ChristianMatch
 


Forum

Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:15
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
wie een put graaft voor een ander .................
is ne werkmens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 23:02
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
CARMEN073 schreef:
Sex in de kerk?!?

t Moet niet gekker worden!! Verraste, verbaasde smiley

Het is hoe de "kerk" ermee omgaat Knipoog smiley
Maar het is wel een goed boek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:58
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
FLOWERFUL304 schreef:
8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk.
Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.

zie:
http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

Zijn boek al gelezen ... seks in de kerk
zijn lezingen zijn ook vaak in boek te verkrijgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:31
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
HERMAN968 schreef:
Rom 1:27 ff gaan opzoeke in de NBV, gemakshalve geef ik het hier weer:
.. en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met voruwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met manne; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

Altijd weer jammer dat alleen dat ene vers eruit wordt gehaald. het stukje begint hier bij vers 18 en loopt tem 32...
Dan kom je'r achter dat niemand deugd, je vind best wel een labeltje dat je op jezelf kan kleven Knipoog smiley
het evangelie is de "goede boodschap" verkondigen, je zal een homo niet bij de Heer kunnen brengen door dit vers alleen maar erdoor te jagen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 21:32
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
VISSER278 schreef:
Een serieuze Heide.............. De binnenkant van het rolluik ( of is dit ook een zeeuws woord) ik bedoel dus de kant tegen het raam . Hoe maak je die schoon.

hier noemen ze dat een blafetuur
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 17:55
BerichtOnderwerp: oordelen
 
Mssch een goeie tip

boek
"Mensen leren begrijpen"
van Larry Crapp

Wanneer men zich inderdaad eens verplaatst en inleeft in de situatie van de andere persoon, dan zou oordelen snel verdwijnen.
Gelieve ook niet snel te zijn in "vermanen in liefde" Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 17:43
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
WILLEMIJN232 schreef:
Bijzonder reactie van en door vrouwen..... ....en een typische calvinistische reactie.......,De mannen kunnen het wij niet......
Kom op zeg......het is 2012......

daar gaat het niet om... wil best men theologische schoolboeken wel eens terug boven halen. Alleen heb ik kerkgeschiedenis niet zo overdreven zien passeren bij de evangelische theologische faculteit Knipoog smiley
wij Belgen hebben niet zoveel met Calvijn als ik het goed bekijk hier.
Ik vind het wel bijzonder dat er hier goed kan gesproken worden zonder enige strijd van gelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 14:40
BerichtOnderwerp: Calvijn
 
FF zeggen, dat ik jullie stukjes met veel bewondering en boeiend zit te volgen...
een voorbeeld van debateren Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 14:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Sex voor het huwelijk YES zegt YES ! Doordrammer. Boze smiley Gefrustreerde smiley

ewel ja, je moet dat woord "sex" dan wel kunnen afkaderen hé???
daarom loopt het steeds vast hier...
HET staat er? ... (zeggen de meesten)
WAT staat WAAR???


Laatst aangepast door
XABIA794
op maandag 18 juni 2012, 14:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 13:54
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
nahhhh seg; wie gaat er dan ook naar het BUITENLAND op vacantie, joh!! Clown smiley

Ik zit op het EMC in Duitsland, mega grote picknick met allemaal coole christen bikers vanuit geheel europa
Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 13:52
BerichtOnderwerp: Incest
 
PETRA411 schreef:
en me laatste reactie over dit moeilijke onderwerp, ik kon iemand niet vergeven, bespaar jullie de details over het wat
en kon het niet en ging ermee na jezus omdat ik wist ik vol boosheid was, verbitterheid en soms wraakgevoelens, die nacht droomde ik een droom, ik droomde dat ik die persoon was en ik voelde me vreselijk,was me zo erg bewust van het duister waar die persoon in gevangen zat, want hoe erg ben je er aan toe als je zo gestoord met andere mensen omgaat? heel erg vind ik.

Nog iemand die ik lang niet kon vergeven, mijn broer die me had misbruikt, later bleek dat hij zwaar schrifofeen was, stemmen hoorde ,die hem opdrachten gaven, opdrachten ook om vrouwen lastig te vallen,nog later in zijn leven was hij zo in de war,zag slangen etc.om hem heen,geesten die hem erg bang maakten, wat was die jongen er echt vreselijk aan toe. hoe kan je boos blijven op iemand die zo diep in het duister zit, zo erg er aan toe is,zo ongelukkig,zo vernietigend voor de mensen om hem heen en zichzelf? heb altijd gevonden dat ik er beter aan toe was als slachtoffer dan hij als dader. Hij leeft trouwens niet meer,is niet oud geworden en was blij voor mezelf dat ik niet meer bang hoefde te zijn voor hem,maar vooral blij voor hem,want zijn leven was een akelig afschuwelijk leven. en vanuit mijn weten hoe erg hij verward was(of hoe ik het moet omschrijven)kon ikniet anders als vergeven. medelijden met hem hebben,die zo diep gevangen zat in het duister.
enfin,misschien heeft iemand er wat aan die dit leest. een stukje levenservaring , over vergeven van een dader,die ik voor dat ikkon vergeven echt heb gehaat over onrecht aangedaan,tot dat ikhemeen beetje begon te begrijpen,zijn pijn, etc.zijn verwardheid...

mooi openhartig stukje
Een voorbeeld waarin vergeving mogelijk kan plaats hebben.
Mij heeft het ook geholpen gebeurde feiten onder een andere benadering te plaatsen. Als men soms de achtergronf van de dader bekijkt...
Wat niet wil zeggen dat het daarom veroorloofd is natuurlijk, maar het helpt wel jezelf terug op de rit te krijgen.
Vergeving is inderdaad en proces, en vooral gericht naar eigen bevrijding... zoals verbittering
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 13:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CARMEN073 schreef:
Ik vind dat sex, net zoals religie, al veel te veel problemen heeft veroorzaakt: zedendelicten, vrouwenonderdrukking etc etc. Ut moet gewoon helemaal afgeschaft worden.

Engeltje smiley

Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:11
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
WILLEM618 schreef:
Waarop is deze kreet gebaseert?
Dat Jezus op de wolken komt, wil volgens mij niet zeggen dat wij ook op in de wolken zijn.
Op Zijn machtswoord zullen alle doden opstaan, en eerst de Zijnen. Maar ik kan mij niet herinneren een plaats te kennen, waarin genoemd staat dat we allemaal opgenomen worden in de wolken.
Misschien kan iemand me dat wel duidelijk maken?

"In de wolken zijn" is een vergelijking voor blij zijn,
in je nopjes zijn... dus niet letterlijk bedoeld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:37
BerichtOnderwerp: Say as you think and speak it from your soul
 
QSJE546 schreef:
maar in deze outfit neemt niemand mij meer serieus natuurlijk Knipoog smiley

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 17:47
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
Even een kleine opmerking..
Ik merk soms op, dat meningsverschillen ernstiger zijn tussen verschillende denominaties in plaats van een christen met een niet-christen Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 13:00
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
YES356 schreef:
Wat ik me afvroeg of ik er anders over zou denken als ik alleen zou zijn. Zonder kinderen. Dan zou ik makkelijker open staan voor een “ongelijk span”.

Altijd possitief dat we over alles nadenken Lachende smiley
Hierop heb ik wel de gedachte dat kinderen in een korte tijd het huis uit gaan.
Ze gaan elk hun eigen weg en als het goed is gaan ze hun weg ZELF met de Here.
Ik kan alleen maar terug kijken en hopen dat ik het zo goed mogelijk heb gemaakt om hen in die pijnlijke situatie van scheiden heb door geloodst.
(Eentje moet er trouwens nog door)
Zolang ze nog onder je hoede staan is het toch het nadenken waard om steeds te zien welk impact onze keuzes hebben op onze opgroeiende kinderen.
maar ...
Waarom zou je je keuze anders toepassen als je geen kinderen hebt in verband met een ongelijk span?
Dit heeft ook invloed op je eigen welzijn en zegen in je leven (met of zonder kids) Ofwel heeft men het idee dat ongelijk span perfect werkt, gelijk in welke situatie... ofwel blijft men bij het gedacht dat een ongelijk span niet geeft wat het zou moeten invullen, of het nu met of zonder kids is.
partnerkeuze is ook een belangrijk aspect in je leven, en bijbels gezien iets waar je ernstig voor gaat... ook het willen delen van je beleving met God.


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 15 juni 2012, 13:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 17:29
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
YES356 schreef:
Kan je verleden en leefsituatie ook nog verschil maken hoe je er over denkt ?

1 als je beiden kinderen hebt (uit een vorige relatie)

2 als je beiden geen kinderen hebt? (maar wel een relatie achter je hebt)

3 als je beiden geen relatie en geen kinderen hebt(gehad).

4……………………………..
5……………………………..
Die vragen stelde ik me zelf en ben er niet uit.

Wat ik wel denk ik als je beiden kinderen hebt(uit een vorige relatie) en je gaat een relatie aan met een ander die een heel andere geloofsovertuiging heeft of die niet geloofd is:


Stel: man heeft 3 kinderen, vrouw heeft 3 kinderen. Die kinderen zijn dan heel anders opgevoed en voorgeleefd.

De kinderen komen (bv co ouderschap) om de week bij pa: die kinderen komen dan bij elkaar om de week………………………………..(dit gaat ook voor mensen met de zelfde geloofsovertuiging op)

Hoe vul je bv de zondag in? De ene keer naar de ene kerk de andere keer naar de andere kerk? Of ieder voor zich met zijn of haar kinderen?

Huis regels worden die om de week aangepast?

Kan je daar met zijn achten een middenweg in vinden?

Zoals ik al aangaf ik ben er niet uit. Misschien krijg ik het al lezend hier helder Knipoog smiley

Ik denk wel dat je in een huwelijk tussen mensen met een andere of geen geloofsovertuiging meer "moet" investeren in je relatie.
Is daar iets mis mee? Denk het niet.

Toevoeging:
Ik zat mn eigen verhaal na te lezen en moet nog ff wat kwijt! HUGS! Aan mensen die dit lezen en misschien denken “had ik die “dilemma’s” over kinderen maar. Omdat ze (nog) ongewenst kinderloos zijn(gebleven)

Vind het langst de ene kant een beetje off topic, tenzij...

bedoel je dat je nog overweegt dan om een relatie te starten in ongelijk span, mede onder invloed van de situaties die je hierboven aangeeft?

Ik mag me als "deskundige" opgeven Knipoog smiley daar ik een huwelijk vroeger ben aangegaan met iemand die al 4 kinderen had. We waren toen allebei geen christen, (ik ben pas later tot geloof gekomen) er kwamen nog 3 kids bij.
Zelfs of het nu om een soortgelijke levensbeschouwing gaat, een nieuw samengesteld gezin is al een behoorlijke uitdaging.
de kinderen zitten vaak in een situatie waar ze niet eens meer weten wie letterlijk hun opvoeding bepaald.
Kinderen accepteren ook vaak geen bemoeienissen van partners van hun ouders.
Als je dan ook nog totaal verschilt in geloofs beleving dan wordt het helemaal moeilijk.
Ik mag dan nog van een groot geluk spreken dat men ex mijn kinderen vrij laat in de opvoeding die ik hen geef (omdat ik die ook praktisch alleen moet invullen).
Ik heb eens een relatie gehad met iemand die geen geloofsbeleving had, en dat gaf toch veel wrijving in allerlei situaties.
Ik kreeg steeds de indruk dat alles wat men kinderen vanuit geloofsbeleving deden, ze een stempel kregen alsof ze bijvoorbeeld dit moesten doen, of ze zelfs helemaal ongelukkig gedwongen werden tot allerlei festiviteiten en kampen en zondagsschool... Hij begreep echt niet waar we eigelijk mee bezig waren.
Zelfs al heeft men respect voor je geloof en beleving, als je zelf het verlangen hebt om dit ten volle te "beleven" dan blijft het een dikke domper als je partner hier geen deel van uitmaakt...
Nogmaals, ik spreek alleen uit eigen ervaringen en wil hiermee geen algemeen beeld scheppen.

een aparte situatie is wel dat zowel de eerste vrouw van men ex, haar familie en incl 2 van de 4 kinderen allemaal wel tot geloof zijn gekomen Knipoog smiley
God laat soms rare wegen zien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 09:03
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
ja, mits je het niet vergeet, toch?

ik stuur je wel een sms smorgens, xabia, haha!!

goed plan, en nog beter zaterdagmorgen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
weet je, ik zal ze al in den auto zetten straks...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:45
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
fijn; dank je!

Was ik duidelijk dat ik ook van die zwarte dingen ga meebrengen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 08:44
BerichtOnderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
 
[quote=HERMAN968][i][color=0000FF]Ik heb een vriend -fanatiek gezonde voeding- maar is perfectionist, tegen het geloof gekant: kunstenaar en musicant. Heeft veel onvrede in zijn leven, zinloos ...

FF toch reageren als "kunstenaar" ...heeft dat betrekking op de levensstijl?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:35
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
WILLEM618 schreef:
Hoor net dat ik een huis heb voor de komende maanden. Ik moet mijn huis uit zijn, komende donderdag.

Die Grote God heeft weer een wonder gedaan. Ben zo intens blij, en heb niet tevergeefs op HEM vertrouwd. Maar Hij gaf, meer dan ik had durven hopen.
Een prachtig huis, zoooooo groot, zoooo mooi. En dat voor mij.

Echt een heel mooi moment van deze dag, mooier als ik in weken gehad heb.

proficiat willem..
het mooie ervan vind ik ook jou vertrouwen hierin. Kan ik nog wat van leren.
toen ik jou vrijdag hoorde, dacht ik nog... WOW, eigelijk best spannend dat je nog maar een klein weekje had om het huis te verlaten, je had nog helemaal geen vooruitzicht... en toch was je zo relaxed!!!
In vertrouwen, dat zei je toen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:07
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
Men kan misschien vooral de aandacht eens op "beleving" plaatsen.

Als men het ongelijk span vooral uit het oogpunt bijbelse "wet" zien, komen we vanzelf weer een heleboel obstakels tegen.
De overgrootmoeder van David was een Moabitische en bij (ik dacht) Nehemia zie je dan weer dat de werken niet verder werden gezet omdat men in ongelijk span was gehuwd.
Het volk Israël kreeg toen de opdracht om allen te scheiden. (God is tegen scheiding)

Ik spreek nu lauter vanuit men eigen beleving... !!!
Met men ex had ik een huwelijk in ongelijk span (omdat ik later tot geloof was gekomen).
We hebben ons huwelijk vooral niet kunnen "redden" door onze verschillende levensvisies.
Het hoogste doel dat ik me nu hier op aarde met een partner zou willen voorstellen, is de beleving in mijn wandel met God.
Stel je eens voor om samen op opwekking "samen" God te aanbidden...
Is dit een wet? Ik denk vooral dat eenheid in ziel en geest beter werkt, en deze instelling een "goed advies" is opdat je meer zegen zou ervaren Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 08:45
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Natuurlijk heet je geen jo maar Shanita. Jo is zo'n tussenwoordje dat in Vlaanderen in bepaalde streken veel gebruikt wordt. Het geeft iets zachtjes weer in de formulering. Dus stoor je hier écht niet aan. Knipoog smiley
Mooi van je dat je op mijn vragen wil ingaan. Het siert je Verlegen lachende smiley .

Het betreft eigenlijk in welke mate heeft die reformatorische hulpverlener je geholpen in je herstel, in je relatie tot God. Ik ken namelijk enkele vrouwen die ermee te maken hebben. Ik wil wel bijstaan maar voel me te onbekend met het thema. Kun je hier iets over vertellen (of is dit niet de juiste topic ? Geschokte, onthutste smiley ).

het is ook niet de bedoeling om iedereen te kunnen bijstaan/helpen. Met sommige zaken en situaties gaat men beter naar een deskundige.
Daarom dat er ook zoveel gekwetst wordt vanuit "goed bedoelde" bemoeienissen en bijbelversstenen...
Vaak heeft men geen flauw idee van inleving in een anders situatie, en dan denkt men te helpen met een adviesje of een bijbels advies, en eigelijk geef je vaak de persoon nog een trap achterna...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:20
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
eeuuhh hannake ... ik heb nog wel een zakske staan heb ik gezien in 't schop.
Zien dak 't nie vergeet Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:18
BerichtOnderwerp: Gebedsverhoring
 
GLORIA404 schreef:
de gebeden om rust voor mijn doop zijn verhoord!! zondagmorgen had ik nog wel veel angst Huilende smiley, smiley in tranen Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley
maar op het moment zelf (en ook al daarvoor in de zangdienst) had ik bijna helemaal de rust. een beetje zenuwen is natuurlijk normaal... Engeltje smiley
toen ik druipend naar achteren liep om me te verkleden, zong de gemeente: prijs de Heer, met blijde galmen, gij mijn ziel, hebt rijke stof.... en dát had mijn ziel!!!

Fijn om te horen, dat het je goed is gegaan Lachende smiley
nog gefeliciteerd met je keuze natuurlijk, en Gods Zegen in al je wegen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:16
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
TINK100 schreef:
gisteren een nare dag gehad en nu met migraine in bed.....

mssch een nawee van vrijdag Knipoog smiley
veel beterschap, meiske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 20:11
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
mssch oftopic, maar eens om over na te denken...

Een vriend van me, (NIET christen) is gehuwd, maar zijn vrouw wil totaal geen intimiteit. Nog erger, ze vindt maar dat hij dat elders moet halen? liefst bij een "nette" escorte. Daarboven wil ze er ook niets van weten als hij dat wel of niet zou doen...
Dus als ik het zo zie, dwingt ze hem om of celibatair te leven. (als je brand van begeerte... Twijfelende smiley ) , en als je dan de mist ingaat, wat aannemelijk is ook zelfs voor een christen, dwingt ze hem ook nog tot liegen...

Allereerst... sex behoort binnen het huwelijk!
Spreek je hier dan van een huwelijk, als God ook stelt dat je één bent?
(het kwam bij me weer op als men beweert dat het "boterbriefje" de bepaling is van een huwelijk.)
Wat met het vers... wat God bij elkaar brengt zal geen mens scheiden.
Zijn het dan mensen die keuzes maken die God niet heeft bedoeld in sommige situaties?

In ieder geval... Hoe krom ook
Deze situatie geeft me anders gelegenheid om te getuigen hoe Gods wegen zijn en hoe de mens er mee omgaat.

Voor alle duidelijkheid... Dit is niet om oordelen uit te lokken, simpel om situaties vanuit de wereld eens tegen het Licht te plaatsen.
Het vak ethiek? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:53
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
TINK100 schreef:
ooww, maar rozemarijn is wel errug lekker op de bbq...meenemen miss X!!!!

ruikt naar occult gras Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:12
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
TINK100 schreef:
vaatjes buskruid?? dan toch zeker buskes met kruden en specerijen...voor op de bbq

owjah, die was ik vorige keer vergeten
en wat dacht je van Rosemarijn, dat mag niet missen op een bbq...
Maar dat ruikt mssch dan weer teveel naar w*t
Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (60)





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 19:07
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Ik weet dat de boeken van wilkin van de kamp over bevrijding gaan. maar dat je dat wat ik schrijf gelijk aan zijn boeken toeschrijft vlgs mij heb ik dat niet zo gebracht. Ik heb zijn boeken eerder geadviseerd omdat ik dus ook denk dat dat de mensen ook op weg kan helpen daar hij vele aspecten behandeld. En wilkin is ook heel duidelijk over sex dat dat voor het huwelijk bestemd is net als in de bijbel. Sorry, maar het lijkt erop dat jij mij niet begrijpt, maar dat maakt niet uit.

Jij mag vinden wat je vindt over hoererij en ontucht en ik mag plaatsen wat ik van hoererij en ontucht vind. Daar is het forum voor. Dat je het niet met mij eens bent van wat ik vind, kan ik begrijpen maar kom mij niet zeggen wat ik wel of niet onder hoererij kan plaatsen, ik beslis daar zelf over. Staat het je niet aan, jammer dan. Ik vind wat ik vind en voor de rest moet ieder het voor zichzelf weten wat die wil vinden. Ik dwing niemand om het te accepteren of over te nemen, laat dat duidelijk zijn.

We zitten op het forum elkaars meningen te delen over het onderwerp sex voor het huwelijk. Laten we dat op een volwassen en respectvolle manier doen zonder persoonlijk te worden zoals uitigen over strakke denken, angstig geloof etc. Want ik begin al die persoonlijke opmerkingen naar mijn adres zat te worden. Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is.
Bij voorbaat dank.

Daar je op me "persoonlijk" reageert...
Je zit hier op een forum waar inderdaad vraag en antwoord geplaatst wordt.
Het was niet de bedoeling om "respectloos" en "onvolwassen" te zijn.
Ik geef gewoon reacties op hetgeen hier geplaatst word.
Nogmaals is het niet mijn bedoeling om jou mening er onder uit te halen, maar ik zie niet in waarom ik niet zou mogen reageren op uitingen die je geeft.
Als je bijvoorbeeld roken onder dezelfde noemer plaatst als zelfbevrediging en hoererij... Mogen we daar aub ook op reageren, of is alleen jou mening de juiste?
Waarom ik reageerde op het item van wilkin (breken van banden)... was voor mij een aanleiding dat het over bevrijding ging van banden die zouden kunnen ontstaan zijn door "verkeerde" omgang.
Intimiteit creëert een band, maar niet altijd een verkeerde gebondenheid.
Ik kan niet interpreteren dat je door elke band die je aangaat (ook al is het met een niet-christen) dat je dan een occulte belasting/band zou hebben.
Als je iemand aanstuurt dat die persoon wel eens een bevrijdingsweekendje nodig zou hebben, wil je eigelijk zeggen dat die persoon gebonden is (is maar een gevolg van denken hoor)
Inderdaad is het niet belangrijk dat ik anders denk of redeneer. In tegendeel, het zou een verrijking mogen zijn dat we elkanders meningen "mogen" plaatsen.
Als je onze reacties zat bent Smiley die vol vragen zit wat wil je dan?


Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 12 juni 2012, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 22 Volgende
Pagina 7 van 22