ChristianMatch
 


Forum

Berichten van SVEN797
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Berichten van SVEN797
Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
PIETER649 schreef:
hoe serieus kun je iemand nemen die bejaardengymnastiek beoefend en dat yoga noemt?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ben ji ook geweest.... naar yoga of( bejaardengym )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
ROELANDE345 schreef:
lasergamen lijkt mij veiliger hoor
Ja of Dr, bibber.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:10
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
ANNETTE792 schreef:
dan verzuipen ze elkaar Geschokte, onthutste smiley
Daar heb ik totaal niet aangedacht. Smiley die vol vragen zit , kies ook voor paintball bij nader inzien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:54
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
WILLEMIJN232 schreef:
Pieter, Annette, Roelande en Sven:

Eerst laat Chatuliem op het forum weten dat hij door mijn occulte gedachten niet in mij geïnteresseerd is....Ik loop dus een blauwtje...........


Wat doen jullie???? Stellen een date voor met allerhande suggesties........pffff
en maken mijn hartezeer nog een beetje erger Boze smiley Boze smiley

Ja daar is voor gewaarschuwd op de pagina van c.m. ( blauwtje op lopen ) Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Ik zou, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, het door een andere bril bekijken. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:21
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
ANNETT E792 schreef:
darten lijkt me een minder goed plan....
Precies... helemaal mee eens, je kan beter naar een lekker strand gaan. Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 19:38
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
PIETER649 schreef:
ik was dees ochtend de allereerste in t stembureau en ik heb voor t eerst van mn leven op de grote blonde leider gestemd.

Hij die snel geeft, geeft twee keer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 17:46
BerichtOnderwerp: rijkdom
 
Geld is goed indien gezond verstand regeert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 16:52
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
ROLF230 schreef:
Ik heb een paar dagen geleden mijn stembiljet uit pure frustratie in duizend stukjes gescheurd. Heerlijk wat een opluchting was dat. En kom nu niet met die zeer oude dooddoener dat je dan ook geen recht van spreken hebt. Alsof ik zelf niet heel wat meer kan doen in mijn nabije omgeving ongeacht welke stropdas van hogerhand denkt zonder God (ok heel soms met) ook iets in de pap te roeren te hebben.

Zomaar een gedachte, maar laat iedereen maar eens een keer niet stemmen, en in alle vrijheid die Christus ons gegeven heeft Zijn heft gebruiken om zelf iets te verwezenlijken in de buurt waar hij/zij woont.

En dan nog eentje...wie heeft het uberhaupt verzonnen dat we een regering nodig hebben. Was het in het OT niet het volk die erop aandramde dat ze een koning wilde hebben buiten God om en dat God met veel tegenzin maar toegaf? En daar kwam niet veel goeds van.

Hier ben ik het wel mee eens. Van niemand kan worden verlangd het onmogelijke te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 15:57
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
Een goede geest waait niet met alle winden mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 9 september 2012, 13:31
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jol, een klopjacht is te veel eer voor diegenen. Het heeft meer te maken met Farizeeërgedrag. Vooral weten wat goed is en maar zo veel mogelijk feiten uit de Bijbel verzamelen om je gelijk te krijgen.
Ik vind het de kunst om juist geen farizeeër te worden. Als wij zelf weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens (ook geen CMMers)verhinderen om zo te leven zoals je dat zelf wilt en niet zoals sommige mensen dat bijna van je eisen en daar ook heel ver (te) in gaan.
De Bijbel bestaat uit feiten die een ieder anders interpreteert, daarom zijn er helaas ook zoveel kerken en huis gemeentes bijgekomen omdat een ieder denkt dat zijn woord, het woord is....

Pax melior est quam iustissimum bellem. ( Vrede is beter dan de rechtvaardigste oorlog. )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 06:41
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
BERT168 schreef:
wat een vreemde reactie is dit weer?
brengt JZ mensen in trance? welke definietie heb jij daar dan bij?
en waar haal jij die informatie vandaan dat mensen een hoop geld moet neertellen als ze genezen willen worden?
ik ken mensen persoonlijk die genezen zijn bij JZ en die gaven slechts een kleine bijdrage in de collectezak,dus hoezo veel geld neertellen?

de info die jij hebt is gewoon roddel info,van mensen die JZ onderuit willen halen zonder objectief te zijn.
wel vreemd dat JZ dit al 50 jaar doet,en dat hij nog steeds die genezingsdiensten leidt?
dan had hij allang door de mand moeten vallen zoals bv Frank Ouweneel toch?
als het al 50 jaar allemaal ingehuurde acteurs zijn dan houden ze het wel lang vol he?

om even op yoga terug te komen...

ik vind het erg dat zo'n dwaalleer als yoga hier niet wordt uitgefilterd door de redactie,er lijkt hier maar één eis te zijn op cm,en dat is dat je je een beetje gedraagt,dat je lief ,leuk en aardig bent voor anderen bent en dat je elke religie accepteerd die hier opduikt op CM.

we leven in de eindtijd en dat is hieraan duidelijk zichtbaar,de bijbel noemt dit ook wel de 'geest van de antichrist'.
het is een kenmerk van deze tijd dat het fundament van het christendom
steeds verder ondermijnd zal worden.
belangrijk is dat we de basis juist overeind houden,dat we alleen door Jezus behouden kunnen worden.

2 tim 4 zegt hier iets over:

Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.

( Hebt u naaste lief, gelijk uzelfe. ) En als gij staat, ziet toe dat u niet valle.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 21:30
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
CHATULIEM619 schreef:
Je beweert de hele tijd dat yoga onschuldig en niet occult is. Ik geef met mijn link aan dat de zonnegroet echt niet onschuldig is en diep verbonden is met afgoderij. Verder probeer jij iedere keer de vergelijking te trekken met JZ en daar is een heel groot verschil in. Je kunt niet beweren dat hij occult bezig is. Je kunt opmerkingen maken dat hij fouten maakt, maar tot nu toe zie ik dat hij voortdurend op Jezus wijst en zichzelf niet centraal stelt. En spreken in tongen is iets wat de gemeente deed en nog steeds voorkomt. Het is niet met elkaar te vergelijken. En dat ik gegriefd reageer heeft ook te maken met het feit dat de evangelische beweging mij dierbaar is.
Als ik absoluut ben, dan ben ik absoluut omdat de Bijbel dat is. En wat betreft yoga, ja, daar denk ik heel absoluut over. Dat je me dan verwijt dat ik niet aan jouw gevoeligheid denk, klopt niet. We hebben jaren met elkaar kunnen chatten en mailen zonder dat dat een probleem was. Maar als we dan echt gaan praten over yoga, dan ben ik duidelijk en dat ben ik altijd geweest. Wat betreft Filia, idd, ze had dingen wel anders kunnen formuleren. Ze had je ook niet zo moeten confronteren, maar goed, dat overkomt iedereen wel eens. Vroeger heb ik veel aan haar gehad en als ze nog wat langer gebleven was, had je misschien ook wel respect voor haar gekregen. Het is ronduit gemeen om iemand zo neer te zetten zoals ze hier neergezet is. En misschien is dat ook de reden geweest dat ze zo gereageerd heeft. Ik zou ook zo reageren als iemand zoiets met mij doet.


We zijn geen humanisten he? We bespreken elkaars mening en geven daar antwoord op. Maar in mijn ogen overstijgt Gods Woord onze eigen mening en gedachten en daar laat ik mij door leiden. Bovendien maak je in je stukje dezelfde fout. Je stelt in feite dat iemand die zulke dingen schrijft geen christen is. Is dat niet veroordelend?

Jezus sprak vaak in gelijkenissen, dit doet mij denken aan de gelijkenis van de twee zonen, Mattheus 21: 28 31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 01:59
BerichtOnderwerp: liefde en waarheid
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het met je eens, Wmijn. Dit is een leuk onderwerp. Alleen, laten we eens terug gaan naar het begin. Liefde en waarheid houden elkaar in evenwicht. Ik heb een interessante tekst gevonden:

Zwijgen in liefde, wat zou dat betekenen. Zelf moet ik denken aan mijn kinderen, toen ze vol trots hun koppoters lieten zien. Dan ben je als ouders ook nog wel trots terwijl je best wel weet, dat het geen Van Gogh is.
Hoe zien jullie dit?

(( Hij zal zwijgen in Zijn Liefde )) Terwijl zijn Zoon geslagen en gefolterd werd, zweeg Hij uit Liefde. Liever leed Hij zelf dan dat Hij met zijn woorden een ander zou veroordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 23:46
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga
 
BERT168 schreef:
Beste IJsje, ik weet, dat je er niets aan kunt doen, want jij jouw ogen zijn nog niet geopend om te zien, waar het in het Christendom om gaat. En ik hoop, dat jou eens het evangelie op een goed wijze wordt verteld.

Jij vindt alles goed, zo heb je een keer hier op het forum verteld...maakt niet uit of het de Islam, Boeddhisme, Hindoeisme of wat dan ook is. Tja, inderdaad als nog nooit jouw ogen zijn opengegaan voor wie Jezus Christus is, n.l. Gods zoon, die gekomen is in het vlees en die voor onze zonden moest sterven aan het kruis dan zul je en kun je het niet zien. Bij jou gaat het erom, dat je alleen maar lief en aardig tegen elkaar doet en voor de rest heb je natuurlijk totaal geen oog voor de andere aspecten, die in het Christendom spelen en zeer belangrijk zijn.

Jij kent niet iets als en weet niet van de STRIJD DIE ER IS IN DE HEMELSE GEWESTEN, want die is er natuurlijk ook niet voor jou. Er valt voor jou helemaal niets te strijden, dat is duidelijk en dat herken ik ook, want vroeger was mij dat ook niet bekend hoor deze strijd in de hemelse gewesten. Daar hield ik me echt niet mee bezig, maar die is er echt wel.
Maar daar kom je pas achter als je ogen geopend worden hiervoor, als je gaat geloven in de Zoon van God Jezus Christus.

Voor de rest kun je natuurlijk totaal niet weten wat de "regels" van het spel zijn, want het geloof is geen spel. Dat is soms bittere strijd en hiervan verhaalt o.a. Paulus in de bijbel. Misschien mag ik je uitnodigen om eens de Bijbel heel goed te gaan lezen. Begin dan met het Nieuwe Testament, met de evangeliën?

De regels van het spel staan in die bijbel n.l. en kan iemand, die niet gelooft in Jezus Christus natuurlijk voor een Christen de regels van het spel NIET uitmaken.

------------------

ik vind het best wel meevallen met die zogenaamde beledigingen van Filia.
we leven in een tijd dat je je kennlijk alleen een christen mag noemen als je elke religie accepteert,en lief leuk en aardig voor elkaar bent?

ik denk zelf ook dat als je aan yoga doet,je niet goed aanvoelt dat dat niet bij een christen hoort.
de basis van yoga wordt gewoon terzijde geschoven, dat het uit een hindoeïstische filosofie is doet er kennlijk ook niet toe.
als het alleen rekken en strekken is noem het dan gymnastiek,de andere stadia van yoga doen jullie immers niet aan toch,waarom het dan nog yoga noemen?
daar hebben jullie nog steeds geen antwoord opgegeven toch?


Jezus is heel duidelijk in de bijbel: niemand komt tot de vader dan door mij,ik ben de weg de waarheid en het leven.
en zoals al eerder is gezegt..wie niet door de deur binnenkomt is een dief en een rover.

Filia zegt gewoon precies waar het om draait,de basis van het evangelie.
en als mensen zich dan meteen voelen aangevallen,kunnen ze naar mijn idee niet tegen de waarheid,niet mijn waarheid maar die uit de bijbel.

jullie op andere gedachten brengen gaat niet lukken ben ik intussen wel van overtuigd,de enige die kan iets kan veranderen in in het hart van mensen is de Heilige Geest.
in 2 Kor 3 wordt gesproken over een bedekking van het verstand,in dit punt over de voorlezing van de wet:


17 De Heere nu is de Geest; en waar de Geest van de Heere is, daar is vrijheid.
17 De Here nu is de Geest; en waar de Geest des Heren is, is vrijheid.
18 Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd.
18 Wij allen nu, die met onbedekt gezicht de heerlijkheid van de Heere als in een spiegel aanschouwen, worden van gedaante veranderd naar hetzelfde beeld, van heerlijkheid tot heerlijkheid, zoals dit door de Geest van de Heere bewerkt wordt.

dat er mensen bekeerd moeten worden,gaat het me hier niet om,wel dat de Geest van God iets wat we niet begrijpen ons helder kan maken,wat er bedoelt wordt,als we daarom vragen.

Hallo Bert , in mijn ogen is het Geloof( Genade ). Niemand is goed ook niet een, wie zonder zonden is werpen de eersten steen. Ik heb ook een vraag ? Wat bedoeld Jezus met de woorden: velen eersten zullen de laatsten zijn en velen laatsten de eersten.


Laatst aangepast door
SVEN797
op woensdag 5 september 2012, 00:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
SVEN797 schreef:
oke duidelijk.
de zin Gij zult niet oordelen ervaar ik nu anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
ROELANDE345 schreef:
Hsp zijn is een lichamelijk iets je zintuigen werken veel en veel beter. Dat kun je ook in het geestelijke gebruiken natuurlijk
oke duidelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:09
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
BART347 schreef:
gelukkig kijk ik geen soaps. zeker geen vooise grouwen of STST of onderweg naar ellende....

wel heb ik soms de indruk dat vrouwen die er naar kijken in hun houding (on)bewust in hun gedrag daar naar gaan leven.

over t woord samenzwering, zou je mss beter kunnen lezen als: 'verworden norm'.

wat mij opvalt is dat er tegen mijn verhaal dit door niemand wordt verdedigd... dus t is waar...? Verraste, verbaasde smiley

mss niet dat dit als strategie van vrouw tot vrouw wordt overgedragen er hun voordeel mee te doen, dat zou idd wel iets te paranoja zijn. eerder concludeer ik voor alsnog dan dat het een geleerde (overlevings)taktiek zou zijn...?

dan volgd de volgende vraag: waarom? is het het karakter van de vrouw die dit als norm goedkeurt? of spelen mannen in het leven van vrouwen een dusdanige rol dat ze hierover (menen) niet integer te kunnen overleven?

(wat in de lijn van dit verhaal dan weer aangegrepen kan worden, omdat dit dan weer mogelijk niet zo is, maar beweerd wordt vanuit de norm zoals eerder beschreven, om ook in dit antwoord mannen weer om de tuin te lijden. (nee geen ei) hoe kom je er dan als man achter hoe een vrouw wat dit betreft eerlijk in elkaar zit????? ik lieg ook nooit, bedenk jij maar of t zo is...)
Bart het forum zegt het al. en ik denk Smiley die vol vragen zit dat je niet concreet bent. v.b gister samenzwering vandaag verwordennorm verschil van dag en nacht. ALLEEN VOOR VROUWEN......( ANDERS ZEURT BART WEER).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:36
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
[quote=SHANITA130] heb je HSP de hele dag door of zijn het momenten. kan jejezef daar ook voor afsluiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:32
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
ROELANDE345 schreef:
iemand die hsp is (high sensetive person) diens zintuigen werken veel sterker. Ze horen alles, ik ken er een die zegt dat ie het gras hoort groeien, ze ruiken alles, dus al die luchtjes die mensen op hebben en die die je zo tegen komt, zien veel scherper en meer enz. Ze doen de hele tijd zoveel indrukken op daardoor en je afsluiten er voor is moeilijker als je zoveel indrukken te verwerken krijgt. Daarom moeten ze hun grenzen sterk bewaken en meer rust nemen dan anderen. Er zijn ook gradaties in hoor de ene is gevoeliger dan de ander
kan dat ook geestelijk zijn of beide?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:17
BerichtOnderwerp: Apotheek van God
 
ZWAAN995 schreef:
Rode Zonnehoed




Algemene beschrijving


Echinacea behoort tot de familie van de Compositae of Asteracea. Er bestaan een aantal soorten waarvan er drie uitvoerig werden beschreven: Echinacea purpurea (L.) Moench, Echinacea angustifolia D.C. en Echinacea pallida (Nutt). Echinacea komt van het Latijnse Echinus wat egel, zee egel betekend. Hierop lijkt de vruchtbodem met zijn hoog stekelige hart. De meest bekende soorten zijn Echinacea purpurea (L.) Moench, Echinacea angustifolia D.C. en Echinacea pallida (Nutt).
Vooral Echinacea purpurea wordt gecultiveerd in Europa. Deze plant wordt circa 80 tot 120 cm hoog en bereikt vanuit een bladerkrans pas in het tweede jaar zijn volle grootte waarna de bloei volgt. De wortel bestaat uit een bundel sterk vertakte zijwortels die verwant lijken aan de Valeriaanwortel. De bloemen zijn purper van kleur. Echinacea bloeit in de maanden juli tot september.

Zelf Rode Zonnehoed kweken

De Echinacea purpurea, Echinacea angustifolia en Echinacea pallida zijn meerjarige planten die de voorkeur geven aan rijke, goeddoorlatende, kalkrijke grond en een zonnige standplaats. Vermeerderen kan door zaaien in het voorjaar, door wortelstek laat in de winter of door scheuren in de rustperioden.

De geschiedenis


Echinacea is inheems in de Verenigde Staten (Arkansas, Oklahoma, Mississippi, Zuid- Dakota en Texas) op hellingen, tussen kreupelhout, op open graslanden en in loofbossen. De prairie Indianen van Noord-Amerika noemde het kruid slangenbeet en gebruikte het vooral om infecties te bestrijden en bij beten van slagen. Ze kneusden de plant tussen stenen en legden het op wonden.

De zonnehoed werd in 1871 door een in Nebraska werkende arts als geneeskruid in de Westelijke geneeskunde geïntroduceerd en tegen tal van aandoeningen gebruikt (bloedreinigend middel, reuma, migraine, difterie, tumoren,. enz.). Van 1885 tot 1935 werd Echinacea hoofdzakelijk ter behandeling van infectieziekten gebruikt, voornamelijk in de USA. Het raakte daarna door de ontdekking van de moderne antibiotica (sulfonamiden) tijdelijk in de vergetelheid.
Er werd veel wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd op Echinacea maar dan vooral in Duitsland waar ze zeer populair is van in het begin van de twintigste eeuw. De zonnehoed werd voor het eerst aan een analyse onderworpen en getest voor homeopathische doeleinden in Duitsland en het medicinale gebruik ervan werd later onderzocht door Dr. Gerhard Madaus in 1938.

Toepassingen

Medicinaal


Ze verschijnen in letterlijk honderden preparaten op de markt, waarbij verschillende delen van de plant zijn gebruikt (bloemen, blad, steel of wortel). Ook de vorm waarin de preparaten verkrijgbaar zijn, varieert enorm.
Echinacea is een natuurlijke infectiebestrijder die helpt bacteriën, virussen, schimmels te doden. De plant stimuleert cellen van het immuunstelsel die de belangrijkste wapens tegen infecties vormen. Het kruid versterkt bovendien de productie van interferon, een natuurlijke bestrijder van virussen. Omdat deze effecten niet duurzaam zijn, is het raadzaam om echinacea met regelmatige tussenpozen te gebruiken en bij een acute infectie zelfs elke paar uur.

Gebruikt plantendeel

- De wortel en wortelstok bij Echinacea angustifilia. De wortels worden geoogst in de late herfst.
- De gehele plant bij de Echinacea purpurea . De oogst van de bovengrondse delen vindt plaats tijdens de bloeiperiode.

De werking


Het is infectie preventief (viraal) door een immuunstimulerende werking en verhoogt zo de lichaamsweerstand bij acute en chronische infecties. Echinacea stimuleert de lymfecirculatie en de fibroblasten (bindweefselcellen).
Echinacea kan de twee bekendste vitale aandoeningen helpen voorkomen: verkoudheid en griep. Het werkt het beste als het direct bij de eerste tekenen wordt ingenomen. Mensen die vaak verkouden zijn, blijken minder snel te verkouden worden wanneer ze echinacea. Bovendien en neemt de frequentie af. Echinacea blijkt ook te werken wanneer u al ziek bent en alle kenmerkende griepverschijnselen vertoont. De klachten zijn dan minder hevig en verdwijnen eerder.
Echinacea zou ook helpen bij terugkerende kwalen zoals schimmel- en urineweginfecties en middenoor- ontstekingen. Het wordt soms ook gebruikt bij de behandeling van streptokokken- en stafylokokkeninfecties, herpesinfecties (ook generale ternes, koortslip en waterpokken), bronchitis en bijholteontstekingen. Het wordt toegepast bij de behandeling van vaginale infecties veroorzaakt door Candida albicans.

Auto-immuunziekten die op echinacea zouden reageren zijn onder meer lupus (zweren in het gelaat), multiple sclerose, reumatoïde artritis en soortgelijke aandoeningen, hoewel er natuurlijk geen wonderen te verwachten zijn. Er wordt nu ook onderzocht of echinacea het immuunstelsel kan versterken van kanker- patiënten die radiotherapie of chemotherapie ondergaan.

Omwille van zijn wondhelende, antiseptische en weerstandsverhogende eigenschappen wordt het in- en uitwendig aangewend. Echinacea kan op de huid worden aangebracht. Het sap bevordert de genezing van allerlei soorten wonden, abcessen, eczeem, brandwonden, aften, een koortslip of doorligwonden.
Bij keelpijn of ontstoken amandelen kunt u de tinctuur verdunnen en als gorgeldrank gebruiken. De wortel stimuleert de speeksel- en zweetsecretie.


Immunostimulatoren

Verschillende onderzoekers zoals Dr. H. Selye (USA), Dr. I. Brehkman (Rusland) en Dr. R. Hänsel (Duitsland) stelden vast dat er twee soorten invloeden op ons immuunstelsel zijn: een specifieke (min of meer rechtstreekse) immunostimulatie door bepaalde producten zoals door bestanddelen van Echinacea, en een niet-specifieke of para- immunostimulatie door middel van uiteenlopende prikkels zoals zware fysieke training, grote koude of grote hitte, behandeling met adaptogenen.
Sporters in topconditie zijn zeer kwetsbaar bij infecties. Men zou dit kunnen verklaren door het volgende: wegens een toestand van verhoogde spierenergetische omzet die een blijvend verhoogde bloedvoorziening ter hoogte van de spieren handhaaft, kan er eventueel een slechte spijsvertering (maldigestie) en een slechte opname van de nutriënten en voedingsstoffen (malabsorptie). Daardoor kan er een toestand ontstaan van verhoogde vatbaarheid voor infectie (cachexie) ondanks een topconditie van spieren. Ook een topsporter heeft er alleen maar baat bij dat hij gezond is en blijft. Een verkoudheid is immers al voldoende om de conditie te laten verminderen.
Er zijn verschillende voedingsstoffen die immunostimulerend werken o.a. insuline, dat een hoogmoleculair polysaccharide is. Inuline vindt men o.a. terug in asperges, look, prei, witlof en afsjokken. Er zijn ook vitaminen en mineralen die de weerstand verhogen: de vitaminen van het B-complex, vitamine C, vitamine E, vitamine A, essentiële meervoudige-onverzadigde vetzuren en de mineralen IJzer, Zink en Selenium.Door de voeding hierop af te stellen verkrijgt men dus al meer weerstand.
De plant bij uitstek voor zijn immunostimulerende eigenschappen is Echinacea purpurea (L.) Moench. De klinische literatuur bevestigt de werking bij behandeling van de symptomen van verkoudheden en infecties van de bovenste luchtwegen. Studies ondersteunen tot nu toe het preventieve gebruik bij infecties van de bovenste luchtwegen niet.


Toediening

Echinacea bevat een stof die in vloeibare vorm de lippen en tong doet tintelen. Als u dat voelt, weet u zeker dat u een hoogwaardig product hebt aangeschaft.

Echinacea is in veel vormen verkrijgbaar (als thee, tinctuur, tabletten) en daarom is het verstandig om op de juiste dosering te letten. Bij griep en verkoudheid zijn hoge dosering noodzakelijk. Gebleken is dat grieppatiënten die bijvoorbeeld 900 mg echinacea per dag kregen eerder genazen dan degenen die 450 mg echinacea of een placebo kregen. Onderhoudsdosering ter versterking van het immuunstelsel: vooral personen die infectiegevoelig zijn, hebben veel baat bij echinacea wanneer het kruid elke drie weken wordt afgewisseld met andere kruiden die het immuunstelsel versterken, zoals Canadese geelwortel, astralagus, pau d'arco en geneeskrachtige paddenstoelen (beta glucanen). Er bestaat ook echinaceathee die vaak met andere kruiden gemengd is.

Voorbeelden van verkrijgbare druppels (tinctuur) van Echinacea zijn Echinaforce van A. Vogel of de Echinacea wortel extract tabletten van Solgar Vitamins. (bevat 300 mg poeder en 125 mg extract met 5 mg echinacoside)

<><

zou zij ook in nederland kunnen groeien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 03:55
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
 
BART347 schreef:
nou, ik herken mij geheel niet in dit soort gedrag!!

wat mij opvalt is dat juist met deze reactie van mij, er geen tegenwerking is? meestal blijken samenzweringen (zou zou je t als man ook kunnen zien) juist achteraf niet waar... en niemand die er hier tegenin gaat, maar afdoet als een grap? en met een houding: als wij dat doen, zal een ander (mannen) het vast ook wel doen. maw wat ik lees: de vrouwen hier erkennen het als erkent misbruikbaar machtsmiddel tegenover mannen... dat dit in de wereld (daarbij vast ook door mannen) speelt is een ding, maar deze houding is geen voorbeeld als christen om je hiermee in te laten. je kunt mensen nog voor de gek houden, maar God niet...

een tegenvoorbeeld: stel dat een vrouw verhaal probeert te halen over haar vreemdgaande man. en dit zouden de antwoorden zijn: ach mss wilde hij ook eens iets anders proberen, o nee, je hoeft niet bang te zijn dat hij zwanger raakt ofzo, je weet toch hoe mannen zijn, zo vreemd is vreemdgaan tegenwoordig ook niet meer... dat slik je toch ook niet, dan wordt je toch ook pies en pies nijdig!

dat is juist goed Bart,nu kan ji laten zien dat je anders bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 01:52
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
PETER535 schreef:
Hey hey

Ik ben ook een HSP-er. Er wordt hier vrij negatief over gesproken, maar ik vindt dat er zeker ook positieve kanten aan zitten. Het belangrijkste is naar mijn mening het erkennen van hoe je in elkaar zit (je zit als HSP-er nou eenmaal anders in elkaar) en ermee om leren gaan.

Nu wordt er hier gesproken over onder andere "HSP hebben", maar dat wil ik even rechtzetten. Je BENT een HSP-er. HSP is nog altijd een set (karakter)eigenschappen en geen ziekte of afwijking.

Zelf heb ik veel aan het "Forum voor hooggevoelige jongeren", http://jongeren.hooggevoelig.nl . Hier heb ik veel herkenning gevonden en veel leden staan klaar om je te helpen.

P.S. Voor de "ouderen" hier is er ook een forum van hooggevoelig.nl: http://www.hooggevoelig.nl/vbulletin/

misschien spreken ze er negatief over omdat ze het niet begrijpen of niet weten wat het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 00:16
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
PETER535 schreef:
Hey hey

Ik ben ook een HSP-er. Er wordt hier vrij negatief over gesproken, maar ik vindt dat er zeker ook positieve kanten aan zitten. Het belangrijkste is naar mijn mening het erkennen van hoe je in elkaar zit (je zit als HSP-er nou eenmaal anders in elkaar) en ermee om leren gaan.

Nu wordt er hier gesproken over onder andere "HSP hebben", maar dat wil ik even rechtzetten. Je BENT een HSP-er. HSP is nog altijd een set (karakter)eigenschappen en geen ziekte of afwijking.

Zelf heb ik veel aan het "Forum voor hooggevoelige jongeren", http://jongeren.hooggevoelig.nl . Hier heb ik veel herkenning gevonden en veel leden staan klaar om je te helpen.

P.S. Voor de "ouderen" hier is er ook een forum van hooggevoelig.nl: http://www.hooggevoelig.nl/vbulletin/

Ik heb een vraag. wat bedoel je met hooggevoelig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
CARMEN073 schreef:
Wij gedogen niet.

Ook geen wiet.

Ja = ja en

Nee = nee.

de beste stuurlui staan aan wal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:25
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
MAMALOE463 schreef:
Harald940 schreef:

Mogen mannen ook op GR stemmen dan? Deze 2 punten heb ik wel oren naar.....



Harald stemmen op ons is altijd goed, maar in de partij zelf zitten alleen vrouwen, Girls Reign ist he Knipoog smiley

is jullie partij ook tegen een gedoogconstructie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:15
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
DJAB697 schreef:
verklaar je nader.
er zijn vele vormen van liefde in de grondtekst van de Bijbel.

De vorige keer maakten we al het onderscheid tussen natuurlijke liefde en geestelijke liefde. Met natuurlijke liefde bedoelen we de liefde tussen man en vrouw, ouders en kinderen, vrienden en vriendinnen, die God in de schepping gelegd heeft.

De geestelijke liefde wordt ons geopenbaard door de Bijbel. In onze taal gebruiken wij het woord liefde in meer dan één betekenis. Dat geeft soms verwarring. In het Grieks heeft men drie woorden voor het begrip liefde: eros, philia en agapè. Eros, waar ons woord erotiek van afgeleid is, gebruikt men speciaal om de seksuele liefde mee aan te geven. Philia is het algemene woord voor gevoelsliefde. Het heeft de betekenis van: veel houden van, iemand graag mogen, je sterk tot iemand aangetrokken voelen. Agapè geeft de Bijbelse, de geestelijke liefde weer

aardse wijsheid is dwaazheid voor God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
DJAB697 schreef:
Dat is 1 eigenschap van God. Hij is al Zijn eigenschappen tegelijk.
Dus ook rechtvaardig en Heilig, zoals beschreven in de Bijbel.

de Liefde is geen eigenschap de Liefde is volmaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 19:22
BerichtOnderwerp: Wie is God?
 
CARMEN073 schreef:
Wie is God volgens jou? Welk beeld heb je van Hem en hoe heb je dat beeld ontwikkeld? Welke zaken beinvloeden jouw beeld van God?

Smiley die vol vragen zit ik denk dat God liefde is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 16:11
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen
 
MAMALOE463 schreef:
Twaalf september mogen we weer onze stem gaan uitbrengen, op wie ga jij stemmen en waarom?
Welke coalitie zie jij zitten?

Ik wil zelf de aftrap wel geven maar ben er voor mezelf nog niet uit op wie ik ga stemmen, jij wel?

nee, ben er ook nog niet uit. ik vind wel dat als je gaat stemmen je stem 4 jaar geldig moet zijn, anders heeft het in mijn ogen geen zin.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797 (55)





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 18:32
BerichtOnderwerp: liefde voor waarheid (?)
 
klopt helemaal in mijn ogen. geloof hoop en liefde doch de meeste van deze is de liefde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SVEN797
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3