| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 12:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit was slechts een voorschot..... Allereerst denk ik dat veel mensen niet begrepen hoe het oud testamentische verbond in elkaar zat. Hoe meer je leest hoe de besnijdenis werkte, hoe meer je de overeenkomsten ziet tussen de besnijdenis en de kinderdoop. Alles wat je vertelt over verbond en genade komt overeen met hoe God met Zijn volk omgaat. En oud testamentisch is niet per definite verkeerd, maar het is niet af..... Net zoals bij de kinderdoop is er bij de besnijdenis ook een moment waarin men Gods genade aanvaardt. Bij de besnijdenis is dat het moment van de Bar Mitswa, bij de kinderdoop is dat de belijdenis. Daar aanvaardt men Gods genade in hun leven. Het artikel laat zien hoe de kinderdoop in plaats gekomen is van de besnijdenis. |
prima chat; dan verwachten we je vervolg op "het voorschot" en de paralellen tussen besnijdenis en doop zijn logisch, ze symboliseren beide het verbond van God met ons mensen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 12:51
|
|
|
|
ELOY025 schreef: Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.
nisha schreef; Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...
en als God een leven ziet waar de vruchten van de Heilige Geest zichtbaar in zijn, nisha? Hij zegt immers ook dat je geloof zichtbaar wordt uit je werken. niet iedereen antwoordt "dogmatisch verantwoord" he? maar dat hoeft nog niet te betekenen, dat iemand dan de Heere Jezus niet kent.... enne......je mag Hem al leren kennen in dit leven......kleine nuancering....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 12:56
|
|
|
|
Dan toch maar de PGB afschaffen?????? Daar word ook giga mee gerotzooid!!! En de mensen die het daadwerkelijk nodig hebben krijgen het niet meer... Beetje bizar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 13:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ok nog een aantal suggesties voor bezuinigingen:
Schaf het ministerie voor het gezin af. Het is gebleken dat het nauwelijks enkel meerwaarde toegevoegd heeft.
Schaf de toelage voor kinderopvang af. Laat de ouders nu maar eens weer de gewone zorgtaak op zich nemen. Waarom zou de staat zoiets moeten subsidiëren?
Haal overbodige lagen binnen het ambtenaren apparaat eruit. Schaf de sociale rechercheurs af. De kosten zijn nl. hoger dan de opbrengsten. Het lijkt leuk, maar het is een geldverslindend systeem.
Schaf overbodige subsidies aan belangengroeperingen af. |
oke klinkt leuk hoor chat maar dat zijn weer dingen die jou totaal niet raken zoals ik al eerder zei: zo kan ik ook bezuinigingen voorstellen iedereen moet wat inleveren als ik het maar niet ben want stel je voor dat ik straks geen nieuwe meubels meer kan kopen dat ik me moet vernederen tot het kopen van 2e hands meubelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 13:19
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | ik zie al een tijd lang allemaal groene stippen op een zebrapaden. |
Blijf dan ook van die paddo's af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 13:25
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | prima chat; dan verwachten we je vervolg op "het voorschot" en de paralellen tussen besnijdenis en doop zijn logisch, ze symboliseren beide het verbond van God met ons mensen.... | ff naar de dokter, is iets belangrijker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 13:34
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Dit schokkeert me erg als je dat meent. Dan zal je dus volgens jouw alle foto's en portretten van dierbaren ook moeten verscheuren cQ vernietigen ik hoop dat ik je verkeerd begrijp |
Ik denk het wel Daan, of Laurens is een beetje dubbel in zijn uitspraak, want hij heeft wel een foto geplaats bij zijn profiel .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 14:13
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Kom gewoon naar de Gebedsroom, daar is o.a. saamhorigheid, acceptatie, respect rust en vrede  |
Nog een idee, laat de chatbox en eventueel het forum een poosje voor wat het is. Kan heel verfrissend zijn! Reallife heeft ook zo z'n charmes. 
Ik vind 3 delen van 'onaardig gedoe in chat en forum', een beetje veel van het goede.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 28 april 2010, 14:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 14:16
|
|
|
|
Nisha, om nog even op je vraag in een ander topic terug te komen. Ik ken jou(w naam) inderdaad van een andere site.
‘k Begrijp de reactie van Mar, ook ik krijg een heel onprettig gevoel bij dit topic. Met het grootste deel van CM-ers is helemaal niks aan de hand. Je kunt ook problemen zoeken. En trouwens, in reallife kom je toch ook oneerlijke mensen tegen? Ik ga hier verder geen woorden meer aan verspillen, maar lekker van het zonnetje genieten.
Mooi stukje, Hannah!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 28 april 2010, 15:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 14:19
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | suus, de Heere Jezus is nog wel steeds mens; want maria heeft Hem gezien, nadat Hij was opgestaan, in een verheerljkt lichaam; en met dat verheerlijkte lichaam is Hij opgevaren ten Hemel, waar Hij ziit aan de rechterhand van de Vader. |
Dat zeg je heel mooi Hannah. Dat is juist het bijzondere aan de Here Jezus. Wij mogen uiteindelijk ook met Hem samen zijn in een verheerlijkt lichaam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 14:26
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | ik heb niks om over te zemelen ik heb niks om over te ..... |
Ik heb niks om over te zwijmelen en zachtkens te........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 15:37
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Ach ja laat ik er dan toch maar ens wat uit gooien wie weet helpt het.....:
Kennen jullie dat dat gevoel van eenzaamheid en dat God zo ver weg lijkt , dat je een brok in je keel krijgt en je niet precies weet waarom...... Je huilt om niks of eigenlijk toch heel veel.....
Dat je moe wordt van het oordeel dat je geen man meer hebt , of de vraag constant waar ie is gebleven. En als je zegt dat ie weggelopen is je aankijken of je op een andere planeet woont......
Rechtzaak rechtzaak was je maar voorbij dan had ik rust en mn kinderen ook!
Greets, Peacedove |
Ik herken het gevoel.
Juist wanneer iemand er middenin zit, lijkt God ver weg maar is juist heel dichtbij.
Later zul je zien dat Hij je gevormd heeft naar Zijn beeld, mits je het van Hem blijft verwachten hoe moeilijk ook.
Het betekend eigenlijks, dat God je aan het vormen is naar een kostbaar PAREL. Dat gaat niet zonder pijn en verdriet. Hij koesterd gedachten van vrede over jou, opdat je een hoopvolle toekomst heb.
Je kunt het ook zo bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=4jOGowScSUI&feature=related
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 28 april 2010, 15:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 15:40
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb niks om over te zwijmelen en zachtkens te........
 |
tja leanne........je wilt iets om te zwijmelen en zachtkens te zuchten?? haha, ik zie je al zitten op een bankje onder de geurende appelbloesem, terwijl de hyacintjes aan je voeten hun parfum op laten stijgen.. je koppie scheef, je ogen ten hemel geslagen met smachtende blik, terwijl gij zachtkens zuchtende opwaarts droomt.....naar de vormen van de wolken; witte prinsen op witte paarden, galopperend over de blauwe hemel-vlakten om maar zo snel mogelijk neer te kunnen strijken naast leanneke onder de appelboom......
wat in t vat zit verzuurt niet leanne; ooit, op een dag......komt er een prins uit de hemel gevallen, speciaal voor jou!! (zorg wel dat je dan klaar zit om hem op te vangen, anders heb je straks nog een prins met een gebroken pootje....)
afijn; ik zwijmel maar wat.........*zucht*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 15:42
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tja leanne........je wilt iets om te zwijmelen en zachtkens te zuchten?? haha, ik zie je al zitten op een bankje onder de geurende appelbloesem, terwijl de hyacintjes aan je voeten hun parfum op laten stijgen.. je koppie scheef, je ogen ten hemel geslagen met smachtende blik, terwijl gij zachtkens zuchtende opwaarts droomt.....naar de vormen van de wolken; witte prinsen op witte paarden, galopperend over de blauwe hemel-vlakten om maar zo snel mogelijk neer te kunnen strijken naast leanneke onder de appelboom......
wat in t vat zit verzuurt niet leanne; ooit, op een dag......komt er een prins uit de hemel gevallen, speciaal voor jou!! (zorg wel dat je dan klaar zit om hem op te vangen, anders heb je straks nog een prins met een gebroken pootje....)
afijn; ik zwijmel maar wat.........*zucht* | kalverliefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 15:43
|
|
|
|
nee, dat is geen prinselijke reactie daantje!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 15:46
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee, dat is geen prinselijke reactie daantje!!  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 15:52
|
|
|
|
Tjongejonge, ik ben onder de indruk van de politieke ideeën die ik hier lees. Ik heb het idee dat sommigen van alles af willen schaffen, als het hun portemonnee niet raakt. Zo kan ik ook bezuinigen. Ik vind de ideeën wat kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Komt op mij een beetje over als 'de beste stuurlui staan aan wal'.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 15:54
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | oke klinkt leuk hoor chat maar dat zijn weer dingen die jou totaal niet raken zoals ik al eerder zei: zo kan ik ook bezuinigingen voorstellen iedereen moet wat inleveren als ik het maar niet ben want stel je voor dat ik straks geen nieuwe meubels meer kan kopen dat ik me moet vernederen tot het kopen van 2e hands meubelen
 |
Precies, dat gevoel kreeg ik ook al. Mijn voorstel; overal op bezuinigen, behalve op de salarissen in het onderwijs. Dan komt het helemaal goed met Nederland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:29
|
|
|
|
mijn idee is:
op alle minsteries bezuinigen. iedereen evenveel.
want eerlijk zullen we alles delen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:31
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Tjongejonge, ik ben onder de indruk van de politieke ideeën die ik hier lees. Ik heb het idee dat sommigen van alles af willen schaffen, als het hun portemonnee niet raakt. Zo kan ik ook bezuinigen. Ik vind de ideeën wat kort door de bocht, eerlijk gezegd.
Komt op mij een beetje over als 'de beste stuurlui staan aan wal'. | De keuzes die ik genoemd heb zijn niet gebaseerd op eigen belang.
1. Waarom zouden we binnen de gezondheidszorg ons niet richten op kerntaken, nl.de medisch noodzakelijke handelingen. Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom een kind geopereerd moet worden aan zijn flaporen. Zulke medische handelingen kunnen we afschaffen. Dan kan de gezondheidszorg doelmatiger werken. Nu wordt vrijwel iedere medische handeling gedaan, waarbij niet meer gekeken wordt naar de medische noodzaak.
2. Kinderopvang: het is een keuze van mensen zelf te werken. Als mensen zo vrij zijn om te werken, moeten wij dat als staat dan subsidiëren? Dit is een principiële keuze. Bovendien vind ik kinderen opvoeden een belangrijke opdracht en ik vind dat veel vrouwen hun werk boven hun kinderen stellen.
3. Controlebehoefte van de staat beteugelen. Sociale rechercheurs volgen vaak mensen die een uitkering hebben. De overtredingen die daar geconstateerd worden wegen niet op tegen de kosten die dat teweeg brengen. FIOD heeft vaak grotere vangsten, daar op inzetten is idd rendabeler.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:42
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Er denken wel meer mensen dat ze de waarheid in pacht hebben. |
Nee hoor maris, dat denk ik niet, want de Waarheid komt uit God. Het enige wat ik van jou vraag is: respect. Wat ik schrijf is mijn eigen beleving en bevinding...mag jij ook doen...
Als je persoonlijk wilt worden, stuur me dan evn een mailtje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:44
|
|
|
|
| ELOY025 schreef: | Ik vind dat je dit hier wel erg absoluut neerzet, alsof je de waarheid in pacht hebt. Maak je om mij maar geen zorgen, God weet al 44jaar wat er in mijn hart is. |
Sorry Eloy, zo had ik dat niet bedoeld...er zijn maar twee wegen..., daarom zet ik het misschien wat scherp neer... ik laat de Waarheid bij God liggen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De keuzes die ik genoemd heb zijn niet gebaseerd op eigen belang.
1. Waarom zouden we binnen de gezondheidszorg ons niet richten op kerntaken, nl.de medisch noodzakelijke handelingen. Eerlijk gezegd vraag ik me af waarom een kind geopereerd moet worden aan zijn flaporen. Zulke medische handelingen kunnen we afschaffen. Dan kan de gezondheidszorg doelmatiger werken. Nu wordt vrijwel iedere medische handeling gedaan, waarbij niet meer gekeken wordt naar de medische noodzaak.
2. Kinderopvang: het is een keuze van mensen zelf te werken. Als mensen zo vrij zijn om te werken, moeten wij dat als staat dan subsidiëren? Dit is een principiële keuze. Bovendien vind ik kinderen opvoeden een belangrijke opdracht en ik vind dat veel vrouwen hun werk boven hun kinderen stellen.
3. Controlebehoefte van de staat beteugelen. Sociale rechercheurs volgen vaak mensen die een uitkering hebben. De overtredingen die daar geconstateerd worden wegen niet op tegen de kosten die dat teweeg brengen. FIOD heeft vaak grotere vangsten, daar op inzetten is idd rendabeler. |
Sorry maar ik vind dit wel erg ver van het doel van God gaan. De man zou zoveel behoren te verdienen om een gezin te kunnen onderhouden. Dat de vrouw tegenwoordig moet werken vanwege de onderhoud voor de kindreren vind ik politiek gezien ver van Gods waarde gaan.
Het is niet meer een KEUZE maar een NOODZAAK geworden dat moeders moeten werken. Dit door de keuze van bevolking.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:49
|
|
|
|
1. je zou maar flaporen hebben en er mee gepest worden.....
2. je zou een alleenstaand ouder moeten zijn met kinderen.., bijstand is ook niet alles....
3. het goed dat ze er zijn hoeveel mensen maken er geen misbruik van dat ze naast hun uitkering een baan hebben? hoeveel mensen maken er geen misbruik van hunPGB?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:49
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ELOY025 schreef: Ik ben Katholiek geboren en binnen een week gedoopt. Maar dat is niet waar Hij naar kijkt als ik voor Hem sta. Hij kijkt naar hoe ik heb geleefd.
nisha schreef; Je moet Hem al leren kennen in dit leven. Een goed leven is niet genoeg! Anders zegt Hij, ga weg van mij, Ik heb u niet gekend...
en als God een leven ziet waar de vruchten van de Heilige Geest zichtbaar in zijn, nisha? Hij zegt immers ook dat je geloof zichtbaar wordt uit je werken. niet iedereen antwoordt "dogmatisch verantwoord" he? maar dat hoeft nog niet te betekenen, dat iemand dan de Heere Jezus niet kent.... enne......je mag Hem al leren kennen in dit leven......kleine nuancering....  |
We denken allebei hetzelfde Hannah... Ik hoop dat ik je nu goed lees. Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom... Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?
Inderdaad mag je Hem hier al leren kennen in dit leven. Hij openbaart Zich aan ons. Maar echt recht leren kennen bedoel ik hier. Zodat je bereidt bent Hem straks te ontmoeten. En daarvoor is meer nodig dan een goed leven....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:55
|
|
|
|
ik heb geen tijd om te zemelen ik weet ook niks om te zemelen
nu gaat ik mezelf effe verbeteren..... mariska het is zaniken met 1 k.....
ach mariska zemel niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | dan krijg je kippeverensoep met vers gedraaide balletjes poep  |
denk dat ik dan maar nooit meer bij je kom eten maris
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 16:58
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | | Maar echt recht leren kennen bedoel ik hier. Zodat je bereidt bent Hem straks te ontmoeten. En daarvoor is meer nodig dan een goed leven....[/color] |
Kom nu er maar eens met datgene dat de Heer zelf zegt over RECHT.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 17:01