Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 18:56
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Misschien een wat kortere wandeling? Want ik wil hoe dan ook die zee horen
Tjok, heeft een strandverslaving |
Nou zaterdag is er ook een zee van tijd om de zee te zien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | Eigenlijk is het jammer dat Jasmijn direct de verdedigende kant moet kiezen. Het is haar leven en laten we met elkaar blij zijn dat zij niet, zoals zovelen, hierdoor het geloof de rug toe heeft gekeerd! Ze hoeft zich niet te verdedigen, ze is zoals ze is en als zij daar met zichzelf en voor God uitkomt, wie zijn wij dan om te veroordelen???
Enige tijd geleden werd Annette hier op cm benaderd door een bi-sexuele vrouw. Heel netjes en respectvol overigens. Sterker nog, veel respectvoller dan door diverse hetero-mannen (!)
Waarom is er op cm niet wat meer ruimte om voor die andere geaardheid uit te komen ? Het zal mij niet verbazen als er inmiddels al boze mails naar de redactie zijn gestuurd waarin het onmiddelijke vertrek van deze "verdorven vrouw" geeist word
Al bijna 5 jaar zit ik op cm en ik verbaas me nog regelmatig over de obsessie die hier heerst over de nr.7 zonden.  |
Ik ben het helemaal met je eens, maar aan de andere kant vraagt zij zelf hoe andere er over denken. Dan kan het natuurlijk ook zo zijn, dat iedereen ook een eigen mening heeft, en dat is met alles zo, je hebt voor en tegenstanders, en er tussen in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:11
|
|
|
Ja, en als het nog langer blijft vriezen, gaan zeker alle predikanten in de vorstverlet het mot niet gekker worden  Of met oorwarmers en mutsen de kansel op
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 4 februari 2012, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja, en als het nog langer blijft vriezen, gaan zeker alle predikanten in de vorstverlet het mot niet gekker worden  Of met oorwarmers en mutsen de kansel op  |
oogkleppen en borden voor de kop, kunnen het hele jaar door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:32
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Je hebt gelijk dat ik vaag ben. Ik wil namelijk voorkomen dat een kale boodschap (namelijk, letters op een scherm) ingevuld worden met de emoties van de lezer. Dat is precies wat hier gebeurt. Wat sowieso veel gebeurt op een forum, je ziet immers elkaars ogen niet, je hoort elkaars intonatie niet... je interpreteert wat er geschreven staat. Net zoals je interpreteert wat er in de Bijbel geschreven staat. De interpretatie is voor rekening van de lezer, de boodschap voor rekening van de schrijver. De lezer kan altijd checken bij de schrijver wat er nu precies staat... En ga ik ervanuit dat jij dat nu bij mij checkt 
Je oppert dat ik homoseksualiteit zondig vind... ik probeer juist aan te geven dat IEDEREEN zijn doel mist, dus ook de hetero. En dat de ene zonde niet zwaarder weegt dan de andere, tenzij het zonde tegen de Heilige Geest is. Maar dat is een andere discussie. Wat ik ook probeer te zeggen is dat God allang weet dat we het niet redden zoals we zijn. En dat we met de komst van Jezus genade hebben gekregen. Dat we zelf niet in staat zijn zonden te wegen. Dat we ons maar beter kunnen oefenen in genade betrachten naar elkaar. Anders kan ik het niet uitleggen, Chatuliem... Eigenlijk een beetje zoals Xabia het uitlegt.
Ik geef een ander ruimte, want ik heb zelf ruimte gekregen in Christus. En de woorden: zondig niet meer... moet ik eerst maar eens zelf gaan proberen, voordat ik wat van een ander zeg. |
Omschreven zoals ik het ook bedoel te zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 19:44
|
|
|
PIETER649 schreef: | Eigenlijk is het jammer dat Jasmijn direct de verdedigende kant moet kiezen. Het is haar leven en laten we met elkaar blij zijn dat zij niet, zoals zovelen, hierdoor het geloof de rug toe heeft gekeerd! Ze hoeft zich niet te verdedigen, ze is zoals ze is en als zij daar met zichzelf en voor God uitkomt, wie zijn wij dan om te veroordelen???
Enige tijd geleden werd Annette hier op cm benaderd door een bi-sexuele vrouw. Heel netjes en respectvol overigens. Sterker nog, veel respectvoller dan door diverse hetero-mannen (!)
Waarom is er op cm niet wat meer ruimte om voor die andere geaardheid uit te komen ? Het zal mij niet verbazen als er inmiddels al boze mails naar de redactie zijn gestuurd waarin het onmiddelijke vertrek van deze "verdorven vrouw" geeist word
Al bijna 5 jaar zit ik op cm en ik verbaas me nog regelmatig over de obsessie die hier heerst over de nr.7 zonden.  |
euh... ik had begrepen dat Jasmijn vroeg hoe anderen met dit onderwerp omgaan. het gaat niet om oordeel en veroordeel... Zelf vind ik het ook bekrompen om alleen met bijbelversstenen te gooien als je't gehele plaatje niet wilt bekijken. Maar ik denk ook niet dat Jasmijn alleen maar zat te wachten op reacties "van ga je gang" Het is duidelijk voor haar ook van belang wat anderen erbij denken en vinden. En gelukkig is ze mondig genoeg om haar denken en voelen te verdedigen en te argumenteren. Dit is geen obsessie, maar menig mens wordt er wel mee geconfronteerd en daarbij is "uitdelen van meningen" een goed ding, zolang het weer niet opgaat in discussies
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op zaterdag 4 februari 2012, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 20:17
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=iy0zycW37Pc&feature=related
Misschien weet je niet wat liefde is, of ken je haar nog niet, lees dan wat er staat in ’t woord van God en luister naar dit lied.
De liefde is een woeste stroom, die alles overvloeit. De liefde is een plantje, dat stil groeit.
De liefde, zij is als een bloem, waaraan ik zachtjes ruik, of als een maat met dure zalf , in een glazen kruik. De liefde is een stukje, van de hemel in je hart. De liefde die verdrijft ook, alle smart.
De liefde is een witte wolk, die voortdrijft in de lucht. Of als een zilv’ren vogel, ja in een snelle vlucht. En Jezus zelf is die het zegt: de liefde telt het meest. Een gave van de Heil’ge Geest, die jij misschien ook vreest.
De liefde is een oceaan, vol golven van geluk, als een vuur dat brandt van binnen, het breekt de zonden stuk. Mijn droom is om bij God te zijn, te zingen voor zijn troon en de liefde, zij geeft vleugels, aan mijn droom. De liefde is een oceaan, vol golven van geluk, als een vuur dat brandt van binnen, het breekt de zonden stuk. Mijn droom is om bij God te zijn, te zingen voor zijn troon en de liefde, zij geeft vleugels, aan mijn droom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 20:27
|
|
|
1. Ware wijsheid en inzicht is altijd gratis. 2. Naar het onbekende gaan verbreed hetgeen dat al bekend is. 3. Spendeer meer tijd met mensen die je uitdagen én respecteren. 4. Blijf altijd sceptisch. 5. Schaf een bibliotheekpas aan. Of een museumjaarkaart. Of een Film abonnement. Of word vriend van het theater. 6. Vecht voor de dingen die ertoe doen. 7. Er is een methode die werkt. Vind ‘m. 8. Word lid van een beweging. 9. Drink je koffie zwart. 10. Overleef op minima, enkel om te bewijzen dat je het kan. 11. Lees meer. Vooral de dingen waar je het niet mee eens bent. 12. Raak gewend aan je dom voelen. Dit is een teken van groei. 13. Praten is makkelijk. Let juist eens op hoe mensen zich gedragen tijdens een gesprek. 14. Leer iets van iedereen. "Discover Beauty in Everyone." -Romans 12 15. Ga opzoek naar dingen die je inspireren en zet deze voort. Ook al valt er geen geld uit te halen. 16. Doe wat je zegt te doen. Er kan op niemand vertrouwd worden. 17. Maak iets een groot succes op jonge leeftijd. Het zal je zelfvertrouwen een boost geven voor grotere projecten. 18. Wees comfortabel met het achterlaten, zelfs delen van je identiteit. 19. Leer een nieuwe taal. (Ohja ik was aan't proberen Spaans te leren, toch maar weer's oppakken) 20. Eet wat vaker een eitje. Gebakken, geroerd, gekookt of lekker in de pannenkoek. 21. Houd mensen om je heen die je de waarheid vertellen. 22. Slim zijn brengt je nergens, slim zijn tot uitvoering brengen betekent alles. 23. Indien je moet kiezen tussen aandelen of cash, ga voor de cash. 24. Ontmoet nieuwe mensen zo vaak als mogelijk is. Stel voor ze te helpen. 25. Discrimineer niet. Verbind mensen binnen je netwerk. 26. Niemand houdt van betweters. (ohoh... maar ik weet't echt beter... ) 27. Vul je paspoort met stempels die anderen nog nooit eerder hebben gezien. 28. Eindig je verschrikkelijke baan. En blijf hopen op je droombaan. 29. Lees biografieën. Het is een toegang tot de beste mentoren uit de geschiedenis. (Ik wil die van Annie M.G. Smidt nog steeds eens lenen.) 30. Ga op tijd naar bed en sta vroeg op. Niemand zal je belasten en je beste werk komt tevoorschijn. (Of als dat beter in je ritme past: Ga laat naar bed en sta laat op. ) 31. Leer in bomen te klimmen. Of ontdek het opnieuw. 32. Koop niet alles, enkel de dingen die je dicht bij het hart liggen. 33. Wees nederig en nieuwsgierig. 34. Favorieten op CM houden je niet warm ‘s nachts. 35. Wees zo nuttig als mogelijk in alle soorten omstandigheden. 36. Kom opdagen. Ook al is het fashionably late. 37. Herhaal de namen van mensen wanneer je ze ontmoet. Onthoud ze. 38. Maak van je huis een veilige thuishaven. 39. Wed met mensen. En maak er zelf meer. (De lopende weddenschap van dit moment is Wie is de Mol? al voor het vierde jaar achter elkaar probeer ik’n collega te verslaan.) 40. Neem koude douches. Die werken beter dan koffie. 41. Leer je honger op prijs te stellen. Je hoeft het niet altijd direct te stillen. 42. Herinner je altijd degenen die je geholpen hebben. Geef hun twee tot drie keer zo veel terug. 43. Wanneer je weet dat pijn tijdelijk is, zal dit al je keuzes beïnvloeden. 44. Neem een tatoeage. Of niet. 45. Waag je aan dingen die ver buiten je vermogen liggen. 46. Spreek vaker af met vrienden dan je denkt dat nodig is. 47. Leer te stil te zijn. Leer bidden. 48. Je verhalen zijn meer en minder interessant dan je denkt. 49. Leer écht te luisteren. 50. Loop meer. Naar de stad, voor de boodschappen, naar de werk of gewoon zomaar 's avonds in het donker. "Als je beweegt gaan je gedachten stromen."
51. Lelijkheid is een stap op weg naar schoonheid. 52. Leer je buren kennen. (Is dat even handig dat m'n beste vriendin naast mij woont! ) 53. Neem niets persoonlijk op. 54. Koop kunst, zo snel als het kan. En kijk kunst. (Wees welkom bij mijn werkplek voor wat extra speciale kunst! Mijn collectie bestaat al uit 3 schilderijen.) 55. Een goede kappersbeurt verandert alles. (Oeh in Maart word ik geknipt voor een show. Vind't heel spannend wat ze met m'n haar gaan doen... Just Dare!) 56. Zeg ‘nee’ tegen projecten die je niet interesseren. 57. Doe dingen die niet cool zijn. Later zal het waarschijnlijk wel cool zijn. 58. Vind je stem. Vind je eigen stemgeluid. 59. Heb manieren. Wees galant! 60. Leer te schaken. Leer een nieuw spel. Wees sluw. 61. Vind manieren om het systeem te omzeilen. Doe dit echter niet met mensen. 62. Wees geen meeloper, maar een volgeling. Weet Wie je volgt. 63. Date op z’n minst één keer iemand die totaal niet bij je past. 64. Onderzoek je eigen jaloezie. Zo leer je veel van jezelf. 65. Goede connecties gaan over mensen, niet sociale netwerken. 66. Kleed je als een toffe variant van jezelf. Elk seizoen is er weer'n nieuwe kans. 67. Ja, er bestaat zo iets als slechte publiciteit. 68. Voeg ‘avonturier’ toe aan je profiel. Wordt dit. 69. Indien het internet het beste in je leven is, heb je een serieus probleem. (En dat heb ik ook... als dat ding kuren heeft raak ik helemaal gefrustreerd, geen muziek meer, geen CM en al helemaal niet "effe snel" bloggen.) 70. Geef je beste werk af. 71. Vind mentoren. Noem ze alleen niet zo. 72. Word lid van een sportschool. Til het zwaarst mogelijke. (Doe ik! Lekker op dinsdag met de gewichten aan de gang... en een spierpijn!) 73. Indien je iemand ziet die hulp kan gebruiken, help ze. Ga er niet om vragen. 74. Doe het belangrijkste van de dag, voordat je je email checkt. 75. De beste gesprekken zijn zij aan zij, niet tegenover elkaar. (Daarom hebben de leukste koffiecafé'tjes ook van die lekkere banken. Prima voor'n zij aan zij Latte Machiatto!) 76. Bescherm je gehoor. (Na't laatste concert heb ik idd besloten om oordopjes mee te nemen de volgende keer. Die poppodia denken allemaal dat we harde muziek willen, maar of't daar nou mooier van word.) 77. Iedereen voelt zich van tijd tot tijd niet goed genoeg. Je bent niet de enige. Laat 't maar over je heen komen. 78. Moed is iets dat je leert. Doe dingen waar je moed voor nodig hebt. 79. Spendeer je laatste jaren in een warm land. 80. Neem een fles wijn mee. Of een bos bloemen.
Bonus: Bezoek vaker het theater, het filmhuis, een museum. Laat je verrassen en leer ook dat wat je niet mooi vind waarderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JASMIJN197
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 20:58
|
|
|
Ik ben blij met al jullie woorden en ik voel mij ook niet veroordeeld. Ik ben inderdaad zelf degene die dit onderwerp juist bespreekbaar wilt maken. Ik zie het als een uitdaging om en als christen voor God te gaan, én om samen binnen een toekomstige relatie met een vrouw de HEER te dienen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 20:59
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ze hebben ooit mijn meterstand te hoog ingeschat,sigaar uit eigen doos dus........ |
Ik had mijn meterstand ingevuld en ik kreeg een brief terug dat ik vast de verkeerde meter had gebruikt want de getallen konden absoluut niet waar zijn.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 21:01
|
|
|
an kan het natuurlijk ook zo zijn, dat iedereen ook een eigen mening heeft, en dat is met alles zo, je hebt voor en tegenstanders, en er tussen in
Wat is nu de meerwaarde van deze opmerking????? Natuurlijk is het zo maar dat weet toch iedereen mag ik hopen?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 21:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik had mijn meterstand ingevuld en ik kreeg een brief terug dat ik vast de verkeerde meter had gebruikt want de getallen konden absoluut niet waar zijn.......  |
...dat is dus weer typich iets voor jou. Vind ik wel erg funny...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 21:21
|
|
|
Vind het onzettend knap dat jij, Jasmijn, ervoor uitkomt. Heb nu een buurman, die uit een oud-gereformeerd gezin kom, en al vanaf zijn 12de er mee loopt. Hij is nu 32 jaar, alles komt er uit. Ruzie thuis je weet het wel.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 4 februari 2012, 22:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 21:29
|
|
|
IK HEB DIT BELUISTERD FRANK.....PRACHTIG!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 21:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | IK HEB DIT BELUISTERD FRANK.....PRACHTIG!!!! |
Vanavond was op Nederland Zingt een mooiere versie van dit lied. Je kan de uizending zien op Uitzending gemist. Het is het derde of vierde lied, dus vrij in het begin van de uitzending.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1238155
Na 8 minuten hoor je het lied...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 4 februari 2012, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:08
|
|
|
Bedankt. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:20
|
|
|
JASMIJN197 schreef: | Ik ben blij met al jullie woorden en ik voel mij ook niet veroordeeld. Ik ben inderdaad zelf degene die dit onderwerp juist bespreekbaar wilt maken. Ik zie het als een uitdaging om en als christen voor God te gaan, én om samen binnen een toekomstige relatie met een vrouw de HEER te dienen. |
ook ik bewonder je om je moed en openheid en wens je van harte toe dat God die Liefde is jou een mooie relatie op je levenspad brengt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:26
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Je hebt gelijk dat ik vaag ben. Ik wil namelijk voorkomen dat een kale boodschap (namelijk, letters op een scherm) ingevuld worden met de emoties van de lezer. Dat is precies wat hier gebeurt. Wat sowieso veel gebeurt op een forum, je ziet immers elkaars ogen niet, je hoort elkaars intonatie niet... je interpreteert wat er geschreven staat. Net zoals je interpreteert wat er in de Bijbel geschreven staat. De interpretatie is voor rekening van de lezer, de boodschap voor rekening van de schrijver. De lezer kan altijd checken bij de schrijver wat er nu precies staat... En ga ik ervanuit dat jij dat nu bij mij checkt 
Je oppert dat ik homoseksualiteit zondig vind... ik probeer juist aan te geven dat IEDEREEN zijn doel mist, dus ook de hetero. En dat de ene zonde niet zwaarder weegt dan de andere, tenzij het zonde tegen de Heilige Geest is. Maar dat is een andere discussie. Wat ik ook probeer te zeggen is dat God allang weet dat we het niet redden zoals we zijn. En dat we met de komst van Jezus genade hebben gekregen. Dat we zelf niet in staat zijn zonden te wegen. Dat we ons maar beter kunnen oefenen in genade betrachten naar elkaar. Anders kan ik het niet uitleggen, Chatuliem... Eigenlijk een beetje zoals Xabia het uitlegt.
Ik geef een ander ruimte, want ik heb zelf ruimte gekregen in Christus. En de woorden: zondig niet meer... moet ik eerst maar eens zelf gaan proberen, voordat ik wat van een ander zeg. | Als de kerk bang is de waarheid te zeggen waar zij voor staat, waarom is het dan nog een kerk? Ik ben een poosje werkzaam geweest als zondagssschoolieider bij een vrijzinnige kerk en ik werd op het matje geroepen omdat ik het woord zonde in mijn mond durfde te nemen. Er is geen enkele manier waarop ik homofilie kan goedkeuren. Wil dat zeggen dat ik de mens afwijs? Nee nooit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vanavond was op Nederland Zingt een mooiere versie van dit lied. Je kan de uizending zien op Uitzending gemist. Het is het derde of vierde lied, dus vrij in het begin van de uitzending.
Na 8 minuten hoor je het lied... |
In de versie van "Nederland zingt" zijn het de broers Lukas en Jaap Kramer die het samen zingen. Deze 2 broers maken ook onderdeel uit van de 4-mans formatie "At Once". Hieronder een link maar At Once met het mooie lied "Majesteit"!
http://youtu.be/cw5nL09t_lc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:38
|
|
|
wie heeft er zin in een CM uitje? waar : Amersfoort Wanneer: 17 maart 2012 voor wie: Voor iedereen kinderen en honden ook geen bezwaar hoeveel : onbeperkt
Ik zie jullie namen wel verschijnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:45
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | wie heeft er zin in een CM uitje? waar : Amersfoort Wanneer: 17 maart 2012 voor wie: Voor iedereen kinderen en honden ook geen bezwaar hoeveel : onbeperkt
Ik zie jullie namen wel verschijnen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 22:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als de kerk bang is de waarheid te zeggen waar zij voor staat, waarom is het dan nog een kerk? Ik ben een poosje werkzaam geweest als zondagssschoolieider bij een vrijzinnige kerk en ik werd op het matje geroepen omdat ik het woord zonde in mijn mond durfde te nemen. Er is geen enkele manier waarop ik homofilie kan goedkeuren. Wil dat zeggen dat ik de mens afwijs? Nee nooit. |
Dat is jouw visie, en dat is helemaal prima... Ik vind dat ik niks goed of af te keuren heb. Ik ben gestopt met denken in goed of fout, alleen maar als het betrekking heeft op mijn eigen leven. Daar is het een en ander aan ervaringen aan voorafgegaan. En ik weet niet of ik namens de kerk kan spreken, of wil spreken zelfs... Mijn stukje strijd... mijn weg met God. En bij het aanvaarden van de medemens sta ik naast je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als de kerk bang is de waarheid te zeggen waar zij voor staat, waarom is het dan nog een kerk? Ik ben een poosje werkzaam geweest als zondagssschoolieider bij een vrijzinnige kerk en ik werd op het matje geroepen omdat ik het woord zonde in mijn mond durfde te nemen. Er is geen enkele manier waarop ik homofilie kan goedkeuren. Wil dat zeggen dat ik de mens afwijs? Nee nooit. |
Chatuliem, de waarheid waarvoor de kerk moet staan is toch de Liefde van God en niet de dogma's uit het oude testament, dat is Christus opnieuw kruisigen...
Dat is mooi gezegd, Chatuliem, dat je de mens niet afwijst. In de praktijk voelt het toch als een genadeloze afwijzing. Het homofiel zijn is verweven met het wezen van de mens, net zoals dat met jouw hetero-zijn is.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zaterdag 4 februari 2012, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:10
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Chatuliem, de waarheid waarvoor de kerk moet staan is toch de Liefde van God en niet de dogma's uit het oude testament, dat is Christus opnieuw kruisigen... | God is niet alleen een knuffeldier hoor, die jij ervan wil maken. Die liefde waar je over spreekt uit zich het beste in het kruis, dat Jezus gedragen heeft. Als je ervan uit gaat, dat zonde niet bestaat ontken je gelijkertijd de noodzaak van het offer van Jezus aan het kruis, en maak je de opstanding tot een mythe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | God is niet alleen een knuffeldier hoor, die jij ervan wil maken. Die liefde waar je over spreekt uit zich het beste in het kruis, dat Jezus gedragen heeft. Als je ervan uit gaat, dat zonde niet bestaat ontken je gelijkertijd de noodzaak van het offer van Jezus aan het kruis, en maak je de opstanding tot een mythe. |
Dit vind ik een vreemde reactie, Chatuliem. Je impliceert dat ik God iets wil maken, namelijk een knuffeldier. Daarmee geef je aan niets te weten van mijn Godsbeeld maar die in te vullen naar jouw believen; respectloze handeling. Je impliceert dat ik ervan uitga dat zonde niet bestaat. Daarmee geef je uiting aan het feit dat je denkt te weten hoe ik over zonde denk; respectloos. De opdracht van het christen zijn is niet elkaar als zondaar aan te wijzen maar elkaar te verdragen. Het oordeel is niet aan ons. Aan ons is wel verdraagzaamheid en vergevingsgezindheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vanavond was op Nederland Zingt een mooiere versie van dit lied. Je kan de uizending zien op Uitzending gemist. Het is het derde of vierde lied, dus vrij in het begin van de uitzending.
Na 8 minuten hoor je het lied... |
Ik heb meteen maar alles geluisterd...MOOI!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:32
|
|
|
Maarten Luther van de 21e eeuw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:41
|
|
|
Stilbaai van Stef Bos
http://www.youtube.com/watch?v=illn54_SuS0
Stilbaai
My hande is wakker My oë wil slaap My kop is in Stilbaai My hart in die Kaap
Ek staan op die grens Van die dag en die nag En my kop weet nie meer wat Om te doen met my hart
Ek voel soos n skip Wat lê langs die kus My toekoms wil reis My verlede wil rus My woorde wil stil wees My stilte wil praat My hart wil jou vashou My kop wil jou laat Die storm en die stilte Die son en die maan Daars altyd twee kante Wat in ons bestaan
Die verlange wil waai Die angs wil hier bly En al sluit ek my oë Dit gaan nie verby nie
Ek voel soos n skip Wat lê langs die kus My toekoms wil reis My verlede wil rus My woorde wil stil wees My stilte wil praat My hart wil jou vashou My kop wil jou laat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 februari 2012, 23:48
|
|
|
Het gaat nu niet om de mening van Chatuliem denk ik.....het gaat over homosexualiteit........ En dat Chatuliem daar een uitgesproken mening over heeft is wel bekend denk ik...... Volgens mij is het dus wat handiger om het een beetje centraal te houden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 5 februari 2012, 00:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | an kan het natuurlijk ook zo zijn, dat iedereen ook een eigen mening heeft, en dat is met alles zo, je hebt voor en tegenstanders, en er tussen in
Wat is nu de meerwaarde van deze opmerking????? Natuurlijk is het zo maar dat weet toch iedereen mag ik hopen?????  |
Deze opmerking heeft dus echt geen meerwaarde, waar reageer je nu inhoudelijk op, in wat jij denkt wat een ander misschien bedoeld
|
|
Naar boven |
|
|