ChristianMatch

Forum

Gebed voor Jan
Ga naar pagina Vorige 1 ... 426 427 428 429 430 431 432 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 00:01

Ik geloof ook in gebedsgenezing, maar ik geloof ook in genezing door ziekte en dood heen, op een andere manier dan wij mensen verwachten.
Dat zijn vertrouwen een getuigenis mag zijn voor anderen, voor ons. Wat er ook geneurt.
Ik bid daarom voor wijsheid en kracht, rust en heling.
Heel veel sterkte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 00:07

MARISKA601 schreef:
de hond wilde een half uur, ik niet.

Dierenliefhebber Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 00:09

Martha ik vergeet te zeggen ik dank God voor dat Hij jou aan Jan en zijn familie gegeven hebt beseffend dat het emotioneel heel zwaar is en intensief, maar tegelijkertijd ook enorm waardevol en een zegen om zo op deze manier de vriendschap te mogen bekronen. Dat is Gods liefde voor ons aan elkaar gegeven.
Ik wens jou ook kracht en wijsheid en bovenal Gods zegen.
Sterkte
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 00:47

DANIEL777 schreef:
vergeet je vredespijp niet uch uch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

neem jij die mee daan?
(welcome back)
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 00:50

Ik ben bekend met de betekenis en de herkomst van het paasfeest, zoals niet christenen dat vieren. Ook met de reden van elk jaar weer en andere datum.
Waar het mij om gaat als ik kinderen tijdens een godsdienstles vraag naar de betekenis die christenen eraan geven, is dat ik me geroepen voel om de Bijbelse feiten bij hun neer te leggen en deze kennis over te dragen.

Dat het insituut kerk een verkeerd voorbeeld zou geven, dat zie je als je weet wat er soms speelt bij de kerken onderling.
Maar ik spreek voor mezelf, en niet vanuit een kerkelijke stroming of de wettisch denken van sommeige stromingen.

Ik zie het als mijn opdracht om een lichtend licht te zijn. Om iets uit te stralen, dat anderen nieuwschierig maakt.
Niet een heilige die een berg regels met zich meezeult, maar als een mens die ook haar fouten heeft.
Jezelf beter achten dan een ander is kwalijk, en dat zie je zo vaak binnen de grote verscheidenheid van geloofsgroepen in ons land, of laat ik het dichter bij houden, hier op het forum.

Ik durf niet te zeggen dat wie dan ook, uit welke kerkelijke gemeenschap dan ook, een foute manier van geloofsbeleving heeft.
Ik ben het soms echt totaal niet eens met de manier waarop anderen de bijbel uitleggen, maar ik ga er wel vanuit dat die ander het oprecht meent.
op zijn/haar manier ook een band heeft met God.
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 07:27

MARY052 schreef:
Gelukkit zit er weer een slotje op Rell,
nu maar hopen dat ze er iets van hebben geleerd! Knipoog smiley
maar ben eens eerlijk is zoon slotje eigenlijk nodig? dat chris als een politie agent moet optreden?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 07:30

http://wholesalechinaoilpainting.com/oil%20painting%2062853

(het plaatje lukt niet; voor de echte nieuwsgierigen: plakken en knippen en genieten!)

Laatst aangepast door
IMRE695
op woensdag 14 april 2010, 07:40
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 07:43

.... haar zien en cadeautjes geven......
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 09:33

IMRE695 schreef:
* pakt zijn rijmwoordenboek:

bestekkie
plekkie
vlekkie
rekkie
wekkie
snackie
dekkie
lekkie Kwijlende smiley
krekkie
gekkie Coole smiley met zonnebril
euhm,,, peins,,,, pieker,,,,,

bekkie! Verlegen lachende smiley

mond dus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 09:36

koffie.
peuk.

ja zo begint mijn dag.
dadelijk de hond uitlaten.
de zon schijnt weer.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 09:56

Imre,veel plezier met je aanminnelijke! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 10:00

RELLOK036 schreef:
maar ben eens eerlijk is zoon slotje eigenlijk nodig? dat chris als een politie agent moet optreden?

Ja Rell,blijkbaar is dat nodig.Gisteren in de chat heb ik weer gemerkt dat het schijnbaar voor sommige mensen heel moeilijk is om na een zeer foute opmerking je ongelijk te zien en je excuses aan te bieden........en het is zooooooo simpel he!
Er is een groot verschil tussen plagen en oud zeer openhalen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 10:08

RELLOK036 schreef:

Het is triest Rell maar ik denk dat het nodig is, anders gaan mensen eindeloos door met elkaar te veroordelen en de taal wordt niet liefdevoller maar grimmiger, helaas................

Aan de andere kant zou het helemaal niet nodig moeten zijn, wij hier op CM allemaal broers en zussen, kinderen van onze Hemelse Vader....maar blijkbaar weten nog veel mensen niet hoe ze op een liefdevolle manier met elkaar kunnen discussieren! Helaas!

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 11:05

LEANNE226 schreef:
Imre,veel plezier met je aanminnelijke! Knipoog smiley

Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Verlegen lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 12:08

Meer over Israël weten?

Kom naar de jongerenstudiedag!
Op zaterdag 17 april a.s. organiseert Het Zoeklicht in samenwerking met Jong iB van Israël en de Bijbel een jongerenstudiedag. Algeheel thema van de dag is 'Israël, lekker boeiend'.

Aanvang: 9.30 uur | Einde: 15.00 uur

Ton Stier, die spreekt over 'Israël, je kunt er niet omheen!', zegt: "Door de eeuwen heen hebben veel christenen gedacht dat de zegeningen die God aan Israël heeft beloofd, hun eigendom zijn geworden. Deze vervangingstheologie heeft helaas geleid tot onverschilligheid ten aanzien van het Joodse volk. Gelukkig heeft de oprichting van de staat Israel in 1948 velen de ogen geopend. Letterlijk en figuurlijk werd Israël als een levende realiteit op de kaart gezet. De vervangingstheologie is op zijn retour, maar hoe kijken we nu tegen Israël aan? Talloze onvervulde profetieën laten zien dat Jeruzalem nog een grote rol in het wereldgebeuren zal spelen. God gaat niet om Israël heen, jij toch ook niet?"

Na de lunch blikken we terug op ontwikkelingen die hebben geleid tot het ontstaan van de staat Israël. Daarna kijken we naar de actuele stand van zaken in het Midden Oosten, de opmars van de Islam, de nucleaire dreiging vanuit Iran en het snelgroeiend wereldwijde antisemitisme. Durf jij deze feiten onder ogen te zien? Wil jij de moeite nemen om na te gaan wat de Bijbel zegt over de dingen die staan te gebeuren? Het zal je geloof versterken, want vergeet niet, de God van Israël is ook jouw hemelse Vader!

Voor deze studiedag is inschrijving verplicht. Mail je naw-gegevens naar:

jacquesbrunt@filternet.nl

Kosten voor de studiedag inclusief lunch: €10.- Heb je nog vragen, neem dan contact op met Jacques Brunt via jacquesbrunt@filternet.nl

Maranathe-groeten,

Jacques Brunt

Jongerenwerker

HET ZOEKLICHT

+ Postweg 18, 3941 KA Doorn

- Postbus 99, 3940 AB Doorn

Tel. 0343 - 413300

Fax. 0343 - 416624

www.zoeklicht.nl

www.hetbrandpunt.nl

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 14 april 2010, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 12:56

Op 8 mei as. is er in Ureterp weer een gratis concert van Festival316 met o.a.Rebecca st.James!

Kijk op:
http://www.festival316.nl/
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 13:01

WILMA729 schreef:
Ik ben bekend met de betekenis en de herkomst van het paasfeest, zoals niet christenen dat vieren. Ook met de reden van elk jaar weer en andere datum.
Waar het mij om gaat als ik kinderen tijdens een godsdienstles vraag naar de betekenis die christenen eraan geven, is dat ik me geroepen voel om de Bijbelse feiten bij hun neer te leggen en deze kennis over te dragen.

Dat het insituut kerk een verkeerd voorbeeld zou geven, dat zie je als je weet wat er soms speelt bij de kerken onderling.
Maar ik spreek voor mezelf, en niet vanuit een kerkelijke stroming of de wettisch denken van sommeige stromingen.

Ik zie het als mijn opdracht om een lichtend licht te zijn. Om iets uit te stralen, dat anderen nieuwschierig maakt.
Niet een heilige die een berg regels met zich meezeult, maar als een mens die ook haar fouten heeft.
Jezelf beter achten dan een ander is kwalijk, en dat zie je zo vaak binnen de grote verscheidenheid van geloofsgroepen in ons land, of laat ik het dichter bij houden, hier op het forum.

Ik durf niet te zeggen dat wie dan ook, uit welke kerkelijke gemeenschap dan ook, een foute manier van geloofsbeleving heeft.
Ik ben het soms echt totaal niet eens met de manier waarop anderen de bijbel uitleggen, maar ik ga er wel vanuit dat die ander het oprecht meent.
op zijn/haar manier ook een band heeft met God.

Een mooie reactie Wilma, die ik met je deel! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 13:42

MARY052 schreef:
Het is triest Rell maar ik denk dat het nodig is, anders gaan mensen eindeloos door met elkaar te veroordelen en de taal wordt niet liefdevoller maar grimmiger, helaas................

Aan de andere kant zou het helemaal niet nodig moeten zijn, wij hier op CM allemaal broers en zussen, kinderen van onze Hemelse Vader....maar blijkbaar weten nog veel mensen niet hoe ze op een liefdevolle manier met elkaar kunnen discussieren! Helaas!

Mary

Het is dus net een afspiegeling van de samenleving.......jammer maar waar
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 14:04

MIEK114 schreef:
Gisteren lag ik vroeg op bed. Ik keek tv, naar Miljoenenjacht waar de vraag werd gesteld aan een publiek met 430 mensen. Weet u wat er met Pasen gevierd wordt? Het publiek kon via stemkastjes kiezen tussen Ja en Nee. Het publiek werd gevraagd naar eer en geweten te antwoorden. Iedereen had inmiddels gestemd, Linda liep per steekproef naar een meneer en vroeg wat hij had geantwoord. Hij wist het wel, hij had op ja gedrukt, hij mocht het zeggen. Hij vierde de kruisiging van Jezus..fout en toch had hij ja gestemd.
109 mensen wisten het niet!!! Daar komen nog de mensen bij die het dus wel wisten maar fout dachten.
109 van de 430.
Ik schrok, hier gaat iets heel erg fout in Nederland, we sturen mensen zelfs naar Amerika om het goede nieuws te vertellen, een rijk welvarend land, terwijl in eigen land grofweg 25% van de volwassenen niet weet wat we vieren met Pasen.
Ik ben wakker... jij?

De kruisiging van Jezus vieren, ik weet natuurlijk niet waarom hij dat zei... maar denk wel dat er mensen zijn die zich christenen noemen en twijfelen aan de opstanding van Jezus.
De kruisiging is nog te bewijzen, maar met de opstanding wordt dat een heel ander verhaal... niet te bewijzen, maar een geloven !!

WILMA729 schreef:
We hebben eigenlijk de opdracht een voorbeeld te zijn, niet waar??? Juist als christenen hier in ons landje.

Ik denk wel eens, als ik ons christenen lees hier op het forum, waarom "bekvechten" we elkaar de tent uit soms, terwijl we zoveel gemeen hebben samen ?

Dat is niet bepaald een groep mensen in onze samenleving waar je als niet-christen jaloers op kan zijn toch???

De pkn wilde samenwerken, samen geloven, samen doen, met behoud van verscheidenheid in beleven en uitvoeren.
En toch bracht dat rechtszaken met zich mee, gevechten om kerkgebouwen enz.

Is dat aantrekkelijk voor mensen die kennis maken met het geloof???
Dit alles stoot eerder af denk ik, geeft aanleiding tot afwijzen en afgunst.
Hoe straal je een goed beeld uit van wat wij ervaren ?

Ik denk dat dat liefde is, voor de anders denkenden. Enm in die liefde moet je heeel voorzichtig zijn met je oordeel, ook al denk en zie je het anders dan die man/vrouw die God niet kent. Daar begint het zaad neerleggen tot een groter geloof.

Ik schrik trouwens niet van het feit dat veel mensen niet weten waar het met pasen in wezen om gaat, ik merk dat al jaren bij de kinderen. Zij krijgen mee dat pasen een feest is van de paashaas die eieren verstopt, dat horen ze van hun ouders.
Ik ga niet zeggen, dat is fout, ik vertel wel waar het met pasen om gaat, probeer het uit te leggen, en hoop dat ik daarmee een zaadje leg, dat, wie weet door Gods hand ooit gaat groeien.

Ik hoorde van huis uit bij de gereformeerd (syn.) kerk... maar kon me daar op een gegeven moment niet meer in vinden, vond die niet meer bijbelvast, ben daarom (toen ik op kamers ging wonen) bij die kerk vertrokken en heb toen op m'n 21ste een andere kerk gezocht.
Toen al merkte ik dat ik me niet kon vinden in bepaalde dingen en dat de bijbel steeds meer in twijfel werd getrokken... dingen die bewezen moesten worden en niet meer zozeer onderzoeken wat God erover zegt.

De gereformeerd (syn.) kerk van toen is nu PKN, maar PKN is veel breder en kent gelukkig kerken die wel bijbelvast zijn.
Mijn punt is: Neem je nu een kerk die gaat twijfelen aan de opstanding van Jezus, waar is die hele kerk dan goed voor ? Dan mis je mijns inziens een wezenlijk stuk uit je christen zijn... Juist de opstanding van Jezus geeft ons mensen een nieuw perspectief... het blijft niet bij het oude, maar we mogen uitzien naar een beter deel !! ... en tot die tijd mogen we vertrouwen dat we Gods kracht ervaren, daar Jezus ons met God weer heeft verzoend.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 14 april 2010, 14:29
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 14:36

IMRE695 schreef:
Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Verlegen lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

En was het Lachende smiley Kussende smiley Clown smiley Verlegen lachende smiley ????
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 14:42

LEANNE226 schreef:
Op 8 mei as. is er in Ureterp weer een gratis concert van Festival316 met o.a.Rebecca st.James!

Kijk op:
http://www.festival316.nl/

Leanne,

Wat een goeie tip zeg, ik bestel kaartjes voor mezelf en de boys. Misschien is het ook leuk om met een aantal van CM af te spreken.

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 15:27

GRACE585 schreef:
Wat is liefde voor jou,maak de zin eens af;

LIEFDE IS..............................

ik wilde een visjesposter invoegen, maar kopiëren en plakken lukt hier niet, wees eens lief, hoe doen jullie dat??
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
MARIANNE129
op woensdag 14 april 2010, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 15:29

DENNISS669 schreef:
Over twee dingen wil ik graag even wat kwijt.

Ik denk dat het goed is dat kerken leeglopen. Sommige zouden wat mij betreft mogen ophouden te bestaan. Een slechte boom brengt geen goede vruchten voort, en slechte kerk loopt niet vol met mensen.

Dit meen je toch niet, Denniss? Dat het goed is dat kerken leeglopen?

Kerken hebben de laatste 15 jaar geprobeerd om - ieder op hun manier - aantrekkelijk te zijn voor mensen die het zo zeker niet meer weten.
Dat is een hele opgave in deze tijd van individualisme en onverschillig- heid. Sommige plaatselijke gemeenten hebben een beetje succes in de strijd tegen de leegloop, andere juist niet. De leegloop van kerken maakt dat mensen zich machteloos voelen i.p.v. zich uitgedaagd voelen om een verstofte prediking nieuw leven in te blazen.
Eerlijk gezegd vind ik het anno 2010 echt niet kunnen om de kerken een trap na te geven door te zeggen dat het goed is dat ze leeglopen.....

In deze tijd zou men de veelgeplaagde kerkbesturen en predikanten beter een hart onder de riem steken en steunen waar men maar kan.
Dáár hebben we tenminste iets aan. Alle goede initiatieven om het Evangelie te verkondigen moeten worden gesteund, vind ik. Dáár hebben zowel kerkgangers als buitenkerkelijken iets aan.
Als het dan toch niet meer lukt om méér kerkgangers binnen te krijgen, dan vind ik dat men de overgebleven mensen moet bemoedigen. Een stelling als "het is goed dat kerken leeglopen" doet alleen maar intense pijn, het voelt aan als een keiharde schop in de maag.......
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 17:56

HERMIENA254 schreef:
Het is dus net een afspiegeling van de samenleving.......jammer maar waar
dat bedoel ik hermiena... en dan zijn we broertjes en zusjes in de Heer....
Naar boven

Auteur Bericht
SUNNY196

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 18:31

heb meegelezen en wil er iets aan toevoegen, misschien helpt het ook als je vanuit je zelf praat.
niet van het is zo.
maar ik vind dat.....je kan van mening verschillen toch??? en misschien voelen mensen zich dan wat minder snel aangevallen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 18:38

SUNNY196 schreef:
heb meegelezen en wil er iets aan toevoegen, misschien helpt het ook als je vanuit je zelf praat.
niet van het is zo.
maar ik vind dat.....je kan van mening verschillen toch??? en misschien voelen mensen zich dan wat minder snel aangevallen.

Broeders en zusters in de Heer?

Die woorden zeggen me eigenlijk weinig hoor.....voelt voor mij meer als...mijn christelijke naaste!!

Je mag en moet elkaar vermanen, in alle eerlijkheid.

Laat Gods woord in alles nummer één staan!!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 18:51

...... is soms met geen pen te beschrijven..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 18:53

LEANNE226 schreef:
En was het Lachende smiley Kussende smiley Clown smiley Verlegen lachende smiley ????

http://www.youtube.com/watch?v=ZHiOWmoB17U
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 19:16

IMRE695 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ZHiOWmoB17U

YES!
Verliefde smiley
Naar boven