ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:44
BerichtOnderwerp: goedertierenheid
 
Mooie uitleg, we gaan vaak voorbij aan wat er in de Bijbel staat omdat we het als kind al kregen te horen en het zal wel goed zijn, zonder eens na te denken over de diepere betekenis.

Ik denk dat we zo aan veel meer zaken voorbij lopen waar God Goedheid en Grootheid in word beschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 19:36
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het ronduit schandalig om hier echte namen te gebruiken. Ook hij mag van bescherming van de dating site genieten, en dat geldt nog steeds nu hij weg is.

Als men er op uit is om te pas en te onpas, zaken neer te zetten menend dat het geen kwaad kan om anderen gigantisch tegen de schenen te schoppen en dat ook nog eens doet, zonder eigen identiteit maar wel met een nickname, ben je wat mij betreft wel bewust voor de consequenties die dat met zich mee brengt.

Gelukkig zijn er dus mensen geweest die hem hebben herkend en bekend gemaakt, niets mis mee. Boontje komt om zijn loontje.

Respect krijg je door anderen te respecteren, als iemand duidelijk aangeeft zich boven alles verheven te voelen en denigrerend naar anderen toe te zijn, mag de identiteit weldegelijk bekend gamaakt worden.

Men heeft hier een eerlijke kans om ergens op te reageren, alleen als het de spuigaten uitloopt, mag men daar gerust voor gewaarschuwd worden met aanziens des persoons en ook maatregelen treffen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 27 juli 2012, 19:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 23:52
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind
 
TALLGUY817 schreef:
Stop maar met die flauwekul, het gaat hier niet om wat of ik tegen Bart heb gezegd, het gaat hier om jullie afkeer van het Woord van God, en omdat ik jullie dat als een spiegel voorhoudt begeven jullie je op een weg die mij eer toe betoont, omdat ze met de profeten eender hebben gedaan.

Ik ben van mening dat als kruisigingen nu toelaatbaar zouden zijn, dat jullie de Here Jezus als Hij nu nogmaals datgene doende, waar ik een afdruk van ben, zou doen, dat jullie Hem niet met vier of zes nagels aan het vloekhout slaan, maar dat je een spijkertacker hanteert, waardoor het voor Jozef van Arimathea alleen nog mogelijk is om het vlees van tussen de spijkers weg te krabben met zijn nagels en daar meer als drie dagen over zou doen, zodat de opstandingsdag niet op de derde maar mogelijk op de vijfde zou zijn. Niet dat dit zo bezwaarlijk zou zijn, want het was immers ook de vijfde steen waar Goliath mee geveld werd. maar daar snappen reli's niks van! Ik wens jullie bijna smalend de Grote verdrukking toe.

Jaja.. ook religieuze mensen worden door God gebruikt, namelijk om Zijn rechtvaardigheid in te bewijzen!

Wie zich zelf verhoogd zal vernederd worden en antwoord de zot niet naar zijne dwaasheden is het beste wat men hier kan doen.

TALLGUY817, totaal onbekend met de naasteliefde welke Christus ons heeft voorgeleefd en met Bijbelteksten menen dat hij in zijn gelijk staat, is dus de Bijbel misbruiken, niet wetend hoe en wat Jezus allemaal voor verrassingen voor velen in petto heeft omdat Zijn liefde veel meer overwint dan wij kunnen beseffen.

Discussies, moet kunnen ook al wordt men het niet eens, maar blijf dus in naasteliefde elkaar met respect behandelen, komen we een heel eind verder mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 22:23
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=WEmu3CvmQQ0&feature=BFa&list=LLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 23 juli 2012, 22:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 18 juli 2012, 20:24
BerichtOnderwerp: bidden naar overledenen
 
FRANKT627 schreef:
We 'praten' toch ook met Jezus. Hij is gestorven en verrezen. Zo is dat ook met de mensen, familie of wie dan ook die gestorven zijn en al reeds verrezen zijn.

Helaas zijn de doden niet verrezen nog, bij Jezus kruisiging en opstanding gingen de graven open, nu niet meer. Gelukkig zijn zij die in leven de juiste weg gekozen hebben voor eeuwig gered, di ezerkerheid hebben we wel. Letwel het is een moeilijke materie, maar hebben we die zekerheid van eeuwig leven dus alwel verkregen.

Voor ons als aardse mensen hebben we maar met één Iemand van doen en dat is Jezus, Hij is de weg de Waarheid en het Leven, dus de manieren waarop Hij aangeeft dat we contact zoeken, met gene zijde, is de enige goede manier, oa te bidden tot God en God alleen.

Gaan wij contact zoeken met overleden mensen, gaan we het pad op paranormale en occulte zaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juli 2012, 12:25
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
Wat gaan we doen aan hen("andere"christenenen) die er niet voor kozen, maar wel zijn om die weer geheel volgens de regels en wetten van de Bijbel te laten lopen, nadat we eerst even de balk uit ons eigen oog hebben gehaald????

We mogen leren uit de Bijbel en die als leidraad gebruiken omdat God ons dat gegeven heeft, maaaaaaaaar vergeet niet dat Jezus als onze advocaat zal staan naast de troon als bijvoorbeeld een homofiel dominee voor de troon staat en ondanks zijn geaardheid toch zich heeft gedragen volgens het grote gebod, beslist Jezus of Hij zijn Redding verdiend.

Jezus heeft het recht om dat Hij Zijn Offer heeft gebracht, zonden aan hen t evergeven waarvan denken dat di ezekere niet in d eHemel zouden komen.

God is rechtvaardig en wij mogen in Zijn liefde leven, houdend aan wat Hij ons voorschrijft. Het geeft ons niet het recht om toe te geven aan wat wij diep van binnen weten dat fout is.

Tweespalt is wat er gezaaid word, God ziet graag eenheid, laat ons nu eens uitgaan van omdat te bereiken.
Dus is iemand home of lesbisch, hoe gaan we met hun om, hebben of mogen zij hun verhaal ook kwijt? Waarom stond iemand gelijk Jos Brink op de kansel? Was dat omdat God hem dat verlangen heeft gegeven misschien?


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 17 juli 2012, 18:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 21:19
BerichtOnderwerp: bidden naar overledenen
 
Moeilijke zaak, tenminste al smen antwoorden op vragen wil hebben.
Er schuilt een heel groot gevaar in dat de"verkeerde" kant antwoord gaat geven.

Voor mij is het simpel, mijn ouders en broer zijn bij hun Vader in de Hemel of staan in ieder geval onder Zijn bescherming (ander materie), zij mogen genieten van het goede Gods, waarom lastig vallen met mijn sores of vragen?

Als ik wat wil weten vraag ik het de Vader of Jezus of de Heilige Geest, niemand meer dan Zij weten wat goed voor mij is, zij gaven mij ook troost bij overlijden van familieleden. God is goed en wil voor ons het beste. Hij geeft ook aan dat we bij hem moeten zijn meto nze vragen cq. moeilijkheden.


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 21 september 2012, 18:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 21:09
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
Helaas kunne wij veel dingen die geschreven staan in d eBijbel verkeerd uitleggen. Giods woor dis niet zomaar even aan t enemen maar juist om er mee aan de slag te gaan en te leren wat God wil, hoe wij ons zouden moeten aanpassen gaan aan God.

Er is veel te zeggen over wetten enregelgeving die in het Oude testament staan. Jezus kwam niet om de wet af te schaffen maar juist om die in vervulling te doen gaan.

God heeft deze wetten en regelgeving niet gedaan om ons te pesten, maar juist om ons te beschermen tegen kwade invloeden.
Als wij uitgaan van het Grote Gebod, is vor ons alleen wegelegd dat we in goed fatsoen anders denkende in Liefde Gods gaan behandelen, er te zijn voor een ieder die het moeilijk heeft, met bijvoorbeeld geaardheid.

Gebed (voor iemand waarvan wij denken dat die verkeerd handeld)vermag al heel veel. Veroordelen kan en mag beslist niet, er is maar Één die weet wat er gebeurd met hen (ook zelfs) de zwaarste criminelen als die op het laatst berouw tonen, gelijk de enen misdadiger naast Jezus aan het kruis


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 17 juli 2012, 12:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 23:16
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
http://www.youtube.com/watch?v=WEmu3CvmQQ0&feature=autoplay&list=LLTUxe3x8P3j5tDny6DuAvjA&playnext=4

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 15 juli 2012, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:29
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
 
God de Vader zal weten wanneer onze Heer terug komt op de wolken.
Het boek openbaring staat niet voor niets in de Bijbel. Als men niet de Bijbel mag gebruiken om mensen te waarschuwen dat het einde naderd, kunne we dus de waarheid van de rest van de Bijbel ook aan de kant zetten.

Tekenen des tijds moeten we wel op letten, er staan er veel profetieën over, zowel in het Oude als Nieuwe Testament. Als iemand op grond van de Bijbel zegt dat we in de barensweeën der eindtijd zitten en uitlegt waarom hij dat zegt, is het wel zaak om allert te blijven en dus het goede pad te behouden.

Velen zijn in principe bang voor de eindtijd, maar wat zal het een Feest zijn, Gods Feest. Jezus als Koning van nieuwe Hemel en Nieuwe Aarde wordt, wereld Vrede overal. Geen sores meer om wat wel of niet waar is, geen sores meer om aardse zaken, en gebreken meer zowel op fysiek als mentaal.

Ouweneel ken ik niet hen ook niets van hem gehoord of gelezen, maar het gaat om de intensie waar iemand mee bezig is, gelijk ook een Benny Hinn dat doet. Het gaat niet om in wat voor naam men het doet, maar met welke intensie, is het eigen belang of is het daadwerkelijk ter meerdere eer en glorie van God.

Er zal bijvoorbeeld genezne worden in Jezus naam, waarvan Jezus later zal zeggen ik heb u niet gekend, terwijl er wel genezen word, gelijk Hij aangeeft.
Misschien zijn sommigen, gelijk Hinn wel ooit goed begonnen, nu hebben ze gebed nodig om de Waarheid weer onder ogen te zien in hun hart.
Jezus wil niet dat er mesne verloren gaan du sals wij mesnsen kenne die niet goed bezig zijn is ipv te gaan afkatten op die personen, ons gebed voor hen is zo nodig.

Gods Geest kan en wil heel veel, kunnen wij ons laten leiden door Hem?


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 12 juli 2012, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:15
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
[quote=FLOWERFUL304][quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?

Welke Bijbel lees jij ik vind in alle vertalingen geen Sodom en Gommorra er bij staan
Jakobus 4. 4 Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld vijandschap met God betekent? Wie met de wereld bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God

Welk recht hebben wij om eigen interpretatie toe te voegen aan Gods woord?


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 10 juli 2012, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 22:05
BerichtOnderwerp: Pesten...
 
Wat is de topic hier?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: Humor
 
ANNA415 schreef:
Ik heb direct aanstootgevend aangeklikt Clown smiley

Gelukkig dat deze leus voor de nederlandse dames wel goed van pas komt, maar in heel vele andere talen komt er dus wel wat anders uit, ondanks dat ben ik toch blij dat ik Nederlander ben, kan ik mij tenminste verstaanbaar maken met mijn medemensen hier Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 21:59
BerichtOnderwerp: Humor
 
Wisten jullie dat bij google, onderdeel meer, en dan bij vertalen mannen zijn mannen en mannen horen in de keuken zet, dit in veel talen iets aangeeft waar sommige vrouwen het weleens niet mee eens kunnen zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 21:20
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
CHRISTA178 schreef:
NEE LIEFDE LAAT ZICH NIET DWINGEN!

Dat is duidelijk, dat liefde zich niet laat dwingen.

Maar LIEFDE IS NIET ALLEEN EEN GEVOEL, LIEFDE IS OOK EEN KEUZE!

Een echtpaar uit mijn gemeente stond op scheiden, maar na een paar gesprekken kwam de man tot zichzelf en maakte een keuze om hulp te zoeken.
zijn vrouw eveneens. Nu is het een aantal jaren verder het hun huwelijk is mooier dan voorheen!
ZO KAN HET OOK! Lachende smiley

Helemaal mee eens, dat had ook bij ons gemoeten, je beseft niet half hoeveel ellende scheiden geeft, ondanks dat men wel op de juiste weg is begonnen.

Soms kan sleur negatieve zaken versterken, vergetend waarom men is getrouwd, namelijk uit liefde. Helaas kan soms professionele hulp zaken verergeren, wat bij mij het geval was. als men hulp zoekt do edat dan bij goede instanties met goede mensen, die geen ego strelen maar daadwerkelijk hulp bieden.


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 9 juli 2012, 22:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 14:33
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
Toch is de Liefde een gebod, helaas komt, als eigen ego op de eerste plaats komt, dan wil men alleen eigen ego gestreeld zien, dus niet alles opofferend meer voor de ander.

Liefde is (als het goed is) een kwestie van geven en KRIJGEN.
Soms kan een partner liefde niet beantwoorden en even niet voldoen aan huwelijkse plichten ivm de lichamelijke of geestelijke gesteldheid.
Als men alleen geeft en ontvangt, is het geen probleem en zal men de ander, ondanks koste van zich zelf, de ander willen steunen.

Van morgen een mooie verkondiging over het gelijk zijn aan elkaar, puur door de liefde, dus gelijk is voorgeschreven. Mannen moeten evenveel van hun vrouw houden als van zich zelf, ondanks dat ze het hoofd van het gezin zijn.

Helaas is vandaag de dag het zo gemakkelijk om na een ik hou niet meer van je omdat te gebruiken als reden om te scheiden. Gaat men dan wel van het besef uit waarom de liefde is bekoeld, heeft men wel bredacht wat de reden was warom men getrouwd is toentertijd?

Letwel, scheiden is soms een must ivm uitbraak onderdrukking omdat 1 partner verkeerd bezig is. Velen hebben hun best gedaan om alles weer op de rail te krijgen, Soms zal men toch er vanuit moeten gaan, willen we dit werkelijk wel diep van binnen? Als men alles heeft gegevenen de ander blijft halsstarrig, mag men scheiden.

Wat de topic aangaat, ja men mag met een gescheiden vrouw/man trouwen trouwen, mits men uit wil gaan wat voor consequeties aan de relaitie welke gesteld worden door Gods woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 13:50
BerichtOnderwerp: Humor
 
De vrouw van de dominee zit in de trein in haar bijbeltje te lezen. er komt bij het volgende station een man tegenover haar te zitten, die haar zo even bekijkt en vraagt u gelooft toch niet dat het waar is wat daar geschreven staat, zegt hij.

Jazeker wel, is haar antwoord, waarop hij zegt je gelooft toch niet dat Jona 3 dagen in een vis heeft gezeten, dat kon hij nooit overleeft hebben?

Ik zal, als ik in de hemel kom, het Jona vragen hoe hij dat heeft gedaan zegt ze. Maar als hij nu eens niet in de hemel is zegt hij, waarop zij zegt dan kan jij het hem vragen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 8 juli 2012, 21:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 19:11
BerichtOnderwerp: een fantastische relatie met onze God
 
http://www.youtube.com/watch?v=W5mbldTkruM

Er zijn veel CMers die het heel moeilijk hebben gehad en soms het niet eerlijk vonden, dat de moeilijkheden er waren.
Soms krijgt God de schuld van verkeerde zaken niet beseffend dat God ons absoluut geen kwaad meer wil doen door het Nieuwe Verbond in Jezus.

Als ik hier zo de topics lees, zie ik dat sommige CMers hier gelijk Nick een mooie waardevolle getuige zijn, van hoe God hen juist het goede heeft gegeven.

Ik wil hun die soms nog tobben deze clip meegeven, puur als ondersteuning, ook voor hen die soms twijfelen in wat hun is overkomen.

Er is op youtube ook een dvd van Nick in 5 delen met vertaling er onder te beginnen met deze deel 1 http://www.youtube.com/watch?v=BVVYjpmseiE


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 21 september 2012, 18:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:04
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
HEIDE115 schreef:
Over deze jou woorden hier neergezet..zullen geen 4 bladzijde's
vol komen te staan Pieter.
Het geeft duidelijk aan,wat ons hier op CM wel bezig houdt.
ga ik nu lopen mee praten met jou..o nee!
Ik heb m'n ogen ook open,dat is alleen wat ik ook zie en even wilde zeggen.
Ik denk dat iedereen ook wel is ook ongemerkt aan sfeer makerij doet
een term die ik hier tegenkwam;)een gek woord voor op een forum,
want 1 letter bepaald al een sfeer?;)
dan zeggen we al snel..waarom staat er 1 letter?
maar goed..als ik een woord olie veranderd in vuur..dan is het zo en zo sfeer bepalend.

Snap jij wel wat ik nu precies wil aanwil geven?

Ik hoop alleen dat men nu eens er vanuit gaat dat we on ze meningen mogen delen, iets mis mee, zo kun je ook van elkaar leren.

Helaas zijn er door verkeerde interpretaties heel wat scheuringen ontstaan. Simpel voorbeeld wat hier ook al eens is gebbruikt , dat het God een gruwel is dat 2 mannen zaken die toe behoren aan man-vrouw relatie, mogen w edit niety gebruiken om eklkaar mee te veroordelen.. We mogen gevoelgelijk aannemen dat elke zonde God een gruwel in het oog is, dus ook het elkaar bestrijden met Gods woord.

JEZUS EN JEZUS alleen bepaald wie tot Zijn koninkrijk zal behoren , dus niet wij met onze Bijbel in de hand.
Jezus Christus, is onze Redder, du sook voor een bekeerde home of wat voor zondaar dan ook, dus ook voor een ieder van ons.

Laten wij dus vanaf nu elkaar bouwen in het geloof, en ja daar mogen we en moeten we zelfs de Bijbel bij gebruiken. De bijbel gebruiken ter ere van God en niet misbruiken tegenover anders geaarde medemensen. Jezus beveelt de Liefde, dat is elkaar helpen niet veroordelen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 07:16
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
BART347 schreef:
sorry dit beschrijft een heel ander verband.

wie oordeelt hier?

wie zegt dat ik beweer dat gebed niet helpt?
(je hebt mn profiel gelezen...)

Leer alsjeblieft wat Gods liefde werkelijk inhoud en handel er naar,
Wat men hier op CM doet is elkaar aanvallen en de Bijbel misbruiken om eigen gelijk te halen, dat is waar ik mij aan erger.

Natuurlijk kan, mag en hoeft men het op sommige zaken niet eens te zijn, maar ga met elkaar daar als "goed" christen daarmee om.

Wat jij niet wil snappen is dat men elkaar hier in de haren vliegt en elkaar kwetst, en soms als fariezeërs aan het werk is


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 6 juli 2012, 09:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 01:16
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
BART347 schreef:
wel vreemd dat je met deze reactie iedereen die hier een bijbeltekst aanhaalt ontmoedigen wilt en gelijk wil stellen. en wilt beweren dat iedereen die dat doet oordeelt? lees jij de hele reacties eigenlijk werkelijk op inhoud?



ja, lezen dus...

ook kan ik verklappen dat bidden alleen niet zal helpen. eerlijk: zou mooi zijn, kloosters zouden de oplossing (kunnen) zijn voor elk probleem... (helaas)

ter info voor PIETER619: er is ook een topic over dit soort reacties

Als jij vind dat jij als "christen" op Gods rechterstoel mag gaan zitten en anderen mag veroordelen omdat die niet volgens de Bijbel leven, mag je zelfs je geen christen noemen, denk ik. Wie heeft het recht om welke zondaars vrij te pleiten, danwel te veroordelen?

Ook heb je dan geen weet hoe gigantisch Jezus overwinning zal zijn als Hij weer terug komt. Ook heb je de dus, de gelijkenis van de dagloners niet begrepen helaas. Ook heb je totaal niet begrepen wat Jezus deed met de overspelige vrouw, wat het wereklijk inhield dat Jezus zei " zondig niet weer" wetend dat zij ook maar , gelijk wij, mens was.

Helaas zijn er veel meer mesne di egelijk jij menen dat gebed niet helpt, niet wetend wat zij daar mee tegen houden, namelijk dat God aan het werk mag, zowel in ons binnenste als in de gemeente.

Het grootste wapen tegen alle kwaad wat we hebben is gebed, als je wil leren uit de Bijbel, daar staat als opdracht 'bid onophoudelijk", dit houd in, God overal bij betrekken, zo kan Hij ons helpen om in Zijn Liefde met elkaar om te gaan, dus ervaroingen gaan uitdelen, enzo kunnen we van elkaar leren en God wil door Zijn Geest ons daarbij helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:04
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE
OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE
OORDEEL NIET OPDAT GIJ NIET VEROORDEELD WORDE

Wat zijn we allemaal betwers met de Bijbel in onze hand, gaan we zonder er bij na te denken maar op Gods troon zitten te oordelen en sommigen weten zelfs dat God het een gruwel vind, niet begrijpend waarom Jezus hier op aarde is gekomen.

Zich zelf op de borst slaand van kijk mij eens, ik ben hetero, hiep hiep hoera.

In plaats van te (ver)oordelen, zouden hen die dat willen, hulp aan kunnen bieden, gebed zou al een heel goed begin zijn.

Gebruik nu eindelijk de Bijbel eens zoals hij werkelijk bedoeld is, niet om je gelijk te halen, maar om Gods liefde te leren, mede voor geleefd door onze Here Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 09:55
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
TINK100 schreef:
een vraagje:

Wat denken jullie dan van homosexuele dominee's?
Ook daar kom je deze geaardheid tegen....en hoe zou een gemeente daar mee om moeten gaan? Ik heb nu een aantal gemeentes gezien waar dit gebeurde...zal verder niet vertellen hoe dat afgelopen is, om te voorkomen dat de meningen al vaststaan......

( ik vertel mijn mening ook niet)

het is gewoon een open vraag.

Waar het om draait is waarom men dominee is geworden.
Was het een roeping gelijk Jos brink dat had of om een goede baan te hebben gelijk Klaas Hendrikse.

Als men met een roeping dominee (gelijk Jos Brink ook verkondigde) is geworden, kan het ook een beproeving van God zijn, op dat we niet gelijk velen doen, ons gelijk willen halen met verkeerd uitgelegde Bijbelteksten ons gelijk te willen behalen. Zoals hier al eerder vermeld, dat Gods bevolen liefde als eerste op ons verlanglijst zetten, als een gemeente een beroep wil doen

Ik heb meer moeite met een dominee gelijk Klaas Hendrikse, die zeggen dat God niet bestaat, en dat een kerkeraad zomaar dat soort mensen aanneemt.

Ter aanvulling van de topics, bedenk dat waar je mee oordeeld (Bijbelteksten ed), je veroordeeld kan worden, dat je uit moet gaan wat zou Jezus doen.
God geeft oplossingen voor problemen, soms zelf zo als dat wij het niet bedacht zouden kunnen hebben


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 4 juli 2012, 09:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 01:59
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
SHANITA130 schreef:
Er staat een tekst in de bijbel: vrouwen hebben natuurlijke omgang met mannen verwisseld en zijn in hartstocht ontbrand voor elkaar. Hetzelfde staat er over de mannen.

Daar kan ik niet uit opmaken dat een man geen relatie met een man kan hebben en hetzelfde geld voor vrouwen.

Het wordt in de bijbel gezegd als een feit, iets dat gebeurd.

Maar dat is iets heel anders, dan als een man een trouwe relatie heeft met één andere man, geldt ook voor een vrouw, zo denk ik erover.

Er staat nergens: gij zult geen relatie met een man hebben als man, of met een vrouw als vrouw.


Onder andere in Leviticus 18 staan regels waarvan wij allemaal schriken als we ze moesten toepassen vandaag de dag. Jezus kwam niet om d ewet weg te nemen maar om die in vevulling te doen gaan. Gelukkig leefde Hij ons de Liefde voor en van daaruit moeten we Hem volgen.
We kunnen dus gelukkig de eerste steen niet meer werpen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 12:20
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ERIKA129 schreef:
Nee Helaas houden ze wel van eurocenten ben ik achtergekomen Twijfelende smiley
Die beesten zijn meegegaan met hun tijd Clown smiley helaaas Boze smiley

Misschien gewoon een stukje koperdraad neer leggen, ik meende dat de centen en stuivers van vroeger gewoon van koper zijn gemaakt. Nu zijn d emunten meestal vamn legeringen gemaakt, du skoper gemixt met andere metaal soorten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:13
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Gehoorzaamheid is heel moeilijk te omschrijven wanneer je dat wel of niet bent, gezien vanuit Bijbels perspectief. Dat en heel verschillend denkt over zaken doet wel blijken uit de gigantische hoeveelheid aan onderwerpen op het forum.
Gelukkig kunnen en moeten we de Bijbel gebruiken om te leren wat gehoorzaamheid aan God inhoud. Zoals al vermeld oa d e10 geboden ,maar God heeft ook andere zaken laten aangegeven hoe we met elkaar om moeten gaan. We weten allemaal dat we niet omraak kunne zondigen nu Jezus de straf gedragen heeft.

Omdat we de Bijbel niet geheel tekstueel uit ons hoofd kennen hebben we er ook een Helper bij gekregen, om te weten wanneer we goed of fout bezig zijn.
We kunne veel “goed” praten maar kunnen we ons zelf voor de spiegel in de ogen kijken, dan ons zelf afvragend, was ik goed bezig? We weten allemaal dat God dieper in ons hart kan kijken dan we zelf doen, maar de vraag was ik goed bezig in Gods ogen, weten dat je twijfelt, geeft aan dat je zoekend bent naar bevestiging en die kun je alleen van God krijgen.

God betrekken bij alles wat je doet als men bij bewust zijn is (de één werkt overdag de ander ’s nachts), is al men al heel eind op de goede weg. Mijn oudste zoon heef me geleerd, dat je de Vader ook voor gewone dagelijkse dingen mag betrekken, dus hem om hulp vragen (bijv zoek geraakte sleutels), maar dank Hem ook voor als iets goed gaat.

Ben ik nu een heilig boontje geworden , absoluut niet, maar het geeft me wel meer besef bij wat ik goed of fout doe.

Men is gehoorzaam (denk ik), als jij je zelf recht in de ogen kunt kijken (voor de spiegel) en daarbij bedenken dat je voor God staat en je zelf kunt verantwoorden voor wat je oprecht geprobeerd hebt om Hem gehoorzaam te zijn, ondanks de foutjes die je nog deed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 22:35
BerichtOnderwerp: Humor
 
Zoon lief kon redelijk goed mee komen op school, maar alleen door het rekenen, zou het overgaan naar andere groep in gevaar komen.
Waarin manifesterd zich dat dan vroeg ik de juf op een ouderlavond
Juf zei. nou gisteren vroeg ik aan hem hoeveel % kans heb je als je 99 witte ballen en 1 zwarttezitten , dat als ik je een blindoek om doe dat je de zwarte pakt.

Na even nagedacht te hebben zei hij dat is 50% juf. waarop de juf zei denk nu eens goed na hoeveel % kans is het nu, waarop hij weer zei dat i s 50% juf. Juf vroeg dus hoe kom je er op, waarop hij zei je hebt hem of je hebt hen niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
GERRIT084 schreef:
Volgens mij staat er boven dit je stuk ook een aardige veroordeling. En waarom steeds de zonde goedpraten, volgens mij kom je al aardig de goede kant op, de mens achter de zonde niet te veroordelen.

Eerst lezen en dan nadenken , dan pas iets gaan schrijven, had je dus begrepen waarom het in hoofdletters staat.

Nergens praat ik zonden goed, men kan niet naar harte lust zondigen, heb ik GELEERD uit de Bijbel. Ook heb ik daaruit GELEERD dat elkaar in liefde moet benaderen, jezus leefde ons dat voor.

Christen zijn houd in, dat je een oprecht volgeling wilt zijn en het aan Hem wilt overlaten wie wel of niet gered zijn, dus niet dat wij de dienst uitgaan maken aan de hand van de Bijbel wie er wel of niet in de Hemel komt. Door Zijn allles op offerende Liefde heeft Jezus die rechten verkregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:37
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ALLEMAAL OP DE BRANDSTAPEL DIE KETTERS.

Nog steeds gaan we op de troon van Jezus zitten met de Bijbel hoog boven ons hoofd een ander te veroordelen. Gods woord is er om ons te leren, meer niet, de enige die weet wie "goed" doet, of "fout" is, weet God alleen.

We halen ons gelijk uit de Bijbel en dat is Gods woord, dit gebruiken we als excuus om een ander pijn te doen. Jij bent fout ik doe lekker alles goed want ik weet wat er in de Bijbel staat.

Zou iemand niet geheel volgens de Bijbel leven, kunnen we hem/haar opdragen in gebed bij God. we mogen getuigen van Gods Liefde en "fout e"mesne zo nieuwsgeirig, verlngend maken naar Gods wil, gelijk de kamerling na uitleg te hebben gekregen, vroeg van daar is water wat verhindert mij om gedoopt te worden.

Als wij ons als christenen willen profileren, zulen wij Hem gehoorzaam moeten zijn en vanuit Zijn liefde gehoorzaam zijn aan hoe Hij ons heeft voorgeleefd. Hij heeft vooral het dienende gedeelte laten zien, niets voor Hem zelf maar alles, zelfs Zijn leven, geven voor jou.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 10:13
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
BEUN656 schreef:
Goed, komtie:
1 Korinthen 6:18 Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam.

Jezus is helaas jou voorbeeld niet, zo te zien.
Hoeveel stene heb jij in je hand om de "gevallen vrouw" te stenigen?
Zij die wisten wat er geschrevenstaat zouden haar stenigen, maar wat zei Jezus????????

Wij mogen de Bijbel gebruiken om te leren maar NEVER NOOIT NIET om over een ander die even iets doet wat niet mag, te oordelen. De Bijbel is ons geven om van te leren, meer niet.

Ga eens leven vanuit de liefde die Jezus ons met het grote gebod gegeven heeft.


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 21 juni 2012, 10:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 30 31 32 33 34 35 36 ... 39 Volgende
Pagina 33 van 39