| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:28
|
|
|
|
Gerrit: Maar sommige onder ons vinden het waanzinnig intellectueel om woorden te plaatsen van een HBO kwaliteit van de L.O.I
Ja, dat heet: intellectueel snobisme..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...het enigste wat hier viel was ik...stomme sneeuw...ik geef de merels geen eten meer...voila |
Met andere woorden de vogels moeten er onder leiden dat jij op je krent viel Tssssssss watje 
Overigens het zonnetje schijnt
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op vrijdag 18 januari 2013, 12:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:31
|
|
|
|
Het is hier fantastisch!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:31
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Gerrit: Maar uiteindelijk, als je dichter met Hem leeft, en mag leven, er een heleboel duidelijk wordt, en je kan zeggen, ik, wie was ik ook al weer.
Nou, als je dichter bij God leeft, en dan niet meer weet wie je was....
Ik zelf heb dan meer zoiets van: ik herken mezelf weer, weet weer wie ik ben(blij, blij, blij), en ja, dat geeft me juist een goed gevoel.
Nee, niet meer weten wie ik ook alweer was, dat lijkt me nu niet echt een fijne ervaring.... weet ik ook uit ervaring...juist het mezelf weer herkennen en terugvinden/hebben gevonden, dat is voor mij, onder andere met bij God leven. Want dát geeft zoveel vreugde.... |
ach, je hebt nu eenmaal mensen, en mensen die kunnen zeggen, zoals ik voorheen was, wil ik niet meer zijn, maar zoals nu, op de goede weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:34
|
|
|
|
Gerrit: ach, je hebt nu eenmaal mensen, en mensen die kunnen zeggen, zoals ik voorheen was, wil ik niet meer zijn, maar zoals nu, op de goede weg.
Ja, bij sommigen kan ik me ook voorstellen dat ze blij zijn dat ze niet meer willen zijn zoals ze nu zijn, of voorheen waren 
Op de goede weg!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 18 januari 2013, 12:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:42
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Met andere woorden de vogels moeten er onder leiden dat jij op je krent viel Tssssssss watje 
Overigens het zonnetje schijnt  |
De vogels leiden mij...
Ik viel gelukkig zacht...maar had nadien veel last van mijn rug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | als alles plat lag, kon ik ook niet op internet om dit te plaatsen
maar er is weer gebeld... en er zullen vast nog wel meer telefoontjes plaatsvinden... de experia box ontvangt geen netwerksignaal van buitenaf.... ik zelf heb de experiabox 2x gereset.... en ik ga geen spullen aanschaffen die het probleem zouden kunnen oplossen...
het ligt aan het netwerksignal dat mijn huiskamer niet binnenkomt.... |
Je kunt dus ook tijdelijk compleet totaal signaal verlies hebben en dus wel zo nu en dan het één en ander doen met je KPNlijntje toch?
Wel frapant dat het wel heeft gewerkt en nu niet meer. Bij mij was in het begin de adapter van de stroomtoevoer van één van de decoders niet goed, kreeg dus compleet nieuwe decoder met allese rop en aan, terwijl de adapter alleen al genoeg was.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 18 januari 2013, 12:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Ja, of een juffrouw die het kind in de hoek zet. Dan kan het nadenken over zijn zonden, juist omdat er minder prikkels zijn in die hoek, en dan kan hij tot zijn verstand komen en begrip. |
Begrijp je wat ik bedoel met dicht bij jezelf blijven? Dit is dus niet dicht bij jezelf blijven.
Wat je hier doet is precies waar het om gaat. Er zijn mensen op dit forum die proberen anderen op te voeden. Ik denk dat er heel wat leden zijn die daarvoor niet op het forum komen en hard weglopen als ze dat meemaken.
By the way, in mijn beleving is iemand in de hoek zetten, iemand duwen, en dat lokt altijd verdediging uit. Er zullen maar weinig mensen zijn die dat niet zo zullen beleven. Maar deze zullen zeker bestaan.
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op vrijdag 18 januari 2013, 13:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:50
|
|
|
|
Het zou zo fijn zijn als in dit topic getuigenissen zouden komen van christenen, die hebben ervaren dat de Heere God hen uit een valstrik, of uit een moeilijke situatie, of vul maar in, geleid heeft. Zoals in psalm 23 staat, de goede herder die het lam dat verstrikt was geraakt in een struik, terug heeft gebracht naar een grazige weide, naar de juiste kudde, beschermt door de Heere Jezus zelf.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 18 januari 2013, 18:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:56
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ben het bijna met beiden eens, bijna helemaal, maar laten we niet vergeten, dat heel ons leven, eigenlijk een leerproces is, tot je laatste snik. En je leert elke dag, sommige een beetje, en anderen weer een hele hoop, als ik van uit mijn eigen leven kijk. Nog steeds, en als ik eens terug fietst in mijn geheugen, kom ik uit op die eerdere opmerking, het doen op mijn eigen eigenwijze manier. Maar uiteindelijk, als je dichter met Hem leeft, en mag leven, er een heleboel duidelijk wordt, en je kan zeggen, ik, wie was ik ook al weer. |
Gerrit, ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld: als ik nu denk dat ik iets volgens de wil van God doe kan later blijken dat ik dat verkeerd had begrepen. Dat is leren.
Hoe verhoud zich dit nu tot jouw vertrouwen in God?
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op vrijdag 18 januari 2013, 12:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:00
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Gerrit, ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld: als ik nu denk dat ik iets volgens de wil van God doe kan later blijken dat ik dat verkeerd had begrepen. Dat is leren.
Hoe verhoud zich dit nu tot jouw vertrouwen in God? |
God kijkt altijd naar de intenties van je hart. Als je intentie oprecht was, dan staat er in de Bijbel dat de Here alles ten goede keert voor hen die Hem liefhebben.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 18 januari 2013, 17:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:12
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ben het bijna met beiden eens, bijna helemaal, maar laten we niet vergeten, dat heel ons leven, eigenlijk een leerproces is, tot je laatste snik. En je leert elke dag, sommige een beetje, en anderen weer een hele hoop, als ik van uit mijn eigen leven kijk. Nog steeds, en als ik eens terug fietst in mijn geheugen, kom ik uit op die eerdere opmerking, het doen op mijn eigen eigenwijze manier. Maar uiteindelijk, als je dichter met Hem leeft, en mag leven, er een heleboel duidelijk wordt, en je kan zeggen, ik, wie was ik ook al weer. |
Helemaal waar...!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:14
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dat meen je niet! Christen vervolging komt helemaal niet voor in de bijbel.... |
| MARITIME853 schreef: | | Ik had het over "vervolging" jij zet dat om in "christenvervolging". |
In je eerste quote staat toch duidelijk Christen vervolging maritime en op een manier dat iemand niets anders kan begrijpen dan dat je er Christenvervolging mee bedoelt
in de latere! tweede quote staat dan ineens weer alleen maar vervolging...
Het ene moment zeg je iets en het andere moment zeg je weer dat je het niet hebt gezegd, daarmee heb je je geloofwaardigheid beetje op het spel gezet, ergens komt het ook neer op "het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd" maar dat was je al verteld
als je meedoet aan een forum als dit wordt er van je verwacht voldoende duidelijk te zijn, meedoen is prima maar dan wel eerlijk blijven en niet meteen ergens op terugkomen of totaal ombuigen van wat je eerder hebt beweerd ok!? a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op vrijdag 18 januari 2013, 15:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:24
|
|
|
|
a
écht stoere mannen (zonder de "macho" hormonen) veroorzaken wel even een ander effect op jongedames enz, dan gaat het ineens helemaal niet meer over aandoenlijk maar over eh, positief aangedaan zíjn... a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zaterdag 19 januari 2013, 11:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:37
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Gerrit, ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld: als ik nu denk dat ik iets volgens de wil van God doe kan later blijken dat ik dat verkeerd had begrepen. Dat is leren.
Hoe verhoud zich dit nu tot jouw vertrouwen in God? |
Voor mij, ik heb eens gehoord, of gelezen, dat als je twijfelt, dat vaak het niet doen, de juiste keuze is. Als het vertrouwen in mensen zo,n deuk heeft opgelopen, dat het vertrouwen zo is geschaad, dan kan je alleen je vertrouwen, nog op Hem vestigen. Maar vaak heeft een oorzaak ook wel een gevolg door eigen handelen. En wordt je uiteindelijk in een hoekje gedreven, waar je eigenlijk bijna niet meer uit kan komen. En als het dan zover is, kan je nog één ding doen, Hem om hulp vragen, en dan ben je klein heel klein. En je merkt het van zelf, als het zo ver mag komen, en soms moet dat komen in een mensen leven. Om je eigen te laten leiden door Zijn Geest, en niet wat het kwaad je influistert , en als je eerlijk bent, ook tegenover jezelf, weet je welke keuze de juiste is. Maar je moet ook met beide benen op de grond blijven staan, en niet als een blinde rond huppelen. Volgens mij, vraagt ook Hij om zelf uit te kijken, en niet blind te varen..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:37
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Het zou zo fijn zijn als in dit topic getuigenissen zouden komen van christenen, die helemaal stuk zaten en hebben ervaren dat de Heere God hen uit een valstrik, of uit een moeilijke situatie, of vul maar in, geleid heeft.
|
en het mag geen lap van een verhaal zijn .... ;)
Ik wil graag een stukje delen van wat mij overkwam op een conferentie afgelopen april. Een conferentie van Leanne Payne over identiteit in Christus. Ik ben daar de tweede avond ziek (40 graden koorts) uit weggelopen. Erg heftig. Ik heb dat hele weekend gewandeld met God, hij heeft me zoveel verteld en bemoedigd. Om een stukje uit de dialoog met hem weer te geven;
-> Heer, moet ik nu morgen terug gaan en ze vertellen wat dit met me heeft gedaan? Nee, dat is niet nodig. Ga eerst maar naar je hotel en ga even lekker slapen. Ik zal je zo wel wat laten lezen. Ik ben in bed gevallen en werd enkele uren later wakker. Ik dacht: -> ok ik moet iets gaan lezen maar wat dan? Heer, hoe zit dat? Ga eerst maar lekker wat eten, dat lezen komt zo wel. Ik gegeten, en had dus geen misselijkheid bij die koorts, maar nog steeds flinke koorts. Ik weer naar bed maar dacht: -> maar Heer, ik moet wat lezen, ik zou niet weten wat. en ik ben zoooo moe. Galaten 5. -> Wat Galaten 5? Lees dat maar eens In die tekst zit zo het antwoord op mijn worsteling. Met name in vers [24] Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. [25] Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst. Ik krijg nu ik hier neer schrijf weer kippevel. Hoe treffend, maar hoe toepasselijk ook voor dit topic! Ik was klaar met het weekend en reed terug naar huis. Ik lag vroeg op bed, tegen een uur of 9. Ga even bij Nico en Coby langs en laat je zegenen. Ik heb me weer aangekleed en ben naar deze lieve mensen toegegaan. Ze waren net 5 minuten thuis van een vrienden weekend. Ik heb mijn ervaring gedeeld met Nico. Hij keek mij vol verwondering aan en sprak: Galaten 5? Daar hebben wij het het afgelopen weekend met elkaar telkens over gehad na aanleiding van een dagboekje. Hij heeft mij enkele stukken daaruit voorgelezen, ook weer zo relevant. Daarna me gezegend. Ik kan alleen maar zeggen God is geweldig! Hij is een levende, sprekende God en oneindig wijs!
Vertrouwen? het heeft zoveel lagen! Vetrouwen dat Hij bestaat. Vertrouwen dat Hij er is, ook al hoor ik Hem even niet; Vertrouwen dat Hij mij heeft gemaakt zoals ik ben, dat ik mag zijn wie ik ben; Vertrouwen dat hij onvoorwaardelijk van mij houdt; Vertrouwen dat ook al maak ik een verkeerde keuze, ik meer over mezelf leer en dat dit altijd goed is; Vertrouwen dat Hij naar mij toekomt als ik naar hem toega. Dat Hij spreekt als ik luister. Dat in hem alleen maar vrede is. Dat Hij morgen dezelfde is als vandaag!
-> Heer, kan ik dit wel delen? op deze manier op dit forum? Getuig gewoon van Mijn liefde. Laat mij maar zorgen voor de rest ...
P.S. Geweldig om een dagboek bij te houden om al dit soort gesprekken vast te houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:45
|
|
|
|
[quote=GERRIT084] Maar vaak heeft een oorzaak ook wel een gevolg door eigen handelen. En wordt je uiteindelijk in een hoekje gedreven, waar je eigenlijk bijna niet meer uit kan komen. En als het dan zover is, kan je nog één ding doen, Hem om hulp vragen, en dan ben je klein heel klein. En je merkt het van zelf, als het zo ver mag komen, en soms moet dat komen in een mensen leven. quote]
Hoi Gerrit, bedoel je te zeggen dat een probleem vaak het gevolg is van eigen handelen?
Ik denk dat Annette (die voor mij de aanleiding was om dit topic te starten) graag een voorbeeld van je zou willen horen. In wat voor een situatie je Hem om hulp hebt gevraagd en hoe Hij je toen heeft geantwoord. En dat kan op een heel andere manier dan wat ik net beschreef. God heeft zoveel manieren om te antwoorden. Daarom juist dit topic.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:49
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | In je eerste quote staat toch duidelijk Christen vervolging maritime en op een manier dat iemand niets anders kan begrijpen dan dat je er Christenvervolging mee bedoelt
in de tweede quote staat dan ineens weer alleen maar vervolging...
Het ene moment zeg je iets en het ander moment zeg je weer dat je het niet hebt gezegd, daarmee heb je je geloofwaardigheid beetje geweld aangedaan, ergens komt het ook neer op "het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd" maar dat had ik je al verteld
als je meedoet aan een forum als dit wordt er van je verwacht voldoende duidelijk te zijn, meedoen is prima maar dan wel eerlijk blijven en niet meteen ergens op terugkomen of totaal ombuigen van wat je eerder hebt beweerd ok!? a |
Sjonge het is maar wat makkelijk om zo af en toe wat neer te kalken zonder ooit ergens inhoudelijk op in te gaan. Als je vrij veel ergens op in gaat, kan het wel eens zijn dat je mogelijk iets anders zet (mogelijk he) dan dat er staat. Het gaat er lang niet meer over dan waar ik mee begon, maar de eerste die de trant in werking zette, ach wie was dat ook weer. Tsja, iemand die liever Jip en Janneke taal wilde, en een beestje, waar het helemaal niet over ging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:54
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Het zou zo fijn zijn als in dit topic getuigenissen zouden komen van christenen, die helemaal stuk zaten en hebben ervaren dat de Heere God hen uit een valstrik, of uit een moeilijke situatie, of vul maar in, geleid heeft. Zoals in psalm 23 staat, de goede herder die het lam dat verstrikt was geraakt in een struik, echt hopeloos verstrikt, dat de goede herder dit lam terug heeft gebracht naar een grazige weide, naar de juiste kudde, beschermt door de Heere Jezus zelf. Waar geen wolf in schaapskleren meer naar binnen kan, dan alleen langs de Here Jezus zelf.
Niet vitten op elkaar, of iemand die verwond is nog verder naar beneden trappen, maar gewoon even een topic met rust en bemoedigende getuigenissen over Gods Trouw toen jij even helemaal niet meer verder kon. |
ik heb al es dingen over me leven geschreven dus dan zou ik in herhaling vallen. Dit voorval heb ik nog nooit geschreven, na me scheiding, toen ik nog niet met god was raakte ik in verwachting van een man, perongeluk. Ik kon het niet laten weghalen. Nu kan ik goed met hem, maar heb veel bedreigingen gehad dat hij me kind van me zou weghalen. En ik stond zwak als moeder, had last van herbelevingen door traumatische ervaringen, daardoor straatangst en daar kwam jeugdzorg en exvriendje met allerlei leugens tegen jeugdzorg die perfect over kwam. inmiddels had ik god leren kennen en vertelde al die dingen tegen god, toen sloeg ik d ebijbel open en las ik, deutotom 7 7-8 De here zal uw vijanden die tegen u opstaan, verslagen aan u overleveren. Langs een enkele weg zullen zij tegen u optrekken, maar langs zeven wegen voor u vluchten. psalm 55-23 leg uw last op de heer en hij zal u steunen, nooit zal hij dulden dat een rechtvaardigge ten val komt jesaja 49- 25 ik zelf zal strijden tegen uw bestrijders en ik zelf zal uw zonen redden.
Ik heb die woorden opgeschreven en me daar vaak aan vast gehouden, hoe de omstandigheden ook waren, en die waren gemeen, oneerlijk, om het maar kort te omschreven. Op een gegeven moment bad ik voor verwarring van me tegenstanders, wat echt dus gebeurde, waardoor de waarheid boven de tafel kwam.
Nu is dit allemaal geschiedenis, volgens jeugdzorg hoef ik nooit meer bang te zijn dat iemand me kind bij me weg wil halen, ik bewezen heb tegen over hun dat ik een goede moeder ben, hoe de omstandigheden ook zijn. Om een beetje me prive te beschermen heb ik het verhaal beetje kort omschreven, maar geloof me, het was een heftig gebeuren, zonder god had ik het niet aangekund. De leugens waren gemeen, als of de duvel een valkuil voor je graaft.
en moeilijke omstandigheden, ja met 7 kids, agressieve ex en getraumatiseerd, daar heeft god me uit gered
aan tafel zitten met kids bidden voor eten, ook verhoord
met kids bidden voor een woning, omdat we die niet konden krijgen, ook verhoord
eerlijk gezegd zou ik er een boek over kunnen schrijven over gods genade en liefde voor ons en hoe we hem rustig kunnen vertrouwen en dat terwijl ik helemaal niet zon goede cristen ben, hij houd van ons onvoorwaardelijk.
vreemdste ervaring was dat er echt een demoon door me raam naar binnen liep, ik dacht help, dit word me dood, durfde hem noggeneens niet weg te sturen in jezus naam, zo angstig was die en ik verlamde van angst. toen kwam er een prachtig mooi wit licht en hoorde ik boven em een stem die zei, ik ben bij je, zoef ding weg, nooit meer gezien.
En soms op hele moeilijke momenten heb ik een engel gezien, ik denk dat god dat deed om me te laten zien, kijk niet bang zijn, ik ben echt bij je, en zelf engelen zijn bij jou.
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op vrijdag 18 januari 2013, 14:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 14:10
|
|
|
|
ach en als ik toch al bezig ben; na antibiotica kuur nog steeds koorts dus moest na de dokter een sterkere halen en dacht ik ga na de kerk, vraag of eimand voor me wil bidden, me ziek na de kerk gesleept, en ik had nog geneens niet gevraagd of iemand voor me wou bidden en ik genas spontaan. ( eh wel ook altijd na de dokter gaan hoor)
en soms bid ik tot god en is het als of de hemel open is, voel ik me zo dicht bij jezus en god, ooit kwam daarbij een waterval over me heen , hele mooie van soort diamanten, me kinderen zeiden dat ik straalde, sindsdien weg traumatische stress, stom genoeg ben ik nog wel es onzeker zou ik echt genezen zijn? Maar dat word steeds minder en dat terwijl deskundiggen beweerden dat ik niet zou genezen zonder medicijnen omdat ik te zwaar getraumatiseerd was, dus medicijnen en er maar mee leven, medicijnen heb ik nooit genomen, maar gods woord als medicijn
enfin ik zou ophouden, maar jezus is er echt, de bijbel is een woord van waarheid en jezus houd van ons met een onvoorwaardelijke liefde, we hoeven niet eerst een perfecte cristen te zijn om zijn liefde te krijgen, daar ben ik bewijs van.
Dus niets zo fijn als een relatie met jezus hebben, zo veilig als hem vertrouwen en je leven aan hem geven, hoe de omstandigheden ook zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 14:23
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | | Dan hebben wij een meningsverschil. Ik denk, je hebt goede mensen, slechte mensen en ertussen in; veel grijstinten(en nee, ik doel nu niet op een walgelijk boek dat zo heet en erg populair is) | Absoluut ben met je eens dat er goede en slechte mensen zijn. Ik denk alleen dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Wat ik wil zeggen is dat het kwaad ten diepste in ieder mens zit (de mens is geneigd tot alle kwaad) De omstandigheden kunnen je zo maken. Gelukkig hebben wij het goed in ons landje maar wat nu als je in andere omstandigheden ben? Als je enorme honger moet leiden? Dan komt het ervaak uit wat tendiepste in de mens zit. Echt niet iets om trots op te zijn. Maar met Gods hulp kan het wel.
| SHANITA schreef: | ) Ja, en, bijna de hele bevolking werd gehersenspoeld, en toch, velen hadden het wel door, en gingen in verzet, ja, Duitsers.....En vaak hadden die bewakers geen keuze, of zelf een kogel door je hoofd, of dat werk doen, en onder deze bewakers waren er ook velen die er niet in mee gingen en stiekem de gevangenen hielpen(burgelijke ongehoorzaamheid, maar dus wel ok, want het ging tegen de wil van God in, wat daar gebeurde in de concentratiekampen). | Ik vrees dat het minder voorkwam dan het zou moeten geweest zijn en wat allemaal te lezen valt in die spannende jongensboeken. Maar ik was er niet bij, en last but not least: de beste stuurlui staan aan wal! 
| SHANITA schreef: | | Een Kapo was een gevangene in een nazi-kamp in de Tweede Wereldoorlog, die als taak had op de andere gevangenen toe te zien. | Ik weet wat een kappo is, inderdaad waren het soms criminelen, maar zo gebeurde het ook dat een Joods kamp ontruimd werd (dat hield in dat kinderen van moeders gescheiden werden) Kinderen werden vermoord en de moeders werden kapo. De moeders werden vervolgens gewelddadig richting de nieuwelingen. 'want die waren tenslotte de oorzaak van het verdwijnen van hun kinderen' Zo'n systeem is te gruwelijk voor woorden natuurlijk! Daarom opnieuw mijn mening: Ik denk dat 'het kwaad' in ieder mens zit, gelukkig komt het er bij veel mensen niet uit.
En dan zeg jij, iedereen kan keuzes maken; soms wel maar lang niet altijd! En dan..... kàn het kwaad eruit komen!
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op vrijdag 18 januari 2013, 14:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 14:34
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | enfin ik zou ophouden, maar jezus is er echt, de bijbel is een woord van waarheid en jezus houd van ons met een onvoorwaardelijke liefde, we hoeven niet eerst een perfecte cristen te zijn om zijn liefde te krijgen, daar ben ik bewijs van.
Dus niets zo fijn als een relatie met jezus hebben, zo veilig als hem vertrouwen en je leven aan hem geven, hoe de omstandigheden ook zijn. |
Dankjewel Petra, dat is mijn Koning! Al mijn vertrouwen meer dan waard!
Hij nodigt uit: Kind, ik houd van jou. ik wil met je wandelen. Waarom loop je zo eenzaam rond? Geef me jouw verdriet, dat wil ik aanraken en wegnemen. Waarom deel je jouw pijn niet met me? Het zijn plaatsen die je donker houd voor mij.
Dat zegt Hij niet alleen tegen mij, maar tegen iedereen. Ik heb ervaren dat Hij de pijn wegneemt, voorzover ik die echt met hem heb gedeeld.
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op vrijdag 18 januari 2013, 17:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 14:42
|
|
|
|
[quote=ZOEKER064]Begrijp je wat ik bedoel met dicht bij jezelf blijven? Dit is dus niet dicht bij jezelf blijven.
Ik begrijp wel wat ík ermee bedoel.
Maar ff niet wat jij ermee bedoeld.
Wat je hier doet is precies waar het om gaat. Dat weet ik.
Er zijn mensen op dit forum die proberen anderen op te voeden. Ja, en?
Ik denk dat er heel wat leden zijn die daarvoor niet op het forum komen en hard weglopen als ze dat meemaken.
Ja, en? Wat heb ik daarmee te maken dan?
By the way, in mijn beleving is iemand in de hoek zetten, iemand duwen, en dat lokt altijd verdediging uit. Er zullen maar weinig mensen zijn die dat niet zo zullen beleven. Maar deze zullen zeker bestaan.
Nou gelukkig maar... En..iemand in de hoek zetten kan ook zonder duwen, je kan ook zeggen, puntje puntje, in de hoek! En als een juffrouw rechtvaardig is, dan gaat het kind gewoon in de hoek staan. Dusz...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 18 januari 2013, 16:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 14:59
|
|
|
|
Maar dan die overgave...
De voorgaande reacties lijken allemaal te staven dat overgave het enige antwoord is op vervolging..(verdrukking, e.d.) Maar is dat zo? Wat is overgave eigenlijk? Is dat hetzelfde in een antwoord op vervolging als in het vinden van een partner? Lijken me toch twee heel verschillende situaties. Persoonlijk geeft het woordje overgave in dit topic me een beetje de kriebels, zoals Annette het al verwoordde; Moeten we dan maar op een stoel gaan zitten toe kijken hoe het huis leeg geroofd word?!
Waar is onze eigen verantwoordelijkheid in het geheel? Moeten we niet ook zelf actie ondernemen om die partner te vinden, of gerechtigheid te behalen? De laatste tijd heb ik nogal wat mensen geholpen bezwaren in te dienen bij de overheid wegens onterechte sancties of vorderingen. Zouden al die mensen dan maar geen bezwaar in moeten dienen omdat ze liever op God vertrouwen? Ik verzeker je, ze zullen elke cent moeten betalen! (en misschien nog wel meer). Net als we bij het vinden van een partner er toch echt op uit moeten gaan om iemand tegen te komen. En juist waar het die partner betreft zal overgave m.i. meer te maken hebben met weten op welke basis God je vraagt een partner uit te kiezen en je daar aan overgeven, dan thuis op de bank te gaan zitten wachten tot God iemand stuurt die even komt aanbellen.
Het doel van dit topic was om vast te stellen of de fysieke, of de emotionele relatie eerst moet komen. De bijbel vertelt mij duidelijk dat dit het tweede moet zijn. Waar het fout gaat is het feit dat (te) veel mensen God helemaal niet in de keuze voor een partner betrekken, en dus niet begrijpen hoe Hij de man/vrouw relatie werkelijk bedoeld heeft. Het allerbelangrijkste in een relatie (huwelijk) is de keuze; daarna volgt de rest vanzelf. En wanneer die keuze je basis is, zet je 'het hart' automatisch op de eerste plaats. Dus; 'Eerst het vlees, of eerst het hart?!' - Geen van beiden! Eerst God! En dan is de keuze als vanzelf niet gebaseerd op het één of het ander, maar op wat God je laat zien wat goed voor je is of niet.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 18 januari 2013, 15:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 15:08
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Sjonge het is maar wat makkelijk om zo af en toe wat neer te kalken zonder ooit ergens inhoudelijk op in te gaan. Als je vrij veel ergens op in gaat, kan het wel eens zijn dat je mogelijk iets anders zet (mogelijk he) dan dat er staat. Het gaat er lang niet meer over dan waar ik mee begon, maar de eerste die de trant in werking zette, ach wie was dat ook weer. Tsja, iemand die liever Jip en Janneke taal wilde, en een beestje, waar het helemaal niet over ging.  |
gerrit, je hebt mn posting niet aandachtig willen lezen zie ik al, je schrijft dit misschien dan ook met andere intenties, ik ga er verder niet op in a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op vrijdag 18 januari 2013, 15:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 15:08
|
|
|
|
Lieve Shanita
Het forum zou ook een ontMOETingsplaats kunnen zijn. Waar je met elkaar deelt wat je bezig houdt. Waar je jezelf kunt zijn zonder dat je constant de maat wordt genomen en verteld hoe je dingen anders MOET doen.
Er bestaat zoiets als persoonlijke grenzen die als het goed is door anderen worden gerespecteerd. Daar zijn heel wat goede boeken over geschreven en het heeft mij heel wat jaartjes gekost om dit te leren. het herkennen en respecteren van grenzen is een voorwaarde voor goede relaties.
Een van de grootste relatiekillers is het geven van ongevraagd advies. Advies heeft pas zin als een ander daarvoor open staat cq er om vraagt.
Voor mij betekent bij mezelf blijven dat ik binnen mijn grenzen blijft, op mijn eigen gebied. Dat ik het hebt over dingen waar ik zelf voor verantwoordelijk ben. Ben ik verantwoordelijk voor het gedrag van medeforumleden?
Natuurlijk mag ik iemand aanspreken op zijn gedrag, maar dat hoeft niet via het forum zelf, dat kan via email. Dan kan iemand zijn bericht eventueel aanpassen en/of excuses aanbieden. Op het forum kan ik iemand bevragen, zoals ik dat hier bij jou doe.
Het is helemaal jouw keuze om te reageren zoals je dat doet. Ik herhaal alleen maar dat het verstandiger is om dicht bij jezelf te blijven en niet op het gebied van de verantwoordelijkheid van een ander te komen. Dat leidt bijna altijd tot oorlog, uitgelokt door degene die de grens overgaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 15:18
|
|
|
|
[quote=ROOS575]Absoluut ben met je eens dat er goede en slechte mensen zijn. Ik denk alleen dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Wat ik wil zeggen is dat het kwaad ten diepste in ieder mens zit (de mens is geneigd tot alle kwaad) De ene mens wel de andere niet, niet 'dé mens is geneigd tot alle kwaad'. Omstandigheden kunnen iemand zo maken, zo van als je niet in het leger gaat, wordt je geëxecuteerd. Zo heeft iemand geen keus zeg maar. Dus niets geneigd tot alle kwaad, hij wil het niet die soldaat hij heeft geen keus.
Er zijn erg veel situaties waar de mens wél een keuze heeft.
De omstandigheden kunnen je zo maken. Ja, zie hierboven mijn voorbeeld. Gelukkig hebben wij het goed in ons landje maar wat nu als je in andere omstandigheden ben? Als je enorme honger moet leiden? Ja, maar als iemand voedsel steelt omdat hij en zijn gezin echt honger hebben dan komt het niet omdat de man geneigd is tot alle kwaad, nee, de man kan er een afschuw van hebben, maar ja, hij heeft geen keus. Dan komt het ervaak uit wat tendiepste in de mens zit. Nee, want dat hoeft helemaal niet in de man te zitten, hij is ertoe genoodzaakt. Echt niet iets om trots op te zijn. Nee, degene die verantwoordelijk zijn voor de armoedige situaties in deze wereld die kunnen niet trots zijn, en degene die daar de dupe van zijn kunnen daar niets aan doen. Maar met Gods hulp kan het wel. Wat???
Ik vrees dat het minder voorkwam dan het zou moeten geweest zijn en wat allemaal te lezen valt in die spannende jongensboeken. Maar ik was er niet bij, en last but not least: de beste stuurlui staan aan wal! 
Ik weet wat een kappo is, inderdaad waren het soms criminelen, maar zo gebeurde het ook dat een Joods kamp ontruimd werd (dat hield in dat kinderen van moeders gescheiden werden) Kinderen werden vermoord en de moeders werden kapo.Dan hadden de moeders geen keus en waren al dermate getraumatiseerd, dus omstandigheden, en niet geneigd om zo maar ff een kapo te worden...De moeders werden vervolgens gewelddadig richting de nieuwelingen. 'want die waren tenslotte de oorzaak van het verdwijnen van hun kinderen' Dan waren die moeders al dermate getraumatiseerd.....en niet geneigd tot, nee, gedwongen tot, met hun leven.... Zo'n systeem is te gruwelijk voor woorden natuurlijk! Daarom opnieuw mijn mening: Ik denk dat 'het kwaad' in ieder mens zit, gelukkig komt het er bij veel mensen niet uit. Nee, het kwaad zit niet in ieder mens, mijn mening dus, in de een wel, de ander niet....je kan keuzes maken.... En wat jij schets in de 2de wereld oorlog, daar konden soldaten enzo geen keuzes maken, dat kon hun hun leven kosten.....en andere voorbeelden, wat mensen deden om zelf in leven te blijven, of hun kinderen in leven te laten blijven....en dus geen keus hadden....Dat heeft er helemaal niets mee te maken dat ze 'tot alle kwaad geneigd waren' ze konden niet anders.En hoeveel mensen, ook Duitsers hebben hun leven geriskeerd voor anderen...kijk maar bijvoorbeeld naar de waar gebeurde film; Schindler's List En dan zeg jij, iedereen kan keuzes maken; soms wel maar lang niet altijd! En dan..... kàn het kwaad eruit komen!
Iedereen kan ten alle tijden keuzes maken en dan bedoel ik niet in oorlogssituaties, van 'als je nu niet zegt waar die Jood zich verborgen houdt dan schiet ik je baby dood...'.
Dan komt het kwáád er niet uit: dan worden mensen voor onmogelijke keuzes geplaatst en dat is wel eventjes iets heel anders.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 18 januari 2013, 16:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 15:28
|
|
|
|
Tsja, smaken verschillen. Gelukkig maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 15:46
|
|
|
|
[quote=ZOEKER064]Lieve Shanita
Het forum zou ook een ontMOETingsplaats kunnen zijn. Waar je met elkaar deelt wat je bezig houdt. Waar je jezelf kunt zijn zonder dat je constant de maat wordt genomen en verteld hoe je dingen anders MOET doen.
Ja, en? Ik heb trouwens wel het gevoel dat je dat bij mij bent begonnen te doen.
Er bestaat zoiets als persoonlijke grenzen die als het goed is door anderen worden gerespecteerd. Daar zijn heel wat goede boeken over geschreven en het heeft mij heel wat jaartjes gekost om dit te leren. het herkennen en respecteren van grenzen is een voorwaarde voor goede relaties. Klopt, en als men dat niet herkent en respecteert dan kan je zelf je grenzen duidelijk maken.
Een van de grootste relatiekillers is het geven van ongevraagd advies. Advies heeft pas zin als een ander daarvoor open staat cq er om vraagt.
Bedoel je nu dat ík advies geef, ik geef mijn mening, en ja, in het topic van Anita, vroeg ze om advies....in 'Angst om lief te hebben'.
Voor mij betekent bij mezelf blijven dat ik binnen mijn grenzen blijft, op mijn eigen gebied. Dat ik het hebt over dingen waar ik zelf voor verantwoordelijk ben. Ben ik verantwoordelijk voor het gedrag van medeforumleden?
Nee. En ik ook niet. en mag ik over gedrag van forumleden iets zeggen, in dit geval wat ze schrijven: 'Ja'.
Natuurlijk mag ik iemand aanspreken op zijn gedrag, maar dat hoeft niet via het forum zelf, dat kan via email. Dan kan iemand zijn bericht eventueel aanpassen en/of excuses aanbieden. Op het forum kan ik iemand bevragen, zoals ik dat hier bij jou doe.
Dat hoeft niet, dat kan wel.
Het is helemaal jouw keuze om te reageren zoals je dat doet. Ik herhaal alleen maar dat het verstandiger is om dicht bij jezelf te blijven en niet op het gebied van de verantwoordelijkheid van een ander te komen. Dat leidt bijna altijd tot oorlog, uitgelokt door degene die de grens overgaat.
Wie zegt en kan weten dat en of ik niet bij mezelf blijf? Ik blijf juist wel bij mezelf door iets te zeggen waarvan ik denk dat dat niet kan....doen sommigen anderen ook. Kijk maar even als voorbeeld hoe woedend Gerrit op mij werd, toen ik als een van de mogelijkheden seks. kindermisbruik naar voren bracht als eventuele reden voor het niet lukken van sommige relaties...
Ik heb hier met niemand oorlog. En als het even erop begint te lijken doe ik er altijd meteen iets aan.
En als ik iemand wil aanspreken op zijn taalgebruik, dan is dat, op dat moment mijn eigen keuze, waar ik mijn eigen voor mij belangrijke redenen voor heb.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 18 januari 2013, 15:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 16:28
|
|
|
|
@Shanita:
Blijkt maar weer hoe makkelijk je het idee krijgt dat je iets moet doen van de ander. Zelfs al licht je alles toe met wat je bedoeld, dan kan de ander het er toch van maken. ;)
Ik ga jou niet vertellen wat jij zou moeten doen. Ik zou je wel wat waardevolle tips kunnen geven misschien, maar dat is helemaal buiten context van dit onderwerp. Dat zou dan niet zijn wat jij wel en niet moet doen, maar wat mij opvalt in jouw gedrag, wat ik waarneem (spiegelen). Daar zou je dan al of niet wat mee doen.
Het topic is volgens mij gestart over het punt hoe forumleden hier met elkaar omgaan. En in dit topic heb jij even iemand in de hoek gezet. een duidelijker voorbeeld is er niet van wat door de topicstarter volgens mij bedoeld wordt. Door jou te bevragen is mij duidelijk geworden dat jij vind dat we elkaar moeten opvoeden. En mijn indruk is dat er meer op deze manier op het forum zitten.
Wat goed bedoeld is als bijbels creert een bijbelse spraakverwarring (babel) en leidt zoals de ervaring leert altijd tot oorlog.
Het mooie van het forum is juist om te zien hoe anders we allemaal zijn en we toch allemaal de verbinding hebben in onze Maker. Al die andere mensen om me heen zijn spiegels waardoor ik mezelf beter kan leren kennen. Niemand heeft de waarheid in pacht (daar heeft babel voor gezorgt) maar samen kunnen we die wel ontdekken. Dat God van een ieder van ons houdt, zonder voorwaarden, gewoon zoals we zijn. Ieder met zijn nukken. Ik hoef niemand te veranderen, dat doet God wel. Wat een rust, wat een vrede, een Oase in deze wereld.
En wat ik geleerd heb van spiegels, de persoon waar je je het meest aan irriteert is je beste spiegel .... daar kun je het meeste van leren ....
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op vrijdag 18 januari 2013, 19:08
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|