ChristianMatch
 


Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 17:09
BerichtOnderwerp: Andere religie, andere God of niet?
 
SUSANNAH475 schreef:
and up !!

2 Corinthiërs 13: 5
Onderzoek u zelf om na te gaan of u wel gehoorzame volgelingen van Christus bent. Weet u of Jezus Christus in u woont? Mocht dat niet zo zijn, dan staat u er helemaal buiten.

1 Johannes 5: 11-13
En wat heeft God dan wel gezegd? Dat Hij ons eeuwig leven heeft gegeven en dat dit leven in Zijn Zoon is. Wie dus de Zoon van God heeft, heeft het leven; maar wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

Romeinen 10: 8b-10U Moet op God vertrouwen! Dat vertellen wij hier en overal. Want als u zegt dat Jezus Christus uw Heer is en als u met uw hele hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft opgewekt, zult u gered worden. Door met uw hele hart op Christus te vertrouwen, wordt u rechtvaardig verklaard. En door daarvoor uit te komen wordt u gered.

Kortom: Het is wel degelijk van belang om tot het geloof te komen. Iedereen moet die kans krijgen. Persoonlijk denk ik dat degenenen die in omstandigheden zitten, waardoor zij die kans niet hebben gekregen niet veroordeeld zullen worden. Ook voor hen zal God liefdevol en genadig zijn. Maar voor een ieder die de kans heeft gehad om het evangelie te horen en het niet kon of wilde geloven, geldt dat de Bijbel heel duidelijk is...


Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 16 februari 2011, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:55
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
 
JASMYN704 schreef:
Super madelief!

idd maar dit etentje wordt geen friese invasie (tenzij er zich nog een paar andere friezen aanmelden natuurlijk Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:52
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
 
LEONARD480 schreef:
Door andere inzichten gekregen te hebben, wil ik de term overdoop even laten voor wat het is. Knipoog smiley

ha ha ha, goed zo.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:48
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
MARYLIEN613 schreef:
mijn broer ligt terug op intensieve zorgen..........

Hé meid, vervelend om te horen. Sterkte, we zullen voor jullie bidden.

Liefs,

Lisa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:47
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
"De fascinerende vrouw, het mysterie van haar ziel ontsluierd" van John & Stasi Eldredge:

Beschrijving
Een vrouw is fascinerend. De diepte van haar wezen is onpeilbaar. Haar schoonheid is betoverend. Haar verlangen naar romantiek is onuitwisbaar, evenals haar droom om een onvervangbare rol te spelen in een groot avontuur. Hoewel ze haar schoonheid graag wil ontsluieren, schrikt ze er ook voor terug. omdat ze al zo vaak gekwetst is. En om samen met de prins van haar dromen het kwaad te bestrijden Ach, dat blijft meestal een droom. Maar haar hart hunkert naar het leven waarvoor zij geschapen is en waarin schoonheid een hoofdrol speelt. En het gaat natuurlijk niet allen om de buitenkant. Schoonheid is het wezen van de vrouw, zeggen John en Stasi Eldredge in dit boek. En deze schoonheid komt van God, die daarmee een belangrijk aspect van Zichzelf laat zien. Een vrouw wil mooi maken en mooi zijn, van binnen en van buiten. En ze is nooit mooier dan wanneer zij haar rust gevonden heeft bij God. Hij is de grote Minnaar die zijn vreugde daarin vindt dat zijn beminde tot haar volle recht komt: mooi, moedig en meeslepend

Dezelfde schrijvers hebben ook "de ongetemde man" geschreven... Dus heren... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:42
BerichtOnderwerp: opwekking tot liefde
 
JASMYN704 schreef:
Met een beetje Friese vlag, wordt het fris en fruitig....


Zo hoor ik het graag! Lachende smiley met blinkend witte tanden Toppie Grace, dit topic!
We hebben een cluppie opgericht van mensen met een blij gezicht. En je mag dr bij, je mag dr bij!

Kijk dat fleurt dit forum op ... al die blijde mensen Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley uit Friesland (en natuurlijk Brabant he Grace Knipoog smiley )

En nu weer back on topic mensen: Opwekking tot liefde was het thema Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:39
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
 
GRIFFIN748 schreef:
ben ik met je eens. maar zoals we gemerkt hebben zitten hier nog wel eens 'simpele zielen' als proeflid...en volgens mij scheelt het een boel werk of je nou van 3 dagen iemands 'rommel' moet opruimen of van 2 weken...

Misschien moeten ze dan alleen de betalende leden laten schrijven op t forum. Is natuurlijk niet echt aardig tegenover de proefleden, maar t voorkomt wel dat iemand ff twee weken de kans grijpt om een hoop onenigheid te veroorzaken... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 14:32
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
 
GRIFFIN748 schreef:
ik denk dat de afgelopen nacht bewezen heeft de openbaarheid van het forum te heroverwegen. iets in de richting van:

wil je, als buitenstaander rondkijken? neem een profieltje van b.v. 3 dagen om rond te kijken. bevalt het je, ga dan verder met een proefabbo van 2 weken. dat scheelt denk ik een hoop heibel (en eventueel werk voor de Redactie).

Zou best wel eens een hele goede optie kunnen zijn Griffin... Aan de andere kant moeten dingen zoals afgelopen nacht eigenlijk gewoon niet gebeuren Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:49
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
 
LEONARD480 schreef:
Is dat zo Chatuliem ....de Doop en het Heilig Avondmaal de enige sacramenten die door Jezus zijn ingesteld.....

Voor de Kinderdoop als de volwassendoop zijn in de bijbel voldoende bewijzen te vinden. Alleen heb ik persoonlijk moeite met de overdoop...

Heb ik ook jaren gedacht... tot ik tot een heel ander inzicht kwam waardoor er voor mij absoluut geen sprake is van overdoop.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:43
BerichtOnderwerp: Privacy op CM is niet gegarandeerd
 
Jongens het lijkt me duidelijk: wees je ervan bewust dat iedereen kan meekijken op t forum, ook mensen van buiten CM. Zorg er dus voor dat je niet meteen te herkennen bent (door je foto af te schermen voor mensen die niet ingelogd zijn). Zet geen dingen op het forum waar je je voor schaamt of die te privé zijn om ze in het openbaar te delen.

Verder kan ik me er eigenlijk niet druk over maken. Als iemand mij zou herkennen aan mijn schrijfstijl dan betekent dat dus dat het iemand is die mij kent... nou en? Maar goed, ik zit dan ook niet in een positie waarin ik iets zou willen en moeten verbergen.

Voor degenen waar dat wel voor geldt is het dus goed te weten dat ze extra voorzichtig moeten zijn. Kijk en da's dan weer niet leuk voor hen.. in die zin begrijp ik wel waarom er een punt van gemaakt wordt. Maar het is zoals het is, dus laten we daar dan maar rekening mee houden voor zover dat nodig is. Wel een reden temeer om te vragen of wel vooral op een respectvolle manier op elkaars bijdragen kunnen reageren.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:36
BerichtOnderwerp: opwekking tot liefde
 
JASMYN704 schreef:
Fijn, dankje Grace! Voor de mooie, bemoedigende en waarschuwende tekst/boodschap.

He he, ga je eindelijk mee doen aan de Friese invasie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 13:35
BerichtOnderwerp: Maskers
 
EVA685 schreef:
Een mooi gedicht:

Voor U zet ik mijn masker af
met U speel ik geen spel
U mag me zien zoals ik ben
bang maakt het me wel

Voor U zet ik mijn masker af
en weet dat U dan ziet
dat ik gewoon heel kwetsbaar ben
dat ik lach om mijn verdriet

Voor U zet ik mijn masker af
ik heb geen muren meer
Omdat U eens heel kwetsbaar was
leg ik mijn wapens neer

Voor U zet ik mijn masker af
aan U geef ik mij bloot
U bent mijn ziel en zaligheid
Uw liefde maakt slechts groot

want iemand mag het weten
hoe kwetsbaar en hoe klein
hoe bang .. om raad verlegen
ik af en toe kan zijn

mijn sterkte en zwakte
U krijgt ze allebei
Ik wil ze aan U geven
U doet iets goed in mij

Geen leugen .. geen bescherming meer
in U ben ik echt vrij
dwars door mijn dikke masker heen
kijkt U en U houd van mij !

Hé Anita. Prachtige vertaling heb je gemaakt van een heel mooi, gevoelig lied. Voor iedereen die 't niet kent even t orgineel:

http://www.youtube.com/watch?v=TBxLvfGCZTw

Kijk.. dat wordt er bedoeld met openheid in een relatie... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 11:28
BerichtOnderwerp: opwekking tot liefde
 
GRACE585 schreef:
ik las romeinen12 :9 tot 21

laten we proberen zo te handelen en wandelen
ik zeg niet dat het makkelijk is maar wilde even een tegenhanger aanreiken voor hetgeen nu op het forum bezig is.

bij deze wil ik alle gekwetsten ,geschokte etc een liefdevolle knuffel geven ter bemoediging. Kussende smiley
strijd de goede strijd en dus laten we ons niet door een vijand omlaaghalen
Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley


Super wat je hier even schrijft Grace. Ik kan me hier helemaal in vinden. Zag dat Leonard de tekst al even heeft geplaatst vanuit de Statenvertaling. Niks mis met de Statenvertaling (heb ik ook wel Knipoog smiley , maar voor de liefhebbers ook ff de vertaling uit "Het Boek" van dit geweldige Bijbelgedeelte:

Laat uw liefde geen schijnvertoning zijn. Keer u af van het slechte, maar klem u vast van het goede. Houd veel van elkaar, als broeders en zusters en laat elkaar uw waardering blijken. Laat uw ijver niet verslappen, maar die de Here met enthousiasme. Wees blij, want God gaat iets geweldigs voor u doen. Geef niet op als u het erg moeilijk krijgt en houdt ooit op met bidden. Help de gelovigen die tegenslag hebbben en doe altijd uw best om gastvrij te zijn. Wens de mensen die u vervolgen alle goeds toe. U moet hen niets kwaads toewensen. Wees blij als anderen blijk zijn en wees verdrietig als zij verdrietig zijn. U moet één van hart en ziel zijn. Wees niet hoogmoedig, maar doe uw best om nederig te zijn. Doe niet of u de wijsheid in pacht hebt. Als iemand u kwaad doet, zet het hem dan niet betaald. Doe liever iets goeds voor alle mensen. Probeer, voor zover het van u afhangt, met iedereen in vrede te leven. Neem nooit wraak, vrienden! Laat dat maar aan God over, want Hij heeft gezegd: "Als er gestraft moet worden doe Ik dat. Ik zal het wel betaald zetten." Weet u wat u moet doen? Als uw vijand honger heeft, geef hem te eten. En als hij dorst heeft, geef hem te drinken. Want dan weet hij met zijn houding geen raad en zal hij misschien een andere houding aannemen. Geef het kwaad geen kans, maar overwin door het goede te doen.


Laten we vooral proberen om vanuit dit stuk verder te gaan op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 11:14
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
LISA610 schreef:
Het begon allemaal met: http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E

Dit is inderdaad een prachtig lied Eva, wat alles zegt: herstel en genezing van alles wat er is voorgevallen in je leven begint met vergeving. Laten we eerlijk zijn, vergeven is best moeilijk en vergeving vragen wellicht nog veel moeilijker. Het mag dan ook een enorme geruststelling is dat er Iemand is die je altijd zal vergeven, op het moment dat je daar echt vanuit de grond van je hart om vraagt. Vanaf het moment waarop je dat doet en je hart weer voor Hem open stelt zal dat gaan doorwerken in je hele leven. Althans zo heb ik het zelf ervaren.

De wetenschap dat God jou vergeven heeft, leidt er niet meteen automatisch toe dat je zelf ook in staat bent om anderen te vergeven. We blijven per slot van rekening wel allemaal mensen nietwaar. Denk dat juist daarom in de Bijbel ook het belang van vergeven zo enorm wordt benadrukt. God weet heus wel dat we het moeilijk vinden om te vergeven. Dat gaat niet zonder slag of stoot, daar moet je soms behoorlijk wat voor doen. En nee, vergeven is zeker niet hetzelfde als vergeten. Er staat ook nergens in de Bijbel dat je moet vergeten, alleen maar juist dat je moet vergeven. Niet één maal, maar 70 maal 70 maal.

Vergeven is overigens ook niet hetzelfde als vertrouwen. Vertrouwen is iets wat groeit. Als dat beschadigd om welke reden dan ook, is het absoluut van belang dat je leert te vergeven wat je is aangedaan. Dat wil niet zeggen dat je diegene dan ook gelijk weer voor de volle 100% moet gaan vertrouwen. Juist dan mag je best de tijd nemen om het vertrouwen weer opnieuw op te bouwen, is het niet in de ander dan in ieder geval in jezelf. Feit is wel dat je altijd en overal kan en mag blijven vertrouwen op Gods liefde en genade, no matter what.

Wat betreft het begrip erfzonde. Volgens mij komt dit vooral uit het oude testament, kortom de tijd voordat Jezus op aarde kwam. Door zijn komst, doordat hij voor ons is gestorven heeft hij alle zonde op zich genomen. Juist daarom geloof ik niet in het begrip erfzonde. Kinderen komen niet zondig in deze wereld, omdat generaties voor hen zonden hebben begaan. Ik snap niet hoe je daarin kunt geloven, als je tegelijkertijd geloofd dat Jezus alle zonden op zich heeft genomen. Dat is in mijn ogen tegenstrijdig met elkaar.

Ik ben het trouwens niet eens met de stelling dat wij niet meer zouden kunnen zondigen. Dat kunnen we wel degelijk en dat doen we ook allemaal, zelfs al proberen we nog zo hard het niet te doen. We mogen ons echter wel vrij weten van schuld en schaamte op het moment dat we iedere keer opnieuw om vergeving vragen. Let er daarbij wel op dat het niet alleen gaat om vergeving vragen aan God, maar juist ook om vergeving vragen of krijgen van de ander.

Als er gezegd wordt dat er geen nieuwe schuld kan ontstaan ongeacht ons doen en laten, klinkt dat bijna een beetje oppervlakkig (maar uit wat je verder hebt geschreven Dennis is me meer dan duidelijk dat je niet oppervlakkig bent, so don’t wurry Knipoog smiley ). De eerste indruk die dan ontstaat, is dat je er als christen wel op los kunt leven, omdat het allemaal toch wel vergeven wordt. Natuurlijk is het zo dat Jezus alle zonden op zich genomen heeft, dus dat je je vrij mag voelen van schuld. In zoverre klopt het dus dat er geen nieuwe schuld kan ontstaan, ongeacht ons doen en laten. Maar het betekent ook dat we juist omdat we daarin geloven de keuze moeten maken om zijn voorbeeld te volgen, iedere dag opnieuw. Dat brengt dus ook een stuk eigen verantwoordelijkheid met zich mee. Als je daar niet iedere dag opnieuw voor kiest, loop je het risico dat schuldgevoel toch weer grip krijgt op je denken en voelen. Dat is niet Gods bedoeling, integendeel. Maar het zou een beetje naïef zijn om te veronderstellen dat het niet kan gebeuren. Het is immers juist een manier waarop Satan blijft proberen grip te krijgen op ons denken en voelen. Als je daar niet alert op bent, dan sluipt het je leven binnen zonder dat je het direct door hebt. Want let’s face it, hoe meer jij je best doet om Gods weg te volgen, hoe meer Satan zijn best zal doen om je te verzoeken. Denk aan Job. Denk aan de strijd waarover gesproken wordt in Efeziërs. Er wordt niet voor niets gesteld dat je de wapenuitrusting van God aan moet trekken om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel (Efeziërs 6, vanaf vers 10).

Des te belangrijker is het dan ook om steeds opnieuw ‘online’ te blijven met God zelf. Juist daarom:
http://www.youtube.com/watch?v=VPkkCtA2vwg&feature=relatedIedere dag opnieuw!

Als iemand die ruim 42 jaar lid is geweest van de PKN, als kind gedoopt is, op haar 20-ste belijdenis heeft gedaan, haar eigen kinderen als baby heeft laten dopen en het heel lang maar raar vond dat mensen zich lieten ‘overdopen’ terwijl ze als kind al gedoopt waren.. Maar in september 2010 zelf is gedoopt in volle overtuiging dat dit de juiste weg is, kan ik best wat zeggen over de discussie die ook een beetje wordt gevoerd over de kinderdoop. Ga ik nu even niet doen, want daar ging deze topic oorspronkelijk niet om. But feel free to ask... Lachende smiley

Nou volgens mij heb ik nu de belangrijkste dingen wel even gehad, in een poging om de discussie weer terug te brengen waar die oorspronkelijk om ging. Er is ongetwijfeld nog veel meer over te zeggen, maar ik moet nu eerst even verder met andere bezigheden.


Goed dat je even wat topics naar boven hebt gehaald Madelief. Ik heb wat bijgeleerd de afgelopen week, dus bij deze nog even de link naar dat lied op de juiste manier. Zo en nu back on topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 13:27
BerichtOnderwerp: relatiekeuring
 
LEONARD480 schreef:
Prima verwoord Lisa en op zich veranderen we allemaal ..ook de keuzes die we maken is een heel leerproces ....op zich blijft het zeker belangrijk te groeien in de relatie ..zeker in de relatie met de Hemelse Vader.

Helemaal mee eens Leonard. Juist blijven in de relatie met de Hemelse Vader is het allerbelangrijkste... hoe meer je daarin groeit, hoe meer je ook groeit in relaties met andere mensen.. Knipoog smiley

En nu ga ik echt nog ff een paar uurtjes werken hoor. Later meer Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 13:24
BerichtOnderwerp: De juiste volgorde in de liefde.
 
HANNAH810 schreef:
t is zelfs de manier waarop de Heere Jezus liefde betoonde leanne...... Knipoog smiley

Niemand heeft meerder liefde dan deze, dat iemand zijn leven zette voor zijn vrienden.

Helemaal mee eens Leanne en Hannah: liefde is niet zelfzuchtig. Neemt niet weg dat het goed is als je jezelf kunt accepteren zoals je bent. Daar is helemaal niets mis mee. Maar als de liefde voor jezelf zo groot wordt, dat je meer op jezelf gericht bent dan op de ander, dan sla je de plank volgens mij finaal mis. En nee, dan volg je zeker niet het voorbeeld dat Jezus ons heeft gegeven tijdens zijn leven hierop aarde. Hij zei niet voor niets dat we onze naasten moeten liefhebben als onszelf. En ja, daarmee zegt hij wel degelijk dat we onszelf ook mogen liefhebben. Maar t zal niet voor niets zijn dat onze naaste eerst wordt genoemt... Hij zegt niet van houd van u zelf en ga daarna maar leren om van een ander te houden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:33
BerichtOnderwerp: relatiekeuring
 
DENNISS669 schreef:
Aangezien ik wat reacties kreeg op het bovenstaande, hier nog even wat verduidelijking van wat ik bedoelde: Dat beide partners de bereidwilligheid moeten hebben om te veranderen,daarmee bedoelde ik niks anders dan dat zolang je nog niet perfect bent er altijd ruimte is om te verbeteren. Als iemand zegt: "je accepteert me maar zoals ik ben" dan vind ik dat een dwaze uitspraak, behalve als je echt perfect bent. Ik heb het dan ook niet over veranderd worden door de ander maar voor de ander, ten betere.
Hoop dat dit het duidelijker maakt?


Hé Dennis. Ik denk inderdaad niet dat je moet zeggen: "je accepteert me maar zoals ik ben". Evenmin denk ik dat je er naar moet streven om de ander te willen veranderen. Niemand is perfect, de ander niet, maar jijzelf ook niet. In een relatie kun je echter wel naar elkaar toe proberen te groeien, juist ook door de onderlinge verschillen te accepteren. Of er iemand moet veranderen... dan heeft dat alleen maar zin als diegene daar zelf voor kiest. Dat mag best voor die ander, maar het moet niet zo zijn dat je ernaar gaat streven om jezelf te veranderen voor de ander, op een manier waardoor je jezelf niet meer bent. Als het gaat om een stuk persoonlijke ontwikkeling, dan is het echter een verrijking voor je eigen leven en dat van je partner. Neem aan dat je dat bedoeld met een verandering voor de ander, ten betere?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 12:28
BerichtOnderwerp: relatiekeuring
 
CHATULIEM619 schreef:
Maar hoe weet je van jezelf, dat je de ander zo liefhebt. En nog belangrijker, hoe weet je dat de ander jou zo liefheeft. Volgens mij gaan mensen er te gemakkelijk van uit dat die liefde aanwezig is, terwijl het vaak anders is.

Mee eens Chat... denk dat dit over het algemeen het probleem is binnen relaties (ook in bredere zin). We gaan ervan uit dat.... zonder te checken of het ook echt zo is dat de ander bedoeld / denkt / zegt / voelt wat jij denkt dat hij bedoeld / denkt / zegt / voelt. Het geheim zit in communiceren, praten met, maar juist ook luisteren naar elkaar, doorvragen op wat de ander zegt om te achterhalen wat hij of zij bedoeld te zeggen... in plaats van meteen te reageren op wat je denkt dat er wordt gezegd... Wijze woorden, maar eeeh ben ik ook maar gewoon een mens, dus ik besef best dat ik op dat punt net zo veel te leren heb als menig ander (dit even in het kader van mezelf niet beter voor proberen te doen dan ik ben en gewoon even een stukje zelfkennis laten zien) Knipoog smiley Ik ben ervan overtuigd dat veel problemen in relaties tussen mensen (ongeacht het soort relatie) voorkomen (hadden) kunnen worden als we allemaal onze best zouden doen om juist wat meer te luisteren naar de ander in plaats van naar hetgeen we zelf willen, hopen, verwachten.. Laten we het er maar op houden dat we dit gelukkig allemaal al doende kunnen leren, temeer omdat we een prachtig voorbeeld hebben waar we ons als Christenen aan kunnen optrekken: leven zoals Hij (met een knipoog naar Susannah... snapt ze wel).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 20:51
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
 
HERMAN388 schreef:
HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.


ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........



voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
dayspring826
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 48 jaar

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar, evt met vriend
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 48 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
hermandv978 45 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370



30 dames en 30 heren


komen in ieder geval twee meiden en wellicht een jongentje bij:
Linda610
Jasmyn 704 met zoon
En we doen nog ff onze best om Drentse137 ook mee te krijgen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 17:30
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date
 
LEONARD480 schreef:
Ha is dit de nieuwe valentijnsgroet mar...even off-topic berichtje...ehh nu weer on-topic Clown smiley

Maar heren, dit topic gaat niet over mijn ogen, noch over mijn neus en nee ... ook niet over Valentijn. Dus: back on topic. Wie heeft er nog tips voor de eerste date (moet jullie toch een beetje bij de les houden geloof ik... Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 17:28
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date
 
CROSSROAD317 schreef:
Dus deze gaat niet lukken .... ??
Lisa wat heb je mooie ogen, ik zou er wel in willen verdrinken .... Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden

Oeps.. deze had ik nog niet eens gezien. Thx voor t compliment Cross.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 17:27
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.
 
HANS764 schreef:
Ik ben van mening dat alles wat wat schade doet aan leven, feitelijk een onderdeel is van degeneratie (Peter Scheele) en inmenging van satan.

Onder t mom van: altijd ff checken of de ander bedoelt wat je denkt dat ie bedoelt Knipoog smiley : Poeh... zware uitspraak. Wil je dat even wat nader toelichten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 16:50
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
 
CHATULIEM619 schreef:
gewoon de datum laten staan...Nog meer aanmeldingen???

Helaas ik heb mijn kids thuis op 9 april en dan blijf ik toch echt liever bij hen... Voor een ieder die wel gaat: have fun!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 15:59
BerichtOnderwerp: Onze last te zwaar???
 
[quote=MARY052]Waarom was mijn last zo zwaar?


Inderdaad een prachtig stuk Mary. Het klopt van begin tot het eind, dat weten we allemaal. Maar juist voor iedereen die verkeerd in omstandigheden waardoor het even niet zo voelt:

http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 15:28
BerichtOnderwerp: wat zou jij doen als je geen kinderen kon krijgen ?
 
DAYSPRING826 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens. Toch geloof ik dat als op voorhand duidelijk is dat er geen kinderen kunnen komen, sommige potentiële partners bij voorbaat afhaken. De situatie is natuurlijk anders dan wanneer ongewenste kinderloosheid/onvruchtbaarheid pas in een later stadium aan het licht komt.

Lieve dayspring. Ik kan me er niets bij voorstellen hoe het voelt om zelf geen kinderen te kunnen krijgen, want ik heb drie schatten van kinderen. Mijn beste vriendin en haar partner en mijn broer en zijn partner zijn wel onvrijwillig kinderloos gebleven. Dat is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar als vriendin en zus leef je daar wel heel erg in mee.

Waar het me nu echter even om gaat is dat ik je graag een beetje wil bemoedigen met het volgende: Mijn broer heeft vanaf het begin van zijn relatie geweten dat zij samen geen kinderen zouden kunnen krijgen. Toch is hij met mijn schoonzus getrouwd. Hij ging (en gaat) compleet voor deze vrouw, inmiddels al ruim 14 jaar. Het is dan ook een geweldige meid.

Dus: er lopen echt wel mannen rond die voor een vrouw kiezen om wie zij is, om hoe zij in elkaar steekt. Kinderen krijgen is fantastisch, ik kan niet anders zeggen. Maar helaas is het niet iedereen gegund. En juist dan komt het erop aan.. kies je voor hem of haar... of voor het feit dat je zo graag kinderen wilt. Ik hoop voor jou dat je iemand tegen komt die echt helemaal voor jou gaat. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:42
BerichtOnderwerp: Tips voor de eerste date
 
MAR907 schreef:
‘Applaus is heerlijk en mensen zijn ijdel en worden graag bemind, maar uiteindelijk haal je je schouders erover op.’ Lachende smiley met blinkend witte tanden

Je hebt trouwens een mooie neus....Clown smiley


Thx Mar.. geloof ik... Tja jij kunt het weten, want je was erbij in Leeuwarden. Kan me niet herinneren dat er ooit eerder iemand over mijn neus is begonnen dus origineel ben je wel, ha ha ha.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 14:28
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
[quote=THOMAS968]]
http://www.youtube.com/watch?v=ty6j1xt9Mlg

http://www.youtube.com/watch?v=60nvPEoD_0k&feature=related

Ha ha ha... ik was al bang dat het niet helemaal goed ging, maar ik had geen tijd om er nog even verder mee te prutsen Gefrustreerde smiley . Fijn dat er iemand anders was die dat even van me overnam. Thx Thomas Knipoog smiley Het is mij nu ook duidelijk hoe t werkt, dus volgende keer doe ik het in één keer goed Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 14 februari 2011, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 13:22
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Misschien is deze al een keer voorbij gekomen, zo niet dan wil ik jullie deze twee zeker niet onthouden.

http://www.youtube.com/watch?v=ty6j1xt9Mlg

En:

http://www.youtube.com/watch?v=60nvPEoD_0k&feature=related


Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 14 februari 2011, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 12:53
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
 
LEANNE226 schreef:
Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen.
Als je jong bent en een eerste relatie aangaat word je samen volwassen,je ontdekt het leven samen,dan gaat delen bijna vanzelf.Als je ouder bent,al een relatie gehad hebt dan denk ik dat het delen langzamer gaat.Sommige dingen uit je oude leven zul je niet willen delen,fouten waarvan je geleerd hebt bijvoorbeeld.Als het goed is dan is je rugzakje leeg voor je er weer aan begint en start je met andere idealen dan voorheen.
Ik vind praten ook dé basis voor een relatie en ik deel enorm veel met mijn nieuwe partner,soms komt er iets boven dat ik liever wegdruk en dat "gun" ik mezelf dan ook,misschien komt het op een later tijdstip weer boven en zijn we er dan wel aan toe........alles moet groeien heKnipoog smiley

Ik wil open zijn tegen mijn nieuwe partner maar ik vind dat ik niet alles kan vertellen uit respect voor mijn overleden partner.

Hé Leanne. We zitten idd aardig op één lijn. We staat niet meer zo onbevangen en zorgeloos in het leven als toen we 18 waren. En wat die rugzak betreft denk ik dat je het verleden wel kunt los laten, dat je dat juist ook moet doen. Dat is echter niet hetzelfde als het verleden vergeten. Dat hoeft volgens mij ook niet. Want wat er ook is gebeurd in het verleden, welke fouten je ook gemaakt zou hebben, het kan en mag niet zo zijn dat je daarover veroordeeld zou worden, door niemand niet maar zeker niet door een nieuwe partner (waarmee ik uiteraard niet bedoel dat jou nieuwe partner dat doet, want dat is volgens mij ook helemaal niet wat jij aangeeft in jou mail). Wat ik meer bedoel is dat een verleden niet vergeten hoeft te worden, juist omdat je ervan hebt geleerd. En dat is iets wat je op den duur dus wel zou moeten kunnen delen met elkaar. Juist door over die dingen te praten met je nieuwe partner zal er alleen maar meer verdieping van jullie relatie optreden. Maar idd alles moet groeien....

In mijn ogen is openheid over alles wel heel belangrijk in een relatie. Als jij schrijft dat je de neiging hebt om bepaalde dingen weg te drukken hoop ik voor jou en hem dat er een moment komt waarop je er wel met hem over kunt en wilt praten. Neemt niet weg dat het natuurlijk prima is dat je respect hebt voor jouw overleden partner, dat siert je alleen maar! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (55)





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: maandag 14 februari 2011, 09:00
BerichtOnderwerp: [color=darkblue]Mag de Heilige Geest met ons meekijken hier
 
MAR907 schreef:
Hier komt ie.

De Heilige Geest is -zoals bijna iedereen weet- de Geest van God; en God is de hoogste Majesteit in de Hemel waar Jezus aan de rechterzijde naastzit zegt de Bijbel; de Heilige Geest is dus de persoonlijkheid van God…!

1Cor2:11 - De Geest is Gods Eigen Geest/Persoonlijkheid
'Wie weet wat er in een mens omgaat? Dat weet alleen zijn eigen geest. Zo weet ook niemand wat er in God omgaat dan alleen Gods eigen Geest'.

1 Thessalonicen 4:8 - God geeft ons Zijn Heilige Geest
'Wie deze voorschriften naast zich neerlegt, wijst dus niet een mens af, maar God, God die u zijn heilige Geest geeft'.

Hebreeën 8:1 - Jezus zit rechts naast God op de troon
'De kern van ons betoog is: we hebben iemand als hogepriester die zit aan de rechterzijde van de troon van de goddelijke majesteit in de hemel'.

'is die Heilige Geest nou een persoon of niet?!'. Nee dus. De Heilige Geest is weliswaar afgescheiden en werkt afgescheiden, maar is immers de persoonlijkheid van God; niet van zichzelf dus!

Maar wat is de Heilige Geest dan wel???

Je weet uit de Bijbel, dat de Heilige Geest de Macht, Kracht en Zegen van God is; de wijze waarop God werkt. Ook weten je, dat ontvangen van de Geest eigenlijk betekent, dat je weer deelneemt aan de Geest van God.

Efeziërs 3:16 - Gods Geest is Gods Glorie & Kracht
'Ik vraag God dat hij jou door de Geest uit de rijkdom van zijn glorie de kracht geeft om innerlijk sterk te zijn'.

Hebr. 6:4 - Geestesgaven ontvangen = deel krijgen aan de Geest van God 'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest…'.

Lukas 1:35 - De Heilige Geest is de Kracht van de Allerhoogste
'De engel antwoordde haar: ‘De heilige Geest zal over u komen, de kracht van de Allerhoogste zal u als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind aan God gewijd zijn en zijn Zoon worden genoemd'.

2 Corinthiërs 13:4 - Ook Jezus leeft uit Gods Kracht!
'Want toen hij werd gekruisigd, was hij zwak, maar nu leeft hij uit kracht van God. Ook wij zijn zwak als hij, maar wij zullen met hem leven uit kracht van God, en dat zult u merken'.

Colossenzen 2:12 - In Jezus leven ook wij uit Gods Kracht
'In de doop bent u immers met hem begraven, zoals u ook met hem ten leven bent opgewekt door uw geloof in de kracht van God die hem uit de dood heeft opgewekt'.

1Cor2:11 - De Geest is Gods Eigen Geest/Persoonlijkheid
'Wie weet wat er in een mens omgaat? Dat weet alleen zijn eigen geest. Zo weet ook niemand wat er in God omgaat dan alleen Gods eigen Geest'.

Kortom: je krijgt er niet 'een-persoon-bij', maar je hebt weer een Geestelijke relatie met God gekregen als je de Geestesgaven ontvangt. Je wordt deelnemer aan de Geest van God.

De Heilige Geest is dus de Zegen van God en die gaat waar HIJ wil. Gods Kracht die mensen kan zegenen, die mensen kan verwekken, die Gaven geeft aan mensen en die zo uiteindelijk ook vrucht draagt; de Vrucht van de Geest!

In de Bijbel wordt het volgende over die 'Vrucht' verteld:

Galaten 5:22 - De Geestesvrucht wordt in ons zichtbaar
'Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, geduld, welwillendheid, goedhartigheid, betrouwbaarheid zachtmoedigheid, zelfbeheersing'.

Efeze 5:9 - 'want de vrucht van de Geest is alle goedheid en gerechtigheid en waarheid'

De "drie persoonlijkheids leer" heeft zijn eigen achtergrond daarvoor moet ik de geschiedenis in.
Het volk van God heeft nooit een drie persoonlijkheids geloof gekend
Wel de Egythenaren dat vemengd is geraakt met het evangelie van de Here Jezus en de apostellen...uiteindelijk...

Hé Mar,

Ik weet niet precies wat jij op doelt als je het hebt over de "drie persoonlijkheids leer". Volgens mij is er sprake van een drie-eenheid, dus niet van drie verschillende personen. En die drie-eenheid wordt wel degelijk genoemd in de Bijbel:

1 Johannes 5, vers 7: Er zijn drie getuigen in de hemel: De Vader, Christus en de Heilige Geest; Samen zijn Zij één.

Dat is de vertaling uit “het Boek”. Ik weet dat sommigen het een te vrije vertaling vinden, dus nog even een paar andere Bijbelvertalingen erbij gepakt (altijd handig als je meerdere Bijbelvertalingen in huis hebt ha ha ha).

Groot Nieuws:
Er zijn dus drie getuigen: de Geest, het water en het bloed en deze drie getuigen stemmen met elkaar overeen.

In de NBV:
Er zijn dus drie getuigen: de Geest, het water en het bloed en het getuigenis van deze drie is eensluitend”

In de NBG staat:
Want deze drie zijn er, die getuigen in de hemel: de Vader, het Woord en de heilige Geest; en deze drie zijn één.

Statenvertaling (nee niet de nieuwe herziene):
“Want Drie zijn er, Die getuigen in de hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn één.

Ook wel weer even bijzonder om te zien hoe verschillend het in diverse vertalingen staat. Maar goed, de Statenvertaling, de NBG en ‘Het Boek’ blijven dus vrij dicht bij elkaar (ervan uitgaande dat met “het Woord” Christus wordt bedoeld (Het woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid (Johannes 1: 14), wordt er in de Bijbel zelf dus wel degelijk gesproken over de drie-eenheid van Vader, Zoon en Heilige Geest.

Naar de rest kijk ik later nog even, moet nu zo eerst aan het werk. Maar wat bedoel je precies met ‘het volk van God’ als je zegt dat zij nooit een drie-persoonlijkheids geloof hebben gekend?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 Volgende
Pagina 43 van 44