ChristianMatch

Forum

maak een vijfje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4862 4863 4864 4865 4866 4867 4868 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:42

goed
is God
iedereen is bezig
24 uur per dag
dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:44

goed
bezig wie
bepaald dat voor
mij. Geen mens alleen
God
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:46

discussie
lijkt erop
dat ik aftrap
'kan alleen discussiëren in
vijfjes
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:46

Sela...http://youtu.be/BdDBLbsykTA

Psalm 91 De Heer' is mijn toevlucht.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:52

ERIKA129 schreef:
Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! Geschokte, onthutste smiley
NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo Knipoog smiley

Wauwie, gefeliciteerd! Jouw dag kan niet meer stuk!
Vanavond taart!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:55

Nog een prachtig lied van Sela..

http://youtu.be/aegt4SfGLHo

Niet gedacht dat ik dit nog eens heel mooi zou gaan vinden..
Het zijn zulke gewone woorden...maar geeft weer dat wij een machtig God hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:56

MARIAN519 schreef:
De énige leuke man op CM.?

Heb ik allang voor jullie neuzen weggekaapt.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verliefde smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley voor Cross...

Na zo'n kaping komt er altijd weer een andere enige leuke man op CM!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:00

IJSJE204 schreef:
Ik heb er iets van gezien toen ik hier de vorige keer was. Geloof dat ik ook wat moddervlekken op mijn jasje kreeg. Het beschadigen van mensen mag niet, door niemand en zeker niet door personen die de christelijke leer aanhangen. En waarom zou je dat willen, alleen om je gelijk te halen? Ik vind het afschuwelijk voor alle mensen die hier last van hebben gehad.
Mij persoonlijk deert het niet omdat ik er boven sta en zelf weet dat het goed is wat ik doe en hoe ik denk. De mensen die zo doen beschouw ik als dom en onontwikkeld. Die zijn blijven steken in een soort afhankelijkheid van wat hen ooit als waarheid is voorgehouden en alles wat daar niet aan voldoet deugt niet.
Er is meer dan dat. Ieder mens heeft kwalijke en goede kanten, of je nu hogepriester of heiden bent. Respecteer elkaar in wie je bent en laat de ander in zijn waarde.
Ik begrijp je boosheid Willemijn, die is soms heel terecht.

Ik heb absoluut geen last van boosheid, dan heb je me verkeerd begrepen. het zijn mijn vrienden niet die dat schrijven maar voorbijgangers....dat maakt een significant verschil.
Het gaat bij mij wat verder dan boosheid en meer grote verbazing, hoe kunnen mensen met de Bijbel in de hand zulke vileine dingen over anderen schrijven en denken ze nog in hun recht te staan ook? Het is de blik van grote verbazing.......men denkt je te kunnen schofferen door voor jou in te vullen wat DE waarheid moet zijn....
Dat is inderdaad kortzichtig en toont gebrek aan inzicht in de ander maar wat mijn verbazing wekt is dat die mensen het zelf niet doorhebben?????
Ze menen te weten waar ze over praten als ze over occulte zaken praten, dat heeft men dan van horen zeggen.......en met een bijna duivelse vasthoudendheid proberen ze je dan te "verketteren".......met een totaal gebrek aan inzicht waar ze zelf mee bezig zijn....
Ja, daar ben ik hoogst verbaasd over en vind het een bijzonder fenomeen dat me bezig houdt.........
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:05

ROADY558 schreef:
Ik hou van de waarheid IJsje. Ja, voor mij maakt het wel uit waar het mee begon. Het geeft mij persoonlijk een volledig ander wereldbeeld en zelfbeeld of ik geloof in een toevallig bestaan en dat ik van een aap zou afstammen, dan dat ik een uniek en gewild schepsel van God ben.

Kom ik toch weer op de waarheid.
Stel dat jouw stelling waar is (en je hoeft niet voor mij te denken hoor)
Dat alle levensvormen dus oneindig doorevolueren.
Geef mij dan 's antwoord op de vraag: waarom zie ik alleen maar volmaakte dingen die af zijn?
Waarom geen rat met 1 vleugeltje, of een paard met 6 staarten.
Of een cavia met een buideltje, of een kip met 7 vleugels.
Als jouw stelling waarheid is, dan is de wereld dus oneindig oud.
En in dat geval was er genoeg tijd om volkomen chaos tussen de organismen te creeren. Maar juist dat ontbreekt. Dat is m.i. het grootste bewijs dat alle organismen geschapen zijn. In 1 keer af. En niet uit een eencellig diertje geevalueerd.

Daarbij is het een natuurwet dat uit chaos nooit orde kan ontstaan.
En nog een: uit een lagere orde organisme kan nooit een organisme van een hogere orde ontstaan zonder dat er van buiten af informatie wordt toegevoegd.

Evolueren wil toch niet zeggen dat er onvolmaakte vormen zijn? Het is toch een aanpassing aan veranderende omstandigheden? Dus zal de verschijningsvorm volmaakt zijn op het moment dat dat nodig is.
Het is een proces dat zich uiterst langzaam voltrekt en waar het begon? Ik weet het niet. En het doet er niet toe. Wat geeft het dat wij uiteindelijk afstammen van een aap, of van een garnaal? We zijn NU, op dit moment, toch mensen met alles wat ons tot mens maakt?
Weet je hoe een heel piepklein embryootje eruit ziet? Hetzelfde als een piepjong visje. Waarom zou het niet kunnen dat we uit dezelfde voorgeschiedenis komen?
De natuur is orde, is voor zover ik kan oordelen ook nooit chaos geweest. Aanpassing kunnen ontstaan doordat dat nodig is vanwege veranderende omstandigheden, er zijn bewijzen te over van evolutie ten gevolge van grote ingrijpende klimaatveranderingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:06

Sorry..ik ging off-topic.

Het onderwerp is "de Vreze des Heeren".
Nu, ik geloof dat dat eerbied voor God betekent.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:16

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb absoluut geen last van boosheid, dan heb je me verkeerd begrepen. het zijn mijn vrienden niet die dat schrijven maar voorbijgangers....dat maakt een significant verschil.
Het gaat bij mij wat verder dan boosheid en meer grote verbazing, hoe kunnen mensen met de Bijbel in de hand zulke vileine dingen over anderen schrijven en denken ze nog in hun recht te staan ook? Het is de blik van grote verbazing.......men denkt je te kunnen schofferen door voor jou in te vullen wat DE waarheid moet zijn....
Dat is inderdaad kortzichtig en toont gebrek aan inzicht in de ander maar wat mijn verbazing wekt is dat die mensen het zelf niet doorhebben?????
Ze menen te weten waar ze over praten als ze over occulte zaken praten, dat heeft men dan van horen zeggen.......en met een bijna duivelse vasthoudendheid proberen ze je dan te "verketteren".......met een totaal gebrek aan inzicht waar ze zelf mee bezig zijn....
Ja, daar ben ik hoogst verbaasd over en vind het een bijzonder fenomeen dat me bezig houdt.........

Dat het je bezighoudt is duidelijk. Het verbaast mij ook maar ik denk ook te weten hoe het zou kunnen dat die mensen het niet doorhebben. Veel van deze mensen leven in een eng kringetje en kennen weinig tot geen contacten die andere inzichten kunnen geven. Omdat zij vaak van jongsaf aan opgegroeid zijn met een angstgeloof kunnen ze niet anders dan heel hard 'schreeuwen' dat iets niet goed is. Ik heb er eigenlijk medelijden mee. Het zijn vaak domme (onintelligente) mensen die zo denken, niet gewend om verder te kijken dan hun eigen krappe toko. Hoe griezelig moet het voor hen zijn als een ander iets los maakt waarvan je geleerd hebt dat het niet goed is? Soms lijkt het bijna een vorm van extremisme, ik vind dat er heel griezelige gedachtengangen bestaan binnen bepaalde vormen die zich Christelijk noemen.
Voor deze groep mensen moet ik wel bijna de duivel zelf zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:19

IJSJE204 schreef:
Na zo'n kaping komt er altijd weer een andere enige leuke man op CM!!!

Gelukkig ben ik niet leuk...ik moet er niet aan denken aan al die vrouwelijke aandacht...

Verlegen lachende smiley ...ik was zelfs eens op deze site een leuke man voor...ja, een man...maar hij was mijn type niet...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:22

FRANKT627 schreef:
Gelukkig ben ik niet leuk...ik moet er niet aan denken aan al die vrouwelijke aandacht...

Verlegen lachende smiley ...ik was zelfs eens op deze site een leuke man voor...ja, een man...maar hij was mijn type niet...

Wat is leuk en niet leuk? Ik vond een man met witte sportsokken in sandalen en een buiktasje bij voorbaat al niet leuk maar een ander valt er misschien spontaan voor.....blijft een heel persoonlijk iets.....
Ik denk Frank dat jij wel boeiend bent mits je bovenstaande zaken niet hebt natuurlijk.....
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:23

FRANKT627 schreef:

dombo
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:24

MARIAN519 schreef:
De énige leuke man op CM.?

Heb ik allang voor jullie neuzen weggekaapt.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verliefde smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley voor Cross...

Hey Marian is er ook weer Lachende smiley
Nah crossie mag je hebben hoor te oud voor mij Knipoog smiley
Maarre geef hem maar een Kussende smiley Kussende smiley van mijnes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:24

IJSJE204 schreef:
dombo

Waarom ben ik een dombo? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:26

Ik heb vandaag een nieuw bed gekocht, zo'n mooi Auping bed waar ik mijn benen omhoog kan doen als ik op het ene knopje druk en bij het andere knopje gaat mijn hoofd omhoog....leuk speelgoed.....
En......ik krijg hem/het ook al gauw......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:28

IJSJE204 schreef:
Dat het je bezighoudt is duidelijk. Het verbaast mij ook maar ik denk ook te weten hoe het zou kunnen dat die mensen het niet doorhebben. Veel van deze mensen leven in een eng kringetje en kennen weinig tot geen contacten die andere inzichten kunnen geven. Omdat zij vaak van jongsaf aan opgegroeid zijn met een angstgeloof kunnen ze niet anders dan heel hard 'schreeuwen' dat iets niet goed is. Ik heb er eigenlijk medelijden mee. Het zijn vaak domme (onintelligente) mensen die zo denken, niet gewend om verder te kijken dan hun eigen krappe toko. Hoe griezelig moet het voor hen zijn als een ander iets los maakt waarvan je geleerd hebt dat het niet goed is? Soms lijkt het bijna een vorm van extremisme, ik vind dat er heel griezelige gedachtengangen bestaan binnen bepaalde vormen die zich Christelijk noemen.
Voor deze groep mensen moet ik wel bijna de duivel zelf zijn.

Laat ze het niet lezen.....Knipoog smiley

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:31

Ik ga maar weer ontopic:

De vreze des Heren. Dat is ontzag voor God.
Volgens een spreuk van Salomo begint daar alle wijsheid.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:31

FRANKT627 schreef:
Waarom ben ik een dombo? Boze smiley

Omdat je jezelf zo neerhaalt. Dat is dom!!! Oliedom!
Er zijn wel anderen die je kleineren soms, laat dat dan ook aan hen over.
Jij weet toch voor jezelf wel hoe leuk je bent? Ik vind je leuk (zonder bijbedoelingen) en ik lees de enthousiaste reacties van veel vrouwen en enkele mannen als jij weer terugkomt.
Denk je dat ze dat zouden doen als ze jou niet leuk vinden?
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:35

WILLEMIJN232 schreef:
Laat ze het niet lezen.....Knipoog smiley

Engeltje smiley

Dat hebben ze zelf al bedacht, het blijft angstwekkend stil!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:39

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb vandaag een nieuw bed gekocht, zo'n mooi Auping bed waar ik mijn benen omhoog kan doen als ik op het ene knopje druk en bij het andere knopje gaat mijn hoofd omhoog....leuk speelgoed.....

Hoop dat je er van mag genieten maar niet teveel nodig hebt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:40

WILLEMIJN232 schreef:
Wat is leuk en niet leuk? Ik vond een man met witte sportsokken in sandalen en een buiktasje bij voorbaat al niet leuk maar een ander valt er misschien spontaan voor.....blijft een heel persoonlijk iets.....
Ik denk Frank dat jij wel boeiend bent mits je bovenstaande zaken niet hebt natuurlijk.....

Die sokken en dat tasje zijn in eerste instantie niet aantrekkelijk, maar als de inhoud van de man dat wel is, dan kun je met Sinterklaas een paar mooie donkere sokken geven en die tas is ook wel te vervangen door een hippe rugzak.
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:41

ROADY558 schreef:
Ik ga maar weer ontopic:

De vreze des Heren. Dat is ontzag voor God.
Volgens een spreuk van Salomo begint daar alle wijsheid.

vrees=angst

En dat wil ik voor niemand hebben!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:42

Ik heb vandaag Sinterklaas gevierd met al mijn kinderen en kleinkinderen
Heel erg gezellig!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:43

ERIKA129 schreef:
Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! Geschokte, onthutste smiley

he geweldig zeg!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:44

IJSJE204 schreef:
Die sokken en dat tasje zijn in eerste instantie niet aantrekkelijk, maar als de inhoud van de man dat wel is, dan kun je met Sinterklaas een paar mooie donkere sokken geven en die tas is ook wel te vervangen door een hippe rugzak.

Met Sinterklaas pas? Mag met Kerst ook?
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:45

WILLEMIJN232 schreef:

De moeite waard, ik heb jaren geslapen op een Auping. Nu zijn ze er ook in heel hippe kleuren, heb jij zo een?
Heb er veel profijt van!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:45

ERIKA129 schreef:

Die rekensommen van het eerste jaar lager onderwijs waren nu ook niet zo moeilijk toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 20:46

De Geest van rust...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4862 4863 4864 4865 4866 4867 4868 ... 6194 Volgende
Pagina 4865 van 6194