| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:06
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...wat is dat nu weer??? |
Patat met mayonaise en pindasaus.
Als variant heb je ook nog: patat kernoorlog met slachtoffers....... En dat is??........  (hoe verzĂnnen ze het? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:07
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | 10% maar? Ik snap soms helemaal niks van mezelf  |
Wel dat kan ik geloven van jou...en dat maakt je ook zo schattig eigenlijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:09
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Ach ja, het forum is een toneelspel voor vrouwen!!!  |
Jaja ik ben het met je eens maar dat spel af en toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:17
|
|
|
|
Dat wil jij niet weten . Heeft te maken met bruine smurrie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:21
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | 10% maar? Ik snap soms helemaal niks van mezelf  |
eigenlijks nog minder. Maar dat is een mannenhart.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:24
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Jaja ik ben het met je eens maar dat spel af en toe  |
idd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:45
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Laten we eerlijk zijn Pieter, we begrijpen negentig procent van een vrouw en die laatste tien procent, dat zal nooit lukken.
Als een man zich moeite getroost een vrouw te begrijpen vind ik dat een warm compliment.....
Vrouwen denken en handelen anders in die tien procent. Maar troost je, andersom is het voor hen bij mannen precies zo.
Yep, in de roos!! Het is wel spannend om elkaar te proberen te doorgronden.
Zie het niet als fout en onbegrijpelijk maar een beetje als uitdaging. Leg je er in de meeste gevallen maar bij neer dat het nooit zal lukken en geniet daarvan. Vrouwen doen dat ook met ons als ze dit snappen.
Weergaloos goede raad! Maak er geen strijd van en probeer elkaar heel te laten, het is ingewikkeld genoeg!
En sommige dingen blijven zo. Een vrouw die voor de volle klerenkast staat en beweert dat ze niets heeft om aan te trekken, moet je niet met logische argumenten bestrijden. Gelijkberechtiging van man en vrouw is een fatsoenlijk grondrecht maar gelijk, dan wel hetzelfde, zullen we nooit worden. Dat hoeft ook helemaal niet. Elke cel in een vrouw is anders, en dat is echt een wetenschappelijk feit.
De man en de vrouw zijn zeker gelijkwaardig en echt verschillende wezens en dat is ook de bedoeling; dat moet je niet willen veranderen. Het is prachtig om vrouw te zijn en daarvan te genieten.
Ik groeide op tussen twee broers en heb een fanastische zoon. Ik heb geleerd ze te waarderen in hun eigenheid en mijn vrouwzijn leren in te zetten om hen aan te vullen. Zo kan je jezelf zijn, tot je bestemming komen en de man dat ook gunnen.
Ik ga vanmiddag om twee paar nieuwe schoenen. Ik geef mijn maat op, zoek er twee uit en ben in tien minuten klaar als ze lekker zitten. Maar winkelen is voor vrouwen heel wat anders dan schoenen kopen zoals ik dat doe. Waarom zou je ze die vreugde afnemen? Wees alleen zo wijs dat je niet meegaat.....
Zei je 'schoenen kopen'? Je begrijpt vrouwen echt voor 90% vrees ik.... En gelijk heb je niet mee te willen gaan op schoenenstrooptocht.....een vrouw in schoenentrance is geen boeiend gezelschap; wel leuk om naar te kijken.....
Thomas, sommige dingen bij vrouwen zijn zo en daar kun je met je mannenverstand toch niet tegen op. |
Troost je, Thomas......vrouwen ook niet...
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op vrijdag 4 januari 2013, 22:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 22:59
|
|
|
|
Dat ze op oorlogspad is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:08
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Hoezo??? Voor mij is het geen keuze!!! Dat is wat jij denkt, dat het voor een man is.... |
Ja een vrouw zal ook eens gelijk hebben he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:09
|
|
|
|
met man schoenen kopen is juist leuk... heb ik laatst gedaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:10
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja een vrouw zal ook eens gelijk hebben he  |
sssst Erika dat moet je ze noooooiit vertellen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | met man schoenen kopen is juist leuk... heb ik laatst gedaan... |
En toen liep je zeker naast de jouwe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:15
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | sssst Erika dat moet je ze noooooiit vertellen!! |
je krijgt het van sommigen toch nooit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:15
|
|
|
|
Een site waar je hier het 1 en ander over kan lezen:
http://berea.net/emmeloord/vrij.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:32
|
|
|
|
dat van mij hebben ze al eens wat aan gerepareerd.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 4 januari 2013, 23:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | met man schoenen kopen is juist leuk... heb ik laatst gedaan... |
de uitzondering.......
heeft hij ze betaald.....?
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op vrijdag 4 januari 2013, 23:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:34
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | je krijgt het van sommigen toch nooit  |
Voor vrouwen altijd hard
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:35
|
|
|
|
| MADED321 schreef: | | Friet met handgranaten! |
Dat zal wel knallen geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:51
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | chili con carne |
ojee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 23:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ojee  |
Nog meer geknal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VORDIS244
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:00
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Ik lees steeds meer dat woorden kracht hebben,dan denk ik na dat ik iets las vanochtend ja wat laat ik me toch telkens door woorden ontmoedigen maar kan ook bemoedigd worden. Dat laatste komt te weinig voor,denk ik zelf . Mijn goede voornemens zijn proberen in alle omstandigheden blij te zijn en mensen te bemoedigen zodat ze kunnen groeien want dat is wat de Heer van mij verlangt Hem te volgen te dienen in geloof om naast anderen te kunnen staan heb je naaste lief als je zelf dat geld voor alle mensen want Jezus had ook de zondaar de tollenaar de hoer lief maar zei iets tegen ze GOEDE WOORDEN het is maar kunnen we luisteren doen we er werkelijk iets mee of gaan we door met ONS EIGEN leven?????
Anita |
Woorden hebben veel kracht. Positief en negatief. Al kind riepen wij "schelden doet geen zeer, maar slaan veel meer". Het klonk stoer maar het was niet waar en we wisten het.
Goede voornemens zijn prachtig, het is goed om jezelf een doel of doelen te stellen zoals jij doet. Maar maak het jezelf niet te moeilijk om niet ontmoedigd te raken. Proberen om in alle omstandigheden blij te zijn is denk ik niet realistisch omdat je alleen blij kunt zijn als je ook de tegenhanger verdriet kent.
Ik hoop dat je bemoedigd zult worden door goede woorden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:05
|
|
|
|
Laverde schreef:
En wil je 't eerlijk weten? Ik heb soms nachten zitten te huilen en ik heb gebeden soms nachten lang, als de dag van gisteren. En dan op gegeven moment ben je leeg, en dan kun je ook niet meer huilen. Ik vroeg me mijn Here steeds af waarom die andere jongens het wel lukte en mij niet, ik vroeg wat aan mij ontbrak, ik vroeg wat ik fout deed. Ik vroeg mijn Here of Hij me ook kon laten zien waar ik het fout deed, en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen antwoorden gekregen. Ik heb er alles aan gedaan. Echt alles aangedaan. Maar het heeft niks geholpen. Nou is het dan logisch dat ik dan op gegeven moment zeg; laat maar?
Heb je het ook wel eens los kunnen laten? Dan komt het misschien vanzelf wanneer de Heere dat wil en de tijd rijp is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:23
|
|
|
|
Mannen hart, Als daar liefde in komt Dan gebeurt er iets moois,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:24
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ojee  |
Klopt dan laat je sch.. o nee dat mag je niet zeggen he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Succes. En ben je die leukste man nu eindelijk al tegen gekomen ?  |
Ach, leuke mannen genoeg..............om mee te wokken. Nu nog kiezen welke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:28
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Ach, leuke mannen genoeg..............om mee te wokken. Nu nog kiezen welke  |
Ach nee toch. En er is ook al een man die niet kan kiezen met welke vrouw hij gaat wokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:30
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ach nee toch. En er is ook al een man die niet kan kiezen met welke vrouw hij gaat wokken  |
Moet niet erger worden dan........!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:35
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen? Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?
Anita |
Woorden van anderen kunnen je veel pijn doen. En .... hoe meer je je afhankelijk van mensen opstelt, hoe meer zij jou pijn kunnen doen. Hoe meer je je afhankelijk opstelt naar God toe, hoe minder anderen je kunnen raken. Hangt er ook sterk vanaf hoe intiem de relatie is. Hoe intiemer de relatie is, hoe meer je gekwetst kan worden.
Bid dagelijks tot God, en probeer te blijven beseffen hoeveel Hij van je houdt. Mensen stellen je teleur, God doet dat niet. Probeer dagelijks uit Zijn Woord te lezen. Dat voedt je geest en je zal merken dat dat een versterkend effect heeft op je hele wezen.
En leer ook de wapenrusting te hanteren uit Efeze 6. Een mooi boekje dat daarover gaat is "En nu, pak aan" van A. Berents-Karkdijk.
Blijf ook in contact met volwassen christenen. Waar je tegenaan kan praten, en die je kunnen helpen met hoe te wandelen. En die ook met jou kunnen bidden.
Nou ja, een paar goedbedoelde raadgevingen :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:48
|
|
|
|
Ja wanneer de tijd rijp is, die woorden hoor ik al zoooveeeel jaren. Anders hoor je mensen niks zeggen. Naja.... ik heb t in zoverre al los gelaten, maar dan ook in zoverre.
Weet je? Jezus zegt: het is nu de tijd om je te bekeren, niet later.
Dus.... het is nu of nooit. Dus als ze me nu niet willen, dan later ook niet. Heel simpel.
En rolf zoals ik jou profiel lees heb jij ook grenzen die heb ik dus ook .
Want als ik eenmaal de grens zet, dan komen ze bij mij ook niet verder. Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik afstand hield van vrouwen en zelfs geen woord tegen hen zei. En dat is niet leuk. Kijk om afgewezen te worden kan zeer kwetsend wezen. Met mij eens? Ja toch? Maar ik kan dan ook zeer kwetsend wezen. Ik bedoel, dan geef ik het wederzijds. Heel simpel. Net zoals jij jou grenzen hebt, zo heb ik ook mijn grenzen. En mensen kennen mij als het zachte kleine lieve jongen, en ik ben niet boos of kwaadaardig van nature, teminste niet dat ik weet. Maar door altijd maar afgewezen te worden wekken ze bij mij ook een andere zijde van mij op die dan niet zo leuk is.
Nogmaals, jij hebt je grenzen zoals je zegt op je profiel, zo heb ik ook mijn grenzen, en dat is heel normaal.
Daarom heb ik dus ook besloten om mijn zoektocht te stoppen, ik zoek er niet meer om. Ik praat nu enkel nog over het geloof met anderen en meer niet. Niks geen liefde of romantiek brut gebeuren meer.
Ieder heeft zo zijn grenzen, mijn vriend.
Laatst aangepast door
|
LAVERDE524
|
op zaterdag 5 januari 2013, 01:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 00:59
|
|
|
|
Begin heb ik erg moeilijk gevonden, bijna 2 jaar terug!
Nu merk ik steeds dat ook best voordelen heeft om voor mezelf te zijn en vindt steeds minder erg dat ik op mezelf bent. Ondertussen heb ik ook voor gezorgd dat ik leuke dingen doet, ik zit op een fotoclub. In onze gemeente wordt 1x inde maand bij elkaar eten. Zaterdags middag ga ik de stad in en kom altijd bekende tegen en gaan we meestal wat drinken. Ik leer andere mensen kennen, mijn leven is best oke nu!
Tel de zegeningen die je mag ontvangen!
Liefs
|
|
| Naar boven |
|
|