ChristianMatch
 


Forum

Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 15:11
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zou jij ook zo ver gaan dat jij je liet kruisigen voor hem? En het zelfde onderging dan hem? Niets vragend maar gewoon ondergaan in alle liefde....
Wij hebben tegenwoordig wel een beetje vragerig geloof, lees je hier op het forum ook vaak.....
Als we ziek zijn, zorgen hebben of wat niet al te meer we vragen van alles.....zie het lijstje in de gebedsroom maar.....
Misschien moeten we wel eens minder vragen maar meer liefhebben, onvoorwaardelijk?
En wat hij over deze discussie zou zeggen? Denk je dat het in Zijn tijd anders was?

als het goed is ondergaan wij dagelijks onze kruiziging voor Hem. de Heer zegt ook. wie Hem wil volgen neemt zijn kruis op. soms is het totaal niet makkelijk om Hem te volgen omdat er van alles en nog wat als strijd op je pad komt.
en dat kan zijn in de vorm van een ziekte.
we mogen vragen aan de Heer en God onze Vader. Hij zei zelf, kom tot mij ieder die vermoeid en belast is.
dat wil zeggen dat we alles aan Hem mogen geven wat ons dwars zit of waar we ons zorgen over maken.

toen jij het had over verschillende waarheden en verschillende Jezussen werd ik er naar van. er is maar 1 Jezus en Hij is de waarheid. dat staat letterlijk in de Bijbel. Hij is onze rots, ons houvast, onze hoop. Hij is voor ons aan het kruis gegaan en heeft ondragelijke pijnen geleden voor ons, terwijl Hij wist wat er komen ging heeft Hij er toch voor gekozen om er door heen te gaan. En al die tijd heeft Hij zijn ogen gericht gehad op de overwinning.
en dat mogen wij ook doen. Hem volgen en onze ogen gericht houden op Hem en de overwinning. doen we dat niet dan zakken we weg in de golven, net zoals Petrus deed. Ons geloof, onze Heer is zo mooi. Ik hou zo veel van Hem.

wat dat liefhebben en onvoorwaardelijk, dat ben ik helemaal met je eens. maar daar komt ook nog, elkaar accepteren en verdragen bij, zoals ieder van ons is. we zijn allemaal uniek.
zo voelt de een zich prettig bij de mooie psalmen en gezangen, de ander voelt zich prettig bij de muziek van michel w smith of casting crowns.
ze zijn allebei geschreven ter eer en glorie van God. tot slot gaat het om de inhoud en niet om de verpakking.
we zijn tot slot 1 lichaam en niet allemaal hetzelfe onderdeel van het lichaam. en we hebben elkaar allemaal nodig. dat mag en dat kan. laten we daarom blij zijn met elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 14:17
BerichtOnderwerp: Erfzonde
 
ik vraag mij af wat onze Here Jezus over deze discussie te zeggen zou hebben.
Hij ging dwars tegen alle regeltjes en stellingen heen die de Fariceeen en Saduceeen hadden neergelegd.

Zijn boodschap was behoorlijk radicaal. zo radicaal dat ze Hem gekruizigd hebben.

(wat natuurlijk nodig was zodat wij gered konden worden).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 14:50
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
vandaag heb ik opgeruimd en ben ik wezen wandelen met mijn hond. onder het wandelen heb ik (terwijl mijn hond aan het snuffelen en spelen was Lachende smiley ) en het zonnetje warm op ons neerscheen,weer aardig wat bloemen op de foto vast mogen leggen Lachende smiley.

Laatst aangepast door
TINEKE986
op donderdag 17 mei 2012, 14:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 14:46
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
aankomende zondag komt Jan Sjoerd Pasterkamp bij ons preken (Shelter Haarlem).
het is minstens 12 jaar geleden dat ik hem voor het laatst gehoord heb. ben heel benieuwd naar wat hij gaat zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 14:44
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
PIETER619 schreef:
voor goeie preken, c.q. verkondigingen moet je bij Family7 zijn en dan bij uitzending gemist

ik heb geen tv dus kon family 7 niet ontvangen. heb nooit aan uitzending gemist gedacht. grappig.

sommige preken komen van het vrij-zijn weekend. andere programma's ken ik er niet van, maar ga eens kijken, zo via de computer dan Lachende smiley

bedankt voor de vermelding Pieter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 14:29
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ZEELAND736 schreef:
Ik ga de tuin in...in de hoop dat ik daar wat vervelende gedachten en gevoelens kan begraven....Dank je Roelande!!!

het is vervelend dat ze het zo doen. na 3 maanden mogen ze je weer een contrakt aanbieden. dan sta je weer op nul wat contrakten betreft.

je hebt een paar jaar voor ze gewerkt dus heb je recht op ww. misschien dat je met ze af kunt spreken dat je na die tijd weer terug mag komen. dan hoef je ook geen afscheid voor lange tijd te nemen.

(tenzij je er niet lekker werkt natuurlijk en wie weet wat je eventueel in tussentijd nog tegen komt. want je hebt in die 3 maanden dan wel een sollicitatieplicht natuurlijk. Smiley met dichtgeplakte mond )

in ieder geval, sterkte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 14:16
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
HANNAH810 schreef:
leuk, tineke!! ik verheug me er op je te ontmoeten!

dank je Hanna, ik kijk er naar uit Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 13:33
BerichtOnderwerp: ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
 
ik denk dat ik ook kom. ik ben vrij dus dat is het probleem niet.

ik neem zeer waarschijnlijk mijn hond mee. (zij is mens en dier vriendelijk Knipoog smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
 
het mooiste moment van vandaag was net, toen ik mij herinnerde dat het morgen hemelvaartsdag is en ik dat helemaal vergeten was tot nu toe. maarrrrrr. heb wel boodschappen gedaan voor morgen dus sta niet voor een dichte winkel.

zelf zie ik daar de hand van de Heer in.

(ikwasnamelijkehelemaalnietvanplanomzoveelboodschappentegaandoendanalleenwattedrinkenhalenvoorvandaag).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
MARIO216 schreef:
Misschien kun je kritiek krijgen net zoiets als door een woestijn lopen zoals het volk van Israël deed en na afloop een goed eind er in zien.

zo zie ik dat ook eigenlijk. en omdat ik dat zo zie had ik het hier op cm gezet in de hoop dat anderen dat ook zo zagen of dat het anderen tot steun kon/mag zijn.

het heeft wel even geduurd voordat ik dat zo zag. ik vocht er als het ware steeds tegen en dat putte me niet alleen uit ik werd er ook steeds heel erg boos om, om al die kritiek.
nu ik weet dat God het kan gebruiken om je te vormen, te slijpen, kijk ik er heel anders tegen aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:32
BerichtOnderwerp: hoe heb je moederdag ervaren?
 
WILMA729 schreef:
Voor alle moeders hier een hele fijne Moederdag toegewenst. En voor alle vaders die door wat voor reden dan ook, een moeder moeten kunnen vervangen, ook jullie verdienen een Moederdag vandaag !!
Desnoods jezelf een ontbijtje op bed brengen Knipoog smiley
Ik lees graag je ervaring van vandaag, hoe was je Moederdag als moeder/vader???

ik had nachtdienst gehad en toen ik uit bed kwam stond mijn oudste zoon met zijn vriendin binnen met een lief kadootje. ( 2 chocolade lollies Lachende smiley een plateautje met een plantje en een klein pittig bosje bloemen in gelijke glazen potjes Lachende smiley mijn jongste zoon had bolletjes, croissantjes, mosterdkaas, jam en aparte koffie en een bosje bloemen gekocht.

onder een gezellig gesprek heb ik mijn vol mogen stoppen met het brood en de koffie waarna ik nog even mocht gaan slapen. (mijn oudste zoon en schoondochter gingen weer weg) en toen ik weer wakker werd maakte mijn jongste zoon nog warm eten en liet hij de hond uit (wat hij de hele dag al gedaan had Lachende smiley ) en kon ik zo aan tafel voordat ik weer naar mijn werk mocht. Lachende smiley mijn dochters hadden moederdag niet vergeten. dat hebben we anders gevierd Lachende smiley eerder en later. kort om. ik was heeeeerlijk verwend.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 15 mei 2012, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:19
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
mooi Mario. en heel erg opbouwend. dank je wel. Lachende smiley

Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 15 mei 2012, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 23:10
BerichtOnderwerp: Wie ben ik? (weten wie je bent in Christus.)
 
In verband met de onderstaande berichten heb ik de Bijbelteksten als nog opgeschreven. jullie hebben gelijk Lachende smiley


Wie ben ik?

Ik ben het zout der aarde Math. 5:13
Ik ben het licht der wereld Math. 5:14
Ik ben een kind van God Joh.1:12
Ik ben een rank van de ware wijnstok, een kanaal voor de liefde van Christus Joh. 15:1,5
Ik ben een vriend van Christus Joh.15:15
Ik ben door Christus uitgekozen en aangewezen om Zijn vrucht
te dragen Joh. 15:16
Ik ben een dienaar van de gerechtigheid Rom.6:18
Ik ben een dienaar van God Rom.6:22
Ik ben een zoon/dochter van God; God is mijn geestelijke Vader
Rom. 8:14,15; Gal.3:26; 4:6
Ik ben een mede-erfgenaam van Christus, en heb deel aan het erfgoed van Christus Rom. 6:22
Ik ben Gods tempel. Zijn Geest en Zijn leven wonen in mij 1 Kor.3:16; 6:19
Ik heb mij aan de Heer gehecht en ben 1 geest met Hem 1 Kor.6:17
Ik ben een lid van het Lichtaam van Christus 1 Kor. 12:27; Ef.5:30
Ik ben een nieuwe schepping 2 Kor.5:18,19
Ik ben een zoon/dochter van God en ik ben in Christus 1 met andere christenen Gal.3:26,28
Ik ben een erfgenaam van God, omdat ik een zoon/dochter van God ben Gal.4:6,7
Ik ben een heilige Ef. 1:1, 1 Kor. 1:2, Fil. 1:1, Kol 1:2
Ik ben een maaksel van God, in Christus Jezus geschapen om Zijn werk te doen Ef.2:10
Ik ben een huisgenoot van God Ef.2:19
Ik ben een gevangene in de Heer Ef.3:1,4:1
Ik bn rechtvaardig en heilig Ef.4:24
Ik ben een burger van een rijk in de hemel en ik heb nu al een plaats in de hemelse gewesten Fil.3:20, Ef.2:6
Ik ben verborgen met Christus in God Kol.3:3
Ik ben een uiting van het leven van Christus, omdat Hij mijn leven
is. Kol.3:4
Ik ben door God uitverkoren, heilig en bemind. Kol.3:12, 1 Tess.1:4
Ik ben een kind van het licht en niet van de duisternis 1 Tess. 5:5
Ik heb deel aan de hemelse roeping Heb. 3:1
Ik heb deel aan Christus, ik heb deel aan Zijn leven Heb.3:14
Ik ben een levende steen en laat mij gebruiken voor de bouw van een geestelijk huis 1 Petrus. 2:5
Ik hoor bij een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilige natie, een volk Gode ten eigendom 1 Petr. 2:9,10
Ik ben een bijwoner en vreemdeling in deze wereld waar ik tijdelijk
woon. 1Petr. 2:11
Ik ben een vijand van de duivel 1 Petr. 5:8
Ik ben een kind van God en zal gelijk zijn aan Christus, als Hij terug komt op de aarde 1 Joh. 3:1,2
Ik ben uit God geboren, Het kwaad, de duivel, heeft geen vat op
mij. 1 Joh. 5:18
Ik ben NIET de grote " Ik ben" Ex 3:14, Joh.8:24,28,58
Maar door de genade van God ben ik wat ik ben 1 Kor. 15:10

Overwinning over de duisternis.
auteur. Neil T. Anderson


Laatst aangepast door
TINEKE986
op zondag 27 mei 2012, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 22:49
BerichtOnderwerp: Vaders Liefdesbrief
 
XABIA794 schreef:
Prachtig ook ja,
Heb onlangs nog het boekje "het vaderhart van God" aan iemand gegeven...
Velen hier in Belgie kennen alleen maar God als religie, en weten totaal niet Wie Hij is.
In een boek van T. Anderson (dacht bevrijding) stond ook een mooie lijst.
Je identiteit in Christus.
Je kon ze ook op kaart kopen voor een prik op de bevrijdingsconferenties. Ik geef ze telkens weg Knipoog smiley dus zit weer zonder.
Ook de moeite om hier eens neer te schrijven

Hij staat in: Overwinning over de duisternis. weten wie je bent in Christus.

ik had er nog aan gedacht om die hier op het forum te zetten. maar had eerst dus Vaders liefdesbrief gedaan. Knipoog smiley

ik heb hem hier bij de hand. dus zal hem er dan maar opzetten? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 10:26
BerichtOnderwerp: een hand vol..klachten
 
DJES101 schreef:
EEN HAND VOL KLACHTEN

„Ik heb een hand vol klachten”, zegt ze. „Zal ik ze eens allemaal opnoemen?”
Ik schuif wat onrustig in mijn stoel.
Ach, heden, daar heb je weer zo’n klaagverhaal!
Ik heb er al wat in mijn leven moeten aanhoren…
Ik zou een hele ‘bijbel’ vol met klaagliederen kunnen schrijven, neem dat maar van mij aan.
Maar ja, wat doe je als het je werk is?
Wat doe je, als je geroepen bent om in Jezus’ naam klaagverhalen aan te horen?
Als niemand, helemaal niemand meer naar je luisteren wil, dan pas ben je echt eenzaam…
„Nou, vooruit,” zeg ik, al mijn moed bij elkaar rapend, „laat maar eens horen…”
En dan begint ze haar litanie:
„Eerste vinger: mijn werkloze man.
Tweede vinger: mijn darmklachten.
Derde vinger: mijn oogziekte
Vierde vinger: mijn rumoerige buren.
Vijfde vinger: mijn jaloerse familie.
Ziet u wel: een hele hand vol!”
Het klinkt bijna triomfantelijk en als ik goed naar haar gezicht kijk, dan lijkt het wel alsof ze zeggen wil:
Ziezo, daar heb je niet van terug, he?
Ik knik.
„Dat is niet mis”, zeg ik.
„Dat is inderdaad een hele hand vol.
En die andere hand dan, als ik vragen mag?”
„O, dat zijn de zegeningen”, zegt ze – en nu is het alsof haar gezicht begint te stralen.
„Wilt u die ook horen?”
„Nou, als het niet te veel gevraagd is, wel graag, ja”, zeg ik, nog stomverbaasd over deze onverwachte wending.
„Nou, daar gaan we dan.
Eerste vinger: dat we nog elke dag genoeg te eten hebben.
Tweede vinger: dat we zo’n mooi huis hebben.
Derde vinger: dat er altijd mensen zijn die me willen helpen.
Vierde vinger: dat ik niet nog veel meer ziektes heb.
Vijfde vinger: dat ik aan de andere kant rustige buren heb.
Nou, dat is ook precies een hand vol, ziet u wel?”
Ik kan het niet ontkennen.
In stilte kijk ik naar haar beide, naar mij toegestoken handen.
Het zijn twee handen die al heel wat verdriet hebben gedragen.
Twee handen die al heel wat tranen hebben weggeveegd.
Twee handen die zich vaak tot een vuist gebald hebben. ‘
Twee handen die weten wat „leven” is… „En weet u, wat ik nou zo mooi vind?
„Nou?”, vraag ik.
„Wat er gebeurt als je gaat bidden.”
„Als je gaat bidden?”
„Ja, als je gaat bidden, dan gebeurt er iets met je handen.
Kijk, dan gaat mijn rechterhand, die van de zegeningen, naar de linker, ziet u wel?
En dan vouw ik de vingers van mijn rechterhand, die vingers van de zegeningen, tussen de vingers van mijn linkerhand.
En dan komen dus eigenlijk al die zegeningen tussen die beroerde dingen in te zitten.
Dan houd ik dus eigenlijk die vervelende dingen tegen met mijn zegeningen, als u begrijpt wat ik bedoel.
En zo bid ik dan.
Dan zeg ik eerst tegen God waar ik over in zit en wat me pijn doet.
Maar daarna tel ik de zegeningen, begrijpt u wel, die vijf van mijn rechterhand.
En dan zeg ik tegen God: Dank u wel, Heere God, dat ik die andere hand ook nog heb!
Die houdt de zaak mooi in evenwicht, vindt u niet?
En zo bid ik dan, begrijpt u wel?
Ik vouw de zegeningen gewoon tussen de beroerde dingen in. En dan is het net alsof ze niet zo beroerd meer zijn…”
Ik knik opnieuw.
Ik vouw mijn handen.
En in gedachten tel ik – tot tien.

mooi Djes Lachende smiley dank je wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 23:45
BerichtOnderwerp: Vaders Liefdesbrief
 
HEIDE115 schreef:
Erg mooi en troostrijk..

ja he Heide. zo voel ik het ook. troostrijk (en ook liefdevol)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 23:40
BerichtOnderwerp: Vaders Liefdesbrief
 
QSJE546 schreef:
Prachtig zeg,ik ga het overschrijven!
Wat een mooie bemoediging,dank je wel!!

graag gedaan, heb er soms zelf ook veel troost aan en mag hierdoor graag psalm 139 lezen Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
TINEKE986
op donderdag 10 mei 2012, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 23:33
BerichtOnderwerp: Vrienden
 
ANITA695 schreef:
Heb jij vrienden wat zijn ECHTE vrienden ??, voor jou ??
Ik durf geen vrienden meer te maken bang de ze mijn hart raken
of er bloeit iets moois en vaak maar even of t is blijven of ze gaan weer en moet je weer loslaten Heb tot nu toe nooit iets blijvends mogen ontmoeten
maar ja ligt het aan mij aan allebei vraag me af ??
Gelukkig heb ik één vriend zing het het lied welke vriend is onze Jezus die in onze plaats wil staan welk een voorrecht dat ik door Hem altijd vrij tot God mag gaan als soms vrienden ons verlaten ga ik biddend tot de HEER in zijn armen zijn wij veilig HIJ verlaat ons nimmer meer , dus stoot ik mijn teen aan een kei op de weg dan leg ik hem maar aan de kant in de hoop dat ik ooit strand en er iemand zegt Anita jij bent van mij samen hand in hand de wedloop van t leven lopen en maar blijven hopen op die ene vraag wil je me mij ??? dan zal ik altijd van hem houden
En dan verwachten dat deze vriend als Jezus is en mij nooit verlaat ten zij de Heer mij roept we afscheid moeten nemen van dit leven , hoop voor die tijd nog iemand heel veel liefde te mogen geven .
Een echte vriend is door dik en dun een maatje zijn voor altijd en nooit roepen ik heb spijt , er zijn voor elkaar in leven en dood een keuze die je mag maken met de Heer en dat is zo groot zijn trouw is oneindig geeft wat je nodig hebt ook een vriendschap te bouwen en van mensen om je heen te houden Hij gaat mee op de levenszee
Zijn koers mag je varen HIJ doet de storm bedaren ik wacht op die ene vriend hier in dit leven bid en werk dat de Heer t zal geven ...

lieve groet anita

hoi Anita. dit herken ik wel. je niet meer open durven te stellen bang om (weer) verwond te raken wanneer mensen die je net begint te vertrouwen je weer zullen verlaten.

Je noemt onze Heer de Vriend die jouw nooit zal verlaten, dat is Zijn belofte dus kan je daarop vertrouwen.
en leunend tegen Hem aan mag je voorzichtig je hand uit steken om de mensen om je heen aan te raken en weten dat ze mensen zijn.
volkomen in hun wens volmaakt te zijn, maar dat niet zijn.

wat ik geleerd heb:

iedereen maakt fouten, op het moment dat we willen en kunnen inzien dat dat voor iedereen geldt en ook voor ons zelf, op het moment dat we willen vergeven dat mensen ons pijn doen (of gedaan hebben op welke manier dan ook) zul je merken dat de pijn er dan soms wel is maar op een andere manier dan voorheen als er dan mensen weer weggaan, omdat je dan dichtbij Jezus leeft (in gehoorzaamheid) en de pijlen van de vijand je niet zullen deren.

dan zul je merken dat het een feest wordt om nieuwe mensen te leren kennen en ze dan ook dichtbij je kan laten komen en dat je ze kan zegenen wanneer ze weer weg gaan. liefs Tineke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 16:50
BerichtOnderwerp: Vaders Liefdesbrief
 
ZEELAND736 schreef:
Ik kende dit, maar wat mooi om het weer eens te lezen....

Betere Vader kunnen we ons niet wensen!!!

zo is het zeeland. we hebben een geweldige Vader. en ben zo blij met Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 16:44
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
XABIA794 schreef:
Ja inderdaad, op 22 en 23 juni is dat dezelfde conferentie met het 4-tal... zoals op de Betteld. Ik was er begin maart dacht ik (weekend van 3 maart). We hadden met een 8tal vrijgezellen een hut gehuurd Lachende smiley Zo'n weekend bouwt je toch helemaal op.
Ik heb me voor Belgie ook al opgegeven, vooral om anderen ervoor warm te maken eens mee te gaan Lachende smiley
Ik heb dat ook wat opgevolgd op facebook... waar het al niet goed voor is hé Knipoog smiley

geweldig Lachende smiley afgelopen maart was ik er ook met een hele grote groep. Lachende smileywe waren met iets van 20 personen onderverdeeld in verschillende huisjes of in de herberg Lachende smiley

ik ga in juni weer naar de betteld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 16:25
BerichtOnderwerp: Vaders Liefdesbrief
 
Mijn kind

Je kent Mij misschien niet, maar Ik weet alles van je Psalm 139:1
Ik weet het wanneer je zit en wanneer je weer opstaat Psalm 139:2
Alles wat je doet is bij Mij bekend Psalm 139:3
Zelfs de haren op je hoofd zijn geteld Math. 10:29-31
Want je bent gemaakt naar Mijn evenbeeld Gen. 1:27
In Mij leef je, beweeg je en is je bestaan Hand. 17:28
Je bent uit Mij voortgekomen Hand. 17:28
Voordat je verwekt werd, kende Ik je al Jer. 1:5
Nog voordat Ik de wereld maakte, koos Ik je al uit Ef. 1:4
Je bent geen vergissing Psalm 139:15
Elke dag van je leven stond al opgeschreven in Mijn boek Psalm 139:16
Ik bepaalde je geboorte en waar je zou leven Hand. 17:26
Je bent prachtig gemaakt Psalm 139:14
Ik heb je gemaakt in de buik van je moeder Psalm 139:13
Ik verwelkomde je op de dag dat je geboren werd Psalm 71:6
Mensen die Mij niet kennen hebben geprobeerd Mij
te vertegenwoordigen Joh. 8:41-44

Ik ben niet ver weg en kwaad, want Ik ben de
volmaakte liefde 1 Joh. 4:16
Mijn verlangen is om je te overladen met Mijn liefde 1 Joh. 3:1
Gewoon omdat ik je Vader ben en jij Mijn kind 1 Joh. 3:1
Ik geef je veel meer dan een aardse vader zou kunnen Math. 7:11
Want ik ben de perfecte Vader Math. 5:48
Al het goede dat je ontvangt komt uit Mijn hand Jac. 1:17
Ik geef je wat je nodig hebt Math. 6:31-33
Mijn plan voor jouw toekomst is altijd vol hoop geweest Jer.2911
Want Ik hou je met en eeuwigdurende liefde Jer.31:3
Ik denk ontelbaar veel aan je Psalm 139:17,18
En Ik zing een lied van blijdschap over je Zef. 3:17
Ik zal niet stoppen met het goede voor je te doen Jer. 32:40
Want je bent Mijn kostbare bezit Ex. 19:5
Met Mijn hele hart en ziel verlang Ik er naar om je te
bevestigen Jer.32:41
En Ik wil je grote en verbazingwekkende dingen laten
zien Jer. 33:3
Als je Mij met je hele hart zoekt, zal je Mij vinden Deut. 4:29

Verheug je in Mij en Ik zal je al de verlangens van je
hart geven Psalm 37:4
Want ik heb die verlangens in je gelegd Fil. 2:13
Ik kan oneindig veel meer voor je doen dan dat je
ooit kunt beseffen Ef.3:20
Ik ben diegene die je het meest aanmoedigt 2 Thess.2:16,17
En Ik ben ook de Vader die je troost in al je verdriet 2 Cor. 1:3,4
Als je terneergeslagen bnt, ben Ik dicht bij je Psalm 34:19
Zoals een herder een lam draagt, zo heb Ik je dicht
bij Mijn hart gedragen Jes.40:11
Op een dag zal Ik elke traan van je ogen afwissen Op. 21:3,4
En Ik zall alle pijn die je op deze wereld hebt geleden
wegnemen Op. 21:3,4
Ik ben je Vader en Ik hou net zoveel van jou als van
Mijn Zoon, Jezus Joh. 17:23
Want in Jezus heb Ik Mijn liefde voor jou laten zien Joh. 17:26
Hij is het exacte evenbeeld van Mij Heb. 1:3
Hij kwam om te laten zien dat Ik aan jouw kant en
niet tegenover je sta Rom.8:31
En je te vertellen dat Ik niet meer naar je zonden kijk 2 Cor.5:18,19
Jezus stierf zodat wij weer bij elkaar kunnen komen 2 Cor.5:18,19
Zijn dood was de ultieme uiting van Mijn liefde voor jou 1 Joh.4:10
Ik gaf alles op waar Ik van hield, zodat Ik misschien
jouw liefde zou winnen Rom. 8:31,32
Als je Jezus verwelkomt, ontvang je Mij ook 1 Joh. 2:23
En niets zal je ooit nog scheiden van Mijn liefde Rom.8:38,39
Kom thuis en Ik geef het grootste feest dat je ooit
beleefd hebt Luc.15:7
Ik ben altijd Vader geweest en Ik zal altijd Vader blijven Ef.3:14,15
Mijn vraag is Wil je Mijn Kind zijn? Joh.1:12,13
Ik wacht op je Luc.15:11-32

je Vader

Almachtig God.



voor iedereen die twijfelt of niet weet hoe groot Gods liefde voor hem/haar is.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op donderdag 10 mei 2012, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 13:50
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
HEIDE115 schreef:
Zelf wil ik niet meer te breed op in gaan.
Je onderwerp is duidelijk.
wel vindt ik het goed van je deze dingen opgeschreven te hebben.
Goed genoeg denk ik ook om even mee te nemen in mijn gedachte's

En kom ik er misschien toch nog is op terug.

is goed Heide.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op donderdag 10 mei 2012, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 13:45
BerichtOnderwerp: (de ideale partner)
 
DJES101 schreef:
dit behoeft zeker GEEN droom te zijn dacht ik zo...zoals er staat zo mooi
laat zich door GOD veranderen ....niet door mensen...
en wat GOD VERANDERD is GOED...

ben het met je eens hoor Djes.

en sluit mij bij de schrijver van de topic aan. voor mij zou dit de ideale partner zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 11:02
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
HEIDE115 schreef:
Ik zelf kan met verkeerde kritiek ingaan op een onderwerp,en daardoor ook de kans krijgt..of neemt.. misbruik te gaan maken..van mijn zogenaamde gemeende kritiek.
Dat je zo van het geplaatste onderwerp afwijkt..spreekt denk ik van zelf.

als afleidingsmanouvre of om de dingen naar je toe te trekken bijvoorbeeld?

wat mij eigenlijk meer bezig houd is of wij stil staan bij het waarom van het krijgen van kritiek en of wij daarin de Hand van God kunnen zien.

we verschuilen ons zo snel achter maskers. zo kan je bijvoorbeeld dingen zeggen om mensen van je af te houden. je kan je vast houden aan een bepaalde mening omdat je niet na wil denken over een alternatief omdat je eigen mening je houvast geeft of omdat je het zo geleerd hebt.

maar wat als God je van dat denkbeeld af wil halen of als Hij wil dat je een andere houding aan neemt. en daarvoor andere mensen gebruikt voor het geven van (positieve) kritiek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 10:41
BerichtOnderwerp: ''nieuwe leden''
 
TINK100 schreef:
mooi initiatief Heide!!! ik hoop dat je vele mooie reacties zult krijgen!

hier sluit ik mij bij aan en ook bij Roos en Anita. Lachende smiley

Linny170 van harte welkom. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 10:34
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
XABIA794 schreef:
Was er niet veel aan te merken op 1mei, toen kwam hij in antwerpen de bijbeldag ook voorzien van het Woord Lachende smiley
ik hoor hem graag spreken, en zijn boeken vind ik geweldig opbouwend

Willem heeft veel moeite gehad met zijn herstel Lachende smiley is op zich natuurlijk niet om te lachen maar tijdens het herstel (bij zijn zuster in duitsland net over de grens met nederland ter hoogte van twente) had hij het erg druk op face book met het bezig houden van zijn " fans" door een raadsel op te geven waar hij dan wel was. Lachende smiley het was erg gezellig. Hij had ong. gedurende 1 maand al zijn afspraken moeten afzeggen. en nu is hij weer volop bezig Lachende smiley hij spreekt in totaal 3 keer in belgie. 17 mei wat jij al opnoemde hier in je topic. ergens begin juni als ik het goed onthouden heb en eind juni. (22,23 juni? een vrijdag en zaterdag).

ik mag heel graag naar hem luisteren. 8 en 9 juni is het "span" in de Betteld met het vrij-zijn weekend. er komt ook een groot scherm om de voetbalwedstrijd te kunnen zien (oranje? tegen?.....Lachende smiley) en er komt een optreden van Trinity.

helemaal geweldig. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 19:35
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
HEIDE115 schreef:
Veel dingen kan ik goed,en misbruiken.
Uit kritiek kan ik leren,de vis op te eten..en de graat te laten.

je laatste gedachten kan ik volgen. je haalt het goede uit de kritiek en laat dat wat je niet kan gebruiken liggen.

maar wat bedoel je met misbruiken?


Laatst aangepast door
TINEKE986
op woensdag 9 mei 2012, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 16:18
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel
 
XABIA794 schreef:
Op donderdag 17 mei komt Willem J. Ouweneel spreken in Belgie, zowel namiddag en avond

De hoge rielen in Kasterlee/ Tielen, vlak bij de grens van Nederland

http://www.btcinfo.be/


ik wens je een hele gezegende tijd toe met Willem, zorg dat hij zich wat rustig houd Knipoog smiley (hij is net hersteld van een hartinfarct.)


Laatst aangepast door
TINEKE986
op woensdag 9 mei 2012, 16:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 16:15
BerichtOnderwerp: de zegen van kritiek
 
Kritiek. een beladen woord.

waarom kritiek
wat doen we er mee
hoe reageren we er op.

God gebruikt vaak kritiek om ons te veranderen en te vormen naar hoe Hij ons ziet en ons bedoeld heeft.

In de christelijke kringen wordt het geven van kritiek vaak beperkt tot de christelijke normen als, niet liegen, niet stelen, eer je vader en je moeder, speel geen overspel.

is de vorm van het Bijbels krijgen van kritiek wel beperkt tot deze delen.

als we eerlijk zijn en onze maskers afzetten, komen we tot de ontdekking dat niemand van ons volmaakt is en dat we allemaal fouten maken.

de vraag is dus, durven we onze maskers af te zetten en te zijn wie we op het moment zijn.
durven we het aan om kritiek te krijgen en zo ja, hoe gaan we daar dan mee om.
Is kritiek krijgen erg?
en moeten we daar altijd wat mee doen?
Hoe kijk jij aan tegen het krijgen van kritiek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986 (61)





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 01:52
BerichtOnderwerp: God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
 
PIETER619 schreef:
Mijn bede (toen mijn ex opstapte) dat God alle ellende gebruiken mag ter meerdere eer en glorie van Hem. Als je zelf eens leest wat jij in het begin neerzet is dat een getuigenis, waar men wat mee kan.

Ik ben er stellig van overtuigd dat God ons geen leed wil berokkenen (nieuwe verbond in en door Jezus werk hier), maar het wel wil gebruiken om er iets Go(e)ds mee te doen.

dank je Pieter.

na de vraag van Heide in een ander topic had ik de indruk dat ik deze getuigenis mocht geven. Toen ik het terug las merkte ik dat het ter eer en glorie voor God geschreven is. ik besef dat deze getuigenis door meerdere mensen gelezen zal worden, ook buiten cm en ben dankbaar dat ik een werktuig in Gods hand mag zijn en hoop dat andere mensen behoed mogen worden voor hetgeen waar ik doorheen ben gegaan. tot hun gehoud. God zal ons nooit boven onze macht verzoeken. en Hij zal altijd bij ons zijn. wat ik ook zeker achteraf bezien zo heb ervaren. God is getrouw. meer dan wij mensen dat zijn. gelukkig houd Hij van ons en is Hij bereid om onze fouten te vergeven wanneer wij die aan Hem belijden. (en wij zelf bereid zijn om onze schuldenaren te vergeven).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van TINEKE986
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5