ChristianMatch
 


Forum

Kamer wil Godslastering schrappen.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 06:59
 
bron :http://www.nu.nl/politiek/3375603/coalitie-met-schrappen-verbod-godslastering.html

De wet zelfs is denk ik meer een formaliteit uit een tijd, dat Nederland denk ik meer christelijker was. Maar in eerste instantie doet het me verdriet, eigenlijk is het niks anders als een vuist maken tegen God. Dat is trouwens wel vaker in de geschiedenis gebeurd en zoiets loopt nooit goed af.

Wat als God zijn bescherming wegneemt en Satan de overhand krijgt? Het enigste wat uit dat laatste voortkomt zijn slechte dingen.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 07:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 08:14
 
MAT170 schreef:
bron :http://www.nu.nl/politiek/3375603/coalitie-met-schrappen-verbod-godslastering.html

De wet zelfs is denk ik meer een formaliteit uit een tijd, dat Nederland denk ik meer christelijker was. Maar in eerste instantie doet het me verdriet, eigenlijk is het niks anders als een vuist maken tegen God. Dat is trouwens wel vaker in de geschiedenis gebeurd en zoiets loopt nooit goed af.

Wat als God zijn bescherming wegneemt en Satan de overhand krijgt? Het enigste wat uit dat laatste voortkomt zijn slechte dingen.

De toehoorders, wij, jij en ik, zijn diegene die alleen de satan (ik vertik het om met een hoofdletter te schrijven) kunnen toelaten. Wij zijn het die voorrang geven aan de heilige Geest of aan de tegenhanger, satan.

God zal nooit zijn bescherming wegnemen. De angst-predikanten kunnen dat misschien wel beweren en overdragen op zijn volgelingen maar de werkelijkheid is Liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 08:31
 
FRANKT627 schreef:
De toehoorders, wij, jij en ik, zijn diegene die alleen de satan (ik vertik het om met een hoofdletter te schrijven) kunnen toelaten. Wij zijn het die voorrang geven aan de heilige Geest of aan de tegenhanger, satan.

God zal nooit zijn bescherming wegnemen. De angst-predikanten kunnen dat misschien wel beweren en overdragen op zijn volgelingen maar de werkelijkheid is Liefde.

Ben ik niet met je eens kijk maar eens naar bv Israel, God stuurde zijn profeten en in zijn geduld gaf hij mensen de tijd om tot bekering te komen. Totdat de maat vol was en dan kwam het oordeel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 08:55
 
Dat was in de tijd van het oude testament Mat. Toen liet God Zijn woede wel eens gaan. Nu ziet Hij een ieder door het offer van Jezus aan. Geloof je daarin, dan mag je je behouden weten, geloof je er niet in, dan BEN je al veroordeeld.

Ik ben het eens met Frank, wat er ook gebeurt, en zal gebeuren, wij dienen stand te houden tegen welke vorm van aanval, misleiding of verleiding ook.
God zal Zijn Geest niet terugnemen, dus is een ieder die Hem ontvangen heeft, beschermd, tenminste, als hij er goed mee omgaat.

Dat deze wet geschrapt wordt, is niet verbazingwekkend.
Volgelingen van Jezus zullen het zwaar krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 09:16
 
De Bijbel is heel duidelijk over wat er gebeurt en nog staat te gebeuren. Net als Roady geloof ik dat er geen oordeel volgt voor hen die Jezus' offer accepteren. Er komt nog één groot oordeel, en dat is op de dag dat Hij terugkomt om de Zijnen te halen. Tot die tijd moeten we standvastig blijven, daar riep Paulus ons al toe op.

Wat betreft wat er hier op aarde gebeurd, Openbaringen vertelt ons dat er nog een hoop ellende te gebeuren staat. Dat neemt niet weg dat Openbaringen de uitkomt daarvan al beschrijft: God overwint. Dat deed hij destijds aan Golgotha en dat is waar we ook nu ons vertrouwen op mogen stellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 09:30
 
ROADY558 schreef:
Dat was in de tijd van het oude testament Mat. Toen liet God Zijn woede wel eens gaan. Nu ziet Hij een ieder door het offer van Jezus aan. Geloof je daarin, dan mag je je behouden weten, geloof je er niet in, dan BEN je al veroordeeld.

Ik ben het eens met Frank, wat er ook gebeurt, en zal gebeuren, wij dienen stand te houden tegen welke vorm van aanval, misleiding of verleiding ook.
God zal Zijn Geest niet terugnemen, dus is een ieder die Hem ontvangen heeft, beschermd, tenminste, als hij er goed mee omgaat.

Dat deze wet geschrapt wordt, is niet verbazingwekkend.
Volgelingen van Jezus zullen het zwaar krijgen.

Ik geloof in het offer van Jezus maar het is gewoon triest dat ze het in de kamer hebben geschrapt. citeer "Dat was in de tijd van het oude testament" ben ik niet met je eens. Lees openbaring maar eens daar komen allerlei oordelen over de wereld, dus er komt een moment dat bij God de maat vol is.

openbaring18vers5 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. 5 Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 09:34
 
Je citeert Openbaringen, maar als je het boek daadwerkelijk uitleest zie je dat alles zorgvuldig in het plan van God past. Jij schrijft in je eerste post: wat als satan de overhand krijgt? Maar we weten toch dat dat niet gebeurd? Alles staat allang opgeschreven! Dat er rampspoed op aarde plaats vindt betekent niet automatisch dat dat betekent dat satan de overhand krijgt

Laatst aangepast door
LIES146
op donderdag 21 maart 2013, 09:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 11:13
 
MAT170 schreef:
Ik geloof in het offer van Jezus maar het is gewoon triest dat ze het in de kamer hebben geschrapt. citeer "Dat was in de tijd van het oude testament" ben ik niet met je eens. Lees openbaring maar eens daar komen allerlei oordelen over de wereld, dus er komt een moment dat bij God de maat vol is.

openbaring18vers5 En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. 5 Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht.

Ja Mat, maar jij noemde dat het oordeel al over Israel is gekomen.
Ik meende dat jij bedoelde dat God voorheen Zijn eigenwijs en ongehoorzaam volk strafte om het weer op de goede weg te krijgen.

En ja het is triest dat er in "de kamer" geen volgelingen van Jezus aanwezig zijn maar blinde misleide mensen die zonder het te weten de satan dienen.

Daar is dus duidelijk gebed voor nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 12:41
 
LIES146 schreef:
Je citeert Openbaringen, maar als je het boek daadwerkelijk uitleest zie je dat alles zorgvuldig in het plan van God past. Jij schrijft in je eerste post: wat als satan de overhand krijgt? Maar we weten toch dat dat niet gebeurd? Alles staat allang opgeschreven! Dat er rampspoed op aarde plaats vindt betekent niet automatisch dat dat betekent dat satan de overhand krijgt

Wat inderdaad wel zo is, is dat Satan alleen dat kan doen waarin God het hem toestaat om te doen maar ik geloof dat er een tijd komt dat de antichrist over deze wereld gaat heersen. (voor zover God het hem toelaat)


Soms kan God zelfs vijanden van hem gebruiken om een oordeel uit te voeren over andere vijanden. Kijk maar eens in openbaring een oordeel over het mysterieuze babylon.

openbaringen17vers16 En de tien horens, die gij zaagt, en het beest, dezen zullen de hoer haten, en zij zullen haar berooid maken en naakt, haar vlees eten en haar met vuur verbranden. 17 Want God heeft in hun hart gegeven zijn zin te volbrengen en dit eensgezind te doen en hun koningschap aan het beest te geven, totdat de woorden Gods zullen voleindigd zijn.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 12:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 13:18
 
MAT170 schreef:
Wat inderdaad wel zo is, is dat Satan alleen dat kan doen waarin God het hem toestaat om te doen maar ik geloof dat er een tijd komt dat de antichrist over deze wereld gaat heersen. (voor zover God het hem toelaat)

Dat doet hij nu toch al?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 13:28
 
[quote=MAT170]Wat inderdaad wel zo is, is dat Satan alleen dat kan doen waarin God het hem toestaat om te doen maar ik geloof dat er een tijd komt dat de antichrist over deze wereld gaat heersen. (voor zover God het hem toelaat)


Als je werkelijk denkt dat God satan gaat toelaten onheil te veroorzaken dan loop je voorbij aan de heilige Geest. Als je zo denkt, gelooft, zoals je hierboven beschreven hebt denk ik uit de grond van mijn hart dat je je beter aansluit bij een kerk waar de liefde van God verkondigt wordt. Want God is liefde. Niet meer of minder dan dat. En iemand die lief heeft stuurt niet het onheil op zijn geliefden af. Of ben ik nu zo naief om mijn stelling te geloven?


Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 21 maart 2013, 14:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 14:07
 
ROADY558 schreef:
Dat doet hij nu toch al?

2tessalonicenzen2vers3 Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs

Ik denk dat hier met afval de opname van de gemeente (gelovigen in Jezus) wordt bedoeld. Dat zou betekenen dat de mens der wetteloosheid (antichrist) in persoon zich pas kan openbaren na de opname van de gemeente. Om dit te doen vers4 de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.

Ik denk zelf dat hij dit in een derde joodse tempel gaat doen, die er op dit moment nog niet staat.

matteus24vers15 Wanneer gij dan de gruwel der verwoesting, waarvan door de profeet Daniël gesproken is, op de heilige plaats ziet staan – wie het leest, geve er acht op – laten dan wie in Judea zijn, 16 vluchten naar de bergen. 17 Wie op het dak is, ga niet naar beneden om zijn huisraad mede te nemen, en wie in het veld is, 18 kere niet terug om zijn kleed mede te nemen.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 14:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 14:10
 
[quote=FRANKT627]

Maar die beslissing uit de tweede kamer over de afschaffing van Godslastering is toch niet door gelovigen besloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 14:30
 
Quote:
Wat inderdaad wel zo is, is dat Satan alleen dat kan doen waarin God het hem toestaat om te doen maar ik geloof dat er een tijd komt dat de antichrist over deze wereld gaat heersen. (voor zover God het hem toelaat)


Als je werkelijk denkt dat God satan gaat toelaten onheil te veroorzaken dan loop je voorbij aan de heilige Geest. Als je zo denkt, gelooft, zoals je hierboven beschreven hebt denk ik uit de grond van mijn hart dat je je beter aansluit bij een kerk waar de liefde van God verkondigt wordt. Want God is liefde. Niet meer of minder dan dat. En iemand die lief heeft stuurt niet het onheil op zijn geliefden af. Of ben ik nu zo naief om mijn stelling te geloven?

openbaring2vers10 Wees niet bevreesd voor hetgeen gij lijden zult. Zie, de duivel zal sommigen uwer in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt, en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Wees getrouw tot de dood en Ik zal u geven de kroon des levens.

Dit zegt Gods geest tot de gemeente van Smyrna. Ik ben het helemaal ermee eens dat God liefde is. Er zijn genoeg gelovigen die met enorme vervolging in deze wereld te maken hebben. Ik denk bv aan Noord Korea, gelovigen hebben daar een enorm kruis te dragen en dat zou hier in Nederland ook zo kunnen gebeuren. Maar ik denk wel dat Jezus zijn kracht en liefde geeft om het te kunnen te doorstaan.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 14:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 15:02
 
Mat, Christenen geloven maar in een God en dat is niet de satan. Het is Christendom is geen tweegodenleer. Terecht dat Frank het verpoft om die naam met een hoofdletter te schrijven Dat zou jij ook eens moeten doen. Jij refereert aan het Oude Testament om je gelijk te halen maar dit is echt ongeldig na het offer van Christus. Zoals Roady ook al heel terecht en volkomen juist aangaf. Als je de Bijbel echt leest en begrijpt, refereer je ook niet alleen aan Gods handelswijze in het Oude Testament. Dat was de wet houden en leidde tot fundamentalisme. De overspelige vrouw moest dood, want dat dat staat er. En inderdaad, dat staat er. Dus stenigen maar? Christus corrigeerde in liefde maar stenigde niet. Misschien wel de essentie van het Evangelie. God is wel dezelfde maar we zijn door het offer van Christus in een andere verhouding met Hem komen te staan. Als je het Oude Testament niet leest in het licht van Christus' offer, zul je de boodschap ook nooit begrijpen. Verder wijs ik je er op dat ook niet-Joden deel hebben aan het heil en dat ze daarvoor niet eerst Jood hoeven te worden. Het staat heel duidelijk in de Bijbel, Paulus schreef het, dus je kunt het vast wel vinden. Wij zijn geen bekeerde Joden maar bekeerde heidenen en dat is fijn want als je dochter verkracht is hoeft ze niet met haar verkrachter te trouwen, zoals in het Oude Testament staat. Met dit soort rare gebruiken, ondanks dat ze de Bijbel staan, hebben we dus niks van doen. Gelukkig maar, de liefde van Christus is groter dan het fundamentalisme van Joden, die het Oude Testament lazen zoals het er staat. Het zijn de Joodse fundamentalisten geweest die Christus probeerden te kruisigen, al hebben de Romeinen hem uiteindelijk vermoord. Stenigen die vrouw dus? Het staat in de Bijbel maar we doen dat toch maar niet. Fundamentalisten praten wel maar leven niet echt in Christus. Ze snappen Zijn boodschap ook niet omdat ze bang zijn voor de God van het Oude Testament.

Thomas, aan tafel nog gebeden om een zegen over varkensvlees? Het zou wel eens twee keer een gruwel in Gods ogen kunnen zijn. Of staat dat er niet?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 21 maart 2013, 15:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 15:31
 
Wat mij betreft had het artikel niet geschrapt hoeven te worden maar het is de consequentie van een niet-confessionele meerderheid in het parlement. Christen-democraten hebben in het verleden hun wil opgelegd aan niet-confessionelen en dat wreekt zich nu mogelijk. Overigens denk ik, als je de geschiedenis bekijkt als het gaat om veroordelingen op dit punt, dat er niet veel zal veranderen. Het artikel werd nauwelijks toegepast.

Ik wil overigens wel opmerken dat we in een rechtstaat leven. Nederland heeft al sinds 1848 een liberale grondwet en voor de orthodoxe volgelingen van Hendrik de Cock was dat bijvoorbeeld een zegen omdat ze niet meer door de Hervormde Staatskerk geterroriseerd konden worden met inkwartiering van soldaten. De Christelijk-gereformeerde kerk is hieruit ontstaan, waarvan een deel weer fuseerde met de dolerenden die later de gereformeerde kerken vormden. Het was bepaald geen nadeel dat er geen staatskerk meer was.

Omdat er hier in Nederland een rechtsstaat is, vind ik een vergelijking met Noord-Korea ronduit ongepast. De grondwet garandeert vrijheid van godsdienst en dat betekent dat je je geloof niet alleen mag belijden maar ook je erediensten vrij kunt houden. De Nederlandse staat is met geen enkele dictatuur te vergelijken. Het feit dat er bijvoorbeeld meer koopzondagen komen is het gevolg van de heersende liberale opvattingen hierover. VVD, D'66 en de PVV zijn hiet heel expliciet over en die opvattingen worden door de meerderheid gedeeld. CDA,CU en SGP vormen maar ongeveer een zesde deel van de kamer, de bovengenoemde liberale partijen bijna de helft.

Je kiest als burger echter nog altijd zelf en je kunt ook gewoon op zondag niet naar een winkel gaan, geen abortus doen en kritisch zijn over euthanasie. Als het van de overheid mag, betekent dat niet dat jij het dus moet doen. Je houdt de vrijheid om eigen keuzes te maken. Je hebt geen meerderheid meer achter je maar je houdt je vrijheid. En die situatie zou voor de Noord-Koreanen een ongekend geluk betekenen.


Thomas, voorstander van de in de grondwet vastgelegde scheiding van kerk en staat.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 21 maart 2013, 23:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 16:49
 
Thomas er komt een dag waarop Jezus rechtvaardig oordeelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 16:54
 
THOMAS968 schreef:
Wat mij betreft had het artikel niet geschrapt hoeven te worden maar het is de consequentie van een niet-confessionele meerderheid in het parlement. Christen-democraten hebben in het verleden hun wil opgelegd aan niet-confessionelen en dat wreekt zich nu mogelijk. Overigens denk ik, als je de geschiedenis bekijkt als het gaat om veroordelingen op dit punt, dat er niet veel zal veranderen. Het artikel werd nauwelijks toegepast.


psalm2vers2 De koningen der aarde scharen zich in slagorde
en de machthebbers spannen samen
tegen de HERE en zijn gezalfde:
3 Laat ons hun banden verscheuren
en hun touwen van ons werpen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 16:59
 
THOMAS968 schreef:
.... Je hebt geen meederheid meer achter je maar je houdt je vrijheid. En die situatie zou voor de Noord-Koreanen een ongekend geluk betekenen.


Thomas, voorstander van de in de grondwet vastgelegde scheiding van kerk en staat.

Ben ik totaal niet met je eens je ziet juist dat de vrijheid van de christenen verdwijnt. Alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert moet weg. Het afschaffen van die wet geeft juist een heel slecht signaal en zou kunnen lijden tot christenvervolging.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 17:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 17:07
 
THOMAS968 schreef:
Omdat er hier in Nederland een rechtsstaat is, vind ik een vergelijking met Noord-Korea ronduit ongepast. De grondwet garandeert vrijheid van godsdienst en dat betekent dat je je geloof niet alleen mag belijden maar ook je erediensten vrij kunt houden. ..

Nog wel, maar je hoeft maar een meerderheid te vinden om zoiets te kunnen verbieden. Dat de vervolging zoals in Noord Korea ook hier zou kunnen gebeuren is niet eens raar je hoeft er maar een meerderheid voor in de kamer te hebben.


Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 21 maart 2013, 17:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 17:52
 
zucht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 17:54
 
JANS221 schreef:
zucht

Jezus moest ook een keer zuchten ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 18:27
 
JOL252 schreef:
Jezus moest ook een keer zuchten ...

HELE DIEPE ZUCHT denk ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 18:36
 
ANNA415 schreef:
HELE DIEPE ZUCHT denk ik


De schepping zucht ook ....




in afwachting van de zonen van God. Smiley met dichtgeplakte mond (Sorry, bijbeltekst.)


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 21 maart 2013, 18:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 18:47
 
dubbel geplaatst

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 21 maart 2013, 18:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 18:49
 
MAT170 schreef:
Ben ik totaal niet met je eens je ziet juist dat de vrijheid van de christenen verdwijnt. Alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert moet weg. Het afschaffen van die wet geeft juist een heel slecht signaal en zou kunnen lijden tot christenvervolging.

Als de Islam hier op den duur de twee derde van de meerdereid zou krijgen, kunnen zij juist deze wet tegen christenen gebuiken als zij de naam van Allah verkeerd zouden gebruiken.
Zij kunnen dan christenen op grond van deze wet vervolgen.
Deze wet is nu een zogenaamde dode wet, niemand trekt zich nog iets van deze wet aan en een discussie erover is al bijna niet meer mogelijk, omdat een groot deel van Nederland totaal niet meer begrijpt wat godslastering is, waarom ze Zijn Naam niet ijdel mogen gebruiken.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 21 maart 2013, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 21 maart 2013, 19:00
 
MAT170 schreef:
Nog wel, maar je hoeft maar een meerderheid te vinden om zoiets te kunnen verbieden. Dat de vervolging zoals in Noord Korea ook hier zou kunnen gebeuren is niet eens raar je hoeft er maar een meerderheid voor in de kamer te hebben.

Nee Mat, dat is niet zo. Een meerderheid is daarvoor in ons staatsbestel niet voldoende. De grondwet kun je veranderen met een tweederde meerderheid maar dan gaat het om delen ervan. Dat komt in Nederland al heel zelden voor. Een wijziging in de grondwet was, jaren geleden al, dat de doodstraf in Nederland NOOIT kon worden worden uitgesproken. De grondwet wordt in de praktijk zelden gewijzigd. Het is ondenkbaar dat grondrechten, zoals de vrijheid van meningsuiting, de godsdienstvrijheid en de vrijheid van vergadering worden afgeschaft. Alleen Wilders speelt wel eens met de gedachte. Maar wat Wilders ook wil, de wet blijft voor iedereen gelijk. Jij maakt je bang voor dingen die in een democratie ondenkbaar zijn. Iedereen heeft belang bij de grondrechten, die worden niet afgeschaft. Een grondwetswijziging kan in de praktijk alleen in een dictatuur, denk aan de beruchte Neurenburger wetten. Maar het kenmerk van een dictatuur is dat de grondrechten niet gelden in de praktijk.


En een tweederde meerderheid om alleen wat christelijke gebruiken af te schaffen is werkelijk pure flauwekul. De meeste mensen in Nederland interesseert het Christendom helemaal niet. Er zit bij heel veel mensen wel frustratie over de toenmalige autoritaire katholieke kerk of het opgelegde angstgeloof waar ze afstand van genomen hebben. Dit is al lang aan de gang, Wolkers en van 't Hart publiceerden al in de zestiger jaren van de vorige eeuw. Veel mensen in Nederland hebben eigenlijk wel een begrijpelijke afkeer van de orthodoxie gekregen. De schandalen in de katholieke kerk en de publicaties over het feitelijk niet bestrijden van incest, naast de visie op wetenschap en anticonceptie doen de kerken geen goed. Veel mensen willen daar gewoon niet meer bijhoren. Men pest een beetje terug.

Je doet alsof het Christendom bedreigd wordt. Het is een gewoon angstzaaien. De werkwijze om christenen vooral bang te maken werkt echt niet als mensen wat ontwikkeling krijgen. Kennelijk veronderstel je dat het nog werkt ook als je maar wat angstbeelden oproept maar niet onderbouwt. Veel gelovigen zijn deze denkwijze als zijnde christelijk al lang voorbij.

De bedreiging komt niet uit de grondwet, die beschermt de Christenen juist. Als je op wereldschaal denkt, kan de Islam een bedreiging zijn maar dat is niet het geval bij de ontwikkelingen in de Nederlandse rechtsstaat. Nederland is geen christelijk land. In ons land wonen christenen, zij het dat het aantal afneemt. Het is al sinds 1848 een liberale rechtsstaat.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 juni 2013, 21:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERWIN984





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 19:42
 
ANNETTE050 schreef:
Als de Islam hier op den duur de twee derde van de meerdereid zou krijgen, kunnen zij juist deze wet tegen christenen gebuiken als zij de naam van Allah verkeerd zouden gebruiken.
Zij kunnen dan christenen op grond van deze wet vervolgen.
Deze wet is nu een zogenaamde dode wet, niemand trekt zich nog iets van deze wet aan en een discussie erover is al bijna niet meer mogelijk, omdat een groot deel van Nederland totaal niet meer begrijpt wat godslastering is, waarom ze Zijn Naam niet ijdel mogen gebruiken.

God houdt Zijn Kerk in stand, hoe of wat de duivel ook probeert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 22:20
 
Ik ben blij dat ik in een sociaal en prettig land woon als Nederland!!!

Lachende smiley

Waar je gewoon kan werken, en waar Vrede is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 21:12
 
JOL252 schreef:
Jezus moest ook een keer zuchten ...

Dat is een aanname die heel logisch klinkt. Maar ik kom het nergens in de Bijbel tegen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2