Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 01:19
|
|
|
JOL252 schreef: | Zucht waarom heb ik het nou weer beloofd, toch weer een klus...
pannenkoeken bakken...
met spek, kaas, appel-spek, ui/tomaat/kaas. |
daar mag je mij voor uit bed bellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 02:47
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Ach...dan maak je er toch gewoon 5 weken van Vissertje
trouwens...het jasje zit errrugg lekker  |
Haha , en weet je wat het hier was vandaag ? Juist ...braderie. En weet je wie ik daar tegenkwam? Juist .... mn zus. Ik weet zeker dat zij er langer geweest is dan ik . Ik was binnen een kwartier weer thuis . En weet je wat ik gekocht heb? Juist.....een zak oliebollen. De gerookte paling was me te duur. Vijf euro voor een broodje paling , dat ging me te ver. Ten eerste ....je moest op dat broodje zoeken naar de paling ten tweede ..... voor de sportvissers is het een beschermde diersoort. (gevangen paling dient direct in hetzelfde viswater worden terug gezet) Dus het was gewoon tegen mn principe om dat te kopen ,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 02:54
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Het is stilletjes hier.... Zijn jullie nu dan al die vakantie kiloooooos al kwijt? Ikke nie.....  |
Hoe krijg ik die verloren vakantiekilo's weer terug?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FILIA110
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 03:02
|
|
|
Jesaja 5 : 20 "wee degene, die het goede kwaad noemt en het kwade goed.
Wat is liefde?
Is liefde maar alles goedvinden van een ander? Kun je zeggen, dat het liefde is als iedereen dat kan doen wat hij/zij wil, ook al doet hij/zij verkeerde dingen en dat dan maar blijven goedvinden?
Kun je zeggen tegen iemand...ach je wilt drugs gebruiken.. nou als je dat wil en je voelt je er gelukkig bij...nou dan moet jij dat toch weten en dan is het o.k! Is dat zo? Of kun je zeggen tegen iemand, die steeds weer naar de hoeren gaat of zich inlaat met occulte zaken en zich daarvoor openstelt...nou dat is jouw keuze en als je dat wil, nou dan is het goed hoor, want God is liefde en dan moet ik jou daarin respecteren en liefhebben en dan ga jij je gang maar hoor. Is dat liefde betonen? Is dat niet eerder ONVERSCHILLIGHEID! En is onverschilligheid juist niet het tegenovergestelde van liefde?
Is liefde niet eerder, dat je de ander de WAARHEID zegt en durft te zeggen, dat iets niet goed is, als het niet goed is?
De wapenrusting van God laat ons zien, wie we zijn in Jezus Christus.
God roept ons op in Zijn waarheid te blijven, zoals Hij Zich geopenbaard heeft in Jezus Christus. Dus.. niet zoals wij denken en niet zoals wij voelen bepaalt onze keuzen, maar de waarheid, zoals wij die leren kennen in Jezus Christus...en dan...zullen we werkelijk integere mensen kunnen zijn, die integere beslissingen kunnen nemen en stand kunnen houden tussen WAARHEID EN LEUGEN.
Integriteit is: mijn ja is ja en mijn nee is nee; integriteit is: te durven staan voor wat recht is en te durven op te komen: voor onrecht, onrechtvaardigheid, voor de de onderdrukten, voor de armen, voor de wezen, de weduwe; leugen leugen te durven noemen en dat wat niet deugt ook te durven zeggen, dat het niet deugt en niet maar alles met de mantel der liefde toedekken.
Meer over de wapenrusting van God op:
http://www.bevrijdingspastoraat.nl/vrij-zijn-tv-archief/item/de-wapenrusting-van-god-deel-1.html?category_id=5
wel even de video aanzetten door op het knopje te klikken
Laatst aangepast door
|
FILIA110
|
op zondag 2 september 2012, 03:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 03:04
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Mijn slechtste moment van de week betreft mijn lieve pa, hij moest bloed laten prikken voor de shocktherapie die ze zouden gaan doen, en kwamen erachter dat zijn lever vergroot is, ontstekingen elders in het lichaam, eiwitgehalte te hoog en bloedbezinksel te hoog We weten alleen nog steeds niets als alleen dat het niet goed is, en het zou kunnen dat het met kanker te maken heeft, maar dat hoeft niet, maandag word hij doorgestuurd naar de internist. En om dan maar Heide zijn topic titel te gebruiken, kracht en trouw, kracht vragen aan God, en trouw blijven in je geloof! |
Vooral dat onzekere is zo moeilijk he . Het is te hopen dat het allemaal mee mag vallen . In ieder geval , heel veel sterkte Mamaloe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 09:13
|
|
|
Verander de dingen waarop je invloed kunt uitoefenen. We kunnen geen grootse dingen doen. We kunnen alleen maar kleine dingen met grootse liefde doen.
(Moeder Theresa)
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 2 september 2012, 09:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN209
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 09:15
|
|
|
Nog voordat je bestond kende Hij je naam. Hij zag je elk moment en telde elke traan. Omdat Hij van je hield gaf hij zijn eigen Zoon. Hij wacht alleen nog maar totdat je komt.
En wat je nu ook doet, Zijn liefde blijft bestaan. Ook niets wat jij ooit deed verandert daar iets aan. Omdat Hij van je houdt gaf hij zijn eigen Zoon. En nu is alles klaar wanneer jij komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 09:32
|
|
|
Zondag 2 september, Psalm 104: 31-35; Alles in allen.
Daar loopt deze prachtige psalm op uit: op een stralend halleluja! Loof de Heer, mijn ziel! Maar voordat dat vreugdegeschal weerklinkt, eerst nog een profetie: de zondaren zullen van de aarde worden weggevaagd, en de bozen, totdat zij niet meer zijn. In elk geval is het een machtig persectief, reden volop om een stralend halleluja in te zetten. Stel je voor: geen boosheid meer op aarde, geen haat, geen geweld, geen terreur. Eindelijk en voor eeuwig: de aarde een paradijs. En God: alles en in allen. Heel de schepping van zijn heerlijkheid vol. Heel de kosmos doortrokken van zijn glorie. Het is niet mijn bedoeling nu een theorie over de hel te ontwikkelen. Het is ook niet mijn bedoeling u en mijzelf het vuur na aan de schenen te leggen met de indrukwekkende vraag: ‘Ben ik misschien niet zelf ook zo’n zondaar, zo’n goddeloze die eens zal vergaan?’ Ik ontken de waarde van dit soort vragen niet, al moet je er heel behoedzaam mee omgaan – voor je het weet trap je elkaar er onevangelisch mee op de ziel. Ik wil hier alleen onderstrepen wat de psalm ook doet: ik wil mijn vreugde uiten vanuit een diepgeworteld geloof. Eens zal er geen terreur meer zijn! Geen bommen zullen meer vallen, geen mijn zal nog allesverwoestend ontploffen. Niemand zal het meer in z’n hoofd halen nog iets anders te doen dan goed. En daar past maar één reactie op: halleluja!
Ik zal den Heer lofzingen levenslang, zolang ik ben wijd ik Hem mijn gezang. Behage Hem het lied dat ik Hem wijdde, dan zal ik steeds mij in den Heer verblijden. De aarde wordt van alle zondaars rein, de goddelozen zullen niet meer zijn. Loof, halleluja, loof, mijn ziel, den Here, alles in allen zal Hij triomferen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 09:39
|
|
|
Genesis 1 en 2
Laat ik dan maar de spits afbijten. Een van de dingen die mij als eerste opvalt is de 'dubbele' schepping van het licht. Ik ben geneigd om de eerste keer te interpreteren als de schepping van de aanwezigheid van het Goddelijk Licht. Het kennen van God en Zijn aanwezigheid. Door de beschrijving van de aarde als "woest en ledig en duisternis lag over de vloed" krijg ik de indruk dat Gods aanwezigheid voor die tijd op de aarde niet zo evident was (das wel inlegkunde).
Verder spreekt de orde in het scheppingsverhaal mij aan. God schept eerst de voorwaarden voordat Hij levende wezens maakt. Hij voorziet dus vooraf.
Voordat Hij ook maar iets in het leven roept op de aarde maakt Hij plaats voor de aanwezigheid van Zichzelf (het 1e licht). Daarna brengt Hij scheiding aan tussen wateren, hemel en droge: Hij maakt ruimte en creeert vervolgens de gewassen.
Voordat God mobiele wezens op de planeet zet en alles door elkaar heen gaat lopen brengt Hij structuur aan door het instellen van de hemellichten. (Vaste tijden, dagen en jaren, en we kennen ze inmiddels ook als middelen voor de navigatie.)
Voor mijzelf haal ik hieruit dat de aanwezigheid van God In je leven, het kennen van Hem, allerhoogste prioriteit heeft. In dit Licht krijgen alle andere zaken hun plek.
Verder zie ik, alle evolutietheorie ten spijt, dat de dieren naar hun eigen aard zijn geschapen en de mens naar Gods beeld.
God werkt (ook) in het verborgene; voordat Adam ook maar zijn ogen voor de 1e maal opsloeg was God al aan het werk geweest. Adam zag hier maar het 'topje' van. De gewassen die uitgesproten waren, zijn eerst in het verborgene (in de aarde) voorbereid: het begin hiervan, het groeiproces en de instelling van de natuurwetten vallen buiten zijn gezichtsveld. Geldt ook voor de schepping van Eva. Voor mij is dit een bemoediging: ook als je niets van God ervaart, Hem niet aan het werk ziet, mag je erop vertrouwen dat Hij in het verborgene aan het werk is. Ten gunste van Zijn kinderen.
En nu moet ik weg; daar hebben jullie geluk mee anders gink nog ff door
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zondag 2 september 2012, 09:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 09:47
|
|
|
gelezen, het hele stuk maakt indruk op me over gods kracht, die effe de sterren en van alles maakte, god blies de levensadem in zijn neus, in de neus van de mens, zo maakte hij de mens vol leven, alleen door met zijn adem in zijn neus te blazen. daarbij denkend hoe alles in elkaar zit wat god gemaakt heeft, denk je wauw wat kan god allemaal . het begint met de geest van god die over de wateren zweefde. en dan denk ik is dat de zelfde geest die wij kunnen ontvangen? de heilige geest? volgens mij wel. houd dat niet in dat we veel te min over ons zelfs denken als we die geest in ons hebben, we net zoals david, als we gods geest in ons hebben, met een steen een reus kunnen verslaan? johannes 14, 23 indien iemand mij lief heeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn vader zal hem liefhebben en wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. wauw... hier kan ik nog wel een hele lap tekst over schrijven... Toen deed de here god een diepe slaap in de mens vallen, nu moet ik weer denken aan mensen die vallen in de geest, tijd op de grond liggen in een kerk alsof ze slapen. En wij mensen zijn gemaakt naar gods gelijkenis. we lijken op hem, niet hetzelfde, anders , want we zijn niet als god, maar we lijken op hem, god lijkt dus op een mens. En wij vrouwen zijn gemaakt van een rib uit de man en daardoor kunnen we samen helemaal 1 zijn. ha ha benieuwd wat jullie allemaal over geneses 1 en 2 denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 10:03
|
|
|
daar zeg je me wat carmen, die structuur die god maakte, is ongelooflijk hoe het allemaal in elkaar zit, en mooi gezegd, hoe god in het verborgen dingen doet, die we helemaal niet in de gaten hebben, nu moet ik weer denken aan god die zelfs bij houd hoeveel haren we hebben. nu moet ik weer aan mezelf denken, biddend ooit voor een huis in een hopeloze situatie, god heeft tot in de details een plek voor me gegeven, ideale speelruimte voor me kleuter, station dichtbij voor reizende pubers, winkels, stad ziekenhuis dichtbij, ideaal als je straatangst hebt , wat ik toen had om overal dichtbij te zitten. op 5 minuten afstand een gemeente, waarover god zo tot me spreekt, daar bij die gemeente , sluit je daarbij aan. en dicht bij het water, waar ik zoveel van hou.geen mensen aan de overkant die de hele dag in me huis kijken, waar ik me zo aan stoorde bij me vorige huis.etc. etc., en dan maak ik me soms zorgen, terwijl god als een vader voor me zorgt, tot in de details, iedere dag een engel bij mezet ofzo als ik gedoucht hebt, om me haren weer effe te tellen. enfin laat het topic over voor anderen...tot morgen, nieuwe stuk lezen. ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 10:15
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Mijn slechtste moment van de week betreft mijn lieve pa, hij moest bloed laten prikken voor de shocktherapie die ze zouden gaan doen, en kwamen erachter dat zijn lever vergroot is, ontstekingen elders in het lichaam, eiwitgehalte te hoog en bloedbezinksel te hoog We weten alleen nog steeds niets als alleen dat het niet goed is, en het zou kunnen dat het met kanker te maken heeft, maar dat hoeft niet, maandag word hij doorgestuurd naar de internist. En om dan maar Heide zijn topic titel te gebruiken, kracht en trouw, kracht vragen aan God, en trouw blijven in je geloof! |
sterkte mamaloe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 10:58
|
|
|
FILIA110 schreef: | Jesaja 5 : 20 "wee degene, die het goede kwaad noemt en het kwade goed.
Wat is liefde?
Is liefde maar alles goedvinden van een ander? Kun je zeggen, dat het liefde is als iedereen dat kan doen wat hij/zij wil, ook al doet hij/zij verkeerde dingen en dat dan maar blijven goedvinden?
Kun je zeggen tegen iemand...ach je wilt drugs gebruiken.. nou als je dat wil en je voelt je er gelukkig bij...nou dan moet jij dat toch weten en dan is het o.k! Is dat zo? Of kun je zeggen tegen iemand, die steeds weer naar de hoeren gaat of zich inlaat met occulte zaken en zich daarvoor openstelt...nou dat is jouw keuze en als je dat wil, nou dan is het goed hoor, want God is liefde en dan moet ik jou daarin respecteren en liefhebben en dan ga jij je gang maar hoor. Is dat liefde betonen? Is dat niet eerder ONVERSCHILLIGHEID! En is onverschilligheid juist niet het tegenovergestelde van liefde?
Is liefde niet eerder, dat je de ander de WAARHEID zegt en durft te zeggen, dat iets niet goed is, als het niet goed is?
God roept ons op in Zijn waarheid te blijven, zoals Hij Zich geopenbaard heeft in Jezus Christus. Dus.. niet zoals wij denken en niet zoals wij voelen bepaalt onze keuzen, maar de waarheid, zoals wij die leren kennen in Jezus Christus...en dan...zullen we werkelijk integere mensen kunnen zijn, die integere beslissingen kunnen nemen en stand kunnen houden tussen WAARHEID EN LEUGEN.
Integriteit is: mijn ja is ja en mijn nee is nee; integriteit is: te durven staan voor wat recht is en te durven op te komen: voor onrecht, onrechtvaardigheid, voor de de onderdrukten, voor de armen, voor de wezen, de weduwe; leugen leugen te durven noemen en dat wat niet deugt ook te durven zeggen, dat het niet deugt en niet maar alles met de mantel der liefde toedekken.
http://www.bevrijdingspastoraat.nl/vrij-zijn-tv-archief/item/de-wapenrusting-van-god-deel-1.html?category_id=5
wel even de video aanzetten door op het knopje te klikken |
Jouw integriteit komt bij mij eerder over als je zin krijgen in wat je vind en ook wat kortzichtig gedacht. Geloof is iets wat je uit moet stralen en je kan de ander over wat Gods liefde voor je betekent en hoe het houvast geeft aan je leven, door over je ervaring met God te vertellen. De één ervaart dat door meditatie om dicht bij de Eeuwige te komen, weer de ander door spreken in tongen en weer de ander ervaart God omdat hij zoveel wijsheid en inzicht in de mens heeft..... Verschillende ervaringen dus. En wat is goed en wat is fout? Is dat om aan de mens te bepalen? Het is christen eigen om dat wat voor jou zo belangrijk is met anderen te delen....ik kan me niets voorstellen bij in tongen spreken maar is het dan fout? Ik voel me fijn bij het meditatieve waarin ik in verbinding sta met God......maar is dat dan fout? Je hoeft mensen niet bevoogdend toe te spreken, we leven -gelukkig- niet meer in de tijd dat het aan de mens is wat wel en niet mag.....Je moet niet willen dat anderen net zo gaan geloven als jij dat doet, misschien alleen hopen? Je verbeeldt je dus dat jouw manier van geloven de manier is? Niets is minder waar.... Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed. Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien..... De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 2 september 2012, 11:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 11:11
|
|
|
FILIA110 schreef: | Jesaja 5 : 20 "wee degene, die het goede kwaad noemt en het kwade goed.
Wat is liefde?
wel even de video aanzetten door op het knopje te klikken |
Ja, het is ware en onvoorwaardelijke liefde als je vanuit je hart tegen iemand kunt zeggen: het is jouw keuze en ik heb respect voor het feit dat het jouw keuze is. Ook al ben je het er niet mee eens. Elk mens heeft recht op zijn eigen vrije keuze! Goddank! Zelfs in strafbare feiten, ieder mens mag zijn eigen keuzes maken. En tja, soms zitten daar sancties op. Het is niet aan mij om te veroordelen, daar hebben we Iemand anders voor. Het is aan mij om van mezelf te houden zoals ik ben en van degenen die naast me staan te houden zoals ik van mijzelf houd. Als leven in de Heer een dergelijke sfeer oproept die hierboven beschreven staat, dan heeft Hij bij deze iemand verloren. Gelukkig geloof ik dat niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 11:20
|
|
|
HOPE590 schreef: | Hele domme vraag van deze digibeet maar waar vind ik mijn router? Dacht dat dat in je modem zat. Die heb ik al wel meerdere keren gereset. Als ik 192.168.1.1 in mijn adresbalk intyp krijg ik wel een pagina waar bovenaan staat DSL Router, kan ik daar misschien checken of dat mac adres waar jij t over hebt misschien t probleem is? |
Router ...of modem of meestal zit de router in combinatie met de modem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 11:35
|
|
|
PETRA944 schreef: | Altijd mooi om getuigenissen te lezen  |
Ja, vind ik ook Petra en het kan ook andere gelovige of zoekende mensen bemoedigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 11:37
|
|
|
JANE410 schreef: | Ja, vind ik ook Petra en het kan ook andere gelovige of zoekende mensen bemoedigen. |
Maar past het wel bij het topic Christendom en Yoga???? Ik zie de link niet zo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:06
|
|
|
Nieuw probleem;
Wie wil mij even helpen om te leren hoe ik een elektronisch boek koop en dat ook op mijn e reader kan zetten..... Ik wil dolgraag het nieuwe boek van Geert Mak op mijn ereader maar weet niet hoe dat moet.....
Mis gelijk weer beun, die wist dat allemaal en was ook erg behulpzaam....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:19
|
|
|
O, Mamaloe....wat een spannende periode. Wat ik de laatste tijd merk is dit:....naarmate jezelf ouder wordt, groeit de bezordheid om je ouders. Jarenlang hebben ze jou omringd, met veel liefde en zorg.... Je gaat de deur uit, en gaat dan vervolgens jarenlang je eigen weg....... je krijgt zelf een gezin, en ineens...zie je je ouders ouder worden...das logisch...maar toch! Het zijn JOU ouders...... En dan besef je.......ik mag dan wel ouder worden, maar mn ouders moeten ook met mij mee......Moeten/mogen ook delen in de liefde en aandacht van je gezin..... moeten/mogen mee naar diploma uitreikingen. horen/mogen er te zijn op de verjaardagen van je kinderen.....enz enz Alle hoogtepunten/dieptepunten, wil je toch met ze delen........ Ik zal voor hem bidden hoor........... En zoals je zegt.....eerst onderzoeken.......alles kan.....niks is zeker Sterkte hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:20
|
|
|
Ik heb ook een probleem(pje): waarom valt mijn mijn draadloze verbinding steeds weg? Zodra ik de verbinding verbreek en weer opnieuw verbinding maak, gaat het weer (eventjes) goed. Het is niet altijd zo, soms heb ik er geen last van. (signaalsterkte staat op uitstekend)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:25
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hoe krijg ik die verloren vakantiekilo's weer terug?  |
Nou simpel........ga lekker bij Herman eten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:28
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik ook niet Mijn vrouw heeft mij veel te veel verwend met allelei smullen. Straks komt december, daar komt die weer: pepernoten, gevulde speculaas, kerstmaaltijden, appelflappen, oliebollen. Mijn lichaam wilt niet meer volproppen Sinds vorige week ben ik begonnen met fitnessen. Wie volgt? |
Dan moet je vrouw de keuken uit...en jij erin joh! Tijden veranderen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:31
|
|
|
Willemijn: Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed. Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
Mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:32
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Moet je nog lijnen? Heb je Herbalife-spullen niet gekocht?  |
Nuhh...dat hoef ik niet! Ik bepaal graag zelf wat ik eet.....wel net zo handig Toch..een cracker gegeten vanmorgen.... en vanmiddag bqq.......... dus veel helpt die cracker niet , ben ik bang voor......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:34
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Het is stilletjes hier.... Zijn jullie nu dan al die vakantie kiloooooos al kwijt? Ikke nie.....  |
Euh..........ken je dat "uitstellen tot je ploft"?
Ik heb voor volgende week een afspraak gepland......als de meeste bbq's geweest zijn. Die kilo's gaan er wel weer af.....ik kom er meestal pas na de vakantiefoto's achter dat ik weer moet lijnen....... Mijn ondervinding is dat andere mensen meer last hebben van mijn overtollige kilo's dan ik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:38
|
|
|
Lief jullie meelevendheid......... Bedankt hiervoor, doet me goed...... We hopen en bidden alleen maar op dit moment...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:46
|
|
|
Gewoon de fiets pakken, lezen, mooie films kijken, alles om aandacht van eten af te leiden, maar dat je wel een leuke tijd hebt.
Ik was me hele leven rond 45 klilo, maatje 34 paste alleen. bij de meeste winkles hebben ze geen maatje 34...
Nou kwam ik eerst aan, 67 klio...
Tijdje erna woog ik 74...
Ja 45 kan en hoef ik niet meer te wegen, maar het hoogste wat ik mag wegen van mijn BMI is 63/64.
Dus....
Maar ja, ik maak er geen levensdoel van, bijkomend probleempje hoor, mijn zelfvertrouwen ligt er niet aan dat ik ietsie pietsie dikker ben...
Ik kan nog steeds een goed boek lezen, een goede film kijken, lekker fietsen, werken, en me vrienden zijn me vrienden ook al ben ik ietsie dikker 
Maar ja, mijn doel is wel weer 63/64 klio natuurlijk...
Ja, ik kwam laatst iemand tegen die had me enkele jaartjes niet gezien, dus ja, van 45 kilo, naar 74, ze bleef lachen, elke keer als ik iets zei, wat dan ook, barste ze weer in lachen uit. Ja, om me lachen, me niet uitlachen, daar is het ook helemaal geen type voor, om uit te lachen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 september 2012, 14:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 13:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed. Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien..... De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.
 | Volgens mij heb je wel een heel ruime betekenis aan het woord barmhartig toegewezen. Ik mis echter de belangrijkste betekenis, en dat is genadig. Je zou het zelfs coulant/vergevingsgezind kunnen noemen. Ga niet rigide met dogma's om maar kijk naar de mens die er achter zit. Er zijn nog steeds kerken, die alleen maar kunnen leven en denken vanuit hun dogma's. Het sterkst vind ik dat naar voren komen met betrekking tot echtscheiding, sommige kerken zetten je dan gewoon buiten de deur. En hertrouwen is helemaal zondig. Begrijp me goed, ik vind jouw godsbeeld een God die alleen maar lief doet. Maar Zijn liefde blijkt in mijn ogen juist uit het feit, dat Hij barmhartig is. Hij rekent onze zonden niet aan, nee, Hij vergeeft ze radicaal, en daarin betoont Hij Zijn barmhartigheid. Beide dingen bestaan nl. zonde en vergeving. En als je één van deze weghaalt, ben je verkeerd bezig.
Rom.5 schreef: | Maar God bewees ons zijn liefde doordat Christus voor ons gestorven is toen wij nog zondaars waren | Hier zien we dat liefde gedefinieerd wordt aan de hand van barmhartigheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 14:02
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | In december heeft Anna geen tijd En dan is het juist ZOMER in Africa......... |
Januari is de mooiste maand of oktober novermber dan zijn de walvissen er
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |