| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 16:47
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | ja zit wat in ik doe het niet want iemand anders hoeft niet mee te betalen aan mijn gift ja de belasting betaald mee aan je gift en waar komen de centen van de belastingdienst vandaan ? en leuk hoor maar spaar jij al die bonnetjes op van al je giften ? want je zult het wel moeten kunnen aan tonen dat je die gift hebt gedaan laat je linker hand niet zien wat je rechter hand doet
het gaat niet om de hoogte van wat je schenkt aan de kerk
het penningske van de weduwe was meer dan al het goud wat er in de schatkist werd geworpen als ik wat geef doe ik dat uit me zelf en hoeft voor mij de belating dienst niet mee te batelen als we dat is afschafte die aftrekposten kon de belasting die we moeten betalen ook naar beneden toe
hou je ook geld over om weg te geven |
De drempel is 389 euro, ik hoop/denk dat meeste mensen jaarlijks meer (kunnen) geven. En als iemand dit niet kan, dan is het ook goed. Dan denk ik aan het verhaal over die weduwe en heb ik daar alle begrip voor. Daar is een ieder zelf verantwoordelijk voor. Ik vind het onzin dat je zegt dat de belasting meebetaalt, want die belasting heb ik namelijk eerst zelf betaald. Dat is al afgetrokken van je salaris. Je mag het aftrekken, dat is naar mijn idee iets anders dan de belasting een deel van jouw giften laten betalen. Het kan mensen stimuleren om meer te geven, als je weet dat je er geen belasting over hoeft te betalen. Daar is toch niks mis mee Er zijn heel veel mensen, die afhankelijk zijn van onze giften.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 16:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | niet te dramatisch maken, imre, al voelt het misschien verschrikkelljk; doorgaan met ademhalen, en wachten tot het overgaat.
vertrouw op Gods leiding in je leven; dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad.
k wil je verdriet niet bagatelliseren, maar je schouders rechten, en met veerkracht verder gaan helpt mij vaak meer, dan om in een hoekje te gaan zitten kniezen.
heel mooi overigens, al die gedichten!! heel persoonlijk ook; wat een lef om ze hier te plaatsen!! ik heb ook stapels gedichten, maar om mn persoonlijke gevoel hier te plaatsen............ ???
sterkte imre.........(en alle anderen die verdrietig en eenzaam zijn!!) |
Lieve Hannah, Denk dat het bij iedereen weer verschillend is wat het beste is... ik heb echt (van mezelf en door therapie) moeten leren om het eruit te gooien... vroeger (en dan ging het meestal niet over liefdesverdriet) kropte ik alles op, liet ik de tranen niet de vrije loop, waardoor ik op een gegeven moment in de knel kwam met mezelf. Ik laat mezelf juist wel die tranen toe, dan komt 't eruit en voor mij is dat ook de dingen verwerken. Denk dat de manier waarop je (liefdes-)verdriet verwerkt erg persoonlijk is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 16:54
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | vertrouw op Gods leiding in je leven; dit aardse bestaan kent tranen, daarom worden we ook geroepen om onze wandel in de hemelen te laten zijn; geen gemakkelijke opgave, inderdaad. |
Waaauw, wil toch nog ff zeggen dat je dit mooi verwoordt hebt Hannah, en ja is idd. een moeilijke opgave...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 16:59
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | De drempel is 389 euro, ik hoop/denk dat meeste mensen jaarlijks meer (kunnen) geven. En als iemand dit niet kan, dan is het ook goed. Dan denk ik aan het verhaal over die weduwe en heb ik daar alle begrip voor. Daar is een ieder zelf verantwoordelijk voor. Ik vind het onzin dat je zegt dat de belasting meebetaalt, want die belasting heb ik namelijk eerst zelf betaald. Dat is al afgetrokken van je salaris. Je mag het aftrekken, dat is naar mijn idee iets anders dan de belasting een deel van jouw giften laten betalen. Het kan mensen stimuleren om meer te geven, als je weet dat je er geen belasting over hoeft te betalen. Daar is toch niks mis mee Er zijn heel veel mensen, die afhankelijk zijn van onze giften. |
volgens mij is dat verschillend voor iedereen die drempel maar dat maakt mij niet uit hoe hoog die is maar geld geven en dan op geven aan de belating vind ik onzin je geeft omdat je het deels terug krijgt dus je geeft niet want je krijgt terug hypocriet vind ik dat ik geef jou wat maar je krijgt het eigenlijk niet van mij maar deels van een ander
het peninkske van de weduwe was een gift van de weduwe zelf en wat zei Christus hier over ?
en de arme kunnen we toch wel steunen hebben we de belastingaftrek niet voor nodig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 17:08
|
|
|
|
|
frietjes met 2 kroketten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 17:14
|
|
|
|
|
babi pangang met nasi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 17:15
|
|
|
|
Die geeft wat hij heeft , is waard dat hij leeft..... Als je veel hebt geef van je rijkdom , als je weinig hebt geef van je hart, maar geef altijd met je hart.... Is niet alleen bij collectes in de kerk van toepassing .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 17:27
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Dat is ook een goede training Hannah, ik heb ook veel lol in tuinieren. Vooral als je ziet hoe alles er weer netjes bij ligt, gister weer het gras gemaait en geschoffeld. |
Het kan ook allebei. Als de tuinman die de grasmat heeft gemaaid , en dan ziet dat zn team er lekker op speelt............. dubbel lol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 17:49
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | volgens mij is dat verschillend voor iedereen die drempel maar dat maakt mij niet uit hoe hoog die is maar geld geven en dan op geven aan de belating vind ik onzin je geeft omdat je het deels terug krijgt dus je geeft niet want je krijgt terug hypocriet vind ik dat ik geef jou wat maar je krijgt het eigenlijk niet van mij maar deels van een ander
het peninkske van de weduwe was een gift van de weduwe zelf en wat zei Christus hier over ?
en de arme kunnen we toch wel steunen hebben we de belastingaftrek niet voor nodig |
Zolang jij het prima vindt en hetzelfde blijft geven, vind ik het ook helemaal goed dat je de giften niet aftrekt van de belasting. Dat zouden meer mensen moeten doen! Nu steun je én de mensen die het hard nodig hebben én de Nederlandse economie. Ik vind het sociaal.
Je hebt mij niet overtuigd, dus ik blijf m'n giften aftrekken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 17:50
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Die geeft wat hij heeft , is waard dat hij leeft..... Als je veel hebt geef van je rijkdom , als je weinig hebt geef van je hart, maar geef altijd met je hart.... Is niet alleen bij collectes in de kerk van toepassing .  |
Helemaal mee eens, Sofie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 18:43
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Die geeft wat hij heeft , is waard dat hij leeft..... Als je veel hebt geef van je rijkdom , als je weinig hebt geef van je hart, maar geef altijd met je hart.... Is niet alleen bij collectes in de kerk van toepassing .  |
Wat zeg je dat mooi Sofie! Ik trek giften nooit af,zakelijke ook niet,simpelweg omdat het verkeerd voelt,alsof je wat terug verwacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 18:44
|
|
|
|
Geef God maar de schuld Hoevaak doen mensen dat Uit gemak in alle dingen Terwijl de fout bij jou ligt
Geef God niet zomaar de schuld De schuld ligt niet bij God De schuld ligt bij jou Door de zonde heen
Als je IK verkleint Zal de wereld ook anders uit zien en meer vredig eruit zien
Door ons ikke te verwerpen En Jezus Christus meer en meer In ons leven vorm geven
Laat je vormen en vullen door Gods Woord Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag
Want alleen Jezus Christus is de Weg de Waarheid en het Leven Niemand komt tot de Vader dan door Mij
<><
AK
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 18:56
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Wat zeg je dat mooi Sofie! Ik trek giften nooit af,zakelijke ook niet,simpelweg omdat het verkeerd voelt,alsof je wat terug verwacht. |
Iedereen moet doen wat ie zelf goed acht, toch ? De ene doet het zus, de ander doet het zo... vind dat je hierin ook voorzichtig moet zijn om als het op een andere manier gebeurt, iemand daarin ook te respecteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 19:12
|
|
|
|
VVV VVV VVV YESSSSSSSSSSS2-0 gewonnen...... enne voor de optimisten onder ons VVV blijft dus in de eredivisie ik zei toch VVV blijft Boymans i
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 19:16
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Iedereen moet doen wat ie zelf goed acht, toch ? De ene doet het zus, de ander doet het zo... vind dat je hierin ook voorzichtig moet zijn om als het op een andere manier gebeurt, iemand daarin ook te respecteren. |
Doe ik ook Susannah,ik kan ook alleen voor mezelf spreken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 19:28
|
|
|
|
Even een kleine aanvulling.. een vriendin van mij heeft een tijd in Afghanistan gewerkt, voor een christelijke organisatie. Hun samenkomsten waren op vrijdag, dé dag dat ze vrij konden nemen in een Islamitisch land omdat een groot deel van de bevolking die vrijdag ook gebruikt om samen te komen (in de moskee). Op sabbath en zondag gingen ze gewoon werken.. Fout?? Lijkt me niet, ze namen beschikbare tijd en ruimte om samen te komen, te bidden en te zingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 19:58
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Doe ik ook Susannah,ik kan ook alleen voor mezelf spreken. |
'k Bedoelde het niet specifiek voor jou Leanne (al haalde ik je tekst wel aan ), maar toen ik sommige reacties las dacht ik af en toe waar gaat dit over... gift is gift
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 20:08
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Wat is liefde voor jou,maak de zin eens af;
LIEFDE IS.............................. |
hoorde pas nog een hele leuke (vind ik)
Liefde is is niet meteen een electrische deken kopen, als zij haar steenkoude voeten tegen jou benen wil warmen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 20:12
|
|
|
|
|
Liefde is niet wat de wereld draaiende houdt. Maar liefde is wat de rit de moeite waard maakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 20:18
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | VVV VVV VVV YESSSSSSSSSSS2-0 gewonnen...... enne voor de optimisten onder ons VVV blijft dus in de eredivisie ik zei toch VVV blijft Boymans i  | Gefeliciteerd Rel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 20:25
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | VVV VVV VVV YESSSSSSSSSSS2-0 gewonnen...... enne voor de optimisten onder ons VVV blijft dus in de eredivisie ik zei toch VVV blijft Boymans i  |
Zie je wel, de betonvloer onder de grasmat had toch nut
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:02
|
|
|
|
En Feyenoord heeft fc Twente voor een week kunnen helpen. Volgende week mogen ze het afmaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:05
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Hoe zal Kozakkenboys '65 tegen Volenwijk aflopen? |
Nou, niet verder dan een simpele bril (0-0)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:11
|
|
|
|
Zoo, eene veelbewogen week-einde loopt ten einde. Een tijdvak is wederom afgesloten. Voorwaarts maar weer!
(voelt nog wel anders, maar vooruit kijken moet je toch!)
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zondag 18 april 2010, 21:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:22
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | volgens mij is dat verschillend voor iedereen die drempel maar dat maakt mij niet uit hoe hoog die is maar geld geven en dan op geven aan de belating vind ik onzin je geeft omdat je het deels terug krijgt dus je geeft niet want je krijgt terug hypocriet vind ik dat ik geef jou wat maar je krijgt het eigenlijk niet van mij maar deels van een ander
en de arme kunnen we toch wel steunen hebben we de belastingaftrek niet voor nodig |
Ik heb voor de vakbond jaren mensen geholpen bij het invullen van hun belasting aangiften. De giften worden ook afgetrokken, natuurlijk waarom niet. Wat je misschien niet weet is wanneer je echt goed gaat rekenen veel christenen meer geven dan de maximale 10 procent die je mag aftrekken, want die bovengrens is er ook. Als je al je giften mee gaat tellen kom je vaak heel ver, denk ook aan onkosten die je maakt als vrijwilliger voor een goed doel. Maar buiten al die financiele giften is er natuurlijk een veel belangrijker gift. Geef jezelf aan elkaar, als iemand je nodig heeft, ik denk dat dat in deze tijd met sociale uitkeringen zeker zo belangrijk is.
Niemand is zo arm dat hij geen glimlach kan geven, niemand is zo rijk dat hij geen glimlach nodig heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:26
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ergere dingen in het leven? Hooguit een belastingaanslag die ik niet kan betalen.  |
Ergere dingen,...
Misschien had ik het anders moeten verwoorden, belangrijkere dingen, met prioriteit.
Dat ik mijn oudste kinderen niet bij me hebt, vind ik erger dan een relatie die niet lukt. Is mijn voorbeeld, je kunt zelf ook wel voorbeelden verzinnen, want de tijd heelt toch alle wonden,,,maar sommigen niet...
|
|
| Naar boven |
|
|