ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5069 5070 5071 5072 5073 5074 5075 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 06:51

ERIKA129 schreef:
tis kkkkoooouuuuddd brrrrrrr staat nu op -10 en wordt nog kouder..
Ben blij dat ik een lekker warm huis heb!

Brr in mijn vakantiebungalowtje draait de kachel op z'n hardst, maar ik heb in bed toch maar ff sokken aangedaan (en een dikke pyama)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 06:53

tja er lagen nog 2 pannekoeken in de koelkast. Wat neem je dan als ontbijt .... ? Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 06:59

MARITIME853 schreef:
Openbaringen:

Rev 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus,

Lees deze tekst nu eens voor jezelf. ........In de verdrukking en in het koninkrijk.....

Johannes werd verdrukt en was ook al in het Koninkrijk....
Johannes had een taak van God mee gekregen voordat hij geboren werd.

Mat 3:1 En in die dagen kwam Johannes de Doper, predikende in de woestijn van Judea,
Mat 3:2 En zeggende: Bekeert u; want het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.
Mat 3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

De paden van de Heer (kerk) waren toen al krom gegaan...
Ga nu maar eens na in de NT wat de Heer zegt tegen ons om te doen?

De Here Jezus stond niet voor niets voor de hoge heren van de kerk met de vraag wie zegt jij dat je bent?
De vervolging was er altijd al.
Ook Johannes moest zich telkens verantwoorden aan de farriseers, saduseeers en schriftgeleerden!!!

Afgezien van het feit dat dit geen onderbouwing is van jouw uitspraak dat er al christenvervolging was voordat er christenen waren, ben ik bang dat jouw grote bijbelkennis je nu even in de steek laat.
De apostel Johannes uit je eerste bijbeltekst is toch echt een andere Johannes dan de Johannes waar je volgende 3 bijbelteksten over gaan. De apostel Johannes zat inderdaad op het eiland Patmos, de andere Johannes was toen al een kop kleiner gemaakt.

Maar ik zal niet gelijk gaan roepen: dus geen bijbelkennis, zoals jij eerder deed. Tenslotte kan iedereen een foutje maken, toch?

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 17 januari 2013, 06:59
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:04

ANNA415 schreef:
tja er lagen nog 2 pannekoeken in de koelkast. Wat neem je dan als ontbijt .... ? Kwijlende smiley

Boze smiley ...toch geen boterham met pindabahhhhh zeker... Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:06

ANNA415 schreef:
Brr in mijn vakantiebungalowtje draait de kachel op z'n hardst, maar ik heb in bed toch maar ff sokken aangedaan (en een dikke pyama)

dat dik slaapuniform kan ik nog begrijpen maar met sokken in bed kruipen bezorgd je op de duur nog koudere voeten...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:10

JANS221 schreef:
Afgezien van het feit dat dit geen onderbouwing is van jouw uitspraak dat er al christenvervolging was voordat er christenen waren, ben ik bang dat jouw grote bijbelkennis je nu even in de steek laat.
De apostel Johannes uit je eerste bijbeltekst is toch echt een andere Johannes dan de Johannes waar je volgende 3 bijbelteksten over gaan. De apostel Johannes zat inderdaad op het eiland Patmos, de andere Johannes was toen al een kop kleiner gemaakt.

Maar ik zal niet gelijk gaan roepen: dus geen bijbelkennis, zoals jij eerder deed. Tenslotte kan iedereen een foutje maken, toch?

Je haalt me de woorden uit de mond Knipoog smiley

die 200 voorhuiden stonden er toch wel degelijk
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:11

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...toch geen boterham met pindabahhhhh zeker... Kotsende smiley

Muizen vinden pindakaas lekker. Probeer maar met Snuitje
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:12

FRANKT627 schreef:
dat dik slaapuniform kan ik nog begrijpen maar met sokken in bed kruipen bezorgd je op de duur nog koudere voeten...

... maar nu ff warme Engeltje smiley

Anna heeft ook liever een kerel om je aan te warmen met dit weer Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:16

ANNA415 schreef:
Muizen vinden pindakaas lekker. Probeer maar met Snuitje

Ik heb een pot pindabahhhhh in mijn tuintje hangen voor de meesjes...De muizen krijgen hier genoeg eten...net zoals de andere dieren... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:18

ANNA415 schreef:

Anna heeft ook liever een kerel om je aan te warmen met dit weer Verlegen lachende smiley

Ik zal je helpen zoeken naar een warme-aankruip-kerel... Engeltje smiley
Moet het iemand uit jouw regio zijn of mag het een goede Nederlander zijn? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:28

PETRA373 schreef:
In me eigen woonplaats of een dorpje verderop Smiley die vol vragen zit En dan eerst elkaar es goed leren kennen, latten en later pas trouwen Smiley die vol vragen zit

En stabiliteit heb ik zelf opgebouwd zonder man, heb ik geen man voor nodig.

Ik denk dat wij meer hetzelfde denken dan het nu lijkt.........het verschil is,denk ik,dat mijn kinderen ouder zijn en over 5 jaar de deur uit zijn dus is het voor mij tijd om mijn verdere leven in te plannen.Tot die tijd houd ik rekening met ze,daarna...........tjaKnipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 07:36

PETRA373 schreef:
Nog effe een reactie leanne, ik vind het egoïstisch zelfs als je je helemaal aanpast aan een man, en daarbij het leven van je kinderen ook teveel overhoop gooit door bv een verhuizing, terwijl ik weet dat me kinderen heel blij zijn dat we eindelijk een huis hebben, waar we niet uithoeven, ze zich kunnen settelen hier.
Of ik aan een relatie toe ben, kan ik zelf beter beoordelen dan jij denk ik.
gelukkig maar, want jij oordeelt wel snel ik niet aan een relatie toe ben, eerlijk gezegd denk ik als je je grenzen niet kan bewaken en je helemaal aanpast aan een man, je niet zo aan een relatie toe bent.

Petra, dat je je grenzen bewaakt gaf je wel duidelijk aan. Je stelt ook eisen en daar is niets mis mee. Op dat punt weet je wel wat je wilt. Het zou wel eens kunnen zijn dat jouw toch wel best radicale uitspraken mannen kunnen afschrikken.

Anderzijds vraagt of zegt niemand dat jij je volledig moet aanpassen aan een man. In een relatie moet je je beide aanpassen. Het is elkaar dragen en verdragen. Het is afleren en aanleren...het is iets dat van beide kanten moet komen.

In de tekst van leanne zag ik helemaal geen veroordeling. Het was een stelling dat ze weergaf.
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 08:36

Even weer terug naaar af mijn vraag in deze angst om lief te hebben
Want ik krijg geen burnout door als het niet goed gaat in de relatie maar meer de dingen er om heen

Schulden nu, schulden uit verleden waar ik mee worstel om dat mensen en instanties zien maar niet willen horen hoe het werkelijk is .
angst of er nog mensen zijn die me begrijpen en willen in hun leven.
Met mijn angsten probeer ik dan wat van het leven te maken maar mis ik mijn kids ga ik daar aan onderdoor dan zou ik nooit een relatie kunnen hebben.
Voor hier alles goed is ben ik misschien wel 150 en och ja dan komt er nog veel meer bij kijken
Want dan hoef ik geen spiegels meer nu kan ik er nog inkijken en iets aan doen maar het is een berg die ik zeker overkom met de HEER.
Maar die ik ook graag wil delen met iemand die er voor me is ,
en waar ik als het moeilijk is ook op terug mag vallen.
Of hebben we elkaar alleen nodig voor de lol plezier en sex dat laatste hoeft voor mij al niet dat andere heb ik nu ook niet echt
Alles in je leven alleen doen daar ben ik ook wel klaar mee.
En als ik iemands lasten kan dragen en de andere de mijne dan is het toch goed dan is er balans en dan kan je heel gelukkig zijn.

Anita

Laatst aangepast door
ALTJE848
op donderdag 17 januari 2013, 08:38
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 08:42

STEENTJE178 schreef:
Oef...... heel veel sterkte, wijsheid, geduld en energie toegewenst, Leanne!!

Pas als hij iemand het ziekenhuis in mept ondernemen de instanties actie(maar dan is hij voor het eten weer thuis zoals eerder),zolang dat niet gebeurt kan hij zuipen en meppen zoveel hij wil..........
Lang leve de hulpverlening Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 08:55

KEITH722 schreef:
oh valt wel mee hoor anna, ik weet wie het zeggen en als ik zeg: met m'n hande is dat ook voor een gedeelte >overdrachtelijk< bedoeld, net zoals ik zou zegge een ikea meubeltje (dat ik nooit koop) in elkaar te hebben geschroefd Lachende smiley zo'n meubeltje is al geprefabriceerd, dan heb je het niet zelf gemaakt en zo maar alleen in elkaar gezet

btw het pianostuk heb ik wel helemaal zelf uit mn hoofd geleerd! daar is niks geen ikea bij

by the way, de warme chocola en appelpunt zijn hatstikke goedkoop bij de ikea in groningen, maar 2,20 euro! yum!

a
Zijn wel leuke meubeltjes van ikea, niks mis ernee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:02

LEANNE226 schreef:
Ik denk dat wij meer hetzelfde denken dan het nu lijkt.........het verschil is,denk ik,dat mijn kinderen ouder zijn en over 5 jaar de deur uit zijn dus is het voor mij tijd om mijn verdere leven in te plannen.Tot die tijd houd ik rekening met ze,daarna...........tjaKnipoog smiley

Dan denken we inderdaad veel hetzelfde denk ik, er zijn nu 4 uit huis de andere 3 over ook zon 5 jaar denk ik, dan is er nog 1 tje. maar dan nog wil ik in deze omgeving blijven wonen, om ze te kunnen helpen in het leven, want die kids die uit huis zijn, komen veel langs. En bouwen hun leven in deze omgeving op.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:10

MARITIME853 schreef:
Stefanus was de laaste apostol van de 12 welke gedood werdt 3.5 jaar nadat de Heer aan het kruis is geweest.

Hm, wie is dan de apostel Petrus, met wie Paulus in contact komt in Handelingen 9?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 17 januari 2013, 09:11
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:12

FRANKT627 schreef:
Petra, dat je je grenzen bewaakt gaf je wel duidelijk aan. Je stelt ook eisen en daar is niets mis mee. Op dat punt weet je wel wat je wilt. Het zou wel eens kunnen zijn dat jouw toch wel best radicale uitspraken mannen kunnen afschrikken.

Anderzijds vraagt of zegt niemand dat jij je volledig moet aanpassen aan een man. In een relatie moet je je beide aanpassen. Het is elkaar dragen en verdragen. Het is afleren en aanleren...het is iets dat van beide kanten moet komen.

In de tekst van leanne zag ik helemaal geen veroordeling. Het was een stelling dat ze weergaf.

Wel dan neem ik toch geen man, heb geduld en alleen is ook oke, natuurlijk met een leuke levenspartner leuker, maar ik weet van mezelf dat ik niet gelukkig ben als ik zou moeten verhuizen weerna een andere woonplaats. wat een man betreft steriliseren, eh echt geen zin meer om in verwachting te raken en is kleine ingreep. en wil een man van rond mijn leeftijd dan nog kinderen?
Ik niet meer. Zijn mijn uitspraken dan zo radicaal???
dat je je aan elkaar moet aanpassen ben ik het mee eens, maar een man die eist dat ik me helemaal weer aanpas, verhuizen van me kinderen, nee dan maar geen man. daarom blijf ik vast wel nog effe vrijgezel Knipoog smiley
Wil dat dan zeggen dat je niet aan een relatie toebent omdat je je niet helemaal wil aanpassen? dat heb ik 20 jaar gedaan met me ex, voortaan blijf ik bij me zelf, al komt er nog zo,n leuke man voorbij.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:17

best interesant om over van mening trouwens te wisselen, zo wijs ik ook bv mannen af die net gescheiden zijn, ik denk dan, zie eerst maar es je scheiding te hebben verwerkt, voor je je meteen weer in een relatie stort.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:22

JOL252 schreef:
Me een breuk geknipt aan luxaflex.

kan je die dingen dan knippen, jee lijkt me een rotwerk. Net zoiets ergs als die dingen schoonmaken Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:28

LEANNE226 schreef:
Pas als hij iemand het ziekenhuis in mept ondernemen de instanties actie(maar dan is hij voor het eten weer thuis zoals eerder),zolang dat niet gebeurt kan hij zuipen en meppen zoveel hij wil..........
Lang leve de hulpverlening Zieke smiley

Boze smiley Triest allemaal
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:29

LYDIA448 schreef:
het slechtste moment van vandaag?
dat mijn man me controleert als ik zeg dat ik met mijn zussen app en hij in zijn tel gaat kijken wanneer ze het laatst online zijn geweest.... Kotsende smiley

Tijd om met hem te praten, leg hem es uit hoe dat op jou overkomt en vraag es waarom. Blijkbaar is hij heel onzeker en bang om jou te verliezen
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:35

ZEELAND736 schreef:
De meeste concerten van hem heb ik wel bekeken en beluisterd...
Prachtig...kippevel...!!!

Laatst stuurde iemand mij een filmpje, waar een jongetje van (ik meen)5 jaar, de wens had om eens met Andre samen te spelen...
Die wens werd werkelijkheid voor het mannetje...
Als dit geen nieuw Andreetje wordt.....
Was ontroerend om te zien...

Ja Ineke, net gezien, dat was Akim Kamara, een wonderkindje, wel prima dat Andre zei te hopen dat het niet weer zo'n onverdragelijk (over het paard getild) wonderkindje zou worden en dat z'n ouders hem net zo zouden opvoeden als een "normaal" kind met alle >grenzen< en kansen die daarbij horen

dit is wsch het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=DreyVZ49_mA

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op donderdag 17 januari 2013, 12:53
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:38

KEITH722 schreef:
ja nou nog 'n keer dan kan de deur nétttt weer dicht

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:39

GERRIT084 schreef:
Nah, wat jij met je trapkast had, heb ik met me koelkast Huilende smiley, smiley in tranen mot al mijn lekkere happies naar moeders brengen Gefrustreerde smiley
En alles vervangen door futloos vetarm, Geschokte, onthutste smiley magere melk, vetarme kaas, smerige smeersel dat verre weg margarine mot heten Woedende smiley
nooit geen varken meer, nooit meer uitgebakken spek tegen rundvlees kan ik niet Gefrustreerde smiley
Toen zejen ze, dan neem je maar veul rauwkost Boze smiley ben toch geen knijn Smiley die vol vragen zit

Wat nu dan te hoog cholesterol Smiley die vol vragen zit
Probeer eens te stoppen met dat paffen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt zal misschien ook al een eind heen helpen...
Nah succes met je gezonde levensstijl Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 10:02

ANNA415 schreef:

Zoek je een warme-aankruip-graag-wokkende???

(worden er tenminste 2 wensen vervuld!!)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 10:02

PETRA373 schreef:
kan je die dingen dan knippen, jee lijkt me een rotwerk. Net zoiets ergs als die dingen schoonmaken Twijfelende smiley

Ja die kan je knippen om op maat te maken, hout is alleen een beetje weerbarstig... en schoonmaken? Stofzuiger d'r op, doekkie erna, klaar.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 10:33

SHANITA130 schreef:
Heee Petra,

Mijn type!

Wat leuk!

Knipoog smiley

Brrrrrrrr, ik heb ze liever met een buikje
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 10:37

Jaaaaaaa, vriendin jarig, dus net de deur versierd...............en ze zal eerst moeten verbouwen om weer naar binnen te komen............. Clown smiley
Vanavond feestjeeeeeeee
Zaterdag maar eens goed uitgebreid Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 10:42

Liefde en angst....

Daar gaat dit topic over.
De angst om lief te hebben, terwijl als ik liefheb, ik geen angst meer voel.

Ik kan wel bang zijn voor de liefde, maar ik heb de angst juist NIET lief...

Want die twee verdragen elkaar namelijk niet.
Het zijn elkaars vijanden. Ze strijden voortdurend om de macht. Als angst wint, voel ik me ellendig. Als liefde wint, voel ik me overwinnaar.

Als je uit een nest komt waarin je geen onvoorwaardelijke liefde hebt gekregen, zomaar omdat jij het was, dan ga je een probleem krijgen.
Want waar liefde niet is, zal de angst overblijven.

En angst doet vreemde dingen met mensen, zeker als ze opgroeien.
Het laat ze vluchten, of vechten.
Het wil zich mooier voordoen, gaat stoerdoen, zet een grote bek op.
Het wil onder controle houden, manipuleren, desnoods chanteren.
Angst is ook bang om ontdekt te worden, daardoor doet het krampachtig z'n best om het licht te vermijden...
Angst wil de sterkste zijn, de macht grijpen, onderdrukken...

Gaan bange mensen dat probleem altijd houden?
Nee, zeker niet. God zag de bange mens en zond Zijn Zoon Jezus. Om tussen hen te wandelen en te vertellen dat het koninkrijk van God gekomen was.

Dat koninkrijk dat bestaat uit liefde, echtheid, eerlijkheid, openheid.
God geeft Zijn Geest van liefde, van kracht.
Waar die Geest is, kan angst eenvoudig weg niet bestaan.
Dit komt, omdat Jezus de duivel en al het kwaad overwonnen heeft.
Daarom benadrukte Jezus ook zo duidelijk: Blijf in Mij! Blijf in Mijn liefde!
Want de duivel is de enige die mensen bang wil maken. Dat is zijn specialiteit. Angst komt van hem. Hij die zelf verloren is.

W
Waar liefde is, kan geen angst bestaan.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst juist uit. Angst houdt verband met straf. Als het goed zit tussen jou en je Vader, hoef je niet meer bang te zijn voor straf. Immers, Jezus heeft die straf gedragen...

Ja maar ik ben bang om gekwetst te worden.
God zegt: kom eerst bij Mij, leer eerst Mij lief te hebben, dan zal ik je wonden genezen.

Ja maar hoe weet ik of ik die volgende man / vrouw zal kunnen vertrouwen?
God zegt: vertrouw Mij, en blijf ALTIJD in Mijn liefde, dan zal Ik je de weg wijzen die je moet gaan.

Ja maar ik ben TE gekwetst om lief te hebben.
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Is het niet de allergrootste uitdaging voor iedereen om je naaste lief te hebben, vanuit de veilige relatie die je met God mag hebben?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5069 5070 5071 5072 5073 5074 5075 ... 6194 Volgende
Pagina 5072 van 6194