ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARENTH030
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARENTH030
Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 21 september 2017, 23:11
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Verspil geen woorden aan mensen die je energie kosten.
Soms is stil zijn het meest krachtig!


Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op donderdag 21 september 2017, 23:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 september 2017, 18:16
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Tussen wat gezegd wordt en niet bedoeld en bedoeld wordt en niet gezegd gaat de meeste liefde verloren!


Kahlil Gibran.


Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 6 september 2017, 00:35
BerichtOnderwerp: "Zonder herinnering is er geen verwachting""
 
Herinnering.

Om het leven in volheid te kunnen leven, hebben wij de herinnering nodig. Persoonlijk koester ik alle mooie herinneringen, bewaar deze in mijn hart! Herinnering verbindt ons met onze wortels. Wortels die wij nodig hebben om in het hier en nu te kunnen leven. Herinnering verbindt ons met de ervaringen die we in ons leven hebben gehad. Natuurlijk, herinnering kan ook een vlucht uit de realiteit worden, als we in het verleden leven en we het hier en nu weigeren toe te laten.

De Duitse dichter Jean Paul zegt over herinnering: “De herinnering is het enige paradijs waaruit we niet verdreven kunnen worden” Wie het boek van zijn herinneringen leest, kan goed alleen zijn. (Hij kan ook gelezen worden als zij) Hij kan het uithouden in minder aangename situaties. Hij kan moeilijkheden doorstaan. Hij heeft door zijn herinneringen deel aan de wijsheid waarmee hij zijn leven tot nu toe heeft aangekund. En hij herinnert zich ook de hulp die hij van God heeft ervaren, en hoe, terugkijkend, zich veel ten goede heeft gekeerd. Hij erkent in de herinnering dat God hem door het leven heeft geleid.

Het woord “herinneren” betekent dat ik dat wat buiten mij is, naar binnen breng, opneem in mijn hart. De wetenschap dat God er is, is vaak slechts een uiterlijke werkelijkheid. Als ik mij herinner dat God er voor mij is, wordt God een innerlijke werkelijkheid. God wordt mij dan naar een woord van Augustinus innerlijker dan ik mijzelf ben. Het geloof leeft wezenlijk van herinnering. Henri Nouwen meent dat onze hoop gebouwd is op herinneringen. “Zonder herinnering is er geen verwachting” Wij zijn ons er niet steeds van bewust dat goede herinneringen tot het beste behoren wat we elkaar kunnen geven.


“Zonder herinnering is er geen verwachting”
Anselm Grün.


Citaat Boek Saskia de Jong,
Met hoofd, hart en handen.

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 3 september 2017, 00:37
BerichtOnderwerp: Wees zachtmoedig.
 
Ons samenleven is soms zo hard, zo meedogenloos.
Onze taal dikwijls zo vol dreiging en geweld.
We protesteren, we contesteren, we vechten, voor wat?
We zeggen: voor een menselijke samenleving!
En we ontmenselijken onze samenleving
door het verliezen van alle respect in onze verhoudingen.
We geloven nog altijd in macht en gelijk hebben
en zoeken via alle wegen de sterkste te zijn.
Ons levensgevoel is verschraald en verarmd.

Als je je eigen zwakheid en kwetsbaarheid kent,
help je de ander zijn eigen zwakheid te aanvaarden,
en dan groeit de tederheid.
Zachtmoedig word je als je weet
hoe breekbaar alle dingen zijn en hoe eenzaam de mensen.
Een zachtmoedig hart is een klein hart.
Het is gauw ontroerd,
maar het is ook groot, het kan alles in zich bevatten.
De mens met zo'n hart kan alles in zijn armen sluiten.

Denk eens aan de vele, vele mensen
die door ziekte, gebrek, armoe, tegenslag
langzaam uit het leven worden weggeschoven.
Ze hunkeren naar een glimlach, wachten op een goed woord,
verlangen naar vriendschap en meeleven.
Denk aan de zieken, bejaarden, de gehandicapten,
die zelden of nooit een warme hand voelen,
die in hun eenzaamheid begraven zijn.
Bekleed je met tederheid en zachtmoedigheid voor alle mensen
en laat niemand meer in de kou staan.


Phil Bosmans.

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 september 2017, 21:03
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Vergeet de mooie dagen niet!
Anders komen ze nooit terug.


Phil Bosmans.

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juni 2017, 18:27
BerichtOnderwerp: Tijd van komen......tijd van gaan!
 
ROADY558 schreef:
Dag Marenth,

Het was leuk en leerzaam om hier op het forum met je te praten over dingen.

Tot kijk.

Road


Thankss Roady, vond ik ook!

Gr, Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 14 juni 2017, 18:16
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Mijn kreet van de week blijf vooral jezelf, je bent uniek in wie je bent wat je wilt.
Door je te ontdoen van al je moeten, ontmoet je jezelf.!


Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op woensdag 14 juni 2017, 18:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juni 2017, 19:19
BerichtOnderwerp: Tijd van komen......tijd van gaan!
 
Mijn abonnement is afgelopen.
Het was goed om weer even hier te zijn!
Dank je wel voor jullie bijdragen /mooie gesprekken/mailcontact.

Begin met het nodige,
Doe daarna het mogelijke.
En dan ineens doe je zomaar het onmogelijke.
Wat we ontvangen zit in datgene wat we geven!

(Franciscus van Assisi)


Gr.Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 12 juni 2017, 23:27
BerichtOnderwerp: Wees gewoon jezelf!!
 
Kort samengevat lees ik jullie bijdragen als de geest in je hart komt wonen je daardoor veranderd in karakter. Op God lijken is geestelijk volwassen worden. God heeft dit plan bij de schepping verkondigd. Laat ons mensen maken naar ons beeld als onze gelijkenis. De mens is naar Gods beeld geschapen.

Mijn vraag is dat ik voor mijzelf niet precies weet wat het betekent dat wij naar het beeld van God zijn gemaakt. Denk dat God mij ook gaven heeft gegeven om van te genieten zintuigen, en emoties. Is dit de reden dat ik naar Gods beeld gemaakt ben? In de bijbel lees ik dat God ook emoties had. Bewogenheid, genegenheid, medelijden, verdrietig, jaloers, kwaad, blijdschap en voldoening.

Paulus geeft uitleg in Efeze 4 de drie verantwoordelijkheden die wij als mensen dienen na te leven. Onze oude handelswijze loslaten, manier van denken veranderen. Het karakter van Christus aandoen door nieuwe gewoontes te ontwikkelen.

Ik heb het gevoel dat je persoonlijkheid niet veranderd. Waarom omdat wij talenten vaardigheden en gaven hebben gekregen.

Wij allen zijn verschillend in aanleg zie dit niet als toeval. Intelligente mensen, die kunnen denken en redeneren. Problemen oplossen, moreel bewustzijn, onderscheid maken tussen goed en kwaad. Deze talenten heb ik niet gekregen alleen voor mijzelf maar ook om er te zijn voor de ander.


Het was fijn om dit te delen!
Leerzaam,nadenken/onderzoeken.

Dank je wel.

Gr.Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op maandag 12 juni 2017, 23:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 11 juni 2017, 23:30
BerichtOnderwerp: Wees gewoon jezelf!!
 
Absoluut!
Gelukkig Heide is het toch goed gekomen na al die jaren. Knipoog smiley
Vind het wel interessant hoe je dit omschrijft.
Bedoel je in alle situaties dat je anders overkomt en toch jezelf bent/blijft?

Roady,
Ieder mens is uniek met een eigen persoonlijkheid.
Jaren heb je het gevoel gekend dat je niet jezelf was. Toch dezelfde persoon. God is groot en almachtig en wij zijn kleine mensen die afhankelijk zijn van hem iedere dag.

Mooi om te lezen Roady dat je van binnenuit langzaam veranderd door Gods trouw, liefde en genade. Je schrijft gaande weg ga ik iets op hem lijken. Misschien wil je nog een keertje uitleggen wat je hiermee bedoelt. Je bent vriendelijker, minder snel op je tenen getrapt. Er is meer rust in je leven. Zijn dit de aspecten waardoor je gaande weg meer op God gaat lijken?

Je schrijft ik ben mijzelf maar alleen voor wat ik op dit moment over mezelf geloof en denk. Is het afhankelijk van het moment wat je denkt en gelooft over jezelf? Ligt dit aan de situatie ? Of bedoel je hiermee je proces van in wording, groei en verandering? Jezus volgen en steeds meer jezelf zijn.

Lelie,
Snap je punt, je kan nooit jezelf zijn als anderen bepalen hoe je moet zijn. Fijn dat het loslaten je meer rust en geluk heeft gebracht. Je hebt je vertrouwen gesteld op God. Ik vind het bijzonder om te lezen dat je jezelf opnieuw hebt leren kennen. Begrijp dat je werkt om meer op God te lijken. Ik denk dat het belangrijk is dat wij geaccepteerd worden door anderen in hoe wij nu ons zelf mogen zijn. Sommige mensen komen op je pad als een zegen of om iets van de ander te leren. Mooie opmerking van één van je kinderen. Begrijp dat je dit bewaart in je hart

Mijn overtuiging is zeker dat God mensen kan veranderen. Zelf heb ik niet het gevoel dat ik ooit op God kan lijken. Wel ben ik blij met hoe ik nu ben na een lange worsteling.

Dat ik zijn wie ik zijn mag met al mijn imperfecties.
Mij kwetsbaar durven opstellen, minder weerbaar.
Merk nu ook dat dit winst oplevert mijzelf op deze manier opstellen.

Mogelijk een discussie voor een ander topic met als titel kunnen wij op God lijken?

Dank voor jullie bijdragen.
Geeft verbinding!

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 11 juni 2017, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 11 juni 2017, 00:14
BerichtOnderwerp: Wees gewoon jezelf!!
 
Wees gewoon jezelf!!

Afgelopen week had ik slecht nieuws gesprek, zag hier tegenop.
In overleg met anderen kreeg ik het advies wees gewoon jezelf!!

Ik hoor mij dit zelf ook regelmatig zeggen tegen anderen wees gewoon jezelf!! Ben een denker, dromer, doener, vice versa.
Later op de dag kwam ik hier nog even op terug.

Mijn vraag is wat is jezelf zijn?
Kun je altijd jezelf zijn. Wie ben je dan als jezelf?

Indien ik kijk naar onze samenleving, maakbaarheid, consumeren, alle reclames die voorbij komen. Verwachting/ uiterlijk/ gespierde mannen/vrouwen/dieet/make-up/etc.
Is dit aanpassing wat de samenleving van mij verwacht? Geld dit ook in de werksfeer?
Ongewild wordt je beïnvloed hetzij positief of negatief.

Is dit mijzelf zijn?
Was ik jaren terug meer mijzelf?
Op een andere manier was ik mijzelf toen.
Alleen minder kwetsbaar of mij kwetsbaar durven opstellen.
Ik ben veranderd, gelukkig anders was ik stil blijven staan.

Ik ben nu meer mijzelf met al mijn imperfecties/kwetsbaarheid/weerbaarheid/authenticiteit hoe ik nu ben in het leven sta.

Eigenlijk bevalt mij dit prima. Lang geduurd voordat ik bovengenoemd kon aangeven. Stukje acceptatie en erkenning voor mijzelf. Luisteren naar mijn gevoel wat ik nodig heb. Mijn onderliggende behoefte dat ik niet meer alles kan wil, zoals in de tijd toen ik jonger was.


Mijn vraag is:
Zijn jullie altijd jezelf waarom/wel/ niet.

Voor degene die geïnteresseerd zijn is:
Geweldloze communicatie een aanrader van Marchall Rosenberg.

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juni 2017, 18:30
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Gehaastheid maakt kunstenaars en heiligen kapot.

(Abt Christopher Jamison.)


Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op vrijdag 2 juni 2017, 18:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 mei 2017, 18:42
BerichtOnderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
 
ROADY558 schreef:
Nou ik kan geloof ik toch een stukje met je meegaan Marenth.

Ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen als iemand erg onaardig/bot/lomp zou doen. Zou ik de ander dan blokkeren?

Kan het zijn, dat jij verder gaat dan "een ander"?
Dat je de deur toch op een kier laat staan zodat de kans op herstel van het verstoorde contact optimaal blijft?

Want de deur dichtdoen geeft dan wel even rust, maar de ander zit dan met een probleem. Bedoel je het zo misschien?

En de een kan beter omgaan met onhebbelijke personen dan de ander...

Ik denk.... dat het ook alles te maken heeft met.... hoe reageer je op een ander.

Als je zelf opgefokt raakt door een reactie, dan kan het (voor jezelf) beter zijn die deur te sluiten, maar als het lukt om vriendelijk en liefdevol te blijven reageren, tja inderdaad, dan hoef je die deur ook niet dicht te gooien.

Snap je, weet je als de ander lomp/bot/ of onaardig doet. Is het de vraag hoe dit binnenkomt bij je. Ga je nog eerst in gesprek. Aangeven dat je dit niet prettig vindt, voordat je iemand blokkeert.

Zegt iets over mij, weet ik. Betekent niet dat ik alles accepteer van mensen. Hetzelfde recht hebben zij ten aanzien van mij. Voor mij blijft de deur altijd op een kier. Ik probeer mij altijd in te leven in de ander. Ik stel mijzelf altijd de vraag, waarom reageert iemand op deze manier. Wat is er aan vooraf gegaan er kunnen allerlei factoren een rol spelen. Als ik in de schoenen zou staan van de ander zou ik dit dan ook doen? Wel belangrijk is voor mij vraagverheldering/ of aangeven waardoor ik zo reageerde. Heb voldoende zelfkennis, ook mijn fouten en onhebbelijkheden.

Afstand nemen vind ik zelf belangrijk. Reden ik kan temperamentvol zijn enerzijds, anderzijds wil ik niet reageren uit emotie. Ieder mens gaat op een andere manier om met anderen. Als antwoord op je vraag als je de deur dichtdoet geeft dit rust, de ander zit dan met een probleem. Zo zie ik het zelf niet. Voorbeeld als jij boos bent op mij, is het mijn verantwoording hoe ik met je boosheid omga. Zou dit wel bespreken/terugkomen op een later tijdstip. Je de ruimte geven.

In zijn algemeenheid kan ik aardig over weg met mensen. Dominante mensen zitten wel in mijn allergie. Maar ik blijf bij mijn stelling blokkeren vind ik not done.

Ik vind het waardevol om dit te delen met jullie. Is voor mij ook een leerproces. Leren hoe anderen dit beleven.

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 28 mei 2017, 14:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 mei 2017, 19:03
BerichtOnderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
 
ROADY558 schreef:
Zou het kunnen, Marenth, dat er een irreële gedachte aan ten grondslag ligt?
Bijvoorbeeld: op een christelijke datingsite komen alleen nette, sociale en beschaafde mensen die mijn grenzen moeiteloos respecteren?

Ja Roady je hebt gelijk.
Ik heb in dit topic deze stelling gebruikt.
Vind het not done om iemand te blokkeren.
Mijn irreële gedachte moet ik bijstellen/zo ook mijn verwachting.
Hiermee bedoel ik, dat alle mensen anders reageren op situaties dan ik.
Vanuit hun opvoeding, eigen normen/waarden.

Ik hoef geen goedkeuring van anderen, of dat anderen mij aardig vinden.
Indien mensen mijn grens overschrijden, ben ik zelf verantwoordelijk of ik dit niet /wel toelaat.

Respect is mijn norm, de ander hoger achten dan jezelf, meegekregen vanuit mijn opvoeding. Wij allen zijn hier broeders/zusters. Het belangrijkste gebod is: heb God lief boven alles en je naasten als jezelf. Dat is mijn punt, indien je aangeeft christen te zijn, zijn het niet alleen woorden/maar ook daden.

Ik ben ter goeder trouw, zie altijd het goede in de ander.
Mijn valkuil!!

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 28 mei 2017, 14:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: woensdag 24 mei 2017, 19:53
BerichtOnderwerp: Mensen met een "handicap"
 
BRIT221 schreef:
Wil reageren op de 2 dames.
Ik zeg ook niet dat selecteren niet mag.
en ook die cliche;dat wat je uitstraalt dat ontvang je.Dat is boeda geloof.
Ik weet van mensen die heel open en leuk zijn, en ook alles geven wat ze in zich hebben ,maar toch erg eenzaam zijn.
En Nic heeft een hele leuke uitstraling en kan zo ontzetten veel wel.

Toch is het leven erg hard voor sommige mensen die overblijven(ongewild zonder partner) kan ziek maken .Het is dat God ze helpt anders....
OOK gaan sommige tot een operatie over.om mooier er uit te zien.

Ik wilde even aandacht vragen voor wie niet aan de date normen voldoet.
en mischien kunnen we er eens voor bidden.

Ik heb even de behoefte om te reageren op je bericht.
Denk dat je Jans en mij bedoelt is dit correct?
Ik spreek namens mijzelf en niet voor Jans zou niet eerlijk zijn.

Als je positief in het leven staat straal je dit uit.
Ieder mens in zijn leven heeft te maken met pijnpunten/verdriet/teleurstellingen.
Heb in mijn bijdrage aangegeven hoe ik het zie, is mijn visie. Niemand hoeft het met mij eens te zijn.

Als je in de negatieve spiraal blijft hangen zul je de zon niet zien schijnen, niet in je eigen hart en daarbuiten.

Negativiteit staat in relatie tot positiviteit. Ieder mens is verantwoordelijk voor zijn eigen leven. Als je negatief bent straal je dit uit. Hetzelfde geld voor positief in het leven staan. Er zijn hulpbronnen genoeg die je kunnen helpen inzicht te krijgen waardoor je stagneert.

Eenzaam zijn zegt iets over jezelf hoe je daarmee omgaat. Ieder mens kan keuzes maken ongeacht in welke situatie je verkeert.

In ons leven gaat niet alles zoals wij willen. Wij kunnen bidden en vragen aan God of hij ons wilt helpen in onze moeilijke situatie waarin wij verkeren.

Het leven is hard ben ik met je eens. Wij leven in een gebroken wereld.
Als je ongewild zonder partner moet leven, vind ik het jammer dat je aangeeft dat dit je ziek kan maken. Reden mijn overtuiging is dat je pad gaat zoals het is voorbestemd met of zonder partner. God weet wat je nodig hebt, niet op onze tijd maar op zijn tijd.

Indien mensen operatie aangaan om mooier te zijn is dat een keuze van deze mensen. Uiterlijk is bepalend de norm, maar innerlijk is de inhoudt van ieder mens waar het uiteindelijk omgaat.
Je eigen zelfbeeld, zelfvertrouwen, zelfrespect, je persoonlijkheid in alle facetten.

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op woensdag 24 mei 2017, 21:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 23:49
BerichtOnderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
 
Dank je wel allen voor jullie bijdragen.
Ben er voor mijzelf nog steeds niet uit.
En dat mag.
Fijn om dit te delen!

Mijn verwachting moet ik bijstellen.
Is nu wel mijn conclusie.
Welkom Jofel!

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 22 mei 2017, 00:16
BerichtOnderwerp: Blokkeren doe je wel/ of niet als christen.
 
Op een christelijke datingsite vind ik het persoonlijk niet kunnen om iemand te blokkeren. Alle respect voor degene die dit wel kunnen/doen.

Mijn visie is:
Als je aangeeft geen contact te willen hebben, vind ik het respectvol om de ander niet lastig te vallen.

Persoonlijk blokkeer ik niemand. Reden hiervoor als ik aangeef geen contact te willen, hoop ik dat de ander mij respecteert, zoals ik respect heb voor de ander.

Mijn vraag is hoe jullie dit ervaren/ hierin staan.


Gr Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 21 mei 2017, 18:47
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
ROADY558 schreef:
Dat is nog maar de vraag.
Ik heb pubers gezien die volwassen gedrag vertoonden.
En 60 plussers die zich als onvolwassen jongeren gedroegen.


Begrijp je punt Roady!
Aansluiting op niveau is dan erg belangrijk!
Bij een puber of iemand die 60 is en... (on)volwassen is.
Ook dat zegt iets over de persoon/ zijn eigenheid/ omgevingsfactoren etc.
Heb wat moeite met mensen die in hun slachtofferrol blijven hangen.
Iedereen ongeacht zijn situatie kan iets veranderen op eigen niveau in welke situatie je verkeert hoe/klein groot.

De essentie van het topic gaat nu alle kanten op.
Heb mijn mening kenbaar gemaakt.
Mogelijk een ander topic starten is mijn visie.


Clown smiley

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op zondag 21 mei 2017, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 mei 2017, 21:15
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
Het topic gaat over de vraag zoals eerder is benoemd, mag seks voor het huwelijk. Wij allen zijn volwassen mensen met een eigen verantwoording naar/voor jezelf/God/partner. Mannen en vrouwen hebben respect nodig, waardering, liefde genegenheid,verbinding, geborgenheid, intimiteit etc.

Als een man/vrouw veel gevoelens heeft voor de ander. Zich niet kan binden, zegt dat iets over hem/haar enerzijds. Bindingsangst/verlatingsangst kunnen hierbij een rol spelen. Je hebt altijd de keuze of je wel of niet met deze persoon verder wil. Ik persoonlijk zou er nooit voor kiezen om seks te hebben met iemand die in zijn totaliteit niet voor mij gaat. Indien er mannen/vrouwen zijn die dit wel kunnen. Wie ben ik om daarover te oordelen.

Denk dat de kern is. Wat wil ik, wat kan ik, wat mag ik. Hierin alle levensdomeinen benoemd.

Gr Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 mei 2017, 01:07
BerichtOnderwerp: Mensen met een "handicap"
 
BRIT221 schreef:
Lieve mensen ,
Ik merk dat de date wereld erg hard is.
Vrouwen en mannen met een baan ,beauty en benen(sporten)
vinden wel succes en hebben meestal al een vol leven.
Ze hebben meestal collega's ,voldoening,waardering, familie of eigen kind, en vrienden of vriendinnen. al is het er maar 1 waar je naar toe kunt gaan in je vrije tijd.
Maar ik heb geen leuke familie(voor God, de liefde, ga ik wel met ze om.)
Ik noem dit als voorbeeld. dat je dus ongevraagd eenzaam kunt zijn. in relatie opzicht.
Ook is het gepraat over dat innerlijk belangrijk is,maar half waar.
of minder zelfs.
Wat moeten al die mensen die niet lopen kunnen?.
Of die niet zien kunnen?.
Of die in de arbeidsongeschiktheidswet terecht zijn gekomen?
Of die niet "mooi" zijn. (even niet discussieren over wat mooi is.)
Er zijn wel heel gangbare ongenoemde wensen.van iedereen
Zijn we met zijn allen niet net zo werelds als de wereld?
dat is mijn vraag.
WIE zegt van zichzelf ik geef elke man of vrouw een eerlijke kans om toch verlief op haar of hem te worden.


Dag Brit,
Ik wil even reageren op je bijdrage.
Mijn mening is je wordt verliefd of niet op iemand. Het heeft te maken met fysieke en geestelijke aantrekkingskracht. Staat los van een eerlijke kans. Het uiterlijk brengt mensen bij elkaar, maar….het innerlijk houdt mensen bij elkaar.

Alles heeft te maken met chemie/hormonen/klik/verbinding/gevoel/erkenning/respect/waardering/
saamhorigheid/humor. Wie je bent als persoon. Alle mensen hebben gaven en kwaliteiten gekregen van God.
In werkelijkheid bestaat er geen perfecte relatie. Het lijkt misschien of iedereen een geweldige relatie heeft, in geen enkele relatie is het 100% rozengeur en maneschijn. Bij gezonde mensen niet.
Wat is gezond, ook niet bij mensen met een beperking. In een relatie is het hard werken met elkaar om het boeiend te houden.

Ik ben het eens met Jans. Iedereen heeft voorkeuren dat mag. Ieder mens heeft de verantwoording om iets aan zijn situatie te veranderen. Met zijn eigen gaven/ kwaliteiten/beperkingen/niveau. Als je daar aan toe bent hiervoor openstaat. Alles lijkt in onze samenleving maakbaar. Is het beeld wat wij krijgen op ons netvlies. Mooie mensen, druk sociaal leven/ sporten. Fijne familie/ vrienden. Geloof mij zie iedere dag in mijn praktijk mensen die alles hebben en ontevreden zijn. Mensen met beperkingen die een zinvol leven leiden. Vind het jammer dat dit beeld wordt geschetst.
Heb je hier onderzoek naar gedaan? Dit gevraagd aan mensen met beperkingen. Staat los van de harde dating-wereld. Er zijn ook dating- sites voor mensen met beperkingen.

Alles in het leven heeft te maken met je eigen waarneming/gedachten/ gevoelens/behoeften. De boodschap is indien je geen erkenning krijgt voor je gevoelens wordt de onderliggende behoefte niet/nooit vervuld. Wel belangrijk om dit aan te geven te bespreken. Alles ligt er aan hoe dit binnenkomt bij de persoon, door eerdere ervaringen/patronen in je leven.

Alleen zijn is feitelijk, eenzaamheid kun jezelf iets aan veranderen. Niet kijken naar wat je niet kan door lichamelijke/geestelijke handicaps, maar naar wat je wel kan.

Geluk vind ik persoonlijk erg relatief, je kan niet iedere dag gelukkig zijn. Wel kun je geluksmomenten ervaren die vasthouden. Ik ben van mening dat een ander je nooit gelukkig kan maken. Je moet geluksmomenten ervaren met jezelf, anders zou je afhankelijk worden van iemand die je gelukkig gaat maken. Je bent pas toe aan een relatie, als je openstaat voor de ander. Met gebreken/beperkingen/eigenaardigheden/fouten en dat alles mag er zijn.

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 18 mei 2017, 20:17
BerichtOnderwerp: sex voor het huwelijk
 
Hallo Jans,
Dank je wel/ook voor je bijdrage.
Ik vind je stukje verhelderend/duidelijk.
Uiteraard is de situatie anders als je een liefdevol leven hebt gehad met intimiteit, voor je scheiding.
Of door verlieservaring!

Allergisch wordt ik, zegt iets over mij weet ik.
Alles wordt voor het huwelijk besproken, van feestzaal tot bruidskleding/ vakantie/ meubels etc.
Met de Bijbel in de hand. Seksualiteit staat in de boekenkast. En dan………wat voor ellende dit teweeg heeft gebracht in de huwelijksnacht bij velen. Ik roep iedereen nu op om op de bank te blijven zitten, als je deze gevoelens/verlangens niet hebt gehad. Bespreek met elkaar wat je wel/niet prettig vindt. Ook op seksueel gebied.
Geeft verbinding/verdraagzaamheid/liefde/tederheid/kostbaar geschenk door God ons gegeven!

Wees eerlijk en trouw naar jezelf/partner. Het verlangen naar iemand naast je is dus niet pas na de zondeval gekomen, het bestond al toen de mens in volmaakte relatie stond met God. God heeft ons geschapen om in verbinding te staan met anderen. (Citaat Will Doornenbal Mens naast God!)

Gr. Marenth


Laatst aangepast door
MARENTH030
op donderdag 18 mei 2017, 20:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 april 2017, 21:55
BerichtOnderwerp: Een vriend die zoveel hield van mij…
 
Als ik m’n ogen sluit
en denk aan Golgotha.
Dan lijkt het of ik
daar op die heuvel sta.
Ik zie het houten kruis
zie wat mensen doen.
Dat Jezus sterven moet
want dat gebeurde toen.

Ik hoor opnieuw Zijn stem
die roept “Het is volbracht”
En daarna wordt het stil
“t is donker als de nacht.
Toen stierf hij aan het kruis
toen was de pijn voorbij.
O, ik weet meer dan ooit
dat Hij dit deed voor mij.

Ik doe m’n ogen dicht
en vouw m’n handen stil.
Ik bid met heel mijn hart
wat ik hem zeggen wil:
“Heer aan dat houten kruis
droeg U de straf voor mij.
Ik had nog nooit een Vriend
die zoveel hield van mij.


Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: donderdag 16 februari 2017, 23:47
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
Soms moet je doen wat het beste is voor jou,
niet wat het beste is voor iedereen!

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2017, 18:40
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
[quote=RICK082]Fijn dat er hier ook Bach-liefhebbers zitten. Mooie cantate, ook veel mooie muziek voor advent![/quote.

Hoi Rick,
Inmiddels ben je niet meer op de site.
Dank voor je reactie!
Ben even terug voor drie dagen.
Een echte Bach liefhebber, prachtige werken/muziek/emotie!

Gr. Marenth
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2017, 18:33
BerichtOnderwerp: 'Eens was ik een vreemdeling '
 
[quote=HEIDE573]Eens was ik een vreemdeling

Eens was ik een vreemdeling voor GOD en voor mijn hart.
Ik kende geen schuld en voelde geen smart.
Ik vroeg niet:mijn ziele doorziet gij uw lot?
Hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor GOD?
Al sprak daar een stem uit de HEILIGE blaan.
Van het lam met de zonde der wereld belaan.
Ik zocht bij de kruispaal geen veilige wijk.
Ik stond blind en van ver in mijzelve zo rijk.
Ik deed als jeruzalems dochter weleer.
Ik ween om de pijn van mijn lijdende HEER.
En ik dacht er niet aan dat ik zelf door mijn schuld.
ZIJN kroon had gevlochten en ZIJN beker gevuld.
Maar toen mij GODS GEEST aan mijzelf ontdekt.
Toen werd in mijn ziele de vreze gewekt.
Toen voelde ik wat eisen GODS HEILIGHEID deed.
En daar werd al mijn deugd een verwerpelijk kleed.
En toen vluchte ik tot JEZUS!want HIJ heeft mij gered!
HIJ heeft mij verlost van het vonnis der wet.
Mijn heil en mijn vrede en mijn leven werd HIJ.
Ik boog mijn hoofd en geloofd:en mijn GOD sprak mij vrij.
Nu ken ik die waarheid zo diep als gewis.
Dat CHRISTUS alleen mijn gerechtigheid is.
Nu tart ik de dood en verwin ik het graf.
Nu neemt mij geen satan de zegekroon af.
Nu reis ik getroost onder het heiligend kruis.
Naar het erfgoed daarboven in het vaderlijk huis.
Mijn JEZUS geleidt mij door de aardse woestein.
Gestorven voor mij zal mijn zwanenzang zijn!

Robert Murray MacCheyne (1813-1843) [/quote

Hoi Heide,
Prachtig ontroerend gedicht.
Mee te nemen in gedachten/ons doen/laten op ons levenspad!

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2017, 18:19
BerichtOnderwerp: Kreet van de week deel 2
 
MAMY994 schreef:
Voor alle oud CM-ers geen onbekende: De kreet van de week.
In dit topic is het de bedoeling een leuke, bemoedigende of leerzame tekst neer te zetten. Dat kan een zin uit de bijbel zijn, een uitspraak die je gehoord of gelezen hebt oid. Het moet niet te lang zijn en het is niet de bedoeling om er een discussie op los te laten als je het er niet mee eens mocht zijn.

Het is onmogelijk, zei trots.
Het is riskant, zei ervaring.
Het is zinloos, zei het verstand.
Geef het een kans, fluisterde het hart.

Mamy,
Leuk om deze kreet weer terug te lezen!
Veelzeggend, doordenkertje!

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2017, 18:14
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
JOSJE734 schreef:
Mooi!



Dank je wel Josje, mijn favoriete nummer.
Intens!!


Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2017, 18:46
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
 
Ludovico Einaudi – Primavera.


https://youtu.be/qmxFAT581T4


Gr.Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 21 augustus 2016, 23:49
BerichtOnderwerp: Enkele citaten van Augustinus.
 
Romeins filosoof, theoloog en Kerkvader.

Waarheid komt niet tot ons uit de duisternis, maar uit de zon.

De mens ziet zichzelf nooit zoals hij is, maar slechts de weg, die voor hem ligt, en ook deze slechts op korte afstand. Als hij verder vooruit wil zien komt hij op dwaalwegen.

Ga niet uit je zelf vandaan; richt je naar het binnenste, want in de innerlijke mens huist de waarheid.

Gr. Marenth.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARENTH030 (69)





Berichten: 304

BerichtGeplaatst: zondag 31 juli 2016, 23:55
BerichtOnderwerp: Lekker en gezond...... wie heeft er kooktips? :-)
 
Zalm uit de oven

Ingrediënten:
Zalm 150 á 200 gr per persoon.
Courgette
Vleestomaat
Bosuitjes
Boursin Cuisine (knoflook)
Potje Paturain of crème frêche
Turks brood
Knoflookboter
Stevige aluminiumfolie, merk toppits (niet de gewone folie)

Bereiding:
Oven voorverwarmen op 200 graden.
Scheur een vel folie van de rol, niet te klein.
Schil de courgette, en snij in de lengte repen van 1 á 2 cm dik.
Snijd de vleestomaat in schijven.
Snijd de bosuitjes in stukjes.

Roer de Paturain of crème frêche en de Boursin Cuisine door elkaar.
Leg het vel folie op het aanrecht, let erop dat het dichtgevouwen moet worden, dus niet te klein.
Leg twee repen courgette op het vel folie in de lengte, daarna wat schijven tomaten er boven op.
Daarboven op de moot zalm met peper en zout lichtjes bestrooien en wat bosuitjes.
Doe de saus van Boursin en Paturain of crème frêche bovenop de zalm, meestal zijn dit een aantal lepels. Daarna de overgebleven bosuitjes er bovenop. Vouw de folie eerst aan de bovenkant dicht, en daarna de uiteinden, stevig. Leg de pakketjes in een vuurvaste ovenschaal en zet het 30 minuten in de oven. Indien gewenst kan het Turks brood voorverwarmd worden, is lekker met knoflookboter, roomboter, Turkse salade of Boursin. Krieltjes ook een optie.

Gr. Marenth.


Laatst aangepast door
MARENTH030
op maandag 1 augustus 2016, 15:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARENTH030
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 11 Volgende
Pagina 3 van 11