ChristianMatch

Forum

Het mannenhart
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5012 5013 5014 5015 5016 5017 5018 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:35

MARITIME853 schreef:
nu komen alle frustratie's van de vrouwen. Gefrustreerde smiley

Woorden hebben kracht.

Nee hoor, Mar.. Ik denk dat ik je snap.. of althans; je opmerking..
Ik vind 'm mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:37

ANNA415 schreef:
Goeie kans dat Floshke wel reageert Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley

Hij is gestraft...ik heb mijn wachtwoord veranderd in 'wokrestaurant' maar dat zeg ik tegen niemand Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:37

Het gaat er niet om of ik er mee eens ben. Het gaat erom van wat het Woord zegt. Als het Woord zegt dat God het gedierte des velds heeft geschapen, ja, dan geloof ik dat.

En Israël heeft door de eeuwen bewezen dat zij een regeer volk zijn met God, want israel betekend strijden en regeren met God. En de geschiedenis laat zien hoe Israël geheerst heeft de afgelopen eeuwen over de volkeren, in deze tijd zou dat verboden zijn, want Israël heeft bewezen hoe zij slaven hadden onder zich die goed werden betaald. Maar ja, nu laat israel het af weten en laten ze de vreemde volkeren over hen heersen, dat word ook wel genoemd: de tijd der heidenen. Zie hoe onze politiek beheerst worden door turken, marokkanen, en moslims, en dat kwam omdat wij ze toe lieten in ons land, terwijl de Bijbel ons leert Heilig te leven, en heilig betekend afscheiden, apart, afgezonderd leven. De Bijbel spreekt heel duidelijk dat de volkeren buiten israel op hun eigen plaats zijn gezet, en israel is op hun plaats gezet, tijdens hun ballingschap. En wij zijn hier geplaatst, wij als zebulon, aan de zand der zeeën. Zebulon staat bekend om hun rijkdom der zeeën, zie hoe rijk en groot holland was op zee.

Maar het vergt ontzettend veel studie en geschiedenis om te zien waar de 10 stammen zijn gebleven, de 2 stammen rijken, de joden dus, zijn maar voor 70 jaar in de ballinschap geweest maar zijn toen terug gekeerd omdat uit de stam Juda, Jezus voort is gekomen. Maar nu kan Israël terug keren naar haar man. Israël de tien stammen staan ook wel bekend als het verheidenste deel van Israël omdat zij onder de volkeren verstrooid zouden worden, en in tussen is israel uit gegroeid tot een menigte van volken, zoals beloofd was aan abraham.

Het gedierte des velds, als je dat leest in het hebreeuws, dan staat er: veldarbeider. Maar dat is een studie apart. Het aziatische ras(waaruit ook de chinezen zijn ontstaan), mongoolse ras, negerras waren geschapen om te werken voor adam, om de aarde verder uit te werken, want adam kon het alleen niet doen. Maar goed dit vergt een uitgebreide studie om deze materie goed te begrijpen, je moet bij het begin beginnen, en onderzoek doen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:38

LAVERDE524 schreef:
Ja, kijk daar zit de punt juist. We willen graag dingen kunnen blijven doen, stukje van de wereld en een stukje godsdienstig. Het is zo heerlijk ik ervaar het zelf ook. Maar toch moeten we er afstand van nemen.

Ik heb soms ook moeite met het loslaten van wereldse dingen, want ze zijn zo heerlijk. En toch leert de Bijbel ons dat Heilig moeten zijn omdat God ook Heilig is. En Heilig betekend je afzonderen, apart houden van de wereldse zaken, maar ook jezelf moet je apart houden. Daarom is Heiligheid een vereiste. Heiligheid betekend apartheid.

Maar goed, het los laten van wereldse zaken gaat niet in 1 dag, daar gaan maanden soms zelfs jaren over heen. En je kunt je nooit goed genoeg afzonderen want elke keer kom je weer met nieuwe soort verleidingen in aanraking die op het oog wel goed lijken en zelfs onschuldig en liefelijk lijken.

Maar goed, de duivel komt als de engel des lichts. In amerika was er een jongen van 8 jaar oud die zelfmoord pleegde, omdat het nummer van m&M dit zong. Muziek beinvloed je op verschillende manieren, niet door perse je slecht te maken, maar juist gewoon door je geest te beïnvloeden, want daarin ligt de kern.

Daarom is het belangrijk dat het Woord ons Geest vult en niet ons gevoel en ziel. Zielkunde zien we al genoeg, zie maar in kerken. Mensen worden zielkundig gevoed, worden gevoelsmatig gevoed, maar geestelijk blijft men leeg. Men neemt het niet zo nauw meer met Godsgeboden. Men doet wel godsdienstig, maar willen niet Zijn geboden nagaan, en dat is meer dan alleen lief hebben, lief hebben is het grootste gebod, maar dan komt de rest ook, en die dingen worden graag overgeslagen.

Daarom dat misleiding zo voor de hand ligt. Let wel, misleiding komt van binnen af en verleiding van buiten af.

Zou jij eerst mijn vraag nog kunnen beantwoorden voordat je het over heilig zijn hebt en over misleiding?
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:39

Ik vind de kauwgomballenboom van Elly & Rikkert leuk, is dat ook occult??

(eens even achterstevoren draaien...)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:43

LAVERDE524 schreef:
Het gaat er niet om of ik er mee eens ben. Het gaat erom van wat het Woord zegt. Als het Woord zegt dat God het gedierte des velds heeft geschapen, ja, dan geloof ik dat.

En Israël heeft door de eeuwen bewezen dat zij een regeer volk zijn met God, want israel betekend strijden en regeren met God. En de geschiedenis laat zien hoe Israël geheerst heeft de afgelopen eeuwen over de volkeren, in deze tijd zou dat verboden zijn, want Israël heeft bewezen hoe zij slaven hadden onder zich die goed werden betaald. Maar ja, nu laat israel het af weten en laten ze de vreemde volkeren over hen heersen, dat word ook wel genoemd: de tijd der heidenen. Zie hoe onze politiek beheerst worden door turken, marokkanen, en moslims, en dat kwam omdat wij ze toe lieten in ons land, terwijl de Bijbel ons leert Heilig te leven, en heilig betekend afscheiden, apart, afgezonderd leven. De Bijbel spreekt heel duidelijk dat de volkeren buiten israel op hun eigen plaats zijn gezet, en israel is op hun plaats gezet, tijdens hun ballingschap. En wij zijn hier geplaatst, wij als zebulon, aan de zand der zeeën. Zebulon staat bekend om hun rijkdom der zeeën, zie hoe rijk en groot holland was op zee.

Maar het vergt ontzettend veel studie en geschiedenis om te zien waar de 10 stammen zijn gebleven, de 2 stammen rijken, de joden dus, zijn maar voor 70 jaar in de ballinschap geweest maar zijn toen terug gekeerd omdat uit de stam Juda, Jezus voort is gekomen. Maar nu kan Israël terug keren naar haar man. Israël de tien stammen staan ook wel bekend als het verheidenste deel van Israël omdat zij onder de volkeren verstrooid zouden worden, en in tussen is israel uit gegroeid tot een menigte van volken, zoals beloofd was aan abraham.

Het gedierte des velds, als je dat leest in het hebreeuws, dan staat er: veldarbeider. Maar dat is een studie apart. Het aziatische ras(waaruit ook de chinezen zijn ontstaan), mongoolse ras, negerras waren geschapen om te werken voor adam, om de aarde verder uit te werken, want adam kon het alleen niet doen. Maar goed dit vergt een uitgebreide studie om deze materie goed te begrijpen, je moet bij het begin beginnen, en onderzoek doen.

Ok, je bent het er dus mee eens omdat het volgens jou in het Woord staat.
Het Aziatische ras, het Mongoolse ras en het negerrras zijn ondergeschikt aan het Blanke ras, ze staan op 1 lijn met het gedierte van het veld en moeten (als slaaf) voor het Blanke ras werken.

(Het is wel erg of-topic hier, maar wel belangrijk!)

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 6 januari 2013, 16:44
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:44

FRANKT627 schreef:
aangezien niemand met mij eens wilt wandelen, wandel ik maar naar de bank waar ik me op plof... Boze smiley

Nu Dennis zn vriendin van CM af is zal ik wel eens aan hem vragen of hij eens een keertje met je wil wandelen of wokken . Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:45

MARITIME853 schreef:

Woorden hebben kracht.

De jouwe ook. Ik zoek bij een partner niet in eerste instantie de vader in hem maar een minnaar met wie ze passie, leven, bed etc. .deelt Zet dat naast "vader" waar gaat een vrouw dan voor als ze aan een partner denkt?

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 6 januari 2013, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:47

ANNETTE050 schreef:
Soms gebruik ik wel eens C.D.'s van K3 in de groep. De meiden willen dat graag.
Ik dacht dat dát echt onschuldig was....maar niet dus.
Wat is er zo eng aan?

Annette, aan die liedjes van K3 of Plop of Nick en Simon is niets mee. Laat je dus niet opnaaien door mensen die overal satan zien. Ik geef wel toe dat er bepaalde muziekgenres zijn die niet echt koosjer zijn...nou dat vind ik toch althans.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 6 januari 2013, 18:02
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:50

MARITIME853 schreef:

Woorden hebben kracht.

Alle frustraties? Heb je ff? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:51

FRANKT627 schreef:
Hij is gestraft...ik heb mijn wachtwoord veranderd in 'wokrestaurant' maar dat zeg ik tegen niemand Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

KEn jij blijven mokken over het wokken Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:53

VISSER278 schreef:
Nu Dennis zn vriendin van CM af is zal ik wel eens aan hem vragen of hij eens een keertje met je wil wandelen of wokken . Knipoog smiley

Ik ga niet meer wokken...met niemand...het is gedaan...ze tikken er altijd maar over maar ze zeggen nooit waar en wanneer ze willen wokken...dus, ik ga niet meer...voila Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 16:57

citaat Laverde: "Zie hoe onze politiek beheerst worden door turken, marokkanen, en moslims, en dat kwam omdat wij ze toe lieten in ons land"

dat ligt wel even anders: buitenlandse werknemers zijn indertijd bewust aangetrokken door het nederlandse bedrijfsleven enz omdat zij wél het werk wilden doen waar nederlanders zichzelf te goed voor begonnen te achten snaps!? door de jaren heen vond er gezinshereniging plaats én wilden andere buitenlanders zichzelf natuurlijk ook verbeteren op die manier, voorstelbaar! vervolgens zijn ze dankbaar als nieuw electoraat (mensen die mogen stemmen) in de armen gesloten van een grotere politieke partij... dát is ongeveer de gang van zaken en heeft het in die zin verder niks te maken met de theorie van Laverde

(vervolgens kwam Pim Fortuyn (nou ja) er pas achter dat de groeiende aantallen buitenlandse werknemers enz een toch wel té grote aanspraak op de publieke middelen begonnen te maken, dat is ook wel weer waar ja)

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 17 januari 2013, 10:45
Naar boven

Auteur Bericht
SUNSHINE411

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:01

heel mooi gezegd/geschreven!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:04

FRANKT627 schreef:
Ik ga niet meer wokken...met niemand...het is gedaan...ze tikken er altijd maar over maar ze zeggen nooit waar en wanneer ze willen wokken...dus, ik ga niet meer...voila Boze smiley

Niet mokken, Frank, lekker... "Hey, de bel gaat. Zo terug!"
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:08

ERIKA129 schreef:
KEn jij blijven mokken over het wokken Clown smiley Knipoog smiley

hihihi
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:29

FRANKT627 schreef:
Annette, aan die liedjes van K3 of Plop of Nick en Simon is niets mee. Laat je dus niet opnaaien door mensen die over satan zien. Ik geef wel toe dat er bepaalde muziekgenres zijn die niet echt koosjer zijn...nou dat vind ik toch althans.

Moet je voor de aardigheid eens horen waar mijn jongste zoon mee bezig is https://www.youtube.com/watch?v=cMKQ3zFNEDM

of deze https://www.youtube.com/watch?v=KubgMDSMXfI

wat rustiger lekker rocken https://www.youtube.com/watch?v=TEGUdKYxASI

Als ik beneden kom, en zeg zet die zooi wat zachter, krijg ik het is ook christelijke muziek hoor, wij bepalen niet wat God mooi vind, maar het wel gelijk jij aangeeft niet jou smaak, dus is het geen kritiek van mij kant op jou reactie, maar gewoon even wat voorbeelden,van hoe het ook kan

Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 6 januari 2013, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:34

TESSYBEAR731 schreef:
Ken je dat gevoel? Dat er iets gebeurt dat je zó ontzettend bóós maakt...
Dat je enkel en alleen omhoog kunt kijken, je armen in de lucht kunt gooien en aan God vragen; "Waarom?"

Neem nou vanmorgen; in de kerk werd bekend gemaakt dat een 41-jarige man plotseling is overleden. 41!! Zomaar, in zijn slaap. Hij laat een vrouw en twee kleine kinderen achter.
En dan kan ik zo bóós worden! En me zo goed de onmacht voorstellen die zijn vrouw moet voelen, nog geen 40, gelukkig gezin, en in één klap is het weg... En daar stond ik dan.. te midden van die gemeente.. met mijn ogen naar het kruis gericht.. mijn armen in de lucht.. En alles dat ik kon uitbrengen was; "Waarom?"

Hebben jullie dat ook wel eens? Wat doe je dan? Hoe ga je daarmee om?

Ja het is niet eerlijk, menselijker wijs gesproken dan, maar het gebeurd zo veel, en het maakt niet uit welke leeftijd.
Dan zou je, elke dag elk uur, machteloos moeten zijn, en het maakt niet uit welke leeftijd je aan de dood koppelt.
Elk gemis is erg, bij iedereen die je missen moet, jong of oud, voor hen die achter blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:35

TESSYBEAR731 schreef:
Niet mokken, Frank, lekker... "Hey, de bel gaat. Zo terug!"

Tess, met jouw wil ik nog gaan wokken...jij bent lief... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:48

FRANKT627 schreef:

Ik voel mij zeer gevleid, Frank Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:51

FRANKT627 schreef:

Weer Floshke aan het typen. Frank zou het woord wokken niet meer gebruiken.

Flosh blijf eens met je pootjes van het toetsenbord af Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:55

PELLE852 schreef:
Als we heel eerljk naar ons zelf toe zijn is 'popmuziek' in algemene zin niet goed. Of dat nu (zo onschuldig als dat ook mag lijken) K3 of Kabouter Plop is, het is gewoon niet goed. En ja ook ik (wij allemaal) moeten daar (eigenlijk gelijk) steeds meer afstand van leren doen.

Wat ik mij afvraag bij dit soort grote onzin, of wij dan wel helemaal zo consequent zijn bij wat een ander doet?
Want waar gaat het nu om, al wat een ander doet, een volwassene kijkt door de band genomen, geen kabouter Plop, laat staan dat een beetje vent naar K3 zit te luisteren.
Dit heet oud Hollands eigenlijk gewoon, koffie dik kijken (mag ook niet) spijkers op laag water zoeken (mag wel) mieren ....... (ban gevoelig woord).
En dan nog, ik heb K 3 wel eens in de auto gehoord, lekkere swingende muziek trouwens, en wat ze zongen, nou dat weet ik eigenlijk niet, Lachende smiley
Dus wat hier wel wordt gedaan, het veroordelen (mag weer niet) wat een ander doet Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:55

ANNA415 schreef:

Tjoh, Frank zou ook al es gestopt zijn met drinken. En toch beweert ie regelmatig het tweelingbroertje van Floshke op bezoek te hebben. Iets klopt er niet! Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:58

ANNA415 schreef:

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt ...ik gebruikte nog 1 keer het woord voor Tess...zij is lief...voila...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:59

GERRIT084 schreef:
Wat ik mij afvraag bij dit soort grote onzin, of wij dan wel helemaal zo consequent zijn bij wat een ander doet?
Want waar gaat het nu om, al wat een ander doet, een volwassene kijkt door de band genomen, geen kabouter Plop, laat staan dat een beetje vent naar K3 zit te luisteren.
Dit heet oud Hollands eigenlijk gewoon, koffie dik kijken (mag ook niet) spijkers op laag water zoeken (mag wel) mieren ....... (ban gevoelig woord).
En dan nog, ik heb K 3 wel eens in de auto gehoord, lekkere swingende muziek trouwens, en wat ze zongen, nou dat weet ik eigenlijk niet, Lachende smiley
Dus wat hier wel wordt gedaan, het veroordelen (mag weer niet) wat een ander doet Gefrustreerde smiley

Oeps Verlegen lachende smiley zou ik het bijna vergeten, waar staat eigenlijk geschreven dat wij op zondag mogen internetten, en stroom mogen gebruiken, een lampje aan mogen doen, enzov.......... Gefrustreerde smiley
Balken en splinters..................................... Engeltje smiley.
Lekker makkelijk toch? dat het toen nog niet in de Bijbel gedrukt kon worden, laat staan dat zij het al wisten wat wij nu kunnen gebruiken.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 6 januari 2013, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:59

TESSYBEAR731 schreef:
Tjoh, Frank zou ook al es gestopt zijn met drinken. En toch beweert ie regelmatig het tweelingbroertje van Floshke op bezoek te hebben. Iets klopt er niet! Boze smiley

Verraste, verbaasde smiley ...Frank drinkt niet...tenzijn alcoholvrij water...hij is Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PELLE852

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:06

Omdat de inhoud van liedjes in het algemeen niet gaan waar ze over zouden moeten gaan. Verlegen lachende smiley Precies zoals Laverde het al beschrijft.

<<no comment>>

Laatst aangepast door
PELLE852
op zondag 6 januari 2013, 18:13
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:14

En ze wokten nog lang en gelukkig... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:14

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...Frank drinkt niet...tenzijn alcoholvrij water...hij is Engeltje smiley

Ik kan me zeer recentelijk een fles rose herinneren Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 18:15

TESSYBEAR731 schreef:

Funny! hihihi
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5012 5013 5014 5015 5016 5017 5018 ... 6194 Volgende
Pagina 5015 van 6194