ChristianMatch

Forum

Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3508 3509 3510 3511 3512 3513 3514 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:58

Zijn jullie nu niet een beetje off topic??????

De vraag is en was of therapie tegen je sexuele geaardheid vergoed moet worden???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:00

COOTJE711 schreef:
mijn voorgevoel zegt van niet..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan zou het wel eens een slecht moment kunnen zijn als het idd. tòch zo was. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:01

VISSER278 schreef:
Dan zou het wel eens een slecht moment kunnen zijn als het idd. tòch zo was. Knipoog smiley
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:03

VISSER278 schreef:

Dat is maar net hoe je dat zelf beleefd Visser Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:06

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is maar net hoe je dat zelf beleefd Visser Knipoog smiley

Het ismaar te hopen...... nee, laat maar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:14

als dat kon dan zullen de meeste dat niet doen denk ik....
Naar boven

Auteur Bericht
RONNY104

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:17

je zou kunnen denken aan jouw DigiD account koppelen aan een db...
gerelateerd aan jouw bs nummer alls verificatie je id ben je al verplicht om bij je te dragen
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:20

Een brief van het gemeentehuis.
Geen belastingaanslag deze keer. Neenee.
Visser had in 2010 een nieuwe ID-kaart aangeschaft , en nu komen ze met het verhaal dat er iemand is geweest die een rechtszaak had aangespannen tegen de overheid dat het niet kon dat er betaald moest worden voor een ID. Die rechtszaak heeft desbetreffende persoon schijnbaar gewonnen met als gevolg dat de gemeentes alle personen die in die periode een ID hebben aangeschaft de kosten terug betaald.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:21

RONNY104 schreef:
je zou kunnen denken aan jouw DigiD account koppelen aan een db...
gerelateerd aan jouw bs nummer alls verificatie je id ben je al verplicht om bij je te dragen

Je digid is al gekoppeld aan je bsn aan al je uitgaven en je inkomsten aan je zorgpas aan je id kaart aan..........enorm veel........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:21

VISSER278 schreef:
Een brief van het gemeentehuis.
Geen belastingaanslag deze keer. Neenee.
Visser had in 2010 een nieuwe ID-kaart aangeschaft , en nu komen ze met het verhaal dat er iemand is geweest die een rechtszaak had aangespannen tegen de overheid dat het niet kon dat er betaald moest worden voor een ID. Die rechtszaak heeft desbetreffende persoon schijnbaar gewonnen met als gevolg dat de gemeentes alle personen die in die periode een ID hebben aangeschaft de kosten terug betaald.

sigaar uit eigen doos.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:23

PIETER649 schreef:
sigaar uit eigen doos.

Kan wel wezen,

Visser die dat geld liever naar België brengt voor goedkope tabak dan naar de gemeente.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:27

Hondenweer , takkeweer.......... niet zo schelden op het weer , dames. Boze smiley

Hier is het droog, niet-zonnig en aardedonker. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:32

ZEELAND736 schreef:
Vanmorgen gewerkt....
Vanmiddag een High Tea met mijn werk en met clienten...
Was super gezellig en heel erg lekker( ik heb geheel en al alle geboden vertreden wat het ""lijnen"" betreft!!!)
Ga dus niets meer eten nu...en duik straks het zwembad in om te proberen met zwemmen maar weer wat recht te breien!!!!
Tegelijk weer even de banden versterken met mijn vriendin...
We praten te weinig....

Als ik het goed begrijp dus ook het gebod ... gij zult niet lijnen???

Sja, visser kent ze niet allemaaaaal ...een stuk of tien maar.
Naar boven

Auteur Bericht
CARSTEN834

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:37

Wat ik heb geleerd over seks buiten het huwelijk:
Seks kan je in een wijze vertalen als het ''samen smelten'' van verschillende unieke! stukken goud; je wordt samen één.
Door dit smelten kan je het nooit helemaal meer uit elkaar krijgen en zit je op zekere wijze dus voor altijd deels aan elkaar vast.
Binnen het huwelijk is het logisch dat je samen één bent, zo staat het ook in de bijbel. Maar buiten het huwelijk om is er dus een kans dat je uit elkaar gaat en dus met de verkeerde persoon ''eeuwig'' verbonden bent.

Ik vind het dus niet juist om seks te hebben voor het huwelijk. Of het mij gaat lukken is het andere, aangezien het FREAKING lastig kan zijn om te wachten!

Yours,

Carsten
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:42

CHRISTIAN146 schreef:
Stap voor stap:
1) de Heer geeft in de evangelieen aan dat echtscheiding niet meer mag onder het Nieuwe Testament.
2) de soepele regeling die juist een beetje rekening hield met de menselijke praktijk (Mozes hield er wel rekening mee), schaft Hij daarbij helemaal af. De enige uitzondering is overspel van de ander.
3) Paulus bevestigt deze regel: en het enige wat hij aan extra informatie geeft is dat als je toch bent gescheiden [als gelovigen] dat je dan weer naar elkaar toe moet gaan.

Zelfs als je punt 3 tijdgebonden vind [vind ik een extreem gevaarlijke manier van bijbeluitleggen maar dat is een ander topic]. Dan blijft het scheidingsverbod van Jezus STAAN. De Heer zegt dat deze duidelijke regels niet te maken hebben met zijn spoedige terugkeer (dus dat je die regels toch niet lang hoeft vol te houden) maar met GENESIS.

Terugkomend op je tijdsgebondenheidargument: nogmaals de bijbeltekst:
"Doch den getrouwden gebiede niet ik, maar de Heere, dat de vrouw van den man niet scheide.

En indien zij ook scheidt, dat zij ongetrouwd blijve, of met den man verzoene; en dat de man de vrouw niet verlate.

Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate;"

Klein beetje off topic maar: maar ook in de standpunten m.b.t. de positie van de vrouw wordt Paulus bijna standaard als een man gezien die vanuit "zijn tijd" en " zijn cultuur" of "de Romeinse cultuur" praat.
De vetgedrukte gedeelte laten zien dat de tijdsgebondenheiduitleg in geval van scheiding niet opgaat. Tenzij je ook de geboden van de Heer in het Nieuwe Testament tijdgebonden wil verklaren.
Dit is inderdaad de traditionele uitleg van deze gedeeltes. Maar er valt heel veel op aan te merken.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 00:01

MARRY942 schreef:
Inderdaad van Dam, gelukkig reageert niet iedereen zo als Jolan op Shanita.......ze is in nood en zoekt een praatpaal/praatpalen....Shanita...je bent altijd welkom hoor!

Grappig dat je dit als stijlloos ziet.
Het geeft aan dat je een reactie niet goed leest.
Ik gaf namelijk aan dat Shanita vooral door moet gaan als het haar helpt. Maar dat anderen dit niet verplicht waren om te lezen, zodat alle partijen tevreden zijn.
Ik ben in ieder geval blij dat Shanita zelf WEL begrijpt hoe het bedoelt is.
Een vreemde gedachtenkronkel
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 00:12

Wat is dit allemaal???
Dit is toch allang allemaal gedateerd en van de baan???

Of ben ik niet helder???
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 00:16

Het lijkt niet erg te lukken.....
Het is geprobeerd...

Tja...je mag ook om de koffie komen...gaat het dan wel werken???
De rit blijft hetzelfde hoor...het kost alleen minder...
Is dat het wat men wil????

Moet ik dan alleen met Fred gaan wokken??? O nee Leonard wilde ook mee he??? Heb ik al 2 mannen...
Komop mensen!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 19 januari 2012, 00:17
Naar boven

Auteur Bericht
BERT364

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 01:40

PIETER649 schreef:
.... pedo ook?
en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

pedofilie is een strafbaar feit pieter homofilie niet

en hoeft ook niet in zorgverzekering daar hebben we in nederland een heel goede instelling voor ofwel T.B.S.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 06:34

WILLEMIJN232 schreef:
Zijn jullie nu niet een beetje off topic??????

De vraag is en was of therapie tegen je sexuele geaardheid vergoed moet worden???? Verraste, verbaasde smiley

Ik begrîjp wat je bedoelt met die vraag,W-tje, maar het is niet een therapie tegen de homoseksuele geaardheid maar wel omwille van die geaardheid. Hoe er mee te om te gaan, het kunnen aanvaarden, er een zekere gemoedsrust in te vinden.

In de media, en dan natuurlijk ook door een groot deel van de bevolking, werd een heel ander beeld opgehangen van de aangeboden therapie. Dit kan je ook lezen in de verklaring die de directeur van 'Tot heil des volk' hierover gaf.

Missschien kunnen sommige na het lezen van deze verklaring hun mening bijstellen. Tenzij ze het (weeral) allemaal beter weten...of weer totaal andere zaken lezen die er niet staan.

http://www.totheildesvolks.nl/nl/different/nieuws/497-verklaring-different-nav-berichtgeving-in-trouw.html
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIAN146

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 07:09

CHATULIEM619 schreef:
Dit is inderdaad de traditionele uitleg van deze gedeeltes. Maar er valt heel veel op aan te merken.

Los van de inhoud: als het maar gaat om uitleggen en niet om inleggen. Het gaat mij er niet om of een uitleg oud is of nieuw maar juist.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 08:14

FRANKT627 schreef:
Ik begrîjp wat je bedoelt met die vraag,W-tje, maar het is niet een therapie tegen de homoseksuele geaardheid maar wel omwille van die geaardheid. Hoe er mee te om te gaan, het kunnen aanvaarden, er een zekere gemoedsrust in te vinden.

In de media, en dan natuurlijk ook door een groot deel van de bevolking, werd een heel ander beeld opgehangen van de aangeboden therapie. Dit kan je ook lezen in de verklaring die de directeur van 'Tot heil des volk' hierover gaf.

Missschien kunnen sommige na het lezen van deze verklaring hun mening bijstellen. Tenzij ze het (weeral) allemaal beter weten...of weer totaal andere zaken lezen die er niet staan.

http://www.totheildesvolks.nl/nl/different/nieuws/497-verklaring-different-nav-berichtgeving-in-trouw.html

Dat is inderdaad heel wat anders dan zoals het in de media verwoord wordt Frank, en ik denk dat iedereen het er over eens is dat ieder mens, hetro of homo, bij psychische problemen recht heeft op hulp.

Zolang de therapie draait om het helpen bij psychische problemen die voortkomen uit het homo zijn is er ook niets aan de hand, waar het hierom gaat is dat het zou gaan om het leren onderdrukken van die gevoelens, en omdat dat niet vergoed zou worden wordt de therapie verpakt in de diagnose jeugdtrauma, want dan wordt het wel vergoed.

En hoe het nou precies zit zal wel gaan blijken uit het rapport van de inspectie voor gezondheidszorg.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 08:40

ANNETTE792 schreef:

Zolang de therapie draait om het helpen bij psychische problemen die voortkomen uit het homo zijn is er ook niets aan de hand, waar het hierom gaat is dat het zou gaan om het leren onderdrukken van die gevoelens, en omdat dat niet vergoed zou worden wordt de therapie verpakt in de diagnose jeugdtrauma, want dan wordt het wel vergoed.

Het 'zou gaan over het onderdrukken van'...dit is dus het punt, Annette.

Het is een invulling van iemand geweest die dan openbaar werd gemaakt en dan springen bepaalde groepen mensen daarop met een heleboel oordelen en meningen die niet ter zake doen want het gaat gewoon om een invulling van iemand die eigenlijk nergens opgestoeld is. Ik bedoel daar dus mee dat op de website van Different duidelijk vermeld staat welke therapieën ze aanbieden. Er staat nergens vermeld dat ze iemand die homo is willen genezen van zijn of haar seksuele geaardheid. Ze bieden wel hulp voor de randproblemen die bij die geaardheid behoren.

Ieder normaal mens weet ook wel dat je van een seksuele geaardheid niet kan 'genezen'. Daar dan een hele hoop kosten tegenaan gooien zou echt absurd zijn.

Sommige mensen zijn bedreven in het invullen van andermans doelstellingen. Die invulling menen ze dan te lezen tussen de regels. Ze lezen dus een tekst die er niet staat. Tja, zo kan je alles in een verkeerd daglicht stellen. Zulke mensen zijn dan ook erg toe aan één of andere therapie die al dan niet vergoed wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 08:50

PIETER649 schreef:
.... pedo ook?
en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

FEITELIJK wel!!

hannah.........heeft een peutertje uit "een netwerk" verzorgd..... Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARSTEN834

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:10

Er worden hier uitspraken gedaan die niet kloppen en veels te hard zijn.

1. Denk jij dat er enig verschil zit tussen 1x per maand ''vieze dingen kijken'' of elke/om de dag?
2. God is vol met liefde en genade. Je weet toch dat, ehmm.. ZIJN ZOON voor jou zonden is gestorven? Nee dit betekend niet dat je het mag doen, dit betekend dat als je in jezus geloofd, je gered bent. Want hij is de weg, de waarheid en het leven. Niet meer, niet minder PUNT
3. Ook iets wat ik heb geleerd, is dat elke zonde een zonde is. Er is geen nummer van: 'oh liegen heeft een waarde van 1 en vreemd gaan van 100'. Het is misschien moeilijk te begrijpen, maar het maakt niet uit welke zonden je hebt begaan, het is en blijft zonden in de ogen van Jezus. Door zonden en dus verkeerde dingen te doen, kan je wel je 'beloning' die je in de hemel/het eeuwige leven krijgt kleiner maken, om het zo eventjes te noemen. Maar als je vol geloofd dat Jezus de zoon van God is en voor jou zonde gestorven is, dan ben je gered.

Hopelijk geeft dit iets verheldering voor de Peter die dit zo leuk vind om het neer te zetten, of voor wie dan ook.

Yours,

Carsten
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:13

VISSER278 schreef:
Als ik het goed begrijp dus ook het gebod ... gij zult niet lijnen???

Sja, visser kent ze niet allemaaaaal ...een stuk of tien maar.

ik denk dat ze niet wil lijndansen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:18

Aan de andere kant Zieke smiley doen ze over homeopathie ook al moeilijk Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:18

PIETER649 schreef:
ik denk dat ze niet wil lijndansen Smiley die vol vragen zit

...ik zal beter maar Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 19 januari 2012, 09:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:35

CHRISTIAN146 schreef:
Los van de inhoud: als het maar gaat om uitleggen en niet om inleggen. Het gaat mij er niet om of een uitleg oud is of nieuw maar juist.
Ik leg nergens iets in, ik geef alleen maar aan in welke context je het lezen moet. In dit gedeelte laat Paulus zelf zijn motivatie zien, en als je die er zomaar uit haalt, dan ben je naar mijn idee heel verkeerd bezig. Hij geeft duidelijk aan dat zijn motivatie is, dat de Heer snel terugkomt. En dat is niet zomaar weg te halen uit deze teksten. Een tekst is nooit een tekst alleen, het staat geschreven in een context. En dat is iets wat mensen snel vergeten.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:37

FRANKT627 schreef:
Het 'zou gaan over het onderdrukken van'...dit is dus het punt, Annette.

Het is een invulling van iemand geweest die dan openbaar werd gemaakt en dan springen bepaalde groepen mensen daarop met een heleboel oordelen en meningen die niet ter zake doen want het gaat gewoon om een invulling van iemand die eigenlijk nergens opgestoeld is. Ik bedoel daar dus mee dat op de website van Different duidelijk vermeld staat welke therapieën ze aanbieden. Er staat nergens vermeld dat ze iemand die homo is willen genezen van zijn of haar seksuele geaardheid. Ze bieden wel hulp voor de randproblemen die bij die geaardheid behoren.

Ieder normaal mens weet ook wel dat je van een seksuele geaardheid niet kan 'genezen'. Daar dan een hele hoop kosten tegenaan gooien zou echt absurd zijn.

Sommige mensen zijn bedreven in het invullen van andermans doelstellingen. Die invulling menen ze dan te lezen tussen de regels. Ze lezen dus een tekst die er niet staat. Tja, zo kan je alles in een verkeerd daglicht stellen. Zulke mensen zijn dan ook erg toe aan één of andere therapie die al dan niet vergoed wordt.

Je kunt ook verder kijken dan je neus lang is en je niet alleen baseren op meningen van anderen en wat er op die website staat.Ik wijzig mijn mening niet,als je dieper graaft(er is online genoeg te vinden over die stichting,die trouwens ook heel goed werk doet) zie je dat het inderdaad hun doelstelling is de denkwijze van de homoseksuelen te veranderen,gays worden brave huisvaders etc.Daar hoeft op zich niets mis mee te zijn,pas als het je overtuiging is dat het te genezen is ga je over de streep.......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3508 3509 3510 3511 3512 3513 3514 ... 6194 Volgende
Pagina 3511 van 6194