ChristianMatch

Forum

HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4986 4987 4988 4989 4990 4991 4992 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 11:59

Ik lees steeds meer dat woorden kracht hebben,dan denk ik na dat ik iets las vanochtend ja wat laat ik me toch telkens door woorden ontmoedigen maar kan ook bemoedigd worden.
Dat laatste komt te weinig voor,denk ik zelf .
Mijn goede voornemens zijn proberen in alle omstandigheden blij te zijn en mensen te bemoedigen zodat ze kunnen groeien want dat is wat de Heer van mij verlangt Hem te volgen te dienen in geloof om naast anderen te kunnen staan heb je naaste lief als je zelf dat geld voor alle mensen want Jezus had ook de zondaar de tollenaar de hoer lief maar zei iets tegen ze
GOEDE WOORDEN het is maar kunnen we luisteren doen we er werkelijk iets mee of gaan we door met ONS EIGEN leven?????

Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:08

Lees de Bijbel maar eens over aan wie mensen zich irriteerden. Dan lees je exact dat het ging om de verkondiging der waarheid Gods.

Als ik kijk naar de apostelen alleen al, dan zie ik hoe mensen zich kapot irriteerden aan hen omdat ze niet spraken naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, maar naar wat de profeten hadden voorzegt. De Bijbel zit er vol van hoe mensen toen der tijd zich irriteerden aan de waarheid Gods, zou dat vandaag de dag niks anders wezen?

Lees maar eens hoe Paulus werd genoemd als hij zei: word mij navolger zoals ik Christus navolg. Dat vonden zijn eigen gelovige volksgenoten niet leuk om te horen, daarom werd hij ook wel voor sekte uit gemaakt, in deze dagen is het niks anders denk ik. Ze irriteerden zich kapot aan Paulus en aan zijn radicale uitspraken, omdat het niet in overeenstemming was met wat men toen der tijd al leerden.

Maar de vraag is; hoe werkt dat in deze tijd?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:17

'Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden.' Jak 3, 2...

Woorden zijn belangrijk in een mensenleven. Ze kunnen je inzichten geven, wijsheid, ze kunnen je ophemelen en ze kunnen je neerhalen. Woorden hebben meestal een kracht. Je hebt zo enkele zinnetjes van slechts 4 woorden: 'Ik hou van jou' of 'Ik haat je echt.' Het zijn 2 zinnen die met een mens veel kunnen doen. Dit om maar slechts 1 voorbeeld te geven. Woorden worden gebruikt en misbruikt. Dat is vooral duidelijk geworden in een steeds mondigere maatschappij. Woorden kunnen 'spreken' van op afstand via internet of een ander medium doet ook de schroom verminderen. We kunnen liefkozende woorden en haatdragende woorde spreken zonder elkaar in de ogen hoeven te kijken.

Ik begon met een vers uit Jakobus. Maar er staat nog meer in Jakobus drie wat een betere illustratie geeft:

' Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. [10] Uit dezelfde mond komen zegen en vloek. Dit mag niet zo zijn, broeders en zusters!'
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:27

Donderdag 3 januari, Genesis 37: 23-36; Zeg niet veel.

Troostwoorden kunnen ontzettend schraal overkomen. Vooral als je het gevoel hebt dat de ‘trooster’ je verdriet totaal niet peilt, maar eigenlijk alleen maar wil dat je weer snel op de been bent. Je tranen durft men niet bij zich toe te laten. Men is er alleen maar op uit het drama snel achter zich te brengen, zodat het leven weer gewoon verder kan gaan… Maar zo snel gaat het niet. Jakob laat zich niet troosten. Niet door zijn zoon, die hij natuurlijk ook voor geen cent vertrouwt. Hadden ze niet beter op hun broer kunnen passen? Komt het hun niet heel goed dat hij dood is? Hadden ze niet een geweldige hekel aan Jozef? Maar ook door zijn lieve dochters of schoondochters laat hij zich niet troosten. Hij kan alleen maar huilen en heel de dag in een rouwgewaad naar de grond zitten kijken, totaal geen zin meer om nog verder te leven.
Tegen zo iemand moet je liever niets zeggen. Alleen maar een beetje in de buurt blijven en goed luisteren, ook als er niets gezegd wordt. Troosten kan alleen God zelf. En zijn Zoon, afgedaald in onze wereld vol dood en donker. Tot in het harde, koude graf daalde Hij af. Zijn licht schijnt in de duisternis en licht ons bij waar wij geen weg meer zien. Wij zijn niet alleen. Niets kan ons scheiden van Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:35

Dat ik op de eerste harthulp zit omdat mijn vader met spoed opgenomen is vanwege hartritmestoornissen....
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:36

JOSINA022 schreef:
Dat ik op de eerste harthulp zit omdat mijn vader met spoed opgenomen is vanwege hartritmestoornissen....

Oh joh, wat naar Josina! Sterkte ermee, voor je vader en voor jou!!! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:37

FRANKT627 schreef:
ik wilde zelfs met anna-piet en steentje gaan wokken en betalen maar dat mag ik zelfs niet. Zij gaan trakteren zeide ze... Lachende smiley

Volgens mij heb jij lekker liggen dromen vannacht, Frank Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:37

ALTJE848 schreef:
Ik lees steeds meer dat woorden kracht hebben,dan denk ik na dat ik iets las vanochtend ja wat laat ik me toch telkens door woorden ontmoedigen maar kan ook bemoedigd worden.

Wat een prachtig thema is dit!
Ik zelf denk dat woorden waanzinnig veel kracht hebben.
Vele malen meer dan we beseffen of vermoeden.

Woorden van anderen, maar ook de woorden die uit je eigen mond komen hebben kracht.
Als een ander mij ontmoedigt, en ik zet daar een krachtig woordje tegenover, welk woord overwint dan?

Jezus zegt in Openbaringen dat wij satan zullen overwinnen door het woord van ons getuigenis..... Wauw..... het gesproken woord heeft dus werkelijk macht en kracht....

Quote:
Mijn goede voornemens zijn proberen in alle omstandigheden blij te zijn en mensen te bemoedigen zodat ze kunnen groeien want dat is wat de Heer van mij verlangt Hem te volgen te dienen in geloof om naast anderen te kunnen staan heb je naaste lief als je zelf dat geld voor alle mensen want Jezus had ook de zondaar de tollenaar de hoer lief maar zei iets tegen ze
GOEDE WOORDEN het is maar kunnen we luisteren doen we er werkelijk iets mee of gaan we door met ONS EIGEN leven?????

Ik moet er ook aan denken dat de bijbel ons ergens leert dat niet wat de mond ingaat ons onrein maakt, maar juist wat de mond uitgaat, dat zijn de woorden die we spreken.

Het zijn dus de woorden die jezelf hoort spreken die aangeven "hoe" het met je gaat vandaag....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:41

LAVERDE524 schreef:
Lees de Bijbel maar eens over aan wie mensen zich irriteerden. Dan lees je exact dat het ging om de verkondiging der waarheid Gods.

Als ik kijk naar de apostelen alleen al, dan zie ik hoe mensen zich kapot irriteerden aan hen omdat ze niet spraken naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, maar naar wat de profeten hadden voorzegt. De Bijbel zit er vol van hoe mensen toen der tijd zich irriteerden aan de waarheid Gods, zou dat vandaag de dag niks anders wezen?

Lees maar eens hoe Paulus werd genoemd als hij zei: word mij navolger zoals ik Christus navolg. Dat vonden zijn eigen gelovige volksgenoten niet leuk om te horen, daarom werd hij ook wel voor sekte uit gemaakt, in deze dagen is het niks anders denk ik. Ze irriteerden zich kapot aan Paulus en aan zijn radicale uitspraken, omdat het niet in overeenstemming was met wat men toen der tijd al leerden.

Precies het zelfde, Paulus bleef waar hij voor stond, en week er niet van
en de mensen, gelukkig niet de meesten, bleven zich irriteren.
Maar het verschil is er wel, ik denk dat op een gegeven moment de mensen van toen hun ogen sloten, en zich er soms bij neerlegden.
Maar hier op cm kan men wat halsstarrig zijn, en continu de confrontatie aan gaan, zonder wat water bij de wijn te doen.
En wat daar toen gold, geld hier ook, je hoeft niet je kan, je moet niet maar mag.
Een straatje omgaan, of een cmertje overslaan...............
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:50

LAVERDE524 schreef:

Precies zo als toen, men had toen ook al betweters (schriftgeleerden en fariezeërs) die zich zelf boven de mensen massa plaatsten en zij die Jezus daadwerkelijk volgden en Hem gehoorzaam werden in Zijn dienende Liefde.

Als men zichzelf wil zijn, in Zijn dienende liefde, zal men ook een ander respecteren die zich zelf daarin kan vinden. Helaas zijn er ook mensen (jij niet) die zichzelf niet willen wezen, maar anderen bewust intens pijn doen oa op het forum en dan met een schuilnaam. Verschil van mening mag er zijn, maar we moeten wel open staan voor elkaar, dan zal men het zichzelf kunnen zijn, beter kunnen uiten
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:58

De ven aanzetten, en het raam open doen. Lachende smiley

<<no comment>>

Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:45
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

JOL252 schreef:
Ik roep niks.
Smiley met dichtgeplakte mond

En wat is "onze"?

Misschien dat Al Bundy daar een antwoord op weet, maar hoe kunnen we het hem vragen, that's one other question. Lachende smiley

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 3 januari 2013, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

Syb van der Ploeg, natuurlijk Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:59

STEENTJE178 schreef:
Syb van der Ploeg, natuurlijk Coole smiley met zonnebril

niet Rob de Neus???
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 12:59

De meesten irriteren aan de waarheid Gods. Als ik bijvoorbeeld bedenk over hoe Paulus waarschuwt over dat er een andere evangelie en een andere jezus gepredikt word, dan begrijp ik exact wat hij bedoelt. Want verder zegt hij dat hij niet gekomen is om te spreken om daarmee mensen proberen tot zich te winnen zoals mega kerken dat vandaag de dag wel doen, zoals zoetsappige preken, dat lekker op het gehoor ligt, ja dan zie ik toch dat de meerderheid misleid is. Want zegt Jezus niet in Mattheüs 24 dat velen misleidt zullen zijn? Hij heeft het dus niet over de minderheid maar over de meerderheid. En misleiding lijkt op de waarheid.

Dan rijst de vraag; als er iemand komt die niet preekt naar de begeerte(gevoel en emoties) van mensen, word er dan niet het meest geïrriteerd aan dit soort predikers? Als de Bijbel zegt: als de mens zich niet bekeerd dat hij of zij naar de hel gaat waar het tandengeknars zal zijn? Mensen willen deze woorden niet horen omdat het niet in overeenstemming is met waarmee ze opgevoed zijn, en dan beginnen mensen zich te irriteren aan dit soort predikers.

Dat je de waarheid verkondigd werkt als een irritatie op mensen, ik ervaar het zelf dikwijls als ik de Bijbel lees, maar ik blijf doorzetten, want ik weet dat mijn vlees, mijn gedachte en gevoel er niet mee eens zijn, maar mijn geest zegt amen op wat de Bijbel zegt. Maar we leven grotendeels teveel in het vlees waardoor God's Woord eens geen toegang krijgt in ons, ja oppervlakkig maar niet intens. We willen het geloof altijd maar in ons gevoel en emoties ervaren, maar zo werkt dar niet. Want het vlees zal de koninkrijk Gods niet beërven.

Als dit soort woorden gepredikt worden, irriteren mensen zich mateloos, want we willen alleen maar horen wat ons uit komt en goed hoort in ons gehoor. Daarom is het goed om te werken aan de irritaties in ons, daarom is het goed om dit soort irritaties in Gods handen te leggen, opdat we daarmee niet zullen afwijken van Gods Woord.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:00

FRANKT627 schreef:
niet Rob de Neus???

Nee sorry, ben niet echt van de bejaardenrock Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:01

LAVERDE524 schreef:

Heden tendage hoort men nog steeds radicale uitspraken waaraan men zich ergert...

Zelfs hier op deze site zijn mensen met radicale uitspraken...
en dat botst vaak als men de dingen anders ziet en beleeft...

Ze zeggen dan : lees de bijbel er dan maar eens goed door...
en toch komt men weer bij een verschillende uitleg.

Maar goed als we kijken naar het gedrag van de mensen op cm...
zijn sommigen zichzelf wel?
Dat is heel moeilijk te bepalen.

Bepaald gedrag heeft te maken met je opvoeding.
Weer ander gedrag kan bepaald zijn door je levenservaring.
Ook de religieuze opvoeding speelt een rol in wie en wat je bent.

Daar wij leden van cm allemaal een ander soort ovoeding hebben gehad,
zijn wij mensen met verschillende karakters, met verschillende levenservaringen die ons gevormd hebben tot wie we zijn.

Maar mensen die een bepaalde negatieve ervaring hebben,
zitten niet echt te wachten op alle "deskundigen" van hier.
Goede raad komt vaak verkeerd aan.
Maar het kan ook zo zijn dat men er nog niet aan toe is om een kleine verandering in zijn/haar leven aan te brengen.

Men weet niet vaak als buitenstaander niet hoe zeer oud leed pijn doet.
Vaak is het litteken behoorlijk groot.
Een lichamelijk grote wond wat gehecht word kan later voor verklevingen zorgen en de bijbehorende problemen.
Psychische wonden hebben hetzelfde maar dat is niet te zien aan de buitenkant.

Als men op het forum/lobby negatieve uitspaken doet van hoe vrouwen/mannen zijn, wil dat nog niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
dus met vriendschap/relatie aangaan is men zeer voorzichtig.

Men wilt niet voor de zoveelste keer gekwetst worden...

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat men er wel eens van baalt,
dat er bepaalde figuren negatief blijven doen...

En dan bepaal je voor je zelf hoe ga je daar mee om, zeg je er voor de zoveelste keer er wat van, of negeer je het.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:02

STEENTJE178 schreef:
Nee sorry, ben niet echt van de bejaardenrock Clown smiley

rock??? shock, zeker??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:06

FRANKT627 schreef:
rock??? shock, zeker??? Knipoog smiley

*grinnik* Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:14

Ik moet dan vaak aan dit lied denken:

Wilt gij van zonde en schuld zijn verlost?
Daar's kracht in het bloed!
Weet dat uw redding zoveel heeft gekost.
Daar's kracht in het bloed van het Lam.

Satan gaat rond als een briesende leeuw.
Wilt gij verlost zijn en witter dan sneeuw?
Daar's kracht in het bloed van het Lam.

Komt dan tot Jezus, Hij stierf ook voor U.
Hoort naar Zijn Woord en geloof in Hem nu.
Daar's kracht in het bloed van het Lam

Refrein:
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht,
in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht
in het dierbaar bloed van het Lam.

<<no comment>>

Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:46
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:18

[quote=STEENTJE178]Oh joh, wat naar Josina! Sterkte ermee, voor je vader en voor jou!!! Verraste, verbaasde smiley[
Dank je wel!.
Het is nu vooral afwachten en daar waar nodig mijn moeder ondersteunen. Fijn is het dat mijn zus er ook is en we zo.elkaar kunnen afwisselen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:41

ja veel sterkte Josina
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 13:47

Een nieuwe laptop; een Dell inspiron 15 Clown smiley Lachende smiley
ik kreeg toch nog van 1 zoon nog 1 keer kinderbijslag en vond dat ik het na al die jaren kinderen (op)voeden wel verdient had om daar iets voor mezelf van te kopen.
En nu maar wachten tot ie bezorgd wordt........... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:22

ROELANDE345 schreef:
ja veel sterkte Josina

Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:44

Nee...gelukkig geen vader of moeder...waar zorgen om zijn...(Sterkte Josina!!!)

Wel een heel droevig bericht.....
Het jaar was 1 dag oud....
Gisterenmorgen in alle vroegte....verloor de man van een collega...de moed..om nog verder te leven....O...wat vreselijk...

Gelukkig getrouwd...een prachtige baan...2 gelukkig getrouwde kinderen...en zou hij met 5 maanden voor het eerst Opa worden....

En toch???
53 en nu al weg uit dit leven....

Als hun het al niet begrijpen....Woorden schieten tekort...ik heb ze dus niet!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:46

ZEELAND736 schreef:
Nee...gelukkig geen vader of moeder...waar zorgen om zijn...(Sterkte Josina!!!)

Wel een heel droevig bericht.....
Het jaar was 1 dag oud....
Gisterenmorgen in alle vroegte....verloor de man van een collega...de moed..om nog verder te leven....O...wat vreselijk...

Gelukkig getrouwd...een prachtige baan...2 gelukkig getrouwde kinderen...en zou hij met 5 maanden voor het eerst Opa worden....

En toch???
53 en nu al weg uit dit leven....

Als hun het al niet begrijpen....Woorden schieten tekort...ik heb ze dus niet!!!

Wat erg Zeeland, zoiets................daar zijn geen woorden voor.
Hoop dat je je collega tot steun kunt zijn
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:46

ROELANDE345 schreef:
Een nieuwe laptop; een Dell inspiron 15 Clown smiley Lachende smiley
ik kreeg toch nog van 1 zoon nog 1 keer kinderbijslag en vond dat ik het na al die jaren kinderen (op)voeden wel verdient had om daar iets voor mezelf van te kopen.
En nu maar wachten tot ie bezorgd wordt........... Verlegen lachende smiley

Boze smiley ...waar kinderen al niet goed voor zijn...ik heb geen kinderen en dus ook geen dingesslag en ik heb een oude lappie die het binnenkort begeeft en dan is het maar gedaan...dan ga ik postzegels verzamelen...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:50

Ja inderdaad een prachtig thema.
Woorden hebben kracht daar zijn we het dus over eens. Denk persoonlijk wel dat het uitmaakt wie het zegt. Hoeveel gezag die persoon over jou heeft. Als je vader tegen je zegt dat je niet deugt heeft meer impact op je leven dan dat je buurjongetje het zegt.
Gods woorden hebben natuurlijk het meeste kracht van Hem staat er dan ook; Hij sprak een woord en het was er

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 3 januari 2013, 14:50
Naar boven

Auteur Bericht
MAT170

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 14:59

Het viel me laatst op dat er in een gewoon praatprogramma ook een spiritueel coach zat en die dingen vallen me steeds meer op. Denk dat mensen toch een verlangen hebben naar meer maar het is niet de waarheid. Wat me daar bij opvalt en ook in andere programma's die ik weleens via internet kijk is steeds de boodschap je moet het zelf doen. De mens die zich vanuit zichzelf probeert te verbeteren door eigen werken een beter mens worden. Toen moest ik denken aan het evangelie wat daar haaks op staat, daar is het namelijk God die naar de verloren mens toekomt. Daar is alles in Jezus volbracht en door zijn werk op het kruis. Mijn aandeel in de redding is 0% en alleen door het werk van Jezus.

Laatst aangepast door
MAT170
op donderdag 3 januari 2013, 15:00
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 3 januari 2013, 15:07

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...waar kinderen al niet goed voor zijn...ik heb geen kinderen en dus ook geen dingesslag en ik heb een oude lappie die het binnenkort begeeft en dan is het maar gedaan...dan ga ik postzegels verzamelen...

Is sigarenbandjes niks voor je???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4986 4987 4988 4989 4990 4991 4992 ... 6194 Volgende
Pagina 4989 van 6194