ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4375 4376 4377 4378 4379 4380 4381 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:41

Met een goed gevoel voor humor, lach je ook om je eigen gedachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:46

Een gedichten topic in het gedichten forum.
Misschien handig om daar alle gedichten te plaatsen?
Is het goed overzichtelijk (lijkt mij tenminste)

08-08-1997 - 08-08-2012
Lieve Pa,

Vandaag is het alweer 15 jaar geleden,
Dat u uit ons leven bent gegleden.
Jou lichaam kon het vechten niet meer aan,
En mocht u naar u Heer en Zaligmaker gaan.
Echter dagelijks blijven we het gemis voelen,
En zou ik nog zo graag even jou arm om me heen voelen.
Je hand even op onze hoofden gelegd,
En nog wat liefs gezegd.
In onze harten ben je er nog altijd bij,
Bij mam de anderen en bij mij.
We moeten je nu al zo vele jaren missen,
Hoe dat voelt kan een ander slechts naar gissen.
Ook al weten we het is goed zo als het is,
We blijven voelen het gemis.
Ook vandaag weer een lach en een traan,
Als we over je praten gaan.
Jouw grappen en grollen,
Ze komen dan weer langs rollen.
Ook je liefde voelen we dan weer van zo nabij,
Helaas je even kussen het is voorbij.
Lieve pap je blijft in onze harten zitten,
We hoeven daarvoor niet diep te spitten.
Jouw liefde zal altijd voortbestaan,
Al is het maar in het noemen van je naam.
Vaak mogen we denken aan de tekst die op de rouwkaart stond:
“en nu wat verwacht ik o Heere mijn hoop die is op U”.
En zo is het.
Ook de woorden in het dankwoord gesproken gaan vaak met me mee:
O vader dat Uw liefd ons blijk”
O Zoon maak ons Uw beeld gelijk
O Geest zendt uwe troost ons neer
Drie-enig God U zei al de eer!

Dag lieve paps.

Om zelf maar de aftrap te geven!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:07

Gewerkt Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:21

MARIANNE338 schreef:
Nou...vandaag zal het er wel niet meer van komen...TE HEET.
Maar...ook ik ben wel benieuwd

Visser is niet benieuwd hoor , maar ja ... hij is ook geen vrouw he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:25

Gefietst.......gefietst........en gefietst.......zodra je stopte viel je van je graat Knipoog smiley
Volgend weekend doe ik weer een fietstocht,lekker tussen de bejaarden haha

Nu begint het wat te waaien en fladderen de vleermuizen heel dicht langs me heen,zo nu en dan valt er een sputtertje regen..........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:44

CORTAZAR588 schreef:
ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.

Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind.
Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.

En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga .......
De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.

Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .

Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.

Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.

Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua.

Ik vind het lariekoek wat je allemaal schrijft.........Binnen de christelijke kerken is meditatie heel gewoon en wordt er niet zo denigrerend als jij dat doet over geschreven.....Er zijn ook kloosters die zelfs Zen meditatie cursussen geven.........
Wat jij over yoga schrijft en beschrijft komt mij absoluut niet bekend voor maar ja, ik beoefen het ook pas zo'n tien jaar of zo.....heb er nog nooit wat duivels of satanistisch in gemerkt.....
En buiten dat is het natuurlijk zo dat wat voor jou telt niet voor een ander hoeft te gelden.......
Niemand verplicht je om te gaan mediteren of op yoga te gaan, niemand verbeid het je ook.....Het is een vrije keuze.....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:45

ERIKA129 schreef:
Ach als je maar lekker hebt genoten toch Knipoog smiley

Van raketijsjes altijd...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:46

ROELANDE345 schreef:
Bedankt voor je respons
En dat laatste kan ik volledig amen opzeggen!!
Heb zelf niet zoveel verstand van yoga maar van wat ik er van gezien heb, zijn het gewoon gymnastiek oefeningen, dezelfde oefeningen die ik ook weleens in de sportschool gedaan heb. Toen heten ze gewoon buikspieroefening enz i.pv. die indische namen die yoga er aan geeft. En spierversterkende oefeningen heb ik in mijn beroep wel nodig. (maar even voor de goed orde ik doe niet aan yoga)
Wat bedoel je over het in extase raken bij kerkdiensten? Christelijke kerkdiensten? Vallen in de Geest enzo?

Je geeft wel een beetje simplistische uitleg over yoga.......jammer dat je het op zo'n manier belachelijk maakt......Voor anderen is het nl heel waardevol......
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:48

http://www.youtube.com/watch?v=WpV_T8g5Zco&feature=related

Mon âme se repose en paix sur Dieu seul:
de lui vient mon salut.
Oui, sur Dieu seul mon âme se repose,
se repose en paix

Alleen bij God kan mijn ziel rust en vrede vinden, is de hoofdgedachte.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 19 augustus 2012, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:49

VISSER278 schreef:
Het begint nu écht te stinken naar de maandag. Op naar de volgende vakantie. Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Vergeet je wekker niet te zetten Visser....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:53

WILLEMIJN232 schreef:
Vergeet je wekker niet te zetten Visser....... Knipoog smiley

Neeee. ik blijf wel heel de nacht op . het is toch te warm om te slapen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:58

WILLEMIJN232 schreef:
Je geeft wel een beetje simplistische uitleg over yoga.......jammer dat je het op zo'n manier belachelijk maakt......Voor anderen is het nl heel waardevol......
Sommige dingen zijn toch ook simpel? We hebben in het verleden er ook over gehad en we hebben vastgesteld dat het occult is... Doe nou niet alsof dit de eerste keer is.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:03

CHATULIEM619 schreef:
Sommige dingen zijn toch ook simpel? We hebben in het verleden er ook over gehad en we hebben vastgesteld dat het occult is... Doe nou niet alsof dit de eerste keer is.

Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk....
En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........ Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:04

VISSER278 schreef:
Neeee. ik blijf wel heel de nacht op . het is toch te warm om te slapen. Knipoog smiley

Je kan ook lekker buiten onder de sterrenhemel gaan slapen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:07

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan ook lekker buiten onder de sterrenhemel gaan slapen...... Knipoog smiley

Nee hoor , mn slaapritme is zo verstoord door die hitte, eerst moet het maar eens wat afkoelen. Of het moet zijn van de vakantie , dan is het niet verkeerd natuurlijk om weer te gaan werken. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:10

WILLEMIJN232 schreef:

mm ik heb er eens wat beter naar gekeken door jouw opmerking hier.
zo simpel is het inderdaad niet. ben het met de topicopener eens het heeft een verkeerde oorsprong en doel.
Vind ik dan he

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 19 augustus 2012, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:12

yoga en yoga is drie........ Knipoog smiley

de ene vorm van yoga is de andere niet.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:36

Ik vond het interessant om hier een topic voor te openen, ik had vanochtend voor mezelf een goede kerkdienst, dat ervaar ik niet altijd zo nl.
Het is vaak ook gewoontegetrouw dat ik ga en dat mijn gedachten overal heengaan behalve naar de preek Twijfelende smiley
Vanochtend had ik in eerste instantie geen zin om te gaan, excuses bedenken dat het toch te warm was e.d, maar toch, ik heb mijn kinderen en je hoort toch het goede voorbeeld te geven vind ik, dus ben toch gegaan.
En geen spijt gehad!
De dominee heeft veel gezegd, ben ook weer veel vergeten, maar in elk geval waren zijn tekstwoorden uit Jesaja 54 vers 7, waarin staat, voor een kleinen ogenblik heb IK u verlaten, maar met grote ontfermingen zal IK u vergaderen.
Dat heeft de dominee zo bijzonder uitgelegd, en wat daarvan het meeste bijgebleven is, is dat de dominee op een gegeven moment zei, het dieptepunt van Christus aan het kruis, is voor een kind van God een hoogtepunt geworden.
Hij, Christus, heeft voor ons werkelijk het dieptepunt bereikt, zodat wij zalig kunnen worden.
Eeuwig wonder!
Ik ging naar huis uit de kerk met zo'n blij en gelukkig gevoel, in wezen zijn wij allen verloren, maar door zijn lijden en sterven is er redding mogelijk, dit wist ik altijd al wel deze gedachte, maar het leek net of het besef vanochtend pas echt goed tot me doordrong wat een groot wonder dit is.

Misschien zijn er meerderen onder ons die de behoefte hebben hun ervaring tijdens een voor jullie bijzondere kerkdienst neer te zetten?

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op maandag 20 augustus 2012, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:56

WILLEMIJN232 schreef:
Jij hebt vastgesteld dat het occult is Chatuliem.........dus doe nu niet net of ik dat ook vind want j e weet heel goed dat ik daar anders over denk....
En ik reageerde op bovenstaande omdat ik vond dat er wat denigrerend over gedaan werd.....wat simpele buikspieroefeningen, ja, ik ken het verder niet maar dat zal het wel zijn........ Boze smiley
Laten we het dan eens anders stellen. Alle esoterische religies zijn aards en satanisch, occult dus. De bewijzen hiervoor zijn in overvloed. New Age gaat om zelfverwezenlijking, en dat gaat in tegen Gods Woord. Jezus zegt dat Hij de weg is en dat is een heel ander evangelie.
De vraag is echter, kan je als christen daar aan meedoen? Mijn antwoord is nee, jouw antwoord is ja.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 augustus 2012, 00:07
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:57

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Het begint hier dicht te trekken!
En geen regen voorspelt toch Smiley die vol vragen zit

Euh aanvulling er zijn wel 30 spatjes regen gevallen Clown smiley

hier lucht al een poosje en soms een betien regen

om mij mag het wel een stevig buitje regenen koelt het een betien af
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:02

CHATULIEM619 schreef:
Het is Antiochius... Ik ben die mening al toegedaan toen het communisme hoogtij vierde in het oostblok. Het is niet meer dan logisch dat als we over een geestelijke strijd spreken, het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën, En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie...

in de koran wordt nadrukkelijk meerdere keren verwezen naar het het evangelie. zo staat er minstens drie keer in dat: "de joden door God verkozen zijn boven de wereldbewoners". ook hebben de joden volgens de koran de torah altijd nauwlettend in ere (origineel) gehouden.

het ook zal gaan tussen theologiëen/filosofieën,
hoezo dat dan? ik denk van: juist niet!

En de islam staat lijnrecht tegenover het evangelie..
hoe goed kennen moslims de bijbel?, hoe goed kennen ze de koran.....??????!!!!!
hoe vaak heb jij dan tot nu toe over het evangelie gesproken met moslims?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:03

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat je een punt overslaat. 1 Kor.13 gaat over liefde, en liefde in verhouding tot de mens. Er staat nergens, dat we dit maar toe kunnen passen op God, dat is de inlegkunde die Djab bedoelt.
De contekst is hierbij ook belangrijk. Je kunt zoveel gaven en talenten van de Heer gekregen hebben, maar dat wil niet zeggen, dat je ze in liefde gebruikt. Paulus laat in dit gedeelte zien wat liefde is...

Waarom zou dit niet kunnen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:05

CARMEN073 schreef:
Waarom zou dit niet kunnen?
Omdat hiermee dus een stap wordt overgeslagen. Dit hoofdstuk gaat dus over liefde. Dat je dit op God kunt toepassen is dus een interpretatie van de tekst, het is niet de vertaling van de tekst....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:11

http://www.youtube.com/watch?v=sFUEktpjCBw&feature=related

Vader, in Uw handen...

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:16

MAMALOE463 schreef:
Als je zulke domme dingen zegt Bart, kan je een dom antwoord terug verwachten Boze smiley

Jij schildert de vrouwen in het algemeen zo zwart af continue hier op het forum dat het mij dan maar beter lijkt dat je een opblaaspop neemt, nu ook weer heb je het over een vrouw die jou zuur verdiende geld zou uitgeven, sorry maar ik weet niet maar er zijn legio normale vrouwen die jou geld echt niet nodig hebben en heul zelfstandig zijn hoor en hun eigen centjes verdienen Boze smiley

opvallend...

mij maakt t niet uit, ik weet wie ik ben...
maar niemand reageert hier verder op. toch voel alleen jij je er wel door aangsproken. je probeert jezelf te verdedigen, mijn reactie was datbetreft niet geadresseert, toch irriteer jij je er aan en schiet in een actieve verdediging. in je reactie verschuil je je achter een 'legio normale vrouwen' die het wel prima zonder kunnen.

maar, wat zegt dat dan over jou zelf?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:33

BART347 schreef:
opvallend...

mij maakt t niet uit, ik weet wie ik ben...
maar niemand reageert hier verder op. toch voel alleen jij je er wel door aangsproken. je probeert jezelf te verdedigen, mijn reactie was datbetreft niet geadresseert, toch irriteer jij je er aan en schiet in een actieve verdediging. in je reactie verschuil je je achter een 'legio normale vrouwen' die het wel prima zonder kunnen.

maar, wat zegt dat dan over jou zelf?

Wat dit zegt over mij?
Dat ik een heel zelfstandige vrouw ben, en niet de centjes van een man nodig heb Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:39

CHATULIEM619 schreef:
Tjonge wat wordt er toch gerommeld met die topics...Dit is geen gedicht, waarom staat het dan onder gedichten???

Jij maakt je erg druk om waar ik dit verhaal geplaatst heb hè Chatuliem ?
De essentie van het verhaal vind ik veel belangrijker, het hebben van een hart en daarbij hoort dan ook, als je een hart bezit de vergevensgezindheid naar een ander toe, dus in dit geval, sorry Chatuliem dat ik je zo boos gemaakt heb omdat dit verhaal op de verkeerde plaats staat.
Ik hoop in ieder geval wel, dat je dit verhaal tot je door hebt laten dringen, de inhoud ervan, want daar ging het om!
Mijn excuses Chatuliem!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:46

MAMALOE463 schreef:
Jij maakt je erg druk om waar ik dit verhaal geplaatst heb hè Chatuliem ?
De essentie van het verhaal vind ik veel belangrijker, het hebben van een hart en daarbij hoort dan ook, als je een hart bezit de vergevensgezindheid naar een ander toe, dus in dit geval, sorry Chatuliem dat ik je zo boos gemaakt heb omdat dit verhaal op de verkeerde plaats staat.
Ik hoop in ieder geval wel, dat je dit verhaal tot je door hebt laten dringen, de inhoud ervan, want daar ging het om!
Mijn excuses Chatuliem!
Ach, zo heftig is het niet hoor, Mam. Het verhaal is hier al eerder geplaatst.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:48

CHATULIEM619 schreef:

Nee inderdaad het is niet zo heftig je hebt helemaal gelijk joh, waar maak je je dan druk om hè Chatuliem Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:49

CHATULIEM619 schreef:

Nee inderdaad het is niet zo heftig je hebt helemaal gelijk joh, waar maak je je dan druk om hè Chatuliem Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4375 4376 4377 4378 4379 4380 4381 ... 6194 Volgende
Pagina 4378 van 6194