de weet te komen wat precies bedoeltd word.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 6 mei 2012, 20:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:15
BerichtOnderwerp: Welke muziek is mooi? Zouden wij ook voor God mogen denken?
 
We haden jeugddienst vanmorgen begon met die andere clip die waar alleen de tekst op staat en geeéindigd met deze clip http://www.youtube.com/watch?v=vhIeMuJptwM&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:08
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Toch heeft Robert een punt mbt wat hij schrijft over scheiden/hertrouwen.. ik weet wel dat het een uitgekauwd onderwerp is inmiddels op dit forum en dat er verschillende meningen bestaan. Als ik het "gij zult niet" rigoureus had toegepast tot tevredenheid van de so called leaders met hun eigen fantastisch in elkaar zittende huwelijk (?) was ik nu gestikt en mezelf uiteindelijk verloren... ik heb in mijn persoonlijke relatie met God ervaren dat Hij zo anders is als hoe de regels worden toegepast en geïnterpreteerd, maar ja dat is zo persoonlijk hé... Ik sta volledig achter de regels rondom verbond en trouw, laat dat ook nog even gezegd zijn en dat is ook de reden dat ik zo lang/te lang heb volgehouden.

Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was. Zo heb ik ook wel meer gelezen dat het huwelijk een drama was en geen redding mogelijk.

Waarom ik reageerde was de gemakzucht waarmee we vandaag de dag redeneren. "Het is nu anders dan toen", ook "iedereen doet het"en meer van dat soort excusses om er maar in mee te gaan. Dat Jezus aan het kruis ging is niet geweest om nu maar te gaan leven als, wat de wereld ons voorleefd. Op tv word je doordrenkt met het slechte, zo indoctrinerend mensen aanzetten tot verkeerde zaken. Soaps bijvoorbeeld zouden niet bestaan als alles koek en ei was, nee hoe meer foute zaken, hoe meer kijkers.

Waar het omgaat is dat als God Zijn regels geeft is dat uit liefde geweest en we moeten (indien mogelijk) proberen daar naar te gaan leven.

Ik ben er wel van overtuigd dat God het goede met ons voor heeft en dat we na een moeizame periode, best ook nog wel een mooie tijd mogen hebben. Hij geeft ons elkaar (man en vrouw) om een aanvulling te zijn. Het staat zo mooi omschreven in de Bijbel "zij zullen één zijn".
Op deze manier hebben wij het naar de kinderen toe ook willen laten zien (uiteraard niet visueel), maar door proberen te leven zoals God het wil. Helaas is door omstandigheden het bij ons ook verkeerd gegaan, niets of niemand is volmaakt. Het grote probleem waar ik mee kampte was communicatie naar elkaar toe in het laatst. Dat, dat gebeurde was ook verkeerd inzicht van mij in de situatie die er op het laatst was.

Wie wat en hoe verder ik weet het niet, maar ik ben rijker dan Bill Gates zeg ik weleens, maar dan op geestelijk vlak. 4 pracht kids die alle 4 bewust belijdend christen zijn,dat is meer waard dan alle goud op aarde


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 6 mei 2012, 20:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 00:42
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ROBERT195 schreef:
Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk.
Zelf heb ik zoiets: als je een relatie hebt en het voelt goed.. Why not?
Ik ben niet een perfecte Christen, niemand is dat. Maar zelf heb ik zoiets.. als je elkaar goed aan voelt, je hebt gevoelens voor elkaar, je hebt elkaar lief en doet het niet alleen vanwege de lust. Waarom dan wachten tot na het huwelijk (als dat er komt). En ja, ik weet dat in de Bijbel staat dat je beter kan wachten tot na het huwelijk omdat het een verbond schept. Maar dan mag je eigenlijk ook niet scheiden want als je dan hertrouwd ben je ook verkeerd bezig. Daarom vind ik ook dat sommige regels in de Bijbel niet echt meer passen bij de tijd waarin wij leven.

Alles wat God heeft ingesteld goed is waarom zou jij dat ouderwets mogen verklaren? Op zo'n maier zet jij je zelf boven God, heeft omdat iedereen de regels overtreed jou dat recht gegeven?

De Bijbel en Gods woord is tijdloos, anders zouden we nu maar rustig kunnen stelen, moorden, orgies enzovoort houden, gewoon omdat iedereen dat doet. Het is gewoon een verkapte reden om eigen ik weer eeen sbovenaan te zetten.

God geeft regels uit liefde, Hij is er niet op uit om ons te kleineren met Zijn regels en wetten. Mede omdat Hij van ons houd gaf Hij ons Jezus, dankzij hem mogen we ons christen noemen, wa niet inhoud dat we nu om raak alles kunnen overtreden,

Bezint eer gij begint, zou ik zelf ook wat meer aan mogen denken, "want hij die zonder zonde is ...........".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 20:53
BerichtOnderwerp: Vallen in de Geest
 
Hokje zetterij of labels plakken is te veel gedaan door mensen die eigen interpretatie gaven aan wat er in de bijbel staat ten eige nvoordeel.

Mede daardoor hebben wij te veel kennis (menen wij), in hoe het zou moeten zijn. Alles wat er besproken is over doop op welke manier dan ook, of nu weer met vallen in de Geest halen wij uit de Bijbel, althans dat denken wij. In hoe verre moet men alles letterlijk nemen, vanwat er in de Bijbel staat? Jezus vertelde gelijkenissen om zo iets duidleijk te maken, maar het zijn dus niet waar gebeurde verhalen geweest.

Zelf worstel ik ook met vragen die hier op forums gesteld worden en ben ook op zoek naar antwoorden en bevestigingen. Doop in de Heilige Geest of vallen in de Geest is mij persoonlijk nog niet over komen. NAtuurlijk ben ik door d eGeest er toe gekomen om bewust belijdend christen te willen zijn, dus aan Hem de eer.

Mijn oprecht mening is dat wij , misschien uit angst, ons niet 100% nog willen overgeven aan de Geest en Hij zo voor de meesten van ons afwacht tot wij daar toe bereid zijn.

De Heilge Geest dringt zich niet op, het is een geschenk van Jezus aan ons. Zouden wij eigenlijk uit goed fatsoen dat cadeau niet geheel uit moeten pakken en zo dat Hij in alle "kamers van ons hart" aan het werk mag gaan, dus met alle gevolgen wat daar op volgt?

Als het de wens van Jezus dat we gedoopt, gezalf, vevult of wat dan ook worden in de Geest, moeten we dat dan tegen houden of ondergaan met alle gevolgen van dien?


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 5 mei 2012, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 23:21
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
WILLEM618 schreef:
Heb ooit iemand zijn verhaal horen doen:
Als jou vader iets mooit gemaakt heeft, en een ander zegt, dat is gewoon ontstaan, zou je dan niet boos worden. Het mooie bouwsel heeft wel je Vader gemaakt.
Hoe veel te meer, de hele schepping, het kunstige bouwwerk van God, wat tot in het kleinste detail weergeeft Zijn grootheid, zou je daar niet boos van worden als mensen denken en zeggen dat onze Vader dit alles gemaakt heeft?
En dan ook nog miljoenen jaren nodig blijken te zijn om ook maar een onzeker ontstaan weer te geven? Zonder dat er enig bewijs is te leveren, maar wel ernstig te kort gedaan word aan HET werk van onze God.

Ik geloof niet dat God alles gemaakt heeft, de meeste atheïsten geloven in Abiogenesis. Ik weet dat God alles gemaakt heeft en ben daar ook druk mee in discussie geweest bij You Tube filmpjes.

Soms als ik vasthoudt aan mijn standpunt, begint men beledigend te zijn, mede daarom is het best wel moeilijk om niet boos te worden.

God is in staat om zelf "dwarsliggers" aan te pakken, daarom is (het mag natuurlijk met onderbouwing) om gewoon getuige te blijven naar evolutietheoristen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 16:07
BerichtOnderwerp: Discussieren met voorstanders van de evolutieleer
 
Wat mij opvalt is dat de grootste dyhards wat evolutietheorie aangaat, hen zijn die vroeger ooit een christelijke opvoeding hebben gehad.

WEES MIJN GETUIGE, NIET MIJN ADVOCAAT, was getekend Jezus. een hele mooie visje poster, die mij aan het denken zette. Je mag wel in discussie, maar g agewoon in alle redelijkheid bezig, en word niet boos als men eens denigrerend bezig gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 15:52
BerichtOnderwerp: Vallen in de Geest
 
FRANKT627 schreef:
Johanna, dit hebben we al eens meer besproken op het forum en ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij kwakzalverij is. Dit is misschien vanuit mijn ontwetendheid geredeneerd. Ik zag op televisie al eens beelden van dit schouwtoneel en ik dacht met vierderangsacteurs te maken hebben. Nu hoor ik voor het eerst iemand die van 'dichtbij' dit eens heeft meegemaakt.

Hoe heb jij dat ervaren? Ik bedoel dan, wat voor heilzame werking had het nadien? Zou je het nog eens willen meemaken?

Jammer dat wat God ons geeft aan één van de werken van de Heilige Geest kwakzalverij is. Voor mij is dat wat God geeft een mooi iets en gelijk Anita schrijft een heel fijn gebeuren.

Wat Johanna beschrijft is dus absoluut niet van de Geest, helaas zijn er duizende mensen die toch op deze wijze als het ware gehersenspoeld worden. Benny Hinn, bijvoorbeeld, is vroeger misschien ooit goed begonnen, nu heeft hij gebed nodig om hem weer op het goede pad te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 23:19
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
INGE721 schreef:
En in welke winkel koop ik dat????????
Boze smiley

Je moet er zelf even mee aan de slag. Je neemt een redelijk grote aardappel, schilt en was die even onder de kraan, dan ga je hem raspen op een schone zakdoek en knijpt het sap er uit in een kopje.

Mij schoonvader nam elke morgen als hij bij zijn koeien vandaan kwam die slok aardappelsap en zijn handen en voeten werden weer normaal. Mijn schoonmoerder kreeg een keer de griep en lag een week in bed en maakte het sap niet,de handen gingen gelijk weer opzetten.

Je mag gerust een kop thee er naar zetten want het smaakt heel vies. Dus eerst slok aardappelsap op nuchtere maag en vieze smaak gelijk weg spoelen met kop thee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:47
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
FRANKT627 schreef:
Ik maak me soms meer druk over het volgende: 'ik mag graag een boek lezen...' of 'Ik doe een boterham smeren...' dat zijn zo van die kromme uitspraken die eerder op een kleutertaal lijken...

Inhoudend dat jij mister perfect bent.

Mijn 2e zoon de studiebol, deed toen hij net van de basischool af was en naar het VWO ging, denigrerend naar zijn praktijk gericht onderwijs broertje, en voelde zich dus beter dan hem. Ik heb hem toen verteld dat als hij meende beter mens zou zijn vanwege zijn leren dan zijn broertje, hij geen knip voor de neus waard was. Hij is behoorlijk geschrokken, dat ik zo tegen hem uitviel.

Ik heb hem uitgelegd dat, ten eerste God een ieder zo zijn/haareigen talenten heeft gegeven, dat zijn broertje verstand bij zijn handen kan gebruiken.

God geeft zo een ieder zijn talenten gegeven en als jij vindtdtdtdt, dat iemand die niet goed kan schrijven/typen minderwaardig is, is dat puur Fariezeër gedrag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:03
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
TINEKE986 schreef:
wat mooi om te lezen Pieter. zowel dat zuid afrikaans als hoe je naar je jongens kijkt.
God heeft ons allemaal verschillend gemaakt, de 1 met gouden handen, de ander met een scherp verstand en weer een ander veel creativiteit of een combinatie van dit alles.
Niemand is minder dan een ander en niemand is meer dan een ander. juist omdat we allemaal verschillend zijn en toch naar Gods beeld. Verlegen lachende smiley

Amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 20:01
BerichtOnderwerp: Welke muziek is mooi? Zouden wij ook voor God mogen denken?
 
ROELANDE345 schreef:
ja daar heb je het al tegen onze gedachten, wat je mooi of niet mooi vind is een kwestie van smaak. Ik snap niet hoe muziek 'verkeerd' kan zijn. Tekst kan wel verkeerd zijn natuurlijk. Veel christenen vinden klassieke muziek wel 'goed' als je leest hoe sommige componisten leefden hoeft het van mij niet zo nodig. Doe mij dan maar een groep die muziek probeert te maken tot eer van God. Zelfs al vind ik het niet mooi. Ze doen het uiteindelijk voor God en Hij kijkt naar wat er in je hart leeft voor Hem en is de uitvinder van de muziek

Zelf zal ik die laatste link niet zelf gaan draaien, maar afkeuren zal ik niet doen. Mijn jongsste zoon gaf me die link om te laten zien dat het nog een stukje heftiger kan. er zijn verschillende soorten van christelijke metalmuziek.

Op het flevofestival komen ook veel "gewone metalfans, puur omdat er goede bands spelen. "Metalbands zijn opgericht doo rchristenen di ezo het evangelie willen verkondigen, dus zal ik de laatste zijn die iets afkeurd.

Bij ons in de kerk wil de oude garde liever wat meer Joh de Heer liederen zingen, maar ze keuren de meeste opwekking niet af, Als een band zelf een nummer brengt is meestal hun enige commentaar, dat het te luid was, dus niets over de invulling.


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 30 april 2012, 11:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 19:39
BerichtOnderwerp: kijken op profielen..
 
FRANKT627 schreef:
Ik kijk altijd naar de schrijffouten en naar de zinsbouw...en ik kan je verzekeren dat je daar enorm veel plezier van hebt...vooral de mensen met een zogenaamde HBO-opleiding durven wel eens enorm uit de bocht gaan...

As 'n mens 'n hoë IQ sou hê, maar uit Zuidafrika kom, kry jy tog baie taal foute dink ek. Ook kan 'n gebrek aan typvaardigheid foute op te lewer.

Waar het omgaat is wat men in zijn/haar profiel zet. Zelf heb ik 4 zoons, de een is studiebol en een andere deed praktijk onderwijs. Die van het praktijk onderwijs is technisch tot veel instaat, de studiebol heeft 2 linkerhanden om het zomaar eens te zeggen.

Beide gouden knapen, helaas zie jij dat als iemand gelijk ik, geen typles heb gehad, tot een wat minder begaafde persoon, dat noem ik oordelend bezig zijn, zonder dat je een persoon ook maar kent. Zoiets is het zelfde , dat als een muzikant geen noten kan lezen geen goede musicus zou zijn.
de beide andere zoons zijn zeer muzikaal, de een speelt zonder dat hij een noot kan lezen de ander wel, beide kunnen ze goed overweg met hun gitaar. Paul McCartney heeft oa een symphony gemaakt ook zonder en noot te kunnen lezen.

Ik weet een analfabeet die een groot bedrijf heeft en het vanaf de grond heeft opgebouwd, dus hoe iemand schrijf hangt niet van zijn/haar geleerdheid af en zegt ook niet veel over de persoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 29 april 2012, 12:10
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
JOHANNA992 schreef:
Lacas 10:21.

Fijne zondag allemaal.

bedoel je niet het omgekeerde namelijk Lucas 12. 10 En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest zal niet worden vergeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 22:23
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
MARISKA601 schreef:
Ik geloof dat de Heilig Geest in mijn hart werkt, zonder er in gedoopt te zijn op de manier zoals het besproken wordt.

Als kind zijnde werd ik gedoopt in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.

Wat mij betreft niets mis mee, als je bewust belijdend christen bent mag dat zo jij dat wilt en niet opgelegd door mensen.

De kinderlijke eenvoud van het geloof is waar Jezus het ook over heeft als Hij de kinderen bij zich roept, konden we allemaal maar zo blijven geloven. Ik ben het met jou eens als je zegt, dat de Geest al vanaf het begin aanwezig is. Het is ook de Geest die ons op latere leeftijd doet beseffen dat we volglingen van Jezus willen zijn. Bij de één is dat alleen nog de belijdenis, en bij de ander komt de doop er dan pas bij. Waar het omgaat is dat we zo bewust belijdend christen worden.

Nu is de Heilige Geest niet iemand die jou of mij gaat sturen, zo van u doe je dit en dan doe je dat, Hij is aanwezig in je hart, maar in welke mate?

De doop in de Heilige Geest is eigenlijk voor de volle 100% je openstellen voor de Heilige Geest, alle kamers van je hart openzetten zelfs die waar je nog niet hebt schoongemaakt , dus totale overgave aan hem.

Er staat bijvoorbeeld in de Bijbel laat de Geest voor u bidden, de gene die in klanktaal bid, weet zelf niet wat hij zegt, maar het is de taal van de Geest waar Satan niet tussen kan komen omdat hij het niet verstaat. Letwel Als men met de "gaven van de Geest" aan de slag gaat, moet men dit doen in overeenstemming met wat er is voorgeschreven.

Als ik zelf bidt, kom ik niet verder dan God te loven en te prjzen, Hem te danken voor alle zegeningen (vraag ik er meestal bij om mij inzicht tegeven in alles aan zegeningen geeft, omdat er veel "gewoon"geworden is), daarna vraag ik om het goede voor een ieder en dan is het alweer, amen.


Bij de doop of vervulling van de Geest in de Bijbel, gebeuren er grote dingen, gelijk pinksteren. Ik neem aan dat men bleef omdat men door Gods Geest gedreven werd, maar na uitstorting van de Geest kwamen velen tot geloof.

Ik wilde met deze topic beslist niet mensen ergens toe aanzetten of zeggen dat men niet genoeg christen zou zijn, als men zich niet laat dopen in de Geest. Zelf ben ik dat ook niet en er zijn heel veel "betere" christenen nog als ik. Maar mede omdat erom mij heen wel enkele personen gedoopt zijn in de Geest, is dat wel een streven van mij geworden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:32
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
MARISKA601 schreef:
Je beweert dus dat je een beter christen bent als je gedoopt bent in de Geest?
Hoe moet ik mij die doop voorstellen?

Nee volstrekt niet er bestaat geen gradtie in christen zijn.
Maar er is wel een doop in de Geest, gelijk Johannes de doper omschrijft als hij het over Jezus heeft.

Joh 3:16 Staat heel goed omschreven waar het omgaat, Maar gelijk er wel verschil is in hoe wij ons openstellen ten opzichte van God, kan denk ik ook de Geest navenant met ons aan de slag.
De Geest werkt, die doet je beseffen dat Jezus onze Redder is.
Als je belijdt dat Jezus de opgestane Heer is. ben je gered.

Zelf noem ik mij maar ook wel anderen soms eendags christenen, voor mij, als ik alle tijd optel die ik daadwerklijk aan God besteed (gebed, Bijbellezen, kerkbezoek of kringenwerk etc.) kom ik wat uren aangaat niet eens op een dag in de week. Ik ben eens op onderzoek uit gegaan naar wat bidden inhoud, dan kom je er achter dat het veel meer is dan alleen handen vouwen ogen dicht en je zegje maar zeggen. Het is God overal bij betrekken, dus ook bij je werk of wat dan ook.

Gezien wat er om mij heen gebeurd met sommige personen, wil ik ook gedoopt worden in de Geest. Wat ik er van gehoord heb is het weleen beetje de zelfde strijd als voor de gewone doop (bij ons op belijdenis).

Er is dus verschil in waterdoop en doop in de Geest. Waterdoop is reiniging of het symbool van met Jezus begraven zijn en weer opgestaan.
doop in de Geest is een vervulling c.q. zalving van de Geest in/over je zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 15:42
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?
 
Wist ja dat een slok sap,van een rauwe aardsapppel 'smorgensvroeg op nuchter maag, een hele grote bloedzuiverende werking vanuit gaat.

Op deze manier is mijn schoonvader van zijn spierreuma afgekomen (klien jaar gebruikt daarna niets meer), het schijnt ook heel goed tegen maag en darmklachten te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 14:51
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
BEUN656 schreef:
Herman, wat een ontzettend goed en compleet antwoord! Ik ben hier helemaal van harte mee eens. En dat meen ik oprecht! Wat mij betreft is dit ook de enige juiste antwoord op dit topic. In dit antwoord zit alles. Niemand die dit jou verbeterd. Echt super goed!

Wat gebeurde er, toen Jezus na zijn opstandelingen alleen was met de discipelen? Ze moesten wachten op de Geest die zou komen in Jezus plaats. Zelf denk ik dat d euitstroting Heilige Geest ook de doop in de Geest mag worden genoemd. Johannes zei, "ik doop met water, maar die na mij komt met Geest en met vuur, ook een reden om over doop in de Geest te praten.

Juist door goed bedoelde zaken, maar wel uit onkunde is de doop in de Geest ondergesneeuwd in onze westerse wereld. Het volgen van Jezus toentertijd kwam ongetwijfeld door werk van de Geest, maar d edoop kwam met pinksteren over de mensen daar. Omdat d edoop in de Geest los staat van d ewaterdoop, kan die eerder of later plaatst vinden, maar is eigenlijk wel noodzakelijk, want dan kan de Geest ons beter gebruiken.

Wat ik tot dusver heb gehoord en begrepen, hang thet wel af van onze gesteldheid ten opzichte van de Geest omdat Hij zich niet opdringt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 13:42
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
JOHANNA992 schreef:
De doop in de Heilige Geest heb ik als een zegen ervaren.Steeds meer en meer ben ik hier kracht en wijsheid uit gaan putten.Er leeft een diepe vreugde in mij die niet met woorden te beschrijven is.Als ik Zijn Geest even niet voelbaar ervaar en het moeilijk is dan bid ik "Wilt U voelbaar aanwezig zijn"dan voel ik dat de Geest mij doorstroomd.Ik blijf het een groot wonder vinden.

Juist ja, er is dus verschil in doop met water en Heilige Geest. Als ik zo om mijn heeen mensen meemaak die ook het zelfde hebben, word ik een beetje jaloers.
Ik word soms ook wel vervuld en zit soms uit pure dankbaarheid bij een fatastisch clip met de ruitewisser binnekant bril bij mijn pc. Het is wel zo dat de Geest al werkt, mede daadoor wordt men bewust belijdend christen.

Ik ben mij er van bewust dat ik zelf d edoop in de Geesttegen houd op één of andere manier. zelf denk ik dat onwetendheid over wat de Geest doet en wil, te onbekend is. Ik zie zoveel meer mogelijkheden als de Geest meer vrijheid kreeg in gemeenten, maar ook in mijn hart om het zo maar te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 april 2012, 13:23
BerichtOnderwerp: Welke muziek is mooi? Zouden wij ook voor God mogen denken?
 
ROELANDE345 schreef:
dat laatste zouden wij ook voor God mogen denken, wat bedoel je daar mee?

Als ik deze clips zo zie http://www.youtube.com/watch?v=maLJsLodcDw en
http://www.youtube.com/watch?v=LA8QDuW5tTs&feature=fvwrel zou je kunnen denken dat het te dicht tegen de "verkeerde" kant aanzit en komt niet overeen met "onze"gedachten aan lofprijzing voor de Heer.

Moeten wij ons aanpassen aande wereld en in alles meegaan, dus ook in de muziek en zo eigenlijk de bovestaande clips afwijzen?


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 april 2012, 13:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 23:59
BerichtOnderwerp: Welke muziek is mooi? Zouden wij ook voor God mogen denken?
 
Ieder heeft zo zijn eigen smaak wat muziek aangaat.
Zelf mag ik vele soorten muziek horen, het hangt ook van de stemming af waarin je verkeerd.

Terwijl ik dit typ heb ik deze clip draaien http://www.youtube.com/watch?v=9VGomGVz5qk&feature=autoplay&list=PLBA6A9798EEE650A3&playnext=1 Met Caroll Roberson, heb ik een zuster van onzegemeente blij kunnen maken, door haar een clip van hem te sturen. Mede omdat ik ook van country muziek houd , kwam ik clip van Carool tegen en geniet er van.

Vanavond had ik zelf deze er even op http://www.youtube.com/watch?v=TEGUdKYxASI&list=FLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA&index=5&feature=plpp_video even lekker ragge, dankzij zoon die gek is op wat ruiger werk. Als hij vrijdags thuiskomt van zijn werk (hij is in opleiding en vaart), zet hij wat lekker van dit soort muzienk op en gaat mee spelen op zijn gitaar. soms is het van mijn kant, kan die pokkeherrie niet wat zachter, dan poets hij pa ff de oren met het is christelijke muziek hoor.

Maar ook rustige gewone muziek http://www.youtube.com/watch?v=2rZxfjPwbd4&feature=autoplay&list=FLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA&playnext=1 kan ik ook genieten.

Ik heb gelukkig de toestemming om christelijke clips en dvd-muziekavond te gaan houden bij ons in de kerk. Genieten van wat men zelf mag aandragen aan muziek en in ongedwongen sfeer gaan genieten. We hebben al een keer een Bill Gaither Homecoming Friends avond gehad dat was nog in ons oude kerkje, maar wel een succes. Een avond waa rmen vrijblijvend binnen kan lopen na ee ngedraaide clip, eigenlijk is huiselijke sfeer, zodat hen die later van werk komen bijv, ook kunnen instromen. Met misschien een pauze wat tijd voor een bak koffie of thee om wat te socialiceren. Ook "sentiment" mag gedraaid http://www.youtube.com/watch?v=2rZxfjPwbd4&feature=autoplay&list=FLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA&playnext=1


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 28 april 2012, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 19:27
BerichtOnderwerp: Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zou gewoon die oudste eens kunnen wijzen op de volgende tekst:
Hier zie je al dat er een duidelijk verschil is tussen de doop in de Geest, dat zichtbaar is en dat ervoor zorgt dat mensen in klanktaal spreken en de waterdoop. Petrus gaf nl. opdracht tot de doop in water...

Bedankt voor je tekst.

Er zit zo veel meer in het evangelie c.q. de Bijbel dan menigeen erg in heeft. Voor de één is de doop in de Geest, met de waterdoop en voor een ander al met dat de Geest in je werken mag nog zonder belijdenis en bij weer een ander staat alles los van elkaar.

Gelukkig is het erkennen en belijden dat Jezus als Verlosser van onze zonden en dat we een opgestane Heer hebben al een heel groot begin, de rest volgt dan haast vanzelfsprekend, mits we ons er voor openstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 Volgende
Pagina 36 van 39