ChristianMatch
 


Forum

Vallen in de Geest
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOHANNA992





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 15:20
 
Kunnen jullie mij iets vertellen over het "vallen in de Geest".

Enkele jaren geleden bezocht ik een dienst waar mensen neervielen.Soms alleen al bij een handoplegging maar ook na een gebed.Ik heb daar voor mij laten bidden,had net twee hersenbloedingen achter de rug.Er kwamen 5 mensen om mij heen staan en ik moest mijn ogen sluiten.Er werd gebeden en 5 paar handen trokken en duwden aan mij onder luid geschreeuw.Mijn lijf was moe,doodmoe, ik raakte uit evenwicht en ja hoor daar ging ik.Ik kreeg een kussen onder mijn hoofd en heb zo een tijdje gelegen.Terwijl ik daar lag dacht ik "wat een onzin ik ben gewoon omver geduwd" .Ik schaamde mij voor die gedachte.
Ik ben later wel eens naar samenkomsten geweest waar mensen al omvielen als er naar ze gewezen werd.In de bijbel wordt er over geschreven.Ik maak mensen mee die voor de "kick" naar zulke diensten gaan.
Wie is er wel eens gevallen in de Geest en kan mij meer vertellen.


Laatst aangepast door
JOHANNA992
op maandag 30 april 2012, 15:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 16:47
 
JOHANNA992 schreef:
Kunnen jullie mij iets vertellen over het "vallen in de Geest".

Enkele jaren geleden bezocht ik een dienst waar mensen neervielen.Soms alleen al bij een handoplegging maar ook na een gebed.Ik heb daar voor mij laten bidden,had net twee hersenbloedingen achter de rug.Er kwamen 5 mensen om mij heen staan en ik moest mijn ogen sluiten.Er werd gebeden en 5 paar handen trokken en duwden aan mij onder luid geschreeuw.Mijn lijf was moe,doodmoe, ik raakte uit evenwicht en ja hoor daar ging ik.Ik kreeg een kussen onder mijn hoofd en heb zo een tijdje gelegen.Terwijl ik daar lag dacht ik "wat een onzin ik ben gewoon omver geduwd" .Ik schaamde mij voor die gedachte.
Ik ben later wel eens naar samenkomsten geweest waar mensen al omvielen als er naar ze gewezen werd.In de bijbel wordt er over geschreven.Ik maak mensen mee die voor de "kick" naar zulke diensten gaan.
Wie is er wel eens gevallen in de Geest en kan mij meer vertellen.
Zelf heb ik het wel eens meegemaakt. Zowel dat mensen vielen terwijl je ervoor bad als dat ik zelf viel. Zelf vind ik dat als zoiets gebeurt, je het gewoon moet laten gebeuren. Maar helaas wordt het snel een truucje of een hype. En dan is het niet echt meer. Helaas zie ik veel gebeuren dat mensen er een hype van maken en er iets in leggen, wat niet goed is. Zegt het iets over je geestelijke geloofsleven, ik weet het niet. Ik wil daar eigenlijk geen uitspraak over doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 19:56
 
Hoi Johanna

Ik ben ook naar Vrijzijn weekenden geweest van wilkin v d kamp en Martin Koornstra genezings diensten Ik heb daar werkelijk de kracht van de Heilige Geest mogen ervaren een warmte door mijn lichaam niet te beschrijven zo mooie t bleek dat enkele demonen mijn lichaam hebben verlaten op dat moment, zo ook afgelopen vrijdag weer bij Jan zeilstra waar ik door God ben aangeraakt , en na de tijd God met me doorging je gaat dan met iemand mee om te vertellen wat er gebeurde maar God ging door mij lichaam had een fijn tintelend gevoel en ik kreeg het warm in mijn nek zat hartstikke vast van de stress, en ik ben er van overtuigd als ik niet naar de dienst was gegaan ik nu minstens mijn nek twee keer in de week moeten laten uitrekken etc etc therapeuten enz
Ik was zo moe en ook dat was weg Ik ben een ander mens geworden weer opnieuw had ik me aan God gegeven en HIJ gaf mij nieuw leven
En ja het vallen kende ikniet totdat het mij gebeurde in totale overgave aan de HEER Ik kan alleen maar vragen wie wil dat nu niet .
En het kan van alles zijn ben nu een boekje aan het lezen van vallen in de geest van Willem J ouweneel omdat ik ook wilde weten wat er gebeurd soms gebeuren er ook deze dingen als ik onrustig ben maar dan ga ik vernieuwd naar huis ik denk in mijn geval God mijn hart ziet weet dat ik het goede wil doen t niet altijd kan veel aanvechtingen ook heb nu dat zeggen voorgangers ook vaak als je dicht bij God en voor de HEER een bewuste keuze maakt dan krijg je meer en meer met de Boze te maken dit is niet het vallen tijdens het vallen is er weer een stukje genezing en dat merk ik ook
Mensen vragen wel eens wat ben jij veranderd dan zeg Dank de HEER
heb geen andere verklaring dan door de Heilige Geest En Gods werk
En mijn overgave kan ik worden zoals de HEER mij bedoelt heeft niet meer mijn ik maar zijn plan staat vast zo zal het zijn .
En ja ik ben bevrijd door vallen in de geest en trillen schudden van mijn lichaam bevrijd van de duisternis steeds meer tot ik in het licht van de waarheid mag wandelen geheel dat is geloof volharding wat ik graag wil tot eer leven van mijn Koning Jezus

groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 13:53
 
ANITA695 schreef:
Hoi Johanna

Ik ben ook naar Vrijzijn weekenden geweest van wilkin v d kamp en Martin Koornstra genezings diensten Ik heb daar werkelijk de kracht van de Heilige Geest mogen ervaren een warmte door mijn lichaam niet te beschrijven zo mooie t bleek dat enkele demonen mijn lichaam hebben verlaten op dat moment, zo ook afgelopen vrijdag weer bij Jan zeilstra waar ik door God ben aangeraakt , en na de tijd God met me doorging je gaat dan met iemand mee om te vertellen wat er gebeurde maar God ging door mij lichaam had een fijn tintelend gevoel en ik kreeg het warm in mijn nek zat hartstikke vast van de stress, en ik ben er van overtuigd als ik niet naar de dienst was gegaan ik nu minstens mijn nek twee keer in de week moeten laten uitrekken etc etc therapeuten enz
Ik was zo moe en ook dat was weg Ik ben een ander mens geworden weer opnieuw had ik me aan God gegeven en HIJ gaf mij nieuw leven
En ja het vallen kende ikniet totdat het mij gebeurde in totale overgave aan de HEER Ik kan alleen maar vragen wie wil dat nu niet .
En het kan van alles zijn ben nu een boekje aan het lezen van vallen in de geest van Willem J ouweneel omdat ik ook wilde weten wat er gebeurd soms gebeuren er ook deze dingen als ik onrustig ben maar dan ga ik vernieuwd naar huis ik denk in mijn geval God mijn hart ziet weet dat ik het goede wil doen t niet altijd kan veel aanvechtingen ook heb nu dat zeggen voorgangers ook vaak als je dicht bij God en voor de HEER een bewuste keuze maakt dan krijg je meer en meer met de Boze te maken dit is niet het vallen tijdens het vallen is er weer een stukje genezing en dat merk ik ook
Mensen vragen wel eens wat ben jij veranderd dan zeg Dank de HEER
heb geen andere verklaring dan door de Heilige Geest En Gods werk
En mijn overgave kan ik worden zoals de HEER mij bedoelt heeft niet meer mijn ik maar zijn plan staat vast zo zal het zijn .
En ja ik ben bevrijd door vallen in de geest en trillen schudden van mijn lichaam bevrijd van de duisternis steeds meer tot ik in het licht van de waarheid mag wandelen geheel dat is geloof volharding wat ik graag wil tot eer leven van mijn Koning Jezus

groet Anita

Quote:
dat zeggen voorgangers ook vaak als je dicht bij God en voor de HEER een bewuste keuze maakt dan krijg je meer en meer met de Boze te maken

Waarom hebben groepen het zo vaak over de boze, en dan ook nog met betrekking tot God.

Als ik voor God kies krijg ik meer en meer met God te maken en dingen van God.

Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 1 mei 2012, 14:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 15:48
 
volgens mij leven wij hier in de "'verzoeking" , wij moeten steeds bidden
volgens mij .

en proberen het goede te doen.

daar waar de heer is kan het verkeerde niet zijn.
maar anders om ook he!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 17:03
 
JOHANNA992 schreef:
Kunnen jullie mij iets vertellen over het "vallen in de Geest".

Enkele jaren geleden bezocht ik een dienst waar mensen neervielen.Soms alleen al bij een handoplegging maar ook na een gebed.Ik heb daar voor mij laten bidden,had net twee hersenbloedingen achter de rug.Er kwamen 5 mensen om mij heen staan en ik moest mijn ogen sluiten.Er werd gebeden en 5 paar handen trokken en duwden aan mij onder luid geschreeuw.Mijn lijf was moe,doodmoe, ik raakte uit evenwicht en ja hoor daar ging ik.Ik kreeg een kussen onder mijn hoofd en heb zo een tijdje gelegen.Terwijl ik daar lag dacht ik "wat een onzin ik ben gewoon omver geduwd" .Ik schaamde mij voor die gedachte.
Ik ben later wel eens naar samenkomsten geweest waar mensen al omvielen als er naar ze gewezen werd.In de bijbel wordt er over geschreven.Ik maak mensen mee die voor de "kick" naar zulke diensten gaan.
Wie is er wel eens gevallen in de Geest en kan mij meer vertellen.

Johanna, dit hebben we al eens meer besproken op het forum en ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij kwakzalverij is. Dit is misschien vanuit mijn ontwetendheid geredeneerd. Ik zag op televisie al eens beelden van dit schouwtoneel en ik dacht met vierderangsacteurs te maken hebben. Nu hoor ik voor het eerst iemand die van 'dichtbij' dit eens heeft meegemaakt.

Hoe heb jij dat ervaren? Ik bedoel dan, wat voor heilzame werking had het nadien? Zou je het nog eens willen meemaken?


Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 2 mei 2012, 08:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNA992





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 18:08
 
Frank het voelde niet goed.Ook bij mij voelde het als een toneelstuk.Later heb ik meer dingen gezien waar ik beroerd van werd. Inmiddels heb ik er mijn eigen gedachte over,wil niemand kwetsen maar, ik ben niet meer te vinden in zulke diensten.Poppenkast voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 18:53
 
Ik kan nergens in de Bijbel het "vallen in de geest" vinden(wel het vallen van ontzag voor o.a. Jezus en God) en ook niet dat je aangeraakt moet zijn door iemand die denkt rechtstreeks in contact te staan met de Heere.Het is een bewezen feit dat bij te grote emoties je lichaam zich uitschakelt(flauwvallen)en je warm en gedesorienteerd bent.Je verliest de controle over je lichaam,dat zou het vallen kunnen verklaren.

Het klinkt als een machtsspelletje met emotioneel zwakkere mensen,voeg daar de angst voor demonen aan toe en het plaatje is compleet.
Je persoonlijke relatie met God lijkt me belangrijker,daar zijn geen rare fratsen voor nodig..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 19:10
 
FRANKT627 schreef:
Johanna, dit hebben we al eens meer besproken op het forum en ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij kwakzalverij is. Dit is misschien vanuit mijn ontwetendheid geredeneerd. Ik zag op televisie al eens beelden van dit schouwtoneel en ik dacht met vierderangsacteurs te maken hebben. Nu hoor ik voor het eerst iemand van 'dichtbij' dit eens heeft meegemaakt.

Hoe heb jij dat ervaren? Ik bedoel dan, wat voor heilzame werking had het nadien? Zou je het nog eens willen meemaken?


Frank, ik ben ook eens naar zo'n gebedsdienst geweest en geloofde het ook niet, mensen gaan mee in de trance van het moment volgens mij.....
Toen ik thuis kwam brak mijn sleutel af in het slot......tja.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 08:23
 
Naar mijn smaak is minstens 90% en wel meer dan dat fake, gepush, gebral, gemanipuleer en beïnvloeding en daar heb ik niet zoveel mee. Ik heb een paar diensten hiervan meegemaakt (onderzoek alle dingen Engeltje smiley ) waarbij steeds dezelfde mensen naar voren gingen die bij mij bekend stonden als toch wel met een emotioneel gat en veel behoefte aan aandacht. Het kwam bij mij niet erg authentiek over. Wat gezien werd als "het vallen in de geest" kan heel veel andersoortig zijn.
Inderdaad is de persoonlijke relatie met God het allerbelangrijkst en ja je kan leven met Hem zonder deze fratsen.

En toch denk ik aan het kind Kussende smiley met het badwater. Niet weggooien dus.
Verder is psalm 23 wel een leuke: Hij doet mij nederliggen... geen dienst of spreker voor nodig.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 2 mei 2012, 08:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 08:33
 
JOHANNA992 schreef:
Frank het voelde niet goed.Ook bij mij voelde het als een toneelstuk.Later heb ik meer dingen gezien waar ik beroerd van werd. Inmiddels heb ik er mijn eigen gedachte over,wil niemand kwetsen maar, ik ben niet meer te vinden in zulke diensten.Poppenkast voor mij.

Dank je voor je antwoord. Mijn vermoeden werd dus bevestigd.

Ik vraag me dan af wat bepaalde mensen er aan vinden om zo theatraal te doen. Dat is dan toch een loopje nemen met het geloof?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 08:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Frank, ik ben ook eens naar zo'n gebedsdienst geweest en geloofde het ook niet, mensen gaan mee in de trance van het moment volgens mij.....
Toen ik thuis kwam brak mijn sleutel af in het slot......tja.....

Je zou haast denken dat er kwade machten meegemoeid waren en die op je sleutel sloegen... Knipoog smiley

Ik denk dat ik zelfs niet naar zo'n dienst durf gaan. Volgens mij is daar meer aan de hand dan alleen trance...ik ben echt bang van zulke evenementen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 09:31
 
JOL252 schreef:
Naar mijn smaak is minstens 90% en wel meer dan dat fake, gepush, gebral, gemanipuleer en beïnvloeding en daar heb ik niet zoveel mee. Ik heb een paar diensten hiervan meegemaakt (onderzoek alle dingen Engeltje smiley ) waarbij steeds dezelfde mensen naar voren gingen die bij mij bekend stonden als toch wel met een emotioneel gat en veel behoefte aan aandacht. Het kwam bij mij niet erg authentiek over. Wat gezien werd als "het vallen in de geest" kan heel veel andersoortig zijn.
Inderdaad is de persoonlijke relatie met God het allerbelangrijkst en ja je kan leven met Hem zonder deze fratsen.

En toch denk ik aan het kind Kussende smiley met het badwater. Niet weggooien dus.
Verder is psalm 23 wel een leuke: Hij doet mij nederliggen... geen dienst of spreker voor nodig.
Ik denk dat het gewoon kan voorkomen, maar dat mensen er niet op uit moeten zijn. Want dan wordt het een truucje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 12:46
 
SHANITA130 schreef:
Waarom hebben groepen het zo vaak over de boze, en dan ook nog met betrekking tot God.

Als ik voor God kies krijg ik meer en meer met God te maken en dingen van God.

Lachende smiley

Ik ben geen groep ben altijd alleen met God mag proeven en Hij geeft mij te eten ik ben een ander mens geworden zoals HIJ bedoelt heeft zacht vol liefde om uit te delen aan mensen in nood , en groei enorm in wie ik ben in Christus de bijbel zegt toch ook dat we elkaar niet hoeven vertellen dat hoe je het moet doen maar dat er vele soorten geloven zijn als het maar om God gaat toch ??
En dat is mijn verlangen Hem dienen eren groot maken in gebed en mijn handel en wandel ik Heb zijn aanrakingen ontvangen om niet ik ging niet om genezing en toch heeft God het gegeven ,want Hij wil vissers van mensen maken nog steeds dat we uit gaan t evangelie verspreiden zodat iedereen het weet voor dat HIJ terug komt naar deze aarde .
Ik ga altijd alleen mijn leven lang God zegt nu is het klaar nu kun je ook delen met mensen t kost me moeite pijn en verdriet omdat ik even omkijk soms wat ik mensen maar vooral me zelf te kort heb gedaan en nu mag ik groeien in geloof zodat ik straks klaar ben voor het koningkrijk van de HEER nu mag ik ontdekken welke talenten ik heb ik heb ze nooit geweten maar krijg ook nieuwe erbij omdat ik Met HEM de wereld in ga en durf te vallen en op te staan
De boze had me in de macht ven niet durven mensen buiten sluiten me zelf achter gesloten gordijnen zetten Nu hoeft dat niet meer door bevrijding die ik heb gehad en de geest die in mij is gekomen
De Heilige Geest die in mij werkt en zegt Hier ben ik kom tot de Vader
Hij maakt alle dingen nieuw En nogmaals ik hoor niet bij een groep
Ik ben een mooi nieuw mens geworden in christus en val ik dan niet o ja hoor ook dat doe ik maar ik weet er is een God die mij ziet en zegt ik vergeef je als je doet wat ik zeg en belijd je zonden oprecht met mij wandeld ik mag wandelen met de HEER in plaats van de Boze
HIJ had mijn leven geroofd mijn kinderen afgenomen door onterechte gevoelens ik ben alles kwijt maar door God ben ik nu meer dan overwinnaar en zullen anderen vreemd opkijken hoeveel kracht ik bezit om dit te dragen met alle dank aan God die Ene HEER die zijn zoon voor mij heeft gegeven en het gaat er niet om of je naar groepen gaat er is zoveel verschil in mensen daar maar allemaal met een wens JEZUS de koning te zoeken dat zegt toch genoeg zoekt eerst het koningkrijk van God en Zijn gerechtigheid
En of je dat zo of anders doet doet er niet toe oordeel niet opdat gij geoordeeld word vergeef elkander uw zonden belijd en wees vrij door de genade die de HEER heeft geschonken .
En vind wat je vind maar kwets anderen niet met wat je vind Het is okee welke manier je ook hebt als je maar de Koning zoekt Hij is de enige die leven en eeuwig leven geeft niemand anders
Mijn ervaring is heel goed geweest ik weet waarvoor ik leef nu en niet meer werelds maar voor mijn HEER
Hoop dat je antwoord hebt er is een boze en nu weet ik ik mag strijden wapenuitrusting aan en de wereld in trekken het staat allemaal in de bijbel en naar dat woord wil ik leven in dat woord vind je waarheid en vind je de Heer die je leven wil geven tot in eeuwigheid
Want voor een ieder die gelooft is eeuwig leven maar oordeeld niet opdat je geoordeeld word vraag het na wees nieuwsgierig onderzoekt alle dingen en is dat niets voor jou denk je na een keer kijken o nee dat is vreemd een groep sekte want zo denken velen nu ikkan getuigen er is maar één Heer ook daar in het midden van de menigte die mensen levend water geeft uit de bron laat putten sterkte en kracht geeft om te leven voor Hem

groet u anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 13:34
 
ANITA695 schreef:
Ik ben geen groep ben altijd alleen met God mag proeven en Hij geeft mij te eten ik ben een ander mens geworden zoals HIJ bedoelt heeft zacht vol liefde om uit te delen aan mensen in nood , en groei enorm in wie ik ben in Christus de bijbel zegt toch ook dat we elkaar niet hoeven vertellen dat hoe je het moet doen maar dat er vele soorten geloven zijn als het maar om God gaat toch ??
En dat is mijn verlangen Hem dienen eren groot maken in gebed en mijn handel en wandel ik Heb zijn aanrakingen ontvangen om niet ik ging niet om genezing en toch heeft God het gegeven ,want Hij wil vissers van mensen maken nog steeds dat we uit gaan t evangelie verspreiden zodat iedereen het weet voor dat HIJ terug komt naar deze aarde .
Ik ga altijd alleen mijn leven lang God zegt nu is het klaar nu kun je ook delen met mensen t kost me moeite pijn en verdriet omdat ik even omkijk soms wat ik mensen maar vooral me zelf te kort heb gedaan en nu mag ik groeien in geloof zodat ik straks klaar ben voor het koningkrijk van de HEER nu mag ik ontdekken welke talenten ik heb ik heb ze nooit geweten maar krijg ook nieuwe erbij omdat ik Met HEM de wereld in ga en durf te vallen en op te staan
De boze had me in de macht ven niet durven mensen buiten sluiten me zelf achter gesloten gordijnen zetten Nu hoeft dat niet meer door bevrijding die ik heb gehad en de geest die in mij is gekomen
De Heilige Geest die in mij werkt en zegt Hier ben ik kom tot de Vader
Hij maakt alle dingen nieuw En nogmaals ik hoor niet bij een groep
Ik ben een mooi nieuw mens geworden in christus en val ik dan niet o ja hoor ook dat doe ik maar ik weet er is een God die mij ziet en zegt ik vergeef je als je doet wat ik zeg en belijd je zonden oprecht met mij wandeld ik mag wandelen met de HEER in plaats van de Boze
HIJ had mijn leven geroofd mijn kinderen afgenomen door onterechte gevoelens ik ben alles kwijt maar door God ben ik nu meer dan overwinnaar en zullen anderen vreemd opkijken hoeveel kracht ik bezit om dit te dragen met alle dank aan God die Ene HEER die zijn zoon voor mij heeft gegeven en het gaat er niet om of je naar groepen gaat er is zoveel verschil in mensen daar maar allemaal met een wens JEZUS de koning te zoeken dat zegt toch genoeg zoekt eerst het koningkrijk van God en Zijn gerechtigheid
En of je dat zo of anders doet doet er niet toe oordeel niet opdat gij geoordeeld word vergeef elkander uw zonden belijd en wees vrij door de genade die de HEER heeft geschonken .
En vind wat je vind maar kwets anderen niet met wat je vind Het is okee welke manier je ook hebt als je maar de Koning zoekt Hij is de enige die leven en eeuwig leven geeft niemand anders
Mijn ervaring is heel goed geweest ik weet waarvoor ik leef nu en niet meer werelds maar voor mijn HEER
Hoop dat je antwoord hebt er is een boze en nu weet ik ik mag strijden wapenuitrusting aan en de wereld in trekken het staat allemaal in de bijbel en naar dat woord wil ik leven in dat woord vind je waarheid en vind je de Heer die je leven wil geven tot in eeuwigheid
Want voor een ieder die gelooft is eeuwig leven maar oordeeld niet opdat je geoordeeld word vraag het na wees nieuwsgierig onderzoekt alle dingen en is dat niets voor jou denk je na een keer kijken o nee dat is vreemd een groep sekte want zo denken velen nu ikkan getuigen er is maar één Heer ook daar in het midden van de menigte die mensen levend water geeft uit de bron laat putten sterkte en kracht geeft om te leven voor Hem

groet u anita

Ik ben blij dat je zelf het woord 'sekte' aanhaalt. Als ik sommige mensen hoor praten dan denk ik wel eens dat ze geindoctrineerd werden door een sekte. Het kan hard klinken wat ik zeg maar het wijkt soms zo erg af van de werkelijkheid en van een gezond geloof dat er haast meer aan de hand is. Als het geen sekte is dan wel een fanatiek en onrealistisch geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 15:38
 
FRANKT627 schreef:
Je zou haast denken dat er kwade machten meegemoeid waren en die op je sleutel sloegen... Knipoog smiley

Ik denk dat ik zelfs niet naar zo'n dienst durf gaan. Volgens mij is daar meer aan de hand dan alleen trance...ik ben echt bang van zulke evenementen.

Ik geloof dat de heer daar is waar .. vrede , liefde , rust en al het goede ,
heerst. Al het goede komt immers van GOD


en daar waar verwarring , angst en onrust is ,daar is god niet!!!

satan kan god nadoen, maar niet de vrede en rust en liefde brengen!

Vanwaar wij goed uit moeten kijken wat wij zeggen.
Wij moeten als wij bidden , eerst vergeving vragen voor onze zonden.
Als wij dat niet doen , kan de heer niks doen , want er zit iets tussen ons en GOD.
Voordat wij verder gaan in gebed.


Laatst aangepast door
NICKY298
op donderdag 3 mei 2012, 15:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 15:48
 
Helemaal waar Nicky.....
Dus als je die onrust voelt...ben je m.i. op een verkeerde plaats...

Waar liefde woont
Gebied de Heere Zijn zegen..
Daar woont...HIJ ZELF..
Daar wordt Zijn Heil verkregen...
En het leven...
Tot in Eeuwigheid..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 15:52
 
FRANKT627 schreef:
Johanna, dit hebben we al eens meer besproken op het forum en ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij kwakzalverij is. Dit is misschien vanuit mijn ontwetendheid geredeneerd. Ik zag op televisie al eens beelden van dit schouwtoneel en ik dacht met vierderangsacteurs te maken hebben. Nu hoor ik voor het eerst iemand die van 'dichtbij' dit eens heeft meegemaakt.

Hoe heb jij dat ervaren? Ik bedoel dan, wat voor heilzame werking had het nadien? Zou je het nog eens willen meemaken?

Jammer dat wat God ons geeft aan één van de werken van de Heilige Geest kwakzalverij is. Voor mij is dat wat God geeft een mooi iets en gelijk Anita schrijft een heel fijn gebeuren.

Wat Johanna beschrijft is dus absoluut niet van de Geest, helaas zijn er duizende mensen die toch op deze wijze als het ware gehersenspoeld worden. Benny Hinn, bijvoorbeeld, is vroeger misschien ooit goed begonnen, nu heeft hij gebed nodig om hem weer op het goede pad te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 18:44
 
Laten we een ding duidelijk stellen. Een aantal mensen zal hier altijd het werk van de Geest ontkennen. Gewoon omdat ze niet meer geloven in de kracht van de Geest in deze tijd, of dat ze liever met occulte zaken bezig zijn.

Wil je goed kunnen discussiëren over dit onderwerp zou je in eerste instantie de vraag willen beantwoorden of je wel gelooft of Gods kracht nog zichtbaar is via tekenen en wonderen. Mijn antwoord daarop is ja. Ik geloof nog steeds dat Gods' kracht werkt. Maar als je daarvan uit gaat dan moet je ervan uitgaan, dat er wonderen en tekenen kunnen gebeuren tijdens een dienst. Als je alles verwerpt op dit gebied, verwerp je natuurlijk dit gebeuren ook. In die zin heeft ook geen zin om hier te antwoorden, want dat antwoord kennen we al.

De vraag is te oprecht om het door mensen die helemaal niet geloven in bovennatuurlijk kracht in deze tijd te laten verpesten. Ten eerste heb ik al aangegeven dat ik hiermee in mijn bediening te maken heb gehad. De keren dat het me overkwam, dat mensen vielen, was het totaal onverwacht, was het niet opgezweept en ze ontvingen daarbij toch een zegen. Ik geloof dus dat het kan en dat het bestaat, maar het grote gevaar is, als men er een bepaalde waarde of interpretatie in legt. Ik kan dat niet en wil dat ook niet. Wat ik net als Jol252 lijkt het in de meeste gevallen niet te gaan om mensen die bekend staan als diepgelovig, maar juist meer om mensen die nog gevuld zijn met allerlei zondes. (ik weet dat dit niet helemaal goed geformuleerd is, maar neem vanwege de discussie even genoeg met de gebrekkige definities). Het vallen in de Geest lijkt in die zin vaak op een oordeel, niet op een bevestiging van een heilig leven... Maar ook deze interpretatie is subjectief. Ik ga er maar gewoon van uit, dat als men valt in de Geest dat ze dat gewoon nodig hebben. En als ze niet vallen klaarblijkelijk niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: donderdag 3 mei 2012, 21:57
 
Ik heb in het begin heel veel moeite gehad met allerlei uitingen in het Volle Evangelie of Pinkster gebeuren.

Enerzijds wist ik dat de hand van de Heilige Geest aan het werk was, maar aan de andere kant had ik sterk de indruk dat er heel veel nep tussen zat.

Nu na jaren, heb ik hier vrede mee. De ene keer is het inderdaad door de Heilige Geest dat mensen vallen en in het andere geval vallen mensen gewoon omdat ze elke keer vallen als ze naar voren gaan.
Jammer vind ik het wel, dat dit voor ongelovige mensen nogal twijfelachtig overkomt. Dit is net zoals sommige zo zweverig doen en anderen een meer realistische kijk op het geloof hebben.
Laat ons gewoon lekker elkaar accepteren zoals we zijn, dat doet God immers met ons ook. Of we nu vallen of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 09:16
 
In mijn ogen lijkt het vallen in de Geest veel op flauwvallen.
Ik ben niet het type mens dat al snel geloofd dat het het werk van de Geest is.

Ook epilepsie lijkt veel op vallen in de Geest.
Vooral dat shaken.

Ook Satan kan dingen bij mensen verichten die op zaken lijken die van God komen.

Het is satans bedoeling mensen van God weg te trekken.
Wie zoekt satan uit?
Juist de gelovigen.

Omdat het goed voelt komt het van God?
En omdat het zo goed voelt moeten we het vaker doen?

Ook drugs kunnen mensen in bepaalde fase doen belanden.
En iedere keer om in die fase te komen gaat men meer gebruiken.
Totdat men merkt : ik ben verslaafd.

Ik geloof zeer zeker dat bepaalde handelingen
zeer verslavend kunnen werken.
Ik lees zo af en toe dat men steeds is op zoek is naar God om meer en meer te willen ontvangen.
Steeds dichter bij God te willen zijn.

God is ten allen tijde bij ons, ook al voelen we soms Zijn nabijheid even niet.

Na ons leven hier op aarde dan zijn we pas dicht bij God.
En die fase zullen we hier op aarde nooit beleven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 10:00
 
MARISKA601 schreef:
God is ten allen tijde bij ons, ook al voelen we soms Zijn nabijheid even niet.


hoe meer je van Zijn ontvangen liefde mag uitdelen aan de mensen om je heen, hoe meer je ook zijn nabijheid, vrede en liefde in je hart ervaren zult, mariska.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 11:05
 
ik denk dat de persoonlijkheid van elk individu ook weer een rol speelt...
Het is jammer dat men van mening is dat men alle gaven van de Geest zou "moeten" hebben om de Heer te "beleven"... Aan de andere kant kan men ook niet lukraak oordelen dat mensen met een bepaalde beleving zich nep voordoen.
Mensen bijvoorbeeld met hooggevoeligheid hebben een heel andere beleving op gebied van emoties en prikkels die op hen afkomen.



Of alles nep zou zijn?
Soms komt het wel zo over, maar het zou het "kind met het badwater weggooien" zijn als men elke beleving zou aanduiden als zijnde van de satan.
In onze gemeente zijn er die al niet naar een conferentie durven gaan, uit angst dat er wel eens occulte zaken zouden kunnen gebeuren.
Ik denk dat men steeds in alles wat men aan deel neemt, voor jezelf duidelijk moet kunnen stellen waar je zelf mee bezig bent. In het kader van zelfonderzoek en wat tot eer van God is.
Het is niet de bedoeling alleen maar op zoek te zijn naar bepaalde belevingen die voor bevestiging moeten zorgen.
Weten dat je een kind van God bent!!! God openbaart Zich op vele manieren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 11:12
 
MARISKA601 schreef:
God is ten allen tijde bij ons, ook al voelen we soms Zijn nabijheid even niet.


HANNAH: hoe meer je van Zijn ontvangen liefde mag uitdelen aan de mensen om je heen, hoe meer je ook zijn nabijheid, vrede en liefde in je hart ervaren zult, mariska.

Ik denk dat Mariska bedoelt, dat er momenten kunnen zijn dat je Gods aanwezigheid even niet ervaart, maar Hij is er wel.

In de psalmen had de schrijver ook vaak dat ie God kwijt was, en Hem in dezelfde psalm nog, terugvond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 11:21
 
Ik, of wij, hebben nu al enkele verhalen gehoord van mensen die vielen tijdens zo'n dienst. Nadien ondervonden ze geen heilzame werking. Ze zeiden zelfs het niet meer te willen meemaken.

Ik zou wel eens graag de psyche willen weten van die mensen die meerdere malen tegen de grond gaan. Zijn het steeds dezelfde? Zijn ze zo vatbaar? Hoe is hun geestelijke gesteldheid? Zijn het mensen met een laag IQ en EQ? Kortom wie zijn die mensen die zo vatbaar zijn voor die bepaalde diensten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 11:35
 
FRANKT627 schreef:
Ik, of wij, hebben nu al enkele verhalen gehoord van mensen die vielen tijdens zo'n dienst. Nadien ondervonden ze geen heilzame werking. Ze zeiden zelfs het niet meer te willen meemaken.

In dit stukje zou ik dan moeite hebben dat deze personen "nep" zijn neer gegaan Twijfelende smiley
Of hebben ze zich juist wel laten vallen om te zien wat voor effect het zou geven?


Ik zou wel eens graag de psyche willen weten van die mensen die meerdere malen tegen de grond gaan. Zijn het steeds dezelfde? Zijn ze zo vatbaar? Hoe is hun geestelijke gesteldheid? Zijn het mensen met een laag IQ en EQ? Kortom wie zijn die mensen die zo vatbaar zijn voor die bepaalde diensten?

Vraag je je nu af ofdat personen die een bepaalde beleving hebben, dan ook bij voorbaat een verstoord psyche hebben?
Is bijvoorbeeld HSP een psychische stoornis?
Mensen zijn alleen uniek en juist daarin vind ik het bijzonder dat God met ieder individu anders omgaat in respect voor ieders persoonlijkheid.
Het is niet omdat iemand een andere beleving heeft, dat deze dan ook een psychische aandoening zou hebben of een laag IQ bijvoorbeeld.



Het werelds beeld wil mensen in een hokje steken, om onverklaarbare zaken te kunnen uitleggen. Mensen willen persé voor buitengewone dingen een verklaring hebben die ze binnen hun rationeel denken kunnen plaatsen.
Waarom? Simpel omdat ze Gods grootheid niet kunnen/willen vatten.


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 4 mei 2012, 11:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 20:53
 
Hokje zetterij of labels plakken is te veel gedaan door mensen die eigen interpretatie gaven aan wat er in de bijbel staat ten eige nvoordeel.

Mede daardoor hebben wij te veel kennis (menen wij), in hoe het zou moeten zijn. Alles wat er besproken is over doop op welke manier dan ook, of nu weer met vallen in de Geest halen wij uit de Bijbel, althans dat denken wij. In hoe verre moet men alles letterlijk nemen, vanwat er in de Bijbel staat? Jezus vertelde gelijkenissen om zo iets duidleijk te maken, maar het zijn dus niet waar gebeurde verhalen geweest.

Zelf worstel ik ook met vragen die hier op forums gesteld worden en ben ook op zoek naar antwoorden en bevestigingen. Doop in de Heilige Geest of vallen in de Geest is mij persoonlijk nog niet over komen. NAtuurlijk ben ik door d eGeest er toe gekomen om bewust belijdend christen te willen zijn, dus aan Hem de eer.

Mijn oprecht mening is dat wij , misschien uit angst, ons niet 100% nog willen overgeven aan de Geest en Hij zo voor de meesten van ons afwacht tot wij daar toe bereid zijn.

De Heilge Geest dringt zich niet op, het is een geschenk van Jezus aan ons. Zouden wij eigenlijk uit goed fatsoen dat cadeau niet geheel uit moeten pakken en zo dat Hij in alle "kamers van ons hart" aan het werk mag gaan, dus met alle gevolgen wat daar op volgt?

Als het de wens van Jezus dat we gedoopt, gezalf, vevult of wat dan ook worden in de Geest, moeten we dat dan tegen houden of ondergaan met alle gevolgen van dien?


Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 5 mei 2012, 20:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JENNY909





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 21:17
 
MARISKA601 schreef:
In mijn ogen lijkt het vallen in de Geest veel op flauwvallen.
Ik ben niet het type mens dat al snel geloofd dat het het werk van de Geest is.

Ook epilepsie lijkt veel op vallen in de Geest.
Vooral dat shaken.

Ook Satan kan dingen bij mensen verichten die op zaken lijken die van God komen.

Het is satans bedoeling mensen van God weg te trekken.
Wie zoekt satan uit?
Juist de gelovigen.

Omdat het goed voelt komt het van God?
En omdat het zo goed voelt moeten we het vaker doen?

Ook drugs kunnen mensen in bepaalde fase doen belanden.
En iedere keer om in die fase te komen gaat men meer gebruiken.
Totdat men merkt : ik ben verslaafd.

Ik geloof zeer zeker dat bepaalde handelingen
zeer verslavend kunnen werken.
Ik lees zo af en toe dat men steeds is op zoek is naar God om meer en meer te willen ontvangen.
Steeds dichter bij God te willen zijn.

God is ten allen tijde bij ons, ook al voelen we soms Zijn nabijheid even niet.

Na ons leven hier op aarde dan zijn we pas dicht bij God.
En die fase zullen we hier op aarde nooit beleven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 22:33
 
JENNY909 schreef:

Waarom plaats je dat stukje nog een keer Jenny?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1