ChristianMatch

Forum

hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
Ga naar pagina Vorige 1 ... 511 512 513 514 515 516 517 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:33

HERMIENA254 schreef:
haha........men begint meestal heel zacht, en als men verder het bos in trekt, willen ze iedere boom omzagen, dat horen en zien je vergaat Knipoog smiley

Of gaatjes erin kloppen, om zo een specht na te doen....... Knipoog smiley

Als het gat groot genoeg is, kan men de boom inlopen.... wel ff oppassen dat de boom zich niet achter je rug weer sluit..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 28 april 2010, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:34

JONATHAN890 schreef:
zeuren
zeiken
zeemelen
zwijmelen
zoeken
zwammen
zagen

zeveren
zaniken
zeuren
zoenen
zwemmen

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 28 april 2010, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:35

HENK710 schreef:
Ik heb nergens overheen gelezen. God kennen kun je ondermeer via de wet. Dat is wat in die tekst duidelijk wordt gemaakt. Dus Chatuliem, ik begrijp niet goed waarom je niet gewoon zegt, he, daar heb ik overheen gelezen. Coole smiley met zonnebril
Als je Gods wetten kent, omdat die universeel in onze harten gelegd zijn, betekent dat nog niet dat je JHWH kent. God is meer dan Zijn wetten.
En de tekst gaat nog steeds niet over het kennen van God maar over de beoordeling die God geeft aan hen die Hem niet kennen. Dus je interpretatie dat iedereen God kent is gewoon onjuist.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:35

GRIFFIN748 schreef:
niet per sé. de sex is niet 'onvermijdelijk'. (en mag van mij ook. denk aan het elfde gebod)

maar om nou te zeggen dat je door samenwonen er openlijk voor uitkomt....béétje kort door de bocht

ik ben niet kort door de bocht hoor.....
ik zet graag dingen beetje op scherp.... als je mij beetje snapt, beetje doorhebt zou je dat wel snappen.
Er zijn er hier die dat weten hoor
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:45

wat vallen we weer lekker over elkaars uitspraken cq opvatting..... men..... gezellig he...
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:46

[quote=MARISKA601]zeveren

zoenen
/quote]

Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:47

LAURENS814 schreef:
Heb ik dan gezegd dat ik geen foto's van familie in huis wil? Dacht het niet.

Ik stelde alleen de vraag (en ik parafraseer nu mezelf): Wat is het verschil tussen een afbeelding van Jezus en een familielid?
Het antwoord is heel simpel. God wil Zelfs niet dat mensen een afbeelding van Hem maakten. Dus ook niet van Jezus. Dit is voor mij genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:48

[quote=JONATHAN890]

ik vind zeveren wel een leuk woord Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:50

CHATULIEM619 schreef:
Het antwoord is heel simpel. God wil Zelfs niet dat mensen een afbeelding van Hem maakten. Dus ook niet van Jezus. Dit is voor mij genoeg.

God liet niet toe, dat mensen Hem zouden zien, zelfs mozes wilde t wel, maar God bedekte de blik van mozes door zijn hand er voor te houden

Jezus sprak echter, van mens tot mens, die mij gezien heeft heeft de Vader gezien.

Er zijn mensen, kerken die wel afbeeldingen maken en hebben van Jezus
en er zijn calvinistische beeldenstormige nederlander die dat niet willen

ik heb dus wel paar dingen met afbeelding van jezus en jij niet. En toch geloven we allebei Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:53

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:55

RELLOK036 schreef:
wat vallen we weer lekker over elkaars uitspraken cq opvatting..... men..... gezellig he...

Hoe bedoel je Smiley die vol vragen zit Of ben ik zo naïef, dat ik het niet door heb? Twijfelende smiley We hoeven het toch niet allemaal met elkaar eens te zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:14

http://www.youtube.com/watch?v=P_r8pDziQKE&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:14

CHATULIEM619 schreef:

Toch Chat zijn er bijv. bij de Evangelische Boekhandel posters te koop van bijv. een man aan het kruis (bijv. met Pasen), 't zijn meestal teksten maar die posters zit vaak toch een boodschap in en verwijst dan meen ik naar de gebeurtenis, bijv. Jezus die voor mensen is gestorven en ja ook weer opgestaan.
Hoe denk jij dan over het ophangen van zo'n poster ?

Heb zelf in de keuken een postertje van "The Father Himself loves you" met als afbeelding een roos en op de slaapkamer een mooie psalmtekst, voor mij zijn het verwijzingen, en dat is denk ik hetzelfde als zo'n icoontje...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:18

JONATHAN890 schreef:
God liet niet toe, dat mensen Hem zouden zien, zelfs mozes wilde t wel, maar God bedekte de blik van mozes door zijn hand er voor te houden

Jezus sprak echter, van mens tot mens, die mij gezien heeft heeft de Vader gezien.

ik heb dus wel paar dingen met afbeelding van jezus en jij niet. En toch geloven we allebei Clown smiley

Volgens bij hield God Zijn hand ervoor, bedekte Hij de blik van Mozes omdat Mozes anders niet in leven zou blijven, dacht ik hoor.
Ik vermoed dat dit te maken had met God die heilig is (en rechtvaardig en daarom geen zonde tolereert) en Jezus die nog moest komen...
Naar boven

Auteur Bericht
RELLOK036

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:23

MARIJAN072 schreef:
Hoe bedoel je Smiley die vol vragen zit Of ben ik zo naïef, dat ik het niet door heb? Twijfelende smiley We hoeven het toch niet allemaal met elkaar eens te zijn?
nah er zijn er ene paar die vallen over anders mans opvattingen..... en blijven ook het opzoeken... ben dat eerlijk gezegd een beetje erge veel beu...maar je hebt idd gelijk hoor dat we het niet met elkaar eens hoeven te zijn, maar dat is nu ook juist mijn punt men laat elkaar daarin juist niet in elkaars waarde....... joe snap? wijzend naar bv boehda topic en te toeelrant topic... als kleine voorbeelden... een discussie is goed en mooi maar laat elkaar dan in iemands waarde, je kan iemand wel wijzen op bv fouten of een eventuele verkeerde ziens wijze (wie zegt wie gelijk heeft?)
maar je kan het ook op een milde manier dien ipv met termen smijten ofzo.
ALs ik kijk naar hoe Jezus te werk ging tegen de farizeërs dan was het niet met kracht termen maar met zacht woorden.
We zijn met zen alle christenen hier laten we dan elkaar ook zo behandelen. Lijkt me wel iets beter. is maar een gedachte van me.
Oke het lijkt een onbegonne werk strijd of wat dan ook
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:23

ikke nu ook z... en z... doen.

Slapende smiley + Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:25

CHATULIEM619 schreef:
Als je Gods wetten kent, omdat die universeel in onze harten gelegd zijn, betekent dat nog niet dat je JHWH kent. God is meer dan Zijn wetten.
En de tekst gaat nog steeds niet over het kennen van God maar over de beoordeling die God geeft aan hen die Hem niet kennen. Dus je interpretatie dat iedereen God kent is gewoon onjuist.

Rom 2:
14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.

Ergens is dit best een apart ding wat Paulus hier verteld.
Ik heb t daar wel eens moeilijk mee, als ik er teveel over nadenk.

Wat gebeurt er met mensen die vóór Jezus leven en nog nooit van JHWH hebben gehoord en Zijn wet??
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:25

klopt suus,
mozes wilde zo graag God zien, dat God hem in een rots spleet zette
en zijn hand op de spleet legde, zodat mozes alleen t laatste glimpje van God kon zien, en dat kon hij al nauweljks verwerken!!
t had inderdaad zijn leven gekost, als God dat niet had gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:27

SUSANNAH475 schreef:
Volgens bij hield God Zijn hand ervoor, bedekte Hij de blik van Mozes omdat Mozes anders niet in leven zou blijven, dacht ik hoor.
Ik vermoed dat dit te maken had met God die heilig is (en rechtvaardig en daarom geen zonde tolereert) en Jezus die nog moest komen...

eh...ik zeg t zelfde hoor, over God die zijn hand voor t blikveld van mozes hiel, zodat mozes niets zag van God. Omdat mozes anders zou sterven
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:31

JONATHAN890 schreef:
eh...ik zeg t zelfde hoor, over God die zijn hand voor t blikveld van mozes hiel, zodat mozes niets zag van God. Omdat mozes anders zou sterven

oke ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:33

SUSANNAH475 schreef:
Toch Chat zijn er bijv. bij de Evangelische Boekhandel posters te koop van bijv. een man aan het kruis (bijv. met Pasen), 't zijn meestal teksten maar die posters zit vaak toch een boodschap in en verwijst dan meen ik naar de gebeurtenis, bijv. Jezus die voor mensen is gestorven en ja ook weer opgestaan.
Hoe denk jij dan over het ophangen van zo'n poster ?

Heb zelf in de keuken een postertje van "The Father Himself loves you" met als afbeelding een roos en op de slaapkamer een mooie psalmtekst, voor mij zijn het verwijzingen, en dat is denk ik hetzelfde als zo'n icoontje...
Ik vind het vreemd dat er zo gemakkelijk over gedaan wordt. Een van de belangrijkste kenmerken van het Joodse geloof was dat ze juist geen afgodsbeelden hadden. Daarmee onderscheidde ze zich van andere godsdiensten. Het was tegelijkertijd ook moeilijk voor ze omdat ze geen houvast hadden.
Ik vind nog steeds dat we dat dienen te respecteren. Uit respect naar God, die ons daartoe oproept geen afbeeldingen van Hem te maken. En dat geldt nog steeds voor onze tijd, waarin de visuele media toch een grote rol spelen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:36

JONATHAN890 schreef:

Eerlijk gezegd vind ik je laatste opmerking van een heel laag niveau.
God en Jezus zijn één. Dus ook in dit geval geldt ook het gebod voor Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:40

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het vreemd dat er zo gemakkelijk over gedaan wordt. Een van de belangrijkste kenmerken van het Joodse geloof was dat ze juist geen afgodsbeelden hadden. Daarmee onderscheidde ze zich van andere godsdiensten. Het was tegelijkertijd ook moeilijk voor ze omdat ze geen houvast hadden.
Ik vind nog steeds dat we dat dienen te respecteren. Uit respect naar God, die ons daartoe oproept geen afbeeldingen van Hem te maken. En dat geldt nog steeds voor onze tijd, waarin de visuele media toch een grote rol spelen.

Weet je Chat, volgens mij is er een verschil...
Ik geloof namelijk dat als je zelf een beeld maakt van God, en dan met de nadruk op een beeld maken van God maar in wezen niet God is, dan is't volgens mij verkeerd, net zoals iemand bijv. de bijbel niet leest als door God geinspireerd, maar er een eigen idee op nahouden.

Maar volgens mij is het een heel ander verhaal als een poster ofzo een verwijzing betekent naar de enige God van Israel... dan dien je niet die poster of wat dan ook, maar het is een verwijzing naar 1 God die ook echt de enige God is, en dan denk ik niet dat daar iets mis mee is.
Het verkeerde ook in de tijd van Mozes was dat de mensen daar een god maakte naar hun EIGEN idee... da's een groot verschil mijns inziens met de God van Abraham, Isaak en Jacob.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:58

GRIFFIN748 schreef:
een scheidbaar werkwoord, zoals we dat zo mooi noemen in de Nederlandse taal

weer wat geleerd! Verlegen lachende smiley

Schoolmeester toevallig Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:10

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik je laatste opmerking van een heel laag niveau.
God en Jezus zijn één. Dus ook in dit geval geldt ook het gebod voor Jezus.

owh...gaan we deze tour weer op...ik heb opmerking van laag nivo gemaakt. (Gods lastering heb ik al een keer gehad, en duvel in christenjas en nu deze....hahhaha ik kan t wel hebben hoor. Van jou beter als van die andere 2...daar had ik weinig respect voor, voor jou eigenlijk best wel)

welke dan? Dat ik jouw mening respecteer dat jij dat niet wilt en dat t voor mij niet uitmaakt? En dat we toch in dezelfde God geloven?

ik kijk over de muren van andere kerken heen en zie daar ook echt geloof, geloof op een manier die mij niet direct raakt, maar waar ik wel de waarde van inzie.
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:29

HANNAH810 schreef:
een andere omschrijving van "recht leren kennen" is om de Heere God "te leren kennen zoals Hij werkelijk is"
recht leren kennen is een "bevindelijk gereformeerde" term, die in reformatorische gemeenten wel vaker gebruikt wordt, mar.

...dank je Hannah...ik zocht het antwoord mss te ver...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:33

JONATHAN890 schreef:
owh...gaan we deze tour weer op...ik heb opmerking van laag nivo gemaakt. (Gods lastering heb ik al een keer gehad, en duvel in christenjas en nu deze....hahhaha ik kan t wel hebben hoor. Van jou beter als van die andere 2...daar had ik weinig respect voor, voor jou eigenlijk best wel)

welke dan? Dat ik jouw mening respecteer dat jij dat niet wilt en dat t voor mij niet uitmaakt? En dat we toch in dezelfde God geloven?

ik kijk over de muren van andere kerken heen en zie daar ook echt geloof, geloof op een manier die mij niet direct raakt, maar waar ik wel de waarde van inzie.
Ik heb de opmerking als negatiever opgevat als hij bedoeld was. Dan blijkt dat je op een forum toch niet met mensen praat, sorry...

Wat ik mezelf afvraag is dat de eenvoud van Gods gebod zo gemakkelijk naar onze eigen inzchten worden ingevuld. Als we al moeite hebben om ons aan dit gebod te houden, die relatief eenvoudig, duidelijk en overzichtelijk is, wat doen we dan met de andere???
Ik bedoel, een beetje respect voor God, is dat nou zo moeilijk? Wat verlies je eigenlijk als je geen afbeeldingen van Jezus of in de eerste discussies van Buddha hebt? Word je leven daar nu echt zo moeilijker van? Dit geldt niet alleen voor jou hoor, maar ook voor anderen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 29 april 2010, 00:36
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:33

HANNAH810 schreef:
Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom...
Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?

dat kun je in de bijbel vinden in galaten 5 vers 22;
(en in efeze 5 vers 9)
de vrucht van de Geest is;
- blijdschap
- vrede
- lankmoedigheid/geduld
- goedertierenheid/het goede zoekend
- goedheid
- geloof
- zachtmoedigheid
- matigheid

je kunt het ook eens nakijken in de brieven van Johannes, nisha....
daar staan enorm veel kenmerken op rij;
1 JOH 1;
- indien we in het Licht wandelen zo hebben wij gemeenschap met elkaar.
- belijden wij dat wij zonden hebben.

1 JOH 2
- hieraan kennen wij dat wij Hem gekent hebben, zo wij zijn geboden bewaren.
- zo wie Zijn woord bewaart, in die is de liefde Gods volmaakt geworden hieraan kennen wij (weten wij zeker), dat wij in Hem zijn!
- die in het licht is, heeft zijn broeder lief en geen ergernis is in hem...(oeps, ik heb het er echt niet om gedaan!! wie de schoen past......)
- wie deze wereld liefheeft, de liefde van de Vader is niet in hem, want deze wereld gaat voorbij
- als je weet dat HIj rechtvaardig is, dan weet je dat een ieder die rechtvaardig doet, uit Hem geboren is.

1 JOH 3
- die de zonde doet, heeft Hem niet gekent...
- die de rechtvaardigheid doet is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is.
- die uit God geboren is, zondigt niet; hij kan niet zondigen want hij is uit God geboren
- die de rechtvaardigheid niet doet is niet uit God geboren, en die zijn broeder niet liefheeft.
- wij weten dat wij van de dood overgegaan zijn in het leven, omdat wij de broeders liefheben. die zijn broeder niet liefheeft blijft in de dood.
- zo wie het goed in de wereld heeft, en ziet zijn broeder gebrek lijden, en sluit zijn hart toe voor hem, hoe blijft de liefde van God in hem?
- laat ons niet liefhebben met de tong, maar met daad en waarheid, hierdoor zullen wij onze harten verzekeren voor Hem
- hieraan weten wij, dat ;Hij in ons blijft, namelijk uit de Geest die Hij ons gegeven heeft.

1 JOH 4
- een ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God (dat stelt God zelf dus vast; ruim he nisha? Knipoog smiley )Jaaaa!!!!Hannah- indien we elkaar liefhebben, zo (ver)blijft God in ons, en de liefde van God is in hem volmaakt
- hieraan kennen wij dat wij in Hem bljven en Hij in ons, omdat Hij ons van Zijn Geest gegeven heeft. en wij getuigen dat de Vader Zijn Zoon gezonden heeft tot een zaligmaker der wereld.
- zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de zoon van God is, God blijft in hem en hij in God
- indien iemand zegt; ik heb God lief en haat zijn broeder die is een leugenaar
- een ieder die gelooft dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren
- al wat uit God geboren is, overwint de wereld (door het geloof)
- wij weten dat een ieder die uit God geboren is, niet zondigt

en dan het allermooiste stukje uit de hele brief;
de reden dat Johannes deze brief geschreven heeft, prachtig gewoon

deze dingen heb ik u geschreven, opdat gij wéét, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in de Naam van de zoon van God.

(dus wij hoeven niet aan de genade van God te twijfelen, omdat ons gevoel zo slecht mee wil werken in ons geloofsleven, zodat wij het idee hebben dat God zo ver van ons vandaan is; wij mogen vertrouwen op wat de Heere God spreekt, en wéten, dat wij geloven en in het eeuwige leven met Hem mogen zijn: dat is pas een rotsvaste basis onder ons leven, en garantie op een heerlijke toekomst!!)

bedankt voor je vraag nisha; k heb mn stille tijd weer gehad; en kan er weer even van jubelen!! Knipoog smiley
De dank komt in het geheel God toe!!! Amen

[b]
Naar boven

Auteur Bericht
NISHA834

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:35

DIKKIE717 schreef:
onder het recht Gods, leren buken en buigen, nergens recht op,
de doods steek ontvangen,we zullen eerst moeten sterven,wil christus zich in ons kunnen openbaren.

Precies een rechtenloos mens word je...

Het recht komt geheel bij God vandaan, oh wat een genade!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:44

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb de opmerking als negatiever opgevat als hij bedoeld was. Dan blijkt dat je op een forum toch niet met mensen praat, sorry...

Wat ik mezelf afvraag is dat de eenvoud van Gods gebod zo gemakkelijk naar onze eigen inzchten worden ingevuld.

ok...zo kan je t ook lezen.
Ja ik haal Jezus heel dichtbij, heel dichtbij ons mensen, omdat ik weet dat Hij daar wil zijn. Dat zocht Hij ook toen Hij op aarde was. t Contact direct met de mensen. Direct van aangezicht tot aangezicht.

Zo wilde God naar ons mensen komen. Niet een boek wat uit de lucht viel, waarin stond hoe wij verlossing konden krijgen. Net door een profeet die t zei, maar meer dan dat ...hij werd één van ons.

en er zijn miljoenen die afbeeldingen van Jezus aanbidden, maar zij bidden niet tot t beeld maar zij aanbidden Jezus.

Ik zelf heb ook moeite met t bidden naar maria of andere heiligen. Heb ik niet zoveel mee,....hebben ze eruit geslagen of er in gedramd denk ik in mijn jeugd.

Maar ik zie geen probleem in t visueel maken van Jezus, als je maar niet bij de mens, de lijdende blijft hangen, maar inziet dat Hij ook God is, opgestaan, zittend aan Gods rechterhand, verheerlijkt
En vol van glorie, zoals ook in Openbaring staat, zo als hij aan Johannes verscheen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 511 512 513 514 515 516 517 ... 6194 Volgende
Pagina 514 van 6194