| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb geen mosterd in huis. komt omdat ik geen abrham hier heb rondlopen.  |
je bent nog niet oud genoeg maris ,nog ff wachten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 22:53
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb geen mosterd in huis. komt omdat ik geen abrham hier heb rondlopen.  |
Een weetfeitje. Het eigenlijke, oorspronkelijke woord is: mutsaard. Dat is: een takkenbos. Dus, weten waar Abraham het hout vandaan haalt om het vuur te stoken. Maar ja, zulke woorden raken in onbruik. Toen heeft men hem maar sandwichman voor mosterd gemaakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:01
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik zou graag willen horen hoe je dat ziet Chat.Mijn echtgenoot heeft veel geldverslindende behandelingen gehad en ik weet dat jij ook zorg nodig hebt. Waar zie jij de grens?De grens van het staken van behandelingen bedoel ik,niet die van het kiezen voor of tegen het leven. (en zie dit alsjeblieft niet als een aanval maar als een serieuze vraag) | I weet het niet Leanne, ik weet wel, dat wat mensen ook beslissen, ze altijd behoefte hebben aan een schouder, niet een veroordelend vingertje.Soms kan het lijden zo groot zijn, dat het leven enkel lijden is. En ik vind met jou dat geld hier geen argument moet zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | een kip is een vogel.. hoe moet ik mijn kip bakken  |
Interessante probleemstelling. Zeer zeker. Hier benoemen we een commissie voor: Kip en keuken. Je zou 'm buiten in de tuin boven een vuurtje aan het spit kunnen roosteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:09
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | lekker knuffelen met mij koeien....  |
Loeien ze ook dan Dikkie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Dieren zijn vaak liever dan mensen. |
Zo is het. Een dier wijst je nooit af, als je goed voor hem bent!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:13
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Later besefte ik dat ik het verkeerde woord had gebruikt,ik bedoelde niet verdwijnen maar vertrekken........ |
Kom gewoon naar de Gebedsroom, daar is o.a. saamhorigheid, acceptatie, respect rust en vrede
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:13
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Interessante probleemstelling. Zeer zeker. Hier benoemen we een commissie voor: Kip en keuken. Je zou 'm buiten in de tuin boven een vuurtje aan het spit kunnen roosteren.  |
het gaat toch om de rook en bakwalmen die slecht zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dat is een waarheid als een koe. Iedere keer als ik mijn huis binnenkom staan er achter de deur 2 lieve katten te wachten en heel af en toe de hond erbij. Of de katten zitten voor het raam op de uitkijk waar ik blijf.
Mijn dieren zeuren vaak maar om 1 ding: eten. Net kleine kinderen die vragen mama wanneer gaan we eten, we hebben honger.
Mijn ene kat zeurt zo na de klok van 10 uur.. ik wil naar bed. Dan doe ik de deur open en lamp aan. Roetsjj daar gaat meneer de kater. trippel... trippel... sta... kijk... trippel... sta...kijk...trippel... voor de trap zitten.. .ja zo gaat mevrouw poes naar boven.
even later hoor het geluid van een kudde olifanten op de trap.. meneer en mevrouw spelen tikkertje op de trap.
zo gaat hier vaak in huis |
Prachtig verhaal Maris en helemaal waar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:25
|
|
|
|
Van de week was ik bezig in de tuin met snoeiwerk. De hond struinde zo rondom mij heen.. ging wat schoffelen, en zag een tapeltje takken liggen en ging ze helemaal klein maken. Wat een schat was ze.. mij mee helpen in de tuin. Als beloning kreeg ze een kluif van mij.
Maar soms schoffeld ze ietwat te diep en dat vind ik minder leuk. Maar ach, het is een hond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:40
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ja, lekker! Ben ik wel aan toe!  |
tja urk is inderdaad een ver weg van mn bedje nu staat show dus daar wagen we ons ook dit keer maar weer niet aan, aniet ik hoop dat je een fijne dag gehad heb,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 23:55
|
|
|
|
en relativeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 00:01
|
|
|
|

Tralalala
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 28 april 2010, 00:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 00:01
|
|
|
|
Chat ..... pfffff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 00:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | het gaat toch om de rook en bakwalmen die slecht zijn?  |
Niet als de kip zelf lijdend voorwerp is in de pan. Want dan ademt zij niet meer, als het goed is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 00:23
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | haha, je denkt zeker dat we niks anders te doen hebben??? weet je wel hoe druk het leven met een bakker is?  |
met een klein beetje fantasie zou ik me er íéts bij voor kunnen stellen, jolan................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 00:29
|
|
|
|
Ok nog een aantal suggesties voor bezuinigingen:
Schaf het ministerie voor het gezin af. Het is gebleken dat het nauwelijks enkel meerwaarde toegevoegd heeft.
Schaf de toelage voor kinderopvang af. Laat de ouders nu maar eens weer de gewone zorgtaak op zich nemen. Waarom zou de staat zoiets moeten subsidiëren?
Haal overbodige lagen binnen het ambtenaren apparaat eruit. Schaf de sociale rechercheurs af. De kosten zijn nl. hoger dan de opbrengsten. Het lijkt leuk, maar het is een geldverslindend systeem.
Schaf overbodige subsidies aan belangengroeperingen af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 00:47
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Chatuliem,
Ik lees met enige verbazing je stukje. Meen je dit nu echt? Jij denkt in een bepaald hokje en dat is voor jou prettig, duidelijk en overzichtelijk. Is ook helemaal niets mis mee. Maar ik denk breder en dus niet in hokjes. Ik ben geinteresseerd wat andere mensen vinden en geloven en denk dat je ook altijd kritisch moet kijken naar wat je gelooft en hoe je daar instaat. Meekijken in andere "hokjes" kan je daarom ook inzicht geven hoe anderen hun geloof beleven. Ik ga ook niet iedere zondag naar de kerk, zit op zondag ook wel gezellig op een terrasje maar wil dat zeggen dat ik een slechtere christen ben dan jij bent? Ik hou zelf niet van evangeliediensten omdat ze mij te onrustig zijn, ik hou meer van de stilte.....Maar ik veroordeel het niet, heb ik ook absoluut geen reden toe en kom er ook wel eens bij sociale verplichtingen.... Ga ook heerlijk naar yoga en geniet er zelfs van! Maar ben ik een slechtere christen dan jij bent? Probeer ook eens over de grenzen van je eigen kerk te kijken zonder te oordelen.........
Willemijn |
http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Yoga.pdf
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op woensdag 28 april 2010, 00:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 01:18
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 28 april 2010, 01:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:02
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.
Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik moet er niet aan denken, dat ik dan ook nog met die engert zou moeten trouwen, vreselijk toch. Ben je dan voor God wel of niet getrouwd, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Van liefde is in elk geval op dat moment geen sprake. |
Ja, Simeon en Levi die kwamen er het slechts af bij de zegeningen die Jacob uitsprak over zijn zonen, en christelijke uitleggers zeggen dat dat komt omdat zij wraak namen. Ik vind het zelf onevenredig, dat zij ook mannen vermoordden die er niets mee te maken hadden. Maar wat zij hier in Gen. 34:31 zeggen kan ik toch ook wel sympathiek vinden. Toch wel leuk als je een paar sterke broers hebt. Wat ik je zeggen wil: er staan meer dingen in de bijbel, en de kunst is ook de achtergrond van een tekst te vinden, oftewel hoe wordt het bedoeld. Mail er eens over met Rabbijn R. Evers(is een lieve man), hoe hij die tekst ziet over dat verplicht trouwen, in jouw eigen geval, als je hem zegt, dat je absoluut niet met die engerd zou willen trouwen. Of bel hem op. Gen 34 30 But Ya'akov said to Shim'on and Levi, "You have caused me trouble by making me stink in the opinion of the local inhabitants, the Kena'ani and the P'rizi. Since I don't have many people, they'll align themselves together against me and attack me; and I will be destroyed, I and my household." 31 They replied, "Should we let our sister be treated like a whore?"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:13
|
|
|
|
[tendentieus, ongefundeerd en nodeloos grievend]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:27
|
|
|
|
Ik had even verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Het antwoord is al gegeven door Hannah 810: wat betreft het trouwen met de misbruiker; als een vrouw gilde, of tegenstand bood, terwijl ze werd misbruikt, dan moest de man worden gestenigd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 02:39
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 03:02
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | Vraag over het voorbeeld van David en Batseba: Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide. Wat zegt het 7e gebod.
als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is. hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen.... vrouwen kennende zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien... en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was. t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald. |
Hannah, volgens mij stond David op het dak en niet Bathseba...(2 Sam. 11 vers 2)... Jij maakt er wel een heel romantisch plaatje van...
Ik denk dat zij gehoorzamen moest aan de koning. Nadat zij bij hem gelegen had heeft ze zich wel gezuiverd, lees gereinigd... Hieruit zou je op kunnen merken dat zij inzag dat het fout was... David ging daarna sprongen doen om het ongedaan te maken wat hij had gedaan, door Uria er tussen te zetten, maar Uria was zo trouw aan David en het leger, dat hij niet bij zijn vrouw wilde zijn...
@ Mar... waar twee kijven... twee schuld, maar er staat achter, Wee degene die de ergenis heeft veroorzaakt...
@ Maris, ja het was een straf dat dit kindje niet in leven mocht blijven. Sorry zie jouw reactie nu pas. Geef niet hoor, ik zie dat Renske al wat heeft toegevoegd... Maar later mocht uit Bathseba ook Salomo geboren worden...
Laatst aangepast door
|
NISHA834
|
op woensdag 28 april 2010, 03:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 03:06
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | nou??? bed maar wegdoen dan??  |
...kruip jij maar lekker in je mandje hoor, zo af en toe...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 03:11
|
|
|
|
| LAURENS814 schreef: | | Nee, dat beweer ik niet. Ik bedoel dat hij niet op de hoogte kon zijn van de leer van Jezus, die immers pas 6 eeuwen later geboren werd. Bovendien leefde Siddhartha in een volstrek ander deel van de wereld dan de joden uit zijn tijd (boeddha leefde in Nepal). Hierdoor kon hij ook niet op de hoogte zijn van de tien woorden of de volledige moraal zoals die beschreven stond/staat in de Thora. |
Je hebt hier wel een punt, maar je verpersoonlijkt Buddha, hoe kan hij dan een afgod zijn geworden. Dan begrijp ik die Buddhisten niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 07:19
|
|
|
|
|
is het morgen al stemmen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 07:41
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | | Je hebt hier wel een punt, maar je verpersoonlijkt Buddha, hoe kan hij dan een afgod zijn geworden. Dan begrijp ik die Buddhisten niet... |
ff simpel.... iedereen die boedhist is.......is GEEN christen dus satan heeft goed zijn best gedaan met dat boedisme hij heeft buddha goed geïnspireerd en de volgelingen daarna ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 08:14
|
|
|
|
suus, de Heere Jezus is nog wel steeds mens; want maria heeft Hem gezien, nadat Hij was opgestaan, in een verheerljkt lichaam; en met dat verheerlijkte lichaam is Hij opgevaren ten Hemel, waar Hij ziit aan de rechterhand van de Vader.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 08:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ok nog een aantal suggesties voor bezuinigingen:
Schaf het ministerie voor het gezin af. Het is gebleken dat het nauwelijks enkel meerwaarde toegevoegd heeft.
Schaf de toelage voor kinderopvang af. Laat de ouders nu maar eens weer de gewone zorgtaak op zich nemen. Waarom zou de staat zoiets moeten subsidiëren?
Haal overbodige lagen binnen het ambtenaren apparaat eruit. Schaf de sociale rechercheurs af. De kosten zijn nl. hoger dan de opbrengsten. Het lijkt leuk, maar het is een geldverslindend systeem.
Schaf overbodige subsidies aan belangengroeperingen af. |
Hier wil ik wel serieus op ingaan.
Het ministerie van gezinszaken was een zoethoudertje voor de CU. Een projectministerie, zonder eigen departement. Het idee er achter is wel goed: sterke gezinnen. Alleen de uitwerking heeft nooit de steun gekregen die het verdiend. We kunnen zonder, maar we hoeven het kind niet met het badwater weg te gooien. Veel gezinnen raken in moeilijkheden nowadays en die hebben keihard steun nodig. Dus, wat mij betreft komt er een (sterke) staats-secretaris die zich met gezinnen en jeugdigen blijft bemoeien. Kan later veel geld uitsparen aan dure therapieën, ontspoorde jongeren, drop-outs en verslavingszorg.
Eh... bezuiniging op kinderopvang: vrouwen moeten toch ook deelnemen aan het arbeidsproces? Dat is toch goed voor de economie. Ik zou zeggen: creëer meer banen onder schooltijden. Zodat moeders (of vaders) gewoon om half 4 bij de school kunnen staan.
Sociale rechercheurs afschaffen: prima idee! En dàt voor een VVD-'er. Wel de FIOD versterken dan. Dáár valt heel wat meer binnen te halen.
Verder zou ik wel een lans willen breken om mensen te stimuleren dichter bij hun werk te gaan wonen. Dat scheelt ontzettend veel blik dat 's morgens in files belandt. Zet een woningruilsysteem op voor mensen die op vrijwillige basis willen verhuizen om zo woon-werkverkeer te verminderen. Geef ze desnoods een eenmalige belastingaftrek als ze ook verhuizen. Dat betalen uit de versnelde afbouw van de hypotheekaftrek. Want dat is toch een soort verkapte subsidie op eigendom. En mensen die huizen kunnen kopen, hoeven daar niet voor beloond te worden. Laat de huizenprijzen dan maar dalen. Dàt zal de woningmarkt pas echt stimuleren: lagere prijzen stimuleert de vraag.
|
|
| Naar boven |
|
|