ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:24
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
ANNETTE792 schreef:
Voor die dingen is ze regelmatig gewearschuwd hoor, ze is hier al 5 jaar actief.
Je hoeft je ook niet schuldig te voelen dat je tegen de stukken in ging.
Er is misschien een verklaring voor het gedrag, dat is wat anders dan een excuus voor het gedrag.

ik voel me wel schuldig nu ik weet hoe ze is, dus dit is voor mij een les die ik meeneem. ik had inderdaad milder moeten zijn, niet de irritatie moeten laten overheersen. Gefrustreerde smiley en terecht ben ook schuldig maar ja das ook achteraf, dus ik neem die les maar mee weer in me leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 18:12
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
En dat is wat er hier gebeurd is, sommigge konden haar, wisten hoe ze was en hoe kwetsbaar en namen haar niet echt in bescherming. op mij kwam ze als een hele harde over door haar schrijven, maar jullie wisten, keken toe hoe ze zelf haar adres aan mannen op internet gaf, terwijl jullie wisten hoe kwetsbaar ze was. iets om over na te denken, en ja ik zelf ben ook schuldig, maar houd me mond niet over het aandeel van sommiggen die achteraf en ondertussen toekeken en niets deden. ook iets voor jullie om van te leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 17:53
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
CARMEN073 schreef:
Klopt Annette. Ik mag haar graag en begrijp wat ze doet en het waarom er achter. Wat niet inhoudt dat ik achter al haar bijdrages sta. Maar ik waardeer haar als persoon enorm.

Ik weet ook hoeveel verdriet ze heeft door het feit dat ze op het forum niet begrepen wordt. De mensen die zoveel begrip kunnen opbrengen voor de 'anders-geaarde' medemens zou ik willen oproepen om dit begrip ook voor haar op te willen brengen.

Jullie kennen haar, ik niet, las alleen haar schrijven, blijft een feit dat ondanks achtergronden als misbruik dat dat geen goedkeurring is om anderen te kwetsen. Wat ik eerder schreef ben ik zo slecht? heb haar geprobeerd een spiegel voor te houden, op een harde manier, aangezien ze zelf ook hard veroordelend schrijft. en zeker een fout misshcien wat vriendelijker moeten doen, maar ik lees net ove rhaar in een mail van iemand en dan denk ik, oke waar waren jullie om haar te helpen niet wat eerder voor het uit de hand liep met zwaan, en warom keken jullie stilzwijgend toe als jullie dit dan alles van haar wisten hoe ze was en hoe kwetsbaar, dat ze gewoon een avond bij haar thuis organiseerde waar iedere man op internet zo op kon reageren en ze die dan haar adres gaf, het is goed gegaan, maar voor hetzelfde geld was er een hele verkeerde man op haar af gekomen, die een kwetsbaar iemand zoekt. das achteraf allemaal , begrijp dat jullie haar prive wilden beschermen, maar nu achteraf word die niet beschermt, als ik eerder wat meer over haar had geweten was ik niet zo hard geweest, had irritatie niet de overhand gehad. En van dit hele gedoe flip ik toch weer, mensen die weten hoe ze was, hoe kwetsbaar en toe kijken en niets deden. Als ze dan zo lief en in de war en kwetsbaar is, had haar wat meer in bescherming genomen kleine moeite ook geweest om de redactie te vragen haar te verwijderen om haar zelf te beschermen na haar bijdrage over homotopic. blijft wel eeen feit, heoveel homofile lezers zijn van jezus afgeduwd door haar schrijven die je dan door de ogen moet zien omdat ze in de war is? ook cristenen staan dus toe te kijken bij een ongeluk en kijken toe en doen niks, achteraf bla bla
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 10:14
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
INGE721 schreef:
Zwaan is vrijwillig weggegaan.
Laten we dan niet in de valkuil vallen om op een openbaar forum, wat ook nog door Zwaan gelezen kan worden, te gaan roddelen over haar en te haar te lopen oordelen.

Jij ziet het misschien alleen als oordelen, het zijn van mij oprechte vragen die me bezig houden over sommigge cristenen, die mag ik dan niet scrhijven want dan oordeel ik, dat ze zelf een heel oordelend topic over homo,s opende terwijl er een lesbische vrouw een topic net had geopend kan wel? soms snap ik het niet Twijfelende smiley Maar zal er over ophouden.ook al zie ik het niet als geroddel, maar reactie op haar schrijven wat ze hier gedaan heeft. wat wel allemaal kan.....wanneer ik hier iets schrijf en anderen willen daar over discusieeren als ik weg ben, van mij mogen ze, of anderen hebben problemen met het geen ik schrijf, mogen ze me daar ook op aanspreken, dan zal ik er ook over na denken en antwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 10:04
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
 
ROELANDE345 schreef:
Zal ook weer mijn weg alleen moeten zoeken, heb mijn relatie helaas moeten verbreken.......

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen sterkte roelande
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 10:03
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
en das het zelfde als het hele yogha gedoe, hoe sommiggen daar op in gaan, ikzelf heb ooit in boeddha gelooft en deed yoga en ben er mee gestopt toen ik god weer vond, maar laat anderen mensen gewoon yogha doen als ze het gewoon als oefening doen, gods geest over tuigd hun wel van wel of niet, mensen zitten ook in hun geloofsgroei en als of er 1 cristen is op deze site die niet iets heeft van zonden, het is de manier warop sommigge cristenen dan op anderen ingaan. bv de ademhaling oefeningen van yogha hebben denk ik heel wat mensen geholpen, niet alles is zwart wit en als je ademhaling oefeningen doet ben je nog niet meteen boedha aan het aanbidden. enfin ik ga me dag es beginnen en nadenken., ik hoop niet dat ikz elf als gelovigge ook zo ooit overkom op andere mensen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 09:52
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
SABINE999 schreef:
Petra, ik begrijp je reactie.. Maar wees voorzichtig met je oordeel. Zeker of zij de Geest van God in zich heeft. Of haar reacties vleselijk of geestelijk waren dat kun je onderzoeken. Maar zoek ook de bedoeling erachter. Net als bij de rest. Niemand is perfect en we dienen elkaar op te bouwen en niet af te breken

klopt, daarom schreef ik ook, ben ik nou zo slecht?Op mij komen zulk soort mensen zo op me over. En ben dat soort types natuurlijk ook in het echte leven tegengekomen. Vol oordeel over anderen en hun zonde. Ik kan niet echt van die mensen houden, vooral als je cristen bent, jezus vertegenwoordigt, tegenover anderen. Klein vb alleen al hoe mensen op anderen mensen kunnen reageren als je in de muziek wereld werkt, het is van de duivel. Of de bijbbelclub leidster van me kinderen ooit, jullie papa gaat na de hel, 5 huilende kinderen kwamen thuis, allemaal in naam van god werd het gebracht met wetten, zich na mijn gevoel meer verdiepend in de tegenstander. En ja zwaan heeft gevoel en is een mens, maar eh wel dat topic over het broodje veulen op internet knallen bv met een walgelijke foto erbij, vervolgens hele lap tekst over eindtijd en dat mensen zich dan vermedigvuldiggen met demonen en dieren Zieke smiley ik kan niet anders dan in opstand komen tegen zulk soort evangelie verspreiders. Als ze dan nog met oprechtheid schrijft dat ze zelf ook niet heel de waarheid weet, word het anders, maar in mijn ogen een soort grootheidswaanzin in het klein. Zij weet precies hoe het zit en haar visie is om ons te redden ....ik zie het geloof zo anders, so wie so is geloof geen juk van opgelegde wetten volgens mij, maar in vrijheid een leven samen met jezus en gods geest loopt met je mee, vormt je, overtuigt je op een zachtmoedigge genadigge manier van zonden. En de liefde overheerst in mijn ogen bij cristenen, geen lompe olifant die stampvoetend door een porselijnen kast loopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 09:35
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
CARMEN073 schreef:
Volgens mij wringt hier de schoen. Dat wat jij niet snapt is het verschil tussen een mens en zijn visie.

Ik begrijp Zwaan. Zwaan is nog steeds een mens en die behoor je niet te categoriseren.

maar zwaan mag wel anderen categoriseren, effe wat dingen van haar, wij lezen de bijbel niet, Wat mensen denken of voelen is niet belangrijk, alleen gods woorden en wel woorden van mensen waar ze het wel mee eens is?

Ik vraag me af, nu de blaadjes van de bomen gaan vallen of er nog meer van zulk soort types hier, ons gaan vertellen over de blijde boodschap van het koninkrijk van god. die zeer blij werd gebracht ... beter trek ik me dan effe terug van het forum, want irriteer me er echt aan. Om er niet op in te gaan, kan ik niet nalaten. kan er bij mij niet in dat dit, haar visie echt gods bedoeling is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 09:27
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
PIETER619 schreef:
Dat verhaal over melk en vast voedsel, word door velen misbruikt om hun eigen "geleerdheid" aan te geven.
Waar wij echter met een rotgang aan voorbij denderen, is het werk van de Heilige Geest. Ook de reden waarom we de Geest van Jezus hebben gekregen, willen we niet mee geconfronteerd worden.

Als de Geest van ons de kans kreeg om zowel in eigen leven als wel in de kerk ten volle aan de slag mag gaan, gebeurd dat wat iedereen hier graag zou willen zien, denk ik.

Leven vanuit de Geest staat bij mij bovenaan en niet de geleerdheid waar menigeen weer studies van hebben gemaakt , is uiteraard niets mis mee.

Maar bij openheid voor de Geest, kan Hij ons pas gebruiken als werktuig en niet bij onze eigen geïnterpreteerde geleerdheid, al hoe goed men het ook bedoeld.

Natuurlijk mag je getuigen en door geven wat jou drijfveer is om een kind van God te zijn, maar doe dat op een eigen weblog, hier zullen vele mensen al "bekeerd" zijn en willen leven zoals de Geest het hen ingeeft, mits men er voor open staat.
Wat voor voedsel is wat de Heilige Geest ons geeft?
Beter te leven naar Gods Geest dan naar onze interpretaties van de Bijbel, men blijft soms te veel vast houden aan het oude verbond terwijl we in Jezus een nieuw verbond hebben gekregen

Mooi gezegd. Ben ik nou zo slecht ik me vreselijk irriteerde aan zwaan? Ik zoek oprecht god en verdiep me in geloof, maar zulk soort cristenen irriteer ik me heel erg aan. Als of ze alles beter weten, als of ze onder een juk leven van wetten uit de bijbel, waar ze anderen mee om hun oren slaan. Hun visie aan iedereen opdringen op een manier anders ga je na de hel.Dat vroeg ik me dus ook allemaal af, allemaal bijbelstudies maar heb je echt de geest van god wel in je?Waar zie je een stukje van liefde voor de medemens? een stukje begrip, enigste wat ik zie is veroordeling als je niet zo als haar bent. het irriteerde me vreselijk. vervolgens krijg ik een mail van iemand of ik haar met rust wou laten want ze was verdrietig over dit alles, en dan denk ik, dus jouw gevoel telt, maar van anderen niet? Ze zou het wel goed bedoelen , maar ik kan me niet voorstellen dat het echt gods bedoeling is om op zo,n manier het evangelie onder mensen te brengen. In mijn ogen duwen mensen met zulk soort visies nou net eerder weg van god, door de manier warop ze evangeliseren. De wetten overheersen, niet de liefde en zachtmoedigheid en begrip van jezus voor ons menselijk strijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:57
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
WILLEMIJN232 schreef:
Daar heb je weer helemaal gelijk in........Knipoog smiley


PS: zijn de bouwvakkers al richting mij?

ha ha volgens mij wel, hier is de rust weer wedergekeerd, nog wat mannetjes voor de echte aansluiting, zit nu via glaskabel te internetten. En in de supermarkt kom ik ze ook niet meer tegen. Dus de verleiding is nu richting jou ha ha . petra trots op haar zelf dat ze niet aan de verleiding heeft toegegeven, want ik zoek echte liefde geen lust. das soms een strijd bij mij, wat heel menselijk is na jaren alleen. denk ik, of vind ik mannen nou zo leuk Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:35
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar dan nog de vraag: is Corrie ten Boom zoveel beter als jij dat bent.....je moet mensen ook niet op een hoger voetstuk zetten dan ze zijn he? Zij wordt bijna als de volmaakte christen gezien, en het was toch echt gewoon een mens....

Wel ze heeft 1 ding wat ik niet heb en dat is voor 100 procent op god kunnen en durven te vertrouwen, eigenlijk nog meer, ze had denk ik een sterkere relatie met god, kon god beter als ik. verder haar negatieve kanten waren er ook wel degelijk, dus vandaar zie ik haar als een mooi vb, niet als een heiligge en mag haar graag ook omdat ze eerlijk voor haar negatieve kanten uitkwam, in eenvoud schrijven, eerlijk, niet op een manier van ik ben de cristen die perfect is en op een voetstuk staat. over veel dingen uit haar boek ben ik aan het denken gezet, zoals vijanden vergeven, op god vertrouwen. geneen cristen is volmaakt Willemijn, maar sommigge mag je meer als anderen en van sommigge kun je dingen leren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:30
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
CHATULIEM619 schreef:
Je stelt de vraag aan Petra, maar omdat ik erover begonnen ben, neem ik de vrijheid om antwoord te geven. DW is nl. niet bekend om zijn meeslepende conferenties, waarbij iedereen in extase raakt. En is ook niet echt te vergelijken met die tv dominees. Je kunt iemand bewonderen of zelfs als voorbeeld hebben, zonder dat je hem adoreert. Zelf hadden we in onze gemeente een koffiebar van Teen Challenge en we hadden ook een link naar de opvangcentra. Ik ben ook nog naar een internationale conferentie geweest van Teen Challenge. Ik heb dus wel wat contacten gehad met TC, maar DW was in mijn ogen nog steeds een mens.
Ik heb ook veel bewondering voor Corry ten Boom. Ik verplicht mezelf ook om één keer per jaar naar Hiding Place te kijken. Maar verder ook niet. Ze is een voorbeeld, ze is volhardender dan ik, maar verder ook niet.

ik vind de film niks vergeleken met het boek eigenlijk, in het boek lees je meer over haar denken over bepaalde dingen, worden haar ervaringen beter beschreven. Sommigge dingen mis je dan toch als je alleen de film kijkt vind ik. bv hoe moeilijk ze het vond dat haar zuster voor de duitsers kon bidden en vergeven. en tig dingen meer Lachende smiley vervolgens gaat ze na het kamp de wereld in om te getuigen, ze zegt tegen ejzus ik wil overal gaan waarheen u wilt, behalve duitsland..... ha ha dat was dus precies waar god haar na toestuurde en het was moeilijk voor haar, maar ze ging, vertrouwend op god. etc. bla bla bal, zou een heel lange lap kunnen schrijven over al haar ervaringen, dappere vrouw, helemaal vertrouwend op god Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:21
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
WILLEMIJN232 schreef:
Petra kan heel goed zelf antwoord geven denk ik....

ja, zie effe een reactie terug Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:21
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
CHATULIEM619 schreef:
Je stelt de vraag aan Petra, maar omdat ik erover begonnen ben, neem ik de vrijheid om antwoord te geven. DW is nl. niet bekend om zijn meeslepende conferenties, waarbij iedereen in extase raakt. En is ook niet echt te vergelijken met die tv dominees. Je kunt iemand bewonderen of zelfs als voorbeeld hebben, zonder dat je hem adoreert. Zelf hadden we in onze gemeente een koffiebar van Teen Challenge en we hadden ook een link naar de opvangcentra. Ik ben ook nog naar een internationale conferentie geweest van Teen Challenge. Ik heb dus wel wat contacten gehad met TC, maar DW was in mijn ogen nog steeds een mens.
Ik heb ook veel bewondering voor Corry ten Boom. Ik verplicht mezelf ook om één keer per jaar naar Hiding Place te kijken. Maar verder ook niet. Ze is een voorbeeld, ze is volhardender dan ik, maar verder ook niet.

Das nou leuk een koffiebar van teen challenge Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 20:19
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
WILLEMIJN232 schreef:
Worden die mensen niet een beetje geïdealiseerd Petra? Ze komen zo volmaakt over en het zijn toch ook echte mensen.......
Zie je toch in Amerika ook bij die tv predikanten? En hier ook bij J.Z.?
Of je dweept er mee of je vind het vreselijk......

tuurlijk heb je altijd mensen die anderen mensen veridialiseren, ik noem het woord geestelijke idiool, omdat ik ze heel graag mag lezen, maar zie ze niet als,zoals een fan een muzikant ziet of zo. het mooie van hun schrijven is nu net de menselijkheid, de eenvoud, de oprechtheid die ik in hun boeken las.En hoe ze samen met god door het leven gingen.Het boek over profetieen van david wilkerson kun je denken, zou hij god echt goed hebben begrepen??? Ook grote cristenen om het zo maar te noemen, maken wel es fouten, maar het boek kruis in de asfalt jungle is een mooi boek, en corrie ten boom kan je toch wel? En niet iedereen dweept ermee, er is ook een tussenweg Knipoog smiley Corrie ten boom is geweldig om t e lezen, vaak ontdek ik weer nieuwe dingen, een vrouw met veel ervaring. ook met haar negatieve dingen waar ze gewoon eerlijk over schrijft. Ze boeide me destijds enorm, want ik dacht hoe komt het dat een vrouw uit een kamp komt en zo sterk nog is geestelijk? Inmiddels al haar boeken gelezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:57
BerichtOnderwerp: De laatste loodjes wegen soms het zwaarst
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben wat vergeten te vertalen, nl de naam van de prediker. Dat is Gary Wilkerson, de zoon van de befaamde David Wilkerson. Hij citeert zijn vader met deze preek.

David Wilkerson was iemand, die vanuit het platteland van USA de roeping kreeg om in New York te gaan werken onder de junkies. Het is één van mijn geestelijke idolen, als je dat zo mag zeggen, en het staat allemaal beschreven in het boek Het kruis in de Asfaltjungle. Misschien heb je de film The Cross And The Switchblade wel gezien, die over dit verhaal gaat.
Hij heeft Teen Challenge opgericht, dat allerlei opvangcentra over de hele wereld heeft opgezet. In NL is er nog een opvangcentrum in Veelerveen: De Spetze Hoeve.

ha ha heel veel gelezen over david wilkerson en jaren geleden ooit naar een preek van nicky cruss geweest, die man van het kruis in de asfalt jungle. heb zijn boek over profetieen die david geschreven heeft ook hier liggen. zijn boek het kruis in de asfalt jungle heeft veel mensen tot geloof gebracht denk ik. ook 1 van mijn geestelijke idiolen net zoals corrie ten boom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:18
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
CARMEN073 schreef:
Ik snap je wel Zwaan. Vind het jammer dat dit bij de anderen niet het geval is.

ik snap haar niet carmen, maak me eerder zorgen over haar, maar ga me nu echt op andere dingen richten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 19:16
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
ZWAAN995 schreef:
Je kent mijn hele leven niet eens dus hoe zo niet willen

Carmen snapt mij wel.

<><

Zwaan

Zou het zou carmen je wel snappen? Vind het bijna ongezond, om zo fanatiek bezig te zijn,en niet open te staan voor anderen hun meningen. ik krijg hier gewoon een beetje een eng gevoel als ik al jouw topics zo overdenk. Ik hoop dat ik nooit zo word als cristen dat ik niet open sta voor anderen hun mening of strijden, overal met bijbel citaten aan kom zetten, overal neer wil gooien, maar geen reacties of tegenspraak van mensen kan dulden. vooral de indruk die je wekt alsof je het zelf allemaal zo goed weet, omdat je godswoord leest, misschien begrijp je sommigge woorden van god wel verkeerd, darom is het belangrijk om samen met anderen te discusieeren over gods woord.ook als ze een totaal andere mening hebben, daar kun je dan over nadenken en voorkomt dat je niet in een klein bekrompen denken vast blijft zitten toch. ach ja, succes verder zwaan en zorg goed voor jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:18
BerichtOnderwerp: Het beoefenen van Onderscheiding is een Bevel
 
JOL252 schreef:
Dat is om je onderscheidingsvermogen te scherpen... aardig gelukt bij jou Knipoog smiley


ken je de test met de beer? mijn dochter ging na open dag van opleiding spygoloog etc. ze lieten iedereen een filmpje zien en ze zeiden er gaat een bal heen en weer en jullie moeten tellen hoe vaak die bal heen en weer gaat, iedereen kijken en tellen.... , vervolgens zeiden ze na afloop hebben jullie die beer ook gezien? eh welke beer ? niemand had hem gezien, toen lieten ze het filmpje nog een keer zien en zag iedereen dat er een hele grote beer tussen danste. Doordat iedereen zo gefocust was op de bal en tellen, zagen ze de beer gewoon niet. best interesant,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:02
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
ZWAAN995 schreef:
Bijbelse maatstaven
fundament van het geloof

Mensen meningen over boord
Alleen Jezus Christus aan het Woord

Door de Bijbel heen

Geloof en Vertrouw

<><

Zwaan

nou begin dan met die mensen mening van die ene prediker dat homo,s de hoogstverachtelijke zonde hebben zwaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 17:01
BerichtOnderwerp: DE WEDERKOMST VAN CHRISTUS
 
PIETER619 schreef:
Staat er ook hoe we de komst van onze Heer en Heiland kunnen eerder kunne laten gebeuren? Het is mogelijk wist je dat?


is het niet zo als iedereen het evangelie gehoord heeft, weet effe het aantal niet meer van de bijna onbereikte gebieden waar mensen het evangelie nog niet kennen, was een visie van een kerkleider om daar aan te werken, want dan zou jezus eerder terugkomen zei hij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 16:58
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
p.s. wij lezen ook de bijbel. gaan ook na de kerk en volgen ook bijbelstudies.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 16:57
BerichtOnderwerp: Discussiëren
 
ZWAAN995 schreef:
Jezus Christus staat bij mij op nummer 1!

<><

Zwaan

bij ons ook Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 15:23
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
JOSINA022 schreef:
Jezus wees mensen op beide manieren hoe fout ze waren. Zowel met zachtmoedigheid en geduld zoals bij Zacheus, alsook met woorden als "adderengebroed" bij de farizeeën.
Ook ging Jezus als een razende tekeer op het tempelplein toen daar dingen gebeurden die te erg waren voor woorden.

Maar er is een heel groot verschil...Jezus wist bij wie Hij wat moest doen om te laten zien wat niet goed was.

Wij weten dat niet (altijd) en wij moeten niet op Zijn stoel willen gaan zitten!

Dé opdracht is daarom ook: "heb je vijanden lief, bid voor hen, zegen hen"!
Behandel hen zoals jezelf ook graag behandeld wilt worden...met liefde, respect en geduld!

Dat wil niet zeggen dat je dus alles maar moet accepteren en goedkeuren. Je mag best aangeven dat je het met bepaalde dingen niet eens bent, dat jij denkt/gelooft dat God dat ook niet fijn vindt, maar alles staat en valt met de manier waarop je het brengt...met liefde, respect en geduld!

Mocht iemand dat dan toch niet ter harte nemen, probeer het dan los te laten en over te geven aan God, Hij weet wel raad hoe die mensen aan te pakken!
En ja, ook ik weet hoe moeilijk dat is...

Volgens mij irriteerde jezus zich heel erg aan mensen die heilig zich voordeden maar het niet waren, en die gods tempel misbruikten. Een stuk wat me altijd goed doet, want ook ik irriteer me erg aan cristenen die in mijn ogen niet zo cristelijk in d erpaktijk zijn, maar het wel verkondigen. Hou dan je ebk dicht, geef eerst zelf het goede vb. of wees eerlijk en oprecht en zeg god zegt.... bla bla bla maar laat zelf ook zien dat je een mens bent met ook wel es fouten en neit alleen god zegt bla bla bla en veroordeel anderen. petra die zelf ook nog veel moet leren als cristen pffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 15:18
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
ZWAAN995 schreef:
Spreken is zilver zwijgen is goud

<><

Zwaan

zwijgen doe je zelf toch ook niet? las net je reactie op het homo topic, heb er op gereageerd, eindelijk een eerlijke reactie in mijn ogen van jou. Misschien heb je wat aan mijn reactie, ik zeg niet dat het zo is, maar zo kom je op mij over.Zo denk ik over al jouw bijdragen. maar zal je verder met rust laten. tenzij je er zelf over wil discisieeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 15:11
BerichtOnderwerp: De zonde van homoseksuele praktijk ...
 
ZWAAN995 schreef:
Vervelend dat je op je jonge leeftijd de deur bent verwezen iets wat ik mij kan voorstellen want zelf was ik op 19e jaar de deur verwezen omdat je voor de waarheid ging van Gods Woord.

Bepaalde muziek groepen van de wereld is slecht en als dit in geloofs wereld als normaal word gezien is dat niet normaal want je laat je beinvloeden met de wereld want beetje gif sluipt het bij je binnen. Daar moet je voor bewaken voor jezelf. Waar laat je mee in met de wereld of met Christus? Je kunt géén 2 heren dienen. Kies voor Jezus de smale weg op en verlaat de breede weg van de wereld ruim dingen op in je leven.

We leven in deze wereld alleen we zijn niet van deze wereld christen zien uit na een andere wereld die komen gaat lees Openbaring 21.

Je getuigt na wat je kan en ik ben vrij in wat ik plaats om een kopie van derden te plaatsen is dit bijbel-studie of plaatje dat is ook een vorm van evangeliseren. Dat dit hier voor vele niet worden gewaardeerd jammer dan ik heb mij trouw te houden na Gods Woord de Bijbel want daar staan alle antwoorden in. Het woordje " hoogstverachtelijke " is oud nederlands woord waarin een predikant meedeelde in een preek het staat niet in de Bijbel dat klopt. Het geeft wel aan dat het een ergste zonden is dat mannen met mannen liggen. Dat mensen dat niet kunnen waarderen en daarom er tegen aan trappen is inwezen trappen tegen God en Zijn Woord. Jezus Christus is Liefde en ook Rechtvaardige Rechter.

Mijn bedoeling is niet om mensen te kwetsen wat men denkt en schrijft mijn bedoeling is om Gods Woord Centraal te stellen. Mocht ik van mens tot mens pijn hebben gedaan van vlees dan spijt het van mijn kant. Juiste woordkeuze is soms best moeilijk voor mij en dat je erop gevangen kan worden zodat je onderuit kunnen gaan schoffelen inwezen zijn we allemaal als mensen géén haar beter hier op het forum en daar buiten. Niet alleen in woorden maar baseer het ook in daden. Jezus Christus kent mijn hart en leven heb Hem dierbaar lief op nummer 1.

<><

Zwaan

dat er een demonische macht om heen hing dat klopt, gaat me er om hoe cristenen daarop reageerden, met je bent van de duivel, de band leden zijn van de duivel, terwijl ik ze goed ken en weet dat ze het zelf niet door hebben. vervolgens word je voor een soort duivel aangezien en genegeerd, dat is op een totaal verkeerde manier de blijde boodschap van god brengen zwaan, die indruk wek je bij mij ook. veel dingen die je schrijft heb je gelijk, ben ik het mee eens, maar als ik dan lees over het stukje praktijk hoe je je vrijwilligers werk opgaf, hoe je schrijft over homo,s, , nu lees ik een oprecht antwoord van je, laat je je anders zien.

Je neemt woorden van een predikant over, zijn niet gods woorden he, ook predikanten begrijpen soms dingen uit de bijbel verkeerd, je stuk van internet, geloof je dat nou echt over dat veulen? Ook binnen de cristelijke kerk sluipt gif binnen, laat je niet besmetten door woorden die verkeerd geconcludeerd worden door predikers of wie ook, trap niet in d evalkuil om je te veel te verdiepen in de werken van duivel en hel. dan word je een cristen die het licht kan uitstralen en de liefde van Jezus, nu lijk je tot nu toe meer op een soort doemprediker, veroordelend, behalve dit stuk mee gerekend, zo bereik je mensen als je mensen wil bereiken, met eerlijke gesprekken, niet alleen woorden van predikers en uit d bijbel, en met een open hart ook over je zelf. zo denk ik erover. veroordeel ze niet, laat ze de liefde van god zien en als je je geroepen voelt om ze op zonde aan te spreken doe dat op een zachtmoedigge manier. En ik weet de praktijk is moeilijk , blijven leren, dat doe ik ook en jouw pak ik niet zachtmoedig aan met mijn schrijven, maar probeer je te laten zien hoe je op mij overkomt. Voormezelf, ben nog jaren met die muziekgroep opgetrokken, ze niet doempredikend maar sta er wel bekend als een engel, zo noemden ze mij, heb ze een vb gegeven en kan verder alleen bidden. En daar kom je veel mensen tegen die in zonde zijn gevangen, ook homo,s, hoeren, beroemde mensen, verslaafden, noem maar op,ze hebben allemaal 1 ding gemeen, mensen op zoek naar echte liefde, gevangen , verblind in een wereld vol verleiding etc. Doem predikers stoot ze alleen maar af. en ja misschien reageer ik te heftig op je, stuk emotie van me zelf, grote irritatie aan doem predikers die effe zo op zondaren reageren. ik houd net veel van ze vaak, ken de verhalen van hun hart, hun strijd hun pijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:40
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
HARALD940 schreef:
Ik kan mij anders niet herinneren gelezen te hebben dat Jezus in zijn tijd op aarde tegenover zondige mensen op een dergelijke manier radicaal ze aansprak....

Volgens mij met zachtmoedigheid en begrip en vergevingsgezindheid en met heel veel liefde voor ze. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:39
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
ZWAAN995 schreef:
Het word hier op het forum niet geaccepteerd mensen willen mensen meningen horen van ervaringen laat staan de Bijbel openen. Bepaalde Bijbelstudie`s die hier worden geplaatst is om mensen te waarschuwen alleen de mens wil niet gewaarschuwd worden dan ben ik makkelijk en wil ik mij niet om gaan ergeren en schud daarom het stof van mijn voeten.

<><

Zwaan

misschien lees ik wel meer de bijbel als jij, dat weet je niet, en meerderen met mij.bijbelstudies kennen de meesten mensen al, je zit hier op een cristelijke site he. Zolang jij gewoon het evangelie verkondigt heb ik er geen problemen mee, maar jij verkondigt dingen die niet kloppen met godswoord, vervolgens loop je iedereen hier op zonde te wijzen, maar zie je je eigen zonde niet.Als iemand een discussie begint over jouw meningen en je bent het er niet mee eens, ga je er niet op in, ook ik vind homosexuele handelingen een zonde, maar zal nooit zo veroordelend negatief over homo,s schrijven als jou en het nog ge neens niet in me hoofd te halen om uitspraken te doen dat god van hun vind dat ze de hoogstverachtelijke zonde hebben, dat is niet het evangelie verkondigen, dat is niet 100procent de waarheid verkondiggen, terwijl je doet alsof dat gods waarheid is, als jij een echte disipel van god wil zijn, moet je nog veel leren en ervaringen ook opdoen, zoals bv als iemand een zonde heeft, gewoon met die persoon omgaan en niet laten vallen, omdat je walgt van haar zonde, komt over als of je ook van haar walgt dat je haar niet meer wou helpen met je vrijwilligers werk, mooi vrijwilligers werk, mensen die zwak zijn, veroordelen, ineens links laten liggen als ze niet meteen het evangelie willen aan nemen en zonde hebben in hun leven. dat was vast de bedoeling van jezus...., en topics over een vrouw die een veulen baart in de kerk .... sorry hoor, en omdat wij jouw woorden niet aannemen denk je je zelf te kunnen vergelijken met een disipel uit de bijbel?? Jij bent echt het type cristen die no way me kinderen mogen leren over gods koninkrijk, denk dat je meer kapot bij ze maakt dan een goed vb te zijn als cristen, maar gelukkig kan je ook niet zo goed met kinderen overweg, zoals je zelf ooit schreef. dus daar hoef ik niet bang voor te zijn dat je kinderen een verkeerd vb zal geven als cristen. dat is ook vreemd ergens, wist je dat kinderen heel hoog geacht worden in het koninkrijk van god? ik zou zeggen schud het stof maar van je voeten en blijf lekker in je veilige kleine wereld van cristelijke vrienden, ver weg van homo,s en andere zondaren en kinderen achter internet je verdiepend in de zonden van mensen en de werken van de duivel, beter sla je echt een andere weg in en verdiep je je eens wat minder in zonden , hel en duivel, maa rricht je je op jezus en zijn onvoorwaardelijke liefde. petra die zich zeer stoort aan cristenen die zogenaamd helemaal heilig zijn, de waarheid denken te hebben, anderen steeds op zonden moeten wijzen, maar zelf een balk in hun ogen hebben. geef mij maar eerlijke oprechte cristen ,waar je ook een gewoon eerlijk gesprek mee kan voeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 10:01
BerichtOnderwerp: Gods gedachten ten opzichte van de zondaar
 
PIETER619 schreef:
Beste Zwaan, jij en meerderen hier doen alsof het christen zijn een zwaar leven is en wij bang moeten zijn voor "Gods toorn". Ben jij of kan jij je zelf een bewust belijdend christen noemen?

Ga meer in Jezus Liefde en waar Hij voor stond aan het werk, dan zullen 'ZOEKENDEN" veel meer aan hebben dan wat jij en anderen hier steeds weer neerzetten over hen die niet leven zoals wij.

Als Jezus terug komt en zij die in zonde geleefd hebben en Hem dan erkennen als Waar Jezus allemaal voor staat, ondanks jou bewering dat ze verloren zijn (gelijk homo's).

Dat bij Jezus kruisdood (zwaarste straf toentertijd) 2 misdadigers hingen heeft mijn inziens een reden gehad namelijk, dat men op het laatste moment toch nog de kans krijgt om de goede keuze te kunnen maken. Ook met de gelijkenis van de dagloners refereert Hij hieraan.

GELOVEN MAG EN MOET EEN FEEST ZIJN TER ERE VAN JEZUS, dus geen zwaarmoedig bestaan. Ik ken mensen die ondanks wat hun allemaal overkomt zich gigantisch rijk voelen omwat de Heer heeft gedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 10:00
BerichtOnderwerp: Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
 
ROLF230 schreef:
soms is het goed dingen te laten rusten.
vraag je af of iets werkelijk de moeite waard is te beantwoorden. of het wel de strijd is die jij te voeren hebt.

Voor alle homofile lezers, vind ik het belangrijk dat zwaan met een eerlijk antwoord komt. ze schrijft dat god zo over homo,s denkt, bewijs het dan als het echt in gods woord staat en anders geef toe, zie in je een fout maakte,

voor zwaan blijkbaar niet belangrijk genoeg om te beantwoorden, ik vind van wel, stel er 1 homofile lezer, zwaans woorden leest en denkt, denkt god zo over mij??? Nou dan vind ik het heeeel belangrijk dat er effe word aangetoond dat die woorden van zwaan niet de waarheid over god zijn


Zet een eerlijk beeld over god neer, maak je eigen lappen tekst waar in de praktijk. enfin ik ga me weer op andere dingen richten, weet je op een christelijke site zou eigenlijk de liefde en blijdschap van het evangelie moeten overheersen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 39 Volgende
Pagina 7 van 39