| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | je kan beter genieten van het weer
ik zit ook te denken aan een dutje heb maar 5 uur geslapen vannacht  | slaap ze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:26
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het is toch veels te mooi weer om hier te zeuren? of mensen moeten zeuren dat ze het te warm hebben. mij zal je niet horen.. ik vind het heerlijk weer.  |
ik ga lekker stuk race fietsen en daarna paar uurtjes vissen om bij te komen
idd mooi weer, niet te zonnig hier in t westen, dun sluierbewolking
vraag me af of dat wel mag....burhka bewolking in de zomer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:27
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Nee, gewoon over het terras heen van mijn benedenbuurman.  |
zal hij heel leuk gevonden hebben
doet mij denken dat ik een keer een paar kattenblikjes tegen kwam op mijn balkon met kattenkakjes erin... en hier en daar waren mijn ramen en deuren er mee bespetterd
ook een keer menselijke maaginhoud op de reling van mijn balkon .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:44
|
|
|
|
zoals ik al eerder zei, ik zie een boedahbeeldje als een afgod. op zich zijn er wel leuke , maar ik zelf zal er geen 1 in huis nemen. kijk er meel beelden eigenlijk. maar hoe gaan we er mee om? beelden aanbidden mag gewoon weg niet.
maar als ik het 4de gebod heel letterlijk neem, mag ik niets in mijn huis hebben, wat ook maar lijkt op een schepsel die God geschapen heeft.
in tuincentra's kom je verschillende objecten tegen die je in je kan zetten. ook bepaalde beelden die op mensen lijken die zou ik eigenlijk niet in mijn tuin mogen hebben. als ik tot mij dit beeld gaat richten , en waarvan ik verlichting en wijsheid wil ontvangen dan ben ik verkeerd bezig.
maar is het verkeerd om dan toch zoiets in je huis of tuin neer tezetten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:46
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ik ga lekker stuk race fietsen en daarna paar uurtjes vissen om bij te komen
 |
het is de natuur die dat doet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:52
|
|
|
|
En zo zijn we eindelijk weer waar de open vraag voor bedoeld was in mijn ogen. Niets heikel onderwerp, maar gewoon een open gedachtengang om verder over van gedachten te wisselen...
...waarom heb jij beelden in je tuin/huis? Om te aanbidden of gewoon voor de sier? Een wereld van verschil hoe je die vraag beantwoord. De eerste optie heeft direct invloed op je christen de zijn, de tweede niet! Hopelijk kunnen we dit onderscheid nu eens vasthouden met elkaar zonder direct de ander op zijn/haar geloof te beoordelen als er een open vraag gesteld wordt over beelden in je tuin...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 13:54
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:08
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | En zo zijn we eindelijk weer waar de open vraag voor bedoeld was in mijn ogen. Niets heikel onderwerp, maar gewoon een open gedachtengang om verder over van gedachten te wisselen...
...waarom heb jij beelden in je tuin/huis? Om te aanbidden of gewoon voor de sier? Een wereld van verschil hoe je die vraag beantwoord. De eerste optie heeft direct invloed op je christen de zijn, de tweede niet! Hopelijk kunnen we dit onderscheid nu eens vasthouden met elkaar zonder direct de ander op zijn/haar geloof te beoordelen als er een open vraag gesteld wordt over beelden in je tuin... | Uit de verhalen die je hier gelezen hebt gaat je stelling niet op. Grace gaf aan dat dat beeld zelf gekke dingen veroorzaakte, het had niks met haar persoonlijke houding te maken. Maar zoals ik vaker in discussies met je gemerkt heb, is dat je toch redenen zoekt die jou uitkomen. En dan heeft het geen zin om verder over te praten.
Een Buddha beeld geeft risico, wil je dat bewust lopen? Jullie staan in een spannende periode in je leven, waarom zou je dat er ook nog bij willen nemen.
Niet jouw houding, maar het karakter van het beeld zelf zorgt voor geestelijke onreinheid in je huis. Is dat een christelijke benadering?
Een Buddha beeld is een afgodsbeeld, God verbiedt zulke afgoden te hebben.
Waarom zijn deze redenen niet voldoende?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:08
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ik ga lekker stuk race fietsen en daarna paar uurtjes vissen om bij te komen
 |
hahaha... hoe kom je er toch weer op ... burka bewolking...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:09
|
|
|
|
 |
Lekker genieten van het heerlijke weer vandaag
Fijne zondag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:11
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het is toch veels te mooi weer om hier te zeuren? of mensen moeten zeuren dat ze het te warm hebben. mij zal je niet horen.. ik vind het heerlijk weer.  |
mag van mij wel een graadje warmer hoor haha en wat meer zon... maar zal zeker niet klagen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Uit de verhalen die je hier gelezen hebt gaat je stelling niet op. Grace gaf aan dat dat beeld zelf gekke dingen veroorzaakte, het had niks met haar persoonlijke houding te maken. Maar zoals ik vaker in discussies met je gemerkt heb, is dat je toch redenen zoekt die jou uitkomen. En dan heeft het geen zin om verder over te praten.
Een Buddha beeld geeft risico, wil je dat bewust lopen? Jullie staan in een spannende periode in je leven, waarom zou je dat er ook nog bij willen nemen.
Niet jouw houding, maar het karakter van het beeld zelf zorgt voor geestelijke onreinheid in je huis. Is dat een christelijke benadering?
Waarom zijn deze redenen niet voldoende? |
chat niet persoonlijk worden aub.... en het is een openvraag gesteld nu door mij..... Daarbij komt dat robbedoes een paar keer aan gaf dat ze er geen wilt zelfs geen tuinkabouter, het was gewoon een vraag van mag het en is het slim dat is alles niet dat ze er 1 wil kopen dat wordt er van gemaakt helaas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Uit de verhalen die je hier gelezen hebt gaat je stelling niet op. Grace gaf aan dat dat beeld zelf gekke dingen veroorzaakte, het had niks met haar persoonlijke houding te maken. Maar zoals ik vaker in discussies met je gemerkt heb, is dat je toch redenen zoekt die jou uitkomen. En dan heeft het geen zin om verder over te praten.
Waarom zijn deze redenen niet voldoende? |
Hoi Chatuliem,
Hoe bedoelje dit nu praktisch? Zoals ik al eerder vertelde heb ik er al jaren één in mijn huis staan..........En heb er totaal geen andere gedachte bij dan dat het me dierbaar is omdat ik het gekregen heb van iemand die me lief is......Moet ik het nu weg doen?? Bedoel je nu te zeggen dat als ik hem weg doe het leven mij toe gaat lachen? Doet het nu ook wel hoor...... Ik snap niet zo goed de praktische kant van je verhaal.....
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoi Chatuliem,
Hoe bedoelje dit nu praktisch? Zoals ik al eerder vertelde heb ik er al jaren één in mijn huis staan..........En heb er totaal geen andere gedachte bij dan dat het me dierbaar is omdat ik het gekregen heb van iemand die me lief is......Moet ik het nu weg doen?? Bedoel je nu te zeggen dat als ik hem weg doe het leven mij toe gaat lachen? Doet het nu ook wel hoor...... Ik snap niet zo goed de praktische kant van je verhaal.....
Willemijn | ik refereer naar verhalen die hier in dit topic ook hebben gestaan wat het kan betekenen. Zelf heb ik er geen ervaringen mee, maar vraag maar aan Grace en Marijan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:25
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | mag van mij wel een graadje warmer hoor haha en wat meer zon... maar zal zeker niet klagen...  |
Warmer???Het is hier in de zon 30 graden *puf puf* Zacht briesje,wapperende vitrage bij de geopende tuindeuren,uitzicht op de tuin waar alles frisgroen ontspruit,de kippetjes die scharrelen en zachtjes tokkelen als ik lieve dingetjes tegen ze zeg..............de schommelbank lonkt naar mij,doei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | ik refereer naar verhalen die hier in dit topic ook hebben gestaan wat het kan betekenen. Zelf heb ik er geen ervaringen mee, maar vraag maar aan Grace en Marijan. |
Dat zijn maar twee verhalen.......en ik heb ze gelezen en als zij dat zo ervaren hebben is dat zo.....een beleving is een beleving natuurlijk....
maar ik heb het al jaren in mijn huis en er gebeurt-tot nog toe in ieder geval- niets mee...... Maar daar refereer je niet aan........ Ik bedoel daar mee te zeggen dat het iets is wat niet voor iedereen geldt... En als jij er geen ervaring mee hebt kan je je er toch ook niet over uitspreken?
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 25 april 2010, 14:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:35
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | En zo zijn we eindelijk weer waar de open vraag voor bedoeld was in mijn ogen. Niets heikel onderwerp, maar gewoon een open gedachtengang om verder over van gedachten te wisselen...
...waarom heb jij beelden in je tuin/huis? Om te aanbidden of gewoon voor de sier? Een wereld van verschil hoe je die vraag beantwoord. De eerste optie heeft direct invloed op je christen de zijn, de tweede niet! Hopelijk kunnen we dit onderscheid nu eens vasthouden met elkaar zonder direct de ander op zijn/haar geloof te beoordelen als er een open vraag gesteld wordt over beelden in je tuin... |
Vind het eerlijk gezegd wel een verschil of je een beeldje in huis haalt van een boeddha of van bijv. een paard... Natuurlijk moet je dat beeldje van een paard bijv. (ik noem ff iets... een schepsel van God ) niet gaan vereren, want dan wordt dat beeldje een afgod denk ik... (als het meer betekent of zelfs maar gelijk gesteld wordt aan God is dat volgens mij niet de bedoeling), maar een boeddha roept voor mij sowieso al associatie op met de wereldgodsdienst: het boeddhisme.
God wil dat we alleen Hem aanbidden, daarom kies ik ervoor om geen beelden van een andere religie er bij te halen (boeken zou denk ik kunnen ter informatie), want in wezen is er maar 1 God.
En Henk710, ik vind wel dat je verschil kunt maken tussen bewust iets in huis halen en onbewust iets in huis hebben, waarvan je verder geen idee hebt wat daar de achtergrond daarvan is... het is geen vrijbrief, maar ik vind de verantwoordelijkheid groter als je bewust iets neerzet, waarvan je eigenlijk weet... het zou niet kunnen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:49
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Vind het eerlijk gezegd wel een verschil of je een beeldje in huis haalt van een boeddha of van bijv. een paard... Natuurlijk moet je dat beeldje van een paard bijv. (ik noem ff iets... een schepsel van God ) niet gaan vereren, want dan wordt dat beeldje een afgod denk ik... (als het meer betekent of zelfs maar gelijk gesteld wordt aan God is dat volgens mij niet de bedoeling), maar een boeddha roept voor mij sowieso al associatie op met de wereldgodsdienst: het boeddhisme.
God wil dat we alleen Hem aanbidden, daarom kies ik ervoor om geen beelden van een andere religie er bij te halen (boeken zou denk ik kunnen ter informatie), want in wezen is er maar 1 God.
En Henk710, ik vind wel dat je verschil kunt maken tussen bewust iets in huis halen en onbewust iets in huis hebben, waarvan je verder geen idee hebt wat daar de achtergrond daarvan is... het is geen vrijbrief, maar ik vind de verantwoordelijkheid groter als je bewust iets neerzet, waarvan je eigenlijk weet... het zou niet kunnen... |
gister in de commotie is hier niet op gereageerd, daarom nog maar een keer
Ik heb dus geen boeda beeld meer in mijn huis, maar wel :
een oud grieks beeldje, je weet wel , zo'n ding met zonder armen (haha met zonder ???) en met blote borsten...... zou zomaar van afrodite (Godin van de liefde) kunnen zijn.
Verder nog een boek met de griekse mythologie in huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:50
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | hahaha... hoe kom je er toch weer op ... burka bewolking...  |
nou ik heb geen zon meer gezien, t was geen dun sluiertje meer, helemaal afgeschermde zon.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 14:54
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Lekker genieten van het heerlijke weer vandaag
Fijne zondag  |
deel 1 is uitgevoerd...... lekker stuk keihard gefietst
heerlijk is dat
straks lekker relaxxen aan de slootkant met een hengel in mijn hand echte vissen vangen. Kan natuurlijk ook gaan vissen op FF
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 15:04
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | gister in de commotie is hier niet op gereageerd, daarom nog maar een keer
een oud grieks beeldje, je weet wel , zo'n ding met zonder armen (haha met zonder ???) en met blote borsten...... zou zomaar van afrodite (Godin van de liefde) kunnen zijn.
Verder nog een boek met de griekse mythologie in huis. |
Wat mag je dan nog wel in huis hebben volgens anderen? Je kan ook achter wat verkeerds zoeken..... IK bepraat alles gewoon met God, als mij iets niet lekker zit of echt et goed zou wezen heb ik de Here in mn hart en de heilige geest die me dat wel duidelijk maakt!
Je kan de dingen mijns inziens ook te ver doortrekken, het is denk ik maar net wat voor betekenis je aan deze dingen dit geval beeldjes geft of wil geven.....
Greets, Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 15:11
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | deel 1 is uitgevoerd...... lekker stuk keihard gefietst
heerlijk is dat
straks lekker relaxxen aan de slootkant met een hengel in mijn hand echte vissen vangen. Kan natuurlijk ook gaan vissen op FF |
Heerlijk he is dat zo genieten van de schepping die God geeft Zo kan ik van mn kinderen genieten wanneer ze weer eens ontdeugend zijn of nieuwe dingen willen ontdekken Zei zijn mijn kostbare parels in Zijn hand
Nou allen een heerlijk dag wenst zon of geen zon God is met mij en jullie  Dus voor mij wiso een heerlijke dag !
Greets, Peacedove
PS en ook nog een visje of vis gevangen?
Laatst aangepast door
|
PEACEDOVE820
|
op zondag 25 april 2010, 15:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 15:18
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | We hebben hier vanochtend gebak bij de koffie gehad om het te vieren
Ik ben trots. 
En dankbaar vanwege jullie goede beoordelingen.
We gaan er zeker nog wat leuks mee doen, ook om jullie te bedanken. |
Even nog een felicitatie van mijn kant Chris, van harte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 15:19
|
|
|
|
|
wat denken jullie hierover? is het gewoon onzin of zouden het duivels zijn die ons willen misleiden. Je hoort steeds meer over dat soort dingen. en ufos enzo. Ik ben benieuwd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 15:24
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | gister in de commotie is hier niet op gereageerd, daarom nog maar een keer
Verder nog een boek met de griekse mythologie in huis. |
Wat je zelf eerder al aangaf... de rust van God die je in de plaats ontving van dat boeddha beeld... dat lijkt me dan wel een duidelijk teken.
Denk je zelf dat dat oude griekse beeldje een belemmering zou kunnen zijn tussen God en jou ? Volgens mij gaat het om de afleiding en de verleiding om je van God af te trekken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 16:12
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | zal hij heel leuk gevonden hebben
doet mij denken dat ik een keer een paar kattenblikjes tegen kwam op mijn balkon met kattenkakjes erin... en hier en daar waren mijn ramen en deuren er mee bespetterd
ook een keer menselijke maaginhoud op de reling van mijn balkon . |
Het ging eigenlijk over vogeltjes hier. Laten we het maar beperken tot braakballen en vogelpoep.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 16:15
|
|
|
|
[quote=JONATHAN890]ik ga lekker stuk race fietsen en daarna paar uurtjes vissen om bij te komen
Voor de goede orde: het is nog GEEN zomer. Een sneeuwbuitje zou ook nog kunnen in deze tijd van het jaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 16:28
|
|
|
|
Mario: in 1 woord: briljant! Ik heb me bescheurd van het lachen! Vooral om de versie van Dodenrit in Kopspijkers. Maar ook de kat van Ome Willem was verrukkelijk. Nogmaals: we bewonderen je smaak!
|
|
| Naar boven |
|
|