ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 00:42
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MARA540 schreef:
Wij zullen nooit gelijk zijn aan God.
Dat was wat satan tegen Eva zei in het paradijs.
Satan wilde evenveel macht hebben als God.

En ik veroordeel de homo helemaal niet.
Wat wordt dat woord hiet te pas en te onpas gebruikt.

Ik zeg alleen hoe God er over denkt.
Als ik niet mag zeggen hoe God er over denkt kunnen we maar stoppen met discussieren over alles.

Echtscheiden mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die gescheiden zijn?

Vloeken mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die dagelijks vloeken?

Stelen mag ook niet van God.
Veroordeel ik dan ook degenen die stelen?


Zomaar even een paar voorbeeldjes...


Gode veroordeeld ons gedrag en niet op wie en wat we zijn.

Je mening ventileren is niest mis mee en dat het onderbouwd met de Bijbel ook niet, maar lees nu eens je eigen reacties terug, als ik ze lees, zie ik dat jij voor God kan spreken, met "uit de Bijbel gehaalde teksten".

Dat is nu precies waar alles om draait, jij kan onder geen beding weten hoe God denkt, puur om wat je leest in de Bijbel. Als ik een tip mag geven, probeer eens uit te vinden waar God anders handeld dan er geschreven staat of hij mensen opdracht gaf om iets te verkondigen (Jona bijv) en anders deed omdat Hij een liefdevolle God is.

Heb jij enig besef waarom Jezus naar het dodenrijk moest, Hij had een taak te volbrengen alvorens weer op t estaan. Dat alles had te maken met Zijn Gigantische Overwinnig op Satan. Letwel het zou voor mij zelf ook een gruwel zijn om de liefde te bedrijven met een man, maar we mogen onder geen beding het Grote Gebod, wat Jezus ons gaf vergeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 12 augustus 2013, 00:25
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
MARA540 schreef:
Ik blijf het maar vreemd vinden dat als je hier iets citeerd uit de bijbel dat
dat overkomt voor God spelen.

Dan moeten we maar stoppen met discussieren en ophouden met de bijbel te citeren.


Passen we ons leven aan aan de bijbel, of passen we de bijbel aan ons leven?

In het oude testament werden er wetten uitgeschreven offers voor boetedoening.
In het nieuwe testament werden die wetten in vervulling gebracht.
Heden ten dage hoeft men geen offers meer te doen voor boetedoening.

En hoe zit het met de 10 geboden moeten we die ook maar aan de kant schuiven omdat de wet volbracht is?

Is homoseksualteit nu ineens wel toegestaan?

In mijn ogen is Levitucus en Romeinen er duidelijk over.

Ik vind dat Gods wetten nog altijd boven de wetten van de staat staan.

We moeten God meer gehoorzaam zijn dan de staat.

Mij maakt het niks uit wat de homoseksueel doet in zijn leven, het is zijn verantwoordelijkheid en niet die van mij.
Maar ik mag hem er toch wel op wijzen hoe God er over denkt?

Volstrekt niet ,maar wat we doen is wel veroordelen en doen zo zwaar tekort aan Jezus overwinning, Hij bepaald en niet wat wij menen te weten omdat het geschreven is, God kan vergeven zelfs wanneer wij dat niet half bedacht zouden kunnen hebben. Ik heb al zo vaak aangeven, we hebben de Bijbel om te leren wie God is.

Pas als we weten wie God is en wij Hem helemaal kunnen doorgronden, dus gelijk aan Hem zijn, mogen we doen wat we doen, gelijk homo's veroordelen, mits Hij dat zou doen, ik denk dat Zijn Liefde toch overwint en men behoudn blijft na bellijden zonden .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:05
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
CHRISTIAN542 schreef:
.

Ja wie weet! Nou God die weet het. En Hij heeft in ZIJN woord aangegeven
hoe het in elkaar steekt.Maar ik merk dat mensen de waarheid verdraaien,eigen theorienen bedenken...

Zo komt het dat hier eindeloos gediscussiert word.

Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”


Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben..

Als ik het zo zie ben jij God en weet je daarom wat God denkt en wat Hij wil, mede daarom gat voor jou d eregel van "veroordeel niet opdat gij niet veroordeeld worde "op.

Ben je God, of ben je hier momenteel hypocriet bezig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:10
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.
 
Wat ik hier sommigen zie doen is plaats nemen op Gods Rechterstoel om zo de medemens eens lekker te kunnen veroordelen. Mijn vraag hebben wij het recht om sowieso op die stoel te gaan zitten en zo misschien wel Jezus Levenswerk (onze redding) te niet te doen?

Beste mensen leef in de Liefde die Jezus ons beveelt, gebruik d eBijbel als leerboek en neem niet Gods recht in eigenhandom anderen te veroordelen, je zo boven de vader , Zoon en Geest te plaatsen.

Als er iemand is die zijn eigen boontjes wel kan doppen is het God wel en heeft ons daar niet voor nodig, met Zijn Woord misbruikend in de hand.

Bedenk eens wat God deed met Nineve, waar mensen waren afgedwaald en wat het lot van hun was, waar Jona zich kwaad om maakte. Ondansk dat God wel eens kwaad wordt is ne blijft hij een Liefhebbende Vader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:56
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
Soms denk ik dat als we onze vooroordelen nu eens wat minder vaak lieten gelden het ook werk aan heiliging van ons zelfe.

Ik zag hier enige reacties, waar zo het lijkt aanvallend werd gereageerd, zo iets leidt tot misverstanden en komt eigenlijk voort uit die vooroordelen. Zelf denk ik, dat als iemand iets als aanvallend wordt beschouwd, eerst nog eens goed moet gaan lezen, wat staat er precies en is mijn uiteg wel wat de ander nu eigenlijk bedoelt, alvorens impulsief te reageren.

Laten wij als geheiligden ons goede Voorbeeld blijven volgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 23:08
BerichtOnderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
 
LEANNE226 schreef:
Waar zijn we mee bezig als een seksloze relatie als een soort heilig ideaal wordt gezien............bizar,een relatie zonder intimiteit...........
Wanneer gaan we seks zien als iets moois en niet als iets smerigs wat je zelfs uit een een vaste relatie moet bannen?
Die paar uitzonderingen moeten we niet als norm gaan nemen.

Leanne,heeft nog nooit een wild voorstel gehad op een date(terwijl die site beweerd dat daten daar volledig om draait,ligt vast aan mijn bmi/uiterlijk/innerlijk/kookkunsten Knipoog smiley )

Ik denk dat het ook absoluut niet de bedoeling van de oprichster van "date zonder dat" om het als normaal te gaan zien. Zij heeft naar ik meen vanuit haar professie te maken met mensen die geen seks meer willen, maar alleen zijn wel beu zijn. Maar wat is intiem, moet dat specifiek fysiek zijn of mag men wel romantisch genieten van bijv brandend kaarsje en wijntje bij openhaardvuur zonder lichamelijk contact?

Wat seks aangaat, voor de één gewoon lichamelijk contact wat hoort in een goede relatie, voor mij is e rwel verschil tussen de liede bedrijven en seks, mede omdat ik seks meer als lustbevrediging zie oa sexzooi op tv en wat al niet meer ipv intiem in liefde met elkaar omgaan dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 22:49
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is natuurlijk, en ook iedereen beleefd en draagt zijn christen zijn op zijn/haar eigen manier uit. Ligt ook aan je zelfvertrouwen, hoe je zelf in elkaar steekt. Dus eigenlijk is de term heilig zijn wat verwarrend.....Ik denk dan gelijk aan heilig boontje.....Knipoog smiley
Ben je dan alleen heilig als je veel tijd aan God besteedt????
En wat versta je onder proclamerend bidden? Ik weet nooit wat ik me daar bij voor moet stellen. Toch niet bidden al la Jan Zijlstra mag ik hopen? Ik vind dat onder de categorie dwingend bidden vallen.....

Nee heilig zijn we allemaal en er is geen gradatie in die heiliging. wel is het goed om god als Vader overal bij te betrekken, een gvd heeft minder zin dan een gewoon tussen neus en lippen door een "help mij Heer'. Ik heb 4 zoons en de oudste heeft 2 jaar op een Bijbelschool gezeten, die heeft wel meer geleerd om met God bezig te zijn en dat je Hem betrekken moet bij je dagelijkse zaken. als ik dna zie hoe ik met God omga denk ik weleens waar ligt mijn hartsverlangen eigenlijk?

De discipelen konden de geestes zieke man niet genezen, Jezus foerterde hun uit en genas door te proclameren, later deed Petrus het ook bij de verlamde bij de poort van de Tempel, zeggende " Goud en geld heb ik niet maar wat ik heb geef ik u, in Jezus naam sta op". Je noemt Jan Zijlstra, lopt die bidt ook proclamerend, maar soms heb ik mijn bedenkingen ook wel eens, mede door Jezus het zendingsbevel aan zijn discipelen. Er zijn er meerdere geestelijke leiders in de verleiding gekomen van het kapitaal, wat dus dwars op Jezus zendings opdracht staat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 06:26
BerichtOnderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
 
WILLEMIJN232 schreef:
Misschien krijgen anderen weer braakneigingen als ze lezen dat er speciaal een site voor christenen is? Knipoog smiley
Het is maar net wat je zoekt en wilt én hoe je overtuiging is.....en wettelijk is het niet verboden dus ze doen niets wat niet mag........
Je weet ook niet altijd wat de achterliggende motieven zijn. Het hoort niet bij jouw waarden en normen dat is duidelijk....

Willemijn, goed om je hier weer terug te zien hopelijk gaat het toch de goede kant op, dat is en blijft mijn wens en gebed. Ik denk dat de wet ook een trouwbelofte heeft, nu is de vraag als je gaat daten als getrouwde, pleeg je dan al of nog niet overspel? Dat men behoeft heeft aan bijvoorbeeld een gesprekspartner omdat je uit gekeken bent op je eigen partner, is er iets goed mis. helaas gaat en leert men ons dat eigen ik eerst komt en dan als het ons uitkomt onze naaste pas.

Wil men iets anders, ga eerst eens een marriage course doen, Waarom is men getrouwd, wordt vaak vergeten waardering vor wat d eander is en betekend is niet meer van toepassing. Het is een sluipend proces en schept zo afstand tussen partners. Men ziet bij hernieuwde "aandacht voor elkaar vaak opbloeien van de liefde voor elkaar. Er zijn natuurlijk wle verbroken relatie waar men moest kiezen om uit elkaar te gaan maar veelal is het de sleur die men "vreemd" doet gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 22:20
BerichtOnderwerp: Heiliging
 
In hoeverre staan wij God toe in ons leven? Zelf probeer ik wel zo goed mogelijk christen c.q, heilige te zijn. Een ieder die in Hem (Jezus opstanding gelooft en acccepteerd) gelooft is door Jezus dus geheiligd. Als er in de Bijbel staat bid voor alle heiligen, is dat voor hen die sowieso geheiligd zijn door hun bewust belijdend christen zijn.

Wat Faith aangeeft met meer geheiligd klopt wel en niet, maar wat zij zegt is wel waar, waar is ons besef van wat de Heer met ons voor heeft, wel afhangt van onze manier van bezig zijn.

Wat moet een vader doen als zijn kinderen alles wel goed vinden en Hem alleen maar nodig hebben als er nood is? Wat mot een vader met zijn liefde als wij die alleen maar beantwoorden als het ons uitkomt?

Hoe meer wij met onze Vader omgaan hoe meer we van Hem kunnen houden, destemeer kan Hij Zijn Liefde tonen. Jezu sleerde ons bidden het "Onze vader", dus mogenwe er vanuit gaan dat we samen met elkaar door het levnen moeten gaan elkaar als broer en zus tot steun te zijn. Helaas is het individualisme ook bij ons als christen toegeslagen, i kkan het wel alleen af e nde vader moet maar genoegne nemen met mijn mening en manier van geloven.

Kan of moet God (als Vader), zijn kindernewle alles geven ook als zij het niet willen? Bid en u zal gegeven worden, was Jezus een leugenaar toen Hij dat zei? Wanneer wij ons meer gaan "heiligen", dus met God bezig gaan, zal dat Hem deugd doen (denk ik) en wil Hij ook verhoorder der gebeden zijn. Maar ook de manier van bidden is iets waar we ons eens goed bij na gaan moeten denken, wie van ons bid proclamerend?

Eigenlijk hoe meer wij ons "heiligen" ( met God en zijn Woord bezig zijn en ons meer gaan openstellen voor Zijn Geest), destemeer kunnen we leren wat God van ons verlangd. Laten we ophouden gewoonte christenen te zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 22:18
BerichtOnderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
 
Ik kreeg haast spontane braakneigingen van die Secondlove zooi, maar kan me wel vinden in dat men om wat voor reden dan ook geen behoefte heeft aan een lichamelijke intieme relatie. De eerste keer dat ik die reclame zag, was mijn gedachte "en het zak zijn als in de dagen van Noach".
Normen en waarden verloederen steeds meer

Geen mens is gelijk en er kunnen goede redenen voor zijn om geen seks (meer) te willen hebben ivm permanente nasleep ziekte bijvoorbeeld en ander legio te bedenken oorzaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 23:28
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
ANNA415 schreef:
Is er al een nieuwe datum Kwijlende smiley

Kan het het niet zien, maar mij werd gevraagd of de 14september een optie kon zijn, wat mij betreft wel, want 8 sept is er ook al eentje en 2 in hetzelfde weekend kan beter niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 21:25
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje
 
JANE410 schreef:
Okè, moet toegeven dat ik maar een beetje engels kan Huilende smiley, smiley in tranen misschien te snel gereageerd, I don`t now Kan iemand het even vertalen, als je toch vakantie hebt Coole smiley met zonnebril

vertaling naar mijn beste kunnen, ik ben ook een leek

Ah hallo! Het is leuk om jullie hier te zien. Als de meer opmerkzame van jullie hebben waarschijnlijk gerealiseerd dat dit de hel is, en ik ben de duivel, goede avond, maar je me Toby noemen, als je wilt. We proberen om hier dingen te informeel te houden, evenals het helse. Dat is gewoon een grapje van mij. Ik vertel het elke keer.

Nu, u bent allen hier voor ..... Eeuwigheid! Ooh, wat ik nauwelijks hoef te zeggen het is een vet lange tijd, dus je zult alles krijgen om elkaar goed te leren kennen door het einde.

Maar voor nu ga ik jullie moeten opsplitsen in groepen.

Wil je stoppen me tschreeuwen!

Dank u.

Nu, moordenaars? Moordenaars dan hier, alstublieft, dank u. Plunderaars en geweldsdelictenten daar. Dieven, als je wilt, en advocaten ook toetreden, jullie zijn ook dat vak.

Hoereerders - als je zou naar voren komen? Mijn God, er zijn een heleboel van jullie! Kon ik opgesplitst je omhoog in Overspelers en de rest? Mannelijke overspeligen, als je kan gewoon een lijn vormen naar de voorkant van die kleine Guillotine in de hoek.

Em ... De Franse, ben je hier? Als je gewoon wilt om hier te komen met de Duitsers. Ik weet zeker dat je genoeg hebt om over te praten.

Oke, atheïsten? Atheïsten dan hier tevreden. Je moet het gevoel een recht stelletje Nitwits. Maakt niet uit.

En tot slot, christenen. Christenen? Ah, ja, het spijt me, maar ik ben bang dat de Joden het bij het rechte eind hadden. Als je hier naar beneden zou komen, dat zou wel heel fijn zijn.

Okay! Goed, wel zijn er nog vragen? Ja. Nee, ik ben bang dat er geen toiletten zijn. Als je je Bijbel leest, zou je hebben gezien dat het was verdoemenis zonder bevrijding, dus als je niet gegaan bent voordat je kwam, dan ben ik bang dat je niet heel veel gaat genieten, maar ik denk dat dat het idee is.

Oke. Nou, het is aan u Adolf! En ik zie jullie allemaal later wel bij de barbecue. Doeg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 20:12
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
SHANITA130 schreef:
Toen ik de foto's maakte vroeg ik het al ;)

Ben niet helemaal van gisteren ;)

En als ik ze plaats, doe ik dat op me profiel, ja, dat ingewikkelde gedoe met uploaden enzo ;)

Maar ja, wat ik heb begrepen, je kan foto's kopiëren van iemand zijn profiel, en 'opslaan als': , in een van je mappen.

Dusz...;)

Maar, wel bedankt hoor dat je me het even zegt voor de zekerheid Knipoog smiley !

Ik wist wel dat je een pintere vrouw was Knipoog smiley dus heb ik het alleen even bekend gemaakt voor de gene die het eventueel vergeten zou zijn en in een enthousiastische bui, wel per ongeluk foto's zou gaan plaatsen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 11:48
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
SHANITA130 schreef:
Was heel mooi weer in Ede, perfect, blauwe lucht, niet heet, gewoon zo 25 graden denk ik, en ja, heel gezellig en heel erg mooie natuur daar.
We waren er rond 14.00 uur, had ws erg hard geregend ervoor, want het was zo lekker fris, zo wat je kan hebben na een regenbui, maar ja we kwamen aan: een strakke blauwe lucht, dus ja, Roelande had wel gelijk wb de tijden, dat de onweer was overgetrokken.

Het was gezellig, rustig en gemoedelijk, gewoon positief op alle fronten!

Waren ook lang gebleven ruim 6,5 uur!, en enkelingen gingen eerder of kwamen later.

Iig, ging om 12 uur weg was rond 23.00 thuis. Was goed te doen met de trein: anderhalf uur tot uur en drie kwartier doe je erover.

Je komt gewoon helemaal tot rust daar, en het is leuk met anderen kennis te maken.

Lachende smiley


Bedankt! Lachende smiley

Heb foto's en kan me kabeltje niet vinden, maar ja die vind ik wel weer en anders even naar de Hema ofzo. Engeltje smiley

Ps: Nou heb ik geprobeerd sms met bijlage foto(s) te sturen, lukte niet...

even voor de anderen die ook foto's hebben gemaakt lees wel even of je ze wel of niet mag plaatsen hier op CM in het aanmeldingsstuk, waar ook de andere regels staan Knipoog smiley


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 29 juli 2013, 08:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 12:05
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
Nu vallen druplen reeds neder, was we; ff dikke bui, maar al sik het zo zie, is het van tijdelijke aard en alleen een sterke storing aan voorzijde regengebied met een beetje on weer

Voor de rest weer een droge middag, dus het was gewoon even een buitje tegen het stof. en de natuur frist er ook zo van op, de geuren en kleuren mogen dan zich weer ontplooien, hopelijk nog boven barbieknoeiguurtjes uit.

Geniet en niet met mate, eigenlijk zo dat anderen er jaloers op worden en ook diehard BBQ-picknickers willen worden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 09:48
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
helaas geen kleden van Pieter, ben met uit hazeslapie, maar we kunnen gerepareerd worden en men is nu bezig om de pomp weer draaiklaar te krijgen, maar veel plezier en "be strong"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 04:40
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
Beste allemaal, prachtig dat men een goede doorzetters mentaliteit toont
Ik hoop dat Shanita dan nu alsnog komt nu Harald haar wel wil ophalen, en dat het op tijd kan worden door gegeven. Ik stuur Harald wel even een mail met mijn telefoonnummer.

Maar nu even iets anders, omdat we motorpech hebben en nu onderweg zijn naar Maasluis voor reparatie, is de kans groot dat we daar de auto van boord halen en naar huis rijden en volgende week pas naar us heitelân varen. weet ik meer laat ik het via het forum ook nog wat info achter. Ben ik al in de gelgeneheid om te komen, neem ik ook wle wat dekzeilen en (vergeleken vorige keren) half zo groot barbieknoeidingesapparaat mee,

Hoplijk tot vanmiddag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:51
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
SHANITA130 schreef:
One Love | Playing For Change | Song Around the WorldIs Deze het?

jes tenk joe, geintje maar bedankt, deze bedoelde ik ja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 13:31
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
Beste allemaal, ik baal, dubbel baal en dubbelzwaar baal en zo nog een beetje meer baal.

Omdat mijn neef ergens anders al sschipper moet varen, moet ik helaas voor hem invallen en kan niet op tijd voor de BBQ-picknick aanwezig zijn.
Normaal weg blijft het schip in Rotterdam het weekend liggen maar ivm de vakantie moet het morgen naar het mooie friese land gevaren worden. Ga vanavond al aan boord om eerst no gevn met broer naar Rotterdam de laatste vracht te brengen en dan morgen dus door naar boven.

Wie kan eventueel Shanita ophalen vanaf station Ede-Wageningen. Ik heb geprobeerd om haar te bellen, dus Shanita als je wil neem even contact op, kan misschen het 1 en ander even anders geregeld worden, want ook de ander CM(st)ers is niets mis mee en kan iamnad je ff ophalen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 09:11
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
God denk heel anders dan wij denken, laat dat even duidelijk voorop gesteld worden. Wij weten precies hoe God denkt, maar hebben wij dat recht wel?

De Bijbel, Gods Woord is geen verhaaltjesboek maar een leerboek, puur om eigen inzicht te krijgen hoe te leven naar Gods wil. AL hoe oud ook, God gaf regels om ellende te voorkomen uit liefde voor ons, niet om ons dwars te zitten. Gezien dat de mensheid in 2 groepen (Gods volk en wij dus) opgedeeld kan worden, moeten we ons afvragen, voor wie gelden welke regels. Gods volk is en blijft Zijn oogappel maar, door Jezus zijn wij nu ook verbonden en mogen ons ook Gods kinderen noemen


Heel veel "verhalen"zijn geschreven door getuigen en geletterden en zefs vandaag de dag nog onverminderd van kracht als het om regelgeving aan gaat. Het is nie taan ons om de Bijbel te gaan gebruiken naar eigen voordeel als het soms tegen regelgeving van God ingaat.

Laat Jezus ons voorbeeld zijn en blijven en laat ons gehoorzaam zijn aan wat Hij ondermeer heeft voorgeschreven in het Grote Gebod, zo heeft Hij ook duidelijk (als Hoofd van Gods kinderen) de dienende Liefde voor geleefd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 01:19
BerichtOnderwerp: Barbecue middag 8 september in Friesland
 
Op snein nei de Harkema, Liket mei skoan ta.

Even voor hen die menen dat er leeftijdsgenoten aanwezig zouden moeten zijn (op zich niets mis mee), mede CM(st)ers kennen leren is ook niet mis, zo weet je bijvoorbeeld later wie je voor je hebt als men op een chat is wie er reageet op een topic van het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 01:12
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
 
ik heb dez ekeer een beetje kleiner barbieknoeiapparaat mee, gewoon huis tuin en keukendinges, Hijword wel gestookt op gas, dus voor d efijnproevers eigen bbq-dinges meenemen en stookmateriaal er in voor de lekkere smaak.

Nog en tip voor de nieuwkomers, lees wel even nog goed de regels door ivm voorkomen onwetendheden Knipoog smiley bijv ketering of hoe dat ook maar mag heten, zelf denk ik dat het toch met ca begint, als ik mij niet vergis. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 01:02
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
 
Hoe vaak hebben wij gezondigd en hoe vaak worden wij vergeven? er is wel een kleine gradtie in zonden naar ik meen, maar zelfs voor de ergste misdadiger is er op het laatste moment toch nog kans om deelgenoot te worden van Jezus Koninkrijk. Jezus zei tegen die ene misdadiger (kruisdood was toentertijd de zwaarste straf voor zware misdadigers), "vanaf heden zult gij met mij in het Paradijs zijn.

God heeft verdriet om de fouten die ons worden aangedaan of die wij begaan, maar juist door Jezus is er Redding voor een ieder gebracht. We zullen wel moeten accepteren wie Jezus is en ons voor zover mogelijk, toch moeten proberen om als goed christen te gaan leven. Als men meerdere keren getrouwd is geweest en dat men er alles aan gedaan heeft om gehoorzaam te zijn aan wat God wil, maar het op welke manier dan ook niet gelukt is, zal (denk ik) God er verdrietig om zijn, maar er best wel begrip voor op brengen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 19:25
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
kwam hem weer even tegen dus voor alle zoekers en zoeksters naar de Liefde of liefde,

[url]One Love | Playing For Change | Song Around the World[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 18:25
BerichtOnderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
 
Knipoog smiley Op ieder potje past een dekseltje, als we daar van uitgaan, is het zo dat dus vrouwen wel initiatief mogen tonen.
Soms moet de man het voortouw nemen omdat de vrouw ietwat verlegen is aangelegd en en beetje leiding nodig heeft, maar als paar toch met respect elkaar bejegend gelijk het hoort als men echt van elkaar gaat houden. liefde is wel een groeiproces.

Echter zijn er ook goeie mannen die zeer Verlegen lachende smiley zijn en vrouwen die daar precies bij passen, maar dan mag de vrouw als die vindt dat zij zou moet afwachten tot er initiatief getoond wordt, bestwel zelf de touwtjes in handen nemen.

Ik denk zelfs dat juist door verkeerde interpretaties (mannen eerst en vrouwen moeten wachten totdat....), er veel meer dates gemaakt hadden kunnen worden.

Waar het wel omdraait is eerlijkheid, als iemand reageert en men voelt niets om vaker met elkaar te communiceren, daar eerlijk antwoord op geeft, zo is het geen blauwtje lopen meer en kan men verder op zoek gaan


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 24 juli 2013, 15:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 13:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
STEENTJE178 schreef:
Ah, Zee!!!
Was ff doorgereden en hier aangewaaid. Hier had je cake EN ijs kunnen krijgen!

Hier in het noorden doen we overigens evengoed wat we zeggen/beloven etc. Hier is het juist dat het met de westerlingen maar afwachten is of ze doen wat ze zeggen. Coole smiley met zonnebril Maar het Zeeuwse Zuid-Westen is daar dus een positieve uitzondering op. Beterrrrrr Knipoog smiley
Dus NOOIT meer zeggen dat wij niet doen wat we zeggen Boze smiley

Misschien is die kabouter hierboven wel de uitzondering welke onze Noorderlijke beleefdheid bevestigd Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Sa is't mar krekt, "stijfkoppig" als we zijn is dat omdat we woord houden als we wat beloven. Mischien beperkt het zich maar tot 1 provincie waar stalen mannen op houten schepen voeren, hlaas door dat geheel Nderland nu mag meedoen, is het misschien wel andersom https://www.youtube.com/watch?v=TqneuY-hVMk te zien op 3 minuut in het filmpje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 00:41
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc
 
ANNA415 schreef:
Maar dit is de rubriek gehoorproblemen Clown smiley Engeltje smiley

Gefrustreerde smiley volstrekt niet ik hoorde ze wel, maar zag niets, dus meer gezichtsproblemen van deze halve dove kwartel Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 00:39
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc
 
MARIO216 schreef:
Volgens mij is er hier een rubriek pc problemen.

Knipoog smiley plinkjes en plonkjes is van mei 2013 , pc-problemen van 11 juli 2013. mede omdat er weer plinkjes en plonkjes waren heb ik dus deze topic er even bijgehaald, vond dat beter van toepassing. Ik heb alleen mede gedeeld dat ik wat hoorde en het hoogstwaarschijnlijk was van iemand die een privéchat wilde( wat dus het geval was) Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 22 juli 2013, 19:24
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Een lied om over na te denken, Wanneer weet niemand, maar Hij komt terug, en wat als "The Man comes around"?

http://www.youtube.com/watch?v=wdM7nTXYMsM&feature=share
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 22 juli 2013, 14:17
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc
 
had het weer vandaag, plinkjes en plonkjes maar niest op scherm.
Maar denk dat he tvan 1 en d ezekfde persoon was waar ik nu wel mee heb gechat, door zelf de naam aan te klikken en de privechat te openen in een andere browser.

Mocht er toch iemand zijn geweest die mij ook geprobeert heeft om de privechat te openen, stuur dan even een mail, ken ik die beantwoorden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 Volgende
Pagina 9 van 39