ChristianMatch
 


Forum

Berichten van VLINDER656
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van VLINDER656
Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 14:45
BerichtOnderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
 
Zegen:
Nieuwe en goede informatie krijgen over een studie die ik volgend jaar wil gaan doen.

Vervelend:
Een dag waarin alles aan je handen blijft plakken waardoor je niets uit stro zet.
Hebben jullie dat wel es gehad, dat alles aan je handen blijft plakken? Nou daar zit je dan met je mobieltje, een boterham, een kop koffie, poetslap enz aan je handen Nou zie dan nog maar es wat uit het stromte zetten Gefrustreerde smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 18:58
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
JOL252 schreef:
Bidden is helaas geen plak- of bind- of oplosmiddel. Maar dat voert te ver voor dit topic.

Dat klopt maar zonder bidden kom je ook binnen dit topic niet ver. Bid en werkt staat er niet voor niets. Samen biddend knokken om allebei om te leren gaan met de remmingen die er zijn. Om even bij het voorbeeld te blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 18:54
BerichtOnderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
 
[quote=ROADY558]Maar de zegen is dat je toch tijd genomen had voor God.... (hoe weinig dan ook in jouw ogen) Knipoog smiley

Dank je wel roady voor deze eye-opener Lachende smiley

Zegen: ik heb vandaag zowel mijn schoonmoeder als mijn moeder mogen bezoeken. Beide zijn in goede doen

Vervelend
Een dag met veel chaos in mijn hoofd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 17:46
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
JOL252 schreef:
Sommige pijnlijke dingen komen niet zomaar ter sprake en soms is het te diep weggestopt achter het vermogen om te herinneren.
En nee het hoeft geen reden te zijn om niet te trouwen maar het kan een behoorlijke schok zijn bij ontdekking en geen leuke start van je huwelijksleven.

Dat klopt Jol dat zal dan niet zo leuk zijn en een domper geven, maar als je dan ook echt om elkaar geeft en van elkaar houd dan ga je daarmee ook samen verder en daarmee aan de gang. Vergeet hierbij dan niet samen te bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 07:06
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
 
JOL252 schreef:
Nou, niks mis mee als dat je uitgangspunt is en je daarvoor wilt gaan.
Wat mij dan interesseert is hoe je met je gevoelens die te maken hebben met elkaars aantrekkingskracht/opgewekt worden door de chemie, omgaat, als je die verder niet (mag) uit(en).

(En zo zijn we dan toch weer on topic.) Coole smiley met zonnebril

Ik lees al een paar dagen mee en ga nu ook maar es een duit in het zakje doen.

1 van de gaven van de Geest is zelfbeheersing. Ik denk dat we God mogen bidden dat we die gave mogen krijgen. Niet dat er dan geen aantrekkingdkracht meer zou zijn of zo, maar wel dat je erop mag vertrouwen dat je samen de grenzen kan bewaken uit liefde tot God en uit respect voor elkaar
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 23:10
BerichtOnderwerp: chatgroet :)
 
Sinds een dag of wat ben ik lid van CM. Ik heb hier geregeld even wat rond gesnuffeld en ook regelmatig de chatroom bezocht. Vaak ben ik dan de enige en wat me opvalt is dat er dan regelmatig mensen binnenkomen en dan ook zonder wat te zeggen weer vertrekken. Vanavond ben ik er een half uurtje geweest. Toen ik kwam was er niemand. In dat half uurtje zijn er wel een stuk of 8 geweest en stuk voor stuk zijn ze zonder wat te zeggen weer vertrokken. Ik vroeg me af of dat normaal is hier? Mij komt het namelijk iet wat onbeleeft over en ik voel me er dan ook wat ongemakkelijk bij als ik 8 keer groet en ik geen respons krijg. Ik bedoel in RL groet je volgens mij ook als je ergens komt. Is dat hier zoveel anders dan?
Ik moest het ff kwijt.

Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 22:21
BerichtOnderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
 
Wat mooi om te lezen waar mensen zegeningen in zien. Maar ook wat ze vervelend vinden. Daarom een poging om deze topic nieuw leven in de blazen. Lachende smiley

Zegen: een telefoongesprekje met een kennis waarbij ik het gevoel had dat het haar dag wat kleurde.

Vervelend:
Beetje te weinig tijd genomen voor stille tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 19:51
BerichtOnderwerp: gebed
 
Ik weet niet of het hier hoort anders moet de moderator het maar verplaatsen. Maar ik kwam vandaag een mooi gebed tegen die ik graag met jullie wil delen. Hij is van Tomas van Aguino.

Barmhartige God, roep mij terug als ik van U wegvlucht;
trek mij tot U als ik weerstand bied;
richt mij op als ik gevallen ben;
ondersteun mij als ik weer ben opgestaan;
leid mij terwijl ik verderga.

Uit: stiltedagboek van Mirjam van der Vegt.

Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 19:41
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
THOMAS968 schreef:
Het is niet in te schatten wat het meeste nawerkt, de dood of de scheiding van de partner.

Dat klopt Thomas, bij beiden vind er een rouw proces plaats alleen wel 2 verschillende die je niet met elkaar kan en mag vergelijken denk ik. Mijn adviseur had de ervaring dat men niet geconfronteerd wil worden met een rouwproces.

Alles hangt toch af van hoe je er mee omgaat en dus de mate waarin het is verwerkt?

In beide situaties heb je gelijk; het is maar hoe je ermee omgaat maar in geval van overlijden van de partner blijft dit toch op een bepaalde manier meespelen en zullen er altijd situaties blijven bestaan waarin het verdriet en de pijn weer boven komen. Niet iedereen kan daarmee omgaan.


En een weduwe die geen man meer wil, zal zich hier doorgaans niet inschrijven. Natuurlijk is het een stap als je weer een man wilt, maar je huwelijk is toch echt door de dood ontbonden.

Ja dat klopt wat wil je daarmee zeggen dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 19:48
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
JANE410 schreef:
De uitnodiging

W Paul Young

Wel even wennen hoe God, Jezus en de Heilige Geest beschreven worden

Maar zeker een inspirerend boek

Dat is zeker een indrukwekkend boek wat je flink aan het nadenken zet.

De oversteek is van dezelfde schrijver en al even bijzonder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 13:11
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
Precies, blijf bij jezelf en wees eerlijk daarmee kom je nog altijd het verst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 11:24
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
[quote=ZEELAND736]Waarom zou je als weduwe/weduwnaar geen respons krijgen?

Ik weet het ook niet hoor zeeland. Ik kreeg het mee als een tip waar ik verder maar niets mee gedaan heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 19:16
BerichtOnderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
 
Er is op deze topic al een tijdje niet meer gereageerd zie ik. Toch wil ik ook nog wel even reageren.
Ik wil verder niemand voor het hoofd stoten of zo maar ik vind het wel een beete jammer dat het specifiek gericht is op gescheiden mensen die dan single aangeven.
Ik heb voor een poosje geleden het "advies" gekregen om toch vooral niet aan te geven dat ik weduwe ben want dan krijg je geen respons. Daar willen mensen niet mee geconfronteerd worden. Aangezien ik veel waarde hecht aan eerlijkheid is het voor mij dus helemaal geen issue wat ik in zou vullen. Maar gezien het feit dat er bij de profielen maar weinig weduwe/weduwnaar aangevinkt staan heb ik toch wel een redelijk vermoeden dat ook in die groep single aangevinkt word wat net zo oneerlijk is en daarbij een ontkenning van de overleden partner.

Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 17:33
BerichtOnderwerp: geloof
 
Geloven is toch niet alleen een zeker weten maar daarnaast toch ook een vast vertrouwen hebben in alles wat God in zij woord beloofd? Ik denk dat dit laatste ook heel belangrijk is.

Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656 (59)





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 16:56
BerichtOnderwerp: Een eend of een arend?
 
Wat zou God willen dat je zou zijn denk je?

Vlinder


Laatst aangepast door
VLINDER656
op maandag 25 november 2013, 16:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van VLINDER656
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2