ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ROADY641
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY641
Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:16
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn gemeente
 
HENKWAL969 schreef:
Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.

Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake.

Is goed Henk.
Ik moest slechts denken aan de keer dat ikzelf van gemeente veranderde.
God heeft mij terdege duidelijk gemaakt dat ik nogal fout zat met mijn keuze. Vandaar mijn (overigens oprecht bedoelde) vragen.

Ik wens je Gods leiding toe in je keuzes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 17:15
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn gemeente
 
HENKWAL969 schreef:
Volgens mij hebben jou vragen niet zoveel te maken, met mijn gebedsverzoek.

Er is in mijn leven meer gebeurd dan het veranderen van gemeente en maken van muziek. Maar dat doet hier niet terzake.

Is goed Henk.
Ik moest slechts denken aan de keer dat ikzelf van gemeente veranderde.
God heeft mij terdege duidelijk gemaakt dat ik nogal fout zat met mijn keuze. Vandaar mijn (overigens oprecht bedoelde) vragen.

Ik wens je Gods leiding toe in je keuzes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 09:48
BerichtOnderwerp: Het gebroken pootje
 
De Here God zal je altijd laten gaan als je wilt.
Hij zal je nooit dwingen om ergens te blijven.

Ik geloof niet dat hij een pootje zal breken bij je. Zo is God niet. Hoewel, misschien, in sommige ernstige gevallen....
Eerder struikel je in je eigen blindheid waardoor je zelf misschien een pootje breekt. In de tijd dat je plat ligt met je been omhoog kom je misschien tot inkeer om weer achter de Heer aan te gaan.

In elk geval heeft de Heer ZEER originele manieren om iemand weer in Zijn plan te krijgen .... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 08:39
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn gemeente
 
HENKWAL969 schreef:
Ik ben bij de vorige gemeente weggegaan om muziek te maken in de gemeente die ik hiervoor beschreven heb.

Vandaag was ik toevallig te gast in deze gemeente, omdat vanwege te veel vakantiegangers bij ons geen samenkomst was.
Het was een heerlijke samenkomst, met een zeer bemoedigde preek.

Na afloop liters koffie, vanwege het bijpraten van alle gebeurtenissen over en weer.

Muziek maken is mooi :)
Heb je ook Gods leiding mogen ervaren in je 'move' naar de nieuwe gemeente?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 23:43
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn gemeente
 
HENKWAL969 schreef:
Ik weet niet of het toepasselijk is om dit verzoek hier te plaatsen. Ik neem echter te vrijheid om het wel te doen.

De gemeente waar ik kom, is ongeveer 5 jaar geleden gesticht door een echtpaar, die hier een visie voor had.
Ook zijn er meerdere profetieen over uitgesproken, dat deze gemeente zou groeien.
De groei bleef echter uit en dit echtpaar is er mee gestopt. Dit is versnelt gegaan door de vervelende reactie van sommige mensen op het voornemen van hun om de taken neer te leggen.

Het was een kleine gemeente van 20 mensen.
Hiervan zijn ongeveer 10 mensen overgebleven.
Samen met een zuster uit de gemeente verzorg ik momenteel de samenkomst in mijn huis en proberen we de gemeente voort te zetten.

Dit willen we echter alleen doen, als dit ook Gods weg is.
Daarom mijn gebeds verzoek, om duidelijkheid en helderheid te krijgen wat Gods bedoeling is met deze gemeente. Ook wat mijn taak hierin is.

Alvast bedankt voor jullie gebeds-steun.

Mag ik zo vrij zijn te vragen: wat is de reden dat je je vorige gemeente verlaten hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 23:43
BerichtOnderwerp: Gebed voor mijn gemeente
 
HENKWAL969 schreef:
Ik weet niet of het toepasselijk is om dit verzoek hier te plaatsen. Ik neem echter te vrijheid om het wel te doen.

De gemeente waar ik kom, is ongeveer 5 jaar geleden gesticht door een echtpaar, die hier een visie voor had.
Ook zijn er meerdere profetieen over uitgesproken, dat deze gemeente zou groeien.
De groei bleef echter uit en dit echtpaar is er mee gestopt. Dit is versnelt gegaan door de vervelende reactie van sommige mensen op het voornemen van hun om de taken neer te leggen.

Het was een kleine gemeente van 20 mensen.
Hiervan zijn ongeveer 10 mensen overgebleven.
Samen met een zuster uit de gemeente verzorg ik momenteel de samenkomst in mijn huis en proberen we de gemeente voort te zetten.

Dit willen we echter alleen doen, als dit ook Gods weg is.
Daarom mijn gebeds verzoek, om duidelijkheid en helderheid te krijgen wat Gods bedoeling is met deze gemeente. Ook wat mijn taak hierin is.

Alvast bedankt voor jullie gebeds-steun.

Mag ik zo vrij zijn te vragen: wat is de reden dat je je vorige gemeente verlaten hebt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 11:18
BerichtOnderwerp: contact
 
JOZI078 schreef:
Ik denk dat ik mijn profiel maar ophang bij de C1000, waarschijnlijk meer succes verzekerd en gratis.

Wat weerhoud je ervan???

Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:20
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)
 
Dat wou ik ook vragen:

En het verhaal nu???


Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 11:31
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
HENKWAL969 schreef:
Wat moeten de wetenschappers dan met het volgende gegeven????

Er komt een dag dat de sterren uit de hemel vallen als de blaadjes van een boom.
En de hemelen zullen opgerold worden als een boek en dan zal IEDEREEN God zien op zijn troon.

Zowel Mien achter de haringkraam als de Han Lee op het Rode Plein.
Iedereen op hetzelfde moment.

En dan zal er geen dag en geen nacht meer zijn.
Waar is dan de zon???? Dit zorgt voor onze dag en nacht toch????

Wetenschappers kunnen daar niks mee Henk.
Hopelijk voor een ieder, dat hij/zij zich geborgen weet in Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 09:30
BerichtOnderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
 
HANNAH810 schreef:
je hebt gelijk, roady; Verlegen lachende smiley
de tekst die ik bedoelde staat in jesaja 58;

dan zal uw licht voortbreken als de dageraad, en uw genezing zal snellijk uitspruiten en de HEERE zal u gedurig leiden.

een mooie zegen, maar toch wel heel wat anders!

Een hele mooie belofte die de Here God ons hier aanrijkt.

Thanx Hannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 09:24
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
HENKWAL969 schreef:
Het feit dat onze wetenschap (ook theologen) hier geen verklaring voor hebben zal mij echt een worst wezen.
Als God in staat is door te spreken een hele schepping neer te zetten. Dan geloof dat het doen splijten van een zee slechts een peule schilletje zal zijn.
Hij maakte de zee, de bergen, de maan, de zon, etc., etc.
Hij sprak en het was er.

Och, wetenschappers zullen altijd proberen te bewijzen (....) dat de bijbel onjuist is. En hoevelen zijn juist daardoor tot geloof gekomen?

Misschien ligt het bewijs van Gods almacht wel in de mens zelf?
Immers, als God ons gemaakt heeft, zijn wij Zijn schepselen die in alles op Hem lijken.
God kan denken, en als Hij spreekt ontstaat er blijkbaar iets.
Wij kunnen ook denken, alles wat ooit door mensen is gemaakt, is ook begonnen met een gedachte, een ingeving... Creatie-viteit dus Knipoog smiley
Elk mens is dus een schepper.... en als die mens zich laat inspireren door de Schepper....



Een prachtig boek ben ik ooit tegengekomen:
"Er klopt niets van" van David Sorensen (www.real-life.nl).

Bij het lezen van dit boek, heb ik behoorlijk wat definitieve steunpilaren onder m'n geloof kunnen zetten. En was het voor mij crystal clear dat de aarde geschapen moet zijn, en niet geevolueerd is.
Dat kan ook niet. Een hogere levensvorm kan nooit evolueren uit een lagere levensvorm. Daar is ontzaglijk veel informatie voor nodig.

En als ik me al DURF te verdiepen in de structuren, chemische processen, organen en weet ik wat allemaal, waaruit een organisme bestaat, dan ga ik me ontzettend dom voelen, en kan ik slechts een ontzag voor de Schepper ervaren die blijkbaar in staat is om dergelijke organismen met een briljante precisie tot stand te laten komen....

En moet ik me dan nog druk maken of het Hem zou lukken de Rode Zee te laten splijten? Hij die het hele heelal in Zijn Handpalm heeft.....

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 09:24
BerichtOnderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
 
HENKWAL969 schreef:
Het feit dat onze wetenschap (ook theologen) hier geen verklaring voor hebben zal mij echt een worst wezen.
Als God in staat is door te spreken een hele schepping neer te zetten. Dan geloof dat het doen splijten van een zee slechts een peule schilletje zal zijn.
Hij maakte de zee, de bergen, de maan, de zon, etc., etc.
Hij sprak en het was er.

Och, wetenschappers zullen altijd proberen te bewijzen (....) dat de bijbel onjuist is. En hoevelen zijn juist daardoor tot geloof gekomen?

Misschien ligt het bewijs van Gods almacht wel in de mens zelf?
Immers, als God ons gemaakt heeft, zijn wij Zijn schepselen die in alles op Hem lijken.
God kan denken, en als Hij spreekt ontstaat er blijkbaar iets.
Wij kunnen ook denken, alles wat ooit door mensen is gemaakt, is ook begonnen met een gedachte, een ingeving... Creatie-viteit dus Knipoog smiley
Elk mens is dus een schepper.... en als die mens zich laat inspireren door de Schepper....



Een prachtig boek ben ik ooit tegengekomen:
"Er klopt niets van" van David Sorensen (www.real-life.nl).

Bij het lezen van dit boek, heb ik behoorlijk wat definitieve steunpilaren onder m'n geloof kunnen zetten. En was het voor mij crystal clear dat de aarde geschapen moet zijn, en niet geevolueerd is.
Dat kan ook niet. Een hogere levensvorm kan nooit evolueren uit een lagere levensvorm. Daar is ontzaglijk veel informatie voor nodig.

En als ik me al DURF te verdiepen in de structuren, chemische processen, organen en weet ik wat allemaal, waaruit een organisme bestaat, dan ga ik me ontzettend dom voelen, en kan ik slechts een ontzag voor de Schepper ervaren die blijkbaar in staat is om dergelijke organismen met een briljante precisie tot stand te laten komen....

En moet ik me dan nog druk maken of het Hem zou lukken de Rode Zee te laten splijten? Hij die het hele heelal in Zijn Handpalm heeft.....

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 09:05
BerichtOnderwerp: Waarom is het forum openbaar?
 
Forum openbaar of niet?

Is het echt belangrijk?

Waar is een forum voor bedoeld:
Om informatie uit te wisselen tussen een groep mensen onderling.

Moet dit geheim zijn? Neuh van mij niet.
Als je niet wilt dat anderen jouw tekst lezen, schrijf het dan niet. Of deel het in een chat oid.

En zorg er dan in elk geval voor dat je profielfoto niet jouzelf laat zien, maar bijvoorbeeld een mooie 'hoog aan de wind varende' valk ofzo Knipoog smiley

Zowieso verstandig om niet teveel persoonlijke sporen op het internet achter te laten.

En CM is toch een christelijke site? Moet die afgeschermd zijn?
Net zoiets als een kerk die slechts voor insiders toegankelijk is..... Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 09:04
BerichtOnderwerp: Waarom is het forum openbaar?
 
Forum openbaar of niet?

Is het echt belangrijk?

Waar is een forum voor bedoeld:
Om informatie uit te wisselen tussen een groep mensen onderling.

Moet dit geheim zijn? Neuh van mij niet.
Als je niet wilt dat anderen jouw tekst lezen, schrijf het dan niet. Of deel het in een chat oid.

En zorg er dan in elk geval voor dat je profielfoto niet jouzelf laat zien, maar bijvoorbeeld een mooie 'hoog aan de wind varende' valk ofzo Knipoog smiley

Zowieso verstandig om niet teveel persoonlijke sporen op het internet achter te laten.

En CM is toch een christelijke site? Moet die afgeschermd zijn?
Net zoiets als een kerk die slechts voor insiders toegankelijk is..... Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 06:55
BerichtOnderwerp: wat voor karakter zoek jij in je nieuwe partner ?
 
Misschien is een betere vraag:

Welk karakter zou jij je partner willen bieden?

Wat je in een ander zoekt, zou je misschien zelf eens willen zijn (diep van binnen)...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 06:48
BerichtOnderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
 
HANNAH810 schreef:
de tweede tekst die je noemt kun je volgens mij in jesaja terugvinden, en al is het een prachtige tekst; hij gaat over het losmaken van knopen van onrecht, en het weldoen aan medemensen......... Knipoog smiley
niet over het geven van tienden aan de kerkelijke gemeente.

Maleachi 3:8
Breng de gehele tiende naar de voorraadkamer, opdat er spijze zij in mijn huis; beproeft Mij toch daarmede, zegt de HERE der heerscharen, of Ik dan niet voor u de vensters van de hemel zal openen en zegen in overvloed over u uitgieten.

2 Kor 9:8
(Bedenkt) dit: wie karig zaait, zal ook karig oogsten, en wie mildelijk zaait, zal ook mildelijk oogsten. 7 En ieder doe, naardat hij zich in zijn hart heeft voorgenomen, niet met tegenzin of gedwongen, want God heeft de blijmoedige gever lief. 8 En God is bij machte alle genade in u overvloedig te schenken, opdat gij, in alle opzichten te allen tijde van alles genoegzaam voorzien, in alle goed werk overvloedig moogt zijn,

Voor mezelf haal ik de les eruit:
Wees niet gierig, maar geef maar als je durft. En als je durft te geven, dan zorgt God er wel voor dat je nooit tekort komt. Ik kan alleen maar zeggen dat God Zijn belofte nakomt. Het is ook wel logisch, want als je veel durft te geven, ga je een beetje op God zelf lijken... (die immers ALLES wat Hij had, weggaf...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 18:31
BerichtOnderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
 
Ben ik gelukkig?

Ik heb net mijn buikje vol gegeten.
Ik heb de gezondheid en kracht om te werken.
Ik kan dus mijn rekeningen betalen.
Ik hou zelfs nog wat over om te schenken
Ik heb een dak boven mijn hoofd
Een bed om te rusten
Vrienden om mee te praten
Ik heb een Verlosser in de hemel
Een eeuwig leven bij de Allerhoogste God.

Zou ik gelukkig zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 17:00
BerichtOnderwerp: eigen bijdrage aan je eigen kerk
 
De Heere God heeft de blijmoedige gever lief.

Beproeft Mij daar toch mee, zegt de Heere, dan zal ik de sluizen van de hemel voor jullie openen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 17:52
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met ups en downs?
 
CROSSROAD317 schreef:
Bleef je dan met Hem in de put, hielp Hij je uit de put of gaf Hij je handvatten om uit de put te komen ... ??

Tja, mooie vragen. Ik weet het niet zo goed.
Ik weet wel dat "eruit klimmen" niet werkt. Ik denk dat ik mijn put niet meer ervaar omdat de liefde en kracht van Jezus nu in me leeft.

Achteraf gezien heeft een put voor mij veel met angst en eenzaamheid te maken gehad. Of angst voor eenzaamheid/verlating/etc. Ook heeft het te maken met teveel dingen nog niet op orde hebben. Dat geeft zorgen en angst.

Als alles lekker loopt, hoef je maar af en toe bij te sturen.
Daarbij hou ik Gods Woord dagelijks bij de hand, als een licht op mijn pad.
Hij behoedt me voor grove misstappen (waardoor ik weer in een put zou geraken).

Gehoorzaamheid aan Gods Wil is hierin een sleutelwoord.

Maar goed, er is veel over te zeggen als iemand in een "put" geraakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 13:55
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met ups en downs?
 
Op? Neer?

Wat is dat: Up of down?
Een gevoelstoestand? Alles in lijn?
Wat is dan goed: als je up bent, of neutraal bent? Is down verkeerd?

Ja, ook ik ken ze. De dalen, die soms erg diep waren. Maar ook de periodes dat je op de top leek te staan.

Achteraf zie ik: het was niet nodig geweest om te proberen "uit de put" te komen. Het uitnodigen van de Heer Jezus in mijn put was meer dan genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 17:19
BerichtOnderwerp: het gemis van liefde en lust
 
LEANNE226 schreef:
Ach,dat is weer een typische CM-opmerking,zodra je mening anders of heftiger is ben je veroordelend.........seen that,been there,done that etc etc etc......ik ben daar te nuchter voor Knipoog smiley

Gelukkig maar Leanne....
Pas een beetje op met zinsnedes als "weer zo eentje van het niveau"

Toch?
Slapende smiley

We gaan maar weer on-topic zou ik zeggen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 16:21
BerichtOnderwerp: het gemis van liefde en lust
 
[quote=LEANNE226]weer zo eentje van het niveau "wat kunnen we als christenen nog meer bedenken om seks uit ons leven te bannen" Gefrustreerde smiley

Zo'n opmerking lijkt me een beetje kort door de bocht. En jammer van het veroordelende ondertoontje.... Smiley met dichtgeplakte mond

Gelukkig weet ik wel beter!
En gelukkig weet ik ook hoe de Heere God de seksualiteit wel bedoeld heeft.
Absoluut niet om het uit te bannen ... Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
ROADY641
op vrijdag 1 juli 2011, 16:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 14:37
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
ANITA695 schreef:
Gelukkig is mijn kreet niet een hele week
God heeft wonderen gedaan en tis gisteren werkelijkheid geworden
Ik loop niet meer weg ik ontdek steeds meer de pijn waar t zit
En heb gemerkt gisteren hoe groot God is voor mij
ja ik heb nog geschreven en misschien zijn sommige van jullie geschrokken dat is wat ik niet wil overbrengen mijn liefde gaat ui naar Jezus en Hij naar mij
Ik denk dat ik genezen ben van een aantal dingen en dingen moet meemaken nu om dat te herkennen te leren mee om te gaan
mooi ja moeilijk ook maar t kan door de genade die ik heb gekregen vrig jaar na mijn tijdens mijn doop en daar voor Hij riep me bij mijn naam Hij gaat voor me aan t is God die de professor is in mijn leven regiseur en psycholoog nietmand kan doen wat Hij tot nu toe heeft gedaan mij vernaderd ten goede AMEN AMEN

lieve groet aan allen die dit lezen
T gaat vandaag goed mijn zoon komt t weekend thuis ik heb reden om feest te vieren ondanks mijn zorgen

ik weet dat als ik mijn kids kwijt ben ze verloren zonen zijn ze straks bij de Vader terug zullen keren om dat ik geloof hou dat me op de been
Ik kan niet redden Hij alleen AMEN

lieve groet anita


Als je bang bent, zie dan op Jezus. Hij zegt: "Ik ben met je, alle dagen tot aan het einde der wereld:

Als je moe bent, ga dan naar Jezus: Hij zegt: "Komt allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal je rust geven"

Als je pijn hebt, zie dan op de gaten in Zijn doorboorde handen, de striemen op Zijn rug, de blik in Zijn ogen. Hij zegt: "Ik deed dit, zodat Ik jou van je pijnen kan genezen."

Als je verdriet hebt, ga dan naar Jezus en kijk Hem in Zijn ogen aan. De liefde die God in Hem toont, zal je verdriet wegspoelen. Bij Hem mag je altijd uithuilen.

Als je wanhopig bent, grijp Jezus vast. Hij is werkelijk betrouwbaar en laat je nooit vallen.

Als je paniek hebt, zoek het hart van Jezus. Hij zegt: "Vrede zij met je"

Als je wordt aangevallen, doe vooral je Helm op, en proclameer zo vaak als nodig de bevrijding en redding door Jezus Christus.

Als je je gevangen voelt, verbreek dan elke verbinding met de duisternis.
God zegt: "Als Jezus u heeft vrijgemaakt, zult u werkelijk vrij zijn."

Als je mensen vastgrijpt, laat ze dan los. Jezus zei immers: "Laat los en je zult worden losgelaten."

God zegt: Weet welke gedachten ik over jou koester, gedachten van vrede en van voorspoed, om jou een hoopvolle toekomst te geven.

God ziet het al, omdat Hij tijdloos is. Voor jou Anita is het slechts een kwestie van tijd. Neem je plaats in die je ontvangen hebt, iedere dag en houdt stand! De geestelijke strijd is losgebarsten. Vergeet niet dat je niet strijd tegen mensen van vlees en bloed, maar tegen de heersters van de duisternis. Wapen je daarom op de juiste manier. Je zult als overwinnaar uit deze strijd komen als je Jezus trouw blijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 14:05
BerichtOnderwerp: het gemis van liefde en lust
 
SUSANNAH475 schreef:
brrr... denk hier toch wel heel anders over...
Lust kan toch ontstaan vanuit liefde ?
Als je heel veel van iemand houdt (en je bent getrouwd Knipoog smiley ) en je vindt elkaar lief, mag je toch ook in die liefde voor een ander het zelf fijn vinden ?
Ik ben het eens met 1 van de vorige bijdrages, dat lust niet altijd zo negatief hoeft te zijn, het kan ook een verlangen zijn...

Over het algemeen vind ik dat er te negatief gedacht wordt over lust... als het voortkomt uit liefde is er niks mis mee, het versterkt misschien wel juist de band omdat je naar de ander verlangt.

De heerlijke geur van een vers gebakken croissantje (lust) doet je verlangen om het op te eten... nu krijg je daar geen relatie mee Clown smiley , maar de heerlijke humor van een man kan je doen verlangen om er serieuzer in te staan... als jullie dan echt iets hebben met elkaar kan de lust denk ik je relatie versterken omdat je graag bij die ander wilt zijn... Verliefde smiley

Ik denk dat ik je begrijp: de begrippen lust en verlangen liggen dicht bij elkaar. Maar vergeet niet dat een man dit totaal anders beleeft dan een vrouw.
Maar lust die voorkomt uit liefde, lijkt me volkomen onzin.
Als ik het puur seksueel bekijk (zo is dit topic ook bedoeld denk ik) dan kan ik zeggen dat lust de liefde juist doodt (juist omdat het op zichzelf gericht is) maar dat ware liefde het verlangen heeft zich aan de ander te geven. Dat zijn in mijn ogen dus twee totaal verschillende en tegengestelde begrippen.

Daarbij is het ook goed om te noemen dat er gradaties in liefde bestaan.
De eros-liefde is inderdaad op lust gericht. De agape-liefde die van Jezus komt, zoekt zichzelf niet. Dus over welke liefde hebben we het dan eigenlijk Knipoog smiley

Als je vindt dat er te negatief gedacht wordt over lust, mag ik je even uit de droom halen?? Onlangs hoorde ik iemand zeggen dat 100% (!!!) van de jongeren zich met pornografie (=lust) inlaat. Lijkt me nogal negatief...

Als ik een croissantje ruik, dan gaat er een mechanisme in werking inderdaad: Mjam mjam lekkerrr Kwijlende smiley Kwijlende smiley
Ik ga een zeer intieme relatie met dit lekkere ding aan...
Eerst begroet ik haar vrolijk....
dan raken mijn lippen haar aan....
dan gaat zij helemaal in mij op.....
Ik gun haar een ruime blik in mijn innerlijk...
En met een warm gevoel van binnen neem ik blijmoedig afscheid van haar....

Wat nou geen relatie??
Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 17:01
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
Dan is de belangrijkste vraag misschien nog wel:

Wat is liefde??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:12
BerichtOnderwerp: Waarom
 
Waarom?

Waarom zou je het willen weten.

Elk mens is anders.
Elk mens reageert anders.
Elk mens komt uit een ander gezin, andere omgeving, andere cultuur.
Elk mens reageert anders op Gods geboden, en beloften.
Elk mens denkt anders.
Elk mens doet anders.

Ik zou willen zeggen: zulke vragen zijn onzinnig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 14:02
BerichtOnderwerp: het gemis van liefde en lust
 
Lust, liefde?

Lust is op jezelf gericht.
Liefde is op de ander gericht.

Ikzelf geloof (en heb ervaren) dat je als mens met een leegte in je hart wordt geboren. Alleen de liefde van God kan deze leegte opvullen, waarbij er een diepe vrede en rust achterblijft. Hopelijk ben je gezegend met ouders die deze liefde hebben mogen doorgeven.

Ik geloof wel dat veel mannen het probleem hebben dat zij deze leegte proberen te vullen met lust. Het vult immers, voelt goed. Alleen je moet niet verwachten dat het be-vrede-gend is.
Hoe de vrouwen dit beleven, kom maar op dames Lachende smiley dat ga ik niet invullen.

Mijn beleving is:
ben je ongetrouwd en vrijgezel: werk hier HARD aan om deze leegte in jezelf te vullen met Gods liefde. Je zult daar in een relatie HEEL VEEL voor terugkrijgen, en je zult enorm veel problemen NIET in je relatie ontmoeten.... Immers, welk probleem ontstaat NIET uit angst.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641 (50)





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: donderdag 30 juni 2011, 13:51
BerichtOnderwerp: liefde tegenover commitment
 
"Liefde: betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander;
of is dat:
Commitment: verbondenheid, de mate waarin iemand zich verbonden voelt met het gestelde doel; of verbintenis; of verplichting. "

Wat houdt een relatie op den duur in stand? Liefde, commitment?
Ik denk dat er nog wel een aantal kreten aan kan worden toegevoegd, te denken aan:

Trouw, Kiezen voor elkaar, Volharding, Zelfverloochening, Nederigheid, Gehoorzaamheid, Groei, etc.

Ik kan je vraag niet beantwoorden zonder de liefde van God erbij te betrekken. Als 2 mensen zich verbonden weten met elkaar EN met de Heere Jezus, dan ontstaat er een drievoudig snoer. Als beide partijen bereid zijn om de Heere God onvoorwaardelijk te gehoorzamen (zodat zij in de liefde blijven) dan zal de relatie standhouden.
Als beide partijen groeien in Gods liefde en naar Zijn beeld steeds volwassener worden, dan zal de relatie en dus ook de liefde ertussen steeds volwassener worden.

Nee ik zal niet beweren dat het makkelijk is, maar ik weet intussen wel dat de liefde al het andere overwint, mits je trouw blijft aan de Heere Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ROADY641
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
Pagina 7 van 7