ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 23 juni 2014, 22:21
BerichtOnderwerp: Tot ziens!
 
MARIEKE408 schreef:
Dat weet ik ook niet Petra, maar ja kwam maar zo voorbij Knipoog smiley Er komt er voor jou vast ook nog wel een langs.....


jaa langs..... ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 23 juni 2014, 20:49
BerichtOnderwerp: Tot ziens!
 
MARIEKE408 schreef:
Vannacht ga ik op grijs, en zal dat ook wel even blijven, via deze site een leuke man ontmoet en nu ga ik jullie dus weer verlaten. Wie weet zien of spreken we elkaar nog een keer want ja je weet nooit hoe alles loopt. En ja misschien ga ik jullie allemaal wel heel erg missen en kom ik gewoon weer terug voor het forum Knipoog smiley
Maar ik wilde iedereen op het forum en op de chat bedanken voor de gezellige maand die ik hier heb gehad. Het was leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen. Lachende smiley

Het gaat jullie goed, en ik wens iedereen heel veel liefde en geluk toe!! Clown smiley

Marieke Knipoog smiley

Dus je was hier ene maand, en hebt nu the one al gevonden... ha ha leuk voor je. Wat doe ik toch verkeerd zit hier al langer maar the one Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 23 juni 2014, 18:01
BerichtOnderwerp: Waarom is samenzijn in de gemeente zo belangrijk?
 
BIENTJE544 schreef:
Wat een mooi stukje! Die ga ik even overnemen!

Dat is niet het enigste voordeel,
wie probeert een wolf te pakken???
het schaapje wat van de kudde is afgedwaald.

Een schaapje van God wat van d e kudde is afgedwaald en alleen loopt, is een makkelijkere prooi voor de tegenstander.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 22 juni 2014, 14:02
BerichtOnderwerp: Waarom is samenzijn in de gemeente zo belangrijk?
 
samen zijn we sterk, alleen ben je een losse steen, samen een grote sterke muur.
Samen kun je elkaars zwakheden dragen, elkaar corrigeren.
Voor elkaar bidden.
En samen Gods plan volgen, met ieder zo zijn eigen bijdrage, talenten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:09
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ZEELAND736 schreef:
CM weer verlaten....grijze lettertjes....

Ga je cm weer verlaten Smiley die vol vragen zit Beste toegewenst en tot ziens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:08
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
JANS221 schreef:
Soms moet je van iemand afscheid nemen om te voorkomen dat je afscheid neemt van jezelf.

Anoniem

mooi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 09:06
BerichtOnderwerp: Home again
 
ZOEKER678 schreef:
Kijk HomeAgain, ik kijk hier och iets anders tegen aan.
Ik denk dat Abba vader helemaal niet klaar is met deze wereld.

Hij is juist Zijn kinderen in de vrijheid aan het zetten. Niet voor de toekomst, maar juist voor nu.
Ik begrijp dat het juist Zijn opdracht is om aan de wereld te laten zien dat ik nu vrij kan zijn, en dat Zijn licht door mij mag stralen. Dat ik niet mee hoef te doen aan discussies, strijd en gedoe. de velden zijn rijp om te oogsten.

Ik proef in jouw woorden dat je jouw wedergeboorte beschrijft. Wedergeboren worden is thuiskomen. Een nieuw leven, nieuw perspectief.
De volgende stap is nu om in dat nieuwe leven in Zijn Koninkrijk hier op aarde te leven. Dat geeft mensen perspectief.

Ik proef teleurstelling. Bij Hem is er geen teleurstelling. Ook niet in de dagelijkse keuzes in dit leven. als we Zijn plan volgen en niet ons eigen plan.

Ik bid je nieuwe moed toe. Die kamers in de hemel staan al klaar, maar hier is het grote werk te doen. Samen met Hem. Hij is nog niet klaar met deze wereld, gelukkig niet. er is nog tijd voor mijn kinderen, en zoveel andere geliefden ...

Hier ben ik het zo mee eens
Het is niet zo van we gaan geloven en dan maar wachten tot we in de hemel zijn waar alles goed is.
nee we gaan geloven, en horen nu bij het koninkrijk van God en ja ooit als het onze tijd is, in de hemel
ondertussen hier op aarde geeft Jezus ons duidelijk d e opdracht om een licht voor anderen mensen te zijn, anderen mensen t e helpen die nog in de duisternis leven
Waarom? omdat God van ons met een onvoorwaardelijke liefde houd, ook van de zondaren in deze wereld.
Dus ik ben nog lang niet klaar om na de hemel te gaan, leef in de wereld onder een open hemel als kind van God en vind het een leuke uitdaging om aan zijn opdracht gehoor te geven, al is het maar een klein lief gebaar na iemand in nood.
En wanneer je die dingen doet, dan komt de heilige geest je vanzelf helpen,
nee ik ben nog lang niet klaar om na de hemel te gaan en God is ook nog lang niet klaar met deze wereld.
En ik houd van mijn leven, want wanneer je samen met God door het leven gaat, maak je wonderbaarlijke mooie dingen mee, ondanks alle ellende in de wereld.

gelukkig dacht Jozef niet toen hij in de put zat: God stuur me nu maar na de hemel, ik ben klaar met deze wereld...
nee in die put ( putten... later kwam hij in de gevangenis)was God heel dicht bij hem, leefde hij onder een open hemel en leerde daar heel veel lessen die hem vormde om te kunnen worden zoals hij later werd.
Een licht voor mensen om hem heen.
Tot de dag dat het zijn tijd was om na de hemel te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 08:42
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
JANS221 schreef:
Ik ben bang dat geen enkele man die op zijn profiel heeft staan dat hij er jonger uitziet dan hij is, kan vertellen waarom dat voor hem zo belangrijk is om te vermelden. Smiley die vol vragen zit

Dan is dat voor zijn gevoel een excuus om proberen te daten met veel jonger e vrouwen dan hem zelf Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juni 2014, 21:04
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
JOL252 schreef:
Yeah!!! Net laatste uurtje gewerkt en de komende ruim drie weken vrij!

Die heb je wel verdiend, geniet ervan en de rest die vakantie heeft ook Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juni 2014, 20:58
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ANNETTE050 schreef:
Nóg erger...ze zijn ouder dan ze in hun profiel aangeven en zeggen dat ze er jonger uitzien.... Clown smiley

Nog erger daten met een man en dan ontdekken in het echt is hij zeker 10 jaar ouder als het geen 15 jaar was Verraste, verbaasde smiley
nee de foto was niet recent, maar leeftijd is toch niet belangrijk zei hij... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 19 juni 2014, 20:56
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
toppunt bij mij was de 67 jarige man, die op me reageerde toen ik 48 was.
In zijn mail zoiets schreef dat hij nog heel jeugdig was en sexie... eeeghhh
Twijfelende smiley

Maar wat zullen de mannen van ons vrouwen vinden?? van onze reacties Smiley die vol vragen zit
Ontdek je een man waarvan je denkt, die lijkt me best wel leuk, mail je wat en wat mail je dan, soms denk ik achteraf...shit kon ik verzonden mails maar effe terug halen...

ha ha misschien wil ik het wel niet weten wat mannen van mijn mijn mails vinden Knipoog smiley
maar aan de andere kant, bv zo,n 67 jarige man die me mailde en dat ik dacht eh gets, die was wel eerlijk, gaf meteen eerlijk aan waar het bij hem om ging.

en duh als een man mijn mails niet leuk vinden, dan niet, ben zoals ik ben.
(helaas wel een kei in stomme mails na lueke mannen sturen Twijfelende smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 22:44
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
 
kersenbonbons Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 22:43
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ZEELAND736 schreef:
Hier gaat ook ""zoiets"" gebeuren...kan mooi als je onverwachts vrij ben...

ha ha hier is het toch niet gebeurd, een vriend belde aan en dacht ach laat de rommel liggen en lekker na d e hei enzo gegaan Lachende smiley
Morgen een nieuwe poging... oké van 7 tot kwart voor negen, dan effe werken en om twaalf uur lekker weer ergens uitwaaien. donderdag komt vast de finale dat ik me huis helemaal weer opgeruimd heb


petra die liever opruimt met regen en koud weer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 22:38
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?
 
BEN829 schreef:
Wat mij altijd zo verbaasd is dat bij de opstanding van Jezus uit het graf vrouwen de boodschap mochten verkondigen als eerste dat Hij is opgestaan uit de doden. In die tijd had het getuigenis van een vrouw geen of nauwelijks waarde. In rechtzaken kon zij niet getuigen. Zij waren toch maar even de eerste predikers van de opstanding of niet soms? Ik zie dat als eerherstel voor de vrouw. Vanwaar dan de traditie die wij toch op een of andere manier niet los kunnen laten. De boodschap moet gebracht worden en niet WIE m/v mag deze brengen.

Mooi gezegd, maar
het verbaasd mij niet, waar was petrus bv??? die zat ergens verstopt?? bang om t e worden herkend door de menigte??? maar het waren vrouwen die tot het laatst bij hem bleven bij het kruis, vrouwen die ook gewoon na het graf gingen, ( zich niet verborgen of schaamden dat ze van jezus hielden

De vrouw bij de waterput waar Jezus de tijd voor nam en die een heel dorp daardoor, door haar getuigenis tot geloof liet komen,
een vrouw die de verspieders de weg wijs de
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 22:26
BerichtOnderwerp: In de ban van de vrouw...
 
JOL252 schreef:
En... is er misschien een discussiepunt of vraag voor het forum zodat er een gesprek op gang kan komen?

ja, wie zijn vrouw wil worden Knipoog smiley

Maar serieus mooi stukje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 09:23
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
moed verzameld om e s te beginnen met me huis op te ruimen, nadat ik met van alles druk ben geweest en me huishouden een beetje heb laten liggen Twijfelende smiley
dus ik sleep me van d e pc af, mp3 op en vanavond is me huis weer prachtig schoon... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 08:33
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNA415 schreef:
2 daagjes de hei op Coole smiley met zonnebril

oh, ha ha dat is leuk. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 16 juni 2014, 22:03
BerichtOnderwerp: Op welke persoon uit de Bijbel lijk jij?
 
ANNETTE050 schreef:
Eigenlijk helemaal niet goed dat deze testen insunieren, dat je op iemand uit de Bijbel moet lijken. Iedereen heeft de Heilige Geest in zich en is daarnaast uniek door God geschapen met een unieke taak voor haar/zijn leven.

1 ding hebben we wel allemaal gemeen, we kunnen allemaal net zoals Johannes schrijven:
Johannes- petra dus..., de discipel waar Jezus van houd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 21:15
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
we hebben een keeper met groene kleren aan Lachende smiley
slimme camouflage met het gras Lachende smiley

petra die last van binnenpretjes heeft, ha ha drukte ik op verkeerde knopje van de afstand bediening ging de tv op radio staan, maar hoe die terug na tv ging Smiley die vol vragen zit
Dus een zoon in paniek, snel de oude tv proberen te installeren, na hoop gesjouw stond hij en was het mama waar is de stekker??? whaaa haaa haaa
snel de andere weer terug, gelukt alleen met rood achtig beeld, dus ik zei, mooi, oranje achtig.... maar zoon keek Boze smiley
ha ha ha, maar nu hebben we goed beeld en gaaaaaappp voetbal, en zit ik als enige bijna op cm Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 21:10
BerichtOnderwerp: Home again
 
ZEELAND736 schreef:
Weg wereld....

Weg wereld, weg schatten,
Gij kunt niet bevatten,
Hoe rijk of ik ben.
'k Heb alles verloren,
Maar Jezus verkoren,
Wiens eigen ik ben.


Schoot me zomaar in gedachten....
Zo mooi!!!

Inderdaad heel mooi. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 21:09
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNETTE050 schreef:
Wel vermakelijk, al die heren met oranje shirtjes aan...echt onbegrijpelijk ....maar wel grappig...hebben ze toch een hart, zou je denken.... Knipoog smiley

jaa, een hart voor de bal, niet voor ons... ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 08:50
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
 
ANNA415 schreef:
beentjes op tafel, zappen en een beetje cm-en. (zijn er nog leuke holbewoners hier? Clown smiley )

Die holbewoners zitten allemaal ergens in hun hol met zo,n oranjepak klaar, zich voor te bereiden op voetbal.... Twijfelende smiley
Dat is ook een sport die hun intelligentie nivaue kan volgen,
als de bal in de goal gaat 1 punt.
gaat er geen bal in d e goal, worden ze sjagoo en kunnen ze maar beter nog effe in hun hol blijven zitten Knipoog smiley

ha ha warom vinden we eigenlijk mannen zo leuk Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 08:45
BerichtOnderwerp: Home again
 
Nu snap ik het, de topicstarter verwoorde het een beetje vaag vond ik.

Toch ,ik geniet zeker wel degelijk van de dingen die de wereld heeft,
Tenminste van alle goede en mooie dingen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juni 2014, 10:45
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
 
ERIKA732 schreef:
Mijn neefje van 11 heeft week vakantie en kwam voor zijn tante de heg snoeien Lachende smiley
Daar word ik ook nog eens blij van Lachende smiley

ha ha zag de foto op Facebook langskomen, leuk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juni 2014, 09:11
BerichtOnderwerp: Home again
 
HOMEAGAIN970 schreef:
Inderdaad anna,

Ben mij klaar aan het maken om terug te keren naar mijn geestelijke huis

Jezus bevrijdde mij van deze duistere wereld

Het is een zegen om weer echt thuis te komen

In Jezus Heilige naam

Weet je als je gelooft, kun je gewoon op aarde blijven wonen, tot dat het je tijd is, die God bepaalt.
Ik ben thuis op aarde samen met jezus Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juni 2014, 23:16
BerichtOnderwerp: Home again
 
Tja, dat denk ik ook steeds over dit topic Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Eerst denk je de topic starter gaat dood....
dan lijkt het alsof hij het er over heeft dat hij de match gevonden heeft en zo thuis komt.
vervolgens geeft hij nog geen duidelijk antwoord op vragen
Wat mij betreft voor de topic starter, zeg gewoon duidelijk wat je bedoelt met dit topic, en anders heeft de redactie weer een reden om een topic te sluiten lijkt mij

Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juni 2014, 23:12
BerichtOnderwerp: Happy birthday!
 
ha ha , dank jullie Lachende smiley
Ik heb enorm genoten, met de kinderen gebarbecued, samen gezellig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juni 2014, 07:37
BerichtOnderwerp: Op welke persoon uit de Bijbel lijk jij?
 
Volgens mij kan ik dat zo zonder test al zeggen, Petrus Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 21:36
BerichtOnderwerp: Het weer
 
ZWALUWTJE610 schreef:
Klinkt gezellig....... Lachende smiley


Onweer in de nacht, als half slapend de stekkers eruit.....
Al zeggen vele dat hoeft niet........zit gewoon in mij, krijg daar rustige gevoel erover.....
Zo braaf net als vroeger, dan moesten we het bed uit en in de woonkamer zitten tot het over was........die tijd is voorbij, ik kruip mooi terug en slaap rustig verder.....en op de achtergrond....hoorde ik de regen....... Slapende smiley

lekker he, in bed na de regen luisteren Lachende smiley
Ik lag ook t e luisteren tot ik een harde dreun hoorde van het onweer, en echt me huis trilde gewoon leek het wel, toen lag ik klaar wakker in bed... ha ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (58)





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 8 juni 2014, 23:58
BerichtOnderwerp: De Bijbel.
 
Het ligt er natuurlijk aan wat voor woorden er zijn weggelaten met de vertaling,

een zoon van mij heeft een nieuwe vertaling, voor jeugd, zeer goed, duidelijker leesbaarder en veel uitleg bij bepaalde dingen, ik zie er geen kwaad in.
Daar leest hij sneller in dan in een oude bijbel met kleine letters en zinnen die voor hem moeilijker t e begrijpen zijn,

wees eerlijk, beetje voor beetje krijg je inzicht in de bijbel na keren lezen soms, niet begrijp je meteen alles van de bijbel.
En inderdaad geeft de Heilige Geest je vaak dat inzicht ook.

Ondanks dat Gods Geest ons inzicht geeft, is het soms voor sommige mensen moeilijker te lezen, neem bv dyslexie bij sommige mensen,

ehhh zouden we niet mogen vertalen, zouden we allemaal de bijbel in het Hebreeuws toch moeten lezen?
En dan volgens dat stuk van internet niet mogen vertalen na onze eigen taal, want dat is van d e duivel, God geeft ons wel het goede inzicht.

Zo denk ik er over... en zie geen kwaad in vertalingen, of aanpassing van de taal, omdat de oudere moeilijker leesbaarder zijn voor sommigen door de oudere taal, die we vandaag niet meer gebruiken.

Lief dat je ons wil waarschuwen, alleen nee je kan overal de duivel inzien.....ik zie geen duivel in vertalingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 76 Volgende
Pagina 6 van 76