| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:06
|
|
|
|
[quote=BERENDJAN590]
ma ja, als ik nou dit jaar na de huishoudbeurs wil, vermond ik me ook hoor,kan frank en berend me niet herkennen, hmmmmm als die gratis dingen dan op die beurs tegen vallen, mag ik misschien met berend een film kijken in de bus als ik me weer niet vermom, maar dan heb ik wel het risico ik langs frank in die bus terecht kom, uren moet aanhoren over soep en weet ik veel, afwasborstels gratis monsters
moeilijk soms,keuzes maken in het leven, vermond gaan of niet
oke als die ene wc bezet is,me pamper door lekt, komt heel cm het te weten franks verhalen over huishouden enzo aanhoren dat zijn 2 nadelen
voordeel als ik niet vermond ga, ik misschien film mag kijken met berend en ligt het nou aan mij, en heeft hij niet iets weg van nicolus gage of hoe heet die vent uit die film, een beetje dan?
toch es heel goed nadenken wat gaan jullie doen erica en zeeland als jullie gaan, vermond of niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:11
|
|
|
|
IK??? VERMOMD????
Geen enkele reden...ik heb niets te verbergen en wil mezelf zijn...en blijven... (en dat is dus zonder vermomming)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:14
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | De tijd vervloeit voor jou. Mensen uit verleden en heden zijn steeds om je heen.
Hoe alleen.. en ik kan niets verhelpen.
Lief mens, de eerste in mijn leven ... blijf in het nu nog even ... voordat onze namen bij jou mee vervagen. |
Sterkte Jol!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:16
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | ZOEKER064 Schreef: Ik wil je juist hartelijk uitnodigen om jouw mening te zeggen. Niet mis mee, integendeel!
Het gaat in dit topic ook niet om de inhoud, maar om hoe je het brengt.
Wat al eerder gezegd is, probeer zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven. En dan bedoel ik dat niet in gevoel, maar in bewoording. Probeer maar eens om alles wat je schijft in de ik vorm te zetten ipv het te hebben over jij, ze en hen ... Helpt mij in ieder geval enorm. Dan is de kan dat iemand zich aangevallen voelt doen mijn mening VEEL kleiner. Ik zit alleen in de ik vorm, maar ja als ik iemand quote, ja, dan moet ik zijn naam erbij zetten, en dat gaat niet in de ik vorm. Zou iemand zich dan nog aangevallen voelen dan adviseer ik om eerst persoonlijk contact op te nemen. Dat voorkomt dat je later spijt krijgt van je woorden. Ik voel me niet AANGEVALLEN was het er gewoon niet mee eens, dat iemand, Roady fftjes zegt dat ALS JE NIET TEN ALLEN TIJDEN VERGEEFT BEN JE ONGEHOORZAAM AAN GOD.. zo das ff een beschuldiging, en niet in de ik-vorm... Niets, moet, maar sommige dingen zijn wel een voorwaarde voor een beetje leefbaarheid. Ja, en dat is dus bij jezelf, in de ik vorm blijven, en ik heb recht om verontwaardigt te zijn als anderen ff voor mij bepalen wanneer en of ik ongehoorzaam ben aan God, je zegt dan wel ff wat hoor. Ik ben liever eerlijk, als ik niet kan vergeven, dan doen alsof, voor de lieve vrede.
Ps: wat in de rode kleur is geschreven is door mij geschreven. |
Shanita, ik vind dat jij best mag reageren vanuit je emoties en niet vanuit bepaalde theorieën, de praktijk van het leven is een stuk weerbarstiger dan de theorie van hoe je leven moet..... Ik zie hier hele lappen tekst staan met verhalen hoe het wel moet en als je binnen die kaders kan denken is het prima....Maar.....niets menselijks is ons vreemd he? Dus emoties en verleden kunnen daar niet los van staan en daardoor kunnen zaken ook zo verkeerd vallen.....Aan de andere kant maakt dat het forum -meestal- ook weer zo mooi omdat je zo'n diversiteit aan meningen en ervaringen leest......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 26 januari 2013, 18:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:16
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | IK??? VERMOMD????
Geen enkele reden...ik heb niets te verbergen en wil mezelf zijn...en blijven... (en dat is dus zonder vermomming) |
ja maar frank gaat ook en dan herkent hij je en wil hij langs je zitten in de bus en die kijkt dan nog ook de hele dag zo als dit poppetje of dat echt gezellig is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:23
|
|
|
|
| WILL930 schreef: | | Ruzzle is een woordspelletje......erg verslavend.....maar leuk! Zoveel mogelijk woorden maken in 2 minuten.... |
Net als wordfeud heeeel verslavend............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:24
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ja maar frank gaat ook en dan herkent hij je en wil hij langs je zitten in de bus en die kijkt dan nog ook de hele dag zo als dit poppetje of dat echt gezellig is  |
Petra...geloof mij maar...met 1 vrouw wil hij al niet...(en nog wel w....n) Wat denk je van een bus vol met ..... Nee...die blijft thuis...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Josina is dé uitlaat...  |
Pas maar op dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...dank je wel hoor...ondankbaar wicht... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:30
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: |  |
Wordt lekker rustig zo, Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:54
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Petra...geloof mij maar...met 1 vrouw wil hij al niet...(en nog wel w....n) Wat denk je van een bus vol met ..... Nee...die blijft thuis... |
dan zit ik dus als chauffeur alleen met een bus vool vrouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:54
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | welke knipogen, deze
die zijn met een twinkel gegeven, gewoon... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 19:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | arme anna-piet, ik lach niet met je ellende hoor...  |
Bah ik blaf als een hond en hoest van die gele fluimen op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 19:06
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ach, je zwaaide toen niet en dat zul je nu ook niet gaan doen...ga maar lekker wokken met Anna
Veel sterkte, Anna  |
Nu staat mijn naam en wokken weer in 1 zin!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 19:31
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nu staat mijn naam en wokken weer in 1 zin!  |
Ik begin er niet meer over, anna, het is duidelijk dat je niet wilt wokken...ik eet wel een boterham...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Daarom woont Josuf ook ver weg  |
Josuf is echte Kattukker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BROUWER877
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:13
|
|
|
|
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging. Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen. Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.
De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden. Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:22
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zeg ben geen boerin ikke hedde geen klompe  |
Lol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:43
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Bah ik blaf als een hond en hoest van die gele fluimen op  |
flink aan de echte franse cognac wil helpen met slapen en ook is daarna de grieperigheid vertrokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:50
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Petra...geloof mij maar...met 1 vrouw wil hij al niet...(en nog wel w....n) Wat denk je van een bus vol met ..... Nee...die blijft thuis... |
zegt hij,en ondertussen ingognieto ,onherkenbaar als vrouw verkleed meegaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:51
|
|
|
|
Hartverwarmend en ontroerend, het gebed voor mijn vriendin en mij.
Dank jullie allemaal, ook degene die mij persoonlijk hebben benaderd.
Gr. Marenth
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARENTH030
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:54
|
|
|
|
Mooie vergelijking!
Alleen jammer dat er tegenwoordig zoveel treinen vertraging hebben en uitvallen Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Ja. vindt ik ook. Ook dat neem je mee, in je bagage!!!
Laatst aangepast door
|
MARENTH030
|
op zaterdag 26 januari 2013, 22:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 20:56
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | zegt hij,en ondertussen ingognieto ,onherkenbaar als vrouw verkleed meegaan  |
Als er een non mee gaat dan of een "vrouw" met een roze jurkje met een lolly, dan weet je dat Frank het is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:07
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | | flink aan de echte franse cognac wil helpen met slapen en ook is daarna de grieperigheid vertrokken |
KLOPT... Mijn ex mixt er nog een rauw ei door met citroensap....
Het helpt wel....maar ik raak helaas geen cognac aan...want DAAR wordt IK... echt ziek van....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:10
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Als er een non mee gaat dan of een "vrouw" met een roze jurkje met een lolly, dan weet je dat Frank het is  |
ha ha ha ha ha dankje voor de tip
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:10
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | KLOPT... Mijn ex mixt er nog een rauw ei door met citroensap... |
idd is dat het beste (smakelijke) middel tegen griep, daar kunnen geen pillen tegenop
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op zaterdag 26 januari 2013, 21:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:23
|
|
|
|
| BROUWER877 schreef: | In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging. Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen. Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.
De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden. Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen? |
Je kan ook eens ergens anders je licht opsteken, er zijn genoeg kerken en kerkelijke gemeenschappen, in de protestante beleving. Toen ik zo oud was als jij nu bent, (das heel lang geleden) ging ik ook elders kijken, en dat doe ik nog wel eens. En zo kun je ook kijken, of er niet ergens anders, iets is wat je meer aan spreekt, of even googlen er worden overal Bijbel studies gegeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 21:55
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Je kan ook eens ergens anders je licht opsteken, er zijn genoeg kerken en kerkelijke gemeenschappen, in de protestante beleving. Toen ik zo oud was als jij nu bent, (das heel lang geleden) ging ik ook elders kijken, en dat doe ik nog wel eens. En zo kun je ook kijken, of er niet ergens anders, iets is wat je meer aan spreekt, of even googlen er worden overal Bijbel studies gegeven. |
Mee eens Gerrit ook ik heb verschillende bezocht buiten mijn kerk vroeger Van Geroformeerde en Hervormde tot nu baptist Wat ik zelf fijn vind is mijn eigen dagboekje met tekst voor elke dag De ene kant is voor ouderen de andere kant voor jongeren ik lees ze beide en vind het mooi om zo leer van de bijbel en kennis op te doen. En er zijn ook goede studies op internet maar ja gezelliger met anderen en ja dan zijn er ook de leuke dingen die je samen deelt Bij onze huiskring bijbel studie gaat het hoofdzaak studie maar meer nog met en voor elkaar er zijn vaak komen we niet eens toe aan de studie maar hebben we oog voor de ander dat is ook fijn.
Succes met zoeken want wie zoekt zal vinden Groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 22:01
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, idd.
Maar ja, het is rigide denken bij sommigen; het is altijd, ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God, quote R.
Dus zwart-wit; altijd of nooit.
Maar ja genuanceerd denken van de ene keer kan iemand , ik, wel vergeven, als degene geen vergeving heb gevraagd, de andere keer niet, ja, wat uit mijn postings in dit topic blijkt ja, dat kan niet volgens sommigen heb ik de indruk, tis dan of zwart, of wit.
En dan ook, ten allen tijden je gevoel uitschakelen bij zoiets BElANGRIJKS ALS VERGEVEN, DAN, worden mensen robotjes, die zelf niet na mogen denken van de leiding, ben blij dat ik daar weg ben.
En blij dat ik hier op het forum mijn mening kan zetten.
Ineens. Komt het woordje farizeeërs bij me op, ja, niet om het een of ander hoor, gewoon, zomaar....ja, nu weet ik het weer: anderen bepalen wel even wanneer anderen ongehoorzaam zijn aan God.... |
ik heb je posting als niet okee doorgegeven aan CM, je stelt Roady's insteek, uitleg en verdere bedoelingen bewust wel érg verkeerd voor
lees nou eerst maar eens GOED wat Roady zegt en bedoelt allemaal!, ik kan dat, andere mensen kunnen dat en zo zijn we overtuigd geworden van het gehalte aan Jezus' gezindheid bij Roady en jij kunt het net zo goed! (begrijpend lezen), we hebben er alle geduld mee, bij God is de rust daarvoor a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op zaterdag 26 januari 2013, 22:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 22:32
|
|
|
|
serieus ,moet je er nu opafknappen of niet,je zit in chat met leuke man en onderhand chat hij met een ander ook in andere chat, dan ben je toch niet echt met elkaar in gesprek , hoe zien jullie dat
|
|
| Naar boven |
|
|