ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MANNA420
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MANNA420
Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:25
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
THOMAS968 schreef:
Manna, dat kun je niet. Ook al start je een topic, het is niet van jou en het blijft staan. Terecht want over de reacties heb je geen enkele zeggenschap.
En zo hoort het ook. Wil je een discussie dan word je altijd geconfronteerd met andere opvattingen. Als je daar niet tegen kunt, ga dan geen discussie aan. En het kan ook heel anders lopen dan je denkt. Ik val op het forum het standpunt aan dat de de cultuur en opvattingen in de bevindelijke kerken de exclusief christelijke zijn. Toch krijg ik juist uit die kringen de meeste positieve reacties.


Thomas, niet bevindelijk.

Daar gaat het hier niet om. Mijn denkt dat ik hier een oordeel heb over opnieuw getrouwde vrouwen, maar dat is helemaal niet zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Wow!!!!!!!! Wat eerlijk en open !! knap van je!

Als je het gevoel hebt dat je het verpest hebt sta je niet alleen. Daar staat de bijbel vol mee! En met die mensen kwam het helemaal GOED Wie helpt (mij) haar aan bemoedigende teksten .
Wat ontzettend knap dat je dit hier wil delen!!

1 Joh 1 9 Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:16
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
Ik zal deze thread wel verwijderen want er ontstaan alleen maar misopvattingen hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 10:50
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdag 31 mei
 
Kan zijn dat ik iets later binnenkom, afhankelijk van hoe laat ik thuis ben vanavond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 21:56
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdag 31 mei
 
Ik zal proberen om er morgen weer te zijn en mee te bidden/danken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: woensdag 30 mei 2012, 09:39
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
Nogmaals mijn bedoeling is nooit geweest om mensen aan te vallen. Ik vroeg mij gewoon af hoe we dit moeten lezen en hoe mensen hier een antwoord op die vraag gevonden hebben.

Ik heb de topicstart even aangepast.


Laatst aangepast door
MANNA420
op woensdag 30 mei 2012, 09:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 18:08
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
JOL252 schreef:
wat een botte topictitel, sorry dit schiet me even helemaal in het verkeerde keelgat. Alsof God op mijn ongeluk uit is na jaren van ellende en volhouden. Hij is uit op mijn toekomst en maakt alles nieuw. Ik hoef alleen maar te kijken hoe Jezus omging met de vrouw die door een stel Farizeeërs werd opgebracht met triomfantelijke tronies. Of die vrouw aan de put... Ik neem Gods woord absoluut serieus maar heb ook door de jaren heen ontdekt dat je soms inderdaad moet redeneren naar de tijdgeest waarin bepaalde zaken werden geschreven.

De topictitel komt anders over dan ik hem bedoel. Wil graag een open en eerlijke discussie. Geen veroordeling of iets in die vorm. Mijn excuses.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 16:55
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw
 
discussie gesloten.

Laatst aangepast door
MANNA420
op donderdag 31 mei 2012, 21:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 15:17
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
 
Ik ben 24 en vrees dat de vrouwen daar minstens van de dubbele leeftijd zijn dus nee zal er niet bij zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 15:11
BerichtOnderwerp: Gebed om liefde
 
Ik wilde er verder niet op in gaan maar dat ik de goede dingen van God zie wil niet zeggen dat ik daardoor mijn ogen sluit voor de dingen die niet goed gaan in mijn leven en in dat van anderen. Gebed is vaak een goede eerste stap om in beweging te komen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:48
BerichtOnderwerp: Wie ben ik? (weten wie je bent in Christus.)
 
Je mag gewoon teksten uit de Bijbel neerzetten want God doet niet zo moeilijk over Auteursrecht. Hij wil juist dat iedereen waar ter wereld ook Zijn evangeliewoord leest!

Maar de toelichtingen die de auteur van het boek zelf heeft geschreven mag je uiteraard niet publiceren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:42
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
Mijn vriendin moet wel christelijk protestants zijn en het liefst ook regelmatig naar de kerk gaan. Ze hoeft niet precies hetzelfde te geloven als ik dat zou ook onmogelijk zijn maar ik wil wel dat ze van Jezus houdt en dat we samen kunnen bidden en Bijbellezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:40
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
 
Vriendschap is jezelf bij elkaar kunnen zijn en samen dingen met elkaar delen. Elkaars zwakke punten accepteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:38
BerichtOnderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM
 
Dat lijkt mij juist ook een heel aardig gebaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 20:14
BerichtOnderwerp: Bijbeltekst of gedeelte dat je bijzonder raakt?
 
Mooi is dat he Paulus? De Bijbel staat vol prachtige woorden. Het overdenken waard. Ik ga me de komende tijd intensief bezighouden met Jesaja 61, elk woord wil ik proeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:58
BerichtOnderwerp: Bijbeltekst of gedeelte dat je bijzonder raakt?
 
Gek, maar telkens als ik aan Jesaja 61 denk wordt ik blij van binnen. Ervaar ik een diepe rust. Nog nooit eerder zo gehad bij een Bijbelgedeelte of tekst. Herkennen jullie dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:57
BerichtOnderwerp: Jesaja 61
 
Gek, maar telkens als ik aan Jesaja 61 denk wordt ik blij van binnen. Ervaar ik een diepe rust. Nog nooit eerder zo gehad bij een Bijbelgedeelte of tekst. Herkennen jullie dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 18:05
BerichtOnderwerp: Trouw in het kleine...
 
Toch zegt Jezus dat we elkaar 7x70 maal moeten vergeven...
Lastig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:00
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
LINNY170 schreef:
Ik denk dat het voor iedereen verschillend is?

Als God en het Geloof centraal staan in jouw leven, dan zou het toch fijn zijn als je dat samen kunt delen met iemand die er net zo over denkt?
En natuurlijk zullen er ook wel verschillen zijn, misschien ook wel als je iemand hebt met precies dezelfde geloofsovertuiging, iedereen interpreteert dingen anders, en iedereen heeft zijn of haar eigen visie en kijk op dingen.
Toch gelooft iedereen met zijn of haar eigen geloofsovertuiging dat zij het juiste geloof hebben, dus ja..welke is goed en welke niet?
Je kunt van elkaar leren, en God om leiding en duidelijkheid vragen hierin.

Ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als we samen naar de kerk zouden kunnen gaan, cursussen volgens etc..en er zo samen over kunnen praten.
Ik merk dat na mijn scheiding, ook tijdens huwelijk, maar vooral nu, God heel duidelijk in mijn leven staat.En dat wil ik echt zo houden!
En hoewel ik op dit moment niet open sta voor een relatie, weet ik wel dat God echt op nummer 1 staat (gedeelde plaats met mijn kindje dan hihi).
En ik zou dus echt niets willen met een persoon die niets van God wil weten, of juist alles het tegenovergestelde ervan vind.

Ook met iemand die er iets anders over denkt kun je veel van leren...en het hoeft niet perse niet goed te zijn ;)

Precies zo denk ik er ook over. Samen naar de kerk kunnen gaan lijkt me fijn, maar voor mij is dat geen zwaartepunt. Het belangrijkste vind ik dat je samen kunt Bijbellezen en kunt bidden. En als God in je leven op 1 staat en dat ook geldt voor je levenspartner dan is dat heel mooi :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:34
BerichtOnderwerp: De Heer ziet het hart aan
 
Ik denk dat het betekent Hem liefhebben boven alles. Zijn Woord serieus nemen en weten dat wat er ook gebeurd in je leven dat God voor je zorgt en dat Hij alles doet mee werken ten goede.

Een kwestie van vertrouwen en van liefde dus. Niet altijd eenvoudig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 13:43
BerichtOnderwerp: Trouw in het kleine...
 
Luk 16: 10 Wie betrouwbaar is in het geringste, is ook betrouwbaar als het om veel gaat, en wie oneerlijk is in het geringste is ook oneerlijk als het om veel gaat.

Deze tekst spreekt over hoe je met je geld kunt omgaan en het is tevens een graadmeter om te kijken hoe iemand is. Als iemand met de kleine dingen al slordig is ( leugentjes om bestwil) dan is de kans groot dat diegene dit ook is bij de grotere dingen. Veel mensen zijn naief en denken dat mensen tegen hen niet liegen. Maar de kans is groot dat als iemand tegen een ander liegt hij/zij dat op den duur ook bij jou doet.

Of als iemand al moeite heeft om zichzelf te onderhouden hoe dan een vrouw en kinderen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:50
BerichtOnderwerp: De Heer ziet het hart aan
 
De mens ziet aan wat voor ogen is maar de Heer zit het hart aan.

Dit is even vrij de tekst die we kunnen lezen in 1 Samuel 16.

Gisteren kwam de tekst opeens in me op. Ik wist niet meer waar hij precies stond. Toen hoorde ik in mijn gedachten opeens 1 samuel 16 en ik ging kijken en jawel hoor daar stond deze tekst.

Voor mij betekent het dat ik niet te snel moet oordelen en dat God weet wat Hij doet en wie Hij uitzoekt voor zijn dienst. Misschien zou je het ook kunnen toepassen op de zoektocht naar je partner? Jij denkt vaak: Leuk meisje/ leuke jongen, maar het belangrijkste is dat beide personen hun hart aan Jezus gegeven hebben.

Ik vind mijn vrouw alleen door ook mijn hart aan Hem te geven. Dan komen ons beider harten samen door en in Hem :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 23:57
BerichtOnderwerp: Jesaja 61
 
Drie keer gaf God me deze tekst door.

1 De geest van God, de HEER, rust op mij,
want de HEER heeft mij gezalfd.
Om aan armen het goede nieuws te brengen
heeft hij mij gezonden,
om aan verslagen harten hoop te bieden,
om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken
en aan geketenden hun bevrijding,
2 om een genadejaar van de HEER uit te roepen
en een dag van wraak voor onze God,
om allen die treuren te troosten,
3 om aan Sions treurenden te schenken
een kroon op hun hoofd in plaats van stof,
vreugdeolie in plaats van een rouwgewaad,
feestkledij in plaats van verslagenheid.
Men noemt hen ‘Terebinten van gerechtigheid’,
geplant door de HEER als teken van zijn luister.
4 Wat eertijds vernield werd, zullen zij herbouwen,
de lang verlaten streken weer bevolken;
ze herstellen de vervallen steden,
verlaten sinds mensenheugenis.
5 Vreemden staan je ten dienste en hoeden je schapen,
vreemdelingen worden je dagloner of wijnbouwer.
6 En jullie worden priester van de HEER genoemd,
dienaar van onze God zul je heten.
Je zult je te goed doen aan de rijkdom
door vreemde volken vergaard,
je zult je met hun luister bekleden.

Nu weet ik dat dit een profetie over Jezus is en hij deze in Lukas 4 ook weer aanhaalt. Wat God er mij mee wil zeggen weet ik niet, maar vraag Hem om wijsheid. Ik wilde de tekst nog met jullie delen omdat hij hoopvol is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: Gebed om liefde
 
Als ik het hier heb over liefde bedoel ik de liefde van God. Dus niet dat romantische gedoe, maar echte liefde zoals God het bedoeld heeft en zoals God het wil.

Wij hebben allemaal een plaats gekregen op deze aarde en mensen om ons heen om liefde te geven. Soms wordt je liefde niet beantwoord of zelfs minacht. Blijf toch in de liefde, want zonder liefde ben je nergens.

De grens tussen liefde en haat is soms splinterdun. Omdat het met gevoelens te maken heeft. Als je veel van iemand houdt en diegene kwetst jou dan kan dit al snel overslaan in een gevoel van haat. Laten we altijd bidden dat God ons mag vullen met Zijn Liefde die onveranderlijk is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 01:26
BerichtOnderwerp: Gebed om liefde
 
Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 01:00
BerichtOnderwerp: Vermaning?
 
Het is een ouderwets woord vermaning, voor wie een wat gebruikelijker Nederlands gewend is: een goed advies, een reprimande of een wijze maar dwingende raad.

Anyways, ik zat dus met iemand te praten op MSN en diegene vertelde dat ze een nieuwe vriend had. Allemaal leuk en aardig blablabla. Maar de beste man is niet gelovig. Toen ik zei dat ze beter niet met deze jongen verder kon gaan op grond van 2 Korinthe 6 zei ze dat ik me niet met haar liefdesleven moest bemoeien. Jammer, maar ik deed het uit liefde en niet om haar te pesten en ook niet uit jaloezie.

Maar ja hoe denken jullie over een vermaning? Het is toch een onderdeel van het christelijk leven met elkaar vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:09
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
Als we de Bijbel serieus willen nemen en ik ga er toch vanuit dat we dat als christenen allemaal willen dan zullen we ook hierin de Schrift moeten onderzoeken en God moeten vragen om wijsheid.

Volgens de Bijbel is het niet toegestaan dat een gescheiden vrouw opnieuw trouwt zolang haar man nog leeft. Beseffen we dat? Hoe vaak lezen we daar over heen? Hoevelen staan hierin schuldig voor God? Velen denk ik.

Ja en dan? Dan nooit meer trouwen? Dan maar alleen blijven? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen zei Jezus tegen de Farizeeers die de overspelige vrouw wilden stenigen. Hij zei tegen de vrouw nadat haar beschuldigers afdropen: Gaat heen en zondigt niet meer.

Jezus wil en kan al onze fouten vergeven. Maar dan moeten we eerst wel beseffen dat we fout waren en naar Hem toe gaan. Verneder jezelf voor God en Hij zal je verhogen. Vraag vergeving. Alleen dan kun je een nieuwe start maken en als dat betekent dat je de rest van je leven alleen moet blijven omdat God dat van je vraagt weet dan dat Hij dat niet doet om je te pesten, maar voor jou eigen bestwil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 23:00
BerichtOnderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
 
Als je ook ziet dat er ook veel relaties mislukken of mensen gevangen zitten in een verkeerde relatie dan maak ik me wel eens zorgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 22:41
BerichtOnderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
 
Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!

Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.

Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.

Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420 (35)





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 00:22
BerichtOnderwerp: De goede strijd
 
De goede strijd

Heer, ik wil doen wat U van mij vraagt
Ach, Heer soms moet ik wel beschaamd
Toegeven dat ik vaak in eigen zwakheid val
En zie ik dalen overal

Maar dan voel ik steeds weer
Hoe ik u nodig heb, oh Heer
U bloed reinigt ons van alle zonden
En wij worden in uw ogen rein bevonden.

Heer, Ik wil strijden de goede strijd
Van het geloof in u, dat ik belijd
Soms vecht ik tegen de twijfels die me bespringen.
Dan kan mijn hart even niet meer zingen.

Maar dan voel ik steeds weer
Hoe ik u nodig heb, oh Heer
U bloed reinigt ons van alle zonden
En wij worden in Uw ogen rein bevonden.

Heer, help mij strijden tegen mijn eigen vlees
U gaf ons de wapenuitrusting om te geloven
Heer, wij bidden om uw geest
Om van U te zingen en U te loven

C Hendrik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MANNA420
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4