ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ALTJE848
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ALTJE848
Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:08
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Geweldig wat ik allemaal lees of ik er niet aan toe ben , dat denk ik juist wel .
Maar de angst ja om gekwetst te worden is te groot dan weer niet.
Maar degene zegt wel hou is op en ga eens leven ik schreeuw het uit naar God ik wil wel vertrouwen maar liever terug in mijn huisje zonder mensen.
Wil ik dat nee ook niet meer welke keus zal ik maken?
Ja ik ga een gesprek aan wat ik heel moeilijk vind ,en hou zeker het kruisje dat ik vanochtend gekocht heb ik het midden voorlopig.
En als ik God wil dienen Hem wil volgen in alle dingen dat doe en hij er niet in mee kan gaan dan weet ik dit is niet voor mij.
Voor nu denk ik veel aan hem ben ik in gesprek en heb ik weer rust want Vader zorgt voor mij Hij woont in mij en ik wil Hem elke dag kunnen prijzen al is het alleen voor mij adem die ik ontvang.
Ik wil van HEM zijn ten eerste dan zal al hetbandere er mij bij gegeven worden.
Ik ga in biddend verlangen mijn vriend ontvangen en zie wel of het schip strand of niet .
Dan weet ik zeker dat ik verder mag varen al zijn de golven hoog de Heer zal ze bedaren en brengt mij op het droge .



Nogmaals dank aan allen wat heeft God mooie mensen gemaakt.
Jullie hebben door Zijn kracht en woord mijn hart geraakt.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 08:36
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Even weer terug naaar af mijn vraag in deze angst om lief te hebben
Want ik krijg geen burnout door als het niet goed gaat in de relatie maar meer de dingen er om heen

Schulden nu, schulden uit verleden waar ik mee worstel om dat mensen en instanties zien maar niet willen horen hoe het werkelijk is .
angst of er nog mensen zijn die me begrijpen en willen in hun leven.
Met mijn angsten probeer ik dan wat van het leven te maken maar mis ik mijn kids ga ik daar aan onderdoor dan zou ik nooit een relatie kunnen hebben.
Voor hier alles goed is ben ik misschien wel 150 en och ja dan komt er nog veel meer bij kijken
Want dan hoef ik geen spiegels meer nu kan ik er nog inkijken en iets aan doen maar het is een berg die ik zeker overkom met de HEER.
Maar die ik ook graag wil delen met iemand die er voor me is ,
en waar ik als het moeilijk is ook op terug mag vallen.
Of hebben we elkaar alleen nodig voor de lol plezier en sex dat laatste hoeft voor mij al niet dat andere heb ik nu ook niet echt
Alles in je leven alleen doen daar ben ik ook wel klaar mee.
En als ik iemands lasten kan dragen en de andere de mijne dan is het toch goed dan is er balans en dan kan je heel gelukkig zijn.

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op donderdag 17 januari 2013, 08:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:00
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
PETRA373 schreef:
Het ontroerd me erg dit stuk om te lezen van je, een herkenbare worsteling in jezelf, waar kies je voor? Een mooie relatie, een zuivere relatie, of geef je toe aan de verleiding, aan een stukje bevrediging op een eenzaam moment met iemand waarvan je weet ergens is de relatie niet oke, geen zuivere liefde, En je maakt je beslissing niet voor god, maar voor jezelf ook, omdat je weet als je van god gaat afdwalen gaat alles slechter in je leven, wie wil er nu god als vriend kwijtraken, een muur tussen jou en god zetten ? Ik heb een enorme lange strijd gehad met me zelf met een man ,wetende dat hij niet helemaal oke was, het beter was als hij wat cristelijker zou zijn en dan waren er soms de twijfels, als hij weer es effe lief belde, dat hij me miste, of zag ik gelukkige paartjes samen op een bankje zitten.
Nu ben ik uit die worsteling en denk vaak, ach ik ga wel samen met jezus op een bankje zitten, das veel fijner. En als god wil krijg ik nog wel ooit een man, eentje die echt bij me hoort, want god weet beter wie bij me hoort.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de man waar jij over schreef niet oke is hoor, daar kan ik niet over oordelen, bid god om wijsheid, hij zal je die geven, dat heb ik ook gedaan met die man en beetje voor beetje kwam zijn ware aard meer na boven, het heeft wel een paar maanden geduurd, soms antwoord god niet meteen.

sterkte ermee, soms hoeven we ook niet meteen een beslissing te nemen he, neem je tijd om er uit te komen, hoe verder met hem en bespreek alles gewoon met god ook.




Dank voor je openheid Petra
Ik ben zeker in gebed met GOD en ga Hem in alles betrekken ook als ik hem weer zie hoop ik een open gesprek te mogen hebben met de HEER,
En wil ik duidelijk maken hoe ik Jezus wil dienen, Hij zegt altijd je bent een bijzonder kind dus hij ziet wel dat ik met de HEER leef en heel intens ook , maar ik moet leren praten vertellen wat ook mijn wensen van het leven zijn wat ik ook graag zou willen doen .
En ja het is nieuw voor mij om dat te doen te zeggen en mezelf gunnen te leven en niet altijd voor een ander maar NAAST een ander .
Ik denk dat dat veel mooier is
Ik weet het wel maar doen en praktijk is soms best moeilijk .
Maar ik loop de weg met Jezus koop morgen een kruisje voor mijn verjaardag als teken dat ik dingen wil laten voor mijn Koning Jezus.
Een herinnering voor mij te doen voor Hem die mij liefheeft op de eerst plaats en dan als het goed gaat een ander naast mij.

Ik wens ook Jou Gods onmisbare zegen vertrouw in alle dingen op Hem .
Mijn pastoraal mede werker zei het is nu klaar je mag opnieuw beginnen
IK hoorde dat deze week al eerder ergens.
Dat is een prachtig woord want zo is het telkens weer OPNIEUW een nieuw start.
Morgen weer een nieuwe dag en proberen de dingen te doen die HEM welgevallig zijn.
En elke dag voor het slapen gaan alles bij het kruis brengen.
Dan begin je elke dag met een schone lei.
Gods zegen meid

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:38
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
SHANITA130 schreef:
Keith, even 2 stukjes die je schreef er uitgehaald, die me 'aanspraken;, en die ik kon....Met respect maar afgaande op al je informatie lijkt het nu een beetje aan een dood paard trekken en er gaat dan veel te veel van je energie in zitten en dat kan je wsch niet altijd meer aan, hij wordt er wsch ook niet anders van, dat begint dan neer te komen op "zuigen" (van zijn kant) al doet hij dat wsch nog niet eens expres... maar laat hem toch eerst maar zichzelf aanpakken

Het begrip "zuigen" (sucking) is overgewaaid uit engeland en komt erop neer dat een ander al je energie tevergeefs doet steken in zijn of haars frustraties en onwil enz....

Deze zaken herken ik: er gaat dan veel te veel energie van je inzitten, zodat je zelf niet meer aan je eigen toekomt...

En hij wordt er ook niet beter van, dan ga je 'zuigen'; krijgen.
Tot je leeg bent. Ook al doet hij dat niet eens expres: je moet aan je eigen denken; een ander kan zonder het zelf te willen je naar beneden halen.
En dan kan je het, je eigen leven en dingen niet meer aan: burn-out zelfs kan je krijgen.

En, hij wordt er ook niet beter van.

Heeft alles te maken met ten allen tijden, met iedereen, je grenzen bewaken.

Dat kan jij alleen doen.

En als men dan boos wordt omdat je voor je grenzen opkomt, ze bewaakt, ja, dan weet je ook genoeg.

S. Een Vriend respecteert ten allen tijde me grenzen.




Mooi shanita en keith natuurlijk ook want ik lees en haal mijn dingen eruit hoor.
En ik lees ook jouw shanita dit is mij deze week al gezegd stop met over je eigen te laten lopen wees wie je zijn wilt en als de gene dat niet wil . dan heb je een antwoord.
En kan je verder en word je niet leeg gezogen zoals als ik deze week
En maar denken en dat blijft zolang dingen niet opgelost zijn.
Mijn eigen leven zijn er niet veel dingen meer die zijn onopgelost en degene waar ik mee sprak zei word het niet eens tijd dat je aan je zelf gaat denken nu dit moet je er niet bij hebben.
Ik bedoel dat ik zelf net alles in goede banen heb en controle over dingen .Dat ik sterker ben in keuzes maken voor mezelf,
Alleen als er gevoel en liefde bij komt is dat alles vaak ook weer weg,
Voel ik me ook werelds en voel ik niet dat het van de Heer is.
Ik ga deze week maar eens brainstormen over het boekje loslaten.
En dan weet ik ook dat ik voor mezelf moet zorgen ik ben altijd te goed voor anderen geweest en nog , nu zeggen mensen ook wel dat hoef jij niet te doen dat kan ik zelf wel , maar er is werk aan de winkel voor ik mezelf niet meer inlaat met allerlei dingen van de wereld niet alleen relaties maar ook sterker opkomen voor een baan me zelf zijn kracht vanuit mijn binnenste maar dan wel verkregen door HEM die mij kracht geeft
Een deel van mij blijft altijd zorgzaam maar dan met mezelf in bescherming om dat te doen wat de HEER van mij verlangt

Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op woensdag 16 januari 2013, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:27
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
LOGITECH577 schreef:
Woorden hebben inderdaad kracht.

Zowel gesproken en geschreven woorden hebben kracht.
Een mooi voorbeeld is de Bijbel.
Het is het woord van God op schrift. De bijbel staat vol met positieve en negatieve verhalen. Maar beide zijn bedoeld om christenen op te bouwen.
Dus als je het op die manier bekijkt moeten we uit het negatieve het positieve halen.



Mooi gezegd luisterde laatst een lezing op familie 7 zo mooi dat dingen die je overkomen juist een brug is naar God
En om dichter Bij de Vader te komen want dat is uiteindelijke het doel .

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:56
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
MARITIME853 schreef:
Lachende smiley Het gedicht zegt het Anita.


Komt zo maar ineens uit mijn binnenste niet over nagedacht hoor.
Knipoog smiley een knipoog van mijn hemelse Vader.
Verliefde smiley Liefdevolle ogen die me aankijken.
Daar wil ik wel voor gaan mij richten op Hem.
Hem in de ogen kunnen kijken telkens weer zonder oponthoud.
Dan is mijn leven zoals HIJ het van mij verlangt.
Dan zijn al de gevoelens van hier voor niet meer nodig ook.
En zijn de vragen overbodig want Hij voorziet in alle dingen.
Een lied komt bij me binnen :stel mijn vertrouwen op de HEER mijn God.
Want in zijn hand ligt heel mijn levenslot.
Hem heb ik lief zijn vrede woont in mij ,
zie naar Hem op want ik weer Hij is mij steeds nabij.
Enzovoorts
Ja nu ik dit schrijf en ik heb gebeden is het de Vader die me aankijkt en zegt ik geef je mijn vrede mijn vrede geef ik jouw.

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:30
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Sorry kan niet op iedereen reageren persoonlijk maar haal wel dingen uit jullie stukjes het heeft me al weer een stukje sterker gemaakt.

Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

Ik wil een relatie die voor de HEER zuiver is en goed zoals HIJ het van mij verlangt en dat ga ik doen,

Vrienden voor het leven en niet maar voor even.
Vrienden voor altijd daar heb je nooit van spijt
Ja laten we vrienden blijven tot in lengte van dagen
En de HEER bij alles vragen hoe wilt U dat ik het doen zal?.
Leer mij te dragen te horen wat u zegt.
Leer mij te knielen want dat wil ik zo graag en echt.
Ja ik was U bijna verloren om dat ik dacht bij iemand te horen.
Wie ben ik die dat besluit als ik voel er klopt iets niet.
Dan ligt er geen moois in het verschiet.
Steeds weer knagende vragen die ik elke dag met me mee moest dragen.
Nu weet ik waar ik sta terug bij Golghotha als ik aan u denk wat u voor mij hebt gedaan.
Hoe kan ik dan mijn eigen weg toch gaan.
Heer wil u bidden leidt mij op de weg en help mij te spreken,
zodat ik voor u nog meer ruimte mag kweken.
Dat U het allerbelangrijkste bent en dan pas een mooie vent.
Ik wil u danken voor wat u hebt gedaan en ik dacht u stem niet te kunnen verstaan,
En toch spreekt u door mensen heen en laat u mij niet alleen.
U gaat met me mee hoe het ook zal gaan ik weet Heer u bent er op mijn levensbaan

Geef dank aan de HEER Hier op cm want ik Hoor door mensen heen zijn stem

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:12
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
MARITIME853 schreef:
Je geeft het zelf al deels aan.
angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Is dat positief of negatief?

Als het negatief voor jou overkomt en zijn negatieve gevolgen heeft, dan is het antwoordt toch duidelijk van de Heer.
Het is vaak een strijd tussen "menselijke" prikkels en "geestelijke" weten...


Dit was ook het antwoord wat ik net kreeg van een pastoraal medewerker die zo maar even langs kwam, ik denk het heeft zo moeten zijn.
Heb veel van alles wat er beschreven is hier inderdaad wel dat ik lees ja dat weet ik wel , dankjewel wel aan jullie allen want ik kan veel dingen op een rijtje zetten en weet dat ik niet alleen zo denk dat schept vreugde aan mijn hart maar ook van de HEER.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:10
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
LYDIA448 schreef:
Je weet nooit van te voren of iets goed is of niet, dus uitsluiting krijg je gewoon niet.
Wat mijns inziens belangrijk is, is hoe je met elkaar omgaat.
Vind je hier iemand die samen met jou God als leidraad heeft?
Is het iemand die jou respecteert en waardeert en in je waarde laat?
Is het iemand de ménselijk is, en niet ego?

Wat zegt je geweten, 'voelt' het goed?
Hoor je diep van binnen dat welbekende stemmetje wat zegt...neeeee, niet doen, niet goed!
Of hoor je... ja! ondanks schulden, ondanks strafblad, Ja! dit is de persoon die voor mij is bedoelt, dit is degene die op mij heeft gewacht.

Is het lust wat zijn kop op steekt?
Lust is geen springplank naar liefde, daar kan je beter proberen aan voorbij te zien.

En denk je ondanks alles, 'dit is em'?
Nou, vertrouw dan maar op God. want Hij doet echt geen onbezonnen dingen maar wat Hij soms wel doet snappen wij niet.
En dan is het een daad van liefde om maar gewoon te volgen...

Volgen en Vertrouwen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.. Knipoog smiley



Dankjewel voor jou schrijven .

Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:50
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.


Hoe weet je dat het goed is ?


Anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op woensdag 16 januari 2013, 12:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 12:46
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
ZOEKER064 schreef:
Precies. Ik besef me dat ik niets weet en kan en wil dus ook niet oordelen.

Mijn hart doet pijn als ik hoor van een man die alles geeft wat hij heeft aan iemand die in de problemen zit (de essentie van geloven, dat was wat Jezus van ons vraagt), in jouw verhaal zonder terug te ontvangen, en dan wordt weggestuurd.
Ik heb met hem te doen.

Ik zeg niets denk alleen soms denk ik dat de HEER me de kracht geeft om een relatie aan te gaan het andere moment denk ik oo nee want dit want dat doe maar niet dan ben je veilig en hup terug in de schulp het huisje van Anita .
Echt vertrouwen op Hem is zo moeilijk soms al zou ik wel willen maar mensen weer zeggen maar ook mensen gelijk hebben gehad ook in verleden ppff zegt de bijbel vertrouw niet op mensen hoop niet dat dit geschommel het hele jaar zal duren en ik ook echt mag en kan genieten en zeker mag zijn van wat ik doe als ik er voor ga dat ik dat vertrouwen van Hem mag verwachten in alle dingen maar ik weet er zijn dingen die niet kloppen in mijn ogen zijn ogen kijken anders en dat staat buiten de relatie word dan gezegd ik zeg nee ik wil alles van je weten en zeker zijn maar die zekerheid krijgen we allebei voorlopig niet
Ik voel ik zie maar denk soms ook zou het niet zo zijn dat het zijn invulling was en is ? om mij lief te hebben.

gr Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 09:24
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
JOANNIE702 schreef:
KLopt is ook veel beter, omdraaien weg gaan!


En het blijft daar dan niet bij wat jij los laat vult de HEER weer in en dat is veel mooier dan we ons kunnen bedenken.
Of je hebt rust vrede in je hart dat is al fijn maar het kan ook zijn dat jij je zelf belemmerd voor andere openingen die veel mer te bieden hebben waar je van groeit en dat is wat de HEER ook van ons wil dat wat in overeenstemming is met Hem als iets niet goed aanvoelt is dat zo en mag je een keuze maken wat je er mee doet , maar soms is breken helen , want dan kan de HEER de vaas waar HIJ mee bezig is zo mooi vormen en die vaas ben je zelf tijd met Hem en dingen uit de weg ruimen dat is genezing heling en vrijheid dat is leven.

Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:41
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
JOANNIE702 schreef:
De positieve is, je zie direkt wie die persoon is ..........
De negatieve is, ik kan er niet goed van af komen...nu! Gefrustreerde smiley

(Grapje hoor) maar je doet het goed gewoon net als emoticons een muurtje er tussen zetten maar dan niet blijven bonken maar je omdraaien en weglopen zegt toch genoeg ??
Dan ben je er wel van af maar ook volhouden dan en niet de muur afbreken of een gat er in maken want dan is de kans weer groot dat er een opening is die je niet wil .

Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:30
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
 
ZEELAND736 schreef:
Mijn moeder heeft al vaak gezegt na het sterven van mijn vader..
"wel eenzaam maar met mijn God gemeenzaam"

Hele mooie woorden!!!
Het zijn ook de woorden van MIJN moeder....
En ze wijst me er ook vaak op....
Maar het is een waar woord...


Mooi zeeland wat een mooie woorden van jou moeder dank dat ik ze mocht lezen.
En ja ik probeer mensen te bemoedigen en dat doet me goed dat je dat schreef want dat betekend dat de HEER mij veranderd heeft en ik nog niet volledig durf aan te nemen soms is er nog onzekerheid ook in mij .
vroeger hoorde ik alleen maar dat ik oordeelde nu hoor ik dat ik meeleef en bemoedig dit doet mij enorm goed dankjewel zeeland.
Aan God alle eer vandaag en alle dagen die nog volgen.

groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 10:25
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd.
 
STIL

Wees nu maar stil , mijn kind,
probeer je last te tillen.
God zal de pijnen wel
die je zo kwellen stillen.
Hij hoort hoe vaak je zucht
in troosteloze dagen
en wordt het kruis te zwaar,
dan geeft Hij kracht tot dragen.

Wees nu maar stil , mijn kind,
stil, als de nachten plagen
en je niet slapen kunt
door zoveel bange vragen.
God zal voor jouw gewis
het juiste antwoord weten ,
dat moet je vanaf nu
geen enk'le dag vergeten!

Wees nu maar stil,mijn kind,
je bent in Vaders handen
en zelfs in zware storm
laat HIJ jouw schip niet stranden.
Hij geeft als je HEM roept
Zijn wonderbare krachten.
God laat een bidder nooit
met legen handen wachten!


Voor jou verwacht het niet meer van mensen blijf dicht bij de HEER,
en bid lees geloof hoop en heb lief dan komt alles goed.
Mensen hebben vele mooie woorden maar ik kan me voorstellen dat het je te veel word ook die tijd heb ik gekend
En God gaf me rust aan Zijn vader hart is ook een mooi boekje van
Het Vaderhart van GOD van floyd mc clung

IK wil je hier meer van Gods Vaderhart toe bidden dat je zult ontvangen van Hem alleen rust vrede in je hart dan is ook je hoofd weer leeg.
wil niet alles tegelijk zou zeggen open geen topics meer om je zelf te beschermen tegen nog meer vragen en wat je wil weten
God doet alles op zijn tijd je kan niet morgen alles weten en klaar hebben
neem eens rustig de tijd wees stil en geniet van wat de HEER je te bieden heeft .
Want van Hem komen alle dingen en de rest zal je er bij gegeven worden als het in overeenstemming is met Zijn plan.



Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 10:03
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
 
SHANITA130 schreef:
Hai Anita,



Even een quote uit je stukje gehaald.

Ja, das waar; mensen waar je jezelf bij kan zijn, ik ken ze,.

Alleen; ik heb moeite grenzen aan te geven, die zowel voor mij belangrijk zijn, als voor degene waar ik mee omga.
Ja, ik heb het er veel over de laatste tijd, ja het wordt een werk punt, ik ga het bespreken.

Dank voor je reactie!



Shanita ik schrijf ook vaak als me iets aanspreekt over mezelf
ook ik heb daar moeite mee maar zie nu dat ik mag en moet bidden voor de angst want die staat in de weg om je zelf te kunnen zijn meid.
De angst is een sluipmoordenaar ook tussen mooie en minder mooie relaties en ja dan is ie er als de kippen bij om je grenzen weg te doen op het moment dat je het nodig hebt.
Op dat moment word ik wel eens stil en bid ik kort HEER help mij en dan is er iets dat zegt en nu stoppen met het gesprek of de grens waar mensen over heen gaan schrijf ze op en maak het je eigen welke grenzen dat zijn.
Wat wil jij met je leven want je bent waardig in Gods ogen een parel of je goed doet of slecht Hij ziet dat je worstelt dat is voor Hem genoeg want op een dag zul je zeggen ik ben meer dan overwinnaar en zul je dingen loslaten ik kap altijd met mensen die ook niet hun grenzen kunnen aangeven hoe moeilijk ook maar dan heb ik wel de zelfbescherming dat het niet gebeurd en ik het me eigen kan maken dan maar niet diegene die ik zo graag wil en denk och dat kan ik wel dat komt wel goed echt niet hoor.
En dan geeft God je nieuwe mensen voor terug dat veel mooier is mensen die standvastig zijn.
Ik heb veel mensen nu die ik ken maar allemaal getrouwd dan denk ik HEER wat moet ik daar nu mee ik wil een vriend wil niet meer alleen zijn .
Maar wat in de bijbel staat dat je niet alleen hoeft te blijven heeft volgens mij niets met een vriend te maken.
God geeft jouw wat je nodig hebt en op Zijn tijd en vriend.
En Hij kneed je in de vorm voor de tijd die komen gaat en dat doet hij door mensen om je heen waar jij niet over je grenzen hoeft te gaan .
wees open eerlijk en vertel de grenzen zodat anderen er rekening mee kunnen houden zo niet dan zijn ze jouw niet waard hard maar het is zo.
Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen door de bril heen te kijken, want wat wij willen vasthouden is vaak zo slecht voor ons en krampachtig er mee omgaan van ooo hij komt en ikkan dat wel en later blijkt van niet??? denk er maar eens over als je allebei zoals je schrijft niet de grens aan kan geven denk ik dat je hoe pijnlijk ook moet stoppen met degene .
IK hoop niet dat ik over kom als wat jij moet doen zo bedoel ik het niet het is en blijft je eigen keuze.
veel succes sterkte in de strijd en ik hoop voor jouw vele goede mensen om je heen.

Groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:27
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?
 
SHANITA130 schreef:
Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....



Al je eenzame alleen tijd met de HEER delen zingen luisteren naar opwekking de bijbel lezen een dagboekje of christelijke zelfhulpboeken
Ik ben nu vijf jaar echt alleen en ja ik weet hoe het voelt maar als ik dat gevoel aan God geef is het er niet meer.
Want Hij kan in alles voorzien je hebt de wereld niet echt nodig om gevoelens van alleen zijn , boosheid, teleurstellingen en meer van die dingen die er zijn.
En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen
Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden voor de dingen die ik voel ze weten het en God brengt verandering op Zijn tijd in alle dingen en de eenzaamheid zal verdwijnen als je bid.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:18
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
ALTJE848 schreef:
Mooi wat ik lees dan is het de kunst om eerst stil te zijn voor je reageert op het negatieve ,dan juist goede bedoelt is ,en door pijn die je ervaart je eerst omdraait, nadenkt voor je iets zegt want dat is onze valkuil toch direct reageren ?

Waarom heeft God dan al die mooie dingen gegeven van geduld zachtmoedigheid lankmoedigheid enz enz
Misschien mogen we beseffen dat dat de sleutel is naar een goede communicatie??

Anita


P S kan ook nog zijn dat je negatief verstaan terwijl het positief is ja het is maar hoe het binnenkomt en hoe je zelf in je vel zit .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:16
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
GERRIT084 schreef:
Soms heel soms, en betrekkelijk weinig, maar het komt voor, niet zo veel dat wel kunnen ook negatieve woorden, opbouwend zijn.
Het is hem maar net, een goed verstaander heeft een half woord nodig, als is,of klinkt het negatief, kan je het zelf positief afhandelen Coole smiley met zonnebril


Mooi wat ik lees dan is het de kunst om eerst stil te zijn voor je reageert op het negatieve ,dan juist goede bedoelt is ,en door pijn die je ervaart je eerst omdraait, nadenkt voor je iets zegt want dat is onze valkuil toch direct reageren ?

Waarom heeft God dan al die mooie dingen gegeven van geduld zachtmoedigheid lankmoedigheid enz enz
Misschien mogen we beseffen dat dat de sleutel is naar een goede communicatie??

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 13:52
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
 
JANE410 schreef:
Beste Altje,

Er is een boekje wat gaat over loslaten, ik vond het een goed boek. Het boek heet: De kunst van het loslaten van W.G. Rietkerk.


Ik heb het boekje gekocht en ben onder de indruk.
Ik snap het wel maar voor ik het eigen heb gemaakt.
Het is veel maar goed alles op z n tijd zegt prediker, en het zal mijn tijd wel zijn om hier door heen te gaan.
Het schrijft ook dat je je leven lang hier aan mag werken en het je leven lang bij je zal blijven dacht wel even ppff ben ik nu nooit klaar wat is het volgende nu weer maar ik zie dat er lijn in zit nu
Eerst de genade van de Heer ontvangen ,om nu in te zien wie ik ben AUW dat wel en dan te leren los te laten in het volste vertrouwen op Hem en niet op mensen.
IK voel de kracht en de aanwezigheid en wil me ook al vinden mensen dat vreemd mij een tijdje hier mee bezig houden en andere dingen even niet in mee gaan omdat mensen vinden zoals van de week een dienst bezoeken van een zendeling van onze gemeente samen met de kring , ja leuk hoor maar heb even te veel om mijn eigen dingen eigen te maken.
En een vriendschap dat me belemmerd dicht bij de Heer te blijven, en me verder van Hem af te brengen die wil ik niet meer.
Mensen die vinden och dat kan wel je moet ook leven durven leven, ja dat kan en wil ik ook maar alles op Zijn tijd.
En als mensen vinden dat ik wanneer ik rust aan het Vaderhart van God dat ik ook de wereld in moet dan denk ik gaan want de HEER heeft werk aan de winkel met mij , en vaak kan ik na een tijd als deze getuigen wat de Heer heeft gedaan, ik ga er voor in (volle verzekering Jezus is mijn dat schenkt mij rust aan zaligen gemoed )das een lied dat in me opkomt.
zo mooi .

Wens iedereen die dit leest ook toe dat de Heer in jouw leven gaat Heersen Koning zal Zijn over jouw leven want dat gevoel is zo fijn.

Groet van uit mijn hart Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:12
BerichtOnderwerp: Boos!
 
Mensen in de waarde laten is zo moeilijk .
Mensen echt kennen is zo moeilijk
Mensen die hier schrijven kun je niet altijd begrijpen nog volgen.
Mensen de bons geven is niet zoals God het bedoelt heeft omdat iemand vanuit zijn hart schrijft
Ik schrijf vaak uit mijn hart praat vaak onduidelijk krijg ik ook nog eens te horen je verteld wel maar er zit geen verhaal in
Ik denk door al het denken dat ik de afgelopen tijd heb gehad dat ik dingen moeilijk kan verwoorden uitleggen .
Maar ik doe mijn best om Jezus te dienen Hem te volgen in alle dingen en mijn eigen dat gemaakt is door Hem en niet vermaakt ( mij anders willen maken, ) hoeft te worden door mensen dat is niet goed wanneer God mij begrijpt dan is dat voldoende al moet ik alleen door het leven gaan.
Maar ook ik heb geleerde met niet te laten ontmoedigen door de strijd heen die ik heb geleverd .
zo denk ik hebben toch wel meer mensen hier dit gevoel als je niet weet wat ik bedoel reageer dan niet aub en commentaar voor mij voor jezelf. of bid er voor dat ik veranderen mag in Jezus naam niet zoals jij wil maar zoals de Vader wil dat ik zijn zal
Laat mensen in de waarde ook maritime in dit geval hij is ook een kind van de Heer en dat is goed zoals het is God alleen is bij machte hem te begrijpen , en iedereen is goed zoals hij of zij is mocht dat niet zo zijn oooooooo dan komt de pottebakker wel hoor en dat doet flink zeer, vergeven kan dan een plaats maken in je leven om verder te kunnen maar dat geld voor iedereen hier ook voor mij.

Groet anita


Laatst aangepast door
ALTJE848
op zaterdag 12 januari 2013, 18:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:31
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
 
Hier ben ik nu naar op zoek, het hart maar ja als mijn hart gaat bonken en de ander ook heb je al snel met het vlees te maken.
En blijf dan maar eens van elkaar af.
Ja schuldgevoel en verwijdering is dan wat plaats maakt ipv wat ik zo heel graag wil samen een leven zoals Gd het bedoelt heeft.
Als je bent vergeven dan is het vergeven maar de Heer zegt doe het niet meer , vraag me af moet ik nog meer mensen pijn doen?
en altijd maar nee zeggen? en mezelf niet meer toestaan om te genieten, waarvoor zijn we man en vrouw ??
O ja voor het huwelijk dat heb ik gehad en was niet zoals het moest zijn al geloofde ik daar echt in.(wat is geloof) bij mij loopt alles door elkaar nu.
Ik ben bezig met een proces Loslaten en dat doe ik dan niet goed maar ben er ook nog niet.
Dan ontmoet je iemand en gelijk de dikke muur ben niet te bereiken neen niet doen want het staat in de bijbel ik wil het niet dan pas in het huwelijk
weer een relatie die niet goed loopt en ik iemand zeg laat mij maar los
Laar me maar mijn leven alleen zijn terwijl mensen om me heen zeggen ga eens leven geniet van wat op je pad komt.
Kan ik dat nog zonder vleeselijke begeerte genieten want na 17 jaar heb je wel eens behoeft toch een arm om je heen het gevoel komt er aan ja we gaan er voor maar dat niet he nee dat niet en toch zijn we mens zondige mensen die wat in de bijbel staat het goede niet doen en het kwade dat we niet willen wel doen
Ik word door dat dubbele ook wat in de bijbel staat soms radeloos moe en maakt dat ik niet verder kan dan alleen met mijn boeken zoeken naar hoe God het bedoelt heeft.
En toch wat staat er in zijn woord door te doen weet je wat goed en kwaad is

Durven jullie nog verder te leven door te doen en weer de fout in te gaan??
Maar het is ook niet goed te schuilen en je niet in de wereld te begeven.
Ik ben op zoek naar een Hart , MIJN EIGEN HART .
En ik geloof als ik dat gevonden heb en dingen los kan laten in de volle zekerheid dat de Heer me leidt dat ik dan ook de begeerte kan laten omdat ik sterk ben door zijn kracht door zijn aanwezigheid in mij.
Ik ben op zoek naar eerst het hart dan zal al het andere er mij bij geschonken worden als het in overeenstemming is met Hem

Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 14:46
BerichtOnderwerp: Boos!
 
wat grappig weer te lezen dat we elkaar in de waarde laten zoals we van God onze eigen manier van denken hebben gekregen.
Jammer om te lezen dat mensen oordelen en terug oordelen discussie
lijdt tot niets.
Laar elkaar eens in de waarde doe dan een mail persoonlijk en vraag hoe iemand dat bedoelt?
eerst dat iemand niet open mag zijn want ik ben het niet, of we/ik dat wil weten was benieuwd naar antwoorden van de gast die dit heeft opgezet ze vroeg om discussie nu heb je er één en dat vind ik nu weer jammer te lezen.
Heb je antwoord gegeven en je reageert zelf niet eens.
Jammer want ik lees wel mooie dingen van jou in je reacties leanne
Maar goed wens iedereen die gereageerd heeft Gods zegen toe , elkander vergevende in de vreze des Heeren .

anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 14:37
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
mmm Wortelsoep hadden we laatst in de kring van de gemeente met een gezellig avond eerst proeven dan werd verteld wat we aten .
Echt lekker hoor.

Ga maar eens koken voor mezelf vanavond kipfile met veel wokgroente en wat rijst.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 14:33
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Vandaag een teleurstelling dat ik niet het mooie werk dat me was beloofd in december nu niet kan gaan doen.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 17:21
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
 
LEANNE226 schreef:
Smiley die vol vragen zit Heet je Altje of Anita?

Leanne,best goed gekozen vind ik zelf Knipoog smiley


Denk wat je leest of vraag wat er staat jong lady
ik lieg niet en mijn naam is anita die kon niet heb ik mijn geboorte naam gekozen en heet dus Echt Anita Altje en nog meer .

Hoe zo liegen ????????????
IK Eer mijn Heer en lieg niet.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 17:15
BerichtOnderwerp: Boos!
 
SHANITA130 schreef:
Ik ben heel erg gevoelig op het moment.

Voorbeeld: normaal kan ik, lekker met een bordje eten, heerlijk een paar afleveringen van 'goede tijden...' zien.

Gisteren kon ik dat niet verdragen, meteen een dvd van 'het kleine huis...' opgezet, en ik werd rustig en gelukkig.

Weet je waarom, ja voor mij dan: de Liefde overheerst daar áltijd....in combinatie met het Geloof....



Ha Ha ik mag lachen nu wat mooi om te lezen dat is de liefde van je Hemelse Vader die binnenkomt gaaaaaaaaf zeg hou vast,
Stop met worstelen zeg ja tegen God nee tegen de boze die heeft toch al verloren las vanmiddag een mooi stukje zo mooi De boze houd je af van God door alle leugens die hij je geeft, ik lees je en dank je Shanita de Heer is met je bezig aan het kneden vormen voor een mooie toekomst.
En mooi mens je weet nog niet wat de Heer voor jou in petto heeft.
Ik denk maar zo is het hier niet op aarde dan heeft hij nog veel mooiers in de Hemel ik zie daar ook naar uit verlangen naar iets dat ik niet kan zien blind staren in het donker tastend rond dolen en dan vertrouwen als in de sneeuwstorm voor twee jaren terug ik stond op het strand niets kon ik meer zien geen drie minuten later zat ik binnen je zag geen vinger meer voor ogen ik dacht wau dit is vertrouwen op God ik vond het een kadootje voor mij .
En nog steeds Hij liet me zien dat HIJ te vertrouwen is altijd wat er ook gebeurd.
wens je Zijn zegen en allen die dit lezen ook toe

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:45
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
 
STEENTJE178 schreef:
Hm, dat vind ik wel een sterke uitspraak. En ik ben er eigenlijk niet van overtuigd dat het gelijk "liegen" is. Vandaag de dag zijn er tal van nicknames, artiestennamen, koosnaampjes, etc. welke niet zozeer onze eigen roepnaam verloochenen.
Daarbij zijn er hier bijv. ook mensen die vanuit een zekere behoefte aan anonimiteit ervoor kiezen een nickname te nemen die anders is dan hun werkelijke roepnaam. Veel mensen moeten best wel even een drempeltje over om zich in te schrijven op een datingsite. Je legt tenslotte wel heel wat persoonlijks van jezelf neer op internet.
Je relationele status, je leeftijd, je woonomgeving, al dan niet werk, en slik........ ook nog een foto!

Daarbij zijn er ook heel wat mensen die bijv. hun eigen naam niet durven of willen gebruiken, omdat ze hier mogelijk problemen mee krijgen vanuit hun omgeving, of bijv. met een vroegere partner.
Veel redenen om toch te kiezen voor een eigen dan wel andere nickname, wanneer je je hier inschrijft.

Persoonlijk heb ik gekozen voor een nickname waarvan iedereen zal begrijpen dat het niet mijn roepnaam is. Dat is mijn keuze.
Belangrijker vind ik het dat wanneer je nader contact met iemand legt, hij/zij dan wel volstrekt eerlijk is/zal zijn over zijn/haar identiteit.
En als diegene zich hier dan eerst Jan100 noemt, terwijl hij Piet heet, of voor de mannen dat Jannie200 eigenlijk Petra heet, is voor mij niet iets wat ik als misleiding kan en wil zien.



Hallo steentje

Dat ben ik volledig met je eens maar ik heb anders meegemaakt en twee keer van hier cm dus dat is mijn eigen iets waar van ik uit schrijf omdat ik het meegemaakt heb dat ik voorgelogen werd

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:37
BerichtOnderwerp: Boos!
 
TESSYBEAR731 schreef:
'Waartoe' is exact hetzelfde als 'waarom', het klinkt alleen deftiger. En de waarheid is dat we dat inderdaad nooit zullen weten. Dat betekent niet dat we het ons niet kunnen afvragen.



Boosheid niet van God Smiley die vol vragen zit En of boosheid van God komt. Net als dat angst verdriet, maar ook blijdschap van Hem komen. Het zijn eigenschappen die Hij in ons heeft gelegd. Was Jezus zelf niet verscheurd van verdriet na het overlijden van Lazarus?
Pas wanneer je je aan die boosheid vastklampt en het toe staat je te blijven verscheuren gaat het fout en heeft de duivel toegang om je van God vandaan te houden. Of beter gezegd; dat doe je dan zelf en daar maakt hij mooi misbruik van.
Daar is in dit geval absoluut geen sprake van...

Grappige is dat ik gevraagd heb om persoonlijke, inhoudelijke reacties en vooral, zeer goedbedoelde, dat wel, adviezen krijg hoe IK er mee om zou moeten gaan. Het lukt mij best om er mee om te gaan, wilde enkel en alleen het gesprek aangaan over heel normale menselijke emoties.
Vind het jammer, had gehoopt op een goede discussie over de worsteling tussen de zekerheid in Hem en de worstelingen met ons mens-zijn. Want soms, kun je alle kennis God en de bijbel hebben...en die vrede binnen in...en toch worstelen met je mens-zijn.



Iemand had mij eens uitgelegd waarom is iets wat je vaak meteen wilt weten dan is het klaar.
En waartoe is iets dat je niet moet willen weten omdat God daar over gaat en niet wij dat is even vanuit mijn oogpunt gezien.

Je wilt een discussie nou ss kijken
Ben ik boos geweest ja mijn hele leven tot vorig jaar dat ik bevrijding hebt ervaren en God mij bijzonder heeft aangeraakt .
us ff kijken bijna 44 jaar was ik aan het worstelen in mezelf kende de wereld niet ging voor goud wat mijn kinderen aan ging maar heb ze verloren want ik deed te goed mijn best ze konden iet groeien moeilijk want de ouste kon niet echt groeien de jongste ook niet en de middelste dacht ik och die kan het die is normaal die red zicht wel kreeg voldoende aandacht maar moest alles meemaken ik boos jjaaaaaa heel boos
Daarin tussen drie hernia s een blijvend letsel dove teen , een baarmoederoperatie kantje boord op ic was ik boos ik verloor een vriend ie me liet liggen op het ic
was ik boos teleurgesteld kwam mijn leven binnen niet zo zuinig ga je na 17 jaar eens weer op pad tref je een man ocult als de nacht misbruikt door het woord van God voel ik boosheid of ben ik teleurgesteld wat moet ik voelen ja hoor ik voel me ook wel eens zo
Nu over twee weken zonder aanleiding en beloftes vijf jaar terug dat ik mijn zoontje gewoon na een periode van rust weer thuis zou krijgen zeggen ze we nemen je gezag af hoor ik van een vrouw in de kerk dan mag hij nooit meer thuis wonen ik heb geworsteld.
is de discussie nu opgang??
Maar het mooie is dat ik door het woord en omdat God mij heeft veranderd het allemaal los kan laten ook de boosheid ook mijn worstelen want ik weet het het heeft geen zin en wat ik niet maken kan wil ik ook niet meer over denken en hoef ik niet meer te worstelen
Ja mijn lichaam die geeft het af en toe op nu maar ik dien mijn God en worstel niet meer want ik geef alles aan mijn Heer elke minuut elke dag .
Hij zegt geef alles aan mij want ik maak je vrij ik heb voor jouw geleden om jouw een toekomst te kunnen geven.
Dus ook mijn denken geef ik nu aan Hem want ik luister naar zijn stem.
Heb antwoorden mogen ontvangen en rust is er gekomen in de volle zekerheid dat God me geeft wat ik nodig heb en ik los mag laten alles ook mijn zoontje HIJ zorgt ervoor waar ik niet bij kan en geeft alles op Zijn tijd ten goede .
teleurstelling worsteling geen vrienden alleen mensen van de kerk waar ik gelukkig in groei om te vertrouwen ik worstelen ja ik heb het gedaan maar als ik het doe leg ik het bij Hem neer.
Is het weg nee maar weet wat ik moet doen.
Dit maar tot hier en nu want het is veel te veel dat mensen zeggen sta je nog op twee benen Ja dan mag ik zeggen en getuigen God zij de dank en eer en meer hoef ik niet .
worstelen en deze dingen zijn een brug om dichter bij de Heer te komen het is maar wat je er mee doet.
Ik volg hem dien mijn Heer en op een dag hoef ik niet meer dit alles te voelen want dan mag ik bij Hem zijn volledig zonder worstelen en pijn

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848 (57)





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:16
BerichtOnderwerp: Hoe oordeelt God?
 
God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan.
Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis
Paulus zat ook in de gevangenis.
Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God .
Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ALTJE848
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 6 van 8