ChristianMatch

Forum

Wat betekend en is kerst voor ons?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4914 4915 4916 4917 4918 4919 4920 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:20

http://www.youtube.com/watch?v=9WMtVweZ2vE&feature=share

Dit lied zegt wel genoeg denk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:24

ROELANDE345 schreef:
ik heb zo'n vermoeden dat je dan helemaal niet kan slapen

Krijg je weer de schuld dat je
A) te hard zong
B) niet mooi genoeg las
C) dat je te hard masseert of te wel Clown smiley niet tevreden te krijgen alleen als je met hem gaat wokken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:30

WEER...mijn stem...die het af laten weten....
Das de derde keer....!!!!
En ik zing zo graag...juist nu met de kerstdagen...
Fluisteren is niet leuk...
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:43

JANS221 schreef:
Voor God is inderdaad niets onmogelijk, maar dat wil niet zeggen dat hij iedereen opeens een nieuw huis, nieuwe meubels etc. geeft! En dan?

Wat wil je hiermee zeggen??

Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.

Mat 13:44 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een schat, in den akker verborgen, welken een mens gevonden hebbende, verborg dien, en van blijdschap over denzelven, gaat hij heen, en verkoopt al wat hij heeft, en koopt dienzelven akker.

Tevens geeft God ons een hoopvolle toekomst.
En dan toch maar blijven vast houden aan ons aardse/vleselijke dingen en beredeneringen.
Waar is het werkelijke vertrouwen in God?

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 21 december 2012, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:54

LAVERDE524 schreef:
Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij?

Hoe noem jij je?
Ben jij vrij van afgoderij?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 19:59

ZEELAND736 schreef:

God voorziet in alles...misschien ontnam Hij jouw stem omwille van de feeststemming er in te houden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:15

1 kor. 10-31 Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.

Hoi Laverde,

Interessant onderwerp hoor. Maar ik denk dat het een verkeerd strijdje is dat je voert. In 1 kor. 8 t/m 10 wordt e e a gezegd o a over wat een afgod is en heeft naar mijn idee veel te maken met hetgeen waar we nu over spreken.

Ik ken de tekst in Jeremia over het optuigen van een boom en dat de Bijbel hier negatief over spreekt. Echter, wij als christenen zijn vrij. We hoeven ons niet zo druk te maken over een afgod. Een afgod is niets zegt Paulus ook. Of ik nu wel of niet een boom in mijn kamer zet, dat maakt niet zoveel uit. Ja, als je boom gaat aanbidden of er vreemde rituelen bij gaat uitvoeren dan kan men zich afvragen of je niet iets te ver gaat, dan ben je waarschijnlijk bezig een afgod, een duivel, te vereren.

Dus mijn vraag aan jou dan: Wanneer ben je dan volgens jou precies afgoderij aan het bedrijven?

1 kor. 10-31 Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:50

JOL252 schreef:
Er is in evangelische kringen maar ook in de zogeheten behoudende groep mijns inziens ook het een en ander te noemen aan afgoderij.
Ik noem maar wat; de liturgie als voornaamste en souvereine zien van een dienst. Het orgel kan een afgod zijn (andere instrumenten mogen niet, zijn te werelds etc.), de dominee wordt gezien en benaderd als een soort orakel of de (vaak zelfbenoemde) profeten in evangelische kringen ... dus hierin de Roomse kerk in het verdomhoekje plaatsen gaat me ietwat te ver. Ik ben het wel met je eens dat er vele zaken zijn binnen de kerken van verschillende pluimage die de plek innemen waar God aanbeden hoort te zijn.

Ik heb de onhebbelijkheid dat ik me soms wat verkeerd uitdruk, maar met moeder Theresa wilde ik juist aangeven dat zij een vrouw was waar wij als christenen nog veel van kunnen leren. Er is wat mij betreft geen naamplaatje boven de deuren van kerken en in de meeste kerken zullen oprecht bewust belijdende christenen zijn.

Gods gemeente, de bruid voor de Bruidegom, zijn we allemaal, helaas is de bruid nog zwaar gehandicapt, maar gelukkig hebben we elkaar nodig (hand en voet verhaal) om verder te gaan, totdat de dag van Jezus wederkomst daar zal zijn. Dan zal ook de bruid in haar volheid stralen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:54

MARITIME853 schreef:
Wat wil je hiermee zeggen??

Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.

Mat 13:44 Wederom is het Koninkrijk der hemelen gelijk aan een schat, in den akker verborgen, welken een mens gevonden hebbende, verborg dien, en van blijdschap over denzelven, gaat hij heen, en verkoopt al wat hij heeft, en koopt dienzelven akker.

Tevens geeft God ons een hoopvolle toekomst.
En dan toch maar blijven vast houden aan ons aardse/vleselijke dingen en beredeneringen.
Waar is het werkelijke vertrouwen in God?

Inge schrijft dat het voor haar onmogelijk is om helemaal opnieuw te beginnen met een nieuw huis en nieuwe meubels etc. Vervolgens schrijf jij dat voor God niets onmogelijk is. Dat beaam ik, maar wel met de opmerking dat God niet aan iedereen opeens een huis en nieuwe meubels etc. geeft. Net zoals Inge al aangeeft.
Jij komt dan opeens met twee Bijbelteksten aan, die over het volgen van Jezus gaan. Ik begrijp niet wat die hiermee te maken hebben. Waarom toch steeds zomaar Bijbelteksten uit de Bijbel plukken en die ergens op een topic plaatsen? Kan je mij uitleggen wat deze teksten te maken hebben met het aangaan van een nieuwe relatie?
God geeft ons inderdaad een hoopvolle toekomst, maar hier op aarde zullen we toch echt zelf ook na moeten denken. En dat heeft niets te maken met het niet vertrouwen op God, maar wel met het dragen van je eigen verantwoordelijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 20:58

ERIKA129 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=9WMtVweZ2vE&feature=share

Dit lied zegt wel genoeg denk!

Pracht clip
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 21:19

ERIKA129 schreef:
A) te hard zong
B) niet mooi genoeg las
C) dat je te hard masseert of te wel Clown smiley niet tevreden te krijgen alleen als je met hem gaat wokken Knipoog smiley

nee zo onlief is Frank niet
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 21:31

ZEELAND736 schreef:

Misschien staat er een goede tip bij, beterschap
http://www.yunomi.nl/artikel/hoe-krijg-ik-mijn-stem-terug
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 21:53

kerst?

2 gewone werkdagen
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 22:42

LEANNE226 schreef:
Ah wat lief!!!!!Ik heb nog geen breigek gevonden,moet zelf maar aan de slag.....ik verwacht wel een foto van jou in giga rode sjaal!

Vanmorgen eerst 5 minuten naar kerstmarkt op school,dan werken en als het meezit voor 7 uur thuis......koken......etc.......maar daarna 5 dagen vrij! Lachende smiley met blinkend witte tanden

I did. Clown smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 21 december 2012, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 22:45

JOL252 schreef:
I did. Clown smiley

Die knoflooklucht hou je zo niet tegen, Jol Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (wel leuke foto)
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:03

http://youtu.be/K6RSB39DMfM
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:07

mijn manager die gierend van het lachen zichzelf nadeed toen hij als tienerjongen in de fanfare met de grote trom mocht.....goochelend met de stokken, natuurlijk .....kijk 'm ns gaan, zich uitslovend voor de jonge meiden......

Eindelijk konden we met elkaar eens lekker lachen.....twee maanden geleden overleed zijn moeder en zijn vrouw is ernstig ziek.....
Naar boven

Auteur Bericht
VORDIS244

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:18

JANS221 schreef:
Ik ben toentertijd het huwelijk ingestapt met (net als anderen) de bedoeling om bij elkaar te blijven tot de dood ons zou scheiden. Helaas kan zoiets anders lopen dan je gedacht hebt.
Ik ben me er nu van bewust dat het niet eenvoudig zal zijn om een nieuwe relatie op te bouwen. Aan de andere kant blijf ik erin geloven dat het mogelijk is. Het terug kunnen vallen op je eigen omgeving, hoeft niets te maken te hebben met het niet altijd bij elkaar willen zijn of het niet genoeg vertrouwen in elkaar hebben. Het heeft gewoon te maken met de nuchtere werkelijkheid. Het is ook niet zo dat ik samenwonen of trouwen daarmee uit wil sluiten, maar de stap is nu eenmaal groter/moeilijker als je allebei al je eigen leven hebt opgebouwd. Maar daarom hoeft een nieuwe liefde niet minder te zijn, wel anders.
Het blijft iets moois als twee mensen elkaar kunnen vinden, liefhebben, respecteren en vertrouwen en samen een manier kunnen vinden om een relatie op te bouwen in welke vorm dan ook.

Ik ben het wel met je eens Jans.
Voor de 2e keer het geluk vinden is niet eenvoudig maar zeker mogelijk, er zijn CM setjes (en andere setjes) die dit bewijzen.
Latten is praktisch gezien de factor afstand en andere omstandigheden die moeilijk te veranderen zijn. Even weer letterlijk op afstand zijn kan trouwens heel heilzaam zijn en opbouwend werken.
Verder zie ik een LAT relatie als een begin. Waarbij je ook als je er vol voor gaat tegen de realiteit van een mislukking kunt aanlopen. Dan is het prettig niet veroordeeld te zijn tot elkaar in 1 huis. Maar als de relatie floreert en zich verdiept dan sluit ik in een later stadium samenwonen of huwelijk niet uit.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:29

ERIKA129 schreef:

Alleen waar ik ze echt niet om benijd is dat ze daar ook ijzel kunnen krijgen Geschokte, onthutste smiley

De takken van de bomen kraken van de ijzel.............gelukkig is de weg schoon dus lekker van genieten,het is tenslotte heel speciaal(en alleen voor speciale mensen Engeltje smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:30

De sneeuw is weggespoeld, maar nu is het hier rauwkoud!! Brrrrrrrrrrrr Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:30

JOL252 schreef:
I did. Clown smiley

Mooi!Lekker dik en groot denk ik?
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:31

JOL252 schreef:
I did. Clown smiley

Dat ziet er heerlijk warm uit, Jol. En een leuke kleur ook! Geniet ze! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:45

VORDIS244 schreef:
Ik ben het wel met je eens Jans.
Voor de 2e keer het geluk vinden is niet eenvoudig maar zeker mogelijk, er zijn CM setjes (en andere setjes) die dit bewijzen.
Latten is praktisch gezien de factor afstand en andere omstandigheden die moeilijk te veranderen zijn. Even weer letterlijk op afstand zijn kan trouwens heel heilzaam zijn en opbouwend werken.
Verder zie ik een LAT relatie als een begin. Waarbij je ook als je er vol voor gaat tegen de realiteit van een mislukking kunt aanlopen. Dan is het prettig niet veroordeeld te zijn tot elkaar in 1 huis. Maar als de relatie floreert en zich verdiept dan sluit ik in een later stadium samenwonen of huwelijk niet uit.

het is wel heel fraai dat gescheidenen nog een gerede kans op een late liefde hebben hier op cm. In de herfst van je leven sta je er wel heel anders in, ook gevoelsmatig.
Je eerste grote liefde kan je niet overdoen. Een herfstrelatie vergelijken met die eerste liefde gaat niet op. Je zult als het ware weer opnieuw moeten leren iemand in je leven toe te laten en dat na alle pijn die je hebt moeten doorstaan, dat valt niet mee.
Dan is alle tijd nemen om elkaar te leren kennen nog zo gek niet.
De scherpe kantjes van je karakter zijn vaak wat ronder geworden...en je zal waarschijnlijk milder en creatiever met moeilijke momenten in de nieuwe relatie kunnen omgaan.
Als je gaat scheiden, heb je geen idee wat er van komt. Nu aan de andere kant van die scheiding, weet je dat wel. Je kent je zelf beter dan toen.

Afstand kan je ook de ruimte geven te wennen aan het weer samen zijn en kan daardoor een voordeel zijn. En als je gewend bent om alleen te zijn kan je de afstand benutten en langzaam naar elkaar toe groeien.

Je bepaalt in deze tijd samen de vorm en dat helpt ook en vergt wel dat je stevig in je schoenen staat, als vrienden en familie er weet van krijgen en er hun mening over geven.

Ik ken een stel dat al acht jaar een lat-relatie heeft en niet anders wil.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 21 december 2012, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 23:52

dat is vaak het geval bij communicatie misverstanden, roelande.
of je wilt of niet; je leest berichten vaak vanuit een eigen referentie kader.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 00:07

Gisteren op mijn werk...bekeek ik de kaarten die binnen gekomen waren..
Veel collega's ken ik wel maar ontmoet ze zelden of nooit...
Daar hoorden ik het verhaal van 2 mensen....(de ene zelf en van de andere haar man) dat ze vorig jaar een nare boodschap hadden gekregen....

Ik bekeek de kaarten.....
Kun je dan een...""spetterend"" jaar wensen...of toegewenst krijgen??

Hun kaarten waren ""aangepast"" en dat vond ik ontroerend...
Dat was ongeveer met deze woorden....

Een jaar ligt achter ons...
Het was moeilijk...maar we hebben elkaar als gezin nog...
Dank voor jullie lieve zorgen en bemoedigingen...
We zullen ze nodig hebben...ook in dit nieuwe jaar...
Goede ...liefdevolle dagen toegewenst!!!

Dat deed me denken aan een tekst op een kaart die we eens lazen...en die zelf ook weer hebben gebruikt naar andere mensen toe...
Voor mensen die niet zoveel hebben met kerst..
Die het moeilijk hebben....
Achterom kijken....wil je liever niet.....
Maar de toekomst is ook onzeker....

""Soms heeft een vogel sterke vleugels nodig om te landen op een zwakke tak""
""We wensen jullie sterke vleugels voor de zwakke takken in dit nieuwe jaar""

Ik blijf het mooi vinden...Kijk maar naast je...daar staat God!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 05:26

LEANNE226 schreef:
De takken van de bomen kraken van de ijzel.............gelukkig is de weg schoon dus lekker van genieten,het is tenslotte heel speciaal(en alleen voor speciale mensen Engeltje smiley )

Ojee, wat is onze Leanne weer bescheiden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 06:39

LEANNE226 schreef:
Mooi!Lekker dik en groot denk ik?

De vrouw die de sjaal breidde voor Jol gaat voor mij warme sokken breien... Lachende smiley Als ze af zijn zet ik ook een foto op mijn profiel...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 22 december 2012, 06:45
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 06:41

ROELANDE345 schreef:
ik heb zo'n vermoeden dat je dan helemaal niet kan slapen

Dat vraagt om een test Clown smiley ...met vermoedens alleen kom we niet ver...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 06:43

ERIKA129 schreef:
A) te hard zong
B) niet mooi genoeg las

Ik vind je met de dag onschattiger worden... Boze smiley ...en ik ben nog zo lief...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 december 2012, 06:48

STEENTJE178 schreef:
Oowwww, maar dan maak ie overdag een vuurtje, en houd je dat gaande tot en met de avond, waardoor je alsnog je vuurtje hebt voor het kaarsje.....

Waar een wil is.................... Coole smiley met zonnebril
is een (vuur-) Steentje zeker... Boze smiley

De volgende maal reageer ik niet meer op onernstige voorstellen..voila
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4914 4915 4916 4917 4918 4919 4920 ... 6194 Volgende
Pagina 4917 van 6194