ChristianMatch
 


Forum

Hoe oordeelt God?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SIMON933





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:43
 
Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:48
 
aangezien de man onbekeerd (en dus ook niet weder-geboren Engeltje smiley ) is, zal de man in de buitenste duisternis verblijven, waar het geween is en het tanden geknars. dus of God 'm ooit ziet en zal beoordelen, blijft dus de vraag.

Laatst aangepast door
KABOUTER722
op maandag 7 januari 2013, 18:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON933





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:51
 
De stelling was:

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:51
 
KABOUTER722 schreef:
aangezien de man onbekeerd (en dus ook niet weder-geboren Engeltje smiley ) zal de man in de buitenste duisternis verblijven, waar het geween is en het tanden geknars. dus of God 'm ooit ziet en zal beoordelen, blijft de vraag.


alsof het altijd zo leuk is met wel wedergeborenen te maken te hebben, meestal wel, soms ook helemaal niet, dus da's meer een ondergeschikte factor lijkt me


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 18:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:55
 
SIMON933 schreef:
De stelling was:

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?

nogmaals: de man is onbekeerd, en de vraag is dus: komt deze man wel tot beoordeling door God. hij is ongelovig, en volgens mij verblijven de ongelovigen tzt in de buitenste duisternis, en niet in het Licht.

ik denk dus niet dat deze man een Godsbeoordeling zal krijgen, omdat hij in de buitenste duisternis is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:59
 
KABOUTER722 schreef:
nogmaals: de man is onbekeerd, en de vraag is dus: komt deze man wel tot beoordeling door God. hij is ongelovig, en volgens mij verblijven de ongelovigen tzt in de buitenste duisternis, en niet in het Licht.

ik denk dus niet dat deze man een Godsbeoordeling zal krijgen, omdat hij in de buitenste duisternis is.

het is veel beter te hopen, te veronderstellen dat die man zich in de gevangenis alsnog zal bekeren dan steeds maar te praten over "buitenste duisternis"... Prima gebedspunt!


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON933





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:01
 
Er zal zowieso een oordeel geplaatst worden op deze persoon. Of God dit nu doet of Mozes maakt weinig verschil denk ik.

Hoe dan ook, er zal geen rekening worden gehouden met het feit dat hij hier op aarde al 30 jr in de gevangenis heeft gezeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:05
 
SIMON933 schreef:
Er zal zowieso een oordeel geplaatst worden op deze persoon. Of God dit nu doet of Mozes maakt weinig verschil denk ik.

Hoe dan ook, er zal geen rekening worden gehouden met het feit dat hij hier op aarde al 30 jr in de gevangenis heeft gezeten.

Als ik jullie was zou ik maar eens een beetje aan je eigen hachje denken, i.p met een eventuele verdachte.........
Wat God zou doen weet geen mens.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:09
 
SIMON933 schreef:
Er zal zowieso een oordeel geplaatst worden op deze persoon. Of God dit nu doet of Mozes maakt weinig verschil denk ik.

Hoe dan ook, er zal geen rekening worden gehouden met het feit dat hij hier op aarde al 30 jr in de gevangenis heeft gezeten.

maar bidden dan dat ie in de gevangenis tot inkeer komt en zich alsnog bekeert, na gesprekken met bijv gevangenispredikant en doop enz mag hij zijn zonde vergeven weten/ervaren door Jezus's offer en is er geen oordeel meer voor hem Lachende smiley klinkt ook iets minder onheilspellend allemaal


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 19:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON933





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:10
 
GERRIT084 schreef:
Als ik jullie was zou ik maar eens een beetje aan je eigen hachje denken, i.p met een eventuele verdachte.........
Wat God zou doen weet geen mens.......

Het is een stelling en discussie en als je God kent weet je precies het juiste antwoord. Met wereldse straffen en rechtsystemen heeft God helemaal niets mee.Hij heeft Zijn eigen oordeel over iedereen, ook over ons bekeerde mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:13
 
SIMON933 schreef:
Het is een stelling en discussie en als je God kent weet je precies het juiste antwoord. Met wereldse straffen en rechtsystemen heeft God helemaal niets mee.Hij heeft Zijn eigen oordeel over iedereen, ook over ons bekeerde mensen.

hmm, eerste deel is interessant, tweede deel rammelt, eve aandraaie dat moertje simon!


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SIMON933





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:18
 
KEITH722 schreef:
hmm interessant, sluit wel beter aan bij de de mogelijkheid waar ik het in eerdere reacties al over had

In plaats van elkaar in discussies aan te vallen en af te kraken wat ik hier veelvuldig op dit forum zie gebeuren lijkt het mij zinvoller om eensgezind te zijn en geen verdeeldheid te zaaien onder ons gelovigen. Daarin is nl de Satan al een grootmeester. En ja het zou goed zijn als deze persoon tot bekering kwam.

Ipv onze eigen menselijke stellingen/redenaties erin te gooien zouden we moeten kijken naar hoe God denkt over allerlei problemen,zonden of andersoortig kwaad. We moeten ons dus gaan afvragen welke mening heeft God hierover of hoe denkt Hij ergens over. Zijn gedachten zijn niet onze gedachten. Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:29
 
KABOUTER722 schreef:
nogmaals: de man is onbekeerd, en de vraag is dus: komt deze man wel tot beoordeling door God. hij is ongelovig, en volgens mij verblijven de ongelovigen tzt in de buitenste duisternis, en niet in het Licht.

ik denk dus niet dat deze man een Godsbeoordeling zal krijgen, omdat hij in de buitenste duisternis is.

Dat hij nu onbekeerd is zegt niet dat het zo blijft toch? Daarbuiten, élk mens zal door God geoordeeld worden. Hij ook! En wat dat betreft geloof ik dat God het hart aanziet en dat het uiteindelijk oordeel niet zal afhangen van een wel of niet uitgezeten gevangenisstraf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:36
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dat hij nu onbekeerd is zegt niet dat het zo blijft toch? Daarbuiten, élk mens zal door God geoordeeld worden. Hij ook! En wat dat betreft geloof ik dat God het hart aanziet en dat het uiteindelijk oordeel niet zal afhangen van een wel of niet uitgezeten gevangenisstraf.

eh, mense die door geloof, doop en levenswandel een beroep doen op het offer vh plaatsvervangend sterven van Jezus vallen niet meer onder het oordeel of heb ik dat nou helemaal verkeerd geleerd???


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:50
 
KEITH722 schreef:
eh, mense die door geloof, doop en levenswandel een beroep doen op het offer vh plaatsvervangend sterven van Jezus vallen niet meer onder het oordeel of heb ik dat nou helemaal verkeerd geleerd???

Opb. 20:12: Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.

Elk mens wordt geoordeeld!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 7 januari 2013, 19:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:55
 
SIMON933 schreef:
Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?

God houd geen rekening met het straf. Wel hetgeen dat in de 30 jaar bij hem doet in relatie met God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 19:57
 
SIMON933 schreef:
Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?

Sinds wanneer oordeelt God???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIOOL125





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:10
 
SIMON933 schreef:
Een (onbekeerde) man heeft een andere man vermoord en word veroordeelt tot 30 jr gevangenisstraf.

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?

Als God hier rekening mee houdt betekent het dat we gerechtvaardigd zou kunnen worden uit werken. Want je hebt je straf al uitgezeten, dan kun je niet nog een keer veroordeeld worden voor hetzelfde. De bijbel leert ons dit zinloos is. God kijkt naar ons als geheel en indien Hij zijn Zoon terug kan vinden in ons moge we bij Hem binnengaan. Rom 8 leert ons dat er geen veroordeling meer is voor zij die in Christus Jezus zijn.

Kortom cf de bijbel. Houdt God geen rekening met zijn 30 jr gevangenis straf tijdens zijn oordeel? Nee.
Het maakt dan niet uit of hij tot bekering komt of niet.


Laatst aangepast door
VIOOL125
op maandag 7 januari 2013, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:14
 
VIOOL125 schreef:
Als God hier rekening mee houdt betekent het dat we gerechtvaardigd zou kunnen worden uit werken. Want je hebt je straf al uitgezeten, dan kun je niet nog een keer veroordeeld worden voor hetzelfde. De bijbel leert ons dit zinloos is. God kijkt naar ons als geheel en indien Hij zijn Zoon terug kan vinden in ons moge we bij Hem binnengaan. Rom 8 leert ons dat er geen veroordeling meer is voor zij die in Christus Jezus zijn.

Kortom cf de bijbel. Houdt God geen rekening met zijn 30 jr gevangenis straf tijdens zijn oordeel? Nee.
Het maakt dan niet uit of hij tot bekering komt of niet.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:43
 
SIMON933 schreef:
Het is een stelling en discussie en als je God kent weet je precies het juiste antwoord. Met wereldse straffen en rechtsystemen heeft God helemaal niets mee.Hij heeft Zijn eigen oordeel over iedereen, ook over ons bekeerde mensen.

Naar mijn mening, vind ik dat wij ons die vraag niet eens mogen stellen, wat God zou doen.
Los van dat, hoef je alleen maar terug te gaan, naar het Kruis, toen de Here Jezus tegen de moordenaar zei, heden zult gij met Mij zijn.
Dus ik snap dan heel die stelling niet, en zeker het nut van deze niet, en er staat ook geschreven dat er een zonde bestaat die niet vergeven wordt.
En in het oude testament (wat weer door een aantal belevingen niet meer wordt gehanteerd, en daar blijf ik ook vanaf) staat wel degelijk, wie de jeugd van een kind neemt, zal geoordeeld worden. En nog heel veel meer.

Trouwens in dat deel van de Bijbel staat zo ongeveer wel wat God zou doen......... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 7 januari 2013, 20:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 21:04
 
SIMON933 schreef:
De stelling was:

Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap?

Daar houd volgens mij God geen rekening mee. Er is maar één weg om in de Hemel te komen, daar is geen onduidelijkheid over, Jezus is de Weg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 21:53
 
TESSYBEAR731 schreef:
Opb. 20:12: Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.

Elk mens wordt geoordeeld!

denketniet tessy, dat zou een te zware psychische druk kunnen betekenen op sommigen, Jezus heeft dat oordeel over ons allen gedragen met se lijf enz en er (bijna) aan bezweken, alleen Hij kon dat, nee God doet dat vast anders


Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 7 januari 2013, 21:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:00
 
KEITH722 schreef:
denketniet tessy, dat zou een te zware psychische druk kunnen betekenen op sommigen, Jezus heeft dat oordeel over ons allen gedragen met se lijf enz en er (bijna) aan bezweken, alleen Hij kon dat, nee God doet dat vast anders

Ik denk dat we het oordeel wél letterlijk moeten nemen. God Zelf is er immers duidelijk genoeg over.
Wat we alleen niet moeten vergeten is dat voor ons dan alles duidelijk zal zijn, wat we nu nog niet begrijpen. Ik geloof stellig dat we dan niet meer iets als "psychisch zwaar" zullen beleven, omdat we dan vol zullen zijn van Gods rechtvaardigheid, Wijsheid en Macht.
We zullen accepteren dat wat Hij doet, ongetwijfeld goed is.
Nu is het voor ons nog verborgen, mistig, stellen we onze vragen etc. Maar als we dan oog in oog met Christus staan, Die inderdaad het oordeel heeft gedragen voor iedereen die in Hem geloofde, hier op aarde, kunnen we het ook aan dat God Zijn rechtvaardigheid laat gelden t.o.v. hen die Hem willens en wetens niet wilden kennen zoals Hij is.

Dat kan voor nu ook best beangstigend zijn, als we bijv. bedenken dat er mensen zullen zijn waarvan we hier op aarde (misschien wel heel veel) houden, en die niet willen geloven, dat zij dan straks niet langer bij ons zullen zijn. Dat kan beangstigend zijn, pijnlijk.
Ik geloof dat als God zegt dat Hij alle tranen van onze ogen Zal wissen, Hij ook dat gemis, die pijn er niet zal laten zijn.
Maar hoe Hij dat doet, weet ik niet. Dat laat ik graag aan Hem over. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 7 januari 2013, 22:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALTJE848





Berichten: 219

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:16
 
God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan.
Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis
Paulus zat ook in de gevangenis.
Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God .
Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KEITH722





Berichten: 259

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 23:25
 
STEENTJE178 schreef:
Ik denk dat we het oordeel wél letterlijk moeten nemen. God Zelf is er immers duidelijk genoeg over.
Wat we alleen niet moeten vergeten is dat voor ons dan alles duidelijk zal zijn, wat we nu nog niet begrijpen. Ik geloof stellig dat we dan niet meer iets als "psychisch zwaar" zullen beleven, omdat we dan vol zullen zijn van Gods rechtvaardigheid, Wijsheid en Macht.
We zullen accepteren dat wat Hij doet, ongetwijfeld goed is.
Nu is het voor ons nog verborgen, mistig, stellen we onze vragen etc. Maar als we dan oog in oog met Christus staan, Die inderdaad het oordeel heeft gedragen voor iedereen die in Hem geloofde, hier op aarde, kunnen we het ook aan dat God Zijn rechtvaardigheid laat gelden t.o.v. hen die Hem willens en wetens niet wilden kennen zoals Hij is.

Dat kan voor nu ook best beangstigend zijn, als we bijv. bedenken dat er mensen zullen zijn waarvan we hier op aarde (misschien wel heel veel) houden, en die niet willen geloven, dat zij dan straks niet langer bij ons zullen zijn. Dat kan beangstigend zijn, pijnlijk.
Ik geloof dat als God zegt dat Hij alle tranen van onze ogen Zal wissen, Hij ook dat gemis, die pijn er niet zal laten zijn.
Maar hoe Hij dat doet, weet ik niet. Dat laat ik graag aan Hem over. Knipoog smiley

eh ja, je hebt wel een aantal punten van mij herhaald maar ik bedoelde meer dat het praten over het oordeel niet een geloof-of-ik-schiet situatie mag worden (beetje kort door de bocht maar wel in die hoek)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:40
 
ALTJE848 schreef:
God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan.
Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis
Paulus zat ook in de gevangenis.
Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God .
Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.

Anita

Amen Anita......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:40
 
ALTJE848 schreef:
God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan.
Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis
Paulus zat ook in de gevangenis.
Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God .
Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.

Anita

Amen Anita......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 00:43
 
God is liefde. Dat weten we allemaal wel. Jezus is de afstralling van God. Ook dat weten we allemaal. Jezus wees de tollenaars, de hoeren en zondaren niet af. Hij ging met ze eten tot groot ongenoegen van de geestelijke leiders. Er kwam geen veroordelend woord over de lippen van Jezus. 'Wie mij ziet, ziet de Vader', zei Jezus ooit. Dus, zo ziet de Vader ook naar ons: niet veroordelend. Hij aanvaard ons en Hij reikt ons middelen aan om weer op het rechte pad te komen indien we verdwaald zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 08:08
 
FRANKT627 schreef:
God is liefde. Dat weten we allemaal wel. Jezus is de afstralling van God. Ook dat weten we allemaal. Jezus wees de tollenaars, de hoeren en zondaren niet af. Hij ging met ze eten tot groot ongenoegen van de geestelijke leiders. Er kwam geen veroordelend woord over de lippen van Jezus. 'Wie mij ziet, ziet de Vader', zei Jezus ooit. Dus, zo ziet de Vader ook naar ons: niet veroordelend. Hij aanvaard ons en Hij reikt ons middelen aan om weer op het rechte pad te komen indien we verdwaald zijn.

Wat een geweldig weten he???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 09:01
 
FRANKT627 schreef:
God is liefde. Dat weten we allemaal wel. Jezus is de afstralling van God. Ook dat weten we allemaal. Jezus wees de tollenaars, de hoeren en zondaren niet af. Hij ging met ze eten tot groot ongenoegen van de geestelijke leiders. Er kwam geen veroordelend woord over de lippen van Jezus. 'Wie mij ziet, ziet de Vader', zei Jezus ooit. Dus, zo ziet de Vader ook naar ons: niet veroordelend. Hij aanvaard ons en Hij reikt ons middelen aan om weer op het rechte pad te komen indien we verdwaald zijn.

heel mooi gezegd Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2