Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | JE mag best gewoon toegeven dat je geen zin meer hebt om te fietsen en dat dat ding weer op stal gaat voor een jaar  |
Nee hoor , het is gewoon een kwestie van zuinig met m'n spullen omgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:07
|
|
|
WILLEM618 schreef: | ik kan dat niet stellen, omdat ik me er totaal geen enkele voorstelling van kan maken. Wel heb ik het eens meegemaakt, en het kwam mij over als een in trance raken van een groep mensen voor in de kerk op het podium. Die zo "vol" werden van de geest, dat sommigen vielen, en een andere bijna van het podium viel. En de voorganger was helemaal blij, maar ik voelde me er verre van op mijn gemak. En de kreten die werden uitgeslaakt had meer weg van een groep afrikanen om een totumpaal, dan dat ik er ook maar iets van begreep. En dit zal vast een verkeerd beeld zijn, of net een verkeerde kerk zijn geweest, maar dit beeld heb ik hierbij voor ogen. En dat is heel wat anders in mijn beleving, dan wat ik ervaar als een kind naar zijn vader gaat, om iets te vragen wat het zo onmisbaar nodig heeft. En als dat kind het dan ook nog is helemaal verknoeit heeft bij die vader, komt het toch, met een houding van het niet verdient te hebben, en toch naar de vader te komen, verlegen, nederig, te weten dat het straf verdient heeft, en toch te vragen om die gunst. Niet om die gunst, maar omdat het kind het zo nodig heeft van de vader die gave te ontvangen waar het om vraagt. En het Volmaakte gebed, wat Jezus ons geleerd heeft, is ook in normaal bruikbare taal gegeven. En zelfs het gebed, wat Jezus bad net voor Zijn lijden, werd in een gewone taal gedaan: Laat deze drinkbeker aan Mij voorbij gaan, maar niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede. |
ooit ging ik weer voor het eerst na jaren na een kerk en jee ben na een kwartier weggegaan, voelde zo sterk de kracht van de heilige geest daar dat ik het gevoel had dat ik zou omvallen, geweldigge gemeente vind ik, de leer bijbels de vruchten bijbels alleen ook daar vallen wel es mensen en soms moet ik knokken om niet te vallen door de kracht van de heilige geest die soms overme komt als ik bid tot jezus. Aangezien ik er zeer kritisch tegenover stond over dat sommigge mensen vielen ben ik het flink gaan nazoeken en in de bijbel vielen ook mensen door de aanwezigheid van gods geest, lees de bijbel maar es goed. inmiddels heb ik er geen moeite meer mee als er wel es iemand valt, vreemd genoeg doen ze zich nooit pijn, het lijkt wel of de heilige geest ze neerlegt. op me twintigste had ik een andere ervaring, er kwam een prediker die bekend stond om zijn kracht in gebed en als je na voren ging zou hij je zalven met de heilige geest, ik zei tegen jezus, als het niet van u is, wilt u me dan beschermen, de hele kerk viel om behalve ik... ha ha, ook voelde ik zelf de heilige geest niet aanwezig daar, of anders verwoord jezus liefde. later viel me steeds meer op dat de voorganger sommigge dingen zei die niet klopten met de bijbel. ook spraken ze daar in tongen, naar mijn mening was het allemaal fake, maar in de gemeente waar ik nu ben, nee, misschien dat er een paar fakers tussen zitten, maar daar geloof ik in de echtheid ervan. warom in tongentaal???? niet gewoon verstaanbaar ? goede vraag om verder in te verdiepen , aan de andere kant, wij weten niet alles wat god weet, kunnen die informatie niet aan, denk ik. Demonen hebben trouwens ook een eigen taal, maar daar ga ik liever niet op in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:14
|
|
|
Zo , en hier regent het nu inmiddels al een half uur. Drie weken vakantie gehad , nu een week gewerkt , in 4 weken tijd '`eèn keer regen gehad . Als het zo doorregent als nu tot morgen een uur of negen vind vissertje het best.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:16
|
|
|
misschien dat ik straks tijd heb om effe het een en ander op te zoeken, waar in de bijbel staat dat mensen vielen door gods aanwezigheid,anders morgen. best interesant om te lezen vind ik. en dan denk je toch anders over het vallen in de geest. tja en tongen das ook zo iets vreemds in eerste instantie ,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:21
|
|
|
INGE721 schreef: | Zit je nu IN het onderwijs op werk je OP een school???
Smurfinnetje smurft het niet meer
 |
Zoals je weet, zijn leraren niet in staat het werkwoord "werken" luidop te vervoegen in de eerste persoon enkelvoud.
Thomas
Ik werk
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | daten????? |
Dat klinkt niet echt raadselachtig , Chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:26
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat klinkt niet echt raadselachtig , Chat.  |
Ja veel te duidelijk, ik snap hem in 1 keer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:36
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik vind zelf die shakes van Cambridge wel lekker, en wat je zegt Zeeland, je hoeft niet na te denken over wat je moet eten, ik zet s morgens drie zakjes shake klaar voor de hele dag, goed voor nog geen 500 calorieen
En k heb een lekkere manier gevonden om die shakes te maken, ik doe het water en de shake en drie ijsblokjes in een blender, dat mix ik even en dan heb ik een heerlijk koele uhmmm zegmaar soort milkshake, best lekker!
En je zit er goed vol van. Mijn valkuil is als ik me aan een normaal dieet moet houden, dan ga ik toch wat snoepen tussendoor, en met die shakes hoef ik er niet over na te denken. Ben nu weer een week bezig, zaterdag ff gesnoept, kon het niet laten, maar ben nu toch in ruim een week drie kilo kwijt  |
Drie kilo? Pfffff , als vissertje de dag moest doorkomen met 3 shakes zouden ze hem aan het eind van de dag kunnen oprapen. En na een week ? Graatmager denk ik.
Vissertje houd het nog maar een beetje bij snoepen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:37
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Zoals je weet, zijn leraren niet in staat het werkwoord "werken" luidop te vervoegen in de eerste persoon enkelvoud.
Thomas
Ik werk |
Haha, ik heb gewerkt ( IN het onderwijs, OP een school)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:39
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ja veel te duidelijk, ik snap hem in 1 keer |
Het is een raadsel waarom Bartje weg is, wat moeten we nu zonder zijn supermannelijke en voor mij als vrouw onbegrijpelijke technische kennis?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor , het is gewoon een kwestie van zuinig met m'n spullen omgaan.  |
Dus je zet hem wel elke maand even in het vet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:41
|
|
|
Sla , slavink , slaardappels , slasflip, Moedertje had een geslaagd slafeestje voor vissertje op tafel gezet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sla , slavink , slaardappels , slasflip, Moedertje had een geslaagd slafeestje voor vissertje op tafel gezet.  |
daar heb jij dan een mooi slaatje uitgeslagen!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:10
|
|
|
Wees maar blij Visser...dat je niet hoeft af te vallen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:12
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het lijkt er op dat sommige mensen geloven in twee goden: God zelf en de god van het kwaad. Dat het kwaad bestaat, weten we allemaal. Maar er is slechts één God, en dat is niet de duivel. Die is allang overwonnen.
Thomas, aandacht voor de overwonnen duivel werkt juist satanisch. |
De bijbel noemt de satan iig wel: de god dezer eeuw. En ik dacht ook(maar dat kan ik niet vinden): de god der wereld. En hij verhindert Paulus ook iets. (Thess.?) De Duitsers waren ook allang overwonnen op 5 mei 1945, maar zij schoten op 7 mei 1945 mensen dood op de dam in Amsterdam. Dacht je dat satan het op ging geven? Hij kent zijn einde al maar toch zal hij nooit tegen God zeggen: 'ik geef het op' Hij zal en wil zich nooit bekeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:13
|
|
|
Vrijdag 24 augustus, Psalm 102: 19-29; Midden in het leven.
Daar is menigeen bang voor: niet oud worden. Nu is oud worden ook niet alles. De ouderdom komt met gebreken en niemand behoeft te verlangen naar een tijd waarin niemand nog je voornaam kent. Maar het andere uiterste is ook geen feest: midden in het leven te moeten sterven. Ik heb heel wat goede vrienden al jong die weg zien gaan. Ik weet enigszins wat dat is. Het is een grote ellende. Het is schreeuwen naar de hemel. Het is huilen met wie je liefheb. Het is huilen met wie je liefhebt. Het is niet begrijpen, vragen naar het waarom – het is knokken, vechten, met jezelf en met God. De dichter van de psalm is er ook bang voor. Hij ziet het al voor zich: halverwege zijn leeftijd alles voorbij. Hij bidt. Laat het niet gebeuren, o God! Waarom zou U mij wegnemen? U hebt toch alle tijd – U hebt de eeuwigheid! ‘Uw jaren duren van geslacht op geslacht.’ Zo smeekt hij, zo bedelt hij, om langer te mogen leven. Zou de dichter het goed zien? Is het God die ons zulke dingen aandoet? Besluit Hij op een hemelse achternamiddag dat het welletjes is en dat jij nu maar de laatste adem moet gaan uitblazen? Is de Eeuwige algemeen directeur van de firma Leven? Ik dacht het niet. Wij kunnen wel denken dat God voortdurend aan allerlei touwtjes trekt, en de geloofsovertuiging van velen kan die gedachte nu wel onderschrijven, maar daarmee is dat nog niet de laatste waarheid. Ik geloof niet dat God wil dat wij midden in het leven sterven. Hij wil dat wij midden in het dood zullen leven!
Argeloos ging ik mijn wegen. Plotseling kwam God mij tegen, Greep mij aan en brak mijn kracht. Nu richt ik tot Hem mijn klacht: Laat niet midden in het leven mij de duisternis omgeven, Gij, die eeuwen telt als uren, laat mij één geslacht lang duren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:13
|
|
|
ANITA412 schreef: | Wat fijn dat je mocht genezen,Marianne Je moet een ongelofelijk dankbaar mens zijn;) En ik begrijp dat je nu leeft alsof je een tweede kans hebt gekregen. Niks is dan vanzelfsprekend meer,hé? Iemand zei me eens: Geniet van de kleine dingen. Op een dag kom je er achter dat dát juist de grootste dingen waren. En ik kan dat alleen maar beamen. Schoonheid zit in zoveel dingen-áls je ze maar ziet.
Ik hoop en bid je -in de tijd die je hier op aarde gegeven is- een heel gelukkig,maar voorál een gezond leven toe! |
Dank je wel hoor. klopt helemaal idd.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:22
|
|
|
Ligt er bewust satanisme ten grondslag aan het verlangen(ideaal) naar een wereldregering? vraag ik mij af. Omdat Jezus in die al die plannen geen enkele plaats krijgt toegewezen. Wat moet je nu denken van zo een bohemianclub? Zij gebruiken als logo de uil. Maar dat is niet zo maar een uiltje, maar die uil die op hun terrein staat. Een moloch-uil dus. Dat zou mij dan genoeg reden zijn, om als christen politicus daar geen lid van te worden. Maar nu zijn en waren er allerlei prominente politici lid van. En is er dan wel een actief verband tussen de beslissingen van regeerders en zo een club. Ik haat geheime genootschappen. Lubbers was of is een vrijmetselaar, ook weer zoiets.
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:26
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zo , en hier regent het nu inmiddels al een half uur. Drie weken vakantie gehad , nu een week gewerkt , in 4 weken tijd '`eèn keer regen gehad . Als het zo doorregent als nu tot morgen een uur of negen vind vissertje het best. |
Zo....hier ook!! Maar ik heb morgen wel een bbq.........hoe moet dat nou?
kun je lekker uitslapen Vissertje......9 uur..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | daten????? |
Zucht... nou, woonde je maar wat dichterbij he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:40
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Zo....hier ook!! Maar ik heb morgen wel een bbq.........hoe moet dat nou?
kun je lekker uitslapen Vissertje......9 uur..  |
Daar gaan we ons best voor doen.
En de bbq die voor visser voor morgen gepland was is bij voorbaat al afgezegd. Heel jammer , anders hadden we de Veluwe weer eens van dichtbij mogen bekijken. Of was het nou de Gelderse Vallei , of de ...... heuvelrug of zoiets? Weet ik veel , wel een stukje in het buitenland ieder geval.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:40
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Zo....hier ook!! Maar ik heb morgen wel een bbq.........hoe moet dat nou?
kun je lekker uitslapen Vissertje......9 uur..  |
Dekzeiltje spannen, raam open zetten, de gezelligste man achter het vuur met een tang in zijn hand en er is gegarandeerd beweging van binnen naar buiten. Of het droog is of niet! Eet smakelijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:42
|
|
|
Als je een goede bijbellezing wil horen over tongentaal, klik dan op onderstaande link. Het is een lezing van W.J. Ouweneel over de klanktaal: "klanktaal en profetie": een m.i. zeer goede, duidelijke, logische uitleg met zeer veel bijbels inzicht in deze materie.
Volgens Ouweneel gaat het n.l. niet over de klanktaal op zich, maar juist over: hoe je de gemeente van God kunt stichten op een zo goed mogelijke wijze door de gaven en bedieningen
hier dan de link: (je moet hem wel even zelf in je browseradres plakken)
http://www.groeieningeloof.nl/1-korinthe/
en als je op die pagina bent, dan even de bijbellezing opzoeken en klikken op "download" aan de rechterkant. De titel, waar het over tongentaal gaat heet: "Tongentaal en profetie" en er is wat betreft de genadegaven nog een goede bijbellezing met als titel "Genadegaven en de liefde"
Het gedeelte in de bijbel, waar Paulus spreekt over de tongentaal daar gaat het eigenlijk niet over de tongentaal, maar het gaat over, dat wij te streven hebben naar dat wat tot opbouwing van de gemeente dient. De gaven en bedieningen kunnen alleen ten uitvoer gebracht worden in DE LIEFDE. De LIEFDE, die zichzelf niet zoekt, die zichzelf wegcijfert; de liefde is gericht op de ander: op de opbouwing van een ander. Een talent geeft God je niet tot ZELFVERWERKELIJKING maar de uitdaging dat talent te ontwikkelen tot opbouwing, versterking, bemoediging, aansporing, vertroosting van de ander. Dat is wat voorop staat!
Ook stelt Ouweneel in de lezing "Genadegaven en de liefde" dat de genadegaven voor de tijd is, die we hier op aarde doorbrengen. De liefde zal er echter altijd zijn en BLIJVEN. Het geloof zal eenmaal verwisselen in AANSCHOUWEN (zie 1 Kor.13) De hoop zal ook eenmaal een einde vinden, want eenmaal zal onze hoop worden vervuld. Maar de LIEFDE vergaat nooit. Ook KENNIS zal te niet gedaan worden. De gaven zijn er voor een tijd, zolang we hier op aarde zijn, maar de liefde is voor eeuwig. De kennis zal ook afgedaan hebben. Hier gaat het dus om de kennis van genadegave, want in het hiernamaals zullen we VOLMAAKTE kennis hebben, want wij zullen kennen zoals we zelf gekend worden. Hier gaat het dus om een woord van kennis. Voor zover we die genadegaven wel kennen, is het maar stukswijze: wij kennen en profeteren maar ten dele. Dus zelfs waar die gaven gekend worden, is het allemal beperkt, onvolmaakt en Paulus plaatst dat tegenover het volmaakte, de toekomende heerlijkheid, wanneer Christus Jezus ZELF komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KROX372
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:43
|
|
|
Waarom was het doel van de visa nu, het contant geld afschaffen? Dat stond vroeger op hun website. Het lijkt er aardig op dat ze dat gaat lukken. Welke mensen zitten daar achter?
Laatst aangepast door
|
KROX372
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:43
|
|
|
JOELLE246 schreef: | Ik heb het ook in mijn agenda gezet |
Leuk! het lamsvlees is al ingeslagen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:44
|
|
|
INGE721 schreef: | Dus je zet hem wel elke maand even in het vet?  |
Vraag me af of dat wel echt nodig is.
Visser zn hoofd zit vol vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:49
|
|
|
Voornamelijk de bijbel, en veelal begin ik dan bij de statenvertaling met kanttekeningen, daar kun je heel veel info uithalen over de tekst, en/of tekstverwijzingen ergens anders in de bijbel waar die aan gerefereerd is.
Verder gebruik ik nog wel eens info van anderen die over een bepaald onderwerp een stuk geschreven/uitgelegd hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:54
|
|
|
Als alle mensen met al hun gebreken eens naar zichzelf keken dan zouden zij het praten over anderen wel laten!
KRENTEBOL
Ik sta bij de bakker voor een halfje wit Naast me: vrouw met buggy waar een draak in zit Hij schreeuwt hard en dwingend: "'k Wil een krentebol!!" De moeder schudt van 'nee' maar het jochie houdt stug vol Mevrouw loopt paars-rood aan Ik zie de vlekken in haar nek Het liefst zag zij een open luik en dat vind ik niet gek! En dan is daar die zin van een meneer die naast haar staat en het draakje plus mevrouw geërgerd gadeslaat. "Thuis ben ík de baas , bromt hij bij mij zal 't niet gebeuren... Een krentebol , hard op z'n kont dan stopt tie wel met zeuren!!" Mevrouw kleurt nog iets roder "Alsof ik dat niet weet....." bezwijkt, koopt tóch de krentebol waar de draak met smaak van eet Snel loopt ze de winkel uit gevolgd door tien paar ogen Het schaamrood op haar kaken Haar hoofd -héél diep gebogen Zomaar een maandagmiddag een daag'lijks tafereel en ik dacht: Soms is zwijgen beter Sóms zeg je teveel......
Laatst aangepast door
|
ANITA412
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TJOKLAT313
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 23:01
|
|
|
HARALD940 schreef: | Leuk! het lamsvlees is al ingeslagen  |
Sta je nou boven dat vlees te kwijlen? IEHHH
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 23:20
|
|
|
VISSER278 schreef: | Drie kilo? Pfffff , als vissertje de dag moest doorkomen met 3 shakes zouden ze hem aan het eind van de dag kunnen oprapen. En na een week ? Graatmager denk ik.
Vissertje houd het nog maar een beetje bij snoepen  |
Ach dat is een kwestie van wennen en tanden op elkaar, en dat kunnen wij vrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|