Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:01
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik zag gisteren voor de tv hoe een voetbal speler werd genoemd.. ik stoorde mij er erg aan.
de desbetreffende speler heet messi.... door zijn aantal goals in een wedstrijd werd hij messias genoemd.
ik vind het geen vergelijking. |
toevoeging: en het voetbal word vaak ook verheerlijkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:08
|
|
|
Stop maar even voor vandaag, anders moet Imre volgende week weer een nieuwe categorie liedjes voor jou, ons aller dj, bedenken...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op donderdag 8 april 2010, 21:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:10
|
|
|
Ik denk dat het voor veel mensen, ook in onze kring, pas een bevrijding is als we üperhaupt niet meer over zonden praten. Dat past wel in ons straatje. Maar ja, wat zegt de Bijbel (Gods Woord) ons dan nog [/quote]
Hier heb ik ernstig bezwaar tegen Marijan. Dit is echt heel wat anders dan ik aandraag. Het opleggen van schuldgevoelens over wat in de schepping ingebouwd is en een verplicht celibaat met alle gevolgen van dien, veroorzaken pas zonde. Ik vind dat je me nu dingen in de mond legt, je zou beter moeten weten. Gods Woord is echt niet minder belangrijk voor mensen als ze oog hebben voor en behoefte hebben aan dingen zoals ik ze boven beschreef. Christendom en het verlangen naar een (niet beestachtige) lichamelijke liefde zijn niet tegengesteld. En bij het lezen van Gods Woord is er altijd interpretatie. Het hoogste gebod is de liefde voor God en medemens. Althans zo lees en interpreteer ik het.
Thomas, die jouw reactie niet bij mijn tekst en ook niet bij jouw persoon vindt passen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 april 2010, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:11
|
|
|
IMRE695 schreef: | Speel 'Hints', laat iemand van de kids het bijbelverhaal voorlezen, laat ze daarna stil lezen, schrijf de sommen op het bord en laat ze die overschrijven en uitrekenen en als ze ondeugend zijn, dan is jouw blik ws. voldoende om ze weer tot de orde te roepen!  |
Mede dankzij jullie (support) en m'n lieve en erg begripvolle leerlingen (hebben een dikke pluim verdiend ), is het me vandaag meegevallen! Ik kon/kan nog een klein beetje praten gelukkig. En Imre, je zou een collega kunnen zijn. Ik las je tips vanmiddag pas, maar sommigen had ik uit mezelf al toegepast. Als ik morgen nog even de gymles 'overleef', heb ik daarna lekker weekend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:12
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Stop maar even voor vandaag, anders moet Imre volgende week weer een nieuwe categorie liedjes voor jou, ons aller dj, bedenken...  |
Jij beluistert ze toch wel allemaal, Liesbeth? 't Is een avondvullend programma.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:18
|
|
|
het is wel de bedoeling om offtopic tegaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is wel de bedoeling om offtopic tegaan  |
Wat is dat off-topic ????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 21:27
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Hier heb ik ernstig bezwaar tegen Marijan. Dit is echt heel wat anders dan ik aandraag. Het opleggen van schuldgevoelens over wat in de schepping ingebouwd is en een verplicht celibaat met alle gevolgen van dien, veroorzaken pas zonde. Ik vind dat je me nu dingen in de mond legt, je zou beter moeten weten. Gods Woord is echt niet minder belangrijk voor mensen als ze oog hebben voor en behoefte hebben aan dingen zoals ik ze boven beschreef. Christendom en het verlangen naar een (niet beestachtige) lichamelijke liefde zijn niet tegengesteld. En bij het lezen van Gods Woord is er altijd interpretatie. Het hoogste gebod is de liefde voor God en medemens. Althans zo lees en interpreteer ik het.
Thomas, die jouw reactie niet bij mijn tekst en ook niet bij jouw persoon vindt passen. | Ik vind dat je de dingen nu eens echt in haar verband moet zien. Als ds zelf aangeeft, dat het een begeerte was, die hij niet onder controle had, dan vind ik dat je dat wel erg gemakkelijk afdoet, met dat is aanleg. Nee, het was een oncontroleerbare heftige begeerte, die hem tot veel dingen verleidde. Dan zou je ook dat gedrag moeten afwijzen, en niet afschuiven op aanleg.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 8 april 2010, 23:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:01
|
|
|
HENK710 schreef: | We hebben het inderdaad over hetzelfde volgens mij Susannah. De situatie is zoals die is. Daar kun je in blijven hangen of accepteren en vooral doorgaan... Dit betekent niet dat je accepteert dat mensen elkaar verdriet/pijn doen. Wel accepteer je op een moment van pijn dat het zo is en probeer je vooruit te kijken hoe je er toch het beste van kunt maken. Het oog dus op de toekomst gericht en niet op het verleden... |
Duidelijk !! tnx Henk710
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hier heb ik ernstig bezwaar tegen Marijan. Dit is echt heel wat anders dan ik aandraag. Het opleggen van schuldgevoelens over wat in de schepping ingebouwd is en een verplicht celibaat met alle gevolgen van dien, veroorzaken pas zonde. Ik vind dat je me nu dingen in de mond legt, je zou beter moeten weten. Gods Woord is echt niet minder belangrijk voor mensen als ze oog hebben voor en behoefte hebben aan dingen zoals ik ze boven beschreef. Christendom en het verlangen naar een (niet beestachtige) lichamelijke liefde zijn niet tegengesteld. En bij het lezen van Gods Woord is er altijd interpretatie. Het hoogste gebod is de liefde voor God en medemens. Althans zo lees en interpreteer ik het.
Thomas, die jouw reactie niet bij mijn tekst en ook niet bij jouw persoon vindt passen. | Ik vind dat je de dingen nu eens echt in haar verband moet zien. Als ds zelf aangeeft, dat het een begeerte was, die hij niet onder controle had, dan vind ik dat je dat wel erg gemakkelijk afdoet, met dat is aanleg. Nee, het was een oncontroleerbare heftige begeerte, die hem tot veel dingen verleidde. Dan zou je ook dat gedrag moeten afwijzen, en niet afschuiven op aanleg.[/quote]
Chat ik heb het al zo vaak gezegd: ik wijs promiscuiteit en liederlijkheid af, ik heb het over homosexualiteit als sexuele variant in een liefdesrelatie. De interpretatie is die van de dominee zelf. Het is zijn goed recht het zo te zien en zijn eigen gevoelens zoals hij die ervoer in het verleden desnoods af te wijzen. Hij zal kennelijk de liederlijke varianten hebben ervaren. Ik heb het altijd over een homosexuele relatie buiten dat soort circuits. En het is geen afdoen met het is aanleg, dat is gewoon aangetoond. Aanleg kun je niet veranderen, gedrag wel. Maar je kunt als hetero niet aan een homosexueel opleggen dat hij of hetero moet worden of zich moet onthouden. Jij zult je niet onthouden als je een vrouw hebt die je liefhebt, denk ik. Van mezelf weet ik zeker dat ik dat niet zal doen. En dat kan je ook van geen medemens vragen. Het zal ook zeker niet werken, dat blijkt uit wat nu aan het licht komt in de RK-Kerk en in psychiatrische instellingen weet men al helemaal waar verdringing toe leidt. Kijk maar eens naar het grote verschil in opstelling en benadering binnen de groepschat en in het forum. Je moet ook een pastoraal oog hebben voor elkaar.
Thomas, die de hele dag in verbanden moet denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:04
|
|
|
HENK710 schreef: | Dit is denk ik een juiste levenshouding, Susannah. Oppassen voor negatieve effecten van machteloosheid en actief aan de slag gaan met de dingen waar je wel iets mee kunt doen! Dat is ook wat Jezus deed: Hij gaat door, dwars door alles heen! Dat mag ons tot troost zijn, te weten dat Hij ook door een zeer diep dal is gegaan en zo met ons mee kan voelen als geen ander... |
Jezus deed dat niet alleen toen Hij door een zeer diep dal moest... wat ik zo mooi vind is Jezus' bewogenheid... die zie ik ook zo ontiegelijk mooi terug als Lazarus is gestorven... Jezus huilt daar met Maria mee... dat vind ik zo mooi he' ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:05
|
|
|
Ik heb niks tegen de Zending en Missie in derde wereldlanden maar Nederland is inmiddels wel een van de meest ontkerstende landen op aarde. Evangelisatie zou eerder hier plaats moeten vinden. En echt niet alleen in Amsterdam. Het Christendom heeft helaas wel een slechte naam bij veel mensen. Het imago is vaak van domheid, achterlijkheid, bekrompenheid en nu weer sexueel misbruik. Jammer.
Thomas, die Bonifacius toch wel kan waarderen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 april 2010, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:41
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat is dat off-topic ???? |
Off = af, verwijderen van
topic = onderwerp
Het is dus de bedoeling van off-topic gaan, dat je snel van onderwerp mag veranderen, hoewel er soms ook best voortgeborduurd mag worden op iets. Wil je echt iets permanent voor het voetlicht brengen, dan maak je zelf een spin-off aan, door een nieuw topic aan te maken.
Verder mag hier bijna alles besproken worden, binnen de grenzen van het betamelijke en met respect voor elkaar. En dat gaat heel goed, tot nu toe.
Jouw muzikale omlijsting is heel boeiend, maar het is niet helemaal de bedoeling om het Eurovisie-songfestival te herhalen. Het ging er mij echt om, dat in de titel van de song een naam van een staat, land of werelddeel terug te vinden is, letterlijk of verwijzend. Ein bischen Frieden is wel Duits,maar het verwijst niet naar Duitsland.
België - Het Goede Doel China in your hand - T'Pau I was Kaiser's Bill batman (verwijst wel naar Duitsland)
of
California Dreamin' E viva Espanga Zwei klein Italiener
Ik doe maar een greep!
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op donderdag 8 april 2010, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:46
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik vind dat je de dingen nu eens echt in haar verband moet zien. Als ds zelf aangeeft, dat het een begeerte was, die hij niet onder controle had, dan vind ik dat je dat wel erg gemakkelijk afdoet, met dat is aanleg. Nee, het was een oncontroleerbare heftige begeerte, die hem tot veel dingen verleidde. Dan zou je ook dat gedrag moeten afwijzen, en niet afschuiven op aanleg. | Chat ik heb het al zo vaak gezegd: ik wijs promiscuiteit en liederlijkheid af, ik heb het over homosexualiteit als sexuele variant in een liefdesrelatie. De interpretatie is die van de dominee zelf. Het is zijn goed recht het zo te zien en zijn eigen gevoelens zoals hij die ervoer in het verleden desnoods af te wijzen. Hij zal kennelijk de liederlijke varianten hebben ervaren. Ik heb het altijd over een homosexuele relatie buiten dat soort circuits. En het is geen afdoen met het is aanleg, dat is gewoon aangetoond. Aanleg kun je niet veranderen, gedrag wel. Maar je kunt als hetero niet aan een homosexueel opleggen dat hij of hetero moet worden of zich moet onthouden. Jij zult je niet onthouden als je een vrouw hebt die je liefhebt, denk ik. Van mezelf weet ik zeker dat ik dat niet zal doen. En dat kan je ook van geen medemens vragen. Het zal ook zeker niet werken, dat blijkt uit wat nu aan het licht komt in de RK-Kerk en in psychiatrische instellingen weet men al helemaal waar verdringing toe leidt. Kijk maar eens naar het grote verschil in opstelling en benadering binnen de groepschat en in het forum. Je moet ook een pastoraal oog hebben voor elkaar.
Thomas, die de hele dag in verbanden moet denken.[/quote]
Niet alles is verdringing. Dat is wel zeer ongenuanceerd gesteld.
Het is als gelovige mogelijk om uit liefde tot God en om de zonde te willen laten ook uit overwegingen van puur lijfsbehoud....als je bijv. door je zondige leven al eens behoorlijk in de ellende hebt gezeten bijv., waar van ik zelf kan getuigen. Ook het doen van sexuele zonden kan iemand in nood brengen.
Als iemand bewust er voor kiest om de zonde te willen laten uit liefde tot God dan is dat geen verdringing.
Verdringing is pas iets, wanneer je iets opgelegd wordt en je je daarvan niet bewust bent m.i.. Dan kun je daarvan misschien psychische klachten krijgen. Dat is altijd weer het ongenuanceerde stokpaardje van de wereldse en ongelovige mens.
Ik onthoud me al vanaf mijn 32ste jaar, dus al vanaf de tijd dat de Heer in mijn leven was gekomen en me heeft gered uit mijn diepe depressie en me verlost heeft van mijn angsten etc... Ik persoonlijk wil geen los leven meer, van leve de vrijheid ......... Voor het huwelijk is er voor mij geen sexuele gemeenschap meer en zo zijn er velen, die dat zo vinden en zich dan onthouden..........en dat is dan absoluut geen VERDRINGING....maar een bewust kiezen om de Heer te willen liefhebben en een Gode welgevalig leven te willlen leiden, zelfs al zou dit met strijd gepaard gaan.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op donderdag 8 april 2010, 22:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:54
|
|
|
IMRE695 schreef: | 6 februari van het jaar negen AD? Dan ben je al heel lang getrouwd (geweest)! |
ok, speciaal voor jou, 6 februari 2009 zou ik trouwen, maar helaas, ik vergat iets maar wist niet wat ..... Tot ik mijn trouwpak in de kamer zag hangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 22:55
|
|
|
verdringen is in mijn ogen, ontkennen van...
er zijn kerken die homoseksualiteit afkeuren. de geaardheid en het praktizeren ervan.
om verder geen problemen met familie en kerkleden te hebben doen ze alsof ze hetero zijn. als de kerken gaan beginnen om de geaardheid als iets normaals te gaan beschouwen komt iedereen al een heel eind vooruit. ook de ouders moeten het gaan zien dat het een aangeboren iets is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 23:07
|
|
|
Deze muziek kende ik ook niet zo. Wat mooi zeg!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 23:26
|
|
|
GRACE585 schreef: | idd ken alle uitsprakenen ze worden dan idd verkeerd en als smoes gebruikt gebruikt denk dat t juist heel belangrijk is om op de tekenen der tijden te letten en anderen te mogen waarschuwen dat nu nog de tijd is om keuze te maken om God gehoorzaam te zijn en Hem in je leven toe te laten ,straks kan het te laat zijn en dan zijn er geen excuses dat je t niet wist de tekenen gaven het aan
(wel of topic ivm verbeterpunten)  |
sorry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 23:33
|
|
|
nou 1tje dan iedere keer kippevel bij deze
http://www.youtube.com/watch?v=hHsVA2xBGlw&feature=related '
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 23:44
|
|
|
oke nog 1 dan omdat ik zelf zo lekker zat te luisteren
http://www.youtube.com/watch?v=8ntpTmzZI8M&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 23:53
|
|
|
INKA401 schreef: | vertel ... ben érrrg benieuwd  |
ff denken, de verhouding van je lichaamslengte tot je "grote" mond klopt niet helemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 00:23
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Duurt zo lang niet meer Rel 9 juni mogen we weer naar de stembus.  | tis net april.... lente is net begonnen.. de maand mei zit er nog tussen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 00:40
|
|
|
die string staat je niet echt, mar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 00:45
|
|
|
thomas, de kern van dit alles was............... als vrouw vraag je om......
Tuurlijk kijken vrouwen ook naar mannen, maarja het blijft een feit dat er meer vrouwen verkracht worden dan mannen. dusssss, verkrachters/aanranders, hou je hormonen in bedwang.
En vrouwen, kleed je lekker waar je jezelf lekker bij voelt, dan is er geen probleem denk ik.
Respect noem je dat geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 00:47
|
|
|
dom dom dom, crosser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 00:51
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | ff denken, de verhouding van je lichaamslengte tot je "grote" mond klopt niet helemaal  |
uuuuh ... vind je dat écht? ... mag je zeggen hoor ...
wil alleen maar zeggen dat als je 4 , toch wel gróte cm feesten heb gegeven ... de gasten idd een beetje tegen je opkijken ... voorál dat elk feest naar mijn idée moest groeien, maar een grote mond? ... oeps ...
|
|
Naar boven |
|
|